Lenovon cd levyasema

Aloittelija

Eli mulla on kone lenovo z50-75 ja jonkun takia levyasema ei aukea. Levyaseman pitäisi aueta painamalla jonkun powerdvd palvelun kautta joka on koneessa. Onko jotain neuvoja aloittelijalle? :)

17

5160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeile Käynnistä-valikko -> (Oma) Tietokone -> valitse CD/DVD-asema, paina hiiren oikeaa nappulaa ja valitse 'Poista' / 'Eject' tai mitä siinä nyt lukeekaan (ei nykyisessä kannettavassa ole kyseistä asemaa niin en varmaksi muista (pitäisi ulkoinen asema hankkia))

Ohje Windows XP/Vista/7/8:lle (ja taitaa toimia aika lailla samoin myös Windows 10:llä)

• Tarkennus: Windows XP:llä tuossa lukee 'Poista', uudemmista käyttöjärjestelmistä en muista kun ei ole tässä nyt käsillä moisia.

• poistaseheti

Eipä tuota turhaa Power ohjelmaa tähän tarvita..

• Aloittelija

Mulla on Windows 8
      Eli kun meen resurssienhallintaan niin pitäisikö sen cd aseman näkyä siinä heti? En oikein ymmärrä näistä. Mun mielestä tässä on dvd asema kun tietokoneen oikeassa laidassa on sen näköinen paikka.

• Tarkentava kysymys: onko siinä "sen näköisessä paikassa" jonkinlainen nappula jolla kyseisen aseman voi avata? Yleensä sellainen on (lisäksi usein myös vara-avaamista varten reikä, jonka avulla saa suoraksi taivutetulla klemmarilla aseman avattua siinä tapauksessa ettei avauspainikkeella asema avaudu)

• Aloittelija

Eli tarkalleen ottaen pitäisikö sen näkyä tuossa laitteet ja asemat kohdassa?

• Kyllä.

• Aloittelija

On mulla jonkun näkönen reikä tossa oikeassa laidassa mut mitään nappia ei ole. Mulla on vaan 3kohtaa tossa laitteet ja asemat. Bluetooth, windows8_os(C:) ja lenovo (D:)

• Aloittelija

Mutta mulla vaan koneessa on tuo lenovo powerdvd10,ja kun sen avaa niin siellä on nappi, avaa levyasema. Tämä ohjelma oli minulla jo valmiiksi en ole ladannut sitä mistään

• hidasjaraskas

Poista se. Kyseistä ohjelmaa ei tarvita mihinkään.

• Aloittelija

Gigantin sivuilla kyllä lukee että pitäisi olla CD/DVD asema

• Ilmeisesti kyseessä ei ollut juuri se malli, jonka linkitin tuohon ylemmäksi. Ja CD/DVD-aseman avaamiseen _ei pitäisi_ tarvita kolmannen osapuolen ohjelmia.

• eikoskaanole
        laurix kirjoitti:

Ilmeisesti kyseessä ei ollut juuri se malli, jonka linkitin tuohon ylemmäksi. Ja CD/DVD-aseman avaamiseen _ei pitäisi_ tarvita kolmannen osapuolen ohjelmia.

Ei ole koskaan tarvinnut ellei asema ole tällainen "ei mekaaninen" eli siinä ei ole mitään erillistä fyysistä avaamispainiketta.

• Aloittelija

Mikäköhän kehikko tuo sitten on tässä koneessa?

• sieltäselviää

Ohjeesta selviää kaikki nämä "perusasiat"...

• ddddd33

se on suojaluukku sen dvd-aseman tilalla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
      Sinkut
      309
      2861
    2. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      196
      2789
    3. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      50
      2385
    4. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      166
      1464
    5. Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa

MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har
      MTV3
      17
      1172
    6. Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?

Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään
      Kotimaiset julkkisjuorut
      48
      1146
    7. 58
      843
    8. Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!

Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      824
    9. Kullannuput kaahas Stopintakaa ja kolari...

Tätä se mun uneni tiesi...
      Ilmajoki
      19
      779
    10. 77
      764
    Aihe