MyHeritage HUIJAUSTA!!!

Varoitus vaan kaikille, älkää missään nimessä laittako rahoja sinne..
Aloitin tekemään sukupuuta ensin ilmaiseksi, sitten huomasin että maksamalla Premium Plus palvelun (120e/vuosi) saisin paljon tietoa sukulaisista. Muuten sivusto on ihan turha kun et näe muiden laittamia tietoja. Maksettuani palvelun en löytänyt mitään erikoista, vaikka sukulaisiani löytyi useista sukupuista ja huomasin että en edes näe kaikkia tietoja. Välittömästi tilauksen tehtyäni ulkomailta soitettiin ja kysyttiin haluanko lisäpalvelun (80e), jotta näkisin puuttuvat tiedot sukulaisista. Kieltäydyin ja huomasin että sivusto on huijausta. Onneksi sivustolla luvattiin 30 päivän tyytyväisyys takuu ja kaikki rahat takaisin.
Nyt kohta kaksi viikkoa mennyt eikä mitään vastausta.
Ilmianna
Jaa

39 Vastausta

Sukututkimus on asiakirjojen tutkimista ja tietojen keräämistä. En pidä mitenkään järkevänä poimia muiden tutkimuksista tietoja, joita ei sitten kuitenkaan voi mistään tarkistaa. Jotkut yrittävät tehdä sukututkimuksensa oikopolkuja pitkin, ja voi vain kysyä, mihin sillä oikein pyritään.
Suomessa ei sukunimi ole ollut tarpeellinen vuosisatoihin, vaan "liikanimenä" on ollut talon tai torpan nimi, jossa perhe on asunut. Länsi-Suomessa vielä 1800-luvullakin sukunimi saattoi muuttua moneen kertaan ihmisiän aikana. Miten joku ulkomailla toimiva tai pelkästään His-Kistä tietonsa ammentava "sukututkija" voi ikinä tietää, onko Paavo Matin poika juuri se oikea, vai yksi sadoista kaimoistaan?
Olen tarkka oman sukuni sukupuun sisällöstä, niin että pöyristyisin, jos joku ulkopuolinen lisäisi sinne tietoja, joita en itse ole löytänyt dokumenteista. Jos viitetiedot olisivat oikein, olisin tietysti kiitollinen uusista tiedoista, mutta tarkistaisin viitetiedot kyllä itse huolellisesti.
Sukututkimus on muutakin kuin nimiä ja päivämääriä. On tarkistettava pitäjänkirjoja, tuomiokirjoja, historiikkeja ja matrikkeleita, että saa tietoja esipolvien elämästä ja olosuhteista. Sukututkimuksen tarkoitus on kertoa menneistä ajoista ja kertoa suvun vaiheista tähän päivään asti.
Ilmianna
Jaa
Kaupanpäälle saat sähköpostiin tuutin täydeltä PASKAA. Itse jouduin "unohtamaan" yhden sp-osoitteeni, kun viikottain tuli mitä ihmeellisimmistä paikoista ykskaks sontaa laatikon täydeltä. No, kuulin, että heritakeen liittyneet ja sieltä "eronneet" on joutuneet saman sontakasan uhriksi. Heritake kun on usean mainostajan suojeluksessa ja antamaasi sp-osoitetta heritake "ei saa" levittää kolmansille osapuolille. No ei levitäkään, ehkä, mutta heritakessa mainostavat tahot ei kuulu ruksittamasi eston alaisuuteen. Kaikki muut tahot lykkää paskaa postilaatikkoon, kun kielto ei koske heitä. Tosin, sana kielto nettimaailmassa on samaa kuin kieltäs haastemiestä käymästä.
Ilmianna
Jaa
Voisikko joku kertoa miten myheritage laskutus toimii,itse saan tiedon muutama päivä sivustosopimuksen umpeuduttua että veloitus epäonnistui,jolloin jouduin menemään linkistä uudelleen maksamaan ja aloittamaan sukupuun rakentamisen taas alusta,eikö ole automaattista veloitusta tai ennakkotietoa lähestyvästä eräpäivästä,miten teidän muiden kohdalla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Kannattaa pitää luottokortti voimassa ja tilillä katetta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ei_ihme kirjoitti:
Kannattaa pitää luottokortti voimassa ja tilillä katetta.
eivät syynä ole nuo mainitut seikat,olisikko siinä vaiheessa kun tein ensimmäisen sopimuksen pitänyt sopia jostakin jatkuvasta veloituksesta,en muista miten suoritus tehtiin silloin kun aloitin, olisikko siinä ollut sellainen seikka
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kun luottokortti menee vanhaksi, pitäisi muistaa päivittää uuden kortin tiedot niihin palveluihin missä on automaattinen veloitus.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ei_ihme kirjoitti:
Kun luottokortti menee vanhaksi, pitäisi muistaa päivittää uuden kortin tiedot niihin palveluihin missä on automaattinen veloitus.
Nyt kala saattoi tarttua onkeen.oliko se niin että piti olla playpay en todellakaan ole vastaillut playn yhteydenottoihin se saattoi vanhentua.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Minulla ohjelma on toiminut hienosti, veloitukset myös. Uusia osumia tulee jatkuvasti, ja monen sukulaisen jäljille olen päässyt sitä kautta. Kaikkia osumia en vahvista. Tarkistan aina alkuperäislähteestä ehdotetun henkilön. Mielestäni on typerää olla käyttämättä tällaista apukeinoa, joka nykyaika tarjoaa!
Ilmianna
Jaa
Huom israelisukututkimus
Ilmianna
Jaa
Taitaa keskustelu tällä palstalla olla lähinnä huijausta, toisin kuin MyHeritage.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Tätä se on kun hullujenhuoneita lakkautetaan ja potilaat on vapalla jalalla...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Keskustelua seuranneena. Täytyy todeta, että aika alhaalla täällä mennään. MyHeritage, Geni yms. ovat hyvin toimivia sukututkimuksen aputyökaluja. En tosin usko että kukaan sukututkimusta harrastuksenaan tekevä oikeasti tämän palstan, hmm... hieman erikoisten, keskustelujen avulla muodostaakaan käsitystään näistä palveluista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Multa velotettiin joulukuussa 2106 kaksi kertaa. Otin sen kalliimman version PremiumPlus vuodeksi. Eilen huomasin, että on veloitettu 231 euroa luotolta lisää.
En ymmärrä miksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Huom! Israeli - ohjelma on israelilainen! Tajuatko?
Ilmianna
Jaa
Aika ihme juttuja täällä
Ilmianna
Jaa
Meinasin langeta tähän ja tulin tänne kysyäkseni vähän neuvoja, mutta ehkäpä ei kannata.

Lienee vanhassa vara parempi, eli maistraatista vaan virkatodistuksia metsästämään.
Ilmianna
Jaa
Isaralilainen on.. Jutskut haluaa maailmanvaltiaikse. He on liskoja. Etsiä googlesta Illuminati
Ilmianna
Jaa
Miten Myheritagessa tyhjentään Hylätyt roskakori
Ilmianna
Jaa
Miten saan sopimuksen päätettyä? Tarkoituksenani ei ollut kuin kokeilla palvelua, mutta unohdin asian ja nyt tililtäni on veloitettu vuosimaksu. Joudunko sulkemaan luottokorttini, jotta pääsen eroon palvelusta? Olen jo vähän epätoivoinen, kun en tiedä mitä tehdä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Vähimmällä vaivalla (ja ennen kaikkea rahalla) pääset kun suljet sen kortin heti.

Ennen kuin työntää kätensä paskaan, kannattaa muistaa että saippuakin maksaa..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Höpöhöpö. Täysin pätevä palvelu. Mitään ylimääräisiä maksuja ei ole laskutettu, saati puhelun puhelua tullut. Itse olen saanut palvelusta kullanarvoista vastinetta rahalleni.
Ilmianna
Jaa
Puhut asiaa. Olen ollut muutaman vuoden maksavana. Joitakin vinkkejä sain jotka ovat suoraan otettu jonkun sukupuusta. Virheitä on paljon. Nyt kun päätin lopettaa he kävivät luotollisella tililläni luvatta, VARKAUDEN tunnusmerkit täyttyvät. Kysymyksiini ei vastata. ÄLKÄÄ ASIOIKO NÄIDEN JUUTALAISTEN KANSSA.
Ilmianna
Jaa
Tämä yritys välittää meidän antamia tietoja toisillemme, siis yrityksellä ei ole mitään tekemista SUKUTUTKIJANA. Eli jokainen tieto minkä saat on syytä varmistaa, sillä yksi syötetty väärä tieto leviää nopeasti . Olen sen huomannut itselleni tarjotuissa tiedoissa. Tänään esim. minulle tuli ilmoitus että voin lisätä sukupuutani 12 henkilöllä.
Pääsin niin pitkälle että kysymyksessä oli vaimoni tädin langon serkkun käly , hän ei todellakaan ole sukulaiseni. Mitähän ajattelevat ne henkilöt jotka ovat saaneet yli 100000 henkilöä sukuunsa, varmasti ovat tiedot tarkistaneet?
Vielä tästä yrityksestä joka tuo tuo yrittäjille rahaa kun he tietävät olevansa syyte suojauksessa Israelissa. En jatkanut enään media sopimusta mutta firma päätti toisin.
Koska olin edellisen vuoden maksanut luotolliselta tililtäni, heillä oli tilitiedot joita käyttivät hyväkseen eli sain heiltä ilmoituksen että sopimustani on onnistuneesti jatkettu ja luotolliselta tililtäni on ko. summa veloitettu. (tämän käsittely jatkuu)
Kokemuksesta viisastuneena suosittelen jättämään yrityksen käytön siihen ilmaiseen 150 henkilöön. Suomen sukututkimus seuraan kannattaa liittyä, mormoonien kirkon tiedot ovat dokumentaarisia. Varmimmat tiedot voi itse käydä läpi seurakuntien arkistoista.
Ei muuta kun suku ruttai tutaa kaikille.
Ilmianna
Jaa
Minulta otettiin visa-tililtä luvatta n.130 € ja siis siitä vaan jotain data-maksua. Jätin reklamaation pankin hoidettavaksi, mutta luottoyhtiöllä on kuulemma kovasti ruuhkaa ja ratkaisu viipyy. Mitä pitäisi tehdä. En ole onnistunut löytämään mitään yhteystietoja ko. firmaan, puhelinnumeroakaan ei ole.
Ilmianna
Jaa
vahvasti huijaukselta haiskahtaa. Joku on kaapannut esivanhempanikin sinne, ja levittää puutteellisia tietoja hänestä siellä rahaa vastaan. Muka vain 1 avioliitto ja vain 3 lasta! Pah! Onneksi itse olen jo ajat sitten tutkinut! Yritin hakea tätä henkilöä joka ylläpitää esivanhempani puutteellisia tietoja siellä, ei löydy ollenkaan, on joku aivan keksitty tyyppi varmasti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Paljonko luulet tämän kollegasi, toisen sukututkijan saavan palkkiota, kun pitää sukupuutaan esillä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Kuulin tapauksesta että MyHeritage -huijarit soittivat ja selvittivät osoitteen . He tulivat käymään ja veivät mummon kaikki säästöt lipaston päällä olleesta säästölippaasta!
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Ai kauheaa! En luota enää pankkeihin, otan kaikki rahat pois tililtä ja sijoitin ne alkkomaholiin, voi MyHeritage minkä teit!
Ilmianna
Jaa
minä olen myös hyvin pettynyt Heritageen En antanut tilitieyojani heille vaan maksoin heidäntililleen suoraan . Sinne menivät rahat kuin kankkulan kaivoon. Täyttä huijausta koko Heritage. Jos olet kiinnostunut lisätiedoista ja heidän menettelyistään olen valmis kommentoimaan asiaa tarkemminkin os.anttili@dnainternet.net
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Mitä sitten luulit saavasi?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mitäs läksit Heheheheheheh Swiddu ähäkutti läläläälälälä
Ilmianna
Jaa
Minä olen myös saanut kovan opetuksen kyseisestä firmasta, täysiä huijareita. Veloitettu ilman lupaa aiheettomasti. Reklamaationi on saanut kylmän vastauksen pankin taholta: he eivät tehdä asialle mitään, vaan minun olisi soviteltava asia suoraan MyH:n kanssa. ! Eikä tässä kaikki. Olin kerännyt näyttävän sukupuun ja vaikeuksien ilmetessä, siis luvaton tililläni käynti, koko jäsennyyteni nollattiin enkä ehtinyt tulostaa tuloksiani paperille. Mutte eipä mitään hätää, minullahan on kaikki jutut ulkoisella kovalevyllä varmennettuna. Siellä oli jälleen näkyvissä po. firman täydellinen valmistautuminen tähänkin asiakkaan vastatoimeen ja teksti: tätä tiedostoa ei voi tallentaa.
"Visa on turvallisin tapa maksaa" Niin kai sitten.
Ilmianna
Jaa
Minä sain myös opetuksen MH:sta. Ovat israelilaisia selvästi ja pyrkivät maailmanherruuteen. Jutskut pitäkööt tunkkinsa. Kiellän ehdottamasti esivanhempieni esittämisen missään muodossa. Ne ovat minun omiani.
Ilmianna
Jaa
Minäkin erehdyin menemään ilmaiselle My Heritage sivulle. Tarkoitus ei ole ryhtyä maksamaan tästä huijaussivusta. En anna mitään pankkitietoja. Nyt etsiin ulos pääsyä tästä huijaussivusta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
MyHeritage on tietääkseni vapaa maksuista 250 henkilöön saakka mikä ei luonnollisesti riitä pitkällekään. Samalla tiedoksi että Geni ja MeHeritage on lyöty yhteen, siis saman katon alle ja maksava käyttäjä saa käyttää molempia avukseen (ainakin jos käyttäjät itse eivät ole sulkeneet omaa tutkimustaan sivullisilta) .
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Minä myös sain opetukseni MyHeritagesta. Ohjelmaa ei saanut pois otti vain rahaa
Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa
Myös minä sain opetuksen MyHeritagesta
Ilmianna
Jaa
Minä myös sain opetuksen
Ilmianna
Jaa
Itse olen erittäin tyytyväinen MyHeritage ohjelmaan ja muihin (maksullisiin) siihen liittyviin hakuohjelmiin jotka tuovat esimerkiksi kirkonkirjoja suoraan koneeseen. (no jos ei nyt ihan ensimmäisenä päivänä niin ainakin kun on päässyt hyvään alkuun tutkimisessaan). Mikä ei kuitenkaan tarkoita että vastuu ei olisi tutkijan harteilla . Varjopuolena voi luonnollisesti tuoda esiin sen, että se maksaa jonkun verran .

Joku kirjoitti tuosta nimi asiasta ja siitä voisi sanoa pari sanaa.
Olen pannut merkille kuinka monet ovat menneet harhapoluille tutkimuksessaan koska eivät oikein ymmärrä kuinka kansa sukunimensä eri aikoina ja eri paikoissa itselleen sai. Suomessa oli periaatteessa kaksi tapaa saada sukunimi (jos ei lasketa mukaan esimerkiksi sotilasnimiä). Jos jakaa Suomen (maan) suunnilleen kahteen puoliskoon sen pituus suunnassa, niin itä puolella oli ihmisillä usein vanhempiensa sukunimi kun taas länsipuoliskolla sukunimen sai isän etunimen mukaan. Esimerkiksi Mattsson on sellainen sukunimi, saatu koska isän nimi oli Matts (mikä muuten usein käännetään mielestäni virheellisesti "Matti" nimeksi - mikä luonnollisesti myös vaikeuttaa tutkintaa). Usein annetaan esi-isille sukunimi jopa enemmän tai vähemmän omasta päästä - se saattaa olla oma nykyinen sukunimi tai esimerkiksi sen talon nimi jossa esivanhemmat ovat asuneet. Jos talon nimi (vain esimerkkinä) olisi vaikkapa "Kantola" ja siellä asuisi Anders Mattsson (koska kirkonkirjoissa isän etunimi on Matts ja pojan nimi Anders) saatttaa moni nimetä miehen Antti Matinpojaksi - kun taas joku toinen saattaa antaa nimen "Matti Kantola". Mikä tietenkin on omiaan vaikeuttamaan sukututkimusta. Sukututkijalle on kirkonkirjat historiaa ja sellaisena erittäin tärkeitä ja siksi niistä ei kannata poiketa piiruakaan (mielestäni). Parhaassa tapauksessa pääsee kirkonkirjoilla tuonne 1600 luvun puoliväliin saakka asti siis noin 1kymmentä supolvea - eli 1024:jää esivanhempaa suorassa linjassa.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

MyHeritage HUIJAUSTA!!!

Varoitus vaan kaikille, älkää missään nimessä laittako rahoja sinne..
Aloitin tekemään sukupuuta ensin ilmaiseksi, sitten huomasin että maksamalla Premium Plus palvelun (120e/vuosi) saisin paljon tietoa sukulaisista. Muuten sivusto on ihan turha kun et näe muiden laittamia tietoja. Maksettuani palvelun en löytänyt mitään erikoista, vaikka sukulaisiani löytyi useista sukupuista ja huomasin että en edes näe kaikkia tietoja. Välittömästi tilauksen tehtyäni ulkomailta soitettiin ja kysyttiin haluanko lisäpalvelun (80e), jotta näkisin puuttuvat tiedot sukulaisista. Kieltäydyin ja huomasin että sivusto on huijausta. Onneksi sivustolla luvattiin 30 päivän tyytyväisyys takuu ja kaikki rahat takaisin.
Nyt kohta kaksi viikkoa mennyt eikä mitään vastausta.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta