Ei rintaperillisiä

Vanhaaltti

Omaisuuden arvo noi 800000 euroa, minulla ei ole lapsia eikä vanhempia eikä sisaruksia. Tässä jo hetken miettinyt minne tai kenelle Antaisi perinnöksi kaiken. . Ehdotuksia?

17

81

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanhaaltti

Niin eikä aviopuolisio eikä avopuolisoa eikä edes ystäviä.
      T:aloittaja

• MuotopuoliMursu

Monet ehdottavat erilaisia yleishyödyllisiä yhteisöjä tms. perillisiksesi. Mikäs siinä, mutta ehkä suvustakin löytyy joku, jonka tavalla tai toisella tunnet läheiseksi. Ehkä tuttavapiirissäsi tai vaikka kollegoissa on joitakuita, jotka ovat ns. hyviä ihmisiä ja/tai taistelevat taloudellisten vaikeuksien kanssa.

Sanot, ettei sinulla ole ystäviä. Ehkä menneisyydessäsi on joku, joka on ollut ystäväsi, mutta yhteydenpito on syystä tai toisesta katkennut.

Omaan tuttavapiiriini kuului perheetön mies, jolla oli omakotitalo isolla tontilla, mökki, uusi Bemari ja jonkin verran rahaa sekä osakkeita. Myös koti-irtaimisto oli poikkeuksellisen arvokas. Hän testamenttasi omaisuuttaan omalle suvulleen, edesmenneen vaimonsa suvulle, hyväntekeväisyysjärjestöille, nuorten kulttuuriharrastustoimintaan, muutamalle entiselle työkaverille, tutulle kahden peruskouluikäisen lapsen isälle, joka oli vastikään jäänyt leskeksi - ja mökkipaikkakunnan kyläkaupalle! Summat eivät luonnollisestikaan mitään miljoonia olleet, niin kenenkään ei tarvinnut olla kateellinen tai riidellä. Perinnön saajille niillä kuitenkin oli suuri merkitys sekä ihan taloudellisesti että merkkinä hänen arvostuksestaan.

• hei_hoi_hei

Paras kohde on käyttää omaisuus itseesi.

Ei ole mitään syytä kerätä tolkutonta omaisuutta vain jättääksesi se muille. Kyllä kärkkyjiä aina riittää, kun on fyrkasta kyse. Näiden motiivikin voi olla mitä tahansa.

Mutta jos välttämättä haluat jättää omaisuutesi muille niin testamenttaa itseäsi lähellä olevaan hyväntekeväisyyteen, ja mahdollista että ulkopuolinen voi tarkistaa että testamenttaamasi varat käytetään tahtomaasi kohteeseen.

• kilpasisko

- anna nallelle tai perusta kilpailu- rahasto , tuohan tuottaa vuodessa jopa 100000 /v

• Joel8323

Jätä mulle,oon köyhä ja sairas 2 lapsen isä.

• Aavok

Rolli!!!!!!!!!....................Kukaan muu ei edes kyselis.

• PenH

Minäkin ehdotan jotakin järjestöä, mikä sinun omasta mielestä on sopiva. Sille 750000 ja mulle 50000 duunia vastaan.

• OZmaan

Osta peltipoliiseja ja lahjoita ne maan suurimmille kunnille.
      Autat kuntien taloutta vuosiksi.
      Jos mikä niin laki ja järjestys tulevaisuudessakin tarvitsevat tukea ja varallisuutta.
      Peltipoliisi maksaa n. 30 000 € ja asennettuna se vain tuottaa.

• OZmaa
    • OZmaa
    • Hyvätilaisuus

Hyväntekeväisyyteen, katso itse kohteita netistä. Tietenkin joku luotettava taho, älä hörhöille laita rahojasi:). Mikä on sydäntäsi lähellä? Ja hajauta usealle järjestölle/taholle.

• 410410

Hajauttamaan minäkin neuvoisin, tai ehkä vielä viisaampaa olisi maksaa itselleen paikka jostain vähän paremmasta vanhainkodista.

• Muuta vuokralle ja palkkaa itsellesi siivoojat, hoitajat sun muut palvelut. Kulutat itseesi ja omaan mukavaan elämään. Älä kuitenkaan heti tuhlaa kaikkia. Elinpäiviä voi olla vielä paljon eikä voi tietää missä kunnossa olet viimeiset vuodet, jolloin voit tarvita isotkin summat hoitoosi ja palveluisi. Mukavia vanhuudenpäiviä vaan sinulle toivottelen.

• Vanhaaltti

Vuokralle???

En uskonut että olisi vielä noinkin tyhmiä ihmisiä olemassa.

• K.Pennonen

Minulla on sama ongelma sillä erolla, että omaisuuteni arvo on neljä miljoonaa. Joten minä en ainakaan perintöäsi halua.

• Jeppjsud

Anna minulle. Terveelle nuorelle miehelle. Laitan rahat kiertämään varmasti, niin ne rattaat pyörivät. Siinä saa hyvää moni ihminen.

• Rehellisyys-maan-perii

Testamenttaa lastenkodissa eläville lapsille ja määrää testamentissa pari valvojaa, jotka valvovat että rahat käytetään todella lapsien hyvinvointiin.

Minä pelkään erilaisia hyväntekeväisyysjärjestöjä, koska on tullut ilmi, että lahjoitetutuista rahoista vain minimaalinen osa käytetään tarkoitukseen johon rahat on kerätty.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      16
      5163
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      218
      2696
    3. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      30
      1910
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      35
      1877
    5. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      30
      1708
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1707
    7. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      8
      1244
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1237
    9. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      159
      1230
    10. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      30