Mitä mieltä vanhoista levysoitinlevyistä?

hempppavvn

Minusta lp:n ääni levysoittimella soitettuna kaunis, paras muihin musiikin soittamistapoihin verrrattuna.

14

57

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja sitten minun jankutukseni.
      Onneksi on oma kopio, ei tarvitse aina kirjoittaa uudestaan.
      Suomi tarvitsee nämä pakolaisensa.
      Väen-väkisin.
      Suomi, Saksa, Tanska ja erityisesti Ruotsi ymmärsivät yskän yhdessä.
      Silloin viisaammat, oppositio-puolueet päättivät järjestää persuille ansan.
      Persut pakoilivat ensimmäisen kerran.
      Toisella he tarttuivat hallitus-syöttiin.
      Ja saivat Suomalaisen syntyvyys-ongelman kerralla syliinsä.
      Minä, sinä me ja vanhempamme emme tehneet tarpeeksi lapsia tienaamaan veroja.
      Kohta käy humahdus, jossa kuolevat kerralla viimeiset sota-veteraanimme.
      Muutama vuosi sen jälkeen humahdamme me, viimeiset paljon töitä tehneet
      kanta-Suomalaiset.

Sen jälkeen humahtavat työn-antajamme.

Venäläiset.

Sitten ovatkin mökki-rantamme vihdoinkin vapaita.

H.

• hytinäx1

• hytinäx1 kirjoitti:

Täältäpä sinullekin maailman paras cover esitys Sound of silence kappaleesta;
        https://youtu.be/KxiX6YgIcFY

"hytinäx1"

Minulle on muualla musiikki-aloitus.
        Spela du för Sverige.
        Utlänning.

H.

• hytinäx1
        hunksz kirjoitti:

"hytinäx1"

Minulle on muualla musiikki-aloitus.
        Spela du för Sverige.
        Utlänning.

H.

Kuuntele nyt, en tiedä missä sinulle oleva musiikki aloituksesi on. Aivan mahtava cover ja sanat sopivat sinulle. =DW= varmaan tykkäisi.

• hytinäx1 kirjoitti:

Täältäpä sinullekin maailman paras cover esitys Sound of silence kappaleesta;
        https://youtu.be/KxiX6YgIcFY

Oli ihan loistava! Simon ja Garfunkel- ja rokki-fanina tykkäsin ihan sikana.

• EUnukkeja
    • oldhippie

Ihan makuasia,sanoi koira kun muniaan nuoli.

Minä annoin pois kaikki vinyylit,n.4000kpl. CD levyn ääni ja käytettävyys vei voiton;)

• hytinäx1

Taas tulleet muotiin vinyylit ja levysoittimet. Eipä se oikeastaan niin harmita kun ei enää ole levysoitinta eikä vinyylilevyjäkään. CD:t ovat myös mielestäni käytännöllisempiä mutta minulla on liian huono cd/radio jossa liian huono äänen anti. Täytyy tässä katsella kun alennusmyynnit alkavat josko vihdoinkin ostaisi uuden ja paremmalla soinnulla.

• Monolähetys

Kyllä ei ole C-kasetin ja kasettimankan voittanutta. Harmi kun tienvarsi huoltamoilla ei ole enää c-kasetti koreja joista poimia matti & teppo parhaat a 5 markkaa, suomi iskelmä 1982 parhaat hintaan a 9 markkaa jne.

• Radiokuuntelijan.poika

Minulla ei ole mennyt välillä poiskaan muodista nuo vinyylit. Soitin ostettu 1975, melkein kallein Dux eli Philips. Kumihihnat muuttui liimaksi, tein uudet O-renkaista ja alkoi kestämään. Vetohihnan tein polkupyörän sisäkumista, pikaliimalla päät yhteen. Ja on sekin kestänyt jo parikymmentä vuotta. Äänivarren palautusautomatiikka ei toimi enkä ala korjaamaan vaikka korjausohjeet onkin. On lähes miljoona pikku osaa...
        CD-soittimen löysin roskakatoksesta. Akai. Nettitietojen mukaan hyvä. Löytyi myös vahvistin Nakamichi varalle, jos Yamahani joskus sippaa.
        Kasettisoitin on tuplapesä Technics ja avokelanauhuri Akai 7 tuuman keloilla.
        Kuulokkeet sota-ajan mallia 4000 ohmiset; sitten Sonyt roskiksesta ja viimeksi Philipsit kympillä Tokmannilta.
        Levyjä lienee satakunta, kasetteja parikymmentä, nauhoilla musiikkia ehkä 12 tuntia. MP3:ksi pakattuja iskelmiä yksi CD:llinen eli 11 tuntia; voin kuunnella vain tietokoneella. Ei vain tule kuunneltua enää juuri mitään.

• Jostain luin tai kuulin että äänityslaatu on parempi vinyylillä kuin cd:llä. Ja kun joskus olen oikein jostain nauttia youtubesta, laitan hakuun vinyyli-version jos sellainen on. Voin vannoa että laatu on parempi. Tarttisko tsekata korvat.
      Se on myös melkein harras akti, se vinyylin soittaminen. Pitää rauhoittua, käsitellä varovasti... eikä nin kuin cd:n kanssa, heität koneeseen ja pikakelaat niiden kappaleiden yli jotka ei miellytä. Jää levy nauttimatta kokonaisuudessaan niin kuin taiteilija on sen tarkoittanut.

• Paras muihin musiikinesitystapoihin verrattuna???

Minusta elävät musiikkiesitykset ovat aina vielä nautittavampia. ;)
      Helsingissä on aina tarjolla monenlaisia esityksiä, ja nykyisin pääsemme melko usein kuuntelemaan sellaisia myös omassa yhteisöllisessä olohuoneessammekin.

Vanhat vinyylilevyni lahjoitin huolellisen puhdistuksen jälkeen niitä vaaliville ja kierrätykseen hyväntekeväisyyskirpputorille viimeisetkin. Olisi pitänyt hankkia uusi levysoitinlaitteisto, entisen rikkouduttua, joten luovutin.

• siilimuori3

Vinyylit ja levysoitin tallessa eikä missään nimessä anneta pois.

• Nostalginen tapa se on kuunnella musiikkia.
      Levyjä on vaan soitin yhä hakusessa.
      Kansioitakin olen vanhoilta perinyt, slaavilaista, joulumusiikkia ym
      vaikkapa tälläista https://youtu.be/TZQQ0vUBceM
      sitten kuuntelen kun sen soittimen viimein hankin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saisinpa halata sinua joka päivä

ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a
      Ikävä
      68
      7962
    2. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      101
      4682
    3. Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki

Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K
      Maailman menoa
      111
      3859
    4. Eikö tunnukin kamalalta, kun en

anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut
      Ikävä
      75
      3363
    5. Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin

Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii
      Maailman menoa
      74
      2986
    6. Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne

Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja
      Maailman menoa
      134
      2700
    7. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      38
      2145
    8. Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"

Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan
      Maailman menoa
      62
      1967
    9. Muistattekos kun kaupassa piti pyytää tavarat myyjältä

Edes kahvipakettia ei saanut itse valita, vaan myyjä nouti sen hyllystä tiskille. Jos osti jauhelihaa, niin se jauhettii
      Maailman menoa
      260
      1924
    10. Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu

Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä
      Suomalaiset julkkikset
      56
      1908
    Aihe