Koukkupolvien kiikku

k-kk

Pimeessä astuu ,hiljainen mies
rauhallinen askel ei kiirettä minne ties
luutarhan kautta kotia kuljin
monet loistavat kynttilät muistoihini suljin
niin hyvä oli siellä hämyssä olla
pysähtyä,katsella kuin kotonaan olla

Olen tänään ihmetellyt ihmisten hinkua menneeseen ,niin kuin Turus ton ratikan perään.
Kyl mä turkuun tulon ajoista muistan ykkösratikan pyörien kiljunnan ko se kurvas pilmarkinkarulla kohti keskustaa.
Sit joku pölöpää päätti siirtyy atomiaikaan ja purkaa kiskot kuten kaik muutkin hienot rakennukset revittiin alas.
Eikös vaa joku on taas keksiny ruvet palauttama niit takasin, kun ei vaan onnistuis.
Viäl paremp oli tunneli ruottiin ,pääsis kuulemma puolestunnis tukholma ,mitä siäl tekis?
Kukahan senkin tunneli maksais ja kenel se on tehty,
Ei ollu vaimo moksiskaa vaik oli pikkuse leippä maistellu ohi kirjanpiron ,sanos vaan et peräst kuulu ja kuuluu oikke kun se mallasleipä pakka ilmaa tekemään vattaan.

125

404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tänään olis päivä kun pitäs lopettaa koko vuoden kestävä ,älä osta mitään turhaa kampanja.
      Toisaalt kun kattoo säätiatoi niin fillariakin pitäs huoltaa kun tulee lämpöaalto , ei oikein tierä pitäiskö vai päästäis.
      Homman helpottamiseksi noi lapsenlapset lähetti mulle listankin mitä vois ostaa,ikäänkuin helpottavat mun arkea.
      https://www.youtube.com/watch?v=Jdh0Aa45XR8

    • kesivä

      Täällä on monsuunisateet
      Poissa on lumi, poissa rakeet.
      Osaako pukki ruoria kääntää
      Jos taivas koko ajan vettä vääntää.
      Neljä työpäivää lomaan
      Sitten nukun, näin mä povaan.

      Ei tule linkkii
      Ei edes vinkkii.

      • k-kk

        Oletko koskaan miettiny sitä juttua et ,jos tarpeeks monta ihmistä osallistuu johonkiin mielettömään touhuun niin se alkaa tuntumaan ihan luonnolliselle?


      • kesivä
        k-kk kirjoitti:

        Oletko koskaan miettiny sitä juttua et ,jos tarpeeks monta ihmistä osallistuu johonkiin mielettömään touhuun niin se alkaa tuntumaan ihan luonnolliselle?

        Meinaatko, että jos valepukitkin veneellä tuo joululahjoja, niin se on luonnollista?
        Ei tuu linkkii, taaskaan, kun ei pysty.


    • "Salossa Rukiin papana loisti
      ihminen toiselle ihmettä toisti.

      Kuin kiskoilla bussin kulkue kulki
      hölmöjen kuoro toi tuntojaan julki.

      Tänne ei rakentaa kukaan saa
      vain katsella nahkaisaa Oravaa.

      PIkku-hiljaa nousi äänet toisten
      Mekö annamme hölmöille puiston moisen.

      Jos tuo ryssä suo kansalle miljoonansa
      saa rakentaa isonkin huvilansa.

      Joistain kujilta syviltä harmoniaa
      äänet nälkäisten taivaita tavoittaa.

      Alkaa voittaa onneksi viisauden aika
      niin vahva on laulun tenhoisa taika"

      https://www.youtube.com/watch?v=q0A8WDFp7pA

      H.

      • Poistan kommenttini, jos ilmenee että aloittaja on näyttelevä feikki.

        H.


      • olis.kiva.nähdä
        hunksz kirjoitti:

        Poistan kommenttini, jos ilmenee että aloittaja on näyttelevä feikki.

        H.

        Kuis sä sen poistat?


      • siilimuori3
        olis.kiva.nähdä kirjoitti:

        Kuis sä sen poistat?

        Joo. Täs uudistuksessa oli huonoa se et et pääsee omaa kommenttias poistamaan.


      • siilimuori3
        siilimuori3 kirjoitti:

        Joo. Täs uudistuksessa oli huonoa se et et pääsee omaa kommenttias poistamaan.

        Viel tää.
        Tai voihan tehdä ilmiannon omasta kirjoituksestaan.


      • hunksz kirjoitti:

        Poistan kommenttini, jos ilmenee että aloittaja on näyttelevä feikki.

        H.

        Mestari kertoo sitten miten voi poistaa ,eilenkin koitin mut tyhjän saa tekemättäkin.


    • Psykoterapeutitar

      Stressin tai kuplan otsaan voi saada mistä vaan. Menneistä, olevista, tulevista!
      Eläkkeelle jäin ja kello soi joka aamu ja joudun kalenteria käyttämään, että pysyn aikataulussa ja iltaisin olen niin väsynyt, että tuskin salkkarit jaksan katsoa.
      Joulu tulossa ja jatkuvasti vaan joudun siivoamaan ja toisia passaamaan. Lupasin hoitoapua muutamana päivänä viikossa ja ok, sen vielä ehkä jaksaisin, mutta sitten lupasin ottaa vielä pari kattiakin hoitoon ja just joulunajaksi. Niistä varsinainen riesa tulikin!
      Paskaa siivottava aamuin illoin, pari kertaa päivässä ruokittava, hyppivät jokapaikkaan likaisilla tassuillaan, tonkivat kukkaruukut jne. Joulukuusen ostokin mietityttää, jos siihenkin kiipeävät!
      Siis, kyllä tyhmästä päästä kärsii koko ruumis!!!

      • "Psykoterapeutitar"

        Väärä aloitus oletan?
        Vai etkö saa missään muualla huomiota tämänkään vertaa?
        Typerys.

        H.


      • siilimuori3

        Nii. Kannattaisko ottaa vastuu omista päätöksistään? Mieti mitä haluat ja toimi sen mukaisesti. Kissanomistaja varmaan kiittää kun lupaat hymyillen ederssäpäin ja takanaoin valitat ja moitit. Oma moka. Tiiätpähän ensi vuonna. Jos jaksat passata toisia oisit varmaan jaksanut työelämässäkin ainaki puolikkaana vai kui?


      • Psykoterapeutitar, älä kadu mitään! Ole iloinen että saat tilaisuuden auttaa, että sua kohtaan tunnettiin sellainen luottamus. Joskus käy niin että et saa auttaa, tai et ota sitä tilaisuutta vastaan.
        Niin kävi mulle viime jouluna. Äitini vihjasi että hän olisi halunnut viettää joulu-aaton mun kanssa viime vuonna, olin itsekäs enkä tehnyt sitä. Arvaa kaduttiko muutama viikko myöhemmin kun hän kuoli. Ikinä et tiedä miten käy. En kerro jotta mua nyt säälisitte tai haukkuisitte, ihan esimerkkinä sen tähän latasin.
        Kissat ovat uteliaat, ja energiset. Sulla on paljon helpompaa jos pari kertaa päivässä leikit niiden kanssa niin että väsyvät. Jos laitat kuusen, älä pistä mitään roikkumaan alimmille oksille, niin se on vähemmän kiinnostava. Meillä on kissalle aina alimmilla oksilla sille omat pallot joita se saa poimia ja ajaa ympäri kämppää, mutta variseehan se puu siitä vähän enemmän. Imurointi on hyvää liikuntaa.
        Ja paskasta, käythän säkin välillä pöntöllä? Pyyhit omaa peppua? Ei kauheen ällöä kun sen vaan tekee eikä nirppaile? :))


      • Psykoterapeutitar

        Kiitos kommenteista!
        Kuten sanoin; tyhmästä päästä kärsii koko ruumis :-o
        Moitin kyllä ihan kattien omistajillekin, kun eivät kaikkia kertoneet! Esim. että toinen katti on jollain allergiaruualla, joka pitää tilata n. kaksi viikkoa ennen eläinlekurilta, jostain matkojen takaa ja hakea sieltä ja tietävät varsin hyvin, ettei ole autoa käytettävissä ja joudun pyytämään joltain kyytiä. Piru, että nyppii!
        Hyviä vinkkejä kuusen hankintaan, jonka kyllä haluan ja ehkä teippaan lattiaan :-)
        Tiedät kyllä sm3, ettei sellaista puolikastyötä löytynyt! Oma työni ei jousta ja uuden työn hakeminen rampana ei onnistunut!
        Noh, kyllä tässäkin on duunia ihan tarpeeksi :-)
        Mukavaa joulunaikaa teille kuitenkin!


      • Psykoterapeutitar kirjoitti:

        Kiitos kommenteista!
        Kuten sanoin; tyhmästä päästä kärsii koko ruumis :-o
        Moitin kyllä ihan kattien omistajillekin, kun eivät kaikkia kertoneet! Esim. että toinen katti on jollain allergiaruualla, joka pitää tilata n. kaksi viikkoa ennen eläinlekurilta, jostain matkojen takaa ja hakea sieltä ja tietävät varsin hyvin, ettei ole autoa käytettävissä ja joudun pyytämään joltain kyytiä. Piru, että nyppii!
        Hyviä vinkkejä kuusen hankintaan, jonka kyllä haluan ja ehkä teippaan lattiaan :-)
        Tiedät kyllä sm3, ettei sellaista puolikastyötä löytynyt! Oma työni ei jousta ja uuden työn hakeminen rampana ei onnistunut!
        Noh, kyllä tässäkin on duunia ihan tarpeeksi :-)
        Mukavaa joulunaikaa teille kuitenkin!

        Joo, tuo oli kyllä kohtuutonta. Nuoruuden suunnittelemattomuutta kun ei tarpeeksi ruokaa hankkineet?
        Muistui mieleen kun kerran 20 vuotta sitten lainasin kollini äidille jouluseuraksi. Vannoin ja vakuutin että ei se kuuseen koske, ei ole tähänkään saakka... Mokoma oli mennyt pöydälle tassuttelemaan, ja hypäännyt koko 6 kilon voimalla siihen. Kuusi kaatui, äiti sisuuntui ja porasi kattoon koukun, sitoi kuusen siihen :) Mä sain ostaa muutama lasinen koriste.
        Olen samaa mieltä tuosta puolikkaasta duunista, ei niitä saa nyt. Kun kaikki säästää, ne pestit tulee tolkuttoman kalliiksi työnantajalle.


      • mimmimum-mi

        Nyt on huutava pula eläinten sijaiskodeista....luki lehdessä...kaikilla ei olekaan enää rahaa hoitaa ja ruokkia lemmikkiään...Yhdistys tarjoaa sijaiskodille myös lääkärin maksut ja lääkkeet...Eniten on tarjolla kissoja...myös eksootisemiakin kuten käärmeitä....kilpikonniakin... Että näin...

        https://www.youtube.com/watch?v=CAw4qNOP4dM


      • ent.siivoojaparka
        Psykoterapeutitar kirjoitti:

        Kiitos kommenteista!
        Kuten sanoin; tyhmästä päästä kärsii koko ruumis :-o
        Moitin kyllä ihan kattien omistajillekin, kun eivät kaikkia kertoneet! Esim. että toinen katti on jollain allergiaruualla, joka pitää tilata n. kaksi viikkoa ennen eläinlekurilta, jostain matkojen takaa ja hakea sieltä ja tietävät varsin hyvin, ettei ole autoa käytettävissä ja joudun pyytämään joltain kyytiä. Piru, että nyppii!
        Hyviä vinkkejä kuusen hankintaan, jonka kyllä haluan ja ehkä teippaan lattiaan :-)
        Tiedät kyllä sm3, ettei sellaista puolikastyötä löytynyt! Oma työni ei jousta ja uuden työn hakeminen rampana ei onnistunut!
        Noh, kyllä tässäkin on duunia ihan tarpeeksi :-)
        Mukavaa joulunaikaa teille kuitenkin!

        Älä teippaa joulukuusta lattiaan, sillä sitä rajummin ne kissat käyvät sen kimppuun, että saavat kaadettua. Laita hyvin helposti kaadettava, niin pysyy ehjempänä kaatumisesta.
        Se joulukuusen kaataminen on kissojen joulutraditio. Vähän samaan tyyliin traditio niinkuin ruotsalaisilla Gävlen olkipukin polttaminen.
        Yleensä ne kaataa sen vain sen yhden kertansa, mutta joka joulunaikaan niitten on se tehtävä, että perinne säilyy.


      • siilimuori3
        Psykoterapeutitar kirjoitti:

        Kiitos kommenteista!
        Kuten sanoin; tyhmästä päästä kärsii koko ruumis :-o
        Moitin kyllä ihan kattien omistajillekin, kun eivät kaikkia kertoneet! Esim. että toinen katti on jollain allergiaruualla, joka pitää tilata n. kaksi viikkoa ennen eläinlekurilta, jostain matkojen takaa ja hakea sieltä ja tietävät varsin hyvin, ettei ole autoa käytettävissä ja joudun pyytämään joltain kyytiä. Piru, että nyppii!
        Hyviä vinkkejä kuusen hankintaan, jonka kyllä haluan ja ehkä teippaan lattiaan :-)
        Tiedät kyllä sm3, ettei sellaista puolikastyötä löytynyt! Oma työni ei jousta ja uuden työn hakeminen rampana ei onnistunut!
        Noh, kyllä tässäkin on duunia ihan tarpeeksi :-)
        Mukavaa joulunaikaa teille kuitenkin!

        Jos teet sitä työtä mitä oletan, työtä kyllä löytyy.


      • siilimuori3
        hmp.f kirjoitti:

        Joo, tuo oli kyllä kohtuutonta. Nuoruuden suunnittelemattomuutta kun ei tarpeeksi ruokaa hankkineet?
        Muistui mieleen kun kerran 20 vuotta sitten lainasin kollini äidille jouluseuraksi. Vannoin ja vakuutin että ei se kuuseen koske, ei ole tähänkään saakka... Mokoma oli mennyt pöydälle tassuttelemaan, ja hypäännyt koko 6 kilon voimalla siihen. Kuusi kaatui, äiti sisuuntui ja porasi kattoon koukun, sitoi kuusen siihen :) Mä sain ostaa muutama lasinen koriste.
        Olen samaa mieltä tuosta puolikkaasta duunista, ei niitä saa nyt. Kun kaikki säästää, ne pestit tulee tolkuttoman kalliiksi työnantajalle.

        Hymph, riippunee alasta. Toisilla aloilla on pulaa puolikkaistakin ja toisissa paikoissa. Noilla aloilla töitä kyllä on jos haluaa tehdä.Itsestä kiinni väitän ma.
        Mut jos sykoterapeutitar on jääny hoivatsa eläkkeelle, voisi vedota siihen et ei jaksa kun just jäi osta duneista pois rokkaamaan :D.


      • Psykoterapeutitar

        Ei löydy "hoivatsa" eläkkeelle jääneelle töitä enää nykyisessä tilanteessa. Vakansseja on vähennetty, eivätkä enää nuoretkaan saa töitä kyseisillä aloilla ja työt voivat loppua vakituisiltakin. Niin se on vaan nykyisin.
        Työ ei lopu, mutta sitä voi tehdä vapaaehtoisena ilman palkkaa, jos välttämättä haluaa, mutta henkilökuntaa ei palkata.
        Eikä oikeesti tämä nykyinen työ, jota tein, enää ollut mitenkään mielekästä, eikä työtä ole yhtään ikäväkään. Suorastaan oksettaa työpaikan ohi kävellessäni!


      • eppu2
        mimmimum-mi kirjoitti:

        Nyt on huutava pula eläinten sijaiskodeista....luki lehdessä...kaikilla ei olekaan enää rahaa hoitaa ja ruokkia lemmikkiään...Yhdistys tarjoaa sijaiskodille myös lääkärin maksut ja lääkkeet...Eniten on tarjolla kissoja...myös eksootisemiakin kuten käärmeitä....kilpikonniakin... Että näin...

        https://www.youtube.com/watch?v=CAw4qNOP4dM

        Luin tuon saman jutun tänään.
        On se varmaan surullista lemmikistään luopua, jos ei ole varaa enää pitää.
        Kyllä lemmikin ottaminen tarvitsisi harkita perinpohjaisesti.


      • hunksz kirjoitti:

        "Psykoterapeutitar"

        Väärä aloitus oletan?
        Vai etkö saa missään muualla huomiota tämänkään vertaa?
        Typerys.

        H.

        Tiäräkkö hunksi mitänyt ajattelen?
        olisin ilonen ja tyytyväinen jos et tulis kirjottajia nimittelemää mun alotukseen.
        Sanot toista tyhmäks mut ei tämmöne oikein fiksuu kuvaa sinustakaan anna.


      • Psykoterapeutitar

        Joopa! Olispa kauhea onnettomuus, jos miehen onnistus iskemään ja olis, kun h nimimerkkiä käyttävä. En uskalla edes harkita!
        Huomenna menen taas akkaporukassa glögille ja varaudun taas vastaamaan kysymykseen, miksei minulla vieläkään ole miestä :-o


      • Psykoterapeutitar kirjoitti:

        Joopa! Olispa kauhea onnettomuus, jos miehen onnistus iskemään ja olis, kun h nimimerkkiä käyttävä. En uskalla edes harkita!
        Huomenna menen taas akkaporukassa glögille ja varaudun taas vastaamaan kysymykseen, miksei minulla vieläkään ole miestä :-o

        Sanot vaan että eläinrakkaana et henno ottaa kesämiestä , on kuulemma kauheen kallista pitää sitä hoitolassa talven yli.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Tiäräkkö hunksi mitänyt ajattelen?
        olisin ilonen ja tyytyväinen jos et tulis kirjottajia nimittelemää mun alotukseen.
        Sanot toista tyhmäks mut ei tämmöne oikein fiksuu kuvaa sinustakaan anna.

        "koti-kiusattu"

        Ymmärrän.
        Toisinaan en pysty vain oleilemaan.
        Olen erittäin herkkä "määrätyistä" musiikki-aloituksista.
        Varsinkin jos aloittaja ei ole rekkautunut.
        Joten, kyynär-päätä kiveen seuraavalla ulkoilulla.
        Kyllä se siitä helpottaa.
        Yritä etsiä minusta jotain muuta iloa ja tyytyväisyyttä.
        Täytyyhän olla, täytyy? Eikö?
        Jos ei, taidanpa minäkin etsiä kädelleni sopivan kiven.
        Hyvin muistit oksattomat lauteet:)
        Mustikoita...

        "Liha-tiskissä jotain oli vinossa.
        Tee-makkaran pötkö kiehui kuin olisi se liemessä.
        Sauna-makkaroitten puolelta oli sille huudeltu törkeyksiä koko päivän.
        Heitä lenkki!
        Tee voltti käyrin vartaloin!
        Paljonks sussa on nahkaa kyrsä?
        Tee-makkara puri huuliaan ja piti ryhtinsä.
        Sillä Sipuli"

        https://www.youtube.com/watch?v=hSP5uR_olrM

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "koti-kiusattu"

        Ymmärrän.
        Toisinaan en pysty vain oleilemaan.
        Olen erittäin herkkä "määrätyistä" musiikki-aloituksista.
        Varsinkin jos aloittaja ei ole rekkautunut.
        Joten, kyynär-päätä kiveen seuraavalla ulkoilulla.
        Kyllä se siitä helpottaa.
        Yritä etsiä minusta jotain muuta iloa ja tyytyväisyyttä.
        Täytyyhän olla, täytyy? Eikö?
        Jos ei, taidanpa minäkin etsiä kädelleni sopivan kiven.
        Hyvin muistit oksattomat lauteet:)
        Mustikoita...

        "Liha-tiskissä jotain oli vinossa.
        Tee-makkaran pötkö kiehui kuin olisi se liemessä.
        Sauna-makkaroitten puolelta oli sille huudeltu törkeyksiä koko päivän.
        Heitä lenkki!
        Tee voltti käyrin vartaloin!
        Paljonks sussa on nahkaa kyrsä?
        Tee-makkara puri huuliaan ja piti ryhtinsä.
        Sillä Sipuli"

        https://www.youtube.com/watch?v=hSP5uR_olrM

        H.

        Siinä se meiän ero taitaa ollakkin ,mä painan pahkaani useimmat asiat ja unohran ne,ei haittaa yö unta.
        Sulla on suurempi sanomisen tarve , aikoinaan pentuna ja kunnan elättinä joutus kaikenlaist kuuntelemaan ,nyrkkien kasvaes en enää kuunnellut.
        Ehkä siksi tulee vieläkin sanottua kun paikalle sattuu.
        Yhteistä meil on varmaan pelkkien linkkien kaihtaminen , nikeistä on turhaa puhuakkaan se sarka on loppuun kaluttu.
        Kukaan ei varmaankaan pirä sinuu tyhmänä ,en minäkään , mut liian usein annat ekolles vallan.
        Toi voltin heitto kehoitus pikkusen helistelee hälytyskelloja mut sekin laitetaan orottamaan vuoroaan ,kattellaan.
        Minuu on usein kehotettu sanomaan suoria sanoja sulle,en minä käskien laula.
        Kuten olen sanonut niin vastaan kun mulle nikki kirjottaa vaik sitten olis yks ihmine 10 nikin kans liikkeel.
        Ollaan vaan nuoria ratikaaleja.
        https://www.youtube.com/watch?v=ELcodBZ4N1M


      • siilimuori3 kirjoitti:

        Hymph, riippunee alasta. Toisilla aloilla on pulaa puolikkaistakin ja toisissa paikoissa. Noilla aloilla töitä kyllä on jos haluaa tehdä.Itsestä kiinni väitän ma.
        Mut jos sykoterapeutitar on jääny hoivatsa eläkkeelle, voisi vedota siihen et ei jaksa kun just jäi osta duneista pois rokkaamaan :D.

        En mä ymmärrä mitä vikaa psykoterapeutittaren eläkkeessä on? Ei kai se meidän asia ole syyllistää ketään. Jos ei jaksa niin ei jaksa. Vaikka mä jaksan tehdä työni, niin lähtisin hippulat vinkuen eläkkeelle jos saisin tilaisuuden ;)


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Siinä se meiän ero taitaa ollakkin ,mä painan pahkaani useimmat asiat ja unohran ne,ei haittaa yö unta.
        Sulla on suurempi sanomisen tarve , aikoinaan pentuna ja kunnan elättinä joutus kaikenlaist kuuntelemaan ,nyrkkien kasvaes en enää kuunnellut.
        Ehkä siksi tulee vieläkin sanottua kun paikalle sattuu.
        Yhteistä meil on varmaan pelkkien linkkien kaihtaminen , nikeistä on turhaa puhuakkaan se sarka on loppuun kaluttu.
        Kukaan ei varmaankaan pirä sinuu tyhmänä ,en minäkään , mut liian usein annat ekolles vallan.
        Toi voltin heitto kehoitus pikkusen helistelee hälytyskelloja mut sekin laitetaan orottamaan vuoroaan ,kattellaan.
        Minuu on usein kehotettu sanomaan suoria sanoja sulle,en minä käskien laula.
        Kuten olen sanonut niin vastaan kun mulle nikki kirjottaa vaik sitten olis yks ihmine 10 nikin kans liikkeel.
        Ollaan vaan nuoria ratikaaleja.
        https://www.youtube.com/watch?v=ELcodBZ4N1M

        "koti-kiusattu"

        Egoni olen minä.
        Mikäpä meidät erottaisi.

        Eipä koskenut makkara sinua mitenkään.
        Jotain riimiä piti hakea humeetista, joka liittyy musiikkiin.
        Kuten mielestäni tapana on.
        Olet ehkä huomannut että kirjoitan satuja lapsen-lapsellisille.

        Suora-selkäiset sormet saavat aina kunnioitukseni.
        Etenkin kun kirjoitavat rekattuna.
        Saat kertoa minulle myös muitten raakoja ajatuksia.
        Kunhan et ala heitä henkilöittämään.

        Tässä aamu-teeveestä kehitelty kökköys:

        Lappu keittiön pöydällä:

        "Anteeksi kultaseni, että Juusto-viipaleesi ovat liian paksuja.
        juustosi pakottaa minut höyläämään into-himoisesti."


        Tässä ei myöskään mitään hinttiä:

        https://www.youtube.com/watch?v=I3wo1UmzqLE

        H.


    • Kohta aivan tästä herään
      kimpsuni ja kampsuni kerään
      kahvin ja aamupuuron keitän
      tänään on se parempaa
      vispaan maitoon mannaa
      koittaa viimeinen punnerrus
      loppuu taas vuoden aherrus
      huomenna teen kuten kesivä
      olen kuin lintu pesivä
      nukun päivän nukun kaksi
      muutunko vallan pirteäksi
      tulkoon joulu tulkoon juhla
      syttyköön tähti pimeään.
      https://youtu.be/ZL5hBrtuaH8

    • Heikunkeikku

      Saankos putkahtaa hetkeksi tähän ketjuun. En millään viitsi aivan vielä ruveta touhuilemaan ja täällä olo on hyvä syy siihen, että ku oon täälä, niin en voi olla yhtäaikaa toisessa paikassa. Joulustressin ennaltaehkäisyä siis.
      "Koukkupolvien kiikku" Tuota otsikkoa mä vaan mietiskelen. Miten niin koukkupolvien?
      Vai ootko pyöräilykautesi lopettettua ruvennut käymään lenkillä polvet koukus.
      Se olis kyllä mainio konsti saada kintut lihaksikkaaksi. Kävelis kymmenen kilometriä polvet koukus. Ei paha liikuntamuoto.
      Polvista kun nyt on puhe, niin ihmettelen, miksei ihmisten polvilumiot ole kaksniveliset. Siis molempiin suuntiin taipuvat. Olis helpompi kuopia kukkapenkis, kun sais kyykkyä siten, että polvilumiot olis pepun takana. Niinku linnuilla. Ei oli polviklumput klapajamas leukaan.
      .
      Aina on pelko, että vaikka laitan mun mielestä YLI-hyvää musiikkia tänne, niin kuunteleeko porukka koko kappaletta.
      Meillä oli ennen kotona (kun lapsi olin) sisäorava. Aivan ihana orava. Paljon kivoja juttuja siitä olis kerrottavana. Oon oravafani.
      Jos ette oo mun musiikkia kuunnelleet, niin tää minkä nyt laitan, on NIIN kivaa katteltavaa, että johan on kumma jos ei kelepaa.
      https://www.youtube.com/watch?v=4yikpWtIFU8

      • Heikunkeikku

        Voi virhe virhe. Tympii.
        s-kirjain. Viittisittekö pistää sen oli-sanan jälkeen.
        Eli Ei oliS polviklumput.....


      • ent.siivoojaparka

        Tuota jo vähän odottelinkin, että kuinka monta oravafania alkaa nyt löytymään.


      • Äläs ny heikku mahottomia, mul on suorat säihkysääret ja askel ku palkinto oriilla.
        Tual alempana saimaantaalle selitin ton koukkupolvien taustat.
        Älä myöskää epäile sitä et lukeeko ja kuunteleko porukka sun linkit,ainakin minä.
        Nyt joutuu viel tarkemmin seuraamaan kun joku muukin kirjottelee heikkuna.
        Sun laittaman paulan laulunkin kuuntelin hartaana ja pikkusen joutusin kurkkuakin selvittämään .
        Nöyrästi jourun myöntämään sen että eri soittimen käsittelytavat on mulle hepreaa, kuulen vaan sen äänen joka siit lähtee, siks en koskaan voi sanoa mitään tekniikasta.
        Monesti on sellainenkin tilanne et ei oo mitään asiallist sanottavaa kirjotuksest ,ihan tyhjää kommenttia ei kehtaa laittaa.
        Se on sitä respektiä kirjottajaa kohtaan


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Tuota jo vähän odottelinkin, että kuinka monta oravafania alkaa nyt löytymään.

        Mää olen orava ja heikku fani.


      • Heikunkeikku
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Äläs ny heikku mahottomia, mul on suorat säihkysääret ja askel ku palkinto oriilla.
        Tual alempana saimaantaalle selitin ton koukkupolvien taustat.
        Älä myöskää epäile sitä et lukeeko ja kuunteleko porukka sun linkit,ainakin minä.
        Nyt joutuu viel tarkemmin seuraamaan kun joku muukin kirjottelee heikkuna.
        Sun laittaman paulan laulunkin kuuntelin hartaana ja pikkusen joutusin kurkkuakin selvittämään .
        Nöyrästi jourun myöntämään sen että eri soittimen käsittelytavat on mulle hepreaa, kuulen vaan sen äänen joka siit lähtee, siks en koskaan voi sanoa mitään tekniikasta.
        Monesti on sellainenkin tilanne et ei oo mitään asiallist sanottavaa kirjotuksest ,ihan tyhjää kommenttia ei kehtaa laittaa.
        Se on sitä respektiä kirjottajaa kohtaan

        "Säihkysääriselle oriille"
        En minäkään eri soittimien tekniikoista tiedä mitään. Pianosta nyt vähäsen, mut muut menee mullakin heprean puolelle.
        Pan-huilusta opin sen, että johan on vaikea soitin. Sain mieheltäni joululahjaksi joskus muinoin Pan-huilun ja innosta pompin, kun avasin paketin. Tarkoitus oli, että menisin yhen työkaverin oppiin. Mutta mitä vielä, ei se niin helppoa ollutkaan. Kun yritin ääntä siitä vehkeestä, niin meinas taju hypätä kankaalle. Hengitystekniikka ei suostunut yhteistyöhön ja sain huilusta aikaseksi vain pientä epämääräistä pihinää. En siis mennyt soittotunnille ittiäni nolaamaan. Mutta hieno koriste tuo Pan-huilu on tuola lasivitriinin päällä. Että ei mikään turha joululahja.
        Musiikin kuunteluhan on se tärkein juttu, ei tekniikoitten miettiminen. Minä meen niillä eväillä, että jos musiikki etenee helpon kuuloisesti mun korviini, niin se on siinä.
        En laita musiikkia nyt, vaan pistän hetken kuluttua. Tuli mieleen etsiä joku Pan-huilukappale. Tykkään nimittäin tuon soittimen kuuntelusta.
        .
        Ai niin joo meinas unohtua.
        Mulla nousi niskavillat ylähä, kun luin sun kirjotuksen, että joku Heikkuna kirjottais. Voiko olla näin. Aika raukkamaista touhua. Varsinaista kiusaamista :/


    • staka

      Koukkupolvet - voivoi. Vielä syyskuussa toimivat mainiosti, ihan todistetusti. Nyt aika-ajoin vaivaa B. kysta vaimikälie, en ole lekuriin viitsinyt... Kävelyä en silti meinaa jättää. Ja ehkä ensi kesänä pyöräilenkin vähän enemmän, talvella en, se on vissi.
      Katselin H. Ekolan lauluja ketjun aloittajan innoittamana. Tässä mielestäni Hannan ääni soi kauniisti, taustat kunnioittavat ohutta hentoa ääntä. Ja orjantappurat lie syytä pitää mielen sopikoissa vaikka Joulun Lapsen syntymäpäivää kohta vietetäänkin.
      https://www.youtube.com/watch?v=rcCrQH5V-TE

      • samastaka

        Se on sopukka eikä sopikka. Anteeks.


      • Heikunkeikkukin tuolla ylempänä ihmetteli otsikkoa ja tämän takia.
        Meillä tuli puheeks ihmisten kävely, kaupassa kun oltiin ja aloin seuraamaan.
        Aika moni jolla oli samalla tavalla ryppyjä kun mullakin meni kärryihin nojaten ja lonkat ei liikkunu yhtään,sellanen ankka kävely kallistellen.
        polvetkin ei suoristuneet astuessa.
        Uskoisin et venyttely ja liikunta on vähäistä ,sääli sinänsä.
        Mul on ollu elämän ohjeena ,liiku nuorena ettei vanhana liikuteltais.


      • staka
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Heikunkeikkukin tuolla ylempänä ihmetteli otsikkoa ja tämän takia.
        Meillä tuli puheeks ihmisten kävely, kaupassa kun oltiin ja aloin seuraamaan.
        Aika moni jolla oli samalla tavalla ryppyjä kun mullakin meni kärryihin nojaten ja lonkat ei liikkunu yhtään,sellanen ankka kävely kallistellen.
        polvetkin ei suoristuneet astuessa.
        Uskoisin et venyttely ja liikunta on vähäistä ,sääli sinänsä.
        Mul on ollu elämän ohjeena ,liiku nuorena ettei vanhana liikuteltais.

        Hosuin turhaan. Bakerin kysta vaimikälie ei ole vaivannut pariin päivään yhtään. Sitä ei tietysti pitäisi sanoa, eikä kirjoittaakaan... Mutta hyvin kulkee taas!
        https://www.youtube.com/watch?v=Ne-0zc-pGr8


      • staka

        Ei-ei, meiltä on nuoruus jo ohi!?!? Kyllä noillekin nuorille koukkupolvet ja -lonkat tulee tuolla menolla.
        Tässä vähän verkkaisempaa menoa. Sopii meillekin kuin nenä kohilleen. Ehditään opetella askeleet ja kuviotkin ennen ensi kesän toritansseja:
        https://www.youtube.com/watch?v=V7QploMFDLo


      • staka kirjoitti:

        Ei-ei, meiltä on nuoruus jo ohi!?!? Kyllä noillekin nuorille koukkupolvet ja -lonkat tulee tuolla menolla.
        Tässä vähän verkkaisempaa menoa. Sopii meillekin kuin nenä kohilleen. Ehditään opetella askeleet ja kuviotkin ennen ensi kesän toritansseja:
        https://www.youtube.com/watch?v=V7QploMFDLo

        Pakko myöntää et parasta ennen päiväys on ummessa mut niin se umpeutuu nuoremmiltakin.
        Kaikest huolimatta uskallan sanoa eläväni elämäni parasta aikaa , olen luojalleni kiitollinen ,jos on piinattu niin on lellittykin.
        Kesällä on Samppalinnas nunnia ja konnia esitys ,kai se on liput varattava.


      • kylmätotuus
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Pakko myöntää et parasta ennen päiväys on ummessa mut niin se umpeutuu nuoremmiltakin.
        Kaikest huolimatta uskallan sanoa eläväni elämäni parasta aikaa , olen luojalleni kiitollinen ,jos on piinattu niin on lellittykin.
        Kesällä on Samppalinnas nunnia ja konnia esitys ,kai se on liput varattava.

        En ymmärrä ollenkaan, mitä parasta ennen päiväys merkitsee, kun ihmisestä puhutaan?
        En tunne yhtään olevani vaarassa pilaantua.
        Päinvastoin kypsyn jatkuvasti ja olen laatuviini.

        Viimeistä käyttöpäiväämme emme voi tietää.


      • kylmätotuus
        kylmätotuus kirjoitti:

        En ymmärrä ollenkaan, mitä parasta ennen päiväys merkitsee, kun ihmisestä puhutaan?
        En tunne yhtään olevani vaarassa pilaantua.
        Päinvastoin kypsyn jatkuvasti ja olen laatuviini.

        Viimeistä käyttöpäiväämme emme voi tietää.

        Elämä antaa ja elämä ottaa, se on ihmisen osa.

        Vesku kertokoon lisää oppimisesta.

        https://www.youtube.com/watch?v=4Qdp05A-SmU


      • kylmätotuus kirjoitti:

        En ymmärrä ollenkaan, mitä parasta ennen päiväys merkitsee, kun ihmisestä puhutaan?
        En tunne yhtään olevani vaarassa pilaantua.
        Päinvastoin kypsyn jatkuvasti ja olen laatuviini.

        Viimeistä käyttöpäiväämme emme voi tietää.

        Itselläni ja vain itsestäni puhuen se parasta ennen oli 30/40 vuosien kohrala.
        En eres väsynyt vaikka päivät oli pitkiä ,kun sitä ikää tulee lisää niin ihmiselle käy kuin vanhalle koneelle.
        Tulee uusia ja parempia kone malleja ja ne vanhat siirtyy syrjemmälle ja varastoon suurinpina kiirehuippuina ne otetaan pitkin hampain käyttöön.
        Yks parhaita elämänohjeita on tää loirin kappale.
        https://www.youtube.com/watch?v=oztHEp_RswE


      • Psykoterapeutitar

        Ja mä liukastuin tänään sileällä lattialla banaanin palaan ja siitä sivuluisua kyljelleni! Tuntui, kun olis jäätä ollut jalkojen alla, niin vauhdikkaasti kellahdin.


    • Hento lumipeite maassa, pieniä hiutaleita satelee.

      Hanna Ekolasta tuli mieleeni hänen konserteissaan säestäjänä soittanut
      Virpi Salo, jolla on vahvempi ja tummempi ääni kuin Hannalla.
      Muutaman kerran olen Virpin laulua livenä kuullut, löytyi sentään tuubista
      yksi kappale.

      https://www.youtube.com/watch?v=Jvpuj8Rf2fI

      • Nyt kun olen ollut ns "vetovastuussa" tämmösestä linkkiketjusta niin olen oppinut kauheen määrän uusia musiikkialan ihmisiä ja sävelmiä.
        Sunkin linkitys oli outo ennen kuuntelemista ja kyllä on pimeetä.
        Tippa nokanpäässä lenkillä mentiin melkein käsikopelolla niin mustaa niin mustaa.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Nyt kun olen ollut ns "vetovastuussa" tämmösestä linkkiketjusta niin olen oppinut kauheen määrän uusia musiikkialan ihmisiä ja sävelmiä.
        Sunkin linkitys oli outo ennen kuuntelemista ja kyllä on pimeetä.
        Tippa nokanpäässä lenkillä mentiin melkein käsikopelolla niin mustaa niin mustaa.

        Hetken tuota outoa pimeetä hymyilin, mutta hämärä päivä oli täälläkin, vaikka lumenhärmää maassa onkin.
        Tätäkään kappaletta en ole koskaan kuullut, mies oli mukana tuon edellisenkin laulun tekijöissä.

        https://youtu.be/4hg3lrCKCEs


      • Ancelina kirjoitti:

        Hetken tuota outoa pimeetä hymyilin, mutta hämärä päivä oli täälläkin, vaikka lumenhärmää maassa onkin.
        Tätäkään kappaletta en ole koskaan kuullut, mies oli mukana tuon edellisenkin laulun tekijöissä.

        https://youtu.be/4hg3lrCKCEs

        Siis sun mies? mukana?
        Olen ain ollu kateellinen jos joku osaa soittaa, sanoittaa tai säveltää .


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Siis sun mies? mukana?
        Olen ain ollu kateellinen jos joku osaa soittaa, sanoittaa tai säveltää .

        Eikä kun tuo laulajamies eli Kai Jämsä. Et suinkaan ole avannut liköörikonvehtirasiaa ennen aikojaan. :)


      • Ancelina kirjoitti:

        Eikä kun tuo laulajamies eli Kai Jämsä. Et suinkaan ole avannut liköörikonvehtirasiaa ennen aikojaan. :)

        Olen vielä järkyttynyt siitä korvamakiasta mitä sain tossa marjaepisorissa, ei oo helppoo olla auttamisen haluinen mies.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Olen vielä järkyttynyt siitä korvamakiasta mitä sain tossa marjaepisorissa, ei oo helppoo olla auttamisen haluinen mies.

        Miehet järkyttyy niin helposti, etenkin kun ilman omaa syytänsä palautetta saavat.
        Kyllä sinä tuostakin toivut ja paha mieli unohtuu.
        Ota konvehti, niin saat suun makiaks.


      • Ancelina kirjoitti:

        Miehet järkyttyy niin helposti, etenkin kun ilman omaa syytänsä palautetta saavat.
        Kyllä sinä tuostakin toivut ja paha mieli unohtuu.
        Ota konvehti, niin saat suun makiaks.

        Joo sen kunniaks ,hunajateelle ja pala saaristolaisleipää.


    • eppu2

      Polvet eivät koukussa ole, mutta selkä on vihoitellut, väliin enemmän ja väliin vähemmän, siitä viimeisestä syksyn savotasta asti.
      Mitä tuohon ratikkaan tulee, niin Tampereelle sen pukkaavat jo pian.
      Vai jotta kunnialla selvisit leivän ´´ näpistelystä.´´

      • Eikä siinä vielä kaikki eppu
        Olen tänään oppinu erään asian mustikoista ja varsinkin jäisistä mustikoista.
        Vaikka mies haluais lujastikkin sovittaa ja hyvittää syntejään niin koskaan ,huomaa ei koskaan saa tehrä sitä juosten.
        Jos kumminkin on juostava niin ei ainakaan portaissa ,ei ainakaan litran jäinen marjapussi käressä.
        Jos kumminkin on juostava nii ei ainakaan saa purottaa sitä pussia ,ei ainakaan juuri kunnostetuille hennon harmaille portaille.
        Olen asiantuntija tässä asiassa koska tein sen mistä toisia kiellän jälki on surullista ja ne marjat leviää yllättävän laajalle.
        En selvinnyt asiasta hellyyttävästi silmiin katsoen.


      • niinpäjoopa
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Eikä siinä vielä kaikki eppu
        Olen tänään oppinu erään asian mustikoista ja varsinkin jäisistä mustikoista.
        Vaikka mies haluais lujastikkin sovittaa ja hyvittää syntejään niin koskaan ,huomaa ei koskaan saa tehrä sitä juosten.
        Jos kumminkin on juostava niin ei ainakaan portaissa ,ei ainakaan litran jäinen marjapussi käressä.
        Jos kumminkin on juostava nii ei ainakaan saa purottaa sitä pussia ,ei ainakaan juuri kunnostetuille hennon harmaille portaille.
        Olen asiantuntija tässä asiassa koska tein sen mistä toisia kiellän jälki on surullista ja ne marjat leviää yllättävän laajalle.
        En selvinnyt asiasta hellyyttävästi silmiin katsoen.

        Ensi kerralla sitten mustikoita hakiessasi varaat astian mustikkapussin kuljettamiseen, mieluummi sangallisen, sanko voisi olla sopiva.


    • hytinäx1

      Luin koko rimpsun ja olet kyllä oikeassa koti-kiusattu että liikuntaa ja voimistelua tulisi meidän ikäisten harjoitella paljolti enemmän. Venytykset olisi kanssa hyvin tärkeitä. Muuten onko teilläpäin joogakursseja ikäisillemme erikseen vai voisko sitä vaan liittyä mihin joogakurssiin tahansa?
      Pitäiskö meidän laittaa sellainen liikunta-aloitus joka venyisi kuin aikoinaan se sääksiketju. aloitetaanko tällä?
      https://youtu.be/RT2XXErolvw

      • Olen aina ollut raakaluontonen itteni käskijä ja jalkakyykyssä tuli prolapsi selkään.
        7kk vedin jalkaa perässäni sitten leikattiin ja siinä viimeistään uskoin omaan särkyväisyyteen.
        Joka ilta venyttelen ja uskon sen yhristettynä liikuntaan pelastaneen monelta pahalta.
        Venyttely ohjeita saa esim oman kunnan terveyskeskusten jumppareilta ,suosittelen jokaselle.


    • kesivä

      Minulla on nyt niin paha mieli
      vaikka hampaiden välissä oli kieli,
      niin vahingonilo nosti suupielet,
      vaikka Sinä häpeissäsi kyyneleitä nielet.
      Mielikuva vain niin koomiselta näytti
      mitä "hellittelysanoja" vaimosi käytti.
      Koukkupolvin kontallaan marjat poimit
      sadatellen juoksujalkojasi soimit.
      Vaimo anteeksi kyllä antaa
      kunhan jaksat lahjoja hänelle kantaa.

      Marjaisaa :)
      https://www.youtube.com/watch?v=zzm7129xlqY

      • Mistäs sulle paha mieli on tullut?
        Joo tosiaan ,pikkasen vahinkon siipi sipaisi , vaimollanihan on erittäin kaunis ja pieni kieli ,mut terävä.
        Sen kanssa pitää olla varovainen ettei ittetunto saa pohjakosketusta, toisaalt mul on silmät ku alokkaan jalat,isot ,hellät ja kosteat.
        aina tullaan juttuun kun vaan justiisa teen kuten sanotaan, katos ku pupu osaa.


      • kesivä
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Mistäs sulle paha mieli on tullut?
        Joo tosiaan ,pikkasen vahinkon siipi sipaisi , vaimollanihan on erittäin kaunis ja pieni kieli ,mut terävä.
        Sen kanssa pitää olla varovainen ettei ittetunto saa pohjakosketusta, toisaalt mul on silmät ku alokkaan jalat,isot ,hellät ja kosteat.
        aina tullaan juttuun kun vaan justiisa teen kuten sanotaan, katos ku pupu osaa.

        Paha mieli tuli siitä, kun pikkasen pääsi vahingonilo pintaan. Tuohan oli kuin sarjakuvasta tuo "kömmähdys". Toivottavasti mustikkaa ei imetynyt maaliin :(
        Hieno kuvaus noista silmistäsi ja vaimosi kielestä. Vakka ja kansi.


      • k-kk
        kesivä kirjoitti:

        Paha mieli tuli siitä, kun pikkasen pääsi vahingonilo pintaan. Tuohan oli kuin sarjakuvasta tuo "kömmähdys". Toivottavasti mustikkaa ei imetynyt maaliin :(
        Hieno kuvaus noista silmistäsi ja vaimosi kielestä. Vakka ja kansi.

        Ole huoleti ,olen itte ne raput purkanu,hionut ja maalanut ,semmonen maali mihin ei turhat tartu ja jäisiä ne marjat oli mut ilosesti ne sinkahteli ees suun taas.
        Tosta marjoist tuli yks nuoruuren jekku mieleen ,oli oikein utelias kaveri ja ain se uteli luottamusmiehen juttuja mitkä ei sille kuulunu.
        Laiton kerran pieniä 6mm laakerikuulia tyhjän purkin täyteen ,se alassuin paperin päälle jota se kaveri meni urkkimaan, kauhee manaminen kuului ja sen jälkeen uteliaisuus pikkasen vaimeni.


      • kesivä
        k-kk kirjoitti:

        Ole huoleti ,olen itte ne raput purkanu,hionut ja maalanut ,semmonen maali mihin ei turhat tartu ja jäisiä ne marjat oli mut ilosesti ne sinkahteli ees suun taas.
        Tosta marjoist tuli yks nuoruuren jekku mieleen ,oli oikein utelias kaveri ja ain se uteli luottamusmiehen juttuja mitkä ei sille kuulunu.
        Laiton kerran pieniä 6mm laakerikuulia tyhjän purkin täyteen ,se alassuin paperin päälle jota se kaveri meni urkkimaan, kauhee manaminen kuului ja sen jälkeen uteliaisuus pikkasen vaimeni.

        Tuommoset opetukset ovat niitä parhaita. Kaveri otti varmaan opikseen ja "joku" nauroi partaansa.


    • Illalla sain ilosanoman vastaanottaa, kun ystäväni soitteli ja riemullisen uutisen välitti.
      Tulihan hän sieltä , vihdoin ja viimein maailmaan, kauan antoi itseään odottaa, vaan nyt se joulu tulla saa.


      https://youtu.be/C0K5dlaDlyM



      • Ancelina kirjoitti:

        Kiitos, kai minuakin voi onnitella, kun selvisin näistä ylimääräisistä odotuksen päivistä ja melkein selväpäisenä. Mukana eläminen, mutta sivusta seuraaminen, on aika rankaa puuhaa.

        https://www.youtube.com/watch?v=0K1FVJ5RAQQ

        Olisiko rankkaa parempi sana :)



      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Pikkusiskoko?
        https://www.youtube.com/watch?v=MPsd0IBUXIM

        Ei, kyllä tämä neitonen on vanhempiensa esikoinen. Rakkaan ystäväni viides lapsenlapsi.
        Jos minulla olisi noin iloista kerrottavaa omalta kohdaltani, niin älä luulekaan, että olisin pystynyt tietoa kuukausia panttaamaan. Väsyttänyt olisin sinut jutuillani, etkä kuitenkaan olisi kyllästynyt ja paennut, näin uskon.

        https://www.youtube.com/watch?v=sjPxgUDskuY


      • Ancelina kirjoitti:

        Ei, kyllä tämä neitonen on vanhempiensa esikoinen. Rakkaan ystäväni viides lapsenlapsi.
        Jos minulla olisi noin iloista kerrottavaa omalta kohdaltani, niin älä luulekaan, että olisin pystynyt tietoa kuukausia panttaamaan. Väsyttänyt olisin sinut jutuillani, etkä kuitenkaan olisi kyllästynyt ja paennut, näin uskon.

        https://www.youtube.com/watch?v=sjPxgUDskuY

        HYvä valinta musikin suhteen ,ja jos mä saisin viel kerran ottaa likkavauvan syliini ja tuntisin sen käret kaulallani ,itteni varmaan häpäisisin kun kyyneleet valuis karvasella naamalla.


      • aikaparantaa
        koti-kiusattu kirjoitti:

        HYvä valinta musikin suhteen ,ja jos mä saisin viel kerran ottaa likkavauvan syliini ja tuntisin sen käret kaulallani ,itteni varmaan häpäisisin kun kyyneleet valuis karvasella naamalla.

        Kyyneleet puhdistavat sielun. Eivät ne ole häpeäksi vaan lääkettä suruun.

        https://www.youtube.com/watch?v=JlwWH1SiEnI


    • Hämärässä astuu hiljainen mies, askel matkalla viipyy kuka ties
      oman läheisen kaipaukseen, ajatus vie ikävään, menneeseen
      huokailevan ikikuusen katveeseen, mies pysähtyy ajatuksineen
      voisinpa punoa aikaa, menneessä joulussa hetken eläisin
      lämpimään hymyysi unohtuisin, kätesi kaulaani kietoisin
      iloisen äänesi kaikuna kuulisin, nauruusi hersyvään tarttuisin
      viipyisin kauan tässä hämärässä, kyynel kirkastaa posken karhean
      ajatuksen joulupunos raukeaa, ikikuusen oksan karahka narahtaa
      kuin hengähdys metsän lintunen, istuu oksalla miestä silmiin katsellen
      kutsuen mies ojentaa kätensä, lintu pyrähtää pelotta kuin tutulle kämmenelle
      hiljainen hymyilee lempeästi: Sinä siinä, minun jouluni.
      musiikkina suurten ikikuusten huminaa pienen metsälinnun heleää sirkutusta

      • Rosaliiin ja kesivä.
        Ootte mahottomia riimien rustaajia ,kiva lueskella aikaansaanoksianne.


    • Onko väärin vai oikein, jos ihmisellä ei ole mitään kerrottavaa itsestään?
      Vain jotain tsättiä sekaisin pikku-lapsista...:)

      "Oispa jossakin minulle täytetty jotain
      vaikka suloinen Karhun-pentu.

      Piha-lintusen rääpäle höyhenetön
      laiha kaula sen sirosti vinoon pantu.

      Olis kiva myös lakattu Lohen muna.
      jossa kirpeä virran viileän tuntu.

      Kokkelin munat on eloisat ainoot
      päällään haalean pannun luoma huntu"


      https://www.youtube.com/watch?v=qc5lPGtC1tg

      H.

    • Heikunkeikku

      Mulla oli "kiva" herätys aamulla. Huomatkaa lainausmerkit. Kiva ja kiva.
      Minä nukuin makeaa unta ja pam-pam-hakkaamista ulko-oveen ja ennenku ehdin ajattelemaan yhtään mitään, niin ulko-ovi avattiin avaimella. Ponnahdin sängystä ylös katsomaan mitä-häh-häh-häh.
      Sitä hähhiä vaan, että kaks Patterimiestä sielä iloisina toivottivat hyvää huomenta. Tuli kiirus mennä pistämään housut jalkaan.
      Joo, elikkä patterishow on edelleen tapeetilla. Mun yhdestä patterista kuuluu vähän väliä naputusta, kovaa ääntä. Semmosta tärinämäistä ääntä. Tulevat iltapäivällä taas takaisin. Kynsivät päätä ja ihmettelivät, mistä moinen ääni tulee.
      .
      Löysin Panhuilumusiikkia. Myrskyluodon Maija. Hyvin soittavat.
      Eiköhän aleta kuuntelemaan.
      https://www.youtube.com/watch?v=DuopZtqDuiU

      • "Heikunkeikku"

        Hää pan sit housut liukkaasti.
        Aika törkeetä tekstiä sanoisin.
        Luuletko tsätin putkiloista kestävän kevääseen saakka :)
        Kun ei sitä riimiä...

        "Mun iiisäin oli tykki-mies
        miks ei ole patteri mulla.

        Vaikka naamion poistin kohteeni yltä
        tuskin saapuu yksikään ylkä"

        Yritäs alkaa läyskä ymmärtää, mikä ero on patterilla, paristolla ja lämpö-
        patterilla.
        Sekä minulla.

        https://www.youtube.com/watch?v=xi973k-9zFQ

        luv

        H.


      • Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

        "Heikunkeikku"

        Hää pan sit housut liukkaasti.
        Aika törkeetä tekstiä sanoisin.
        Luuletko tsätin putkiloista kestävän kevääseen saakka :)
        Kun ei sitä riimiä...

        "Mun iiisäin oli tykki-mies
        miks ei ole patteri mulla.

        Vaikka naamion poistin kohteeni yltä
        tuskin saapuu yksikään ylkä"

        Yritäs alkaa läyskä ymmärtää, mikä ero on patterilla, paristolla ja lämpö-
        patterilla.
        Sekä minulla.

        https://www.youtube.com/watch?v=xi973k-9zFQ

        luv

        H.

        Lämpöpatteri kuulostaa kyllä aika hyvältä sanalta. Hyväksyn neuvosi ja otan lämpöpatterin haltuuni. Patterin heitän veks.
        Toivon hartaasti, että minun ei kevääseen asti tarvitsisi putkiloista tsätätä, mutta tullen sen tekemään tarpeen vaatiessa.
        Kiesus sentään, en mä nyt ihan ilman housuja ollut, pepunposket olivat pikkuhousujen sisällä. Pitkät housut vetäsin päälleni.
        .
        Pistin panhuilumusiikkia taustamusiikiksi, kun pääsin sen kuuntelussa vauhtiin Myrskyluodon Maijan myötä. Voi miksen valinnut aikanani tuota soitinta itselleni. Se on niin jotenkin sieluun menevää ininää. Ja ne jotka osaa, niin saavat soittimesta irti valtaisaa Tulkintaa. Jotenkin hönkääsevät sisäilmansa oikeessa suhteessa panhuiluputkistoon.

        Tässä lisää hönkäälyä.
        https://www.youtube.com/watch?v=VRCooxtSE20


      • k-kk
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Lämpöpatteri kuulostaa kyllä aika hyvältä sanalta. Hyväksyn neuvosi ja otan lämpöpatterin haltuuni. Patterin heitän veks.
        Toivon hartaasti, että minun ei kevääseen asti tarvitsisi putkiloista tsätätä, mutta tullen sen tekemään tarpeen vaatiessa.
        Kiesus sentään, en mä nyt ihan ilman housuja ollut, pepunposket olivat pikkuhousujen sisällä. Pitkät housut vetäsin päälleni.
        .
        Pistin panhuilumusiikkia taustamusiikiksi, kun pääsin sen kuuntelussa vauhtiin Myrskyluodon Maijan myötä. Voi miksen valinnut aikanani tuota soitinta itselleni. Se on niin jotenkin sieluun menevää ininää. Ja ne jotka osaa, niin saavat soittimesta irti valtaisaa Tulkintaa. Jotenkin hönkääsevät sisäilmansa oikeessa suhteessa panhuiluputkistoon.

        Tässä lisää hönkäälyä.
        https://www.youtube.com/watch?v=VRCooxtSE20

        Heikku
        mun lemppari on el condor pasa, useesti kuuntelen.


      • kylmätotuus
        hunksz kirjoitti:

        "Heikunkeikku"

        Hää pan sit housut liukkaasti.
        Aika törkeetä tekstiä sanoisin.
        Luuletko tsätin putkiloista kestävän kevääseen saakka :)
        Kun ei sitä riimiä...

        "Mun iiisäin oli tykki-mies
        miks ei ole patteri mulla.

        Vaikka naamion poistin kohteeni yltä
        tuskin saapuu yksikään ylkä"

        Yritäs alkaa läyskä ymmärtää, mikä ero on patterilla, paristolla ja lämpö-
        patterilla.
        Sekä minulla.

        https://www.youtube.com/watch?v=xi973k-9zFQ

        luv

        H.

        Nimim. "hunksz" ja "kumppanit" uskomatonta on piiloleikkinne palstalla.
        Ettekö koskaan siihen kyllästy?

        https://www.youtube.com/watch?v=A57QnBBf-kM


      • puutteen.vaivaamia.ovat
        kylmätotuus kirjoitti:

        Nimim. "hunksz" ja "kumppanit" uskomatonta on piiloleikkinne palstalla.
        Ettekö koskaan siihen kyllästy?

        https://www.youtube.com/watch?v=A57QnBBf-kM

        Mikä piiloleikki ja miten sää sen koet? Jos heikku ja hunksu hiuka seksisii juttuja kirjottaa niin mitä siit ja panettaaha se joskus yksin eläjää.


      • Heikunkeikku
        puutteen.vaivaamia.ovat kirjoitti:

        Mikä piiloleikki ja miten sää sen koet? Jos heikku ja hunksu hiuka seksisii juttuja kirjottaa niin mitä siit ja panettaaha se joskus yksin eläjää.

        Minä EN kirjoita mitään seksisii juttuja. Vaikka lukisin kuinka päin mun kirjoitukseni tuola vähän taaempana, niin en löydä puolta teelusikallistakaan seksiin liittyvää vihjausta.
        Se on kyllä lukijan muodostamaa luulemista.
        Jos tuo, että kirjoitin laittaneeni housut kinttuihin, kun lämpöpatterimiehet ryntää sisälle, niin sehän se vasta omituista olisi ollut, jos olisin alushoususillani pimpotellut pitkin huushollia vieraitten miesten hääriessä patterien kimpussa.
        Ja vielä yksi asia. Toivottavasti tuola aikasemmas kommentis ei tarkotettu, että minäkin kuuluisin johonkin "kumppanit"-ryhmään. Yksin tahdon palstalla pomppia kuulumatta mihinkään nimimerkkisidonnaisuuksiin.
        Tää muori kato tahtoo olla Vapaa kuin taivaan lintu:)
        Kyllä tuohdututtaa pikkuusen tämmönen "joo-nysse-yrittää-sekstailla-sen-ja-sen-kaa"-kirjoitukset.
        Tässäpä säkillinen toruja päin luulevien pläsejä...Puuh


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Minä EN kirjoita mitään seksisii juttuja. Vaikka lukisin kuinka päin mun kirjoitukseni tuola vähän taaempana, niin en löydä puolta teelusikallistakaan seksiin liittyvää vihjausta.
        Se on kyllä lukijan muodostamaa luulemista.
        Jos tuo, että kirjoitin laittaneeni housut kinttuihin, kun lämpöpatterimiehet ryntää sisälle, niin sehän se vasta omituista olisi ollut, jos olisin alushoususillani pimpotellut pitkin huushollia vieraitten miesten hääriessä patterien kimpussa.
        Ja vielä yksi asia. Toivottavasti tuola aikasemmas kommentis ei tarkotettu, että minäkin kuuluisin johonkin "kumppanit"-ryhmään. Yksin tahdon palstalla pomppia kuulumatta mihinkään nimimerkkisidonnaisuuksiin.
        Tää muori kato tahtoo olla Vapaa kuin taivaan lintu:)
        Kyllä tuohdututtaa pikkuusen tämmönen "joo-nysse-yrittää-sekstailla-sen-ja-sen-kaa"-kirjoitukset.
        Tässäpä säkillinen toruja päin luulevien pläsejä...Puuh

        https://www.youtube.com/watch?v=I8TBwkRH3NA
        Aina tulee vastaan omituisia kuvitelmia ja toiset ottaa nääkin jutut kiveenhakattuina totuuksina.
        Yön pimeinä pitkinä tunteina tulee kaikenlaista mieleen ,


      • kylmätotuus
        koti-kiusattu kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=I8TBwkRH3NA
        Aina tulee vastaan omituisia kuvitelmia ja toiset ottaa nääkin jutut kiveenhakattuina totuuksina.
        Yön pimeinä pitkinä tunteina tulee kaikenlaista mieleen ,

        Vaikka yöllä kirjoitankin useimmiten, niin pysyn jalat tiukasti maassa.
        Enkä tuossa närkästystä herättäneessä kirjoituksessani viitannut sanallakaan seksiin.
        Joka sen sellaiseksi tulkitsi, syyttäköön itseään!

        Minä kirjoitin piiloleikistä ja mielestäni tein sen riittävän selkeästi.


    • mimmimum-mi

      On nämä joulukuun päivät vaihtelevia....jos ei muutoin... niin sään suhteen kuitenkin...
      eilen lunta tuprutteli oikein monta senttiä... sakeana taivas...tänään taas vesisade vienyt lumet...
      Tänään päätin Joulun vietosta....kiskot vievät sinne tois puol jokkee...

      https://www.youtube.com/watch?v=8R5-xkr5lTs

    • Toisinaan kun katson,tatuoitua ihmistä
      kädetkin kun merirosvo filmistä
      ennen se oli merimiehen ja vankin tunnus
      kulkien mukana kuin punnus
      nyt tunnus muodikkaan ihmisen
      ottavat kuvan kirkkaan värisen
      entäs kun ikää karttuu
      vanhuus kuvaankiin tarttuu
      ennen niin kaunis perhonen
      on kuin revitty pitsi verhonen
      https://www.youtube.com/watch?v=3YRptBNkbUE

      Entäs teiän iho ,onko puhkaistu värineuloilla vai arpitatuointiako pukkaa?

      • Ei ole tatuointeja, tohtorien veitsien jäljiltä jääneitä arpiakin vain vasemmassa kädessä. Kämmenselässä ja ranteen puolella pitempi. Oikean käden keskisormessa on ongenkoukun aikaansaama arpi.

        Kuuntelin tuolla ylempänä pelimannin sanomaa, tässä laulajan testamentti.
        Voisin minäkin tuollaisen jälkeeni jättää.

        https://youtu.be/pFrAg8JfAZo


      • Arveton elämä elämätön elämä
        hyvin voi olla kuusikymppisen päätelmä
        kuin hansikkain silkkisin on elämä kohdellut
        kadun aurinkoisella puolella kuljetellut
        arvet muistoina kokemuksista
        arjista juhlista hetkien kohtaloista
        vahvuutta lujuutta arpikin todistaa
        ei elämä helpolla voi kellään luistaa
        iskut sieluun verhoaa katkeruuden
        taakka raskain lienee viitta syyllisyyden
        mutta mieluimmin arpeni kannan
        kuin väreillä iloisilla tatuoida annan.
        nuorta Ottoa monesti kuuntelin, en ymmärrä,
        mikä kumma se Elämän Mittainen Arpi lie
        nuoruus rakkaus joskus suureen suruun vie
        pelko myös arven niin piinaavan antaa
        sitä arpea kauan välissä korvien saa kantaa.
        Ikä ja aika armoa kivuille murheille antaa
        me vanhat sen elämän mittaisen arvenkin
        hyvin jaksamme kantaa.
        https://youtu.be/1MiY2SzBx84
        polkupyörällä opettelin ajamaan, siitä kolarista muistona suurin arpi
        viimeisin parin viikon takaa, liiteri jostain syystä suuttui ja puupinon päälleni kaatoi


    • Voi kun olis viulu ja osais soittaa , jälleen kerran tulee toteen näytetyksi luojan puoluellisuus.
      Minun laisen ulkonäön ja älylahjojen omistajan pitäis eres osata soittaa tollai ei ton viulisti tolla ulkonäöllä.
      Sillähän on kaikki lahjat ,kuunelkaa siinä kolmen ja puolen minuutin kohralla miten jousi liikkuu.
      https://www.youtube.com/watch?v=C11OU4Ui87A

      • henrjii

        Osta basso. Basisti meni soittotunneille. Ensimmäisellä tunnilla hän oppi soittamaan Tsump-tsump-tsump ja toisella Tsumptsi-tsumpsi-tsumptsi Sen jälkeen kaveria ei näkynytkään tunneilla. Kun opettaja vihdoin tapasi hänet, hän kysyi:
        Mikset ole käynyt soittotunneilla Eikö soitto enää maita
        Basisti vastasi:
        Kyllähän se maittaa, mutta on ollut viime aikoina niin paljon keikkoja, että en ole ehtinyt tunneille


    • Taitaa olla nuo puuteistaan valittelut enämpi naisten säälille, kuin minun :)
      Minua ei Tikan-poikakaan ole enää vaivannut vuosi-kymmeniin.
      Intialaisella mömmöllä tytöt tekivät jotain joskus.
      Mutta se kului vähitellen pois.
      Arpi-luetteloni on puolustus-voimillamme.
      Jos nyt enää on, kun täyttyi tuo 65v.
      Ja sinne saa jäädäkin.
      Jos alkaisin luetella, joku tunnistaisi minut taatusti.


      Olipa kerran toukkaan tullut iso laiska mato.
      Niin laiska oli mato että toukka joutui lääkärillä käymään.
      Toukan tuhannenteenviisisadanyksikymmentäneen ryppyyn oli tullut makuu-haava.
      Vaikka ei vielä ollut tullut edes kunnon talvi.
      Miten noiden karvojen sekaan saa voidetta ja laastarin?
      Mietti tohtori.
      Antakaas niin minä autan.
      Minä arvasin tämän.
      Sanoi toukan mukana tullut äiti.
      Äiti kohotti harjansa varresta ja huusi suoraa kurkkua.
      Silloin toukka venähti karkuun ja tohtori sai laitettua salvaa ja laastarin.

      https://www.youtube.com/watch?v=OcDRq_JT5EA

      H.

    • Kattelin juuri kun pihasta lähteneen auton perävalot painui mäen taakse,läheiset meni kynttilää viemään.
      Aattona taas joulupöyrässä nährään ja vaik ei ihmeitä siin välissä tapahtuiskaan niin monenlaist juttuu riittää.
      Joulusta tuli taas laivan joulu mieleen yks niistä ,oltiin guinean lahdel ankkuris aattona.
      Ei passannu keliä kylmäks mainita mut olihan proviantin kätköis sen verran koristei et tunnelmaan päästiin.
      Meil oli rahtaajan palkkaamina kolme alkuasukast kuskeina kun lastii otettiin ja lossattiin.
      Aattona tuli yks kuskeit utelemaan et miks kaikki touhuu ,mikä party nyt on ,kovast selitin vapahtajan syntymää ja etevästi kuvittelin selvinneeni.
      Pienen hiljasuuren jälkeen tuli seuraava kysymys ,kuka on jeesus/ vapahtaja?
      Ei se asia varmaan ihan selväksi tullut mut juhlapöyräs ne tummat kasvot oli tonttulakin koristamat ja ruoka maittoi.
      Loppuosa olikin enempi k-18 juttua mut se onkin jo eri juttu.
      https://www.youtube.com/watch?v=JMuvVKTTAdI

      • Heikunkeikku

        "koti-kiusattu"
        Aina kun kirjoitat jotakin laivareissuistasi, niin silmäni leviävät talterikin kokoosiksi. On NII-IN mukava niitä lukea.
        Niissä on vaan pari vikaa. Isoa vikaa siis, ei mitään pikku vikoja.
        Se, että minun mielestä kirjoitat näitä merimiesjuttuja aivan liian Harvoin. Toiseksi, että silloin harvoin kun lähet pursottamaan kermavaahtoa, niin kirjoitat liian lyhyesti. Voisit yrittää hemmotella lukijoita vähän pitemmillä versioilla.
        Sinulla luonnistuu tuo kirjoitus. Oletko miettinyt, että jos reissuista laivoilla kirjoittaisit KIRJAN ihmisten iloksi??? Taitoa ja aiheita olis pilvin pimein.
        Mitenkähän mä saisin herätettyä suhun pursuavan inspiraation ja päättäisit kääriä hihat ja ruveta sormias heiluttamaan näppäimistön päällä.
        Niin ja käyttäen juuri tuota sun omaa mainiota kirjoitustyyliäsi. Murreta mainiota.
        .
        Yks kysymys: Mitä toi "lossaaminen" tarkoittaa?
        Täälä päin lossaaminen on teeskentelyä. Semmosta sä et tainnut tarkoittaa, koska siinä tapauksessa olisitte vaan mukamas leikisti ottaneet lastia, mut ette kuitenkaan:)


    • k-kk

      Toisinaan tuntuu et mikään ei onnistuis
      ihankuin olis voimaton ponnistus
      käsikin hapuilee tyhjää
      keho paikoillaan nyhjää
      ajatus ponnetta lepattaa
      hapuillen kohti lapsuutta taluttaa
      mikä vetovoima siellä ois
      et nykyisyyren haluais pois
      olisko se lapsuuren koti
      ei haitannut nykyinen roti
      media täynnä julistusta
      uutisten tuomaa ahdistusta
      lapsi taas olla tahtoisin
      paikkani äidin sylissä ottaisin
      ympärillä pienet sisarukset
      ei nykyiset harmaat vanhukset

    • kesivä

      Pakahtunut on mun sydän
      pikkumies jätti just yökylän.
      Lapsen nauru helähti syvältä
      se riemu tuntui niin hyvältä.
      Käsi tarttui käteen: mummo tuu
      ja pian painui poskeen märkä pieni suu.
      Illalla silitin poskensa nukkaa
      pieni sormi pyöritti mummon tukkaa.
      Yöllä kylkeen painautuivat pienet varpaat
      mummon ajatukset olivat hartaat.

      Kauniita ja herkkiä kirjoituksia ketjussa. Kiitos!

    • henrjii
      • Kokoomus on murhannut kypäräpäisen papin , lipevät markkinamiehen on nyt sankareita, kyllä wiljami tietää.


      • k-kk

    • Vielä yksi joululaulu, taas päästiin jouluun, ainakin hyvin lähelle jo.
      Ystävät rakkaat, Rauhallista ja Hyvää Joulua!


      https://youtu.be/NLuiIbkhMmA

      • k-kk

        Älä nyt ystävä kallis viel toivottele ,unohtuukin ennen joulua.
        Ruokahaluu meinasin lähtee hakemaan mut ei tonne sateeseen kukaan työnny ,kyllä se luontoäiti meitä koittelee.
        On muuten linnutkin taas hävinneet jonnekkin ,siellä jyvät orottaa syöjäänsä .


    • Kun luin viimeyön satoa niin tuli mieleen yks juttu, jokanen ihminen joka joutuu syytettyjen penkille tääl palstalla ,voi olla jollain tavalla tyyväinen.
      Kukaan ei ala morkkaamaan toista ellei se ihminen merkitse jotakin kirjottajalle , ei meitä oo unohrettu , joulukin tuntuu mukavammalle kun tietää jonkun muistelevan
      https://www.youtube.com/watch?v=mT7nXjkidao

      • kylmätotuus

        Nimim. "koti-kiusattu" miksi et osoittanut kirjoitustasi suoraan minulle, kun tekstiäni kuitenkin tarkoitat? Vai olenko väärässä?
        Nyt kommentistasi jää väistämättä lusmuilun maku.

        Toisekseen en ketään morkannut, kysyinpähän vain.

        Jos jonkun roolin itselleen ottaa, niin on myös muistettava pitää siitä kiinni.
        Roolisanojen muistaminenkaan ei olisi pahitteeksi. Jos ne unohtaa, niin voi sotkeutua omaan näppäryyteensä.
        Olisi ikävää, jos rusettikengät muuttuisivatkin ruusunpunaisiksi korkkareiksi.


      • k-kk
        kylmätotuus kirjoitti:

        Nimim. "koti-kiusattu" miksi et osoittanut kirjoitustasi suoraan minulle, kun tekstiäni kuitenkin tarkoitat? Vai olenko väärässä?
        Nyt kommentistasi jää väistämättä lusmuilun maku.

        Toisekseen en ketään morkannut, kysyinpähän vain.

        Jos jonkun roolin itselleen ottaa, niin on myös muistettava pitää siitä kiinni.
        Roolisanojen muistaminenkaan ei olisi pahitteeksi. Jos ne unohtaa, niin voi sotkeutua omaan näppäryyteensä.
        Olisi ikävää, jos rusettikengät muuttuisivatkin ruusunpunaisiksi korkkareiksi.

        Kylmälle totuurelle.
        Mun kirjotus on juur siin mis sen kuuluki olla,jokane voi ottaa mitä haluaa siitä tai olla ottamatta.

        Ei tommoset henkilökohtaset moitteet kuulu millään taval alotukse aiheeseen ,kirjottele suoraan omalla alotuksella niin menee kohilleen.
        Mä en sun rooleista tierä yhtikäs mittään hoira ne privaatti postina vihjailus kohteelle


      • kylmätotuus
        k-kk kirjoitti:

        Kylmälle totuurelle.
        Mun kirjotus on juur siin mis sen kuuluki olla,jokane voi ottaa mitä haluaa siitä tai olla ottamatta.

        Ei tommoset henkilökohtaset moitteet kuulu millään taval alotukse aiheeseen ,kirjottele suoraan omalla alotuksella niin menee kohilleen.
        Mä en sun rooleista tierä yhtikäs mittään hoira ne privaatti postina vihjailus kohteelle

        Nimim. "k-kk" osoitin kysymykseni " koti-kiusatulle" ja vain hän voi siihen vastata, jos haluaa.

        Aivan sivumennen, mikähän sinua mahtaa kirjoituksessani niin kovasti närästää?! Mietinpähän vain.
        En odota vastaustasi. Yritä kuitenkin pysyä nahoissasi!


      • kylmätotuus

        Nimim. "k-kk" huomasin eräässä toisessakin ketjussa sinun kommentoivan tätä asiaa.
        Taitaa olla niin,että vanha sananlasku: " Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa" pitääkin jälleen paikkansa.

        Minä en mitään roolia esitä, vaan miten lienee sinun laitasi?

        Tässä öinen musiikkivalintani.
        https://www.youtube.com/watch?v=wcVINc5X9O4
        Ensin ajattelin laittaa laulun, jossa lossivahti mainitaan, mutta sitten päädyin Juicen tuotantoon.


      • k-kk
        kylmätotuus kirjoitti:

        Nimim. "k-kk" huomasin eräässä toisessakin ketjussa sinun kommentoivan tätä asiaa.
        Taitaa olla niin,että vanha sananlasku: " Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa" pitääkin jälleen paikkansa.

        Minä en mitään roolia esitä, vaan miten lienee sinun laitasi?

        Tässä öinen musiikkivalintani.
        https://www.youtube.com/watch?v=wcVINc5X9O4
        Ensin ajattelin laittaa laulun, jossa lossivahti mainitaan, mutta sitten päädyin Juicen tuotantoon.

        Toinen puhuu airasta toinen airan seipäistä ,en mä jaksa turhasta vääntää,


      • kylmätotuus
        k-kk kirjoitti:

        Toinen puhuu airasta toinen airan seipäistä ,en mä jaksa turhasta vääntää,

        Lepää siis rauhassa ja siirry 70 tai 80 palstalle!

        Tarkoittanet, että sinä "k-kk" puhut aidasta ja "koti-kiusattu" aidanseipäästä. Vai onko se toisinpäin?


      • pjiikkiök-kkkotikiusattu
        kylmätotuus kirjoitti:

        Lepää siis rauhassa ja siirry 70 tai 80 palstalle!

        Tarkoittanet, että sinä "k-kk" puhut aidasta ja "koti-kiusattu" aidanseipäästä. Vai onko se toisinpäin?

        Sänkyyni mää siirryn sinne leviän selän taakse, oletko koskaan ajatellut että koti-kiusattu ja k-kk on yks ja sama kirjottaja?
        Lisätään vaikeuskerrointa viel sillä et sininen piikkiö on mun alkuperäinen palstalle tulo nikki joka säilyi palstamyllerryksen aikana mulla.


      • kylmätotuus
        pjiikkiök-kkkotikiusattu kirjoitti:

        Sänkyyni mää siirryn sinne leviän selän taakse, oletko koskaan ajatellut että koti-kiusattu ja k-kk on yks ja sama kirjottaja?
        Lisätään vaikeuskerrointa viel sillä et sininen piikkiö on mun alkuperäinen palstalle tulo nikki joka säilyi palstamyllerryksen aikana mulla.

        Huomattu on, että joillakin on useampia sivupersoonia. Eräänlainen sairaus sekin!
        Yks´persoona puhuu yhtä ja toinen toista.

        Yhtä sun toista muutakin outoa olen havainnut.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Huomattu on, että joillakin on useampia sivupersoonia. Eräänlainen sairaus sekin!
        Yks´persoona puhuu yhtä ja toinen toista.

        Yhtä sun toista muutakin outoa olen havainnut.

        Antaisit armoa ja älä kerro toisille että kirjoitan sinisellä koti-kiusatulla ja k-kk tunnuksella.
        Lisäksi mulla on alkuperäinen piikkiö tunnus, olisit joulun kunniaks armollinen


      • se.on.minusta.outoa

        Joitain näyttää enemmän kiinnostavan kirjoittajat kuin asioista keskustelu.


      • se.on.minusta.outoa kirjoitti:

        Joitain näyttää enemmän kiinnostavan kirjoittajat kuin asioista keskustelu.

        Taivas lyö tulta yläpuolelamme,kaikuu kallioilla ääni totuuren .
        Näillä palstoilla ei pilkata asiallista asiaa.


    • kesivä

      Tässä väsymyksessä on se hyvä puoli, että olen lukenut vain parhaat palat ketjusta.
      Kummasti ne lapsuusajan joulut tulee mieleen. Silloin oli ukit ja mummot, papat ja vaarit.
      Tänä jouluna minulla on ilo viettää aattoa kaikkein rakkaimpieni kanssa.

      Ja tämä kuuluu ehdottomasti:
      https://www.youtube.com/watch?v=K3M230dzUjM

      • k-kk

        Kaunis kuulas ääni laulajalla, tulee irlanti ja sen maan musiikki mieleen.
        Minua jotenkin ärsyttää uuret joululaulut ne on liian monipolvisia ja sävel kiemurtelee puhumattakaan laulajan tulkinnasta , yksinkertanen on paras.
        En ymmärrä moista taiteilua joulu on yksinkertanen ja koskematon juttu.


      • kesivä
        k-kk kirjoitti:

        Kaunis kuulas ääni laulajalla, tulee irlanti ja sen maan musiikki mieleen.
        Minua jotenkin ärsyttää uuret joululaulut ne on liian monipolvisia ja sävel kiemurtelee puhumattakaan laulajan tulkinnasta , yksinkertanen on paras.
        En ymmärrä moista taiteilua joulu on yksinkertanen ja koskematon juttu.

        Tota lumiukkotarinaa on katsottu meidän perheessä niin kauan kuin mä muistan ja perinne jatkuu.
        Mä olen aina tykännyt kalastajakylistä, niissä on jotain sellaista romantiikkaa ja elämisen makua.
        Tuo tuli nyt mieleen, kun kookoo kerroit tuosta joulusta laivalla. Olet saanut viettää "rikasta elämää".


    • Puhaltaa maalta ja pilvet seuraavat joen uomaa merelle
      niillä on kova kiire
      lämpömittari näyttää toistakymmentä plussaa,
      jouluvalot kaikissa ikkunoissa,
      maailma on taas kaukana

      '''
      lepopäivä eilisen perhejuhlan jälkeen
      vieläkin sydän täynnä
      lasten haleista ja lastenlasten suukoista
      miehen vilpittömästä ilosta
      siitä että olimme kaikki
      kokoontuneina joulupöytään (kevennetty versio)
      oma lapsi ja minun lapset
      ja elämän antama boonus:
      kaksi kirkassilmäistä pientä poikaa
      jotka kutsuvat häntä isoisäksi.

      Suomalaista ja minun makuuni:
      https://www.youtube.com/watch?v=WrNCduwHKUA

      • ent.siivoojaparka

        Unohdit kirjoittaa sen itsekeskeisen lausahduksesi; muita kommentteja lukematta ja toisten linkkejä avaamatta...
        Vai laitoitko ihan huviksesi saman, minkä toinen juuri ennen sinua, kun et mitään omaa keksinyt (paitsi suomeksi, koska se oli paremmin sinun makuusi)?


      • Heikunkeikku

        "hunksz"
        Huono kommentti. Ei yhden yhtäkään perustelua.
        Kuhan vaan tökkäsit, että "alas uusiutua äijä".
        Oikeaoppinen (sivistynyt siis) tapa olisi ollut:
        "Alas uusiutua äijä siksi, että mielestäni....)
        .
        Oma mielipiteeni on se, että mitään uusiutumista en kaipaile siksi, että kk osaa itse päättää mitä milloinkin naputtelee. Olen todennut sen hyväksi ja suorastaan Toivon, ettei hän mitään muuta.
        Eipä muuta. Asiaa.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        "hunksz"
        Huono kommentti. Ei yhden yhtäkään perustelua.
        Kuhan vaan tökkäsit, että "alas uusiutua äijä".
        Oikeaoppinen (sivistynyt siis) tapa olisi ollut:
        "Alas uusiutua äijä siksi, että mielestäni....)
        .
        Oma mielipiteeni on se, että mitään uusiutumista en kaipaile siksi, että kk osaa itse päättää mitä milloinkin naputtelee. Olen todennut sen hyväksi ja suorastaan Toivon, ettei hän mitään muuta.
        Eipä muuta. Asiaa.

        "Heikunkeikku"

        Se kk, jonka minä luulen tuntevani on päätteellä hidas kömpelys.
        Pyöräilystään en osaa sanoa.
        Varmaan kaatuilee silläkin.
        Äijä myös snaijaa mun jutskia aikasti tykisti.
        Äläkä lässytä sille läyrysti.
        Se luulee pian itseään minusti :)

        Nix musica moi non plus

        H.


      • lirkku

        Hellanen aika


    • Aloitus on mielleyhtymien keskittymä, eli hyvä.
      Näin Joulun lähestyessä tulee mieleen esim. Konsta Jylhän Joululaulu sekä Avaruus - myös ihan muuta.........

    • andown

      up!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1527
    2. 41
      895
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      70
      886
    4. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      819
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      59
      818
    6. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      41
      788
    7. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      745
    8. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      48
      729
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      44
      729
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      682
    Aihe