Dubai joulu & valuutanvaihto

matkailija123

Hei!

Matkustamme Dubaihin jouluksi. Lieneekö aattona mitään erityistä ohjelmaa missään? Tietysti muslimimaana eivät samoin vietä joulua, mutta esim musikaalit, illallisnäytökset, tapahtumat yms voisivat kiinnostaa.

Valuutanvaihtoa olen pohtinut myös; suomessa ilmeisesti ei kannata vaihtaa. Tuleekohan halvemmaksi viedä euroja, joita vaihtaa paikan päällä vai nostaa Dubaissa suoraan automaatista?

Myös muut vinkit tervetulleita. :)

19

446

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valuutanvaihto on jonkin verran edullisempaa Dubaissa suuntaan tai toiseen. Jos ei ole muuta ohjelmaa, niin aina voi poiketa ravintoloissa joissa on vapaa tarjoilu, ainakin hotelli Mövenpikin luona on sellainen. Dubain kentältä voi ostaa juomia mukaan jos niitä tarvisee, myös lähtökentältä saa viedä.

• Ahlanwasahlan

Kylla Dubaissa Joulua vietetaan, tosin aika puhtaasti kaupallista sellaista :-) Mina menisin Jouluaattona tai Joulupaivana johonkin 5* hotelliin brunssille, on jotain mita ei Suomessa tule koskaan kokemaan, sen voin luvata!

Parhaan kurssin saat kun vingutat Visaa ja maksat dirhameissa vaikka tarjoaisivat euroja, kateista kannattaa pitaa lahinna takseja varten.

Tervetuloa Etelaan :-)

• Ainaviistähteeminimi

Siis mitä . 5* hotellisahan aina reissuilla asutaan , miksi pitäisi mennä erikseen johonkin toiseen ?

• Potaatus

Netistä luulisi löytyvän tietoa kun vähän vaivautuu kaivelemaan tai matkatoimistosta. Kirjastosta voi lainata matkaoppaita.

• Justjoojoo

Just joo....................................................... Miksi kommentoit, tosi älykästä.

• 11111111

Viinaa viinaa viinaa

• Reisimies

Viinaa ei räteissä muuten ryypätä. Mutta pilveä voisi poltella.

• Pena68

Minä olen ollut Dubaissa aavikkosafarilla maastureilla. Ajettiin hiekkadyyniä ylös ja alas ja lopulta pysähdyttiin aavikolle, jossa saimme ratsastaa kamelilla ja syödä grillattua lihaa, beduiiniteltassa istuen. Lihat taisivat ovat kanaa, nautaa ja lammasta. Oli mieliinpainuva reissu ja sopii varmaan jouluaatoksikin.

• 123654

Minä en orjaisännille kantaisi rahaa vaikka pääsisin ilmaiseksi Dubaihin.

• Jalmari444

Kts netistä Timeout Dubai josta löytyy tapahtumia, menoja.
      Vaihda valuutta Dubaissa rahanvaihtopisteissä (ei hotellissa),kortteja voi käyttää ostoskeskusliikkeissä.

• Justjoojoo

Kiitos Jalmari, noin toimii hyvä keskustelu, nostaa peukun. Tuollaisia hyviä vastauksia toivoisi enemmänkin.

• Jalmari444

Jalmari 444 lisää vielä, että jos osuu loma-ajalle niin kameliravit on erikoinen juttu samoin upealla Meydan radalla laukkakisat. Muistaakseni on ilmainen tapahtuma, eikä meno taxilla maksa paljoa.
        Tässä vielä linkki erääseen Dubain tapahtumalistaukseen, jossa voi päivämäärien mukaan valita tapahtumat
        http://www.dubaicalendar.ae/en

• urtsukainen

Se asia on kuulkaa ihan teidän oma ongelma, miettikää sitä. Me syödään kinkkua (sikaa) ja juodaan konjakkia (viinaa) ja nehän on teiltä kiellettyä huvia kivittämisen uhalla. Onko pakko hakea hakemalla vaikeuksia? Äly hoi...

• äänestänjaloillani

- mitä järkeä on mennä esim. dubaihin, tai siinne päin ? - vääräuskoisena sinulla ei siellä ole mitään oikeuksia !
      - miksi tukea keskiaikaista raakaa orjuus systeemiä ? - miksi tukea mielivaltaa ?

• Aika_matkailija

Olen keskiaika- ja orjaharrastaja - siksi suosin Dubaita lomakohteena! Suosittelen muillekin.

• Tässä on taas hyvä esimerkki keskustelujen tasosta, heti alkaa pottuilu. Keitä he ovat, niitä, jotka eivät ole koskaan käyneetkään kyseisessä paikassa eikä ole sinne mahdollisuus mennäkkään.

• Ei_muutakuin

Burgha päähän ja menoksi,naisen silmät saa näkyä.

• Dubaissa

Voi seurata hevospooloa,käydä aavikkosafarilla,uida uima-altaissa,luistella halleissa ja lasketella. Merellä purjehtimassa,käydä lentämässä helikopterilla ym.

• shirleytt

Ihan normaali meno jos olet turisti - yksin kuljin valtion punakeltaisilla takseilla YKSIN naisena ja ilman burghaa... Ei pelkoa TÄÄLLÄ-erityisen turvallinen maa...

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1700
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1336
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1285
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      840
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe