Patti päässä?

mau

Meidän kissalla on patti päässä, ja kun se rapsutti siitä kohtaa, niin patti puhkes ja siitä alko vuotaan verta. Ja se patti haisi pahalta. Vastatkaa jos joku tietää mikä se patti on tai tietää muutenkin jotain asiaan liittyvää tai että omalla kissalla on ollut samoja patteja!!

9

7785

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siiri

      Minun kissalle tuli leukaan ja poskiin outoja paukamia jotka se raapi verille, epäilin ensin punkin tms. puremiksi, mutta kävi ilmi että kissalla on vehnäallergia, eli ruokavalio meni täysremonttiin. Kyseessä voi toki olla myös mm. tukkeutunut talirauhanen (eli finni), mutta tuskin tuo vakavaa on. Kannattaa puhdistaa tulehtunut kohta jollain miedolla puhdistusaineella, apteekissa varmaan osaavat neuvoa sopivan. Jos patteja ilmaantuu lisää tai kissa vaikuttaa muuten oudolta, kannattaa ottaa yhteys lääkäriin, että esim. juuri allergia saataisin poissuljettua.

    • Blenda

      Mun kissallani (18,5) oli pari vuotta sitten patti otsassa joka tulehtui ja kun kissa raapi sitä niin rupi sen päällä irtosi ja alla oli vaan vertatihkuva nahka. Patti oli aika iso. Aloin hoitaan sitä luonnonkaupasta saatavalla Molkosan heratiivisteellä niin, että laitoin muutaman tipan keitettyyn veteen ja puhdistin pattia ja kun se irtosi niin alla alla olevaa vertatihkuvaa nahkaa. Kuinkas ollakaan patti parani niin, että mitää jälkeäkään ei ollut ja kaunis karva kasvoi tilalle. Nyt tänä syksynä alkoi kasvamaan uusi patti. Ajattelin, että näihköhän saan sen taas parannettua, en oikein itsekään uskonut. Mutta niin vaan taas kävi. Nyt olen "tupsuttanut" kyseellä olevaa kohtaa otsassa aika voimakkaalla Molkosan lioksella. Ja taas paranee.

      • Kertomus

        ..se patti monta kertaa uusiutuu niin eikö kannattaisi ennemmin selvittää lääkärillä että mikä se on.


      • blenda
        Kertomus kirjoitti:

        ..se patti monta kertaa uusiutuu niin eikö kannattaisi ennemmin selvittää lääkärillä että mikä se on.

        Luonnollisesti kannattaa mennä lääkäriin, ainakin jos on nuoresta kissasta kysymys. Mutta olen senkin kyllä tässä pitkässä yhteisessä taipaleessa Kerttukissan kanssa todennut, että maalaisjärki monessa asiassa on kissankin hoidossa paikallaan ja kannattaa joskus ensin kokeilla. Jos kysymyksessä on esim. kasvain, niin en antaisi enään vanhaa kissaa leikata. Kissan elämää voi kyllä paljon helpottaa aika yksinkertaisillakin keinoilla, jos ei pysty niistä luopumaan ennenkuin on pakko sekin päätös tehdä.Pitkän talven yli Kerttua on auttanut jo monta vuotta parafiiniöljy. Kesät menee taas hyvin ruohoa ulkona syödessä ja puutarhakeinussa makoillen.


    • saikkis-

      Kissallani ollut muutaman kerran n. peukalonpään kokoinen patti päässä, joka sitten on puhjennut ja valuttanut mätää ja verta. Ensimmäisellä kerralla sain puhelin reseptillä antibiotteja ja ohjeet hoitoon. Elikkäs n. 3kertaa päivässä puhdistus, asianmukaisella aineella ja basibact salvaa päälle. Parani muutamassa päivässä. Toisella kerralla hoidin ilman antibiootteja ja parani yhtä hyvin. Suosittelen kuitenkin viemään eläinlääkärille näytille.

      Varsinkin ulkoilevilla kissoilla paiseet ovat melko tavallisia ja olenkin niitä useamman nähnyt, usein ne sijitsevat juuri päässä.

    • mau

      Kävimme eläinlääkärillä ja selvisi, että kissallamme oli mätäpaise. Eläinlääkäri puhkaisi sen ja antoi kissallemme antibiootti kuurin. Nyt siihen on jo kasvanut karvaa ja se on hoidettu. :)

      Kiitos vastauksista! :D

      • Kertomus

        Nimittäin se että

        1) veit kissasi eläinlääkärille etkä jäänyt ominpäin parantamaan usein uusiutuvaa ongelmaa josta ei ole varmuutta mikä se on

        2) kissasi sai hoitoa :)


      • heini21
        Kertomus kirjoitti:

        Nimittäin se että

        1) veit kissasi eläinlääkärille etkä jäänyt ominpäin parantamaan usein uusiutuvaa ongelmaa josta ei ole varmuutta mikä se on

        2) kissasi sai hoitoa :)

        Meidän kissalle kävi samoin, mutta patti oli kyljessä. Epäilin tietenkin pahinta että kasvain. Onnekseni mätäpaise puhkesi matkalla eläinlääkääriin. Nyt antibioottikuuri ja on elämänsä kunnossa. Kysymys kuuluukin onko kissaa vielä hyvä päästää ulos päivän jälkeen vai antaa haavan umpeutua kunnolla ettei mikään hyökkäisi sen kimppuun uudestaan?


    • murhe

      mun kissalla oli myös patti päässä.ei kissa sitä raappinut,vaan itse sattumalta löysin.mentiin heti lääkerille.leikkauksesta selvis kissa hyvin ja selvis myös vastaus.oli se kystä ,missä oli nestetta. 10 päivän töttörö nyt päässä. meille oli lasku 242e.
      jos on lemmikkilla joku patti, heti vaan lääkerille!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      56
      861
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe