Dubai joulu & valuutanvaihto

matkailija123

Hei!

Matkustamme Dubaihin jouluksi. Lieneekö aattona mitään erityistä ohjelmaa missään? Tietysti muslimimaana eivät samoin vietä joulua, mutta esim musikaalit, illallisnäytökset, tapahtumat yms voisivat kiinnostaa.

Valuutanvaihtoa olen pohtinut myös; suomessa ilmeisesti ei kannata vaihtaa. Tuleekohan halvemmaksi viedä euroja, joita vaihtaa paikan päällä vai nostaa Dubaissa suoraan automaatista?

Myös muut vinkit tervetulleita. :)

19

366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valuutanvaihto on jonkin verran edullisempaa Dubaissa suuntaan tai toiseen. Jos ei ole muuta ohjelmaa, niin aina voi poiketa ravintoloissa joissa on vapaa tarjoilu, ainakin hotelli Mövenpikin luona on sellainen. Dubain kentältä voi ostaa juomia mukaan jos niitä tarvisee, myös lähtökentältä saa viedä.

    • Ahlanwasahlan

      Kylla Dubaissa Joulua vietetaan, tosin aika puhtaasti kaupallista sellaista :-) Mina menisin Jouluaattona tai Joulupaivana johonkin 5* hotelliin brunssille, on jotain mita ei Suomessa tule koskaan kokemaan, sen voin luvata!

      Parhaan kurssin saat kun vingutat Visaa ja maksat dirhameissa vaikka tarjoaisivat euroja, kateista kannattaa pitaa lahinna takseja varten.

      Tervetuloa Etelaan :-)

      • Ainaviistähteeminimi

        Siis mitä . 5* hotellisahan aina reissuilla asutaan , miksi pitäisi mennä erikseen johonkin toiseen ?


    • Potaatus

      Netistä luulisi löytyvän tietoa kun vähän vaivautuu kaivelemaan tai matkatoimistosta. Kirjastosta voi lainata matkaoppaita.

      • Justjoojoo

        Just joo....................................................... Miksi kommentoit, tosi älykästä.


    • 11111111

      Viinaa viinaa viinaa

      • Reisimies

        Viinaa ei räteissä muuten ryypätä. Mutta pilveä voisi poltella.


    • Pena68

      Minä olen ollut Dubaissa aavikkosafarilla maastureilla. Ajettiin hiekkadyyniä ylös ja alas ja lopulta pysähdyttiin aavikolle, jossa saimme ratsastaa kamelilla ja syödä grillattua lihaa, beduiiniteltassa istuen. Lihat taisivat ovat kanaa, nautaa ja lammasta. Oli mieliinpainuva reissu ja sopii varmaan jouluaatoksikin.

    • 123654

      Minä en orjaisännille kantaisi rahaa vaikka pääsisin ilmaiseksi Dubaihin.

    • Jalmari444

      Kts netistä Timeout Dubai josta löytyy tapahtumia, menoja.
      Vaihda valuutta Dubaissa rahanvaihtopisteissä (ei hotellissa),kortteja voi käyttää ostoskeskusliikkeissä.

      • Justjoojoo

        Kiitos Jalmari, noin toimii hyvä keskustelu, nostaa peukun. Tuollaisia hyviä vastauksia toivoisi enemmänkin.


      • Jalmari444

        Jalmari 444 lisää vielä, että jos osuu loma-ajalle niin kameliravit on erikoinen juttu samoin upealla Meydan radalla laukkakisat. Muistaakseni on ilmainen tapahtuma, eikä meno taxilla maksa paljoa.
        Tässä vielä linkki erääseen Dubain tapahtumalistaukseen, jossa voi päivämäärien mukaan valita tapahtumat
        http://www.dubaicalendar.ae/en


    • urtsukainen

      Se asia on kuulkaa ihan teidän oma ongelma, miettikää sitä. Me syödään kinkkua (sikaa) ja juodaan konjakkia (viinaa) ja nehän on teiltä kiellettyä huvia kivittämisen uhalla. Onko pakko hakea hakemalla vaikeuksia? Äly hoi...

    • äänestänjaloillani

      - mitä järkeä on mennä esim. dubaihin, tai siinne päin ? - vääräuskoisena sinulla ei siellä ole mitään oikeuksia !
      - miksi tukea keskiaikaista raakaa orjuus systeemiä ? - miksi tukea mielivaltaa ?

      • Aika_matkailija

        Olen keskiaika- ja orjaharrastaja - siksi suosin Dubaita lomakohteena! Suosittelen muillekin.


    • Tässä on taas hyvä esimerkki keskustelujen tasosta, heti alkaa pottuilu. Keitä he ovat, niitä, jotka eivät ole koskaan käyneetkään kyseisessä paikassa eikä ole sinne mahdollisuus mennäkkään.

    • Ei_muutakuin

      Burgha päähän ja menoksi,naisen silmät saa näkyä.

    • Dubaissa

      Voi seurata hevospooloa,käydä aavikkosafarilla,uida uima-altaissa,luistella halleissa ja lasketella. Merellä purjehtimassa,käydä lentämässä helikopterilla ym.

    • shirleytt

      Ihan normaali meno jos olet turisti - yksin kuljin valtion punakeltaisilla takseilla YKSIN naisena ja ilman burghaa... Ei pelkoa TÄÄLLÄ-erityisen turvallinen maa...

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1679
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1568
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1169
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1124
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1102
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      6
      1012
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      974
    8. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      4
      971
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      965
    10. 6
      960
    Aihe