Sekaannusta ilmassa.

Voimaailmaa

Kyllä tuntuu surulliselta lukea täältä noin ankaraa Lapinvanhimpien panettelua ja mustamaalausta ,mutta se lienee sielunvihollisen tarkoituskin saada eripuraa uskovien välille, rukoilen että myös te kova ääniset kirkonhelmassa roikkuvat hajotusta aiheuttavat saatte lisää uskoa niin että silmänne avautuvat huomaamaan että työnne on hajottavaa,

23

194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pahennusten_tähden

      Kyllä tuntuu surulliselta lukea täältä noin ankaraa Evankelisluterilaisen kirkon ja sen työntekijöiden sekä Suomen lakien panettelua ja mustamaalausta, mutta se lienee sielunvihollisen tarkoituskin saada eripuraa uskovien välille. Rukoilen että myös te kovaääniset lapinluottamuksessa roikkuvat hajotusta aiheuttavat saatte lisää uskoa niin että silmänne avautuvat huomaamaan että työnne on hajottavaa,

      • teuta01

        "pahennusten tähden "
        .'
        Olen samaa mieltä , ja siksi kirjoitan siitä vastineen
        .
        Aloittaja puhuu kirkollisista , onko tietoa mistä Puhutte ? Väitän että teillä on
        menneyt asiat sekaisin , te puhutte kirkosta ,kuin Luther Katolisesta , ja nyton
        tullut tietämättömyytenne esille ja .Luther taisteli Paaviutta vastaanymmärtääkseni
        .
        Ja teille on tullut Lapin vanhimpien painostukesta samaa kirkkoa vastaan ,siksi
        kerron muutaman lauseen. Ei meistä yksikään kannata mitään väärää ,ei paavia
        eikä mitään joka johtaisi tuommoiseen ,meidä'n halveeraukseen , ette taida olla
        onnistuneet koska itse myötäilette Liikaa LV:t .= ihmisoppia, ymmärrättekö. ?
        .
        Toiseksi myötäilynne on pahasta ,siksi kun Lapin vanhimmissa on paaviutta jo olemassa ,hävetkää sitä, se ei ole miltään kannalta kannatettavaa, .
        Ja jos te ette sitä tiedä niin miksi soditte meitä vastaan ,jotka olemme tekemässä USKOSSA työtä aivan samoin kuin Luther: hänelle pieneksi avuksi,ja Kristuklselle
        Jeesukselle ..
        .
        jatkan .


      • teuta01

        "VOImaailmaa"
        .
        Aloitaja, kuinka kehtaat ,Bolsoi 25.12-15 pv saarna Gällistä kielsi erot !.
        .
        ja kaikkien tulee uskoa Jeesukseen Kristukseen JUMALAN ainoaan Poikaan
        meidän HERRAAMME ,
        .
        Mistä te puhutte , mitä te teette, Voimaailmaa pahennusten tähden ,
        ne kumminkin tulevat , mutta voi niitä jonka kautta pahennukset tulee.


    • äänitakapenkistä

      Kysymys ei ole kirkonhelmassa roikkumisesta vaan siitä, että kristillisyyttä on lähdetty pelkällä parin LV:n luottamuksen mittauttamisella hajottamaan ja laittomilla toimin herätysliikkeen, LLL:n ja Lutherin perinnön vastaisesti repimään herätysliike irti kirkosta ilman, että kirkossa juuri nyt olisi tapahtunut mitään tunnuskirjojen muuttelua. Joidenkin yksittäisten pappien ja piispojen synnit eivät ole riittävä syy hajottaa kristillisyys.
      Jos kristityt ovat kirkossa, voidaan todeta, että kirkossa löytyy Suomessa tuhansia eläviä kristityitä. Jos sama määrä olisi eläviä uskovaisia löytynyt Sodomasta tai Gomorrasta, niitä tuskin olisi hävitetty.

      • näino

        Mitä kirkossa on Lutherin ja Laetadiuksen perintöä? Jos joku saarnaisi tämän päivän kirkossa, kuten Laestadius on saarnannut, niin saarna olisi viimeinen häneltä. Tapauksia on, että parannussaarnaajia ja raamatun totuuden puollustajia on pantu viralta. Toisaalta papeista puolet ja osa piispoista kannattaa sodoman ja gomorran syntejä.

        Papeista taitaa olla jo yli puolet naisia ja teologian opiskelijoista kohta kaikki, joten miespappeja on vaikea saada toimituksiin. Raamatusta ei löydy vahvistusta naispappeudelle.

        Kenekään luottamuksen mittauksesta, eikä kristillisyyden hajoittamisesta ei ole kyse. Eero Halme sanoi usein, että kaikki asiat täytyy pystyä selittämään raamatulla. Raamatusta ei löydy naispappeuteen puollustusta, vaan kieltoa. Ehtoollisen jakamisen ainoaksi paikaksi kirkkoa ja ainoiksi sopiviksi jakajaksi sen palkkapappeja, ei löydy raamatusta. Ketään ei kielletä menestä kirkkoon ja nauttia siellä ehtoollista. Tämä on vain hyvä tekosyy jos jollekkin tulee kristillisyyden oppi ahtaaksi. Tätä kristillisyyttä ja sen työntekijöitä olette haukkuneet näillä palstoilla jo paljon aikaisemmin kuin ehtoollisen tuomisesta rukoushuoneelle on puhuttu mitään.


      • teuta01

        "Ääni taka penkistä"
        .
        Aivan , Aabraham rukoili ,sitä viivytys Rukousta , ja oli tinkannut jos sieltä löytyy
        10 jotka uskoo Jumalaan , Ja Jumala sanoo: Niiden 10 tähden , En minä hävitä niitä
        kaupunkeja , ja nyt oli tinkaamiset tinkattu ja HERRA lähti pois Aabrahamin luota
        .
        Ei ollut kuin neljä ,joista vielä yksi katsoi taakssen ,muuttuen suolapatsaaksi .
        Kedon kaupunkit hävitettiin . ja paljon kansaa tuhoutui .
        .
        Herra oli mennyt taivaaseen ja antoi kuumia kiviä tulla taivaalta niin että ihmiset
        kuolivat ja rakennukdet murskaantui painoin alla , alue johon kiviä satoi oli noin
        128 neliökm. joka paikkaan tuli n.5 kyynärää siitä tuli massa joka painoi .
        n.510 miljardia kg. en paremmin sano.


      • teuta01
        näino kirjoitti:

        Mitä kirkossa on Lutherin ja Laetadiuksen perintöä? Jos joku saarnaisi tämän päivän kirkossa, kuten Laestadius on saarnannut, niin saarna olisi viimeinen häneltä. Tapauksia on, että parannussaarnaajia ja raamatun totuuden puollustajia on pantu viralta. Toisaalta papeista puolet ja osa piispoista kannattaa sodoman ja gomorran syntejä.

        Papeista taitaa olla jo yli puolet naisia ja teologian opiskelijoista kohta kaikki, joten miespappeja on vaikea saada toimituksiin. Raamatusta ei löydy vahvistusta naispappeudelle.

        Kenekään luottamuksen mittauksesta, eikä kristillisyyden hajoittamisesta ei ole kyse. Eero Halme sanoi usein, että kaikki asiat täytyy pystyä selittämään raamatulla. Raamatusta ei löydy naispappeuteen puollustusta, vaan kieltoa. Ehtoollisen jakamisen ainoaksi paikaksi kirkkoa ja ainoiksi sopiviksi jakajaksi sen palkkapappeja, ei löydy raamatusta. Ketään ei kielletä menestä kirkkoon ja nauttia siellä ehtoollista. Tämä on vain hyvä tekosyy jos jollekkin tulee kristillisyyden oppi ahtaaksi. Tätä kristillisyyttä ja sen työntekijöitä olette haukkuneet näillä palstoilla jo paljon aikaisemmin kuin ehtoollisen tuomisesta rukoushuoneelle on puhuttu mitään.

        valehtelet vuodesta 1992 on tehneet juttua jo LV:t Että he haluaa muuttaa
        käytäntöjä ,OS, ja EH saivat pidettyä heitä aisoissa 1996, saakka . sen jälkeen
        alkoi tapahtua pahennuksia , vuosittai aina pahenevasti .
        .
        Pappeja on 2700 miehiä alle 9oo naisia 9 piispaa joista 1 nainen turjake.
        1 arkkipiispa komo hontti. en paremmin sano ,
        Ei ole mitään perää ,ettei saisi miespappia palvelukseen kun olisi tarve
        on luvattu kaikissa tapauksissa,.Aina ,
        .
        EH; sana oli että kaikki pitää pystyä keskustelemaan Raamatun pohjalta.
        Sanalla , mutta ei millä tahansa sanalla, vaan Jumalan sanalla joka olisi
        sopivan LUVUN ja JAKEEN kanssa muokattu.


    • lammashuone

      Näethän ettei sieltä kirkosta enää löydy Eläviä siksi jumala.vielä saattaa.ne muutamat loputkin samaan yhteen lammaslaumaan niinkuin se on luvannut.

      • lammaslaumasta

        Onneksi et sinä eikä kukaan muukaan ihminen ole Paimen lammashuoneessa etkä voi määritellä, ketkä ovat Hänen omiaan! Onneksi!

        "27. Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
        28. Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
        29. Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä."


      • kuinon
        lammaslaumasta kirjoitti:

        Onneksi et sinä eikä kukaan muukaan ihminen ole Paimen lammashuoneessa etkä voi määritellä, ketkä ovat Hänen omiaan! Onneksi!

        "27. Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
        28. Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
        29. Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä."

        Ookkonää tyhmä? Lammashuone kirjoitti, että Jumala saattaa ne muutamat yhteen lammaslaumaan, kuten Jeesus puhui:

        15. Niinkuin Isä minun tuntee, ja minä tunnen Isän: ja panen henkeni lammasten edestä.
        16. Minulla on myös muita lampaita, jotka ei ole tästä lammashuoneesta: ne pitää minun myös tänne saattaman: ja he saavat kuulla minun ääneni; ja pitää oleman yksi lammashuone ja yksi paimen.

        Aiemmin hän sanoo:

        1. Totisesti, totisesti sanon minä teille: joka ei ovesta mene sisälle lammashuoneesen, vaan astuu siihen muualta, se on varas ja ryöväri.
        2. Mutta joka oven kautta sisälle menee, se on lammasten paimen:
        3. Sille ovenvartia avaa, ja lampaat kuulevat hänen äänensä. Ja omia lampaitansa kutsuu hän nimeltänsä, ja vie heidät ulos.
        4. Ja kuin hän omat lampaansa päästää ulos, käy hän heidän edellänsä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä he tuntevat hänen äänensä.
        5. Mutta ei he muukalaita seuraa, vaan pakenevat häntä; sillä ei he tunne muukalaisten ääntä.


      • teuta01

        "lammashuone"
        .
        Väitit ettei sieltä ,Kirkosta enää löydy. Eläviä ?
        Mistä sinä tietäiäsit , kun et käy kuin 1-2 kertaa kirkossa vuodessa'
        Minä olen 30-35 kertaa vuodessa , ja löydän sanaa enemmän , ja
        olen lytänyt Elämääkin enemmän ,mutta mutta enminäkään kaikkia tiedä
        On sanottu että Kristus vain sen tietää ( eli vertasitko sinä itseäs Kristukseen).
        .
        Ei pitäisi koska Ihminen ei tiedä kaikesta .
        Toiseksi vain Jeesus tietää , onko eläviä kristittyjä kirkossa ,
        vai onko vain ihmisen mielestä, tähän sanoi Jeesus joskus ,
        ei kenenkään ihmisen ole tarve tuomita ketään missään ,
        eikä kelpuuteta viimeiseen tuomioon HÄNEN/Jumalan
        sanan oikeassa olemisen tautta. ja puolesta.


    • äänitakapenkistä

      Elävä usko ei häviä, se on aikojen loppuun asti puhaltipa kylmät pohjantuulet miten tahtovat. Akanat leviävät tuuleen mutta elävä siemen säilyy.

      • näino

        Jo rovastin aikoina alkoi Pohjois-Suomessa ollakylmää tuulta, Ruotsista nähden se oli kylmä itätuuli. Tämä kylmä tuuli vaikutti koko Suomeen. Kesti jonkin aikaa, ennen kuin pohjoisesta tuli lämmin henkäys, joka sulatti kristittyjen sydämet. Onneksi tämä yhteys on säilynyt.

        Kuten rovasti saarnasi, että vihollinen on kääntänyt monen silmät nurin, että he näkevät pimeyden valeudeksi ja valkeuden pimeydeksi, se pitää vieläkin paikkanssa. Jotkut, jotka ovat saaneet maistaa Herran suloisuutta tässä kristillisyydessä, näkevät sen nyt pimeäksi ja kirkossa valon. Samoin he kokevat kirkosta tulevan lämpöä, mutta kristillisyyden vanhimpineen he kokevat kylmiksi.

        Onko kristillisyyten tullut vika ja kirkko muuttunut paremmaksi kuin mitä se on ollut, kun jo vuosikymmeniä sitten on puhuttu kuolleesta kirkosta? Kristillisyys ei ole muuttunut mihinkään, mutta vika on teissä. Paavalikin sanoi, että. ette meissä ahtaalla ole, itsessänne te ahtaalla olette.


    • Leevi_1

      Ei sinun tarvitse olla surullinen heidän puolestaan. Eikä sinun pidä olla täällä todistelemassa jo käyttöön omin päin otettua sakramenttikäytäntöä. Nyt askel on otettu, ole tyytyväinen siitä, ja iloitse uskonystäviesi kanssa, äläkä elä muiden synneissä.

      Vielä varoituksen sana, että jos nyt tehty päätös osoittautuukin huonoksi ratkaisuksi, et voi sanoa, ettei sinua varoitettu. Vastuuhan ihmisellä on omista päätöksistään ja teoistaan, vaikka hänet siihen olisikin johdateltu.-

      Voin kuitenkin lohduttaa, että kyse on ulkoisista asioista, eikä Jumalan silmissä yhdenkään ihmien autuus riipu näistä kiistakysymyksistä. Viime kädessä henkilökohtainen usko Vapahtajaan on se, jota ajan rajan tuolla puolen kysytään, ei muuta. Ei kysytä osallistuitko Mikkelin ehtoolliseen vuonna 2015, tai kirjoititko nimesi listaan, joka vaatii ylimääräistä kokousta koolle.

      • SosiaalisetSidoksetHuom

        "Voin kuitenkin lohduttaa, että kyse on ulkoisista asioista, eikä Jumalan silmissä yhdenkään ihmien autuus riipu näistä kiistakysymyksistä. Viime kädessä henkilökohtainen usko Vapahtajaan on se, jota ajan rajan tuolla puolen kysytään, ei muuta. Ei kysytä osallistuitko Mikkelin ehtoolliseen vuonna 2015, tai kirjoititko nimesi listaan, joka vaatii ylimääräistä kokousta."

        Oikeassa olet Leevi1, vain usko Kristukseenpelastaa syntisen.

        Mutta oletko ajatellut sitä puolta, kuinka moni jättää liikkeen, ja kuinka moni suku ja perhe hajoaa tässä sekoilussa. Silloin kun rakkaus rikotaan tällä konstilla, joka Jellivaarasta johdetaan, ovat sen seuraukset hyvin arvaamattomia, ainakin niin pitkään kun liike pysyy historiankirjoissa.


      • Leevi_1

        Moni jättää ja moni suku hajoaa kahteen. Merkit ovat olleet näkyvissä niin kauan, ettei kenellekään voi tulla yllätyksenä. On paljon ihmisiä, jotka ovat halunneet uskoa, ettei mitään tällaista tapahtuisi, tai eivät ole halunneet ajatella asiaa. Mutta ei taida kovin montaa olla, joka sanoo olevansa täysin tietämätön. Sellaisen sielunautuudesta ei ole huolta, jos on autuaallisessa lapsenuskossa.

        Se on kuitenkin tosi, että jolla valta on päättää, ja valtaa käyttää, hänellä on myös vastuu. Toivonkin näille päättäjille rohkeutta seisoa päätöstensä takana, ja tarvittaessa nöyryyttä myöntämään, jos aikanaan todetaan heidän olleen väärässä. Nykytoimintaa seuratessa epäilys valtaa mielen, mutta aina sopii toivoa.

        Ja sitäkin sopii toivoa, että kaikki pelastuvat uskollaan Kristukseen, tiukat, löysät ja kaikki muutkin. Vanhemman veljen puolesta käy vain surku, koska hän ei tahdo sisälle mennä, kun kuulee tanssin ja hypyt.


    • aikaRonttiOlet

      Totuuden sanominen ei ole ollut koskaan panettelua, eikä tule olemaan.
      Avaajalle tiedoksi tämä.

      • näino

        Tähänkö raamattu ja Luther sinua opettavat? Lue kahdeksannen käskyn selitys. Siinä ulkomuistin mukaan käsketään kääntämään kaikki asiat parhain päin eikä saattaa ketään huonoon huutoon, joita te kristillisyyden viholliset olette tehneet täällä ja nettiruukun palstoilla jo viime vuosituhannelta alkaen.

        Entä mitä sanoo Kristuksen kirkkolaki? Teille kirkosta henkenne ja elämänne saaville on kirkon tunnustuskirjat tärkeämmät kuin raamattu. Jos kuitenkin luette raamattua, niin luette sitä kuin se kuuluisa p. Ei kirkkokaan mene tunnustuskirjojensa mukaan. Sen ohjenuorana ei ole enään Jumalan sana, vaan enemmistön mielipide, jota tekin yritätte. Kristillisyyden asioita ei hoideta vaatimusten, eikä yleisen mielipiteen, vaan Pyhän Hengen ohjeiden mukaan.


      • Äläuskokakaikkea
        näino kirjoitti:

        Tähänkö raamattu ja Luther sinua opettavat? Lue kahdeksannen käskyn selitys. Siinä ulkomuistin mukaan käsketään kääntämään kaikki asiat parhain päin eikä saattaa ketään huonoon huutoon, joita te kristillisyyden viholliset olette tehneet täällä ja nettiruukun palstoilla jo viime vuosituhannelta alkaen.

        Entä mitä sanoo Kristuksen kirkkolaki? Teille kirkosta henkenne ja elämänne saaville on kirkon tunnustuskirjat tärkeämmät kuin raamattu. Jos kuitenkin luette raamattua, niin luette sitä kuin se kuuluisa p. Ei kirkkokaan mene tunnustuskirjojensa mukaan. Sen ohjenuorana ei ole enään Jumalan sana, vaan enemmistön mielipide, jota tekin yritätte. Kristillisyyden asioita ei hoideta vaatimusten, eikä yleisen mielipiteen, vaan Pyhän Hengen ohjeiden mukaan.

        Lappi oppi ohjaa historiallisella tavalla vaatimusten ja uhkausten kautta, kyselemättä seurakunnalta, väittäen että ei tarvi kysyä kun Pyhä henki on meillä. Avaa silmäsi.
        He eivät perustele tekojaan ja vaatimuksiaan Jumalan sanalla vaan sillä että kun me kerran sanomme niin on syytä uskoa. Ja jos ei usko, niin Jumala rankaisee. Tämä on kaikkien lahkojen perusohje.
        Hämmästyttää että tämä 20 v propaganda on lyönyt itsensä läpi näinkin helposti.
        Ette saa kuitenkaan meiltä pois niitä kalliita opetuksia jota vanhat evankeliset vanhimmat meille antoivat, niiden avulla selvitään tästä eksytyksestäkin.


      • teuta01
        Äläuskokakaikkea kirjoitti:

        Lappi oppi ohjaa historiallisella tavalla vaatimusten ja uhkausten kautta, kyselemättä seurakunnalta, väittäen että ei tarvi kysyä kun Pyhä henki on meillä. Avaa silmäsi.
        He eivät perustele tekojaan ja vaatimuksiaan Jumalan sanalla vaan sillä että kun me kerran sanomme niin on syytä uskoa. Ja jos ei usko, niin Jumala rankaisee. Tämä on kaikkien lahkojen perusohje.
        Hämmästyttää että tämä 20 v propaganda on lyönyt itsensä läpi näinkin helposti.
        Ette saa kuitenkaan meiltä pois niitä kalliita opetuksia jota vanhat evankeliset vanhimmat meille antoivat, niiden avulla selvitään tästä eksytyksestäkin.

        Muita kuitenkin ETTÄ Pyhä Henki ei liiku minnekään ihmisen käskystä,
        Toiseksi Vain ISÄ ja POIKA , MÄÄRÄÄVÄT HÄN LIIKKEENSÄ. NÄMÄ KOLME
        ISÄ ,POIKA ja PYHÄ HENKI OVAT OLLET ALUSTA ASTI ja IHMINEN ON LUOTU
        VASTA JOSKUS LUOMISEN viimeisenä 6 :PÄIVÄNÄ.
        .
        KUN JUUMALA LOI TAIVAAN JA MAAN HÄN ON LUONUT KERUBIT , SERAHFIT .
        TAIVAALLISEN SOTAJOUKON 200 MILJOONAA ,ENKELIT 100 MILJOONAA JA
        SIELLÄ OLI KAPINA ENNEN MAASSATAPAHTUVAA LUOMISTA. KOKO LUOMA-KUNTA ON LUOTU ENSIN , VASTA SITTEN IHMINEN.
        .
        SAMAN PÄIVÄN ILLAN SUUSSA KUN IHMIEN LUOTIIN hän teki syntiin langee-muksen ja HERRAN piti tulla takaisin vaikka oli jo mennyt Taivaaseen ,tarkoituksena
        viettää Sabattia eli HERRAN lepopäivää,
        .
        saa ta na oli ollut juoni ja saanut Langeemuksen aikaiseksi , Josta HERRA sanoo
        näinkö pian jos Eeva oli luotu klo 14 syntiin langemus oli jo klo18.
        Se kertoo saa ta nan viekkaudesta ,nopeudesta. Se on erittäin isosti voimakas
        pahaan , sen motto on saatana,syntinenliha ja paha,
        .
        Siis koska Pyhä Henki ei liiku yhdenkään ihmisen käskystä , ei Hän myös pysähy
        ihmisen kaskystä Eikä Häntä voi kukaan ihminen määrätä minnekkään eikä lukita
        minnekään , Vain ISÄ ,POIKA voivat Hänen liikkeitäänn rajoittaa , Siis kukaan muu
        ei voi Häntä komentaa ,,Eikä saa houkutuksellakaan mihinkään,maaniteltua.
        USKOTTEKO. Jos niin hyvä, näin se on ..


      • teuta01
        teuta01 kirjoitti:

        Muita kuitenkin ETTÄ Pyhä Henki ei liiku minnekään ihmisen käskystä,
        Toiseksi Vain ISÄ ja POIKA , MÄÄRÄÄVÄT HÄN LIIKKEENSÄ. NÄMÄ KOLME
        ISÄ ,POIKA ja PYHÄ HENKI OVAT OLLET ALUSTA ASTI ja IHMINEN ON LUOTU
        VASTA JOSKUS LUOMISEN viimeisenä 6 :PÄIVÄNÄ.
        .
        KUN JUUMALA LOI TAIVAAN JA MAAN HÄN ON LUONUT KERUBIT , SERAHFIT .
        TAIVAALLISEN SOTAJOUKON 200 MILJOONAA ,ENKELIT 100 MILJOONAA JA
        SIELLÄ OLI KAPINA ENNEN MAASSATAPAHTUVAA LUOMISTA. KOKO LUOMA-KUNTA ON LUOTU ENSIN , VASTA SITTEN IHMINEN.
        .
        SAMAN PÄIVÄN ILLAN SUUSSA KUN IHMIEN LUOTIIN hän teki syntiin langee-muksen ja HERRAN piti tulla takaisin vaikka oli jo mennyt Taivaaseen ,tarkoituksena
        viettää Sabattia eli HERRAN lepopäivää,
        .
        saa ta na oli ollut juoni ja saanut Langeemuksen aikaiseksi , Josta HERRA sanoo
        näinkö pian jos Eeva oli luotu klo 14 syntiin langemus oli jo klo18.
        Se kertoo saa ta nan viekkaudesta ,nopeudesta. Se on erittäin isosti voimakas
        pahaan , sen motto on saatana,syntinenliha ja paha,
        .
        Siis koska Pyhä Henki ei liiku yhdenkään ihmisen käskystä , ei Hän myös pysähy
        ihmisen kaskystä Eikä Häntä voi kukaan ihminen määrätä minnekkään eikä lukita
        minnekään , Vain ISÄ ,POIKA voivat Hänen liikkeitäänn rajoittaa , Siis kukaan muu
        ei voi Häntä komentaa ,,Eikä saa houkutuksellakaan mihinkään,maaniteltua.
        USKOTTEKO. Jos niin hyvä, näin se on ..

        Tuossa olen yksin kertaistanut laskelmaa joka Raamatussa oli
        taivaallisen sotajoukkoa. 10'000x20'000.
        enkeleitä .............................10'000x10'000.


    • Tässäkin tapauksessa tullaan keskustelemaan kuka lähti ja mistä!
      Otetaan fysiikka avuksi: Juna seisoo asemalla. Junan ikkunan ääressä istuu henkilö samoin laiturilla seisoo toinen henkilö. Molemmat näkevät toisensa. Juna lähtee liikkeelle. Molemmat ovat ihan paikallaan, mutta kadottavat näköyteyden toisiinsa.

      • teuta01

        Puutui van ,että vihne olisi sanonut ,se joka oli junassa meni jonnekin .
        ja se joka oli laiturilla jäi siihen ehkä ikävissään, ehkä niinkuin Menijä olisi
        mennyt muuten kauas pois , eikä mitään tietoa takaisin tulosta, esimerkiksi
        sota aikana ,oli varmaankin useimpia tapauksia ..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      101
      2029
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      242
      1658
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1040
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      78
      935
    5. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      84
      924
    6. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      845
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      781
    8. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      775
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      744
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      719
    Aihe