Moikka! Onko muita äitejä/isiä, ketkä hieman huolissaan poikalapsen pituuskasvusta? Meillä minimieheksi kutsuttu poika, kasvu laahaa tuolla jossain -3 käyrällä. 6kk ikäisenä pituutta 63,7cm, ja 1-vuotiaana 69,8cm. (syntymäpituus 50cm). Poika nyt 1v 2kk. Endokrinologilla käyty parikin kertaa, eivät ole nähneet aihetta tehdä jatkotutkimuksia. Tällä hetkellä lääkärien mielipide siis on että poika vain on lyhyt, ei muuta. (ja jos pituus jatkaa laskusuhdanteessa niin tuolla 2-3 vuotiaana aletaan ehkä tarkemmin tutkiskella, jos katsovat silloin aiheelliseksi). Itse tietenkin olen huolissani. Niin olisi kiva kuulla onko muita vanhempia kenellä näin lyhyitä lapsia, ja miten on sujunut kasvu myöhemmin? Onko lyhyyteen ollut joku syy? Olemme otattaneet kilpirauhasarvot, ne ok. Myös maitoallergia suljettu pois. Motoriset/fyysiset jne taidot kohdillaan, kehittynyt muutoin siis aivan ajallaan :) Meillä äiti 152cm, isä 179cm, että ehkä äidin geenit hieman hidastavat kasvua, mutta en minä itsekkään kasvanut -3 käyrillä vauvana vaan ihan normisti, samoin iskä.
Poika kasvaa hitaasti
Pätkänäiti
0
52
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst7210542- 2434506
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1563905Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat1633398PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija433159Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia
tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,452870Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa
Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58322400Ikävä sinua mies
Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i201960Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.621726Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi261461