17v eikä vielä kuukautisia?

17vpulassa

Moi!

Olen siis 17-vuotias tyttö Porista. Minulla ei ole elämäni aikana ollut vielä ollenkaan kuukautisia! En ole uskaltanut kertoa tästä äidille, koska minua nolostuttaisi aika paljon. Terkkari on vasta joulun jälkeen, jolloin kysytään menkkoja mutta minulla ei ole vielä ollut! Pitäisikö kertoa äidille vai odottaa siihen asti että meen terkkarille? :( jättäkää kommentteja kiitos :)

5

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuosta kannattaisi kyllä puhua lääkärin kanssa.

• huhtikin

Ei tuo nyt niin päivän päälle ole. Juttele terkkarin kanssa sitten joulun jälkeen. Hän ohjaa sinut tarvittaessa (ja todennäköisesti) lääkärille. Olet melkein täysi-ikäinen. Tottahan sinä osaat omat terveysasiat hoitaa vaikka ilman äitiäkin, eikös? Asia vaatii kuitenkin ehdottomasti hoitamista eli älä missään nimessä jätä hoitamatta ihan vaan nolostelun takia.

• Lgybbklllcgh

Suosittelen lääkäriin menoa.. nykyisillä nuorilla alkaa yleensä 12-15

• äiti_ihminen

Keskimääräistä myöhemmin alkaa tosiaan. Oletko erittäin hoikka? Voisi johtua jostain sairaudestakin, esim. kilpirauhassairaudesta tai keliakiasta. Suosittelen että puhut asiasta äidillesi ja varaat ajan lääkärille. Voihan olla että äidilläkin on alkanut menkat myöhään. Joka tapauksessa nolostelu on turhaa.

• kantsiiisisiisis

Kannattais puhuu terkkarin ja äidin kanssa, sulla on todennäköisesti joku sairaus, ellei äitilläski oo alkanu tosi myöhään. Mulla nimittäin alko vasta 15v. vaikka oon ihan normaalipainoinen, siitä syystä että äidillänikin alkoi vasta niihin aikoihin. Murrosikä alkoi kuitenkin jo 12-vuotiaana vitosen kevätlukukaudella suurinpiirtein.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      56
      6598
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      40
      4402
    3. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      54
      2189
    4. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      39
      1818
    5. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      6
      1411
    6. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      15
      1179
    7. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      17
      1111
    8. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      24
      1104
    9. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1077
    10. Oletteko kaivattunne kanssa samaa tasoa?

Vai onko out of your league?
      Ikävä
      67
      1018
    Aihe