Rotat ja korkeat äänet

Vinkuiita

Minulla on rottia ollut useampaan otteeseen ja hankinnassa taas. Nyt kun olen muuttanut uuteen asuntoon niin aloin tässä miettiä että mitä jos asunnossa kuuluu korkeita ääniä, joita ei omalla korvalla edes kovin hyvin kuule, muta häiritsevätköhän ne rottia? Kun siis on kyseessä kerrostaloasunto ja aina aamuisin ja päiväsaikaan täällä kuuluu sellainen hyvin pieni mutta korkea ääni, en osaa sanoa mistä se tulee (tyyliin jostain sähkölaitteesta?) ja se minuakin joskus häritsee jos on ihan hiljaista (olen aika herkkä kaikille ärsyttäville äänille :D) Illalla ja yöllä ääntä ei kuulu.

Tuli vain mieleeni että jyrsijät ja eläimet ylipäänsä kuulevat paljon korkeampia ääniä kuin ihminen että mistä sitä tietää millaisia ääniä kaikki lemmikit joutuvat kuuntelemaan päivät pitkät kun elävät ihmisten kans. Etenkin täällä kaupungissa menee kokoajan kaikenmaailman sähkövirtoja ja puhelin ja netti yhteyksiä ja joka paikassa tuntuu kuuluvan joku surina ja vinkuna. Perus asunnossakin on jääkaapit ja kaikki laitteet jotka pitää ääntä. Eihän ne omaan korvaan sillai välttämättä häiritse mutta mitä jos ne kuuluvat inhottavina eläimille?

Hiirien, rottien ja myyrien karkottamiseen käytetään niitä karkotuslaitteita mitkä päästää sitä korkeaa ääntä jota ei ihmiskorval kuule, joten on ihan selvä et pikku eläimet kavahtaa korkeita ääniä.

Yritin googlettaa mutta en löytänyt mitään tähän liittyvää. Must on vaan kamala ajatus että lemmikit joutuis kuuntelee jotain vinkunaa mitä en ite kuule. Onks kukaan koskaan huomannut et omat lemmikit ois reagoinu johki ääneen?

Vähän hassu aihe ehkä mutta tulipahan mieleeni

1

296

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sedä

Mitään ärsyttäviä ääniä ei kannata tahallaan aiheuttaa, mutta eläimet myös tottuu ääniin tosi hyvin. Kuulemma jyrsijänkarkoittimetkaan ei oikeasti toimi kuin hetken. Rotat pelästyy aika helposti äkillisiä kovia ääniä kyllä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      98
      6278
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      350
      5764
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      60
      2763
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      107
      2198
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1888
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1744
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1633
    8. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1290
    9. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1197
    10. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      33
      1088
    Aihe