Onko Helsingin seudulla ryhmiä, jotka tekevät yhteisiä matkoja. Joukossa matkustaminen mukavampaa.
Yhteismatkoja ikäihmisille?
28
762
Vastaukset
- eiköhän.löydy
Varmasti on. Eläkeläisporukat tekevät paljon matkoja.
Onhan niitä, joka poliittisella puolueella omansa ja muut lisäksi.
Olen ollut joskus kavaljeerina eläkeläismatkalla ja silloin ajattelin, etten tykkäisi niin valmiiksi pureskellusta matkailusta. Minuuttiaikataulu, kaikki valmiiksi suunniteltua, maksat etukäteen ja kaikki hoituu, kunhan perässä marssit. Ne ovat helppoja reissuja sellaiselle, joka ei ole aikaisemmin matkustellut.
Sitten kun itse pääsen eläkeläismatkailuun niin haluaisin vähän löysempään porukkaan, olisi mukavaa jos yhdessä keksittäis mihin matkustetaan ja sitten kaikki kuitenkin hoitaisi itsensä samaan koneeseen ja samaan hotelliin ja olisi tuttuja ainakin puolituttuja aamupalapöydässä ja voitaisiin tietysti yhdessä suunnitella ohjelmaa ja omin nokin voisi myös seikkailla. Kuitenkaan ei olisi yksin matkalla.
Pitää mennä tuonne matkaseuraa etsitään palstalle, sieltä voi vaikka löytyä kaveri, jonka kanssa olisi mukava matkustella.- hytinäx1
rosaliiin kirjoitti:
Olen ollut joskus kavaljeerina eläkeläismatkalla ja silloin ajattelin, etten tykkäisi niin valmiiksi pureskellusta matkailusta. Minuuttiaikataulu, kaikki valmiiksi suunniteltua, maksat etukäteen ja kaikki hoituu, kunhan perässä marssit. Ne ovat helppoja reissuja sellaiselle, joka ei ole aikaisemmin matkustellut.
Sitten kun itse pääsen eläkeläismatkailuun niin haluaisin vähän löysempään porukkaan, olisi mukavaa jos yhdessä keksittäis mihin matkustetaan ja sitten kaikki kuitenkin hoitaisi itsensä samaan koneeseen ja samaan hotelliin ja olisi tuttuja ainakin puolituttuja aamupalapöydässä ja voitaisiin tietysti yhdessä suunnitella ohjelmaa ja omin nokin voisi myös seikkailla. Kuitenkaan ei olisi yksin matkalla.
Pitää mennä tuonne matkaseuraa etsitään palstalle, sieltä voi vaikka löytyä kaveri, jonka kanssa olisi mukava matkustella.Oli kyllä huoletonta valmiiksi järjestetty matka jossa olin mukana keväällä. Viime syksynä etsin mitä mukavaa olisi esillä iltakursseilla, olin ajatellut jotain liikuntaan viittaavaa, pilatesryhmää tai muuta sellaista, vaan sattui silmään ilmoitus Lue ja Matkusta . Vaihtoehtoina oli Portugali, Dupai ja Italia. Valitsin Italian koska ajattelin ettei minulla tule koskaan sinne itse sinkkuna lähdettyä. Siinä me kurssiin osallistujat parista kaupungista tutustuimme ensin Toskanan, Firenzen ja Rooman kulttuuriin ja taiteeseen ja sitten matkustimme sinne paikan päälle kokemaan kaiken sen mistä olimme lukeneet ja jutelleet kurssin aikana. Tutustumismatkaamme kuului lennot edestakaisin, hotellit, aamiaiset ja yksi lämmin ruoka, bussit paikan päällä, oppaat paikan päällä, sisäänpääsymaksut museoihin,joihinkin isompiin kirkkoihin, Pisaan,Vatikaaniin ym.
Nuorin matkustajista oli 35 vuotias ja vanhin 83 vuotias. Kurssinpitäjämme työskennellyt matkanjärjestäjänä jonkin vuoden ajan ja järjesti kaiken meille valmiiksi, hän oli oikein taitava ja tasapuolinen kaikille mukana olleille.
Katselkaa kansalais/työväenopistojen kursseja paikkakunnillanne jos sieltä löytyisi. Ja jos ei löydy niin kysykää kurssikeskuksesta jos vastaava olisi mahdollista järjestää. rosaliiin kirjoitti:
Pitää mennä tuonne matkaseuraa etsitään palstalle, sieltä voi vaikka löytyä kaveri, jonka kanssa olisi mukava matkustella.Olen käynyt usein Canarialla yksinkin ja siellä löytyy suomea puhuvia. Tyhjästä vuoteesta joutuu maksamaan ja outoihin hotelleihin suunnistuksessa pitää olla tarkka.
hytinäx1 kirjoitti:
Oli kyllä huoletonta valmiiksi järjestetty matka jossa olin mukana keväällä. Viime syksynä etsin mitä mukavaa olisi esillä iltakursseilla, olin ajatellut jotain liikuntaan viittaavaa, pilatesryhmää tai muuta sellaista, vaan sattui silmään ilmoitus Lue ja Matkusta . Vaihtoehtoina oli Portugali, Dupai ja Italia. Valitsin Italian koska ajattelin ettei minulla tule koskaan sinne itse sinkkuna lähdettyä. Siinä me kurssiin osallistujat parista kaupungista tutustuimme ensin Toskanan, Firenzen ja Rooman kulttuuriin ja taiteeseen ja sitten matkustimme sinne paikan päälle kokemaan kaiken sen mistä olimme lukeneet ja jutelleet kurssin aikana. Tutustumismatkaamme kuului lennot edestakaisin, hotellit, aamiaiset ja yksi lämmin ruoka, bussit paikan päällä, oppaat paikan päällä, sisäänpääsymaksut museoihin,joihinkin isompiin kirkkoihin, Pisaan,Vatikaaniin ym.
Nuorin matkustajista oli 35 vuotias ja vanhin 83 vuotias. Kurssinpitäjämme työskennellyt matkanjärjestäjänä jonkin vuoden ajan ja järjesti kaiken meille valmiiksi, hän oli oikein taitava ja tasapuolinen kaikille mukana olleille.
Katselkaa kansalais/työväenopistojen kursseja paikkakunnillanne jos sieltä löytyisi. Ja jos ei löydy niin kysykää kurssikeskuksesta jos vastaava olisi mahdollista järjestää.Roomassa kävin yli 20v. sitten. Mm. Villa Lante oli suomalaispaikka. Ryöstöyrityksiä oli luvattoman paljon. Etupäässä tummempia, kuin kantaväestö. Paikalliset sanoivat "Afkaaneiksi.
- hytinäx1
arvo.e kirjoitti:
Roomassa kävin yli 20v. sitten. Mm. Villa Lante oli suomalaispaikka. Ryöstöyrityksiä oli luvattoman paljon. Etupäässä tummempia, kuin kantaväestö. Paikalliset sanoivat "Afkaaneiksi.
Meidän ryhmää ei kukaan ryöstänyt koko matkalla , keväällä kun olimme siellä matkalla, Italiaan poimittiin mereltä näitä turvapaikan hakijoita tuhansittain päivittäin. Heitä oli jokapaikassa kaduilla ja mafia vissiin oli laittanut heidät kaupustelemaan selfiekeppejä ja kaikenmaailman rihkamaa turisteille.
Kodittomia jotka nukkuivat pahvilaatikoihin suojattuina kujilla oli hurjat määrät.
Emme olleet missään paikassa missä olisi ollut suomalaisia tai muita pohjoismaalaisia. hytinäx1 kirjoitti:
Meidän ryhmää ei kukaan ryöstänyt koko matkalla , keväällä kun olimme siellä matkalla, Italiaan poimittiin mereltä näitä turvapaikan hakijoita tuhansittain päivittäin. Heitä oli jokapaikassa kaduilla ja mafia vissiin oli laittanut heidät kaupustelemaan selfiekeppejä ja kaikenmaailman rihkamaa turisteille.
Kodittomia jotka nukkuivat pahvilaatikoihin suojattuina kujilla oli hurjat määrät.
Emme olleet missään paikassa missä olisi ollut suomalaisia tai muita pohjoismaalaisia.Euroopassa ei taatusti ole paikkaa, missä ei olisi myös suomalaisia tai pohjoismaalaisia. Turha luulo. Mistä hytinäx1 kuvittelee tietävänsä vieraiden ihmisten kotimaan?
Itse olen muutamia kertoja joutunut puremaan huulta, kun olen kuunnellut ratikassa tai jossain terassilla, kun suomalaiset ovat puhuneet minusta "paikallisena asukkaana" ja keskustelleet pukeutumisestani tai jostain muusta ulkonäköön liittyvästä. - Kun piti opiskella tai ylläpitää kielitaitoa, en puhunut suomea enkä ruotsia ulkomailla kuin kohdatessani jonkun apua tarvitsevan.- hytinäx1
Italian matkallani en tavannut ainoatakaan suomalaista enkä kuullut kenenkään ihmisen puhuvan suomenkieltä. Tottakait suomalaisia on joka maailman kolkassa asumassa, olenhan itse heitä tavannut ulkomaan matkoillani, mutta juuri keväisellä matkallani en tavannut ketään suomalaista.
Oppaamme, jotka kaikki asuivat Italiassa, itse kertoivat näiden kaupittelijoiden olevan turvapaikanhakijoita ja keskustelimmekin joidenkin heidän kanssa englanniksi kun he kerääntyivät myymään tuotteita Colossumin, museoiden ym. turistipaikkojen ympärille ja toreille Roomassa. He joiden kanssa keskustelimme olivat tulleet sinne Pakistanista jotkut Libyasta jotkut Sudanista . Kun poliisit tulivat, kaupustelijat juoksivat pakoon koska heillä ei ollut lupia tuotteiden myymiseen. Todistimme myöskin kun heitä tuli ulos linja-autoista ja linja-autoja oli monia kymmeniä. Heidät oli pelastettu mereltä ja slussattiin eri kaupunkeihin, kertoivat oppaamme ja italialainen bussikuljettajamme. Kävin Italiassa alkukeväällä jolloin Italia oli uupumassa ottaessaan vastuun sinne tulevista ihmisistä jotka tulivat sinne veneissä hakemaan turvapaikkaa.
Minä en käsitä mistä sinä suutuit? hytinäx1 kirjoitti:
Emme olleet missään paikassa missä olisi ollut suomalaisia tai muita pohjoismaalaisia.Suomalaisilla on joillakin taipumus päihtyä häpeällisen paljon ulkomaillakin. Silloin ei kannata liittyä seuraan. Italian kevät oli yllättävän helteinen. 10.05 oli päälle 40 lämmintä. Suuri lämpöero kotimaahan verrattuna.
- Matkoillakin
Eikös kaikki matkanjärjestäjät tee ryhmämatkoja. Sinne mukaan vaan. Itse tykkään reissata yksin tai muutaman ihmisen kanssa. Pääsee tutustumaan omassa rauhassa kaikkeen ja tutustuu myös aina uusiin ihmisiin. Joku kertoi tekevänsä Eurooppaan bussimatkoja. Kiertävät useita maita ja katsovat paljon nähtävyksiä. Sekin on hyvä tapa nähdä paljon turvallisessa seurassa, jos ei ominpäin halua matkustaa. Itse olen kiertänyt Eurooppaa autolla monta kertaa ja reissannut vähän siellä sun täällä omatoimisesti.
- casegraziani
Matkoillakin kirjoitti:
Eikös kaikki matkanjärjestäjät tee ryhmämatkoja. Sinne mukaan vaan. Itse tykkään reissata yksin tai muutaman ihmisen kanssa. Pääsee tutustumaan omassa rauhassa kaikkeen ja tutustuu myös aina uusiin ihmisiin. Joku kertoi tekevänsä Eurooppaan bussimatkoja. Kiertävät useita maita ja katsovat paljon nähtävyksiä. Sekin on hyvä tapa nähdä paljon turvallisessa seurassa, jos ei ominpäin halua matkustaa. Itse olen kiertänyt Eurooppaa autolla monta kertaa ja reissannut vähän siellä sun täällä omatoimisesti.
Tervetuloa kaikki rauhalliseen Umbriaan Keski-Italiaan! Täältä Umbrian ja Toscanan rajalta on hyvä tehdä retkiä, lyhyet välimatkat eivät rasita liikaa. Järjestämme pienille ryhmille ohjelmallisia viikkoja ryhmän omien toiveiden mukaan. Kerää pieni porukka ja varaatte vain lennot itse. Vuokraamme myös erikokoisia loma-asuntoja perheen tai ystäväporukan käyttöön. Suomalaiset nettisivut: www.casegraziani.it . Myös perillä pärjäätte vaikka pelkällä suomenkielellä! Annamme mielellämme lisätietoja!
- Sinnesekaanvaan
Made in Tallinkin matkoja eläkeläisille.
- siilimuori3
Onko joku ollut Talinnassa ns pidennetyllä viikonloppureissulla. E välttämättä kylpyläreissulla, ihan hotellimajotus ojelmineen riitäisi?
siilimuori3 kirjoitti:
Onko joku ollut Talinnassa ns pidennetyllä viikonloppureissulla. E välttämättä kylpyläreissulla, ihan hotellimajotus ojelmineen riitäisi?
Mykyisin päivämatkoilla. Aikaisemmin "Venäjän" aikaan kierrettiin pidemmällä ja eniten juoppoa sakotettiin ja hiukset leikattiin kaljuksi.
- siilimuori3
arvo.e kirjoitti:
Mykyisin päivämatkoilla. Aikaisemmin "Venäjän" aikaan kierrettiin pidemmällä ja eniten juoppoa sakotettiin ja hiukset leikattiin kaljuksi.
No auts.
Kuulemma vanha Tallinna on kaunis, se pitäisi vielä nähdä ja kokea. - Osta.muualta
siilimuori3 kirjoitti:
Eckerö ja S-Etu ja Viru hotel myyvät kimppakivaa eli pakettimatkoja, liu`u laivalla, yövy Viruksessa esimerkiksi viikonloppu. Myös saunallisia huoneita. Kaksi vuotta sitten otin saunallisen Suiten vai mikä Lux lie ollut 14 kerroksesta. Kolme kertaa jouduin kutsumaan huoltomiehen ennen kuin saivat saunan toimimaan. Eikä se silloinkaan ylittynyt 55 astetta löyly asteet. Perkele että pettivät. Noo samppanjaa toivat ylimääräisen pullon joka osoittautui kuohuviiniksi, jota laivan tax freet myivät hintaan 6,90. Eli Sokos on halpis huora huijari koko pulju.
arvo.e kirjoitti:
Minun kiertoajelu lähti Muugan satamasta. Olin firman kustantamalla matkalla.
Taitaa olla varsinainen öljysatama, uusi ja modernin näköinen tuo Muuga. Ajaakohan sinne Tallink tai nämä muut hupialukset lainkaan, on pari kymmentä km Tallinnan ulkopuolella. Hupialukset ajavat tähän keskelle Tallinnaa, lyhyet matkat keskustan kohteisiin.
- siilimuori3
Osta.muualta kirjoitti:
Eckerö ja S-Etu ja Viru hotel myyvät kimppakivaa eli pakettimatkoja, liu`u laivalla, yövy Viruksessa esimerkiksi viikonloppu. Myös saunallisia huoneita. Kaksi vuotta sitten otin saunallisen Suiten vai mikä Lux lie ollut 14 kerroksesta. Kolme kertaa jouduin kutsumaan huoltomiehen ennen kuin saivat saunan toimimaan. Eikä se silloinkaan ylittynyt 55 astetta löyly asteet. Perkele että pettivät. Noo samppanjaa toivat ylimääräisen pullon joka osoittautui kuohuviiniksi, jota laivan tax freet myivät hintaan 6,90. Eli Sokos on halpis huora huijari koko pulju.
Okei, kiitti. Jos menen Tallinnaan en tarvihe saunaa vain kohtuullisen siistin hotellihuoneen jota voi pitää kiintopisteenä tukaillessa vanhan kaupiungin näkymiä.
rosaliiin kirjoitti:
Taitaa olla varsinainen öljysatama, uusi ja modernin näköinen tuo Muuga. Ajaakohan sinne Tallink tai nämä muut hupialukset lainkaan, on pari kymmentä km Tallinnan ulkopuolella. Hupialukset ajavat tähän keskelle Tallinnaa, lyhyet matkat keskustan kohteisiin.
Reissaan Wiikkarilla nykyisin. Siisti laiva. Mukavaa ohjelmaa ja tanssiakin. Palkitsivat kuplajuomalla tangokisassa muutaman kerran.
Jopo siirtää tuotantonsa Taiwanista takaisin koti-maahansa, Suomeen.
Liity siis Jopo-kerhoon.
Täytyyhän jossain olla sellainen, eikö täydykin?
H.- yaktiivi
Liity johonkin sopivaan yhdistykseen. Esim.Eläkeliiton paaikalliset yhdistykset, Dendrologian Seura, Ruususeura, Maatiainen tekevät matkoja, samoin sukututkijat.
- KunnonHäirikköHörisee
Svidduako tänne, elämän-iloisten-palstalle sinä pöllövästi tulet häiriköimään?
- sipeliini
Kyllähän noita eläkeläismatkoja tehdään "pilvin pimein", eikä ne ole mitään tylsiä matkoja aina sattuu ja tapahtuu, nykyisin eläkeläiset ovat suurimmaksi osaksi vireitä ja nuorekkaita. Minä osallistuin jo työssäollessani eläkeläisporukan tekemille kylpylä matkoille, (eräs tuttu eläkeläinen oli innokas järjestäjä) nuo matkat oli lähinnä viron kylpylöihin, meitä oli iloinen nuorekas vielä silloin työelämässä oleva tyttölauma täydentäsässä noita matkoja ja kivoja reissuja on aina olleet, taas ensi keväänä on tarkoitus osallistua. Helsingistä ollaan lähdetty, tosin suurin osa porukasta on ollut muualta suomesta, aurinkorannoille emme ole moita eläkeläismatkoja matkoja tehneet, ne on sit ihan oman suunnitelman mukaisia, mut aina on suomalaisia ollut majoitettuna esim. samaan hotelliin.
Olen menossa helmikuun puolivälissä Gran Canarialle lapseni ja hänen lapsensa kanssa. Venäjällä en ole käynyt koskaan. Olisi sielläkin mukava käydä ja mieluusti joukossa, jossa olisi ennestään käyneitä.
- Tavuviivs
Kannattaisi matkustaa Mustamäen taakse. Rakveren kylpylä on monipuolinen. Siellä on pore- , ym. Altaiden lisäksi kunnon uima-allas ja puolentusinaa erilaista saunaa. Tarto on kiva pieni kaupunki. Siellä on mm. hyvinhoidettu yliopistollinen puutarha. Viljandi on kaunis järven rannalla sijaitseva kaupunki mm. hyvä uimaranta. Vöru on myös järvenrannalla kivoine rantoineen. Kannattaa ottaa vaikka teleskooppisauva, niin voi liikuskella puistoissa jne. Otepää on luku sinänsä. Rullasivakoitsijoita näkyi toissapäivänä vaikkas hieman sateli.
Matkat netistä/matkatoimistosta esim. Tallink, Tallinkin taksilla Autojaama, sietä bussi kohteeseen. Hotelli netistä/m.toimistosta. Siellä siis voivat leipoa paketin, kunhan matkustaa itse. Tykkään noista, tee-se-itse-matkoista enempi ja se sujuu nopeammin kuin valmismatka, kun odotetaan kahdeltakin laivalta matkustajia ja busseja on useita Tallinnan satamassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k512254Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖251028Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut82962Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11914Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt54873- 68873
Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me126853Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10773vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22753Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49749