Julkaiseminen netissä

Unelmaniko

Olen kirjoittanut monenlaista lastenkirjallisuuteen liittyvää. Siis lyhyttä tarinaa. Mietin, kannattaisiko julkaista netissä. Löytäisivätköhän lukijat/vanhemmat niitä? Jotain olen joskus kustantajille tarjonnut, mutta ei ole onnistanut. Nyt ihan kyllästyttää jo lähettääkin. Onko jollakulla kokemuksia asiasta tai vinkkejä asiaan liittyen. Tarinoita on eri-ikäisille lapsille.

5

157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeilemallaselviää

Kokeilemallahan se selviää. Epäilen kyllä, että voi olla vaikeaa löytää lukijoita, sun pitäisi mainostaa sivustoa ja sen pitäisi olla ulkoasultaan hyvin houkutteleva.

• aloittelevakirjailija

Omia sivuja on vaikea tehdä tunnetuksi, vaatii todella paljon markkinointityötä, että "rivilukijat", joilta kirjailijoiden tulot loppujenlopuksi ovat peräisin, löytävät sivustosi. Mutta aina kannattaa yrittää.

Yksi nykyaikana helppo mahdollisuus on julkaista pelkästään e-kirjana, esim. tarjota tekstejään Elisa Kirjalle. Läpimenokynnys ei ole mikään kohtuuton, ja lapset ovat ennakkoluulottomia e-kirjan suhteen. Joka piltillähän nykyisin on jo oma iPad.

Jos et kaipaa rahaa teksteistäsi, niin julkaista jollakin jo olemassaolevalla ja sitä kautta edes jotenkuten tunnetulla sivustolla. Sellaisia on esim. www.kirjoittaja.fi

• nominävain

Omat sivut on helppo tehdä tunnetuksi. Tarvitaan ainoastaan aikaa, kärsivällisyyttä ja hyvä sisältö. Ensin on luotava hyvä sisältö, sen jälkeen etsittävä kohderyhmän lempi blogeja, sivustoja, insta-tilejä, ym. Tuon jälkeen kommentoi mielenkiintoisesti ja POSITIIVISESTI, jätä oman sivustosi osoite ja mikäli olet mielenkiintoinen joku kyllä klikkaa sivuillesi ja lumipallo lähtee vyörymään.

Kannattaa perusta insta-tili, tweet-tili, facebooksivu ym ja jaella kaikkialla yhteensointuvaa positiivista informaatiota.

• aloittelevakirjailija

Tuota juuri tarkoitin. Aikaa palaa tuhottomasti, ja todennäköseisti myös rahaa, jos haluaa kunnollisen sivuston, joka myös tunnetaan riittävän laajalti kohderyhmässä.

• cvccx

Hyvä sisältö on suhteellista, eikä pelkkä tekstin suoltaminen riitä vaan sivustosta on tehtävä visuaalisesti houkutteleva. Ja jos sitä ei itse osaa, se on opeteltava tai ostettava. Ja kun kaiken tekee hyvin aikaa kuluu ihan järjettömästi. Ja totuus on, että kyllä satasiakin kuluu ja ihan turha puhua mistään lumipallo-efektistä. Kilpailu on niin kovaa ja ihmisillä rajallinen määrä aikaa, että vaikeaa on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lataus pakkaskelissä

En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu
      Hybridi- ja sähköautot
      149
      5129
    2. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
      Maailman menoa
      82
      2724
    3. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      85
      1727
    4. Kyllä mä suren

Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko
      Ikävä
      9
      1196
    5. Laitetaan nyt kirjaimet kohdilleen

kuka rakastaa ja ketä ?
      Ikävä
      48
      944
    6. Jos vielä joku päivä nähtäis...

Miten suhtautuisit minuun, mies?
      Ikävä
      66
      902
    7. Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi

Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu
      Ikävä
      122
      883
    8. Nyt se on varmaa kuntajakoselvitys

Ensi viikolla tuöee kuntaministeri ulos ja kertoo asiasta.
      Ähtäri
      21
      883
    9. Yhteen hiileen velanottoveljet V P K

Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N
      Pyhäjärvi
      75
      862
    10. Mitä tarkoitat

”Silti koen sinulta puuttuvan jotain, joka kutsuu minua antamaan sinulle juuri sitä.”
      Ikävä
      23
      808
    Aihe