Firefox - Ubuntu

Ubuntu-Pelle

Eilen Ubuntuun tullut Firefox on jostain syystä täysin paska. Nykii pykii, on hidas eikä edes oikoluku toimi. Onko tästä tehty bugi-ilmoituksia? Saako vanhan FF:n palautettua jotenkin? Vai mikä siinä muka oli vikana?

41

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Firepaskaa

      Ei mikään ihme kun kyse on Firefoxsista joka on saanut lempinimen mammuttiselain..

      • gfxcvcvbbgfxcvcvbg

        Lapsellinen idiootti!


      • Oikeatieto
        gfxcvcvbbgfxcvcvbg kirjoitti:

        Lapsellinen idiootti!

        Mutta tuo on tosiasia kuten näemme :)


      • sOikeatieto
        Oikeatieto kirjoitti:

        Mutta tuo on tosiasia kuten näemme :)

        Älä ääliö yleistä!


      • Firepaskaa
        sOikeatieto kirjoitti:

        Älä ääliö yleistä!

        Lueppa palstaa. Firefox on buginen ja paska selain. Se on aina ollut sellainen..


      • Firepaskaa kirjoitti:

        Lueppa palstaa. Firefox on buginen ja paska selain. Se on aina ollut sellainen..

        Vapunen siis käyttää käytännössä omia viestejä lähteenä, vai niin, hmm...


    • Ubuntu-mies

      "Vai mikä siinä muka oli vikana?"

      Tietoturvapäivitys tuli. Hyvin toimii täällä. Tosin oikoluku-lisäosa poistettu käytöstä puuttuvan allekirjoituksen vuoksi.

      • rd3MBrBp

        Myös Iceweaselin 43.0 oikoluku oli pois päältä päivityksen jälkeen mutta sen sai päälle lisäosien hallinnasta.


    • esr_toimii

      Aivan totta! Ongelmat ovat vain pahentuneet. Kannattaa jättää tuo kokonaan pois ja alkaa käyttää firefox esr-versiota, josta siitäkin taisi tulla 38.5.0 versio! Toimii ja ei takkua. Jossain oli maininta, että käyttää järkyttävän suurta sprite-varastoa näytönohjaimen muistissa, josta ongelmat johtuvat.

      • valehtelijoiden_klubille

        Ilmankos ei ole ongelmia koska läppärissä ei ole "käyttää järkyttävän suurta sprite-varastoa näytönohjaimen muistissa" erillistä näytönohjainta. :D
        Tämä kohta auki FF näkyy käyttävän n. 205M muistia.


      • Firepaskaa1

        Ei se sillä korjaannu. Ainoastaan Chromen asennuksella.


      • Chrome_on_sontaa
        Firepaskaa1 kirjoitti:

        Ei se sillä korjaannu. Ainoastaan Chromen asennuksella.

        Chrome-sonnan asennuksella ei korjaannu mitään, tulee vain paljon ylimääräisiä ongelmia. Lopeta sen sonnan mainostaminen.


      • 567567
        Firepaskaa1 kirjoitti:

        Ei se sillä korjaannu. Ainoastaan Chromen asennuksella.

        CIA:n vakoiluspaskaa.


      • silläkorjaantuu
        Chrome_on_sontaa kirjoitti:

        Chrome-sonnan asennuksella ei korjaannu mitään, tulee vain paljon ylimääräisiä ongelmia. Lopeta sen sonnan mainostaminen.

        Sillä juuri korjaantuu:D Tulikettu on aina ollut hidas..


      • win_tyhmyyttä
        silläkorjaantuu kirjoitti:

        Sillä juuri korjaantuu:D Tulikettu on aina ollut hidas..

        Firefox on kyllä nopeampi ja keveämpi. Chromea ei tietenkään kannata asentaa, vaan asennetaan turvallisempi Chromium-browser, joka löytyy sovellusvalikoimasta. Käytännössä sama selain mutta ilman googlen vakoilua.


    • RatkaisuKaikkeenB

      Vaihda tilalle PussyCat niin juu nykii ja pykii ja on hidas muttei se haittaa ^^

    • MontaKonettaKäytössä

      Firefox on sekoillut myös Windowsissa, ainakin kasiversiossa. Lisäksi Ubuntussa sekoilee myös Opera, tämä uusi versio, jonka "moottori" on peräisin Applelta. Chrome ja Iceweasel tuntuvat pelittävän ainakin tässä koneessa (Debian).

      • Ubuntu-mies

        Iceweasel on täysin sama selain kuin Firefox, nimeä lukuunottamatta.


      • ihateubuntu
        Ubuntu-mies kirjoitti:

        Iceweasel on täysin sama selain kuin Firefox, nimeä lukuunottamatta.

        Täysin ei ole oikea termi.

        "Iceweasel on Debian-projektin ylläpitämä Firefox-selaimen versio, josta on riisuttu Mozilla Foundationin omistamat Firefox tuotemerkit ja logot. Tuotemerkkien käyttäminen edellyttäisi eräiden Mozilla Foundationin asettamien, mutta Debian-projektin periaatteiden vastaisten ehtojen hyväksymistä"


      • epävakaa_versio

        Kyllä jo pelkkien logojen vaihtamisesta voi seurata kaikenlaisia memory leakkeja ja vakausongelmia, kun ei firefoxia ole paljoa testattu ja korjailtu logonvaihtoja ajatellen. Paljon sekavaa lähdekoodia, ja malloc-komentoa on käytetty siten että se toimii juuri sillä logolla ja tuotemerkillä joka siinä on käytössä.


    • kllmnbv

      Mintissä Firefox pelaa aivan priimasti kuten ennenkin.

      • kova_vauhti

        Ei pelaa kunnolla, ainakin oikoluku on poissa. Kyllä tämä Firefoxin jatkuva päivittely alkaa saada jo surkuhupaisia piirteitä.
        Ei tälläinen jatkuva päivittely kerro ainakaan laadukkaasta tuotekehittelystä.
        Hyvää tuotetta ei tarvitse jatkuvasti korjailla, kyllä tämä sääntö pätee muilla aloilla, mutta miksi ei it-alalla?
        Tätä vauhtia kun mennään niin vuoden 2016 lopussa meillä on jo Firefox 99.

        Kyllä olisi jo paikallaan ryhtyä toimiin tuotekehittelyn parantamisessa.


      • 34534h34
        kova_vauhti kirjoitti:

        Ei pelaa kunnolla, ainakin oikoluku on poissa. Kyllä tämä Firefoxin jatkuva päivittely alkaa saada jo surkuhupaisia piirteitä.
        Ei tälläinen jatkuva päivittely kerro ainakaan laadukkaasta tuotekehittelystä.
        Hyvää tuotetta ei tarvitse jatkuvasti korjailla, kyllä tämä sääntö pätee muilla aloilla, mutta miksi ei it-alalla?
        Tätä vauhtia kun mennään niin vuoden 2016 lopussa meillä on jo Firefox 99.

        Kyllä olisi jo paikallaan ryhtyä toimiin tuotekehittelyn parantamisessa.

        Firefoxin tekijät eivät vastaa suomenkielen oikoluvusta. Voikko-lisäosan tekijöille voi valittaa. Kaikkia selaimia ja ohjelmia päivitetään.


      • ihateubuntu
        34534h34 kirjoitti:

        Firefoxin tekijät eivät vastaa suomenkielen oikoluvusta. Voikko-lisäosan tekijöille voi valittaa. Kaikkia selaimia ja ohjelmia päivitetään.

        Foxi tainnut pistää oikoluvun oletuksena päälle, poistin.
        En ole ennen huomannut eikä voikon paketteja ole tälle LMDE2:lle ladattuna.


    • ubuntussa__

      Hyvin toimii... Ehkä palautat firefoxin, jos on jotain häikkää.

    • Defaultti_

      Miksi et käytä Ubuntun selainta vaan jotain ulkopuolisia selaimia, Ubuntussa kuuluu käyttää Ubuntn ohjelmia eikä vanhan aikaisia ohjelmia.

      • defaulltti_on

        Firefox on Ubuntun oletusselain.


      • tilalle_hyviä_ohjelmia

        "Ubuntussa kuuluu käyttää Ubuntn ohjelmia eikä vanhan aikaisia ohjelmia."

        Ei käyttiksen mukana tulevia oletusohjelmia yleensä käytetä mihinkään, eikä kuulukaan käyttää mihinkään, vaan ne korvataan kaupallisilla hyvillä ohjelmilla. Esim. Windows movie makerin tilalle asennetaan Premiere, jos työasemaa on tarkoitus käyttää elokuvien jälkituotannossa.
        Ei edes ubuntun mukana tule kovin kummoisia apuohjelmia valmiina.


      • tyhuiy
        tilalle_hyviä_ohjelmia kirjoitti:

        "Ubuntussa kuuluu käyttää Ubuntn ohjelmia eikä vanhan aikaisia ohjelmia."

        Ei käyttiksen mukana tulevia oletusohjelmia yleensä käytetä mihinkään, eikä kuulukaan käyttää mihinkään, vaan ne korvataan kaupallisilla hyvillä ohjelmilla. Esim. Windows movie makerin tilalle asennetaan Premiere, jos työasemaa on tarkoitus käyttää elokuvien jälkituotannossa.
        Ei edes ubuntun mukana tule kovin kummoisia apuohjelmia valmiina.

        Just joo. Miten Windowsissa vaihdetaan oletus tiedostoselain? Pitäis saada parempi.


      • cobacabana
        tyhuiy kirjoitti:

        Just joo. Miten Windowsissa vaihdetaan oletus tiedostoselain? Pitäis saada parempi.

        Asetuksista oletusohjelmat kohdasta.


      • Menehän paranormaali latenssi-Jallu takaisin Sodat-palstalle.


      • Mene_Jallu_nukkuun
        Tri.Kerkko.Koni kirjoitti:

        Menehän paranormaali latenssi-Jallu takaisin Sodat-palstalle.

        Kelle puhut, oletko urkkinut ip osoitteeni vai mistä osaat aina minulle alkaa horisemaan Jallustasi?


      • tyhuiy
        cobacabana kirjoitti:

        Asetuksista oletusohjelmat kohdasta.

        Kiitoksia vastauksesta. Mikä tilalle? Explorer ei oikein toimi itelle. Dolphin on omaan mieleen. Mista sen saa Windowsiin.


      • Mene_Jallu_nukkuun kirjoitti:

        Kelle puhut, oletko urkkinut ip osoitteeni vai mistä osaat aina minulle alkaa horisemaan Jallustasi?

        Ei, ihan social engineeringiä käytin aiheen ja kirjoitustyylin tunnistamisen muodossa.


      • cobacabana
        tyhuiy kirjoitti:

        Kiitoksia vastauksesta. Mikä tilalle? Explorer ei oikein toimi itelle. Dolphin on omaan mieleen. Mista sen saa Windowsiin.

        Dolphin taitaa olla mobileselain.

        Palemoon, FF, Chrome, .. ainakin nuo ovat mnulla jossain 10:ssä.


      • Mene_Jallu_nukkumaan
        Tri.Kerkko.Koni kirjoitti:

        Ei, ihan social engineeringiä käytin aiheen ja kirjoitustyylin tunnistamisen muodossa.

        Miten kirjoitustyylini eroaaainun tyylistä?äTäysin oikein kirjoitettu joten et voi erottaa kirjoittajaa, olet sinä muitakin Jallutellut.

        Mksi et Seppo / fe... enää kirjoita fe. nimimerkilläsi?


      • wqdqwdqwd
        cobacabana kirjoitti:

        Dolphin taitaa olla mobileselain.

        Palemoon, FF, Chrome, .. ainakin nuo ovat mnulla jossain 10:ssä.

        Nuo on internetselaimia. Tiedostoselainta käytetään esimerkiksi valokuvien ja videoiden avaamiseen koneellasi.


      • file_managereita
        tyhuiy kirjoitti:

        Just joo. Miten Windowsissa vaihdetaan oletus tiedostoselain? Pitäis saada parempi.

        Jos tarvitset paremman, niin tuossa artikkelissa esitelty parhaat vaihtoehtoiset file managerit Windowsille, ne ovat kaikki parempia kuin windowsin, macin ja ubuntun mukana tulevat:
        http://www.howtogeek.com/205770/the-best-alternative-file-managers-for-windows-mac-and-linux/

        Siis parhaat ilmaiset. Maksullisena löytyisi paljon parempiakin niille jotka tosissaan käyttävät ja tarvitsevat hyvää tiedostonhallintaa.


      • Mene_Jallu_nukkumaan kirjoitti:

        Miten kirjoitustyylini eroaaainun tyylistä?äTäysin oikein kirjoitettu joten et voi erottaa kirjoittajaa, olet sinä muitakin Jallutellut.

        Mksi et Seppo / fe... enää kirjoita fe. nimimerkilläsi?

        "Miten kirjoitustyylini eroaaainun tyylistä?äTäysin oikein kirjoitettu joten et voi erottaa kirjoittajaa, olet sinä muitakin Jallutellut."

        Vai niin, tämä menee jo aika hauskaksi :D

        "Mksi et Seppo / fe... enää kirjoita fe. nimimerkilläsi?"

        Eli minä olen siis sekä Mika, Seppo että Kollimaattori?


      • Kerkko_kani
        Tri.Kerkko.Koni kirjoitti:

        "Miten kirjoitustyylini eroaaainun tyylistä?äTäysin oikein kirjoitettu joten et voi erottaa kirjoittajaa, olet sinä muitakin Jallutellut."

        Vai niin, tämä menee jo aika hauskaksi :D

        "Mksi et Seppo / fe... enää kirjoita fe. nimimerkilläsi?"

        Eli minä olen siis sekä Mika, Seppo että Kollimaattori?

        Seppo sinä olet, eli se fe.. nimimerkki jota myös jalluksi palstalla leikkisästi on kutsuttu.
        Sinä olet siis Jallu lempinimeltäsi.


    • mintlinux-mään

      Mielestäni minulla ei ole ollut oikoluku päällä, mutta se näytti päivityksessä menneen päälle ja oli englanninkielen oikolukua, joka ikiseen suomenkielen sanaan tuli punainen aaltoviiva ja hiiren oikealla klikatessa sanaehdotukset olivat englantia:) Poistin sen taas päältä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      151
      1497
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      585
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe