Levi

hiihtäen

Onko joku just käynyt Levillä? Millaisia oli ladut, noin luisteluhiihdon kannalta. Kertokaa hyvistä reiteistä ja myös huonoista, jos sattui kohdalle. Mikä siellä oli hiihtäjän kannalta hyvää ja mikä huonoa? Olen kiitollinen kaikista vastauksista.
Kiitos ja hyvää talven jatkoa.

8

3292

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • urheiluhullu

Itse olen käynyt Levillä kahtena edellisenä talvena. Omat kokemukseni ovat pääosin hyviä. Kaikkia latuja en ole vielä kolunnut läpi.

Levillä on latuja jokaisen makuun. Tasaista baanaa on tosin yllinkyllin, mutta toisaalta Levi-, Kätkä-ja Pyhätunturin kierroksissa riittää haastetta koko päivän laturetkille. Aivan Levin keskustassa on mukavat valaistut ladut vaikkapa iltalenkkiä varten! Nämä ladut ovat olleet hyvässä kunnossa! Latukahviloita ja taukopaikkoja, samoin kuin opasteitakin on hyvin.
      Muutama huono puolikin löytyy.. Levin kilpalatua en ole kertaakaan kiertänyt, sinne ei ole ajettu latua!! Ja toisaalta Levi on kasvanut niin suureksi keskukseksi, että toisinaan laduilla on tunkua, tai ladut ovat kuluneet huonoon kuntoon.
      Aivan Levikeskuksessa hiihtäjä joutuu ylittelemään teitä, jopa kantamaan suksia ja väistelemään muuta liikennettä, mutta muualla teiden alitukset/ylitykset ovat kunnossa. Moottorikelkkareitit kulkevat monesti latujen yli.

Mitähän muuta.. Hyviä hiihtokelejä odotellessa..

• Janne

Levi on ihan ok hiihtopaikka. Siellä löytyy kyllä viikon tarpeisiin vaihtelevat luistelu-urat. Pyhä- kätkänkierrokset ovat mukavia lenkkejä. Samoin Levinkierros ja muutkin reitit. Kävin viime talvena myös Ylläksellä. Siellä reitistö on toki vielä aivan eri luokkaa kuin Levillä. Ehkä Levin jonkinmoinen ongelma on reittien kapeus. Varsinkin kehittyneemmillä luisteluhiihtäjillä, joiden liuku on pitkä, sukset voivat välillä käydä latu-uran puolella. Ruuhkista minusta ei ole kovinkaan suurta ongelmaa vaan ladulle kyllä mahtuu.

• Ekitalo

Itse kyllä tykkään hiihdellä Vuokatissa,käyn siellä joka talvi parin viikon ajan on tosi hyvin
      hoidetut paanat ja tasoja löytyy moneen makuun
      jopa MMcup on ollut siellä ja mikä parasta et
      ole sään armoilla putken ansiosta. Menkää
      Katinkultaan asumaan se on Pohjoismaiden moni puolisin
      liikunta keskus ja kylpylä. Ennenkaikkea
      Saunamaailma on loistava .

• on ykkönen

Levin sijasta valitsisin ennemmin Ylläksen, jos pelkästään hiihtobaanat houkuttelee...

..mutta... Leviltäkin löytyy hyviä reittejä, helpompia ja vaikeampia. Yksi aika perusreitti on Kätkän lenkki, kiva ja leppoinen pätkä.
      Kevään auringonpaisteessa myös Könkään lenkki on hyvä, siis jos ensisijainen tarkoitus on nautiskella auringosta. Tasatyöntöä järvenjäällä.

Jos intoa riittää, niin kannattaa tsekata myös levinkierto, joka lähtee aluksi nousemaan laskettelurinteiden reunustaa pitkin ylöspäin... Eka nousu on aika kova, mut mäen päälle pääsy palkitsee :)

• Anonyymi00005

Haetaan naista juhannukseksi 2026 . Ikä noin 28-70v LEVILLE hotelli on!

• Anonyymi00006

Vaadin juoksusta

• Anonyymi00007

Säilölumiladun pohjia valmistellaan taas. Kas kun Levillä ei kisata kesämestaruuksista.

• Anonyymi00008

Levillä kisataan vain nokkapuuterilumessa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      74
      1670
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      23
      1172
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      32
      1073
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      134
      906
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      816
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      694
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      609
    8. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      598
    9. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      49
      561
    10. 69
      530
    11. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      518
    12. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      507
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      485
    14. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    15. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      432
    16. 34
      424
    17. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      423
    18. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    19. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      16
      409
    20. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    Aihe