Tehkääpä sellainen uudenvuodenlupaus, että nyt aletaan maksamaan velkoja pois.
Minä tein sellaisen lupauksen, muistaakseni 2011 loppuvuodesta.
Pyysin saldoa UO:sta ja kun se tuli meinasin revetä. "Demit"! Yli 10.000 euroa!
Sovin itseni kanssa etten neljään vuoteen vilkaisekaan kirjeitä jota tulee UO:sta saatika perintätoimistoista.
Annoin asian mennä omalla painollaan.
Välillä tuli vapaakuukausia, joita en ole erityisemmin kysellyt. Ne vain tuli.
Nyt sitten pyysin taas saldot UO:sta ja kas kummaa, vähän yli 2000 enää maksettavaa.
Kuluneen neljän vuoden aikana olen ollut vain vuoden töissä ja muutoin olen maksellut "anssista".
Jos olisin tehnyt pientä vilunkia ja olisin vaihdellut työpaikkoja parin kuukauden välein ja irtisanonut liiton jäsennyyden, niin kuin aluksi harkitsin, niin ei olisi velat vähentyneet ja kituisin peruspäivärahalla elämäni loppuun asti.
Mutta nyt ensivuosi on viimeinen velkavankeusvuosi.
Näistä maksuhäiriömerkinnöistä viis veisaan. Mulla on koti, autonrähjä, puhelin. Mitäs muuta kaipaankaan. Ja mitään lainoja en ota enää koskaan.
Tehkääpä uudenvuodenlupaus
20
84
Vastaukset
- Ex-velallinen
Mulle tuli vuonna 2006 täydellinen henk. konkurssi, ulosottoon meni noin 70000 euroa... Vuoteen 2009 asti alkoholi vei, tein töitä niin ja näin ja lyhensin vain jotain 200-500e /kk.
Vuonna 2010 kaikki muuttui, erosin vaimostani, vähensin juomista, perustin toiminimen. Velkaa oli huhtikuussa 2010 noin 91000 euroa. Lyhensin 1/6 laskutuksesta ja laitoin kaikki ylimääräinen raha lyhennyksiin.
Nyt perjantaina maksaan viimeiset 3300 euroa ja olen velaton, saan rekisterin puhtaaksi, koska vain on "pitkäaikainen ulosotto" merkintä. Mahtava olo nyt, rahankäyttö muuttui täysin, nyt säästämään käsirahat asuntoa varten.
Jos olisin maksanut kunnolla alusta asti, niin olisin maksanut jo monta vuotta sitten kaikki velat. Nytkin jo asuisin omassa asunnossa tai talossa.
Tsemppiä velan maksuun.Sinulla on ollut onnea oikeita suhteita, ilma niitä et olisi saanut rahoja firman perustamiseen. Pankki ei tuossa tilanteessa lainaa senttiäkään.
Kaikkien asiat eivät ole noin hyvin.- Ex-velallinen
No toiminimen perustaminen maksaa 100 euroa. Töissä vaan muuttui tilanne niin, että kaikki uudet myyjät piti olla toiminimellä. Lähdin mukaan. Myyn vähän muutakin sivuhommana. Ei tarvinnut rahaa käytännössä ollenkaan. Mutta niin kun sanoit, onneksi kävi tuuri.
- Ex-velallinen
Nyt se on maksettu! Hymyilyttää ja tippa tulee silmään samalla. Tätä hetkeä odotettu, velkavankeus kesti 3395 vrk. En uskonut eikä mun uo-mies, että tämä päivä joskus tulee.
- rakkhunmak
miksi muka maksaisin? hitto jos valtiot ei maksa velkojaan niin en maksa minäkään. jos tukirahojen maksu loppuu niin lähden aasiaan myymään aineita. sen minä sentään osaan ja saapahan katsella maisemia :D
- Sotanorsu78
Mitähän aineita? Jos kiellettyjä niin ei selviä ehdollisella. Vai oliko pesuaineita? :)
- uskoisinnäinolevan
Jos nimim. "rakkhunmak" tarkoittaa "NIITÄ" aineita niin ole varovainen. On paha juttu sulle jos jäät aineisi kiinni esim. Singaboressa tai Dupaissa. Tulee keveä olo kun on päätään lyhyempi. Eikä Thaimaassakaan k.o. aineista hyvää tykätä lentokentällä.
- porcöärt
Minä olen tehnyt jo neljän vuoden ajan sellaisen uudenvuodenlupauksen että en maksa velkojani. ja se päätös on pitänyt, pimeitä töitä on tehty eikä vouti ole saanut ulosmitattua senttiäkään myhahahahahahahaaaaaa!!!!!!!
- Ohionviimein
Itsellä meni just viime tilistä viimeiset, tarkemmin ottaen, 58 euroa ulosvetäjälle ja se velka oli siinä. Seuraavan saankin jo kokonaan itelleni, aivan huikea tunne.
En olis uskonu muutama vuosi sit että tää päivä koittaa. Toistakymmentä tuhatta sitä velkaa oli, nyt ei ole senttiäkään eikä enää tule.
Olkoon siis mun uudenvuoden lupaus ettei enää ikinä velkaa.- kyllätämätästä
Onnea nimim. "ohionviimein!"
Aloittajalla samanlainen tilanne näillä näkymin marraskuussa ensivuonna. Joten tämä joulu menee vielä silakkaa, maksalaatikkoa ja silliä syödessä.
Mutta mukava tietää että tämä loppuu.
Sama myös mulla: EI VELKAA ENÄÄ IKINÄ.
- Onneateille
Ns. täysimittaista ulosottoa palkasta takana about viisi vuotta. Palkastani jäi 1100e käteen minulle ja lapselle.
Sain pienen perinnön, maksoin kaikki pois 19000e, koko perintö meni.
Tästä on nyt puoli vuotta. Paniikkioireet (vuosien myötä tulleet) ja masennus eivät ole helpottaneet.
En anna itselleni anteeksi koskaan noita ryssittyjä raha-asioita. Kärsimysvuodet kuluttivat minut loppuun, vei itsetunnon, en tule enää samaksi omaksi itsekseni.
En uskalla ostaa mitään. Ja vaikka niin tekisinkin, ei enää suunnitelmia elämässä. En jaksa aloittaa uudelleen.
Hammashoito jäi, muukin terveys meni. Ulkonäkö kärsi. Olin ennen kaunis ja hyvännäköinen nainen. Kotini on hirveän näköinen, vanhanaikainen .... Kaikki kodintarvikkeet ja huonekalut risoja vanhoja 80-luvulta, astiat eriparia, kattilat ja ruoanlaittovälineet noin 2 kappaletta. Niillä sitten. Käyn töissä joo, mutta palkka on pieni, käteen tulee nettona 1600e, siitä vuokra 850e. Köyhä loppuelämän.
Maksoin velkani noin tuplasti eli noin 35 -40000e korkoineen. Älkää tehkö samaa virhettä kukaan, älkää päästäkö velkojanne ulosottoon. En tiedä, miten olen selvinnyt. Tämä perintö on ihme. Mutta tuhouduin osittain.
Onneksi lapselleni annan kaiken aikani, huomioni ja mm. kauniit vaatteet, autan läksyissä. En kehtaa tutustua keneenkään mieheen enää, itseluottamus mennyt. Työnteko on pppeeetä. Tuskin jaksan enää kauaa roikkua.. JA JA JA harmittaa tuo menetetty perintö.... Elämäni olisi ollut toisenlaista. Sen olisi kuulunutkin olla jo toisenlaista ja helpompaa 55-vuotiaana. Olen tehnyt aina kuitenkin töitä.
Rahavirheitä ei kannata tehdä. Suomessa ei riitä velan maksu, riistetään sellaisilla koroilla maksu, että velka alkuperäisestä tuplaantuu.
Olen mieleltäni vanha. Katselen elämääni hyvään aikaan päin, ennen vuotta 2010. Kohta alkaa neljäs vuosi putkeen ilman yhtäkään uutta velkaa.
- MaksaVelkas
Harmi vaan että vanhat vielä maksamatta. Pummi!!!!11
MaksaVelkas, ai sulla? No harmi, niinkuin nimimerkkisikin sanoo maksa velkas.. voit toki olla maksamattakin ei maailma siihen kaadu.
- velatonmies
Minulla oli velkaa elatusmaksuista,kulutusluottovelkaa,velkaa perintätoimistoille velkaa ulosottoon.Luottotiedotkin meni.Päätin maksaa kaikki rästissä olevat laskut pois.Siinä meni 4-5 vuotta.
Nyt olen velaton.Luottotiedot kunnossa.
Nyt minulla on rahaa säästössä noin saman verran kuin mitä oli ennen velkaa. Minulla on velkaa jäljellä 150 egeä, voisin maksaa kerralla pois mutta en maksa. Maksan vain 20 euroa kerran kuussa ihan vain siitä syystä, että en hyväksy perintätoimiston enkä alkuperäisen velkojan toimintaa.
Minusta velkojen ostaminen ja niillä rikastuminen ei ole eettisesti hyväksyttävää tomintaa.
Alkuperäinen velkoja on taas eräs nyt jo toimintansa lopettanut varastointipalveluja tarjoava yritys.
Hyväksyisin velan karhuamisen, jos kyseinen fimra olisi palauttanut minulle ne tavarat joita minulla oli varastoituna heidän varastossaan.
Mutta ei he huutokauppasivat ne eikä kauppasumma edes vastannut sitä summaa jonka jäin velkaa.
Firma olisi ihan hyvin voinut luovuttaa tavarani minulle takaisin, jos kerran kuitenkin alkoivat periä velkaansa perintätomiston kautta joten en hyväksy heidän menettelyään.- uunnnn
Kun pistät roiniasi kaupalliseen varastoon, allekirjoitat sopimuksen ja hyväksyt säilytysehdot. Se paperi olisi kannattanut oikeasti lukea, niin ei tarvitsisi vuosia jälkeenpäin nillittää keskustelupalstalla kovaa kohtaloaan, kun firma noudattaa sopimuksensa ehtoja.
- 215
Eli teit 150 euron velasta yli puolen vuoden maksusuunnitelman, josta ne varmaan veilä laskutti lisää ja saavat vielä korkoa? Voi saatana, just sun kaltaistesi tyyppien takia nää perintätoimistot elää.
215 kirjoitti:
Eli teit 150 euron velasta yli puolen vuoden maksusuunnitelman, josta ne varmaan veilä laskutti lisää ja saavat vielä korkoa? Voi saatana, just sun kaltaistesi tyyppien takia nää perintätoimistot elää.
Velka oli alunperin 530 euroa. Ja onko muka jotain muuta vaihtoehtoa kuin maksaa? Luuletko, että alan pikkuvelkojen takia kituuttamaan 15 vuotta kelan peruspäivärahalla ja toimarilla voutia pakoillen. Maksan siis kiltisti pois mutta en enempää kuin 20 euroa kerralla
Oho, oikeen kymppitonni...
Jos summa on vaikkapa 300.000€ niin turha sitä enää maksaa tankkauksia, ostoksia, tai muitakaan laskuja (paitsi ne pakolliset)
Ja toisessa ketjussa neuvottu kätevästi miten saa kierrytä maksukieltoa jne
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2282025Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101768Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse571279Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801165Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171018Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89954TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15950- 46915
- 70812
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42804