onko kukaan

hakenut?

täyttelin esitietokaavaketta synnytyssairaalaan, ja siinä oli kohta johon piti ruksata, että kuka maksaa sairaalalaskun. siinä oli vaihtoehtoja mm. itse, vakuutusyhtiö, kela yms.
Elikkäs onko kukaan hakenut kelalta siihen rahaa? Kuka sitä sitten voi ja millä perusteilla saada kelalta?
Viimeksi ainakin maksoimme ihan itse.

10

1036

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katriina

Eipä kyllä ole moista vastaantullut että Kela mitään maksaisi. Toivottavasti joku osaisi valaista asiaa...

• milie81

..koskaan ollut tuollaisia kysymyksiä. Varmaan joku uusi juttu.
      Mutta sen verran sanon että synnytys laskuun ei yleensä saa kelalta tukia, mutta esim. jos mies on armeijassa tai siviilipalveluksessa, joko kela tai sosku maksaa laskun...
      Muutoin sen kyllä joutuupi itse maksamaan.
      Luultavasti noihin muihin vaihto-ehtoihin pitäisi olla joku sopimus esim. taloudellisista syistä... tai jotain..

• Siis..

MITÄ SE ETES TULEE MAKSAMAAN??
      Esikoista odotan eikä kukaan ole kertonut että sairaalasta lasku tulee? Paljonko, noi?? Ei kait satoja €:ja sentään????

• Milla.M

joka on palttiarallaa 26€ per hoitopäivä jonka sairaalassa oleskelet. Mukaan laskutetaan myös lähtöpäivä vaikka lähtisit sairaalasta jo puoliltapäivin.

• änkeröinen!! ;/
        Milla.M kirjoitti:

joka on palttiarallaa 26€ per hoitopäivä jonka sairaalassa oleskelet. Mukaan laskutetaan myös lähtöpäivä vaikka lähtisit sairaalasta jo puoliltapäivin.

Aivan kuin ei muuta menoja oliskaan, kurjaa!! :(

• missä synnytät!
        Me oltiin miehen kanssa ns. perhehuoneessa elikkäs oma huone jossa oli parisänky, oma vessa ja suihku, oltiin osaston suurimmassa huoneessa. Jouduttiin olemaan 6 päivää poikamme keltasuuden takia, (vaikka olimme valmiita lähtemään muuten kotiin jo 3päivän jälkeen) niin siellä oli lasku 52 euroa päivä kummaltakin yhteensä. Itse maksoimme ja mun mielestä kannatti olla perhehuoneessa, oli ihan oma rauha.

• kara81 kirjoitti:

missä synnytät!
        Me oltiin miehen kanssa ns. perhehuoneessa elikkäs oma huone jossa oli parisänky, oma vessa ja suihku, oltiin osaston suurimmassa huoneessa. Jouduttiin olemaan 6 päivää poikamme keltasuuden takia, (vaikka olimme valmiita lähtemään muuten kotiin jo 3päivän jälkeen) niin siellä oli lasku 52 euroa päivä kummaltakin yhteensä. Itse maksoimme ja mun mielestä kannatti olla perhehuoneessa, oli ihan oma rauha.

hintaan tietysti sisältyi kaikki ruuat, jne.. Ihan kuin olisi ollut täysi hoidossa jossain hotellissa.

• Milla.M
        kara81 kirjoitti:

missä synnytät!

että jos kaksi henkeä on perhehuoneessa (äiti ja isä), niin molemmilta menee hoitopäivämaksu eli 2x 26€ =52€ :)

• tarja

matkakorvauksen edestakaisin...matkaa sairaalaan edestakaisin 120 km....

• Maksoi mitä maksoi...

Eiko se nyt ole hyvänen aika ihan sama mitä se sairaala maksaa? Olkoon vaikka monia satoja euroja!!! Se on TEIDÄN LAPSI, JOKA SYNTYY...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaivatullesi viesti ensi vuoteen?

Kerro meneekö naiselle vai miehelle ja vähintään yksi tunniste, esim. kirjain.
      Ikävä
      213
      7898
    2. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      9
      4699
    3. Yritystuet pois ja työeläkevaroilla maksettava valtion velka pois

Nyt on teille kerrottu keino kuinka Suomen velkaongelmasta päästää eroon kertalaakista. Älkää saatanat enää minulle tul
      Maailman menoa
      85
      4221
    4. Nyt Yle otti silmätikukseen sisäministeri Rantasen

Aivan erinomaista työtä tehnyt sisäministeri Mari Rantanen on saanut paljon aikaiseksi. Maahanmuuttoon ja maahanmuuttaji
      Maailman menoa
      403
      3745
    5. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      228
      3474
    6. Ylen juttu sisäministeristä oli selvän tarkoitushakuinen

haluttiin vielä vuoden loppuun saada joku "kohu". (Olisiko Yle tehnyt jutun jos sisäministerinä olisi esim. RKP:n, jota
      Maailman menoa
      105
      3035
    7. Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota

Muualla maailmassa yrittäjät elävät asiakkaiden rahoilla, Suomessa palkansaajien maksamilla veroilla. Palkansaajahan ma
      Maailman menoa
      34
      2586
    8. Liikaa vauhtia

Nuorukainen 17v. on ajanut 114 km/h 60 km:n alueella Nesteen kohdalla ja onneksi poliisi oli paikalla ja hurjastelu lopp
      Suomussalmi
      64
      2190
    9. Milloin näit kaivattusi edellisen kerran?

Olitteko juttusilla vai sivusta vain? Miten reagoit?
      Ikävä
      21
      2013
    10. 23
      1926
    Aihe