Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Koiran oma paikka

touvimies

Mites teillä? Onko koiralla oma paikka? Useinhan sitä suositellaan. Meillä eiole, eikä tule. Semmoinen on ajatus, että koira saa olla kaikkialla, mutta sen tulee väistyä ihmistä, siis jos ihminen tulee vaikka sohvalle niin koira poistuu. Tai ainakin väistää. Ajattelen, että minun talossa ei ole yhtään paikkaa, jota en voisi nimittää itselleni. Siis laumanjohtaja-ajatus. Koira saa nukkua vieressäni kun se on minusta mukavaa, mutta jos se on levoton, käsken sen pois. Menkööt sitten mihin tykkää.
Varmaan lapsiperheissä koira tarvitsee sen paikkansa? Että voi neuvoa lapsia että nyt koira on petillään eikä saa mennä härkkimään.
Minun mielestä siinä omassa paikassa voi olla se vaara, että koira rupeaa vartioimaan ja puolustamaan sitä kun se kerta on sen ikioma pläntti.

58

2125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HjuvaSelkaan

      Ei ole omaa paikkaa. Tai no alun perin oli, mutta molemmat nykyrodun koiramme (ensimmäinen jo vainaa, että nykyinen vielä elävä) eli sk saksanseisojat ovat vetäneet sen pedin sieltä nurkasta tv:n alle ja pötköttäneet siinä milloin eivät ole olleet jaloissa vuoteessa. Ihme homma, että tuo töllön alla olo kiinnostaa. Ensimmäisellämme (vizla) oli aavistuksen motivaatio- ongelmaa pentuna, mutta hoidettiin totuttamalla pois ja oli oikein mainio koira murkkurupeaman jälkeen.

      Tuo pläntti-/ kuppivahtaus on varmaan kiinni enemmän siitä rodusta kuin koulutuksesta.... ja sekin niin, että voimakkaasti vahtivankin voi järkeistää ainakin talonväen suhteen kun paljon töitä tekee. Mainittu vislakaan ei ollut paikan päällä milläkään, mutta kuppi ja vieraat teetti tosiaan aluksi töitä.

      • mimmi25nam

        meitil on kaksi komiaa uroskoiraa.nukkuvat sängyssä vieressäni,lämmittävät mukavasti


      • mimmi25nam

        meitil on kaksi komiaa uroskoiraa.nukkuvat sängyssä vieressäni,lämmittävät mukavasti


    • Ohameil

      Juu, on meillä. Sillä on "omana paikkana" mun vanha filtti. Sitä se raahaa huoneesta toiseen tarpeen mukaan hampaillaan vetäen. Tai jos sitä laiskottaa niin räksyttää kunnes noudan sen väärästä paikasta herran haluamaan paikkaan. Ei se kyllä juuri koskaan ole sillä filtillä, vaan sen vieressä. Mutta se on sen. Yöt se nukkuu omassa "kopissa", joka on taitettu vaahtomuovipatja ja jonne "oma paikka" sijoitetaan. Ajatuksena meillä ei ole tässä mitään lauman- tai muutakaan johtajuutta, vaan se on vain itsestään muodostunut tapa. Meilläkin saisi toki nukkua kanssani samassa sängyssä, mutta kun ei kelpaa.

      Meidän esimerkki osoittaa sen että vaikka sellainen vaara olisikin olemassa, niin se ei aina toteudu. Ja jos tuollaiseen on jotain pelkoa oman koiransa kanssa, niin eiköhän silloin ole tullut tehtyä väärä rotuvalinta?

      • tytönhupakko18

        miul on iso noutaja uroskoira,nukkuu reisieni välissä yöt.ja innostuu kovasti kun tulee iltaisin täkkini alle.pidämme yhdessä mukavia nautinnollisia hetkiä.


    • luomuhurtta

      koko talo on koiran paikka, ja vanhan koiran paikka on sängyssä, jonne nuorella koiralla ei ole asiaa, ainoa kielltty paikka siltä nuorelta, nimenomaan vanhan koiran käskystä. En ole puuttunut koirien völisiin suhteisiin vaan antanut vanhan määrätä nuoremmalle rajat. ikäeroa 12 vuotta.

    • tietääpaikkansakyllä

      No justiinsa, olipa ajatuksia.
      Meillä koiralla on paikka, mutta eihän koiran siellä kuulu olla aina.Vaan silloin, kun esim.käy ylikierroksilla/innostuu liiaksi vaikka vieraiden tullessa, se käsketään paikalle.Istuu siellä sitten ja katselee vieraiden tuloa rauhassa, ja menee heitä moikkaamaan vasta isäntäväen jälkeen ja luvalla.
      Mikään ei ole niin inhottavaa kun iholla riekkuva koira kun kyllän menee, kyllä vieraat täytyy koiran osata jättää rauhaan.Joten meillä koira on opetettu rauhoittumaan paikalleen,että vieraat saa rauhassa tulla sisälle, ilman että koira hyppisi päälle tai pyörisi jaloissa ja tunkisi ensimmäisenä ovelle vastaan.On vieraita jotka ei pidä koirista, heidän luokseen koiramme ei mene koko vierailun aikana, mutta silloinkaan koiran ei tarvitse olla paikallaan, vaan pysyttelee poissa vieraiden luota jos he niin haluavat.
      Mutta, ei sen koiran paikalla ole useinkaan oltava, vaan jos menee muaallekkin makoilemaan, niin ihan ok.Itse en kuulu niihin jotka ottavat koiran sohville sänkyihin pöydille jne.Vaan meillä koiran paikka on lattialla, ja koiralla on paikan lisäksi petejä joista valitsee minkä milloinkin haluaa.
      Koira ei koskaan edes hakeudu sänkyyn tai sohville, koska ei ole siihen tottunut/opetettu.Ei myöskään kyläillessämmä vieraiden luona, mikä on myös hyvä juttu.En itsekkään haluaisi kyläilemään vierasya koiraa joka hyppisi sohvat,sängyn jne.

      Se on tietysti jokaisen oma valinta miten haluaa koiransa käyttäytyvän.
      Meillä siis koralla on "paikka", johon se tarvittaessa menee käskystä.Mutta ei se tarkoita että se olisi paikka jossa koira vain saisi kotona olla XD

      • tietääpaikkansakyllä

        Lisäys viellä, meillä koiralla on ruuat vedet aina saatavilla, ei ole ylipaino-ongelmia.Eikä vahdi kuppiaan, ei ihmisiltä eikä koirilta, vaikka joku kaverikoira siellä vierailisikin kyläreissullaan.


      • tavatontavat

        juu, vettä on aina eikä vahdi kuppia, mitä sitä tyhjää paimentamaan, ja täytenä kuppi säilyy 1-5 minuuttia. Ylipainoa on pikkasen, koska kaikista kielloista huolmiatta perhe ei ole oppinut immuuniksi katseille vaan muruja tippuu pohjattomaan kitaan.


      • Koiratonkoiria

        'No justiinsa. Olipa ajatuksia'. Miten niin? Pitäisikö kaikkien ajatella sinun tavallasi? Tai kasvattaa koiransa? No justiinsa, olisipa kyllä kamalaa.

        Minusta oli mukavia tarinoita erilaisista koiratavoista erilaisissa koiratalouksissa.


      • eityhmäkoira

        En tiedä sinun ongelmista, mutta ei meidän koira ole kylässä hyppinyt sohvilla eikä sängyillä vaikka kotona saakin olla. Koirani ei ole niin tyhmä, että toisten kotona muutenkaan riekkuisi. istuu lähelläni kiltisti koko ajan.


      • miettimistä

        joo on teillä huolet hyvä koiran kasvattaja opettaa koiran käyttäytyy kunnolla ja nyt vielä se että kun pissatat ja kakatat koiraa älä tee sitä koulun ja kotitalojen pihapiiriin lasten vaatteissa kakat kulkeutuu koulun sisälle ja haisevat käytävät tosi pahalle ja toinen että kun minun pihan ohi kuljette ei kannata porraspieleen kusasta joutuu omistaja töihin että katsokaa kun päästätte narun pitkälle tykkään koirista en omistajista joilla ei aivoja


    • Meillä_koiralla

      on oma koiranpeti, jossa se viihtyy nukkumassa. Nukkuu siinä yöllä ja päivällä ja aina, kun sitä nukuttaa. Sänkyyn ei tule, koska ei tykätä koiran karvoista ja muusta paskasta sängyssä. Ei edes yritä tulla sänkyyn. Sohvalle tulee, jos pyydän sen viereeni rapsutettavaksi ja, kun kyllästyn se lähtee yleensä itse takaisin omaan petiinsä, tai sängyn alle makoilemaan. Ei siis oleile sohvilla, jos ei sitä sinne pyydä.

      Sillä on ruoka-ajat ja, jos ei silloin nälätä, niin kuppia pidetään joku 5-10min ja nostetaan pois. Ruoka tarjoillaan seuraavan kerran seuraavalla ruoka-ajalla. Saa siis 2 krt pvä ruoan. Pieniä makupaloja saatetaan aina piilotella ympäri asuntoa ja käskystä koira lähtee etsimään niitä. Joskus laitetaan tiukasti rätin sisään koirien hammastikku ja piilotetaan asuntoon ja koira etsii sen ja saa tehdä hiukan töitä, että saa sen rätin sisältä pois.

    • urtsukainen

      No justiinsa juu se on jetsulleen sellainen koira josta rukkaset teen....meillä on niin fiksu ajokoira että jos se ei saa tänäpäivänä jänistä kiinni niin se pyyhkäisee tassulla merkin maahan ja jatkaa ajoa seuraavana päivänä.

    • äläläkä

      Koiran paikka on pihalla koirankopissa. Muutoin koira kärsii.

    • tyyöveik

      Moi,
      Meidän amerikan buldogilla on oma paikka johon saa mennä mielensä mukaan. Tykkää mennä (13v) nukkumaan omaan häkkiin jossa on peitto. Ikinä ei oo pakotettu. Häkki on tietysti iso.

    • Dogdamage

      Töksäytti pahasti silmään että onkohan talossa koiran koulutus ja käsitys koiran toiminnasta ihan kohdallaan jos on pelkoa että koira missään tilanteessa edes yrittäisi purra...

      • In_RealLife

        Voi hyvinkin olla että on ihan kohdallaan. Koirahan voi olla asunut perheessä vasta vähän aikaa eikä koulutus ole alkanut tai ehtinyt tehota. Toisaalta voi olla myös niin että omistaja on katsonut riskin juuri niin pieneksi että ongelmaa voi katsoa läpi sormien, vaikka koulutus ei olisikaan tehonnut, sillä koiralla voi olla muita "kykyjä, lahjoja tai ominaisuuksia" joita omistajansa arvostaa. Variaatioita syistä on yhtä monta kuin on ihmistä ja mahdollisesti purevaa koiraa.


    • Omapaikka

      On koirallani, jossa se viihtyy. koirani hakeutuu itse paikalleen,ei esim. halua mennä yksinollessakaan sängylle,tai sohvalle. Ruoan saa 2 kertaa päivässä, jonka se hotkii heti. Asunto on koiralleni paikka, jossa syödään ja levätään ja ulkona tapahtuu koulutus ja kaikki toiminta jolloin sisällä koirani on rauhallinen.

    • Kemiläinen86

      Kyllä koiralla pitää olla oma paikka talossa. Eikä häärätä yleisesti ottaen joka huoneessa. Makuuhuoneet ja olohuoneen sohvat on kiellettyjä paikkoja. Riippuu koiran käyttötarkoituksesta tarviiko se kerran vai kaksi kertaa päivässä ruuan kuppiin.

      Ruokakuppi asetetaan tiettyinä kellonaikoina ja jos jostain syystä jättää muka syömättä, niin kuppi otetaan pois sen jälkeen, kun näkee että ei syö. Todella harvinaista, mutta mahdollista. Ruoka jota koirille, niin koiranruokaa eikä ihmisten ruokaa. Koira ruoka lajeja on erilaisia. Ruotsissa samalla rahalla saa yleensä "vahvempaa" ruokaa samalla rahalla mitä suomessa maksaisi ns, normaali.

      Oma mielipiteeni on, että koira ei sovi kerrostalo elämään. Rivitalossa se jo menee, kun saa vähän "vapauttakin"

    • cbv

      Koiran paikka...? Tykkäsi yhdestä sohvatuolista tai sit oli sohvalla kissan kanssa. Ei mitään ongelmia ollut, jos oli tarvetta huiskasin kädellä että pois. Oli hänellä ihan oma koppansakin missä nukkua, mutta harvoin hän siellä oleili.

    • mammastiina

      Minulla on kaksi pientä lasta ja vieraita meillä käy harva se päivä. Koiralla on oma paikka kaksikerroksisen rivitalomme portaiden alla. Siitä koira näkee ympäri asuntoa ja siihen koira voi vetäytyä, kun se kaipaa lepoa. Erityisesti lasten leikit saa sen välillä haluamaan ihan itse lepopaikkaan. Lapsille on opetettu, että koiran omalle alueelle heillä ei ole asiaa. Itse asiassa koiran omalla alueella on portti, joka laitetaan joskus kiinni, jos on pelkona, että esim. lasten kaverit eivät kunnioita koiran omaa rauhaa.

      Meillä koiralla ei ole asiaa sohvalle eikä sänkyihin. Olohuoneen yhdelle nojatuolille koira saa tulla ja siinä usein yhdessä katsellaankin telkkaria :)

      • fgtyuioiuyt

        Ok.Meillä ei tarvis koiraa eristää,tykkää lapsista.Ei tarve myös rajoittaa ruokaa,on hoikka,syö kun on nälkäinen.Joten aina ruokaa saatavilla, luita saa vaihteluksi ja raakaa lihaa.Kiva seurailla miten erillasia tapoja ja koiria on.


    • koiravero

      on. kellari

    • hauskaajoulua

      ois kiva Jo's ois

    • meidänKoiraperhe

      Mun koirilla (mäyräkoira ja terrieri) on monta omaa paikkaa: 2 vanhaa kankaista kuljetuskoppaa, joiden vetoketut on rikki. Sitten ne tykkää nukkua sohvalla ja mun lempituolissa lampaan taljan päällä, siitä kyllä häädän ne pois, jos olen itse siihen menossa. Nojatuoleilla tykkäävät nukkua. Minun sängyssäni saavat nukkua päivällä, kun on päiväpeitto, mutta kun päiväpeittoa ei ole, ei sänkyyn ole asiaa, ovat oppineet tunnistamaan, milloin ajan ne siitä pois. Viereeni ei ole nukkumaan asiaa kuin päikkäreillä päiväpeiton ollessa sängyllä. Asun siis yksin 2 koirani kanssa, kuljetuskopat, jotka ovat siis aivan oikeasti vain koirien omat ovat niille mieleiset, koska, ne ovat umpinaiset kopit. Koirani eivät murise tai vartio sen kummemmin koppeja ja molemmat nukkuvat molemmissa milloin siltä heistä tuntuu. Vartioimisasia ja murinat ovat koulutuskysymyksiä.

    • jallu472

      Fanaattiset koira "ihmiset ovat yleisesti ottaen aika sekopäitä!! Samat sekopäät ovat huolissaan ihmisen aiheuttamasta "hiilijalanjäljestä" -Suomessakin on ainakin 750000 lemmikki-koiraa, muusta EU:sta puhumattakoon.. Miksi näitä Hyödyttömiä elukoita ei aleta verottamaan?? -Ehdotukseni olisi (täyskasvuisen koiran) esim. kaksi euroa / kilo.. 50 kg piskistä 100 euroa / vuosi.. -johan alkaisi koiravaljakot kutistumaan.. -Kaikki se raha mitä käytetään pelkästään EU:n aluella "lemmikkieläinten ruokintaan ja oheis-tavaroitten hankintaan niin sillä POISTETTAISIIN Koko Planeetan NÄLÄNHÄTÄ!! (HÄVETKÄÄ)

      • Häpeä-jallu

        Yllättävää kyllä, mutta minusta tuntuu että palstan ainoa sekopää taidat olla sinä. Tällä threadilla oli tarkoitus kertoa onko koiralla omaa paikkaa vai ei. Yksinkertainen kysymys johon jätit vastaamati ja laitoit jotain ihme tuubaa.


    • Ei varsinaisesti ole ollut omaa paikkaa, vaan valinnut itse mieluisensa. Ja niitä ei montaa ollut.

    • ruutanasta

      On. Hauta. Ja sieltä ei yksikään rakki nouse pilaamaan toisten ihmisten elämää räksytyksellään ja sonnallaan.

      • tonnnttu

        Veikkaan että tämän kirjoittaja on ihminen, joka pilaa läheistensä elämän vastenmielisellä luonteellaan. Jos nyt läheisiä onkaan, ehkä joku renttuporukka.


      • Idiseon
        tonnnttu kirjoitti:

        Veikkaan että tämän kirjoittaja on ihminen, joka pilaa läheistensä elämän vastenmielisellä luonteellaan. Jos nyt läheisiä onkaan, ehkä joku renttuporukka.

        Jep, todennäköisimmin tuo majailee suljetulla josta nyt päässyt jouluna käymään kotona läheistensä luona. Isi ja äiskä(tai holhooja) tietysti niin kännissä että vesseli päässyt nettiin ilman valvontaa.


    • peaceful_

      Tietysti koiralla ja kissalla pitää olla oma paikka jonne voivat mennä silloin kun haluavat ettei niitä häiritä. Saavat nukkua ja levätä omassa rauhassa.

    • Bathsuua

      Miunun koira tarvitsi pehmeän patjan,
      kun oli iso Saksanpaimenkoira
      Mutta tarvitseehanpienetkin

    • Bathsuua

      Malice !! Oli Musta Aurinkokuninkanaspanieli Nimeltään.
      ( muistin sen etsimättä Tuskin sen tuolta löytääkään
      ( jossain kirjassa se oli.. )

      • 485158

        Kuule Bathsuua, oletkohan ottanut liikaa namijuomaa? Ei millään pahalla mutta juttusi on aika lennokkaita...


    • bathsuua

      Se on Prinsessakoulu johon lapsenne voi tulla
      Jos olen heitä kypsempi Jos he on minua epäkypsempiä ihmisiä
      Minulla ei ole tietoa minkälaisia nuoret ovat

    • bathsuua

      meillä on vain koirat????
      ( jotka ovat viattomia
      Joel on mennyt

    • jallu472

      Vannoutuneet "koiraihmiset" ovat aika sekopäistä porukkaa.. Minua ällöttää aina kun näen koira "valjakon ja sitten lapsen äiti tyrkkää lastenvaunuja kireellä ilmeellä.. MIksi tämä äiti ei keskity Lapsensa kehittämiseen vaan aina pitää olla tuo piskilauma mukana.. Usein olen nähnyt että koirat ovat "Rakkaampia kuin omat lapset!! Nyt kun Hallitus etsii verotuloja niin miksi ei aleta verottamaan koirista?? Joskus oli ns. koiravero mutta se poistettiin koska veron keruu tuli kalliimmaksi kuin itse vero kertymä.. Nyt on toinen juttu.. Koiria on ainakin 750000!! -Ehdotukseni on: 5 kg koirasta 20 e, ja 50kg:n koirasta 200 Euroa.. Johan alkaisi piskien "hiilijalanjälki kutistumaan.. -Miettikääpä Koira"ihmiset kuinka paljon ostatte ruokaa, oheistarvikkeita sieluttomille elukoille.. Se on pelkästään EU:ssa Miljardiluokan bisnes.. Sillä rahalla voisimme ruokkia Koko Planeetan Nälkäiset lapset!! (Hävetkää!)

    • Bathsuua

      Toivottavasti teidän koirat voi hyvin!!?
      koirat ovat niin ihania!

    • santtu08

      Menipä nuo jutut oudoiksi. Koiran paikasta puhuttiinn. Mul on iso rotikka. Sillä on ikioma kangas sohva olohuoneessa, jossa tykkää maata. On oma matto eteisessä. On oma paksu ja pehmeä peti makuuhuoneessa lattialla, peittoineen ja tyynyineen. Yöksi tulee aina viereen, koska on lupa tulla. Sängyssä on oma jättityyny, pieni tyyny jalkopäässä. Makaa aina hyvin lähellä minua. Muutoin kotona saa maata ja olla missä haluaa. Ainoa paikka, minne se tietää että ei kannata mennä on vaatehuone. Mitäpä se siellä tekisikään. Koira on perhettä, joten miksi se ei sais olla missä haluaa, saanhan minäkin.

    • Bathsuua

      Minulla on St salomena fiilikset siihen että saan yhteyden
      Voin ehkä tehdä kuten Joel teki.. Hänellä oli haastattelu illalla radiossa
      Mutat hän nukahti keittiön lattialle.. Hän tahtoi mennä ostamaan lisää olutta..
      Hän päätti että ei nyt viitsi mennä sinne haastatteluun
      ( mikä oli ehkä minulle rakkaus.. Jeesuksen teko,
      että oli mielluuummin minun seurassa , kuin meni
      ( ja siitä voi ottaa mallia. )
      Joel, Israelin Katuvalot

    • klkfldgkdl

      Jokainen tekee omat valinnat. Meillä on kaksi koiraa; kennelikoira ja rescuekoira. Kennelikoira on tullut ensin ja alusta asti opetettu se nukkumaan omassa pedissään. Ainoana koirana se nukkui yöt meidän makkarissa omassa pedissään kun ei suostunut nukkumaan yksin olkkarissa.
      Kun rescuekoira tuli ne laitettiin yhdessä nukkumaan olohuoneeseen omiin peteihinsä ja ovat olleet tyytyväisiä. Vierashuoneessa on sänky minkä päällä rescuekoira nukkuu ajoittain niin halutessaan. Sohvalle, meidän makkariin ja meidän sänkyyn koirilla ei ole asiaa. Muuten saavat maata missä tykkäävät. Eivät mitenkään "vahdi" petiään. Ne on opetettu sietämään lapsenlapsia ja lapset on opetettu jättämään koirat rauhaan jos ne on omalla pedillään tai esim. sohvan alla (merkki siitä että haluavat olla rauhassa). Yhtä lailla koirat antavat lasten leikkiä rauhassa ja joskus käyvät moikkaamassa. Mitään ongelmia ei ole ollut ja eivät ole koskaan keskenään ilman valvontaa.

    • dfdfdfdfdf

      Ei koira ala vartioimaan omaa patjaansa tai makuupaikkaansa. Koiralle on tärkeätä, että sillä nimenomaan on aivan oma paikka. Koiran pitää tuntea, että sillä on oikeus omaan tilaan, paikkaan, johon ei ihminen lösähdä... Sitä paitsi on aivan järjetöntä antaa koiran maata sohvalla, koska karvanlähtö on aikamoista ja sitä on sitten vaatteissa ja vieraidenkin vaatteissa. Lisäksi on ihmeellistä, että eräät pitävät sitä koiran alistamisena, ellei se saa olla sohvalla. Koira ei kärsi siitä, ellei se saa olla sohvalla, se on vain opetettu siihen sohvalle...eikä se sitten tajua, miksi välillä saa olla ja välillä se potkitaan lattialle.

    • Bathsuua

      Minua on koko päivän koskenut se hetkestä hetkeen että ei Toniin tai Ismoon saa yhteyttä Ei ole saanut ( Tahtovatko he helpottaa oloani ja olla tavoitettavissa?

    • Bathsuua

      Nightwishin Tuomakseen saa yhteyden? Voiko tulla kylään

    • Bathsuua

      Miten kristinuskon St Salomea voi kohdella näin huonosti Lähettääkö Tuomas auton hakemaan meidät kun tulemme kylään?
      Tuo musikantti voi soittaa kitaralla ja laula Jeesukselle lauluja Tuomaksella.

    • Bathsuua

      vOIDAAN ME TULLA TEILLEKIN EVANKELIOIMAAN, sOITTAM,AN LAULUJA jEESUKSELLE
      pITÄISI HENGELLISYYDEN Toimia.
      [email protected]

    • Bathsuua

      Menyt koko ilta hukkaan, mennyt koko päivä hukkaan
      mennyt ilta hukkaan
      ( se mitä olen kokenut, etä siellä, missä oli vielä tunteet, seudulla. oli ne yhä,
      kun kävin siellä tänään.
      Mutta tunsin epätoivoa saada asunto sieltä,
      ;
      Voitte te laulaa Jeesukselle
      ( tai en minäkään laula, kuuntelen vaan.)

    • Bathsuua

      menen koiran kanssa jonekin.
      menen s yömään suklaakonvehteja
      minttu teetä
      ( en voi tahtoa ihmisiä raiskattavamn )
      Jospa tarkoitus onkin eläminen yksin.
      Yksin omavaraisena
      ( ei tuo ole kahjo
      kauhea sellaista sanoa

    • Bathsuua

      Näin sen naapurin sedän joka puhui rumasti. Koska hän on liian yksinkertainen, Hän oli säälittävä ilman lapasia ilman hattua pakkasessa En minä häntä kiroa mihinkään.
      En tahdo mihinkään helvettiin joutuvan.
      Siunausta teillekin St salomelta.

    • Bathsuua

      Tuosta henkijonkun ajatus sä oot niin paha ihminen ??
      Ei St Salome voi olla paha.
      Niin olin juutalaisen kanssa naimisissa, 10 vuotta.
      Siellä warsowassa, ja kuolin sinne taloon, kiduttuani viimeiset vuodet,
      ( 39-44, nälänhätä ja kylmyys.
      Elin Pyhällä hengellä siellä. ( Onko se oikein Jeesus??
      Minusta oli se kuva ? Että aloin näyttää Pyhältäkin.
      ( Olinko se sillä videolla en nyt muista sen nimeä..
      Valkoisessa puvussa tanssiva tyttö, charlestonea. ?
      Olinko se tyttö?
      enkö ollut se marathon dance??

    • Bathsuua

      Täytyy kirjoitaa että en hyväksy edes katsottavan niitä 1900 luvun alun rumia puolialastomia tanssijoita. ( En ollut sellainen, vaan pukeutunut, ja valkoiseen )
      En kai sittebn ymmärtänyt että ei riitä että itse olen Pyhä mieleltäni, siveä,
      siveellinen , itseni hallitseva jne Tunteilta ylevä
      Että en saanut olla sellaisessa joukossa missä
      tanssivat holtittomasti, ( tai edesauttaa sitä ( Jos sitten olin tanssinopettaja?
      En varmaan ymmärtänyt että se olisi minun asia
      kun olin sielläkin pieni tyttö vain ?
      ;
      ( en ollutkaan se! Joka potkaisee kuvassa..
      Löysin toisen samaa srja akuvan, samanhenkilön,
      ja tuli selväksi että kuvassa oli Ann Pennington.

    • Bathsuua

      ei hän minekän helvetiin joudu muta minun pitää lopettaa ajattelemastakaan hetkeäkään etä joku joutuisi helvettiin
      Voi he joutua mutta en voi elää kiroten
      Ei pyhien takia voi joutua helvettiin
      Pyhien vuoksi voi elää terveenä jne
      oLEN AINA SIUNANNUT KAIKKI SEUDUTKIN ASKELILLANI

    • Bathsuua

      Jos sen miehen taivas oli lentää kaunis nainen vierellään , kuoron laulaess aalapuolella,
      ja ihmisten tanssiessa, sielujen
      miksi häiriintyisin siitä?
      En tiedä mistä siinä on kyse
      ( en vaan rakasta niitä kuolemarajakokemuksia enää )
      Lukea . ( Pitäisi saada tämä tunne elämä parantumaan. )

    • Anonyymi

      Meidän koiralla on oma peti ja oma paikka sohvallansa. Oma peti on sen ikioma, mutta jos on tulossa sohvalle ja sen paikka on jo viety, menee hän sitten toiseen paikkaan lepäämään.

    • Anonyymi

      Kaiken nylkytys touhuamisen jälkeen koiran oma paikka on emännän jalkoväli. Tuoksua ja tunnelmaa erittää emäntä.

      • Anonyymi

        Koira puhdistaa ja nuolee huolella emännän valumat, ei tarvita terveyssiteitä.


    Ketjusta on poistettu 50 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2288
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1984
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1812
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1628
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1542
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      25
      1422
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1382
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      40
      1375
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1341
    Aihe