Kahtena yönä olen heränny rajuun puristavaan kipuun rintakehässä,
kuka kuristaa puristaa mua, kuolenko sänkyynni.
Mikä on vikana ?
70
239
Vastaukset
- Menelääkäriin
Niin ja lääkäriin et varmaan mene. Kuolet siis todennäköisesti sänkyysi.
- menen-ku-ehdin
Menen tammikuussa lääkäriin jos vielä olen elossa,
- kiirehautaanko
menen-ku-ehdin kirjoitti:
Menen tammikuussa lääkäriin jos vielä olen elossa,
Niin, ei taida henkesi kovin kallis itsellesi olla kun et jo nyt mene.
- Alea.pukkaa
Henkihän on halpaa nykyisin. Lääkäriasemat suorastaan kilpailevat hengestäsi. Ja uskonlahkot.
- kuinka-usein-leikataan
Alea.pukkaa kirjoitti:
Henkihän on halpaa nykyisin. Lääkäriasemat suorastaan kilpailevat hengestäsi. Ja uskonlahkot.
Vanhalle ihmiselle loppu lähestyy vääjäämättä, teki sitten mitä vain jatkaakseen elämää,
kysynki,
kuinka pitkään ihmisen elämää jatketaan keinotekoisin lääketiettelisin keinoin,
milloin tulee raja esm. leikkausten suhteen. - PeeJiiPee
On jo tullut. Sitä ei vain myönnetä.
- siilimuori3
kuinka-usein-leikataan kirjoitti:
Vanhalle ihmiselle loppu lähestyy vääjäämättä, teki sitten mitä vain jatkaakseen elämää,
kysynki,
kuinka pitkään ihmisen elämää jatketaan keinotekoisin lääketiettelisin keinoin,
milloin tulee raja esm. leikkausten suhteen.Riippunee tapauksesta.
- mimmimum-mi
Älä jätä huomiselle sitä....minkä voit tehdä jo tänään.... Sanonta joka pitää paikkansa joissakin asioissa....Lääkäriin menoa suosittelen mitä pikimmin...kipi kipi
- nuormieli
Kiireesti siis aivan heti lääkäriin jo tänään eikä huomenna!!!!!.
- en-mee-en-mee-
menen silloin kun on käsketty, vaikka kuolisin,
En saaaaaaaaaaaaaaaaata mennä lääkäriin,,,
en kertakaikkiaan saata ny mennä, en vaan saata,
( ku on kontrolli tammikuussa ) - provoyrityskö
en-mee-en-mee- kirjoitti:
( ku on kontrolli tammikuussa )No ei sua sit muu vaivaa kun raivotauti.
- JosOikeinHyvin
on vatsahapot sekaisin, niin sekin aiheuttaa sellaisen tunteen. Siihen auttaa Samariini. Tietysti onhan se hienoa kuolla saappaat jalassa kuten Suomalaisen miehen kuuluukin tehdä
- joskus-kuitenki-on-pakko
provoyrityskö kirjoitti:
No ei sua sit muu vaivaa kun raivotauti.
kuolla,
---
Seki on kyllä v i t t u m a i n e n tauti,
kai luoja on tarkottanu mun kulevaksi omaan sänkyyni,
- totta on ,,,,
olen vihanen ( suorastaan raivoissani )
kun olen sairas ja elämä tekee loppua, - kaikki-täytyy-kokeilla
JosOikeinHyvin kirjoitti:
on vatsahapot sekaisin, niin sekin aiheuttaa sellaisen tunteen. Siihen auttaa Samariini. Tietysti onhan se hienoa kuolla saappaat jalassa kuten Suomalaisen miehen kuuluukin tehdä
AI JAA, kiitos tiedosta,
olipa lohduttava tieto,
ensi yöksi otanki samariiniä veden kera,
onko tee lusikallinen sopiva määrä ,, - Ei.se.odota
en-mee-en-mee- kirjoitti:
( ku on kontrolli tammikuussa )Mieheni sai kontrolliajan tammikuulle, jos ei mitään äkillistä ilmene. Lokakuun jo huohotti, väsyi, menetti ruokahalunsa. Sanoin, että on aika mennä lääkäriin nyt, ja hän sanoi tiukasti, että tammikuun aika pitää. En riidellyt asiasta, mutta marraskuussa ryhdyin rupeamaan, hankin lääkäriajan, raahasin labbikseen, pyysin neuvoja asiantuntijoila. Sain hänet sairaalan päivystykseen kokeisiin, joiden johdosta joutui jäämään osastolle. Virkistyi tiputuksen ja lääkityksen johdosta ja oli hyvillä mielin lähdössä kotiin. "Ymmärrättehän", sanoi lääkäri minulle, "että tulee se aika, jolloin potilaan voinnista vain pidetään huolta".
Siunaustilaisuus oli kuun vaihteessa, uurnan ehdimme laskea vielä tämän vuoden puolella. Tammikuun ajat on peruttu. - ent.siivoojaparka
Ei.se.odota kirjoitti:
Mieheni sai kontrolliajan tammikuulle, jos ei mitään äkillistä ilmene. Lokakuun jo huohotti, väsyi, menetti ruokahalunsa. Sanoin, että on aika mennä lääkäriin nyt, ja hän sanoi tiukasti, että tammikuun aika pitää. En riidellyt asiasta, mutta marraskuussa ryhdyin rupeamaan, hankin lääkäriajan, raahasin labbikseen, pyysin neuvoja asiantuntijoila. Sain hänet sairaalan päivystykseen kokeisiin, joiden johdosta joutui jäämään osastolle. Virkistyi tiputuksen ja lääkityksen johdosta ja oli hyvillä mielin lähdössä kotiin. "Ymmärrättehän", sanoi lääkäri minulle, "että tulee se aika, jolloin potilaan voinnista vain pidetään huolta".
Siunaustilaisuus oli kuun vaihteessa, uurnan ehdimme laskea vielä tämän vuoden puolella. Tammikuun ajat on peruttu.Riippuen kai sairaudesta, mikä häntä vaivasi.
- Ei.se.odota
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Riippuen kai sairaudesta, mikä häntä vaivasi.
Tietysti riippui. Oli samanlainen kuin aloittaja - ei lääkäriin.
- luulotautinenko
Onko sulla porttikielto sinne lääkäriin kun et voi mennä ennen ennalta sovittua aikaa?
- kuolis-heti-ettei-tarvi
kitua,
väsyttääääääääää,,,
---
hyiiiiii,, toitotetaan ( samoin kuin te täällä ) tulla heti ku oireita ilmenee,
hyiiiiiiiiiiiiiii, ku inhottaaaaaaaaaaaaaaa, - luonnonvalinta
tyhmyyteensä on moni kuollut
- Ahdistaako.alapääkin
Kysymyksessä ei siis olekaan maalliset vaivat vaan haamu ahdistus johon tarvitaan tehokasta psykiatrista apua.
- ei-vaan-jaksa
Ahdistaako.alapääkin kirjoitti:
Kysymyksessä ei siis olekaan maalliset vaivat vaan haamu ahdistus johon tarvitaan tehokasta psykiatrista apua.
joo hyvä ajatus, psyiatri varmaan parantaa syd.laajentuman, vajaa toiminnan, tahistin ei näytä parantavan,
tämä lopunaika v i tu tt aa,
psykiatrista varmaan olisi hyötyä, ku jaksais eeees sinne,
olisihan se kamalaa jos eläisi vielä kymmenen vuotta tämmösenä kitisevänä ihmisenä,
- siilimuori3
Kivun yllättäessä soita ambulanssi. Ottavat sydänfilmin kotona samoin tein.
- kiitos-kuitenki-
siilimuori3
-
en kehtaa niitä vaivata, mieluummin kuolen,
-
aion kitistä täällä niin kauan kuin jaksan kitistä,
tämäki helpottaa v i t u t u k s e e n ,,,
--
kummasti tämä marina helpottaa, kokeilkaapa te toisetki silloin kun kaikki on oikein pahasti,
-onneksi huomasin ,,,
joten kitinä jatkuu niin kauan ku on paha olla,
tai sitten ku minusta ei kuulu enää mitää,
olen varmaan vihdoin päässy pois ikuiseen nirvanaan,
näin toivon,,
sori ku vaivaan teitä niin kauan,,,,
aijon nimittäin kitistä vielä se helpottaa kummasti,,, - Ruikutustustus
Sääli omaisiasi.
- siilimuori3
kiitos-kuitenki- kirjoitti:
siilimuori3
-
en kehtaa niitä vaivata, mieluummin kuolen,
-
aion kitistä täällä niin kauan kuin jaksan kitistä,
tämäki helpottaa v i t u t u k s e e n ,,,
--
kummasti tämä marina helpottaa, kokeilkaapa te toisetki silloin kun kaikki on oikein pahasti,
-onneksi huomasin ,,,
joten kitinä jatkuu niin kauan ku on paha olla,
tai sitten ku minusta ei kuulu enää mitää,
olen varmaan vihdoin päässy pois ikuiseen nirvanaan,
näin toivon,,
sori ku vaivaan teitä niin kauan,,,,
aijon nimittäin kitistä vielä se helpottaa kummasti,,,Saahan sitä kitistä mutta kitise ampparihlökunnalle samalla kun ne filmaa ja tekee arvion.
- jaksellaan-minäki-yritän
Ruikutustustus kirjoitti:
Sääli omaisiasi.
" ruikutustustus "
älä turhaan sääli, sääli on sairautta,
-
yksin asun, ei noi tyhjät seinä paljon vastaa vaikka niille joskus ääneen tupisen,
tietenki olen teidän ilona tai kiusana ruikuttamssa kuolemaan johtavia kipujani,
tiesitkö,,,, helpottaa kummasti,,,
te kaikki olette mukavia ihania virtuaali ihmisiä,
kaikesta huolimatta,
kiukuttelusta piittaamatta te jaksatte kuunella, neuvoa, kannustaa, lohduttaa jopa moittia mun narinaa,
siksi vaikerran kipujani kärsimystä tänne,
se kummasti helpottaa, kokeile vaan itsekki purkaa joskus pahaa mieltäsi tänne,
sinäki voit kokeilla, kuinka hyvälle tuntuu kun ihmiset jaksaa komentoida toisen ihmisen kärsimystä ja tuskia,
elämä on rajallista,
voi olla että tämä joulu on elämäni viimeinen,
voi olla että kaikesta huolimatta elän vielä vuosia, mikä suuresti nyt epäilyttää,
kiitos sinullekki kometistasi, arvostan sitä,
sanoit puhtaasti mielipiteesi, ( säälin sukulaisiasi ) se varmasti tuntui hyvältä kun sait sanoa suorat sanat,
kuten huomaat puhuminen helpottaa aina.
Jos se kuule on vain unta, tai jotain joulukammoa, toivotaan, että jotain ohimenevää kuitenkin.
Nappaa kanfferttitipat sokeripalaan, ja imeskele rauhassa se helpottaa oloa. Tai konjakkiryyppy tai votkapaukku ne kaikki kiihdyttää verenkiertoa ja lisää vipinää sydämen seudulla, mutta niitä ei saa yhtä aikaa nauttia, eikä montaa peräkanaa.
Sitten vaan huilaamaan sänkyyn peiton alle lämpimään, tuntuu hyvältä kun ajattelet kaikkea mukavaa mitä elämässäsi on ollut ja varsinkin mitä mukavaa on edessä päin.
Voi hyvin kyllä se siitä.- kaikki-loppuu-aikanaa-
" rosaliiin "
kaikeksi kammotuksekseni se on totta, sydän tekee loppuaan,
enkä tiedä kuinka kauan joudun kestämään vajaa toimintaa,
- jälkeläiseni sanoi että viimenen vaihtoehto on saada siirrännäinen, hyiiiiiiiiiiii,,, puistattaa ajatuski,, hyiiiiii,, kammotus,,, kaikki-loppuu-aikanaa- kirjoitti:
" rosaliiin "
kaikeksi kammotuksekseni se on totta, sydän tekee loppuaan,
enkä tiedä kuinka kauan joudun kestämään vajaa toimintaa,
- jälkeläiseni sanoi että viimenen vaihtoehto on saada siirrännäinen, hyiiiiiiiiiiii,,, puistattaa ajatuski,, hyiiiiii,, kammotus,,,No jos noin huono on tilanteesi, niin rohkeasti ja luottavaisin mielin vaan leikkaukseen. Kiirehdit ja hoputat, toivottavasti löydät nopeasti sopivan siirrännäisen.Et ole ensimmäinen jolle sydänleikkaus tehdään. Hyvin kaikki menee, suomalaisiin lääkäreihin ja terveydenhoitoon voi luottaa. Kaikki kääntyy parempaan suuntaan, usko vaan.
- näitä-tuskissani-mietin-
Olen kuullu,
sydänleikkusten jälkeen potilaat joutuu pitkäaikaseen masennustilaan, mistähän tämä ilmiö mahtaa johtua,
-
aina leikkauksen jälkeen lääkärit suosittelle lääkitystä jos potilaalta menee elämänhalu,
-
omakohtaisesti en ole lääkinny leikkauksen jälkeen masennusta lääkkeitten avulla,
olen pitäny elämänhalua yllä fyyisisin keinoin, liikunnan avulla, olen liikkunu paljon,
olenki ollu melko pirteä vuosia,
-
mutta olen aina tiedostanu alakulon olemassaolon siitä huolimatta, varsinki aamuisin, olen huokaillu ittekseni, vieläki täällä,
-
nyt tämä syd. reistailu on menny pahempaan suuntaan,
joten marina jatkuu,
mutta kuinka kauan, se jää nähtäväksi,
-
onko tutkittu, miksi syd. leikkauksen jälkeen yleisesti ihminen menettää elämänhalunsa, ( nennäisesti masentuu ) vaikka on saanu lisäaikaa elämäänsä kymmen-kaksikymmentä vuotta,
kiinostaa tietää, kuinka fysiologia siihen vaikuttaa,- älämarmata
Vai näin on? Mulla ympäristöstä ihan päinvastaisia kokemuksia. Useampia tuttuja leikelty, ovat taas virkeitä ja elämäniloa täynnä, nauttivat uudesta mahdollisuudestaan.
- ny-suksi-ei-luista
älämarmata kirjoitti:
Vai näin on? Mulla ympäristöstä ihan päinvastaisia kokemuksia. Useampia tuttuja leikelty, ovat taas virkeitä ja elämäniloa täynnä, nauttivat uudesta mahdollisuudestaan.
Tiedätkö, onko he kenties ottaneet leikkuksen jälkeiseen alakuloon lääkitystä,
minä en ottanu, joten siinä voi olla syy alakuloon, - mukava-ku-joillaki-menee
älämarmata kirjoitti:
hyvin,
" älämarmata"
-
olisipa mukava tavata heistä edes muutama,
olisi mukava tietää mistä heidän elämnriemunsa kumpuaa,
-
mä olen nyt hyvin kipee, se harmittaa suuresti,
- romuttamoon-jos-ei-voi
korjata.
-
Vika on koneistossa,
kulunu osa vaihtoon, muu ei auta. - att2
Kuolema se on..
Olen katellut noit vastauksii ja uskoisin et menis naama vakavaks jos tulis parikin hutilyöntii pumppuun.
Olet rohkee kun tääl uskallat apuu vaivoihis hakea.
Mee nyt kiireen vilkkaan ensiapuun ja pyyrä nitro resepti ,jos yöllä nappaa rinnasta niin ota nitro.
Jos se helppaa sillä niin syrämessähän se vaiva sit on , tosin mahollisuuksiakin on muitakin ja niit ei saa ku testeillä esille.
Rasitustesti ja ultraaminen helpoimmasta päästä siin varjoaine kuvaukses on omat vaaransa mut näyttää hyvin tukkoset suonet.
Mahahapot voi kiusata ja sit voi olla selkävaivat tulee samanlainen pistos ku syrämestäkin ihan keskeltä rintaa.
En oo koskaan kärsiny noist ahristuksist ja pelkotiloist mut eka yönä tehon jälkeen tuli hirvee paniikki keskellä yötä ellen olis ollut niin voimaton olisin varmaan juossut ulos.
Se tunne jäi yhteen kertaan ja aamulla nauratti oma koheltaminen .- kaikki-loppuu-aikanaan-
koti-kiusattu:
kiitos komettista,
sydän todellaki tekee loppua, olen vaan niin väsyny, en jaksa enää juosta lääkärissä apua pyytämässä,
kyllä ne on hyvin perillä mun kunnosta,
kontrolli on tammikuussa,
jos sitä enne kuolen en syytä ketään,
en aio sitä ennen laahautua lääkäriinkää, en kehtaa,
elämä jokatapauksesssa on rajallista,
-
tunnustan, tämä marmatus jostainsyystä helpottaa,
sydän on kipee, kaikki-loppuu-aikanaan- kirjoitti:
koti-kiusattu:
kiitos komettista,
sydän todellaki tekee loppua, olen vaan niin väsyny, en jaksa enää juosta lääkärissä apua pyytämässä,
kyllä ne on hyvin perillä mun kunnosta,
kontrolli on tammikuussa,
jos sitä enne kuolen en syytä ketään,
en aio sitä ennen laahautua lääkäriinkää, en kehtaa,
elämä jokatapauksesssa on rajallista,
-
tunnustan, tämä marmatus jostainsyystä helpottaa,
sydän on kipee,Toisinaan ajattelen huijaavani kohtaloani, kun aletaan olemaan finaalissa niin toivon sydämen päästävän mun pahasta.
- kipuja-en-enää-kestä
koti-kiusattu kirjoitti:
Toisinaan ajattelen huijaavani kohtaloani, kun aletaan olemaan finaalissa niin toivon sydämen päästävän mun pahasta.
juu,
niin minäki, kuhan se ei kävis kipeää, enää en kestä kipuja,
eikä särkylääkkeet poista kipuja, ne ei ole niin voimakkaita että tehoaisivat,
olisin onnelinen kun vaan pyörtyis eikä tietäs sen jälkeen yhtää mitää, - Viatonsivullinen
On se helppo kun taju menee, jos ei kipuja ole, kuolema tulee
ettei mitään tiedä. Minä ehdin vain sanoa että nyt mä menen...
muuta en, onneksi hoitaja huomas, olin pedissä ensiavussa.
Kyllä ne äkkiä sen piikin tökkäsi, vain sumeni ja hiljeni ympärillä. - ent.siivoojaparka
Viatonsivullinen kirjoitti:
On se helppo kun taju menee, jos ei kipuja ole, kuolema tulee
ettei mitään tiedä. Minä ehdin vain sanoa että nyt mä menen...
muuta en, onneksi hoitaja huomas, olin pedissä ensiavussa.
Kyllä ne äkkiä sen piikin tökkäsi, vain sumeni ja hiljeni ympärillä.Mitä sinä siellä ensiavussa, jos ei mitään kipuja ollut? Mistä sinä sinne tiesit mennä?
- fhijhm
Jos joku lääke aiheuttaa vaikka nenähengityksen tukkeutumista tai kuorsausta ¨
- hapetus on vajaata, miksei se tuntuisi vaikka rintakipuna - ?
Tai palleatyrä - toisilla raju yskiminenkin saattaa napsauttaa kylkiluun poikki.
Kuolemanpelkokin on aika raju tunne ahdistavuudessaan.
Lääkäri tai sh varmaan parhaiten osaa auttaa selvittämään mistä kipuoire johtuu.- hohoijaaaa-ku-väsyttää
Olishan mukava jos rintakipu oliski vaikka mahasta johtuvaa,
mutta miten se todennetaan,
ku on syd.tahdistin ja puristava kipu on juuri siinä kohtaa missä sydän pumpumpumputtaa,
saapa nähdä kuinka selviän ensiyöstä, - siilimuori3
hohoijaaaa-ku-väsyttää kirjoitti:
ku on syd.tahdistin ja puristava kipu on juuri siinä kohtaa missä sydän pumpumpumputtaa,
saapa nähdä kuinka selviän ensiyöstä,Rintakivussa suljetaan ensin pois sydänperäinen syy. ei otetaan verikokeet ja sydänfilmi. Jos ei niissä mitää. voidaan aloittaa vatsansuojalääke vaikka suoneen tai tabletteina ja jatkossa mahalaukun tähystys. Niin yksinkertaista.
- hytinäx1
hohoijaaaa-ku-väsyttää kirjoitti:
saapa nähdä kuinka selviän ensiyöstä,Miten ne sen tahdistajan ovat laittaneet sydämen kohdalle. Yhdellä tutulla se on aivan eri paikassa ja vaihdettukin kerran. Niin se vaan täti 85 vuotias elelee edelleenkin.
- aikasa-täällä-kitistään
hytinäx1 kirjoitti:
Miten ne sen tahdistajan ovat laittaneet sydämen kohdalle. Yhdellä tutulla se on aivan eri paikassa ja vaihdettukin kerran. Niin se vaan täti 85 vuotias elelee edelleenkin.
hytinäx1 hytise sinä vaan
heh, heh heee,
ei se siinä tietenkää olekkaa, huh huh heh heh,
ei jaksa emempää höpisä,
mitä se kenellekää kuuluu ku ihminen on kipee,
moni nuorempi on jo kuollu ajat sitte,
mä sentään vielä kitisen, jos hyvin tai huonosti sattuu nii jopa kymmenen tai kaksikymmentä vuotta, kiusallaki kitisen,, - saanu-tarpeekseen-
siilimuori3 kirjoitti:
Rintakivussa suljetaan ensin pois sydänperäinen syy. ei otetaan verikokeet ja sydänfilmi. Jos ei niissä mitää. voidaan aloittaa vatsansuojalääke vaikka suoneen tai tabletteina ja jatkossa mahalaukun tähystys. Niin yksinkertaista.
tympii tutkimukset, tonkimiset, neuloilla pistely, puhumattakaa viiltely ja sitten haavojen ompelu, hyiiiiiiiiiiiiiiiiii,
sairas kipee ihminen ei kestä yhtää mitää ei yhtää mitää rääkkäämistä,
kuolema olisi helpotus sillon ku ihminen on kipee, - ent.siivoojaparka
hytinäx1 kirjoitti:
Miten ne sen tahdistajan ovat laittaneet sydämen kohdalle. Yhdellä tutulla se on aivan eri paikassa ja vaihdettukin kerran. Niin se vaan täti 85 vuotias elelee edelleenkin.
Lue hytinäx uudelleen. Ei hän kirjoittanutkaan sen tahdistimen olevan sydämen kohdalla, vaan kivun olevan siinä.
"""ku on syd.tahdistin ja puristava kipu on juuri siinä kohtaa missä sydän pumpumpumputtaa,""" - hytinäx1
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Lue hytinäx uudelleen. Ei hän kirjoittanutkaan sen tahdistimen olevan sydämen kohdalla, vaan kivun olevan siinä.
"""ku on syd.tahdistin ja puristava kipu on juuri siinä kohtaa missä sydän pumpumpumputtaa,"""No niinpähän hän tosiaan kirjoittikin. Huolimattomasti luin, sorry .
- siilimuori4
saanu-tarpeekseen- kirjoitti:
tympii tutkimukset, tonkimiset, neuloilla pistely, puhumattakaa viiltely ja sitten haavojen ompelu, hyiiiiiiiiiiiiiiiiii,
sairas kipee ihminen ei kestä yhtää mitää ei yhtää mitää rääkkäämistä,
kuolema olisi helpotus sillon ku ihminen on kipee,Eikö kivut ja muut sairauden oireet tymmi?
- stt2
Koulema on apinalle oikea
- jhimfh
ekaensiavuksi joskus neuvottiin ottamaan tai antamaan asperin- tai primaspan-tbl,
epärytminen tai läppävikainen sydän saattaa hyytymiä suonistoon lähetellä, olla infarktin tai keuhkoveritulpan aiheuttajakin, sen takia on lentomatkustajille lentosukatkin keksitty - eikä aiheetta. - eppu2
Taidatpa hyvin tietää sairautesi ja sen onko jo kaikki keinot käytetty vai ei.
Sinulla ilmeisesti vajaatoiminnan tahdistin.
Kaikille meille raja joskus tulee vastaan.
Elin toistakymmentä vuotta sydänpotilaan kanssa läheisessä ystävyydessä.
Lukemattomat oli ne päivät, jolloin hän tuskaili, että miksi hän ei jo pääse pois.
Ja pääsihän hän lopulta. 38-vuotiaana tehty ensimmäinen 4 suonen ohitusleikkaus. Eli 21vuotta sen jälkeen.- ent.siivoojaparka
Minä se tunsin yhden, joka tuskaili joka näkemällä, että prrrkle, kun korjaes jo luoja pois, stana, kun piäsis jo jumalan luokse, h...vetti.
Vasta 40 vuotta siitä, kun sen ensimmäisen kerran kuulin, hänen toiveensa toteutui, eikä se johtunut sydämestä... - onko-huomista-
eppu2
Hyvinki olen perillä sepelvaltimotaudista,
kiusallista on tämä loppuaika, vielä kymmenen vuotta sitten,
kun asia oli tuore, olen hyvin pärjänny tautini kanssa,
olen ollu hyvin ahkera liikunnan suhteen,
melkein jokapäivä olen harrastanu liikuntaa, uimista, ym,
mutta nyt kun on tullu takapakkia ja lääkkeitä on jo monelaisia,
elimistö väkisin rappeutuu kuntoilusta huolimatta,
kipuilut lisääntyy, mieli maassa mataa,
alkaa jo ääneen vaivojaan valittaa,
- heh heh, tuli mieleen
" ken vaivojansa valittaa on vaivojensa vanki "
voisko osittain näin olla,
huomenna on uusi päivä,
odotan mielenkiinolla olisko se parempi kuin tämä päivä,
yö hieman huolettaa, saanko jälleen rintakipu kohtauksen, selviänkö siitä, - ent.siivoojaparka
onko-huomista- kirjoitti:
eppu2
- heh heh, tuli mieleen
huomenna on uusi päivä,
yö hieman huolettaa, saanko jälleen rintakipu kohtauksen, selviänkö siitä,Eikö nitrot auta enää mitään?
- epäluuloinen
onko-huomista- kirjoitti:
eppu2
- heh heh, tuli mieleen
huomenna on uusi päivä,
yö hieman huolettaa, saanko jälleen rintakipu kohtauksen, selviänkö siitä,Aika hyvin kirjoitat noitten kipujes kanssa. Ei pahemmin virheitäkään. Tässä on kyllä jotain mätää!!!
- täällä-ei-haise-mätä
epäluuloinen kirjoitti:
Aika hyvin kirjoitat noitten kipujes kanssa. Ei pahemmin virheitäkään. Tässä on kyllä jotain mätää!!!
Mikä siellä sun luona mätänee ?
- kaamos-sai-mennä-ohi-
ja aurinko alkais taas paistamaan niiii elämä alkais hymyilemään aivan eri tavalla,
--
Jolle pitää vaan marmattaa että paha menee ohi,
on se kumma ku vanhasta ihmisestä tulee jälleen lapsi,
se alkaa juonitella jos mistäki asiasta,
jos ei muille niin tuntemattomille tälläki palstalla,
hellyytä ja huolenpitoa pitää saada vaikka tuntemattomilta,
toisaaltaa pahan mielen ja pahan olon purkaminen helpottaa kummasti,- Viatonsivullinen
Vertaistuki on hyvä juttu. Se onsitä kun ihmiset ymmärtää ja lohduttaa toisiaan. Onhan se vaikeaa, kun vastukset on suuret ja voimat jo vähät.
Taas lainaan isääni, hän sanoi kun yritti jotain tehdä "voi helvetti kun
sitä ihmisestä tulee mätä" tuskastuneena nakkasi työkalun käsistään.
Suunnitteli ja mielessään teki mut huomasi ettei tule tekemisestä hevonpaskaakaan:) - siilimuori3
Nii. Myötätunto auttaa ja se kun saa avautua jollukulle. Laulahan se Juha Tapiokin et anna pois itkuista puolet.
- vielä-elossa-
Olen taas täällä,
ulkona on kaamos kuten tähän aikaan voi odottaakki,
yö meni suhteelisen hyvin,
kerrompa salaisuuden, älä kerro kuitenkaa muille, heh
ole alkanu nappailemaan pienet näkäriset nukkumaan mennessä,
nyt otin reilusti 3-4 pientä,
veri alkoi kiertämään kohisten, rintakipuilu lievittyi,
pääsin jopa unkkumaan kohtuulisen hyvin,
heräsin vasta kuudenkieppeillä wc reisulle,
-
kysynki,
voisiko sittenki promilleista olla apua ja hyötyä vajaatoimintaa kärsivälle syd.sairaille,
ei tullut ainakaa huonompaa vaikutusta,
päinvastoin rintakehä rauhottui, kipu jopa hävisi, lievittyi,
ja nukkuminen oli rauhallista useamman tunnin aamuun asti,
-------
alkon käytöstä unen saamiseen on ristiriitaista tietoa,
tieto kyllä hämmentää meikäläistä entistä raivoraitista kääkkää,
--- olen kuitenki ajatellu että nyt ennen kuolemaa aion käyttää sitäki helpottamaan näitä loppuajan kipuja, ellei lääkäri täydellisesti kiellä,No simmottis ,ei nii pient vaivaa etteikö sitä viinal pystyis isontamaa ,sää ja sun syräntautis.
- kyll-vanhuus-on-vaikeeta
koti-kiusattu kirjoitti:
No simmottis ,ei nii pient vaivaa etteikö sitä viinal pystyis isontamaa ,sää ja sun syräntautis.
jooo,
vasen kylki on kipee,
panadol 1000mg :kaa ei auta, mikä neuvoksi,
hom.
on rajotteita kipulääkkeitten käytössä, ei saa muuta käyttää kuin panadolia,
aspiriini ja kaikki muutki on kiellettyjä - Viatonsivullinen
Kyllä nuoruus on vaikeampaa, ainakin laulunsanojen mukaan,
"...nuoruus on vaikeaaaaa." Kappaleen nimi : Nuoruus on seikkailu.
Jari Sillanpää. Kuuntele ja vaihda sana "nuoruus" sanaksi vanhuus,
passaa ihmeen hyvin. - sielu-on-kipee-
Viatonsivullinen kirjoitti:
Kyllä nuoruus on vaikeampaa, ainakin laulunsanojen mukaan,
"...nuoruus on vaikeaaaaa." Kappaleen nimi : Nuoruus on seikkailu.
Jari Sillanpää. Kuuntele ja vaihda sana "nuoruus" sanaksi vanhuus,
passaa ihmeen hyvin.puolisoni ku eli vielä, käperryin hänen kainaloon
hän osasia aina, aina, aina lohduttaa, tunsi lämpöä ja läheisyyttä,
---
no,
sitä sitten alkaa elämään uutta nuoruutta, kipuineen, tuskineen, epätoivoisine haaveineen tuonpuoleisesta,
sanotaanhan että ihminen muttuu uudestaan lapseksi ku elää tarpeeksi kauan,
- melekinlekuri
Sappi vaivaa..
- eksorsisti
Piru varmaan riivaa. Hommaa pappi paikalle!
- kipuihin-niin-väsyny
Olenki jo piiiiiiitkäääään ajatellu pappia,
ku kehtais,
kaikki on niin vaikeeta ku vanhaksi tulee,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad671242- 42911
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että338709- 51661
- 112659
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116646- 51638
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 76592
- 56574