Onko maahanmuutossa pelkkää negatiivisuutta

1eero

Tämä on tätäpäivää nyt eikä sitä voi sivuuttaa pelkällä kielteisyydellä kun lukee yleisökirjoituksia kahtiajautuneista on hyvin kielteisiä ja varauksettomia, tänne tulee jäämään isomäärä turvapaikan saaneita kuinka heihin olisi suhtauduttava.
Täällä on esiintynyt aloituksia pelkästään kielteisessä mielessä, itsekkin vähän kaksijakoinen mutta tilanteessa missä ollaan yritän löytää myönteisiä puolia en ole hyysäsäri yritän katsoa tätä realisesti.

62

189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pois.täältä.jokainen

      Jokainen ylimääräinen sossupummiksi saapuva elätettävä on pois suomalaisen suusta.
      En näe yhdessäkään ulkomaan elävässä mitään hyötyä yhteiskunnallemme, vain menoeriä, ainakin lähivuosien mittakaavassa. Jo pelkkä uskonto islam on kirosana ja sotii luterilaisia perusarvojamme ja perustuslakia vastaan. He eivät tule koskaan integroitumaan yhteiskuntaamme niin täydellisesti, että hinta ja laatu kohtaisivat, että hyöty muuttuisi plussaksi.

      • 1eero

        Sanoit joka ikinen pois, millä ilveellä kuuleppa tänne tulee jäämään pakolaisia sano mitä sanot jos et hyväksy se on sinun murheesi.


      • provoko

        Niin paljon tietämättömyyttä löytyy uskonnon piiristä, että loppuelinikä menisi asian korjaamiseen. Jos vetää kaikki musliiminimikkeellä syntyneet kirosananaan, taitaa jäädäkin ulkomaan eläviä vieroksuviin sisäsiittoisiin nolliin.
        Ja niitähän taitaa näissä pimeissä jokusia olla.


    • eppu2

      Realismia minäkin olen peräänkuuluttanut.
      Nyt sentään on päättäjienkin järki paikalla.
      Eiköhän noihin vierasmaalaisiin pitäisi suhtautua niinkuin muihinkin ihmisiin.
      Joka kansassa on kaikenlaisia ihmisiä.
      Minä uskon siihen, että viranomaisemme ovat nyt hyvin kartalla.
      Lainsäätääjät vaan kulkevat vähän jälkijunassa.
      Niinkuin presidentimmekin sanoi, että tämä oli nähtävissä jo vuosia sitten.

    • ent.siivoojaparka

      Aina olen ollut sitä mieltä, että maahanmuutossa ei ole mitään vikaa, jos se tapahtuu laillisesti; kaikki paperit kunnossa, työpaikka ja asunto tiedossa.
      Tuo ei tunnu hyvältä, että laumoittain kävellään inkognito rajojen yli toisten elätettäviksi kuin villiintynyt karjalauma vaatimaan sitä sun tätä.

      • 1eero

        Hallitsematonta tämä on ollut ei johdu meistä, EUuun rajavalvonnassa ei oltu hereillä ennakkoon kun pääsi riistäymään nyt vasta yritetään kontrolloida toivottovasti saadaan pysymään lähialueitten leireissä, jonne voitaisiin avustaa niin kauan että tilanne joskus rauhoittuisi lähtiä maissa.


      • ent.siivoojaparka
        1eero kirjoitti:

        Hallitsematonta tämä on ollut ei johdu meistä, EUuun rajavalvonnassa ei oltu hereillä ennakkoon kun pääsi riistäymään nyt vasta yritetään kontrolloida toivottovasti saadaan pysymään lähialueitten leireissä, jonne voitaisiin avustaa niin kauan että tilanne joskus rauhoittuisi lähtiä maissa.

        Jotkut maat yrittivät sitä rajavalvontaa aika alkuunsa, ainakin Unkari ja Tanskakin, mutta saivat muilta mailta lapioittain paskaa niskaansa (eikä vähiten Ruotsilta, mikä nyt sitten itkee ja kipristelee pakolaistulvan alla...)


    • hytinäx1

      Aloittajalle. Täällä ainakin yrittävät nykyään jo heti järjestää kielenopetusta pakolaisille, kartoittavat myös ammattiosaamisen. Monet ovat saaneet harjoittelupaikan esim IT tietotekniikan alalla, lääkäriasemilla, ravintoloissa ja heidät palkataan heti kun ovat läpäisseet kielitestit.
      Pakolaisten joukossa on niin erittäin korkeasti koulutettuja, kuin myös sellaisia jotka koskaan eivät ole saaneet käydä koulua.
      Ruotsissahan on pakolais- ja maahanmuutto historia ollut jo vuosikymmeniä ja suurin osa aiemmista pakolaisista ja maahanmuuttajista on sulautunut yhteiskuntaan ja tekevät töitä siinä kuin muutkin . Erittäin monet ovat yksityisyrittäjiä. Vaikka se muutama vuosi siinä alussa ehkä maksaa valtiolle, niin kyllä pakolaiset ja maahanmuuttajat maksavat myös takaisin veroina kun ovat päässeet kiinni työelämään. Jotkuthan heistä palaavat takaisin kotimaihinsa kun olo siellä tulee turvalliseksi ja rakentavat tehtaita ja luovat muita työpaikkoja ja käyvät kauppaa niiden valtioiden kanssa joissa olivat sen ajan kun eivät pystyneet olemaan kotimaassaan.

      • Tämä on ollut myös minun kokemukseni täältä.
        Kouluihin onmyös alettu ottamaan entistä useammin pakolaisia oppilasavustajiksi ja monet maahnamuuttajat löytävät töitä juuri julkiselta sektorilta. Erityisesti minun silmääni on ilahduttanut nähdä nuoria, reippaita ulkomaalaistaustaisia viihdyttäjiä ja uutistenlukijoita TV:ssä, kuten esim jouluemäntä Gina Dirawi.
        Paljon täällä puhutaan ivallisesti ja vihamielisesti "kulttuurinrikastuttajista" mutta surkeasti kokoon kuivuisi sellainen kulttuuri jota ruokkisi ainoastaan sisäsiittoisuus.


      • ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Tämä on ollut myös minun kokemukseni täältä.
        Kouluihin onmyös alettu ottamaan entistä useammin pakolaisia oppilasavustajiksi ja monet maahnamuuttajat löytävät töitä juuri julkiselta sektorilta. Erityisesti minun silmääni on ilahduttanut nähdä nuoria, reippaita ulkomaalaistaustaisia viihdyttäjiä ja uutistenlukijoita TV:ssä, kuten esim jouluemäntä Gina Dirawi.
        Paljon täällä puhutaan ivallisesti ja vihamielisesti "kulttuurinrikastuttajista" mutta surkeasti kokoon kuivuisi sellainen kulttuuri jota ruokkisi ainoastaan sisäsiittoisuus.

        """".....surkeasti kokoon kuivuisi sellainen kulttuuri jota ruokkisi ainoastaan sisäsiittoisuus.""""
        Vähän surullista, että tuollaisella mainonnalla on houkuteltu nuoria miehiä tänne siitosoriiksi. Alkavat heti tultuaan toimiin luullen, että heitä tarvitaan tänne pelastamaan maa sisäsiittoisuudesta.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        """".....surkeasti kokoon kuivuisi sellainen kulttuuri jota ruokkisi ainoastaan sisäsiittoisuus.""""
        Vähän surullista, että tuollaisella mainonnalla on houkuteltu nuoria miehiä tänne siitosoriiksi. Alkavat heti tultuaan toimiin luullen, että heitä tarvitaan tänne pelastamaan maa sisäsiittoisuudesta.

        Maahanmuuttoa tänne Ruotsiin on ollut ainakin 400 vuotta. Täällä Upplannissa jossa asustelen on vieläkin paljon tummatukkaisia ruskeasilmäisiä valloonien jälkeläisiä joita tuotiin tänne opettamaan ruotsalaisille miten malmia jalostetaan.
        Tämä on nyt vain yksi esimerkki siitä miten siirtolaisuus on rikastuttanut maata.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Maahanmuuttoa tänne Ruotsiin on ollut ainakin 400 vuotta. Täällä Upplannissa jossa asustelen on vieläkin paljon tummatukkaisia ruskeasilmäisiä valloonien jälkeläisiä joita tuotiin tänne opettamaan ruotsalaisille miten malmia jalostetaan.
        Tämä on nyt vain yksi esimerkki siitä miten siirtolaisuus on rikastuttanut maata.

        Talvivaarassakin tarvittais hyviä konsultteja kun nyt tuppaa lirahtelemaan sinne sun tänne.


      • ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Maahanmuuttoa tänne Ruotsiin on ollut ainakin 400 vuotta. Täällä Upplannissa jossa asustelen on vieläkin paljon tummatukkaisia ruskeasilmäisiä valloonien jälkeläisiä joita tuotiin tänne opettamaan ruotsalaisille miten malmia jalostetaan.
        Tämä on nyt vain yksi esimerkki siitä miten siirtolaisuus on rikastuttanut maata.

        Meidänkin kylälle tuotettiin Italiasta 40-luvulla porsliinieksperttejä.
        Mutta eikös ainakin Monark ole ihan ruotsalainen polkupyörämerkki, vai pitäisikö sen edelleen kehittämiseen nyt tuottaa satoja tuhansia polkupyöränkeksijöitä? Kuulostaa vähänkin liioitellulta.


      • eppu2
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Talvivaarassakin tarvittais hyviä konsultteja kun nyt tuppaa lirahtelemaan sinne sun tänne.

        Nythän tuli se päätös, että on ennallistettava pari järvee, mikä hyvä.


    • siilimuori3

      Sammaa mieltä eeron kanssa. Turvapaikanhakijat ja maahan jääjät ovat todellisuutta. Siihen on jossain mielessä sopeuduttava. Lieveilmiöt on asia erikseen, niitä ei pidä hyväksyä.

    • Minulle henkilökohtaisesti ei ole ollut haittaa eikä hyötyä maahanmuuttajista.
      Mitä olen mediaa seurannut niin heitä on tullut liikaa ja tulee koko ajan lisää.
      Minulla ei ole ratkaisua ongelmaan, eipä taida olla viisaammillakaan.

    • Riippuu siitä millaista maahanmuuttoa tarkoitat?
      Tarpeeseemme, valintamme perusteella tapahtuva, työperäinen maahanmuutto on mielestäni pelkästään myönteinen asia.
      Jos tarkoitat nykyisen kaltaista vyöryä niin minun on vakea nähdä siinä mitään meitä hyödyttävää.
      En ota kantaa inhimilliseen puoleen mutta tunnustaudun hyvin kriittiseksi.

      Meillähän on pitkälti yli 20:n vuoden kokemukset maahan tulleista somaleista.
      En ole nähnyt muuta kuin tilaston heidän työllistymisestään.
      Yhteensä 10% josta yksityisellä puolella 2%.
      Tarvinneeko tuota kommentoida!!

      • Somalien työlistyminen oli malliesimerkki mihin vastiikkeeton avustaminen johtaa .


    • tsupukka.evp

      Minä luulen, että tässä on tapahtunut taktinen virhe. 30-tuhatta nuorta miestä vääristää täällä jo sukupuolijakaumaa.

      Minulle tulee aina silloin tällöin näytön vasempaan reunaan mainos "Best Arabian Ladies" (miksköhän?) ja siinä näytteenä oiken soma nainen. Mikäli olisimmekin ottaneet tänne aluksi 30-tuhatta tuollaista 20-40v naista, luulisin ettemme olisi nähneet tätä ankaraa vastustusta. Minäkin olisin saattanut majoittaa yhden - no, miksei kaksikin

      • 1eero

        Pitää paikkansa tuo on tullu mieleen, valitettava tilanne. Mitä sen jälkeen kun on valittu tänne jäävät jaa empä tiedä.


    • att2

      Sisäsiittoisuus näkyy kaikkialla Suomessa erityisesti maanjohdossa sen kaikissa elimissä myös TV keskusteluissa ja muissa.

      Mitään ei Suomessa vaihdeta mikä on ollut vuosikausia tapana vielä vanhat Ruotsin systeemit toimivat.

      Maahanmuutossa Ruotsiin on vain se että ei ole asuntoja eivät ihmiset voi teltoissa asua. Minun puolestani voi tulla monta miljoonaa, sillä taloudessa rahan jakaminen vaikka suoraan vaikuttaa koko talouteen.

      Kun ostetaan lentokoneita ja muuta maanpuolustukseen se ei ole rahasta kiinni.

      Paljonko maksaa Suomalainen terve lapsi ennen kuin hän alkaa tuottaa takaisin valtiolle korkealla koulutuksella ja se että ei muuta pois maasta siis kokonaiskustannus.

      Med vänlig hälsning.

      • ÄläTuleTakaisin

        @ att
        onneksi asut siellä Ruotsissa


      • att2
        ÄläTuleTakaisin kirjoitti:

        @ att
        onneksi asut siellä Ruotsissa

        En tule 46 vuotta tulee kohta täyteen myös vieraillut itään luulen ovat loppuneet.


        Med vänlig hälsning.


      • eppu2
        att2 kirjoitti:

        En tule 46 vuotta tulee kohta täyteen myös vieraillut itään luulen ovat loppuneet.


        Med vänlig hälsning.

        Olet Sinä vaan ihme selvännäkijä. 46:n vuoteen et ole asunut Suomessa, et edes vieraillut, mutta hyvin näytät tietävän Suomen asiat.
        Tiedätkö Ruotsin asiat yhtä hyvin?


    • siilimuori3

      Kuitenkin kannattaa muistaa että olemma ennenkokemattomassa ja ennennäkemättömässä tilanteessa. Ei varmaan kukaan osannut edes kuvitella että tällainen muuttovirta/tulva on tulossa. Lait ja asetukset on tehty rauhallisten aikojen aikana ja niitä nyt sitten äimänkäkenä tarkastellaan. Kaikki ei muutu yhdessä yössä.

    • tielanne-on-harvinaisen-

      vaikea ja huolettuttava,


      --
      Pahalta näyttää, vaikka miltä kantilta katsoo, ei hyvältä näytä,
      suomella itsellään on jo liikaa taloudellisia vaikeuksia selvitä omista töppäilyistää EU:ssa,
      ja tämä katstrooffi tuli vielä lisäksi suomen harteille,
      eipä osaa sanoa ratkaisua tilanteeseen,
      muuta kuin päättäjien ON osattava panna " suu säkkiä myöten"
      jos suomella ei ole varaa hyysätä niin ei ole varaa hyysätä,

      • 1eero

        Mitä tekisit jos sulla on vastaus niin kerro ?


      • pitää-luottaa-päättäjiin
        1eero kirjoitti:

        Mitä tekisit jos sulla on vastaus niin kerro ?

        Ei ole ratkaisua,
        mutta sitä mitä olen kuullu päättäjiltä heillä on nyt ainaki näin suomalaisen mielestä hyviä ajatuksia,
        rahaa ei anneta suoraan käteen,
        annetaan ruokakuponkeja,
        työtä pitää tehdä maksakseen asuntonsa,
        siinä on jo hyvä alku kotoutamiseksi, jos se sitten kaikkien osalta onnistuu,
        luotan päättäjiin, kuhan Orpo ei olisi liian hyväntahtoinen, jämäkyyttä ja viisautta pitää nyt olla kaikilla päättäjilla,
        taskassa on hyviä esimerkkejä, sieltä ottaa osittain mallia ,


      • 1eero
        pitää-luottaa-päättäjiin kirjoitti:

        Ei ole ratkaisua,
        mutta sitä mitä olen kuullu päättäjiltä heillä on nyt ainaki näin suomalaisen mielestä hyviä ajatuksia,
        rahaa ei anneta suoraan käteen,
        annetaan ruokakuponkeja,
        työtä pitää tehdä maksakseen asuntonsa,
        siinä on jo hyvä alku kotoutamiseksi, jos se sitten kaikkien osalta onnistuu,
        luotan päättäjiin, kuhan Orpo ei olisi liian hyväntahtoinen, jämäkyyttä ja viisautta pitää nyt olla kaikilla päättäjilla,
        taskassa on hyviä esimerkkejä, sieltä ottaa osittain mallia ,

        Joo ei pidä alkaa hemmottelee, sen verran annettava ruokoo henkissä pysyvät kauheeta olisi jos nälkään kuolisivat, jos tämä ny jotenkin suttaantuisi ainakin mitä lueskellut ni tuntuu järjetelyt tavat toimivan näin alkuun. Hyvä jos näistä tänne jäävistä saataisiin muokattua yhteiskuntaan kelepoovia eikä mitään kuvatuksia.


    • korppis1

      Joko olette saaneeet aikaiseksi mitään tähellistä asian eteen siis siihen onko maahanmuutossa pelkästään negatiivisiä varauksia?

      Aloittajalla on ketjussa selkeä linja, hypystelijä.

      • 1eero

        Mitennii hypystelijä en ole heitä tänne pyytäny mutta en ruppee polttopulloja heittelee, enkä halua heidän kanssaa olla missää tekemisissä vai hypystelijä.


      • korppis1
        1eero kirjoitti:

        Mitennii hypystelijä en ole heitä tänne pyytäny mutta en ruppee polttopulloja heittelee, enkä halua heidän kanssaa olla missää tekemisissä vai hypystelijä.

        Etsi keskitie jos aijot vetää ketjua puolueettomasti.

        Et ole heitä tänne pyytänyt?
        Et ruppee polttopulooja heittelee?
        Et halua olla missään tekemisissä heijän kanssaan?

        Tätäkö on sinun realismisi?

        Olen jo jättänyt pakolaisten asiat niille, jotka niiden kanssa hämmentää, enkä välitä pistää lusikkaani soppaan.... ollako vai eikö olla..


      • 1eero
        korppis1 kirjoitti:

        Etsi keskitie jos aijot vetää ketjua puolueettomasti.

        Et ole heitä tänne pyytänyt?
        Et ruppee polttopulooja heittelee?
        Et halua olla missään tekemisissä heijän kanssaan?

        Tätäkö on sinun realismisi?

        Olen jo jättänyt pakolaisten asiat niille, jotka niiden kanssa hämmentää, enkä välitä pistää lusikkaani soppaan.... ollako vai eikö olla..

        Mitä realismi olisikaan, suhtaudun aika neutraalisti mutta miten kun joka tuutista tulee informaatiota solkenaan tästä enemmän kuin haluttaa.


      • korppis1
        1eero kirjoitti:

        Mitä realismi olisikaan, suhtaudun aika neutraalisti mutta miten kun joka tuutista tulee informaatiota solkenaan tästä enemmän kuin haluttaa.

        Niin se on totta, liikaa informaatiota, toinen toistaa kumoavia tai pönkittäviä.

        Jätin aijemmin syksymmällä pakolaisasioiden vatvomisen. Miksi vaivaisin päätäni asioilla, joihin en voi henkilökohtaisesti vaikuttaa. En ole täällä palstallakaan innokkaana enää huseerannut koska keskusteluaiheet sivuavat joko pakolaisuutta tai houreisia seksiunelmia. Tarjonta on hyvin suppeaa eikä vaadi henkisiä ponnistuksia ; ).

        Hyvä näin, sain taas puikoilta yhdet villasukat lisää paketoitavaksi. Niitä on tullut värkättyä näinä pimeinä alkutalven iltoina jo useampia pareja. Mietin samalla kun päättelin lankoja, jotta nyt ovat pojat onnellisia pehmeistä paketeista, toista se oli muutama vuosi sitten ; ).


      • 1eero
        korppis1 kirjoitti:

        Niin se on totta, liikaa informaatiota, toinen toistaa kumoavia tai pönkittäviä.

        Jätin aijemmin syksymmällä pakolaisasioiden vatvomisen. Miksi vaivaisin päätäni asioilla, joihin en voi henkilökohtaisesti vaikuttaa. En ole täällä palstallakaan innokkaana enää huseerannut koska keskusteluaiheet sivuavat joko pakolaisuutta tai houreisia seksiunelmia. Tarjonta on hyvin suppeaa eikä vaadi henkisiä ponnistuksia ; ).

        Hyvä näin, sain taas puikoilta yhdet villasukat lisää paketoitavaksi. Niitä on tullut värkättyä näinä pimeinä alkutalven iltoina jo useampia pareja. Mietin samalla kun päättelin lankoja, jotta nyt ovat pojat onnellisia pehmeistä paketeista, toista se oli muutama vuosi sitten ; ).

        Mulla olisi parsittavia villasukkia, viimetalvena yritin parsia ehä siitä mitää tullu. Ent. Eukko oli ahkeran näppärä tveetä katellessa syntyi sukat huomaamatta. Villasukkia pidän jaloissa melkein aina nyt olen torimummoilta ostanu jonkun parin.


      • Korppis1
        1eero kirjoitti:

        Mulla olisi parsittavia villasukkia, viimetalvena yritin parsia ehä siitä mitää tullu. Ent. Eukko oli ahkeran näppärä tveetä katellessa syntyi sukat huomaamatta. Villasukkia pidän jaloissa melkein aina nyt olen torimummoilta ostanu jonkun parin.

        Minulla on korissa vanhempia villasukkia, jotka vaativat korjausta. Aijon leikata niistä varret sillä ne ei kulu ja kutoa vanhoihin varsiin uudet jalkaterät.
        Sukkia näytti olevan joulutoreilla melkein joka käsityöläisillä kaupan. Ei sukkia kutomalla rikastu, mutta kivaa iltapuhdehommaa se on, tykkään.


      • eppu2
        Korppis1 kirjoitti:

        Minulla on korissa vanhempia villasukkia, jotka vaativat korjausta. Aijon leikata niistä varret sillä ne ei kulu ja kutoa vanhoihin varsiin uudet jalkaterät.
        Sukkia näytti olevan joulutoreilla melkein joka käsityöläisillä kaupan. Ei sukkia kutomalla rikastu, mutta kivaa iltapuhdehommaa se on, tykkään.

        Minäkin olen kutonut jo useamman parin tässä töllöä katsellessa.
        Yksi vuosi ostin kaupan aulassa olevalta myyjältä laamanvillasukka jälkeläisille. Sanoi, että laamanvilla on monta kertaa lämpimänpää, kuin lampaan.


      • siilimuori3
        korppis1 kirjoitti:

        Niin se on totta, liikaa informaatiota, toinen toistaa kumoavia tai pönkittäviä.

        Jätin aijemmin syksymmällä pakolaisasioiden vatvomisen. Miksi vaivaisin päätäni asioilla, joihin en voi henkilökohtaisesti vaikuttaa. En ole täällä palstallakaan innokkaana enää huseerannut koska keskusteluaiheet sivuavat joko pakolaisuutta tai houreisia seksiunelmia. Tarjonta on hyvin suppeaa eikä vaadi henkisiä ponnistuksia ; ).

        Hyvä näin, sain taas puikoilta yhdet villasukat lisää paketoitavaksi. Niitä on tullut värkättyä näinä pimeinä alkutalven iltoina jo useampia pareja. Mietin samalla kun päättelin lankoja, jotta nyt ovat pojat onnellisia pehmeistä paketeista, toista se oli muutama vuosi sitten ; ).

        Villasukat ei tahdo enää kaikille nuorille kelvata. eikä pitkät kalsarit :D.


    • att2

      Puolueeni on ollut monia vuosia SD täällä Ruotsissa. Muutolla on vastaan ottaja maissa taloudelliset ja käytännölliset rajat. Kysymys on tavallaan pakolaisista joissa EU määräykset ja nekin ovat täyttä nollaa, sillä mielestäni pakolaisia ei saa olla tänään vaan maailmassa täytyisi olla mahti joka lopettaa kapinat heti alussa kovilla voimilla joka tietenkin on kuolema kaikille myös eläimille.


      Ei käy koska talous haluaa rahaa oli maa mikä tahansa--myös Suomi.

      • att2

        Oli kai FN.


    • att2

      Suomi tänään on pulla kansaa hameet kaikille sama oli sota aikana kun oli kysymys rajan ylitys kannaksella, homo johtaja sanoi ei yli , siis sota oli menetetty.


      Suomi elää haaveissa Nokiassa, talous on nolla---sote joka on nolla, hallitus on nolla.

      Kaikki vanha on pahan alku, siis minulle miljoonat. Suomi tällä tiellä on nauru maailmalle tässä ja historiassa siinä todessa, missä on totuus.


      Vanha toveri yrittää auttaa tänään--- siis AATU.

    • eppu2

      Sellaistakin olen kuullut, että islaminuskoiset valtaavat euroopan sisältäpäin.
      Tiedä häntä, mutta arvelluttaa.
      Meikäläisen ikäiset ovat jo lähtevässä laivassa, mutta jälkeläisemme, rakkaamme joista huolta kannemme.
      Nyt näyttää siltä, että päättäjämme ovat heränneet, toivottavasti eivät liian myöhään.
      On se hyvä, että Perussuomalaiset ovat hallituksessa, niin paljon, kun heitä haukutaan ja kannatus on laskenut, mikä olisikaan tilanne ilman heitä.
      Kokoomusta en ole koskaan kannattanut, mutta Petteri Orpo on asiallinen järkimies.

      • att2

        Tietenkin ajalla islamisti voi voittaa, tosin en näe asiassa mitään pahaa sillä islamismissa on erihaaroja. Koraani on jatkoa raamatulle jossa on vain rakkautta uskossa laulaen tosi hienoa kuulla vaikka kieltä ei ymmärtäisi.

        Eripuraisuus ihmistenvälillä on saanut aikaan sodat, tässäkin siinä kenellä on valta.

        Kansalla on hyvä olla puolue joka ajaa kansan asiaa maa kuin maa. Asia aiheessa täytyy olla sama, usein johtajat ottavat oman vallan rahassa ja puolue on pois.


      • siilimuori3

        Kaikenlaista tarinaa on kuultu jo noin viisitoista vuotta sitten, liittyen terrorismiinkin. Silloin jo puhuttiin että ovat soluttautuneet ympäri eurooppaakin ja rakentaneet verkostoaan. Maaila ei ole enää aikoihin ollut lintukoto vaikka Suomessa olemme saaneet piertää yllättävänkin kauan. Ei enää poliitikoillekaan rtä et toimitaan oman maan kansalaisten ja oman maan politiikan parissa vaan edessä on isommat ympyrät.


      • siilimuori3

        siis pertää on pipertää


      • Eipä aikaakaan kun saadaan ensimmäinen heistä nyt tulleista eduskuntaan, siitä se sitten lähtee muutos siihen suuntaan. En ole pahemmin seurannut koko pakolaisjuttua, mutta meillä toimii paikallinen puskaradio täällä netissä hyvin ja pakolaiset ovat muuttaneet siellä puheenaiheita, naapuriin on siis vastikään sijoitettu pakolaisia.
        Olen ihmetellyt paapomista. Johtuukohan se meidän suomalaisten vieraanvaraisuudesta, haluamme aina näyttää hyvää ja parasta ja palvella vieraitamme, mutta ei silloinkaan mielestäni saisi unohtaa omaa väkeä. Talo elää tavallaan ja vieraat kulkee ajallaan. Jos kantasuomalainen heiluttaa pyssyä niin kestää tunti kun ensimmäinen poliisi tulee paikalle, mutta pakolaiskeskuksessa joku vilauttaa puukkoa niin kolme piiska-autoa on heti paikalla, no, ehkä kärjistetysti, mutta kuitenkin esimerkkinä vain
        Jos turhan paapomisen jättää niin paljastuu kyllä todelliset apua tarvitsevat ja todella ne, jotka haluavat sitoutua tähän meidän hyiseen yhteiskuntaamme..


      • entinensuomalainen

        -rosaliin-
        - Johtuukohan se meidan suomalaisten vieraanvaraisuudesta, haluamme nayttaa aina hyvaa ja parasta ja palvella vieraitamme........

        Missa on suomalainen ystavallisyys ja vieraanvaraisuus, ei ainakaan Suomessa. Etsimme sita hiljattain turhaan, mutta epaystavallisyytta ja suoranaista vihaa kylla kohtasimme.
        Mita pidatte Suomesta? se on ensimmainen kysymys minka suomalainen tekee vieraalleen ja saa suuret kiitokset ja kehumiset
        kuten yleismaailmallisiin kaytostapoihin kuuluu, mutta suomalainen uskoo ja pitaa ylla omaa valheellista myyttiaan, kuten rosaliinin esimerkista kay ilmi.
        Ravintolalaskukin Suomessa jaetaan pennilleen syojien kesken.

        Matkustakaa maailmalle, avatkaa silmanne , nahkaa ja kokekaa mita on ystavallisyys ja vieraanvaraisuus.


      • nykyinensuomalainen

        On tullut kierreltyä maailmalla ja kohteliaisuuttasieltä löytyy ihan tippien suuruuden mukaan, valitettava tosiasia. Ainoastaan Skandinaviassa ja Aasian maissa olen törmännyt myös aitoon pyyteettömään ystävällisyyteen.

        Jos vain epäkohteliaita täällä tapasit, niin liikuit aivan eri paikoissa kuin minä.

        Ravintolalaskun pennilleen, nykyään sentilleen jakokaan ei ole osunut kohdalleni, en tosin ymmärrä mitä epäkohteliasta siinä on jos jokainen haluaa maksaa oman osuutensa.
        Näemme näemmä ihmiset ja ystävällisyyden aivan eri silmin.

        Se minua mietityttää miksi niin usein entiset suomalaiset mollaavat Suomea, ehkä siksi kun eivät ole pärjänneet täällä.


      • niinkö

        Ei ulkomailla käyminen tee ihmistä sivistyneeksi ei sitten millään tavalla ei kehumalla itseään.


      • tostuus-on-tämä-
        entinensuomalainen kirjoitti:

        -rosaliin-
        - Johtuukohan se meidan suomalaisten vieraanvaraisuudesta, haluamme nayttaa aina hyvaa ja parasta ja palvella vieraitamme........

        Missa on suomalainen ystavallisyys ja vieraanvaraisuus, ei ainakaan Suomessa. Etsimme sita hiljattain turhaan, mutta epaystavallisyytta ja suoranaista vihaa kylla kohtasimme.
        Mita pidatte Suomesta? se on ensimmainen kysymys minka suomalainen tekee vieraalleen ja saa suuret kiitokset ja kehumiset
        kuten yleismaailmallisiin kaytostapoihin kuuluu, mutta suomalainen uskoo ja pitaa ylla omaa valheellista myyttiaan, kuten rosaliinin esimerkista kay ilmi.
        Ravintolalaskukin Suomessa jaetaan pennilleen syojien kesken.

        Matkustakaa maailmalle, avatkaa silmanne , nahkaa ja kokekaa mita on ystavallisyys ja vieraanvaraisuus.

        HALOOO,,, entinen suomalainen,
        -
        on kokemusta,
        ulkomailla saa kyllä viimesenpäälle ystävällistä kohteliasta käytöstä
        niin kauan kun on r a h a a, ja löytyy rahaa juomarahoineen,
        mutta jos ei löydy turistilta rahaa
        ystävällisyys ja kohteliaisuus katoaa kuin pieru saharaan,
        -
        EI ulkomailla ole yhtää kummenpaa kuin suomessakaan
        ON kokemusta asiasta,
        sama suomessa jos ei ole rahaa, ei löydy ilmaista asuntoa,
        ilmaista ruokaa, ilmaisia vaatteita,
        --
        vaikka nyt siihen kyllä on e r e h d y t y sortumaan pelkästä SÄIKÄHDYKSESTÄ
        kun yllättäin tänne marssi mustia miehiä tosta vaan rajan yli kymmeniä tuhansia
        mutta nyt kun suomen viranomiset ovat ensi säikähdyksestä selvinneet,
        loppuu idiottimainen hyysääminen veronmaksajien kustanuksella,
        viranomaiset huomasivat ettei rahat riitä ilmaiseen täyshoitoon,
        EI suomalaisetkaa saa ulkomailla mitään ilmaiseksi,
        ei mitään,
        siellä ON OLTAVA ITSELLÄ RAHAA kustantaa omat tarpeensa,
        ulkomailla täyshoito ON KALLISTA,, se maksaa valuttaa, kuten hyvin tiedät.


      • yhteyspuuttuu
        niinkö kirjoitti:

        Ei ulkomailla käyminen tee ihmistä sivistyneeksi ei sitten millään tavalla ei kehumalla itseään.

        mihin kommenttiin tämä sivystymätön itsensä kehuminen liittyy?


      • entinensuomalainen
        nykyinensuomalainen kirjoitti:

        On tullut kierreltyä maailmalla ja kohteliaisuuttasieltä löytyy ihan tippien suuruuden mukaan, valitettava tosiasia. Ainoastaan Skandinaviassa ja Aasian maissa olen törmännyt myös aitoon pyyteettömään ystävällisyyteen.

        Jos vain epäkohteliaita täällä tapasit, niin liikuit aivan eri paikoissa kuin minä.

        Ravintolalaskun pennilleen, nykyään sentilleen jakokaan ei ole osunut kohdalleni, en tosin ymmärrä mitä epäkohteliasta siinä on jos jokainen haluaa maksaa oman osuutensa.
        Näemme näemmä ihmiset ja ystävällisyyden aivan eri silmin.

        Se minua mietityttää miksi niin usein entiset suomalaiset mollaavat Suomea, ehkä siksi kun eivät ole pärjänneet täällä.

        Onko se mollaamista jos kerron oman mielipiteeni. Pyydan anteeksi, silla en halua mollata ketaan.

        Kun vuokra-auto hajoaa Suomen talvisella tiella ja kukaan ei pysahdy vilkutteluista huolimatta ja sita ihmetellessa kerrotaan hadassa olevalle, ei avunantoe kuulu suomalaisiin tapoihin, se kuuluu tiepalvelulle (?)
        Kiinteistovalittaja osoittautuu huijariksi niin asiallista apua kysyessa saa haistattelua. Onneksi laki sentaan oli muukalaisen puolella.

        Liikemaailmasta ym. voisin kertoa monia esimerkkeja hankalista
        tilanteista ja ystavallisyyden puutteesta suomalaisten kanssa toimiessa.
        Voisin myos kertoa hyvista kokemuksista, vaikka tuo rosaliinin kertomus parhaasta ja paapomisesta on mielestani liioittelua.

        Anteeksipyynto tai virheiden myontaminen ei kuulu suomalaisuuteen, se nakyy taallakin, vika on aina vieraissa.

        Miksi tulin tanne kehumaan itseani mina sivistymaton joka en parjannyt Suomessa? Tuo on kysymys johon vastaan vaikenemalla...piste.


      • nykyinensuomalainen
        entinensuomalainen kirjoitti:

        Onko se mollaamista jos kerron oman mielipiteeni. Pyydan anteeksi, silla en halua mollata ketaan.

        Kun vuokra-auto hajoaa Suomen talvisella tiella ja kukaan ei pysahdy vilkutteluista huolimatta ja sita ihmetellessa kerrotaan hadassa olevalle, ei avunantoe kuulu suomalaisiin tapoihin, se kuuluu tiepalvelulle (?)
        Kiinteistovalittaja osoittautuu huijariksi niin asiallista apua kysyessa saa haistattelua. Onneksi laki sentaan oli muukalaisen puolella.

        Liikemaailmasta ym. voisin kertoa monia esimerkkeja hankalista
        tilanteista ja ystavallisyyden puutteesta suomalaisten kanssa toimiessa.
        Voisin myos kertoa hyvista kokemuksista, vaikka tuo rosaliinin kertomus parhaasta ja paapomisesta on mielestani liioittelua.

        Anteeksipyynto tai virheiden myontaminen ei kuulu suomalaisuuteen, se nakyy taallakin, vika on aina vieraissa.

        Miksi tulin tanne kehumaan itseani mina sivistymaton joka en parjannyt Suomessa? Tuo on kysymys johon vastaan vaikenemalla...piste.

        Ennen pysähdyttiin auttamaan tielle jäänyttä, vaan nykyään täällä on näitä ulkomaaneläviä jotka ryöstävät auttamaan pysähtyneen, vievät hänen autonsa ja jättävät auttajan yksin tienpuoleen. Kovasti on vareteltu olemaan pysähtymättä.
        En itsekään pysähdy, sen sijaan soitan 112 ja pyydän apua paikalle.

        Epärehellisiin kiinteistönvälittäjiin en ole törmännyt, mutta olen käyttänyt Suomessakin vain tunnetusti luotettavia yrityksiä, 2 liiketilaa, 2 osaketta, 3 asuinkiinteistoä ja 3 vapaa-ajan asuntoa ovat välittäjät rehellisesti välittäneet toimeksiannostani.

        Suomalaiset eivät ole tottuneet ylisanoihin eikä katteettomiin kohteliaisuuksiin, jotkut voivat pitää suorapuheisuutta epäkohteliaana, se on harmillista molepien osapuolten kannalta jos siitä on haittaa liiketoimissa.

        Vikaa on sysissä ja sepissä, mutta sinun aiemmassa viestissäsi vikaa oli vain suomalaisissa.
        Tuo itsesi kehuminen ei taida liittyä mitenkään sinulle osoittamaani vastausviestiin, ellet sitten ollut tarkoittanut niin enkä sitä ymmärtänyt.


      • att2
        nykyinensuomalainen kirjoitti:

        On tullut kierreltyä maailmalla ja kohteliaisuuttasieltä löytyy ihan tippien suuruuden mukaan, valitettava tosiasia. Ainoastaan Skandinaviassa ja Aasian maissa olen törmännyt myös aitoon pyyteettömään ystävällisyyteen.

        Jos vain epäkohteliaita täällä tapasit, niin liikuit aivan eri paikoissa kuin minä.

        Ravintolalaskun pennilleen, nykyään sentilleen jakokaan ei ole osunut kohdalleni, en tosin ymmärrä mitä epäkohteliasta siinä on jos jokainen haluaa maksaa oman osuutensa.
        Näemme näemmä ihmiset ja ystävällisyyden aivan eri silmin.

        Se minua mietityttää miksi niin usein entiset suomalaiset mollaavat Suomea, ehkä siksi kun eivät ole pärjänneet täällä.

        Kyllä mollaavat myös nykyistä asuinmaataan. Kaikissa maissa on virheitä ja olen kyllä niistä maininnut erityisesti eläkeläisten verotus. Suomeen piti oikein soittaa ja sanoa että lopettavat veropapereiden lähettämisen kai valtio säästää jotain.


    • jotainhyvää

      Jos suomi olisi Natossa ja Nokia olisi kännyköiden ykkönen, niin kaikki olisi paremmin.

    • Suomi tarvitsee nämä pakolaisensa.
      Väen-väkisin.
      Suomi, Saksa, Tanska ja erityisesti Ruotsi ymmärsivät yskän yhdessä.
      Silloin viisaammat, oppositio-puolueet päättivät järjestää persuille ansan.
      Persut pakoilivat ensimmäisen kerran.
      Toisella he tarttuivat hallitus-syöttiin.
      Ja saivat Suomalaisen syntyvyys-ongelman kerralla syliinsä.
      Minä, sinä me ja vanhempamme emme tehneet tarpeeksi lapsia tienaamaan veroja.
      Kohta käy humahdus, jossa kuolevat kerralla viimeiset sota-veteraanimme.
      Muutama vuosi sen jälkeen humahdamme me, viimeiset paljon töitä tehneet
      kanta-Suomalaiset.
      Sen jälkeen humahtavat työn-antajamme.
      Venäläiset.

      Sitten ovatkin mökki-rantamme vihdoinkin vapaita.

      H.

    • misää-ei-ole-ilmaista

      ONHAN se ongelma jos pakolaisilta itseltään ei löydy rahaa omaan elantoonsa ja asumiseensa,
      EI suomen kansa ala niitä ilmaseksi hyysäämään,

      • miettinyt

        Miettiä voisi mitä pakolainen tänne eksyttyään miettii, sitä voi vain arvailla, voi kuvitella itsensä hänen asemaan jäisinkö vain laakereille sitä en usko, kai hänelläkin ajatus huomisesta jostain paremmasta.


      • Eihääviä
        miettinyt kirjoitti:

        Miettiä voisi mitä pakolainen tänne eksyttyään miettii, sitä voi vain arvailla, voi kuvitella itsensä hänen asemaan jäisinkö vain laakereille sitä en usko, kai hänelläkin ajatus huomisesta jostain paremmasta.

        Joop. Voipi olla et kymmenen asteen pakkasessa pimeydessä lumessa vastaanottokeskuksessa joku miettii et mitähän tuli tehtyä kun tänne lähti. Voi koti-ikävä alkaa vaivaamaan. Ei varmasti herkkua helteeseen tottuneelle.


    • niih

      Useatkin ihmiset kohkaavat maan ja ihmisten rikkauksista, mutta..
      mistä kertovat ahdinkoon ajetut, satoja metrejä pitkät leipäjonot, asunnottomat, kevyesti huulta heitetään menetetystä sukupolvest, syrjäytyteistä - hekin elävät vain ihmisen osan ja elämän tässä maassa,
      eikä se elämä ole kristallikruunujen loistetta, tissivakokultteja - glamouria
      - tragediat ja draamat on ihan yhtä totta pakolaisten elämässä - tunteet pinnassa, stressihormonit jyrää kehossa heilläkin - loukkaavaa on ihmisuskon mitätöinti samoin kuin sosiaalieläteiksi ihmisten haukkuminen, siinä missä muutkin väkivallanteot, ryöstöt, riistot, hyväksi- tai huonoksikäytöt.
      Suomessa on monia alueita, missä mitkään vakuutukset korvaa vahinkoja, mitä aiheutettu niin ihmisille, eläimille, luonnolle tai omaisuudelle. Kaikkea ihmisiin liittyvää ei myöskään voida mitata tai arvottaa rahaa mittarina käyttäen.
      Hyviä puolia
      - ihmiset ovat saaneet paljon uutta tietoa ja oppivat uusia asioita,
      keskustelemaan ja vaihtamaan mielipiteitä,
      - oppivat tunnistamaan oman ihmisyytensä rajoja, myös eri maitten rajoja,
      erilaisuuden hyväksymistä, laillisen ja laittomuuden erottamista toisistaan,
      myös pohjoisen karuun elämään ja arkeen suomalaiset tottuneita - siinä mis
      kaamoksen pimeyteenkin - kestävän kehityksen hyvää ideointia kuvaa mun
      mielestä Filippiinien köyhiltä alueilta uutisointi niukkuuden keksinnöistä,
      joista parhaimpia - löytynyt perunalajikkeita, jotka kasvavat ja tuottavat
      satoa myös suolaisessa maaperässä merivesialueilla, pimeitä sähköttömiä
      ihmisten asumuksia valaisevat kertakäyttöpulloista valmistetut valaisimet,
      iltapuhteilla lapset pystyvät tekemään koululäksynsä ja aikuiset muut kotihommansa.
      Alati muuttuvassa maailmassa elämistä - toisenlaista kuin ennen -siihenkin on ihmisten opittava. Ei voi elää tyhjien vanhojen kliseiden varassa varmasti politiikassakaan missä takinkäännöistä on alati vääntöä - joku uusi oletus voisi olla mikä? Uusi näkemys saamatta harmaita hiuksia?
      Huonoa Suomen kannalta että maailmanlaajuinen uutisointi kertoo myös
      siitä väkivallasta mitä ihmisiin on kohdistettu - siinäkään sinänsä mitään uutta kun sitä on paljon myös muissa maissa.
      Toivottavasti Suomi kestää sisällissotaan ajautumatta vaikean ajan kriisit.

    • 1eero

      Maailma on sanoja ja puheita täynnä varsin niillä joilla haluja aikaa niihin, jos alkaa liikaa pohtimaan nurjia puolia siitähän tulee äkäiseksi hyvä ettei maailma kaadu päälle. Pakosti maailman menoa itse kukin väliin tuumailee, mut olen ajatellu ajatella vähän mielekkäimpiä itsellei mieluisia, ihmisellä pitää olla tekemistä sen verran ettei vaivu synkkyyteen ajatusten kanssa.

      • siilimuoiri3

        Joo, niin pittää. Mullai on lomalla niin kiire et mukava et kohta päsee töihin pikkasen levähtämmään :D.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1417
    2. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1131
    3. 37
      812
    4. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      70
      796
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      157
      765
    6. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      42
      752
    7. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      48
      722
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      695
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      44
      679
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      632
    Aihe