Jellivaaran odotetut seurat

Mara0

Koskaan ei ole minulle tullut ajatusta kristillisyytemme vanhimpien saarnoista, että usko perustuisi tekoihin.
Päinvastoin usein olen saanut voimaa sovinto verestä jatkamaan kilvoitusta omalta puolelta puutteellisena, mutta kristuksen tähden autuaana. Pyhitys oppi on eri asia siinä kuuluukin neuvoa kuulijoita.
Rauhallista joulua kaikille...eli josko emme viikkoon sallisi edes ajatuksiin
Mitään negatiivistä.

22

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LueEttetLuule

      Ihmisoppeihin se perustuu.

      Muutama sellainen:

      Luottakaa kristillisyyden neuvoihin.
      Luottakaa lapinvanhimpiin.
      Tämä kristillisyys on lopun ajan ainoa oikea seurakunta.
      Sen johtajat ovat erehtymättömiä.
      Vain me pelastumme.
      Vain meillä on asuva Pyhä Henki.

      Tässä muutama valhe esimerkiksi mitä liikkeessä julistetaan muka totena.
      Näitä löytyy satoja samankaltaisia valheita, joiden sisältämän valheen voi todistaa Raamatulla todeksi.

      Kaikki valheet on Jumalan sanaa vastaa jyrkästi, ja hylkäävät Kristusen,
      jossa ianoassa voi syntinen pelastua. Siihen eivätminkään nimiset porukat mitään vaikuta, pelastukseen.

      On selvää että henkilö joka luottaa lapinvanhoimpiin, on heitä koskevissa väärissä opetuksissa umpisokea.

      Onko sinun vaikea sisäistää nimenomaan tätä asiaa. Umpiossa elävä ei näe laajemmin, siksi pitää ottaa etäisyyttä itsestäänselvyyksiksi muodostuneisiin oppirakennelmiin, kuuntelemalla mahdollisimman monipuolista Jumalan sanaa nimenomaan asiantuntijoiden opastuksella.

      Ja lukemalla Raamattua useita tunteja tulkkitsematta yhtään tekstejä, - joka päivä.

      Myös Luhterin raamatunselitysteoksiin on tärkeätä tutustua, ilman minkään liikkeen silmälaseja, ettei ala satuilemaan luterilaisuudesta silloin kun ei ole luterilainen.

      • teuta01

        Minä kannatan kirjoitustasi 100 varmasti se on näin , jos Uskonpuhdistajat ei
        olisi olleet tarkkoja , Ei
        Occamilainen
        Wyclifft
        HUSS. ja Hussin jälkeen Böömiläiset ,
        Luther : oppikuntansa kanssa .
        .
        Ja LLL:n . 300 v.myöhemmin alkoi voimakkaan uskon teon, kun hän oli saanut kaikki
        ne opit :joita hänellä oli ,,myös Millan .
        Kun LLL:n kuoli 1861 ,hän ei ollut perustanut mitään LLL:läiset minnekään, joten
        ne on jälkeen tulevien johtajien kirjoittamat .
        .
        Nyt tuleekin selvittää mitä ne on jotka tänään paukuttaa tässä poppoossa ,,
        väärässä Seurakunta opissa , miksi? Siksi kun, saarnataan jatkuvasti , että vain
        tämä kristillisyys vie perille , se ei ole Raamatun teksti ,Miksei ? Sentähden koska
        Raamattu sanoo . kaikki jotka USKOVAT KRISTUKSEEN HE PELSTUVAT.
        .
        Missään kohtaa ei lue että Es /Lestaasiolainen vain tulee pelastetuksi .
        Se on myöhempien aikojen sekametelisoppaa .
        .
        Siksi pidän sinun kirjoitusta Oikeana , eikä minkään LLL: soosina .
        Lukemalla Raamattua ALUKSI useita tunteja, saavuttaa jokin asteen rauhan
        Mutta kyllä n.tunti päivässä on yleisesti riittänyt.
        .
        Sitten tietenkin, jos tulee kysymys ,ja siihen vastauksen haku se on tietenkin lisä.


    • YksinkertaisJaTotta

      Paavali kirjoittaa: "seuratkaa minua, niin kuin minäkin Kristusta seuraan".
      Niin mikä on väärin seurata kristillisyyden neuvoja ja opetuksia.

      • piip9479448

        Yksinkert, lue uudestaan, mitä LueEttetLuule kirjoitti.
        Sitten KUUNTELE joulun saarnoja, jos kuullun ymmärtämisessä sinulla ei suurempaa
        vikaa ole, niin tajuat, että tuo yllä oleva kirjoitus on valitettavan totta.

        Lapparit ohjaavat kuuntelijoita luottamaan aivan muuhun, kuin Kristuksen sovitustyöhön.

        Kuuntele ja tee havaintoja.

        Mutta jos luottamuksesi lapparien opetukseen on sokeata, niin sitten voi voi.

        Tulevaisuutesi iankaikkisuudessa voi olla varsin ikävää silloin.


      • teuta01

        "yksinkertaista ja totta ".
        .
        Kaikki oman arvon kunnia joka sanotaan kristillisyyden nimissä . on synti.
        .
        Mikään Ei tuntunut olevan Paavalille ,vaikeaa ,sill ähän Antiokiassa Julkisesti Vastusti Pietaria , joka käytökselläänoli Luokannut Evankeliumin vapautta .
        Sekä osoittaa ,että ihminen tulee vanhurskaaksi USKOSTA ,eikä LAIN,teoista .
        .
        Gal. 2:6.
        .
        Kirjoita tekstin paikka jos voit.


      • näino

        "Paavali kirjoittaa: "seuratkaa minua, niin kuin minäkin Kristusta seuraan".

        Miten voi paremmin seurata Kristuta, kuin seraamalla hänen oppiaan, hänen itsensä opetuslapsistaan perustamassa seurakunnassa.

        Kristus itse sanoi opetuslapsilleen:

        Luuk.10:16. Joka teitä kuulee, se minua kuulee, ja joka teidät katsoo ylön, se katsoo ylön minun; mutta joka minun katsoo ylön, hän katsoo ylön sen, joka minun lähetti.


      • tititnalle
        näino kirjoitti:

        "Paavali kirjoittaa: "seuratkaa minua, niin kuin minäkin Kristusta seuraan".

        Miten voi paremmin seurata Kristuta, kuin seraamalla hänen oppiaan, hänen itsensä opetuslapsistaan perustamassa seurakunnassa.

        Kristus itse sanoi opetuslapsilleen:

        Luuk.10:16. Joka teitä kuulee, se minua kuulee, ja joka teidät katsoo ylön, se katsoo ylön minun; mutta joka minun katsoo ylön, hän katsoo ylön sen, joka minun lähetti.

        Minä olen jo äidin maidossa saanut kuulla Kristillisyyden opetusta. Olen tähän päivään asti saanut nauttia kirkkaan Jumalan sanan valosta. Mutta nyt tämä opetus onkin täysin eri. Eli näino miten sen selität. Joka teitä kuulee he minua kuulee? Siellä sanotaan myös jotenkin niin, että älkää kaikkinaisilta opetusten tuulilta vietellyiksi tulko.
        Jos oppi yhtäkkiä muuttuu, mitä voi yksinkertainen uskoa enää. Kenen sana tulee Kristukselta? Ainakaan tällä hetkellä en pysty tuntemaan, että lapparien saarnat ovat Kristukselta.


      • sanokaasenytilmanjaarit
        näino kirjoitti:

        "Paavali kirjoittaa: "seuratkaa minua, niin kuin minäkin Kristusta seuraan".

        Miten voi paremmin seurata Kristuta, kuin seraamalla hänen oppiaan, hänen itsensä opetuslapsistaan perustamassa seurakunnassa.

        Kristus itse sanoi opetuslapsilleen:

        Luuk.10:16. Joka teitä kuulee, se minua kuulee, ja joka teidät katsoo ylön, se katsoo ylön minun; mutta joka minun katsoo ylön, hän katsoo ylön sen, joka minun lähetti.

        NO sanokaas nyt missä kohtaa tämä Paavali jota nyt hehkutetaan Krituksen seuraajana, antaa opetusta kastaa mistään mitään ymmärtämättömiä vauvoja?


      • teuta01
        sanokaasenytilmanjaarit kirjoitti:

        NO sanokaas nyt missä kohtaa tämä Paavali jota nyt hehkutetaan Krituksen seuraajana, antaa opetusta kastaa mistään mitään ymmärtämättömiä vauvoja?

        Niin ei se ollut Paavalin tehtävä, missään ajassa ,Paavali sai kristillisyyden ,
        noin kaksi vuotta RISTINKUOLMAN JÄLKEEN Siellä Damaskossa ,kun hän ensin oli
        saanut Jeesuksen NÄYN . ja Alkoi kasteensa jälkeen julistamaan evankeliumia n.
        3 kk ajan Damaskossa kristittyjen luona . sitten hänen oli myönnettävä , että ne pahat teot jota hän oli Jerusalemissa tehnyt oli niin voimakkaista mielistä kiinni
        ettei hän voinut tulla siellä sen paremmin toimeen .
        .
        Hän Rukoili Kristusta ja hänelle luvattiin Apostilin koulu kuin aikaisemmin niille 12.
        Tämä kolutus alkaa ,noin 33, ja päätty n.37jKr, Hän kulkee Arabiaa ja saarnaa. hän
        tekee muitakin asioita näiden 5 vuoden aika , käy Jerusalemis ,35.jKr. tapaa siellä
        Jeesuksen veljen tulevat hyvin juttuun toistensa kanssa Pietari katsomaan hän oli
        lähtenyt,, se tietenkin kuului koukutukeen , kuten muitakin asioita .
        .
        esimerkiksi Hän en käynti Paratiisissa ,siinä jonka JUMALA LOI vähää ennen sitä ,
        pääsiäistä ,kun JEESUS ANTOI RITIN UHRIN; 30 jKr..Josta Paavali sanoi Kolmas,tai-
        vas . sekin kuului koulutukseen ,ja tarkkaa aikaa ei tiedetä milloin hän siellä kävi..
        Mutta se oli joku niistä vuosista jota jo esitin mahdollisesti 33,34,35,36,37. vaihto- ehtoja kyllä oli ..
        .
        Koulutus sama 3,5 vuotta kuin muillakin, Mutta kun hän oli jo korkeimman arvon
        saanut ,Opiskellessaan Gamalielin Vanhimman jalkojen juuressa ..se oli hänelle ,
        helponpaa kuin maallikoille ,.,.vaikka tässä kristillisyydessä ei ennetakkaan arvoa
        lukeneelle , Kristus antoi ,ja antaa Muistakamme sellaiset pikku tarkennukset .
        Kuten , oikeesti Paavali saattoi käydä Paratiisissa 2-3 kertaa .
        .
        Paavali oli niin oppinut kaveri , ettei kukaan pärjännyt hänelle siihen aikaan .
        Paitsi JEESUS. Ja siksi hänet oli valittu tehtäväänsä. Ja Jeesus toi seiin seikkoja
        Esiin asiat kun häntä pyydettiinolemaan varovainen Paavalin kanssa , Siinä
        JEESUS sanoi Minä voin hoitaa , mutta haluan hänen saavan tietää kuinka hän
        kristittyjä käsitellyt , hän saa myös kärsiä siitä. Ja sen tähden .
        .
        Paavalille asetettiin se Oka Kehoonsa ,eräällä Paradiisin reissulla. Se oli sitä
        varten että ,jos hän ei heti ollut Kristuksen mieleen , hän vähän kiersi sitä Okaa
        Paavali sai kohtauksen luontoisen ja koejasi heti suuntaa Vapahtajan tahdon
        mukaan , tässä on nut muutama seikkaperäinen asia jotka minusta on totta .


      • 12ruutu

        "1 Seuratkaa minun esimerkkiäni, niin kuin minäkin seuraan Kristusta. 2 Kiitän teitä siitä, että aina muistatte ja noudatatte niitä opetuksia, jotka olen välittänyt teille. 3 Teidän tulee kuitenkin tietää, että jokaisen miehen pää on Kristus"


    • teuta01

      Vai ei , siis sinä myönnöt selvästi ,että ajatus on mennut jo kontrollin läpi .
      Kun he 2014 kierroksella puhuivat Täällä suomessa , suurinosa asiasta meni
      Ihmis opin puolelta ,missä olit silloin , mikset kuunnelut , mitä kuuntelit ?
      Minä kuuntelin netissä kaikki ,ja siksi tiedän mistä he puhui .
      .
      Toivesi ,josko emme sallisi mitään nekatiivistä viikkoon ,mene mäkeen koska
      meidän tulee tietää joka ainoa asia olkoonkin vaikka nekatiivisiä . teillä on
      melko paljon jo paasattuja asioita opasteina , jos minä' klinsanon miten
      ajattelet korjata. Siinä kaise onkin, että kaikki tekisi ,vähän niinkuin hallelujaa .
      .
      Mietteisen Aamen pohjaa, : American apostolisen kirkon pohja ,.lähtee siitä
      Mitä Calvin sai aikaiseksi, ja lähetti vanhasta maasta uuteen,Muuttajien kanssa
      mitä tämä Calvin oli .Hän oli Sveitsissä toiminut "Uskon puhdistaja"Jota ei Luther:
      Hyväksynyt Wittenbergiin ,oikeestaan koskaan , Sikasi hän perusti Reformoidun .
      Että sellaisen sanan ,tällä kertaa, .

    • Hengähetään hetki! Jos parikintuhatta ihmistä kokoontuu omasta mielestään kuuntelemaan Herra, niin ei Hän ole niin nulju, ettei antaisi mitään kenellekkään. Monet saavat paljonkin, jos ovat vilpittömästi kohtaamassa Herraa. Nimittäin silloin voi tapahtua se ihme, että kuulee ihan eri asiaa mitä toiset. Vain ne, jotka ymmärtävät ja sallivat sekä käyttävät heitä valtapyrkimyksiinsä, tekevät väärin eli syntiä!

      • teuta01

        "Vihne "
        .
        Mitä luulet määrän vaikuttavan siihen. Että jos olisi lähes 2000 as.
        siellä ,ethän vaan ajattele että siellä olisi joitakuita jotka olisivat ,
        kuitenkin toisia parenpia , Sinne on mennyt juuri meidän viholliset
        jotka on jokamaasta ,noin suurin piirtein ,kuin missä Es.Lestoja on.
        .
        Ehkä parhaimmat vieraat on Venäjältä ,Latviasta ,Virosta ,keskiEuroopasta
        Tanskasta, Usa:sta, Norjasta, Ruotsiata , Kanadasta,Suomesta ,,
        Kaikkia vieraita saattaa olla noistamaista ja parhaat ,saattaa olla sieltä
        siinä järjestyksessa kuin kirjoitin. oletan . luulen ,tiedän,. .


    • Kirkas evankeliumi, mitä se on? Onko kirkas evankeiumi, joka on raamatullista ja kirkastaa ristinveren voimaa? Vai onko kirkas evankeliumi sitä, mitä on meille todistettu olevan kirkasta evankeliumia ja jota ei saa verrata mihinkään kuuntelemalla jotain toista julistajaa.

      • onseniinlapsellista

        Niinpä niin, kirkasta evankeliumia on lestalaiselle vain ja ainoastaan oman papin ääni ja suun ynnä käsien asento puhuessa, se on sitä joka siunaa.

        Mutta jos enkeli taivaasta tulee ja julistaa toisella äänellä ja aivan vieraalla kimityksellä taivaan evankeliumia se on lestatille kauhistus.

        näin se menee käytännön elämässä ja kertoo millä saippualla on korvat pesty sydämen lisäksi.


    • saankokuulla

      MItenkähän tuon kristillyytenne mahtaisi käydä jos vaikkapa "ylön" sanan tilalle otettaisiin hiukan paremppin asiaan sopiva sana?

    • kohtajellivaaraan

      Tähän sopii varsin hyvin eräs maallinen sanonta: "Koirat haukkuu, karavaani kulkee"

      Meidän uskomme Jumalaan ei muutu miksikään siitä että teutat ja kumppanit solvaavat milloin ketäkin saarnaajaa, tai esikoislestadiolaisuutta yleensä ottaen.
      Raamattua on hyvä ja pitäisi lukea, samaten muitakin pyhiä kirjoja, mutta jos niillä sekoittaa päänsä se ei enää ole hyväksi ;-)

      • teuta01

        " Kohta jelliin "
        :
        No ei se niin hyvin sovi ? Miksi olet innossasi sitä mieltä . mimulla on toinen
        Sanonta ,Aabrahamin ajalta , Kun kameli karavaaimatkat oli yksi vuosi yhteen suuntaan , siellä ei voinut Kameli äiti alkaa poikimaan kesken kaiken ,vaan oli
        ollut keksittävä muita konsteja , Aben isän kotitalo oli karavaani johtajiea loma
        paikka . Siellä hän kuuli kaiken laista ..
        .
        Tuon äskeisen tarinan totuus oli ,että kameli naaraalle asetettiin ,kaksi sormenpään kokoista hyvin hioutunutta kiveä , Kun uroksella oli tarpeita , Naaras nautti panosta .
        ja kivet teki tehtävänsä kun aineet tavoitti kivet Ne murskasi niistä elämän , siinä se .
        Kun naaras ei ollut karavaanissa otettiin kivet pois ja annettiin uroksen tehdä tenput
        Naaras tuli tiineeksi ,ja sai pojan tai tytän ,harvemmin kaksoset . .
        .
        .
        Lue vielä kirjoituksi ja säästä , siitä reissusta ei ole yhtää mihinkään
        eli mieti ole rauhallinen ja lue vaikka useapaankin kertaan ..


    • tontuthiipiisillanalla

      Ja sitten kun kysyjä tahtoo tietää asioiden juuria hänet talutetaan rukoushuoneen parkkipaikalle ja autoonsa eikä sanota tervehdystä enää ollenkaan.
      puhuja puhuu puuta ja heinää vaikka kuulijoissa ei ole yhtään hevosta eikä lämmityskattilaa!

      mitäs silloin on kristillsyydessä tekeillä?!

      • teuta01

        "Tontut hiipii sillan alta"
        :
        Sanoppa se ,Sen haluaisinkin kuulla


      • ihminen17

        "mitäs silloin on kristillsyydessä tekeillä?!"

        Miks nytten vasta kysyt, miks et kysynyt 10 vuotta sitten?

        Oliko kristillisyys silloin parempi?

        Kristillisyydestä en itsestään tiedä, mutta näistä "kristityistä" sitäkin enemmän, jotka rukoushuoneella istuvat kauniisti ja suloisesti ja ovat oikein siviät, mutta kotona huutaa perkelettä ja tappelee jokainen päivä siihen asti, että viimeinen lapsi muuttaa pois kotoa.

        Kenenköhän kanssa sitten tappelee, todennäköisesti kristillisyyden kanssa, ja kristittyjen kanssa, kun siinä ei ollut tarpeeksi että sai omille lapsille huutaa ja räyhätä 30 vuotta putkeen,
        Ei, ei missään nimessä, niin kauan kuin minä elän, niin minä tappelen, sillä Jumala on minut luonut tappelemaan, huutamaan ja kiroilemaan,
        niin he sitten sanovat sillä yksinäisyydessä.

        Mutta mä sanon, että sairaita ihmisiä te ootte, ja ei vain te, mutta jokainen lahkolainen, joka itsensä tunnustaa lahkon nimeen, eikä Jeesuksen Kristuksen.

        Lahkot tosin itsessään ovat hyviä, jos se virka oikein toimitetaan, mutta jos lahkosta tulee Jeesuksen Kristuksen nimi ja korkeampi kuin Jumala, niin silloin ollaan hieman hämärän peitossa, ottaen vielä huomioon sen jokapäiväisen arkisen riitelemisen ja raivotautisen sekoamisen.

        En siis puolusta Suomen seurakuntia yhtään, oli kyseessä mikä tahansa lahko, mutta Ruotsista on jäänyt hyvä kuva, ja sekin varmaan johtuu siitä, etten ole ruotsalaisissa kuulija kristittyjen kodeissa käynyt.

        Niinhän ne suomalaisetkin sanoo, että kristillisyys lähtee jo kotoa, kuitenkin ne huonoimmat eli parhaimmat kristityt täällä Suomessa on riitelijöitä, tappelijoita, huutajia ja sekopäisiä raivoojia siellä kotona.

        Älkäät siis katsoko täällä Suomessa ulkoiseen muotoon eli siveyteen, sillä se on itsetehtyä.


      • ihminen17
        ihminen17 kirjoitti:

        "mitäs silloin on kristillsyydessä tekeillä?!"

        Miks nytten vasta kysyt, miks et kysynyt 10 vuotta sitten?

        Oliko kristillisyys silloin parempi?

        Kristillisyydestä en itsestään tiedä, mutta näistä "kristityistä" sitäkin enemmän, jotka rukoushuoneella istuvat kauniisti ja suloisesti ja ovat oikein siviät, mutta kotona huutaa perkelettä ja tappelee jokainen päivä siihen asti, että viimeinen lapsi muuttaa pois kotoa.

        Kenenköhän kanssa sitten tappelee, todennäköisesti kristillisyyden kanssa, ja kristittyjen kanssa, kun siinä ei ollut tarpeeksi että sai omille lapsille huutaa ja räyhätä 30 vuotta putkeen,
        Ei, ei missään nimessä, niin kauan kuin minä elän, niin minä tappelen, sillä Jumala on minut luonut tappelemaan, huutamaan ja kiroilemaan,
        niin he sitten sanovat sillä yksinäisyydessä.

        Mutta mä sanon, että sairaita ihmisiä te ootte, ja ei vain te, mutta jokainen lahkolainen, joka itsensä tunnustaa lahkon nimeen, eikä Jeesuksen Kristuksen.

        Lahkot tosin itsessään ovat hyviä, jos se virka oikein toimitetaan, mutta jos lahkosta tulee Jeesuksen Kristuksen nimi ja korkeampi kuin Jumala, niin silloin ollaan hieman hämärän peitossa, ottaen vielä huomioon sen jokapäiväisen arkisen riitelemisen ja raivotautisen sekoamisen.

        En siis puolusta Suomen seurakuntia yhtään, oli kyseessä mikä tahansa lahko, mutta Ruotsista on jäänyt hyvä kuva, ja sekin varmaan johtuu siitä, etten ole ruotsalaisissa kuulija kristittyjen kodeissa käynyt.

        Niinhän ne suomalaisetkin sanoo, että kristillisyys lähtee jo kotoa, kuitenkin ne huonoimmat eli parhaimmat kristityt täällä Suomessa on riitelijöitä, tappelijoita, huutajia ja sekopäisiä raivoojia siellä kotona.

        Älkäät siis katsoko täällä Suomessa ulkoiseen muotoon eli siveyteen, sillä se on itsetehtyä.

        https://www.youtube.com/watch?v=UkN7p28fI-U

        joo, eihän noi vanhoilliset osaa laulaa, mutta virsi kuitenkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      98
      1956
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      240
      1582
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1040
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      78
      935
    5. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      84
      894
    6. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      825
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      771
    8. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      755
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      724
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      709
    Aihe