Hei!
Matkustamme Dubaihin jouluksi. Lieneekö aattona mitään erityistä ohjelmaa missään? Tietysti muslimimaana eivät samoin vietä joulua, mutta esim musikaalit, illallisnäytökset, tapahtumat yms voisivat kiinnostaa.
Valuutanvaihtoa olen pohtinut myös; suomessa ilmeisesti ei kannata vaihtaa. Tuleekohan halvemmaksi viedä euroja, joita vaihtaa paikan päällä vai nostaa Dubaissa suoraan automaatista?
Myös muut vinkit tervetulleita. :)
Dubai joulu & valuutanvaihto
19
421
Vastaukset
Valuutanvaihto on jonkin verran edullisempaa Dubaissa suuntaan tai toiseen. Jos ei ole muuta ohjelmaa, niin aina voi poiketa ravintoloissa joissa on vapaa tarjoilu, ainakin hotelli Mövenpikin luona on sellainen. Dubain kentältä voi ostaa juomia mukaan jos niitä tarvisee, myös lähtökentältä saa viedä.
- Ahlanwasahlan
Kylla Dubaissa Joulua vietetaan, tosin aika puhtaasti kaupallista sellaista :-) Mina menisin Jouluaattona tai Joulupaivana johonkin 5* hotelliin brunssille, on jotain mita ei Suomessa tule koskaan kokemaan, sen voin luvata!
Parhaan kurssin saat kun vingutat Visaa ja maksat dirhameissa vaikka tarjoaisivat euroja, kateista kannattaa pitaa lahinna takseja varten.
Tervetuloa Etelaan :-)- Ainaviistähteeminimi
Siis mitä . 5* hotellisahan aina reissuilla asutaan , miksi pitäisi mennä erikseen johonkin toiseen ?
- Potaatus
Netistä luulisi löytyvän tietoa kun vähän vaivautuu kaivelemaan tai matkatoimistosta. Kirjastosta voi lainata matkaoppaita.
- Justjoojoo
Just joo....................................................... Miksi kommentoit, tosi älykästä.
- 11111111
Viinaa viinaa viinaa
- Reisimies
Viinaa ei räteissä muuten ryypätä. Mutta pilveä voisi poltella.
- Pena68
Minä olen ollut Dubaissa aavikkosafarilla maastureilla. Ajettiin hiekkadyyniä ylös ja alas ja lopulta pysähdyttiin aavikolle, jossa saimme ratsastaa kamelilla ja syödä grillattua lihaa, beduiiniteltassa istuen. Lihat taisivat ovat kanaa, nautaa ja lammasta. Oli mieliinpainuva reissu ja sopii varmaan jouluaatoksikin.
- 123654
Minä en orjaisännille kantaisi rahaa vaikka pääsisin ilmaiseksi Dubaihin.
- Jalmari444
Kts netistä Timeout Dubai josta löytyy tapahtumia, menoja.
Vaihda valuutta Dubaissa rahanvaihtopisteissä (ei hotellissa),kortteja voi käyttää ostoskeskusliikkeissä.- Justjoojoo
Kiitos Jalmari, noin toimii hyvä keskustelu, nostaa peukun. Tuollaisia hyviä vastauksia toivoisi enemmänkin.
- Jalmari444
Jalmari 444 lisää vielä, että jos osuu loma-ajalle niin kameliravit on erikoinen juttu samoin upealla Meydan radalla laukkakisat. Muistaakseni on ilmainen tapahtuma, eikä meno taxilla maksa paljoa.
Tässä vielä linkki erääseen Dubain tapahtumalistaukseen, jossa voi päivämäärien mukaan valita tapahtumat
http://www.dubaicalendar.ae/en
- urtsukainen
Se asia on kuulkaa ihan teidän oma ongelma, miettikää sitä. Me syödään kinkkua (sikaa) ja juodaan konjakkia (viinaa) ja nehän on teiltä kiellettyä huvia kivittämisen uhalla. Onko pakko hakea hakemalla vaikeuksia? Äly hoi...
- äänestänjaloillani
- mitä järkeä on mennä esim. dubaihin, tai siinne päin ? - vääräuskoisena sinulla ei siellä ole mitään oikeuksia !
- miksi tukea keskiaikaista raakaa orjuus systeemiä ? - miksi tukea mielivaltaa ?- Aika_matkailija
Olen keskiaika- ja orjaharrastaja - siksi suosin Dubaita lomakohteena! Suosittelen muillekin.
Tässä on taas hyvä esimerkki keskustelujen tasosta, heti alkaa pottuilu. Keitä he ovat, niitä, jotka eivät ole koskaan käyneetkään kyseisessä paikassa eikä ole sinne mahdollisuus mennäkkään.
- Ei_muutakuin
Burgha päähän ja menoksi,naisen silmät saa näkyä.
- Dubaissa
Voi seurata hevospooloa,käydä aavikkosafarilla,uida uima-altaissa,luistella halleissa ja lasketella. Merellä purjehtimassa,käydä lentämässä helikopterilla ym.
- shirleytt
Ihan normaali meno jos olet turisti - yksin kuljin valtion punakeltaisilla takseilla YKSIN naisena ja ilman burghaa... Ei pelkoa TÄÄLLÄ-erityisen turvallinen maa...
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin579157Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123619Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r292877Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht832241Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142060Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3641847Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2411482FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01231Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101105Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu691089