Tositarina maailmalta

Silminnäkijä*

"Noin 50 metriä rannasta kuvaan epätavallista näkyä merellä. Tajutessani sen koon, juoksen minkä kerkeän kameran samalla pyöriessä.

Ensimmäisen aallon iskiessä osa kauempana rannasta olevista ihmisistä naureskelevat koska eivät heti tajunneet mitä tuleman pitää. Hetken päästä aalto työntyy syvemmälle murskaten taloja. Osa ihmisistä juoksee paniikissa karkuun, osa kiipeää puihin tai talojen ylemmille kerroksille.
Itse takerrun pienen nyppylän päällä olevaan puuhun kameran kanssani joka vielä pyöri.

Vesi alkaa vetäytymään vieden joitakin ihmisiä mukanaan. Muutamat ihmiset luulevat jo pahimman olevan ohi, mutta meri vetäytyy vain tehdäkseen uuden - entistä isomman - aallon.
Juoksen lähellä olevaan hotelliin, jonka alakerroksen ravintolassa on kamala sekamelska.
Ikkunasta näkyy kuinka meren pohja tulee näkyviin koralleineen, kun uusi iso aalto valmistautuu voimannäyttöön...
Toinen aalto tulee rymisten tuoden romua mukanaan, ikkunoista sisään paiskautuu tuoleja, lautaa ja kaikkea mitä vain kuvitella saattaa. Vesi nousee nopeasti ja iskee minut päin seinää. Kamerani tipahtaa kädestä ja tajutessani tilanteen todellisen vakavuuden, ensimmäinen ajatus on vain selvitä hengissä.
Löydän rappuset joista pääsen hotellin katolle. Osa ihmisistä kamppailee epätoivoisesti aaltoja vastaan. Vesi on jälleen vetäytymässä vieden monia ihmisiä mukanaan, osa kuolleita, osa pahoin loukkaantuneita.

.......

Muutaman päivän jälkeen näky on lohduton. Satojen ruumiiden haju alkaa tuntua. Ruumita lojuu siellä täällä, lapsia, naisia, miehiä... Osa ruumiista on niin murskautunut ettei heitä tunnistaisi heidän oma äitikään.
Muutamat ihmiset pyörivät jäljelle jääneissä taloissa tai ruumiiden ympärillä, heitä voisi kutsua nimellä ruumiinryöstäjät".

0

1016

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
        Maailman menoa
        74
        4026
      2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
        Maailman menoa
        101
        3555
      3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
        Maailman menoa
        82
        3378
      4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
        Maailman menoa
        38
        2789
      5. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
        Ikävä
        125
        1673
      6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
        Sinkut
        36
        1536
      7. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
        Ikävä
        19
        1164
      8. Meitä ei tule

Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
        Ikävä
        22
        1134
      9. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
        Maailman menoa
        14
        1121
      10. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
        Ikävä
        42
        1120
      Aihe