Välinehuoltaja

pipo

Millaista tämä työ käytännössä on? Onko kellään kokemusta?

Kyseessä siis EI ole laitoshuoltaja (siivooja), vaan välinehuoltaja.

4

1920

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alalla ollut

Välinehuoltajahan voi työskennellä monessa eri paikassa, mm. sairaalassa tai laboratoriossa. Olen ollut kolmisen vuotta labrassa välinehuoltajana. Hyvin olen pärjännyt ja tykännyt. Labrassa työ tosi erilaista kuin vaikkapa sairaalan välinehuolto, jossa kaikki pitää olla paljon puhtaampaa.

Koulutus ei kai kauaa kestä, itse en sitä ole käynyt vaan olen pärjännyt muutenkin. Työn plussapuolia on labrassa ainakin se kun saa olla yksin (olen siis ainut välinehuoltaja), voi siis itse päättää mitä tekee eikä ole kukaan vieressä vahtimassa. Miinuspuolia just se ettei ole ihmisten kaa kauheesti tekemisissä ja palkkahan ON huono...

Käytännössä työhän on aika pitkälti raakaa työtä, tiskikoneiden ja autoklaavien käyttöä, tavaroiden lajittelemista ja liuosten tekoa. Aika samanlaista hommaa kun oppii, mutta niinhän ne kaikki työt on pitemmän päälle.

• Alasta kiinnostunut

"Miinuspuolia just se ettei ole ihmisten kaa kauheesti tekemisissä ja palkkahan ON huono... "

Kehtaiskos kysyä että minkälainen palkka sulla on kolmen vuoden kokemuksella nyt?
        Itse harkitsen tutkinnon suorittamista... Onko muita haukkuja/kehuja alasta?

• pipo
        Alasta kiinnostunut kirjoitti:

"Miinuspuolia just se ettei ole ihmisten kaa kauheesti tekemisissä ja palkkahan ON huono... "

Kehtaiskos kysyä että minkälainen palkka sulla on kolmen vuoden kokemuksella nyt?
        Itse harkitsen tutkinnon suorittamista... Onko muita haukkuja/kehuja alasta?

kuulemma ALUSSA palkkaus on 1350 - 1700 euroa, riippuen missä työskentelee.

Tosin osoitit kysymyksen toiselle henkilölle, joten en osaa sanoa, miten asia on 3 vuoden työskentelyn jälkeen.

• vh,koulun käynyt
        pipo kirjoitti:

kuulemma ALUSSA palkkaus on 1350 - 1700 euroa, riippuen missä työskentelee.

Tosin osoitit kysymyksen toiselle henkilölle, joten en osaa sanoa, miten asia on 3 vuoden työskentelyn jälkeen.

Minulla on ollut 5 vuotta välinehuoltajan toimi(ent. virka). Olen töissä keskus-sairaalassa ja peruspalkkani on 1408€ /kk muutaman kympin lisät.Eli palkkahan on suorastaan naurettavan alhainen verrattuna työn vaativuuteen. Jos välinehuolto ei toimi, niin ei toimi myöskään leikkuri, ensiapu, labra ym.
        Mutta meidäthän on juntattu sairaalamaailmassa alimpaan kastiin ...
        Kun suunnitellaan muutoksia esim. leikkauskäytäntöihin tai muuhun vastaavaan, niin
        yksi osapuoli on aina näistä palavereista unohdettu .... eli välinehuoltaja.
        Ole siinä sitten motivoitunut työntekijä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      33
      3194
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      44
      1599
    3. Kun kohtaat jotain ainutlaatuista

ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö
      Ikävä
      19
      991
    4. Mua ahdistaa

Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi
      Ikävä
      32
      979
    5. Minkälaisessa asunnossa

haluaisit kaivattusi kanssa asua?
      Ikävä
      59
      943
    6. Ei tämä enää tervettä oo

Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.
      Ikävä
      22
      938
    7. Tuli vain mieleen

että etkös sä yritäkin muiden miehiä? Se sun tuttava kertoi. En arvosta tuollaista naista, ihmekös kun oot sinkku. m -
      Ikävä
      37
      850
    8. Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista

Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä
      Savonlinna
      36
      813
    9. Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!

Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os
      Maailman menoa
      173
      803
    10. Mikä siinä on että sinkku yrittää varattua?

Siis ihan aina yrittävät muiden puolisoita.
      Sinkut
      48
      719
    Aihe