Kuluttajaviraston tapauksia VWn jakoketjuriidoista

OlkaapaHyvät

Kuluttajariitalautakunta ratkoo Volkswagenin tapaukset, muiden valmistajien/maahantuojien kanssa ei tarvitse tapella:

http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/ratkaisuja-riitoihin/autot/jakoketju/

44

2126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei-todellista-aihetta

      VW on vaihtanut jakopään tehtaan piikkiin jo vuosia. Jos joku jobbari alkaa venkoilemaan asiasta niin siihen ei VW:llä ole mahdollisuutta vaikuttaa.

      Hesarissa vuonna 2012:"Tapausten lisäännyttyä maahantuoja on sopinut valmistajan kanssa laajemmasta korvauskäytännöstä. Volkswagen maksa korjauksen joko kokonaan tai osittain. Mahdollinen asiakkaan osuus korjauskustannuksista riippuu auton käyttöiästä ja kilometrimäärästä. Volkswagen myös edellyttää, että auto on huollettu valmistajan huolto-ohjeiden mukaisesti."

      Itse tiedän kokemuksesta että VW vaihtoi uuden jakopään ilman mitään mussutuksia ilmaisessa TSI-tarkastuksessa havaitun venymisen vuoksi. Ikää autolla oli tuolloin 7v ja mittarissa reilut 150,000km.
      Turha mussuttaa että VW hoitaisi vastuunsa huonosti ja tämä on ollut käytäntö jo pitkään. Kirjoittakaa jostain todellisesta jos on tarvetta mussuttaa.

      • Vain.pakolla

        Minkä täden ongelman ratkaisemiseen tarvitaan kuluttajavirastoa? Eikö VW jo maailman lyhyimmän takuuajan ja virhevastuun velvoittamana pitäisi kitisemättä saattaa asia kuntoon. Kymmenen vuotta on venkoiltu ja kusetettu asiakkaita. Edes Ylen kyselyihin ei vastauksia löytynyt. Aivan käsittämätöntä ylimielisyyttä. Huijauksesta kun käryttiin niin nöyryytä alkaa jo hitusen löytymään. Housut kintuissa, pakon sanelemana,tosi reilua!


      • SamaaMieltä
        Vain.pakolla kirjoitti:

        Minkä täden ongelman ratkaisemiseen tarvitaan kuluttajavirastoa? Eikö VW jo maailman lyhyimmän takuuajan ja virhevastuun velvoittamana pitäisi kitisemättä saattaa asia kuntoon. Kymmenen vuotta on venkoiltu ja kusetettu asiakkaita. Edes Ylen kyselyihin ei vastauksia löytynyt. Aivan käsittämätöntä ylimielisyyttä. Huijauksesta kun käryttiin niin nöyryytä alkaa jo hitusen löytymään. Housut kintuissa, pakon sanelemana,tosi reilua!

        Hyvä kirjoitus!


      • Noin-se-on
        SamaaMieltä kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus!

        Samaa mieltä.


    • VW-politiikkaa

      VW:n jakoketjuongelma täyttää kymmenen vuotta eikä mikään ole muuttunut: Ketjut eivät toimi ja asiakas maksaa korjaukset ja korjausten korjaukset.

      • VWn-toimintatapa

        Nihilisti sakemanni käärii rahat omaan taskuunsa - asiakas maksaa kaiken


    • VAGitPaaliin

      VAGitPaaliin

    • Petrr

      Tuossahan on vain murto osa jakoketjuväännöistä asiakkaan ja Volkswagenin välillä.

    • PidäAutostasiHuolta

      Vääntöä löytyy vain Osssssin mielikuvituksen ja todellisuuden välillä. Oikeassa elämässä VW:n huoltohinnastosta löytyy TSI-tarkastus hintaan nolla euroa. Jos tarkastuksessa todetaan että ketju on venynyt niin VW vaihtaa uuden jakopään ilman mitään kuluja. Tämän voi jokainen vanhan TSI-koneen omistaja käydä henkilökohtaisesti toteamassa lähimmässä VW-liikkeessä. Aivan helvetin helppo homma eikä tarvitse enää olla nettitotuuksien varassa.
      Ongelmia tulee ainoastaan jos ostaa jonkun pärnaisen pajan raiskaaman vanhan paskan jota ei ole huollettu asianmukaisesti.
      Tuuliasi kirjoitti asiasta näin:
      "Pelkona on, että kuluttaja hakee säästöjä auton huollosta, pitkittää huoltoväliä tai jättää valmistajan ohjeistuksen mukaisia määräaikaishuoltoja kokonaan väliin.

      Lisääntyneet ongelmat esimerkiksi autojen jakoketjujen kestävyydessä saattavat Autoalan keskusliiton ja Autotuojien mukaan johtua siitä, että määräaikaishuollosta on tingitty. Jotta jakoketju kestää valmistajan määrittelemän ajan, tulee esimerkiksi öljyn laadun ja määrän vastata valmistajan ohjeistusta.
      Kuluttajariitalautakuntaan viedään autoihin liittyen huomattava määrä valituksia, jotka olisi autoalan mukaan voitu välttää paremmalla huolenpidolla ajoneuvosta."

      • niinkäyRuotsiTSI

        Onko valmistajan ohjeistama huoltoväli liian pitkä.
        Miksi tojon ketjut ja jakopää kestää?


      • summa-summarum
        niinkäyRuotsiTSI kirjoitti:

        Onko valmistajan ohjeistama huoltoväli liian pitkä.
        Miksi tojon ketjut ja jakopää kestää?

        Olisiko siksi että Tojo on maailman luotettavin automerkki, ei valmista sutta ja sekundaa kuten VW.


    • VAG-viat-2015

      1.4 Turbo - Ylemmän ahtoputken (välijäähdytin - kaasuläppä) sisältä irtoaa pursketta joka tukkii ahtoputken. Seurauksena moottorin tukehtuminen ja käyntihäiriöt.

      1.2 & 1.4 Turbo / Twincharged - Polttoainesuuttimet jäävät vuotamaan suihkutussyklin jälkeen. Saattaa aiheuttaa autodetonointia moottorin sammuttamisen jälkeen tai estää käynnistymisen (tulpat kastuneet).

      1.4 Turbo - DSG (0AM) vaihteiston öljytiiviste asennettu tehtaalla väärin, johtuen tiivisteen muotoilusta. Aiheuttaa öljyvuotoa moottorin ja vaihdelaatikon välistä.

      1.4 Turbo - Turboahtimen imuletkun valmistusmateriaali liian pehmeä. Aiheuttaa resonanssiääntä erityisesti korotetulla tyhjäkäynnillä.

      1.4 Turbo - Lisälämmittimellä varustetun moottorin jäähdytysnesteletkut ovat asennettu väärin päin. Lisälämmittimeltä tuleva jäähdytysneste virtaa suoraan moottorin lämpötilasensorille.

      1.4 Turbo - Öljynpainesensorissa "klappia", resonanssi saattaa aiheuttaa virheellisiä hälytyksiä matalasta öljynpaineesta.

      1.4 Turbo - Turboahtimen hukkaportti jumiutuu, jolloin moottoriohjaimen pyytämää ahtopainetta ei saavuteta tai se ylitetään. Seurauksena moottorin vikatila. Turboahdin korvattava uudella.

      1.4 Turbo / Twincharged - Nokka-akselinsäätöyksikkö ei säädä nokka-akselia oikein kylmäkäynnistyksen aikana. Seurauksena mekaanista kolinaa. Nokka-akselinsäätöyksikkö vaihdettava parannettuun versioon.

      1.4 Turbo - Nokka-akselin keskimmäinen laakeri irtoaa paikaltaan itsestään. Laakerointi korvattava parannetulla versiolla ja nokka-akseli uusittava.

      1.2 & 1.4 Turbo / Twincharged - Polttoaineen korkeapainepumppu jumiutuu, estäen pumpun toiminnan. Polttoainepumppu korvattava parannetulla versiolla.

      1.2 & 1.4 Turbo / Twincharged - Öljynsuodatin tukeuttuu aiheuttaen öljynpaineen laskun. Suodatin ja moottoriöljy vaihdettava välittömästi.

      1.4 Twincharged - DSG vaihteiston kytkimen ohjausventtiili (Mechatronics) kuluu ennenaikaisesti. Seurauksena vaihto-ongelmia ja nykivää käytöstä. Ohjausventtiili korvattava parannetulla yksiköllä.

      1.4 Turbo / Twincharged - Käyntihäiriöitä johtuen likaisista sytytystulpista. Syynä "liiallinen käsittely". Korvattava uusilla.

      1.4 Turbo / Twincharged - Polttoainesuuttimet vialliset. Viallisten suuttimien valmistuspäivämäärä 17.9.2009 - 27.11.2009. Suuttimet korvattava uusilla.

      1.4 Turbo / Twincharged - Turboahtimen kierrätysventtiili (by-pass) viallinen. Korvataan tarvittaessa parannetulla osalla.

      1.4 Turbo / Twincharged - Jakoketjun kiristinyksikkö jumiutuu, eikä saavuta enää säätöarvojaan. Aiheuttaa ajoituksen vääristymisen, mekaanista ääntä sekä mahdollisen moottorivaurion. Kiristinyksikkö korvattava uudella.

      1.2 Turbo - Jakoketju venyy itsestään valmistusmateriaalin poikkeaman takia. Aiheuttaa ajoituksen vääristymisen, mekaanista ääntä sekä mahdollisen moottorivaurion. Jakoketju ja kiristinyksikkö korvattava uudella.

      Luonnollisesti viat eivät koske kaikkia kyseisillä moottoreilla varustettuja autoja tai yksilöitä. Kuitenkin mm. näitä vikoja esiintyy yleisesti kyseisissä moottorityypeissä.

      Kyseessä on siis valmistajan tiedostamia yleisiä vikoja, mutta 1.2 TSI koneen venyvää jakoketjua lukuunottamatta millekkään niistä ei löydy varsinaista takaisinkutsu tai vaihtokampanjaa.

      Toisinsanoen takuuajan jälkeen menee virhevastuusta vääntämiseksi. Esimerkiksi "kolahtaneen" yläkerran (jakoketju / kiristin -> jako tarpeeksi pieleen) vaihtaminen normaaleilla tuntiveloituksilla ja osahinnoilla kustantaa suurinpiirtein 30-50% koko auton markkinahinnasta, iästä ja kilometreistä riippuen.

    • laiskakärsiiseuraukset

      VW vaihtaa jakotejun uuteen veloituksetta jos tarvetta siihen tulee. Ongelmia tulee vain uupeloille jotka eivät pidä huolta autoistaan. Ja se on aivan oikein noille uusavuttomille jotka yrittävät luistaa kaikista vastuista.

      • Konserni.huijaa

        Miksi iskeä käsiään moiseen paskaan ja alkaa raastamaan hermojaan, onko oikein huollettu ja oikeassa paikassa, kun lapsikin jo tietää ettei sillä pysty suunnitteluvirhettä ja ala-arvoista laatua parantamaan. Muissa autoissa on huoltovapaa ketju, eikä sitä tarvitse olla jatkuvasti tarkastamassa niinkuin vikavaagenissa edellytetään. Miksi ostaisin itselleni ongelmia ? Ainoa kuka vastuista yrittää luistella on VW . Vikavaagen on kuin syöpäpotilas jota pitää jatkuvasti viedä tarkastettavaksi vian uusimisen pelossa. Syöpäpotilas tosin selviää paljon halvemmalla. VW on ainoa merkki jonka aiheuttamat kalliit ongelmat on pitänyt viedä kuluttajariitalautakunnan ratkottaviksi. Toisilla toimii takuu ja virhevastuu eikä aleta huoltokirjan leimoihin takertumaan jos ongelma tutkitusti löytyy valmistajan omasta toiminnasta, niinkuin volkkareissakin sata prosenttisesti on asianlaita.


      • VakavaaVitsinVääntöä
        Konserni.huijaa kirjoitti:

        Miksi iskeä käsiään moiseen paskaan ja alkaa raastamaan hermojaan, onko oikein huollettu ja oikeassa paikassa, kun lapsikin jo tietää ettei sillä pysty suunnitteluvirhettä ja ala-arvoista laatua parantamaan. Muissa autoissa on huoltovapaa ketju, eikä sitä tarvitse olla jatkuvasti tarkastamassa niinkuin vikavaagenissa edellytetään. Miksi ostaisin itselleni ongelmia ? Ainoa kuka vastuista yrittää luistella on VW . Vikavaagen on kuin syöpäpotilas jota pitää jatkuvasti viedä tarkastettavaksi vian uusimisen pelossa. Syöpäpotilas tosin selviää paljon halvemmalla. VW on ainoa merkki jonka aiheuttamat kalliit ongelmat on pitänyt viedä kuluttajariitalautakunnan ratkottaviksi. Toisilla toimii takuu ja virhevastuu eikä aleta huoltokirjan leimoihin takertumaan jos ongelma tutkitusti löytyy valmistajan omasta toiminnasta, niinkuin volkkareissakin sata prosenttisesti on asianlaita.

        On se hyvä, kun Sinä tunnet näin hyvin syöpäpotilaiden ja autonvalmistajien asiat. Kokemusta molemmista?


    • ruotsiTSIkohu

      Ruotsin mallin mukaan itsemaksaneet voivat hakea korvaukset jälkeenpäin?

      • Ei-Suomessa

        Ei toimi Suomessa


    • viallisia

      vw skeidaa

    • lisätietoa
    • Vain_Toyotaa_solvaava

      ja Vw:tä fanittava trollipoju jaksaa enää puolustaa epätoivoisesti Vw:n omalla toiminnallaan menettämää mainetta. Ei kuitenkaan näytä ymmärtävän ettei Vw-huijaus laimene yhtään oksentelemalla Toyota-palstalla lapsellisia mielipiteitä erityisesti Tojoa mutta myös kaikkia muitakin japanilaisia autoja vastaan. Jos kerran japanilaiset autot ovat mielestään huonoja, mikseivät japanilaiset moottoripyörät ole, tai vaikkapa elektroniikka. Miksi? Pojun vastausta odotellen.

      • MonenSananMies

        Japanilaiset tekevät hyviäkin autoja. esim Honda ja Subaru. Subaruhan on suunnitellut ja tekee ainoaa mielenkiintoista Toyotaa eli GT86. Toyota toki meni ryssimään senkin kun läimäisi hintaan 15.000€ brandilisää. Ei ole kai myyty yhtään kappaletta.
        Ei japanilaisissa sinänsä ole mitään vikaa, itsellänikin oli aina Hondan prätkiä silloin kun vielä sitä harrastin. Toyota vain tekee niin vanhakantaista ja harmaanpyöreäntylsää tavaraa että en pysty sellaista mitenkään pitämään mielenkiintoisena autona. Eikä siinäkään sinänsä mitään vikaa ole, myös harmaanpyöreät ihmiset tarvitsevat autoja. Noilla meriiteillaä ei kuitenkaan pitäisi tulla neuvomaan autonvalmistajia joilla on munaa tehdä jotain uutta ja mielenkiintoista eikä aina vain hiihtää perässä valmiiksi avattuja latuja. Toyota ei koskaa esittele autoa joka vastaisi esimerkiksi Hondan NR750 tai RC30 pyörää. Siinä kunnioitettavaa japsitekniikkaa.


      • Kummallakaan
        MonenSananMies kirjoitti:

        Japanilaiset tekevät hyviäkin autoja. esim Honda ja Subaru. Subaruhan on suunnitellut ja tekee ainoaa mielenkiintoista Toyotaa eli GT86. Toyota toki meni ryssimään senkin kun läimäisi hintaan 15.000€ brandilisää. Ei ole kai myyty yhtään kappaletta.
        Ei japanilaisissa sinänsä ole mitään vikaa, itsellänikin oli aina Hondan prätkiä silloin kun vielä sitä harrastin. Toyota vain tekee niin vanhakantaista ja harmaanpyöreäntylsää tavaraa että en pysty sellaista mitenkään pitämään mielenkiintoisena autona. Eikä siinäkään sinänsä mitään vikaa ole, myös harmaanpyöreät ihmiset tarvitsevat autoja. Noilla meriiteillaä ei kuitenkaan pitäisi tulla neuvomaan autonvalmistajia joilla on munaa tehdä jotain uutta ja mielenkiintoista eikä aina vain hiihtää perässä valmiiksi avattuja latuja. Toyota ei koskaa esittele autoa joka vastaisi esimerkiksi Hondan NR750 tai RC30 pyörää. Siinä kunnioitettavaa japsitekniikkaa.

        noista Hondista ei maantiellä tee mitään etkä liene kumpaakaan edes nähnyt kuin kuvissa. Kilpa- ja näyttelypyöriä molemmat. Rakennettu hyvin rajoitettu määrä, varsinkin NR:ää. Tojoon liittyen, hybridi- ja polttokennoautot kopioitua tekniikkaa? Keneltä ne on kopioitu? Saksalaisetkin ovat nöyrtyneet vuosien kukkoilun jälkeen "kopioimaan" hybridejä mutta menestys on jäänyt kevyeksi ja luin että Volswagen ei ole saanut hybridiään edes lataamaan. Noloa jos uudet, myymättömät ja vielä ajamattomat autot joudutaan takaisinkutsumaan. Kertoo todellisesta hutiloinnista ja välinpitämättömyydestä. BMW sentään osasi hyödyntää Toyotan ylivertaista osaamista hybrideissä ja on polttokennoautoissa taas 10-15 vuotta muita edellä. Kuka se näin ollen noita uusia latuja oikein avaakaan?


    • KannaVastuuKuinMies

      http://www.tuulilasi.fi/uutiset/autoala-jakoketjuongelmat-ehka-kayttajien-oma-vika

      Tämäkin on hyvä muistaa kun puhutaan täällä palstalla vaahtoajista. Moni on jättänyt autonsa huoltamatta ja syyttää sitten kaikkia muita omista mokistaan.
      Totuus on kuitenkin se että VW ei pysty luistamaan velvoitteistaan vaan viranomaiset valvovat. Moni ei vain halua kantaa vastuutaan omista mokistaan. Tällaisia juttujakin tuntuu olevan niin paljon että kuluttajariitalautakunta ja autoliitto ovat katsoneet ottaa asiakseen julkaista asiasta tiedotteen.
      Ikävä juttu tietenkin noille onnettomille yksilöille mutta silti vastuu omista mokistaan pitää kantaa itse eikä alkaa mustamaalaamaan toista osapuolta joka toimii täysin lakien ja asetusten mukaisesti. Ja tämä on siis kuluttajariitalautakunnan vahvistama tulkinta vastuista, ei VW:n.

      "Kuluttajariitalautakuntaan viedään autoihin liittyen huomattava määrä valituksia, jotka olisi autoalan mukaan voitu välttää paremmalla huolenpidolla ajoneuvosta.
      Alan edustajat toteavat, että valtuutetussa merkkihuollossa huolehditaan siitä, että valmistajan kyseiselle autolle laatimaa huolto-ohjelmaa noudatetaan ja ajoneuvo toimii moitteetta.
      "Auton elinkaari ei ole sama huoltamattomalla tai valmistajan huolto-ohjelman mukaisesti huolletulla autolla", Autoalan tiedotuskeskuksen tiedotteessa todetaan."

      • HyväSinunkinMuistaa

        Yhtä moni on jättänyt autonsa huoltamatta myös muissa merkeissä, eikä vastaavaa ongelmaa ole ilmennyt.

        Ja jos on, valmistaja on sen myös korvannut toisin kuin VW.


      • kuluttajanvelvollisuudet
        HyväSinunkinMuistaa kirjoitti:

        Yhtä moni on jättänyt autonsa huoltamatta myös muissa merkeissä, eikä vastaavaa ongelmaa ole ilmennyt.

        Ja jos on, valmistaja on sen myös korvannut toisin kuin VW.

        Mitä tarkoitat? Että muiden valmistajien virhevastuu olisi voimassa vaikka autoa ei olisi huollettu? Epäilen kyllä suuresti. Kyllä kaikki valmistajat suojaavat perseensä moisilta hälläväliä-asiakkailta.
        Just tänään esimerkiksi katselin tällaista kotimaista tuotetta.
        https://store.iittala.fi/Brandit/Iittala/Fireplace/c/Fireplace#

        ja niin sielläkin lukee "Tuotteen valmistaja vastaa valmistus- ja materiaalivirheistä. Vastuu ei koske virheitä, jotka aiheutuvat luonnollisesta kulumisesta, tuotteen vääränlaisesta käytöstä tai näiden käyttöohjeiden laiminlyönnistä."

        Kaikki valmistajat pelaavat näiden samojen sääntöjen mukaan. Oletko koskaan yrittänyt saada Applelta korvauksia? Voin vakuuttaa että jos olet rikkonut edes millin käyttöehtoja niin et saa yhtään mitään. Ja se on oiken, raja pitää vetää johonkin. Ja VW:n raja on tasan siinä samassa kuin muillakin valmistajilla.


      • HyväSinunkinMuistaa
        kuluttajanvelvollisuudet kirjoitti:

        Mitä tarkoitat? Että muiden valmistajien virhevastuu olisi voimassa vaikka autoa ei olisi huollettu? Epäilen kyllä suuresti. Kyllä kaikki valmistajat suojaavat perseensä moisilta hälläväliä-asiakkailta.
        Just tänään esimerkiksi katselin tällaista kotimaista tuotetta.
        https://store.iittala.fi/Brandit/Iittala/Fireplace/c/Fireplace#

        ja niin sielläkin lukee "Tuotteen valmistaja vastaa valmistus- ja materiaalivirheistä. Vastuu ei koske virheitä, jotka aiheutuvat luonnollisesta kulumisesta, tuotteen vääränlaisesta käytöstä tai näiden käyttöohjeiden laiminlyönnistä."

        Kaikki valmistajat pelaavat näiden samojen sääntöjen mukaan. Oletko koskaan yrittänyt saada Applelta korvauksia? Voin vakuuttaa että jos olet rikkonut edes millin käyttöehtoja niin et saa yhtään mitään. Ja se on oiken, raja pitää vetää johonkin. Ja VW:n raja on tasan siinä samassa kuin muillakin valmistajilla.

        Josko rautalangasta paremmin:

        Yhtä moni on jättänyt autonsa huoltamatta myös muissa merkeissä, eikä vastaavaa ongelmaa ole ilmennyt.

        Ja jos on, valmistaja on sen myös korvannut toisin kuin VW.


      • öljöpjpojåp
        HyväSinunkinMuistaa kirjoitti:

        Josko rautalangasta paremmin:

        Yhtä moni on jättänyt autonsa huoltamatta myös muissa merkeissä, eikä vastaavaa ongelmaa ole ilmennyt.

        Ja jos on, valmistaja on sen myös korvannut toisin kuin VW.

        "Yhtä moni on jättänyt autonsa huoltamatta myös muissa merkeissä, eikä vastaavaa ongelmaa ole ilmennyt.
        Ja jos on, valmistaja on sen myös korvannut toisin kuin VW."

        Tässä kirjoitat että toisen merkin asiakas voi jättää huoltamatta ja silti ongelmat korvataan. Se ei tasan pidä paikkaansa.

        Ja toisinpäin. Omalla kohdalla 2008 TSI-koneessa ei ollut mitään ongelmaa, mutta vein auton silti tarjottuun ilmaiseen tarkastukseen 2015. VW vaihtoi jakopään uuteen konstruktioon ilmaiseksi koska olin noudattanut huolto-ohjelmaa. Mielestäni VW toimi tilanteessa parhaalla mahdollisella tavalla ja myös minä olin noudattanut sopimusta. Miten mielestäsi VW:n olisi pitänyt toimia?

        Kukaan, ei edes VW ole kiistänyt sitä että alkuvuosien jakopään rakenteessa oli ongelma. Se sensijaa ei ole totta että VW ei vaihtaisi jakopäätä veloituksetta. Virhevastuun perusteella sillä ei edes ole vaihtoehtoa. Juuri näin kuluttajariitalautakunta on linjannut. Aivan samalla tavalla kuluttajariitalautakunta on linjannut ettei VW:n tarvitse korvata jos asiakas ei ole huoltanut autoaan.

        Rautalangasta: Se mitä VW haluaa ei merkkaa paskaakaan. Se mitä kuluttaja haluaa ei merkkaa paskaakaan. Se merkkaa mitä lainsäädäntö ja viranomaiset sanoo.
        Turha heikon jakopään tehneen volkkarin nillittää ja turha myös hutiluksien omistajien nillittää.

        tarinan opetus: Valmistaja pääsee halvemmalla jos ei tee huonoja konstruktioita. Asiakas pääsee halvemmalla jos ei lipeä huolto-ohjelmasta.


      • NäinMeillä
        öljöpjpojåp kirjoitti:

        "Yhtä moni on jättänyt autonsa huoltamatta myös muissa merkeissä, eikä vastaavaa ongelmaa ole ilmennyt.
        Ja jos on, valmistaja on sen myös korvannut toisin kuin VW."

        Tässä kirjoitat että toisen merkin asiakas voi jättää huoltamatta ja silti ongelmat korvataan. Se ei tasan pidä paikkaansa.

        Ja toisinpäin. Omalla kohdalla 2008 TSI-koneessa ei ollut mitään ongelmaa, mutta vein auton silti tarjottuun ilmaiseen tarkastukseen 2015. VW vaihtoi jakopään uuteen konstruktioon ilmaiseksi koska olin noudattanut huolto-ohjelmaa. Mielestäni VW toimi tilanteessa parhaalla mahdollisella tavalla ja myös minä olin noudattanut sopimusta. Miten mielestäsi VW:n olisi pitänyt toimia?

        Kukaan, ei edes VW ole kiistänyt sitä että alkuvuosien jakopään rakenteessa oli ongelma. Se sensijaa ei ole totta että VW ei vaihtaisi jakopäätä veloituksetta. Virhevastuun perusteella sillä ei edes ole vaihtoehtoa. Juuri näin kuluttajariitalautakunta on linjannut. Aivan samalla tavalla kuluttajariitalautakunta on linjannut ettei VW:n tarvitse korvata jos asiakas ei ole huoltanut autoaan.

        Rautalangasta: Se mitä VW haluaa ei merkkaa paskaakaan. Se mitä kuluttaja haluaa ei merkkaa paskaakaan. Se merkkaa mitä lainsäädäntö ja viranomaiset sanoo.
        Turha heikon jakopään tehneen volkkarin nillittää ja turha myös hutiluksien omistajien nillittää.

        tarinan opetus: Valmistaja pääsee halvemmalla jos ei tee huonoja konstruktioita. Asiakas pääsee halvemmalla jos ei lipeä huolto-ohjelmasta.

        Suomenkin maahantuojan piti antaa valmistajalta kohdennetut tukirahat jakoketjuvikojen korvaamiseen, mutta maahantuoja päättikin käyttää rahat markkinointiin:

        http://www.kauppalehti.fi/uutiset/salainen-kirje-paljastui-nain-volkswagen-korvaa-jakoketjuvikoja/e9bus6pM


      • Javisssst

      • Konserni.huijaa
        Javisssst kirjoitti:

        Eipäs taas yritetä sotkea svedupettereiden touhuja tähän. Olemme edelleen Suomessa ja Suomen maahantuoja hoitaa Suomen asiat.
        Ihme venkoilua taas selvässä asiassa.

        Toyotan "vikoja " täällä pääasiassa etsitään amerikasta asti kun ei lähempää löydy mutta vikavaagenin kanssa pitää rajoittua vain Suomeen? On se soppa ja vikavyyhti
        korvaushuijauksineen jo niin sotkuinen että en todellakaan lusiikkaani moiseen kusiaispesään laittaisi. Aivan sama, mitä joku kuluttajasuojalautakunta on suosittelemassa,kun ei sotkeennu moiseen kusetukseen niin eipähän silloin koske meikäläistä. Ei tarvi huijarifirman paskalaatua silloin hyväksyä. Ei siitä ala-arvoisesta paskalaadusta huoltamalla saa kunnollista. Sen nyt lapsikin tajuaa.
        Lainsäädäntöä on turha yrittää tähän sotkea,kun lainsäädäntö ei velvoita ketään ostamaan Volkkaria ja VW ainoana valmistajana tunnetaan huijariohjelmastaan, joka sisältää petoksen ja petos on rikos. Kai siihenkin Suomessa haetaan kuluttajasuojalautakunnan suositusta! Jos ei kaikkia leimoja löydy,niin omaan piikkiin! Kai se huijausohjelmakin olisi vaatinut rahat "huoltamisesta" niinkuin huoltovapaa jakoketjukin.


      • Pahalta.näyttää
        Konserni.huijaa kirjoitti:

        Toyotan "vikoja " täällä pääasiassa etsitään amerikasta asti kun ei lähempää löydy mutta vikavaagenin kanssa pitää rajoittua vain Suomeen? On se soppa ja vikavyyhti
        korvaushuijauksineen jo niin sotkuinen että en todellakaan lusiikkaani moiseen kusiaispesään laittaisi. Aivan sama, mitä joku kuluttajasuojalautakunta on suosittelemassa,kun ei sotkeennu moiseen kusetukseen niin eipähän silloin koske meikäläistä. Ei tarvi huijarifirman paskalaatua silloin hyväksyä. Ei siitä ala-arvoisesta paskalaadusta huoltamalla saa kunnollista. Sen nyt lapsikin tajuaa.
        Lainsäädäntöä on turha yrittää tähän sotkea,kun lainsäädäntö ei velvoita ketään ostamaan Volkkaria ja VW ainoana valmistajana tunnetaan huijariohjelmastaan, joka sisältää petoksen ja petos on rikos. Kai siihenkin Suomessa haetaan kuluttajasuojalautakunnan suositusta! Jos ei kaikkia leimoja löydy,niin omaan piikkiin! Kai se huijausohjelmakin olisi vaatinut rahat "huoltamisesta" niinkuin huoltovapaa jakoketjukin.

        Onko VW automaailman puliveivari kaikkialla maailmassa?


      • hassusetä
        Konserni.huijaa kirjoitti:

        Toyotan "vikoja " täällä pääasiassa etsitään amerikasta asti kun ei lähempää löydy mutta vikavaagenin kanssa pitää rajoittua vain Suomeen? On se soppa ja vikavyyhti
        korvaushuijauksineen jo niin sotkuinen että en todellakaan lusiikkaani moiseen kusiaispesään laittaisi. Aivan sama, mitä joku kuluttajasuojalautakunta on suosittelemassa,kun ei sotkeennu moiseen kusetukseen niin eipähän silloin koske meikäläistä. Ei tarvi huijarifirman paskalaatua silloin hyväksyä. Ei siitä ala-arvoisesta paskalaadusta huoltamalla saa kunnollista. Sen nyt lapsikin tajuaa.
        Lainsäädäntöä on turha yrittää tähän sotkea,kun lainsäädäntö ei velvoita ketään ostamaan Volkkaria ja VW ainoana valmistajana tunnetaan huijariohjelmastaan, joka sisältää petoksen ja petos on rikos. Kai siihenkin Suomessa haetaan kuluttajasuojalautakunnan suositusta! Jos ei kaikkia leimoja löydy,niin omaan piikkiin! Kai se huijausohjelmakin olisi vaatinut rahat "huoltamisesta" niinkuin huoltovapaa jakoketjukin.

        Hauska katsoa kun terolta menee kuppi nurin niin seuraa tällaista sössötystä ja pyörittämistä ilman mitään sanomaa.
        Toistellaan samoja sanoja viestistä toiseen kuin papukaija.


      • vauhtia.vatulointiin
        hassusetä kirjoitti:

        Hauska katsoa kun terolta menee kuppi nurin niin seuraa tällaista sössötystä ja pyörittämistä ilman mitään sanomaa.
        Toistellaan samoja sanoja viestistä toiseen kuin papukaija.

        Hauska katsoa kun VW:lla menee kassa nurin kun pääsee maksamaan kaikille itse huijaamilleen tahoille useita miljardeja euroja.


      • seataudiskodaVWsama
        vauhtia.vatulointiin kirjoitti:

        Hauska katsoa kun VW:lla menee kassa nurin kun pääsee maksamaan kaikille itse huijaamilleen tahoille useita miljardeja euroja.

        koskas Kiinasta kantautuu VW uutisia.Taitaa sitten VW myynti pysähtyä.


      • Viimeiset_arviot
        vauhtia.vatulointiin kirjoitti:

        Hauska katsoa kun VW:lla menee kassa nurin kun pääsee maksamaan kaikille itse huijaamilleen tahoille useita miljardeja euroja.

        kustannuksista liikkuvat 50-100 MILJARDIN € välillä. Maineen pilaantumisen kustannukset vaikea arvioida mutta lienevät nekin kymmeniä miljardeja eikä koskaan unohtune että Vw=huijaus kuluttajan mielessä.


      • eilaatuaVWskodaseataudi

        Tuulilasi saa VW rahaa?

        kerrot mistä maksetaan...


    • Perävalotakuu

      Aina saat tapella Volkkarin kanssa korvauksista - myös takuuaikana

    • Anonyymi

      mumssiaskodaa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

      Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5219
    2. Jos me voitais puhua

      Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3430
    3. Jenna meni seksilakkoon

      "Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      298
      2822
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

      Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      55
      2618
    5. Mikä sinua ja

      kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      169
      2294
    6. On ikävä sua

      Koko ajan
      Ikävä
      24
      2109
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

      Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

      Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1835
    9. Vain yksi elämä

      Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

      Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe