BAKOTU HOTEL

duiddu

Tulin just sieltä,upea hotelli,aamupalalla tosin kävin aina 50m päässä olevassa KOMBO BEACH-hotellissa koska siellä oli upeaa aamusafkaa.Suosittelen Bakotua koska henkilökunta,sijanti,kaikki muu paitsi aamupala...WAU.

34

295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kohtalomalle

      Minkä verran maksoi aamupala naapuri hotellissa? Entä kattoiko oman hotellin henkilökunta pahalla kun lähti naapuriin sapuskoimaan? Lopou kuusta olen tuonne samaiseen Bakotu hotelliin menossa pariksi viikoksi.

    • duiddu

      Aamupala Kombo beachissa 250d eli viitisen euroa,kaikenkattava aamiainen.ETTE KADU.Ei kato pahalla,ei se oo rikos mennä syömään sinne.Monet käy siellä Bakotusta muutenkin.Kerro sinne Bakotuun altaalla olevan baarin henkilökunnalle rakkaita terveisiä Jupelta ja Jykältä.Ne muistaa meidät takuulla.Tunnen alueen täysin,olen asunut jopa siellä kilsan päässä sikäläisen vaimoni luona aikanaan...Annan lisäneuvoja mielelläni jos niitä tarvitsette...

    • Kohtalomalle

      Juu laitetaan terkut menemään kun sinne päästään. Mitenkäs muuten tuo hotelli ja huoneitten taso? Meillä kahden hengen huone missä mahdollisuus lisävuoteisiin, kahdestaan sinne ollaan menossa kaheksi viikoksi. Lamin Ceesay nimisen oppaan (http://www.lamstours.com/) kanssa ollaan oltu yhteyksissä ja ollaan jo reissujakin bookattu muutama. Tarkotus olisi käydä paikallista aluetta ja menoa kattomassa, käydä viettämässä iltaa rumpu ja tanssituntien yhteydessä, mennä senegalin puolelle fathalan reservaatissa käymää, makasutu pyhämetsä katsastamassa ja vielä jossai käärme farmillakin poiketa, nuo kaikki viitenä eri päivänä. Löhöily päiviäkin ollaan varattu ja toki jos sulla on jotai hyviä ravintoloita läheltä suositella tai sitten jotain lepposaa kuppilaa missä vois tuopposen kanssa oleilla ja katella maailman menoa niin laita vinkkejä tulemaan.

    • duiddu

      Bakotusta pääovelta suoraa eteenpäin ja rantaan,vasurissa BAR DOMINO,se on mun mesta...Vaikea neuvoa ku en tiedä onko Gambia tai Afrikka tuttu teille...Meno anyway on kaikkea muuta ku näissä länsimaiden lomakylissä,täysin eri maailma...Bakotusta rantaan,tiedän ja tunnen sillä alueella melkein kaikki,veistosten myyjistä tarjoilijoihin. Neuvoja annan jatkossa miten toimia heidän kanssaan...Kirjottelen iltasella lisää jotain mistä on hyötyä teille...Ootteko miehiä,naisia vai pariskunta?

























      Bakotusta

      • höppänä3

        Domino ja Bakotu ovat eri puolilla Gambiaa. Duiddu taas duidduilee


      • vähemmänhöppänä
        höppänä3 kirjoitti:

        Domino ja Bakotu ovat eri puolilla Gambiaa. Duiddu taas duidduilee

        höppänähän sä oot, hotelli Bakotu ja Domino baari ovat hyvin lähellä toisiaan :)


    • duiddu

      Huoneet on ok,ei moittimista.Tähänkin on vaikea vastata riippuen mitä ootte nähneet...Hotellin väki on todella kilttiä ja rehellistä ainaki mä nautin aina hotellin altaalla rauhasta koska hotellin ulkopuolella on vilkasta mihin väsyn joskus koska koko ajan joudun kätteleen,jutteleen,halaamaan,kieltäytymään ostamisista jne...Ja kun haluan rauhaan aurinkoon makaamaan,olen minuutissa altaalla...

    • Kohtalomalle

      Pariskuntana ollan matkaan lähdössä. Kumpikaan ei olla Afrikassa käyty ennen, mutta muualla kyllä reissattu ihan perus turisti paikoissa ja vähän muuallakin. Toki varmasti eri meininki kun noissa Turkki, Kreikka ja muissa turisti mestoissa, eli ei ole odotukset että oisi monen tähden luksusta lähelläkään. Lähinnä haetaan mukavaa lomaa, kivoja illan vietto paikkoja, hyvää ruokaa, uusia kokemuksia ja lämpöä. Kiva jos jaksat vastailla, toki täältä paljon on lueskellut jo mutta ajankohtainen/ viimeisin tieto tervetulluttu. Jos on vinkkiä antaa matka budjetista niin sekin tervetullutta. Tosiaan ei olla otettu mitään aamupala juttuja tai muita etukäteen, tarkoitus ois että rahat riittäis ulkona syömiseen milloin missäkin mikä näyttää kivalle paikalle. Muutama viilentävä juoma tulee varmasti juotua päivittäin. Tuliaisia tulee lähinnä perheelle ostettua perus koru, pikku rumpu sun muuta sälää. Retkiin menevän budjetin oon jo laskeskellu mutta muutoin jotain osviittaa että millä esim päivä budjetilla ei tarvii jatkuvasti miettiä että ei koirat liri kintuille mutta ei nyt pröystäilemässäkään olla.

    • duiddu

      Kiitos.Tuliaiset:Ostakaa ja maksakaa kaikki mikä maksaa työnteolta 1e h.Laskekaa työaika ite... Se on kova raha ,halpa meille,hyvä heille..Esim. Bakotun tarjoilijat tienaa 1e pv millä saa päivän ruuan.

    • duiddu

      Siivoojat,tarjoilijat tienaa tasan 35e kk...Eli sama raha.Neuvon lisää.Kaveri joka auttaa teitä on ok.Harvat huijaa.Ja huijaavat tunnen oikeestaan kaikki HOT.BAKOTUN edessä ja lähistöllä.On niitäkin,mutta vähän.

    • duiddu

      Kaikki tuliaiset,ostakaa ne hotellin ja Dominon välillä olevilta myyjiltä,sellaselta joka meidät muistaa.Hinta mitä tahansa teetätte on tuo 1e tunti,laskekaa ite kuinka kauan pyytämässänne patsaassa,tuhkakupissa meneekään...Tai kysykää kauan sen tekeminen kestää.Myyjät ja ihmiset tuolla alueella ovat ihania ihmisiä oikeestaan kaikki.Kertokaa meiltä kaikille rakkaat terkut hotellilla,Dominossa ja sillä välillä...Meidät tunnetaan siellä.

    • duiddu

      Jos nimemme ei aukase heitä,sanokaa WOLFMAN,sit ne tajuu viimestään keitä ollaan....Ja jos tajuu,kertokaa et ootte mun kavereita.Teitä kohdellaan hyvin sit,se on varma.

    • No tähän oma mielipide. Olen Bakotun naapurissa juuuuuri nyt...eli Bungalow Beach hotellissa. Kävin tässä kerran aamupalalla (300), pikkuannos ja muilta paitsi minulta lisäkuppi kahvia ain erikseen piti maksaa. No illalla oluen otin...vaihtorahaa ei tuotu takaisin...75d, satkun annoin, ei vaihtorahaa...eli 25d meni. Päätin et tämän hotellin ravintolan käyttö ohi. Juu...Kombossa kerran aamiaisella, ok....kova ryysis, hinta 250 dalasia. Ok buffee. Mutta sitten...pari minuuttia lisää kävelyä ja Sunset beach, huippu buffee...puuroja ja pekoneita ja kaiken maailman omeletin ja letun paistajat (no Kombossa myös). Selkeempää kuin Kombossa...ruoat jonossa...rivissä...eikä suurta jonoa synny. Hinta 280 d....ja raha tuodaan kuitteineen pöytään...siis kun usein annoin 300...suosittelen. Muuten en Gambiaa isosti kehu...saattaa olla kaksi matkaa tässä samassa....eka ja vika. Olen kuitenkin pikkasen järjestyksen ja jonkin rotin mies...täällä armotonta tuo kusetus. Ja pummaaminen. Et metriä etkä senttiä kävele hotellilta ettei joku murjaani niskassa. Ja kaikki sanoo et maksa yksi bumsteri niin pääset muista. Miksi helvetissä?????????? Saan minä muuallakin ja osaan omin toimin liikkua. Kait nämä tyhjäntoimittajat näin haluais elää....maria huuleen ja turisti elättää. Älkääkä vedotko nyt köyhyyteen ja sääliin??!! Annan kyllä esim. Siivojille....ja oikeesti "kurjille"...mutta en näille perskärpäsille. No tämän takia tästä tullut loma joka menee oikeestaan hotellilla, tulee levättyä. Kaik muuten toimii...ranta upea...harmi et sielläkään ei hetken rauhaa. Hotelli jonkinlainen suojavyöhyke...mutta ei tässä (kään) edes meren kohinaa yöllä IHAN rauhassa voi kuunnella...tulee joku yövartja....pyytää rahaa ihan suoraan, et näin. Muuten olis paratiisi....jos käytyäytyminen ja kusetus muuttuisi. Olkaa myös rahanvaihdossa tarkkana. Nyt löytynyt paikka josta saanut sen mitä hakee...eli Bungalow Beachin portista se eka paikka vasemmalla...matka 30 metriä...Bakotun kyljessä. Jos onnea...tuonne pääsee livahtaan ilman bumsteria olkapäässä. Lievästi ikävä Thaimaahan. Kusetetaan sielläkin ja joukolla....mut tosiaan normi on et rahanvaihdot sun muut luotettavia....ja edes hotellilla saat vaan olla. Tervetuloa kokeilemaan....kaikkea pitää kokeilla ainakin sen kerran...eikös?

      • duidunnnveliiiiI

        Terve, ota yhteis kuva yövartiasta ja itsestäsi laita POMOLLE NIIN ENTINEN ALLE EURO PER PÄIVÄ TYÖN TEKIJÄ.


    • duiddu

      Barry on tuo rahanvaihtaja nimeltään.

    • duiddu

      Rahankinuajat ottaa päähän,kyllä,mutta on tajuttava että ebolan vuoksi koko Gambia oli puoltoista vuotta ilman turisteja eikä rahaa tuu mistään muualta...Siel on ollu todella kovat olot tuon vuoden,mut asit kohenee koko ajan...

    • duiddu

      Kaverini pyynnöstä tiedotan seuraavaa:Kaverini puoliso asuu Hot. Bakotun vieressä ja jos joku on pääkaupunkiseudulta lähdössä Bakotuun lähiaikoina haluis kaverini jonkun avulla antaa uuden luurin hänelle.

      • duidunnnveliii

        Menen 25,11,2016.
        tuota vientiopalkkio 20€ ja mahdolliset tullikulut.
        -ilmaista lounasta ei ole .
        --ikä painaa luonnossa maksu ei enään käy.


    • duiddu

      Kusettajista kun puhutaan ja jotka menevät joskus Bakotu hotelliin,notkuu hotellin edustalla opas,mies nimeltä Ibou(lausutaan samoin).Hän on täys huijari,huijas mua ja kahta muutakin törkeällä tavalla kun vei meitä minne milloinkin halusimme,hänen kusetukset ilmeni retkien ja ajojen jälkeen,hinnat hänellä oli puolta muita kalliimmat.IBOU on huijari pahimmasta päästä.

      • Kotuko

        Moi duiddu. Tutustuitko matkoillasi Bakotun ja Bungalow Beachin edustalla taksi- Bai Baihin? Kuljettaa turisteja halvalla ja on äärimmäisen kohtelias mies!


    • duiddu

      En ole tavannu ...

    • duiddu

      Ibou ei ole silti vähentäny yhtään rakkauttani Gambiaa kohtaan,ei vähääkään.Nilkkejä on joka paikassa.

    • tummanpiparinystävä

      duiddulle kyssäri, miten onnistuu kyseiseen kompleksiin tumman "piparin" tuominen, jos makean nälkä näin joulun alla yllättää? jos sattuu kyliltä löytymään hyvä paistopiste.

    • duiddu

      Tomman piparin tuominen?Hotellihuoneeseen? .En usko että onistuu.Hot. Bakotuun ei ainakaan saa viedä paikallisia .Olen yrittäny.

    • duidunnnveliiii

      Afrikka on ihana paikka ,,kaikki hoituu rahalla.
      --juoppo hörhö joka antaa varastaa kaiken kun huora , se on oikea sana, pääsee huoneeseen on maksanut suojelusta valmis matkallaan ja jos ei uskalla lähteä huoran mukaan niin tuskimpa seisookaan.
      ---haluaa vaan katsella /sormeilla mustaa ihmistä lämpimikseen.

      • tummanpiparinystävä

        No hyvä! "Pinkka" on kunnossa, eiköhän se seisokki riipu kohteen laadusta ja varmaan lämpöä riittää ilman pyrstön räpläämistäkin?


    • jukkis111112

      olen lähdössä muutaman viikon päästä ja muutamia kysymyksiä olisi teille. Tässä tullut selväksi että Bakotu on ilmeisesti ihan hyvä paikkana, siellä siis majoitumme. Mitkä ovat hyvät ruokapaikat? Olemme pihvin suuria ystäviä. Lisäksi mietityttää toi malarianesto lääkitys tai sen hinta lähinnä. Kävin hakemassa rokotteita ja samalla ystävällinen hoitaja soitti lääkärille joka kirjoitti malaria reseptin. Kun hoitajakin niitä tutki niin suositteli Malaronea ja sanoi että minulle riittäisi yksi 12kpl. paketti, matkamme siis kestää 7vrk. Mutta nyt kun katsoin eReseptiä niin lääkäri oli kirjoittanut 2 pakettia.. kysymys siis kuuluu riittääkö yksi 12kpl. paketti viikon mittaiselle matkalle? Ja tiedän että ei kannata säästellä, mutta tilanteeseemme tuli senverran isoja muutoksia niin siksi mahdollinen säästö kun matkaa ei enään viitsi peruakkaan, senverran sitä on ehditty jo odottamaan. Kiitos paljon kaikille vastaajille.

      • liäkärion

        ei riitä 12kpl viikon matkalle. malaronen aloitus 1vrk ennen matkaa ja jatkettava 7vrk matkan jälkeen. siksi lääkäri määräsi 2 pakettia.


    • faefaeaee

      Kombo beach hotel 50m Bakotusta,aamupala aivan huippuluokkaa ,en oo missään syöny niin upeissa olosuhteissa monipuolista aamiaista,hinta tais olla 5e jos oikein muistan.Selvisin usein pelkällä aamupalalla koko päivän.

    • vappu225

      Mitenkä noi ruokamestat? Kiinnostaisi kovasti myös. Ja lihan ystäviä olemme mekin.. Ja minkähintaista hyvä pihviannos ravintolassa? Jotain listaa jos joku ystävällinen voisi tehdä. Ja onko siellä jotain vaateliikettä tms. josta nuoriso voisi ostaa vaatetta? Tuskin mitään ostoskeskusta löytyy :)

    • faefaeaee

      Vai nuorisolle vaatteita,ostari...Sä oot Afrikassa kun oot Gambiassa,et Euroopassa...HALOO...

    • krääsääpiisaa

      Gambiassa ei ole yhtään mitään ostettavaa,paitsi tupakkakartonki tuliaisiks kun maksaa saman,kun yksi aski täällä. Meidän nuoriso ei ees kelppuuttaisi Gambian/Thaimaan/Viron aitojakopioita Adidaksista ja muista. Ei mitään järkeä lähteä lomalle shoppailemaan kertakäyttökuteita. Laittakaa rahat tosiaan niihin hyviin ruokiin. Kierrelkää eri paikoissa ja eri rannoilla. Bakaussa kehuvat One for the Road ruokapaikkaa ja uutta Friends Baria. Itse pidän eniten katukeittiöitten riisiannoksista lisukkeineen.

      • krääsääpiisaa

        Niin,ja malarian estoon suomesta muutaman euron doxitinit. Parantaa samalla mahdollisesti tulevat haavat muut.


    • oltuon

      Gambiassa kannattaa syödä kalaa, ei se ole mikään lihamesta, mutta kala on taivaallista !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      117
      9416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2780
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      155
      2529
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1786
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      13
      1590
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1386
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe