Oikein mukavaa joulunodotusta kaikille, myös jopa lapsiperheille!
Asiani koskee rivitaloyhtiötä, jossa toimin hallituksen puheenjohtajana. En ole ikinä hyväksynyt esitystä huoltoyhtiön ottamisesta hoitamaan yhtiömme piha-alueita, asuntojen pikkukorjaustoimenpiteitä. Olen aina lyönyt omapäätösvaltaisesti läpi oman kantani, että huoltoyhtiöitä ei tarvita viemään minun rahojani.
Yhtiömme asukkaat ovat aina huolehtineet itse pihoista ja olen järjestänyt piha-talkoita ja tarkkaillut, että jokainen tekee osansa. Itse en pysty valitettavasti osallistumaan, koska olen sydänvikainen ja tuo maksakin oireilee. Lisäksi olen oman osuuteni jo hoitanut.
Ongelma tässä onkin, kun entisiä asukkaita on muuttanut muualle ja osa on jo edesmenneitä ja tilalle on muuttanut nuoria lapsiperheitä. En voi hyväksyä sitä, että nuoret miehet vetoavat pieniin lapsiin, jotta ei tarvitse tarttua haravaan. Olenkin sitten välillä antanut häätövaroituksia, niin johan on haravaan tartuttu. En pysty edes kuvailemaan vihaani lapsiperheitä kohtaan, koska he haluavat tuhota minun luoman taloyhtiön! En kuuna kullan valkeana anna sen tapahtua. Palan ennemmin helvetin liekeissä!! Olen alkanut juomaan viinaa taas, vaikka minulla on alkava maksakirroosi. Stressille en voi mitään, vain viina auttaa.
Toivon teiltä kunnon vanhan kansan kollegoilta rakentavia neuvoja, jotta nuo paholaisen kätyrit eivät saa minua pois valta-istuimeltani!
Kiitos
-Sulevi
Taloyhtiön huoltotoimenpiteistä
9
195
Vastaukset
- hohhoijjaaaa
Aika huono trolli. En nauranut yhdessäkään kohtaa.
- kiphckpis
Ota vain huoltoyhtiö. Valitse sellainen, joka hoitelee korruptioviinat. Pysyt ilmaisissa viinoissa.
- mekkk
Jos taloyhtiö ei ota vaikka lumitöihin tekemään huoltoyhtiötä niin kettään et voi pakottaa tekemään ja nykysin perheelliset maksavat siitä että joku hoitaa kun ei perheellinen kerkiä ja kaikkia ei kiinnosta ja se siitä Talkootkin ovat vapaaehtoisia ja ei riitä mihinkään häätöön omistusasunnosta joe ei talkoisiin osallistu.
- Sulevi-
Kiitän vastauksista, vaikka ne eivät liittyneet julkaisemaani asiaan mitenkään. Kehoitan teitä jättämään vastaamatta, mikäli ette ymmärrä mistä asiassa on kyse.
- Talkookielteinen
Se on vaan parempi et jatkat ryyppäämistä. Tunnut olevan niin kateissa mitä osakeyhtiöllä tarkoitetaan. Osakkaat maksavat että joku muu tekee työt.
Kuka sen vastuun kantaa jos teidän pihassa joku katkoo koipensa? Taidat itse ensimmäisenä vetäytyä vastuusta.
- mekkk
Nykyisin ihmiset ovat valmiit maksamaan asioiden hoidosta jos on varaa mutta ei meidän yhtiössä pidetä talkoita kun keväällä ja syksyllä. Toinen asia on että et yksupuolisesti voi kieltää huoltoyhtön ottoa asioita hoitamaan koska yksinkertaisella äänimäärällä homma toteutetaan ja se siitä.
- TalkootMennyttäAikaa
Olipa hauska trolli :-) se vähänjopa nauratti, mutta se ei naurata, että aloituksen kaltainen toiminta todellakin on todellisuutta joissain yhtiöissä. Yleensä niissä yhtiössä, joissa asuu intohimoinen talkoonarkomaani, joka myrkyttää ilmapiirin.
- ex-talkkari
Ei tuota aloitusta voinut miksikään muuksi tulkita, kuin trolliksi. Voihan toki jossakin taloyhtiössä olla vielä "jäänteitä" moisesta touhusta, mutta kiitos nettiaikakauden. Ihmiset ottavat selvää oikeuksistaan ja velvollisuuksistaan, sekä yhdenvertaisuudesta asukkaiden kesken. Yleensä tuloksena onkin sitten se ulkopuolinen talohuolto hoitamassa huoltotöitä.
Talonmiestyöt ovat todellakin talkootöitä eli vapaaehtoisia. Hallituksen jäsenet ovat viimekädessä vastuussa siitä, että esim. lumet on kolattu, piha hiekoitettu jne., eli he itse ovat talonmiestöiden tekijät, elleivät palkkaa talohuoltofirmaa.
- jarahatsäästyy
Sinunlaistesi takia nyt on edessä isot remontit kun teeseitsemiehet ovat itse hoitaneet taloyhtiöiden asioita ja korjaustoimenpiteitä,ja aiheuttaneet isot vahingot ammattitaidottomilla tekemisillään!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,804356Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt242801Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu242768Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1122484Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod172479Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1112214Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e1002173Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.6352044MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,141975Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka341908