En tiedä mitä teen sain Juuri kanin, ja se tuli juuri meille. Se kani ei ole vielä tottunut olemaan täällä, ja se on paniikissa. Mitä teen? Toinen kaneista ei ollut paniikissa mutta toinen oli. He molemmat tulevat toimeen toistensa kanssa, mutta kuulin kun joku sanoi että kanini oli paniikissa. Ja kuulin myös että se voi kuolla siihen. Mitä teen? Miten saan sen tottumaan uuteen kotiin, ja miten saan sen lopettamaan panikoinnin uudesta kodistaan? Toivottavasti autatte minua koska en halua että se kuolee paniikkiin!
AUTTAKAA EN TIEDÄ MITÄ TEEN!
14
120
Vastaukset
- sidos
Kanilla pitää olla piiloutumispaikka ja mahdollisuus tottua rauhassa uusiin tuoksuihin. Mulla on ollut eläinsuojelutapaus ja silloin ihmisten myös liikuttava rauhallisesti ettei pelästy ja aikaa vie eli anna kanin rauhoittua ja oppia luottamaan sille uusiin juttuihin.
- Pohjoisen_tyttö
Kiitos neuvosta! Aion noudattaa neuvojasi!
- Onneakesyttämiseen
Voit esimerkiksi puhua kanille jotain(esim salaisuuksiasi jne) niin kani oppii tunnistamaan äänesi ja tulee kesymmäksi. Älä juokse kanin lähellä tai hätäile, päästä kovia ääniä, nostele sitä, roikuta sitä, vaan ole hyvä ja hellä kanillesi niinkuin se olisi vauvasi. Minun kani on 1v 8kk ikäinen ja se on ollut meillä vuoden ja 5kk, sen lähellä voi jopa laulaa, juosta ja tehdä vaikka mitä! Se innostuu myös leikkimään kissojeni kanssa ilman pelkoa! Annoimme sen tutustua meihin aikanaan.. Se kestää n.2-3 viikkoa mutta onnea kesyttämiseen!
- pohjoisen_tyttö
Kiitos
- Kano
Syötä sille paljon suklaata ja juota sitruunamehua. Ne helpottaa
- ajatelesvaan
miksi antaa asiottomia neuvoja! joku voi hödissään viakka kokeilla ja myrkyttää kaninsa.
Hätääntynyt arka kani tarvitse vain RAUHAA. Eli iso pahvilaatikko, mihin kani voi mennä suojaan ja sieltä sitten vähin erin katsella uutta ympäristä ja tutustua tiloihin, aluksi ehkä öisin, onhan kani hämäräeläin.
EI nostelua, ei sylissä pitoa, ei ainakaan vauvamaisesti selälleen kääntämistä tassut taivasta kohti.
Eläin pidetään sylissäkin luonnollisessa asennossaan, selkä yläs ja jalat maata kohti. Tämä koskee kanien lisäksi koiria, kissoja ja muita otuksia. - Mitäselität
opetelesvaankirjoittamaan. Hätääntynyttä kania ei kannata jättää RAUHAAN vaan se pitää totuttaa kaikkeen tekemiseen vaikka kuinka aluksi itkisi. Muuten siitä tulee itsekäs elukka joka tekee juuri mitä haluaa. Paras kanin nostotapa on korvista jolloin se ei sätki vastaan.
- jänissss
Mitäselität kirjoitti:
opetelesvaankirjoittamaan. Hätääntynyttä kania ei kannata jättää RAUHAAN vaan se pitää totuttaa kaikkeen tekemiseen vaikka kuinka aluksi itkisi. Muuten siitä tulee itsekäs elukka joka tekee juuri mitä haluaa. Paras kanin nostotapa on korvista jolloin se ei sätki vastaan.
Hyi hel***** mitä tekstiä! En tuohon tahdo edes uskoa, olet varmaan joku kakara joka kerjää täällä huomiota, mutta joka tapauksessa tekstisi oli naurettavan kauheaa luettavaa. Kanin pitää antaa olla rauhassa ja jos ei jääräpäistä eläintä tahdo, ei kannata kania ottaa ollenkaan, tosin ainakaan sinulaisillesi ihmisille -oli tuo nyt sitten halpmaista huumoria tai ei- en suosittele minkäänlaista eläintä. Tuolla tavalla kanista saa vain aran, hermostuneen ja stressiherkän purijan. Eli annat vain olla kanisi rauhassa ja totutella sen itse ympäristöön. Ihmisiin ja muuhun sylissä nosteluun yms. sen voi totuttaa sitten, kun on rauhoittunut ensimmäisestä paniikista ja alkaa tottumaan myös sinuun, mutta silloinkin on toimittava askel kerrallaan ja rauhallisesti. Ei koiraakaan voida kouluttaa yhdessä yössä, vaan sen eteen on nähtävä vaivaa. Tosin onneksi oikealla totuttelulla kanit rauhoittuvat paljon nopeammin, mitä koiran koulutus kestää. Tuon yhden älykääpiön sepitystä en kuuntelisi lainkaan ja tuskinpa täällä noin hölmöjä ihmisiä enempää edes on.
- löfferi
PIDÄ TURPAKIINNI!!!!!!!!! sori......
- oli3kaniijoskus
Laita kanille paljon paikkoja joihin se voi piiloutua, puhele sille rauhallisesti ja suht hiljaisesti. Eikä nyt varmaan ole järkevintä mennä kauheesti taputtelemaan ja rapsuttelmaan.
- oli3kaniijoskus
Ja muuten sinä ajattelesvaan nimimerkillä oleva tyyppi, meijä koira ainaki menee aina selällee tassut taivasta kohti makaamaan sylii.
- moimoimoimoimoimoimoimoi
Anna tottua, ja koeta tarjota kädestä ruokaa
- Puppepuppeli
En ehtinyt käydä läpi kommentteja mutta kani tarvitsee omaa aikaa, piilopaikan, minne se voi mennä ja muista kun lähestyt sitä, mene matalaksi ja ojenna varovasti käsi sen sivulle(se ei välttämättä näe jos laittaa suoraan nokan eteen) että se saa haistella sinua ja jos se antaa niin silitä hellästi
- kokenutomistaja
Laita kanin häkkiin pahvilaatikko tai muu piilopaikka. Anna kanin totutella rauhassa ääniin. Sitten muutaman päivän päästä tai kunhan kani itse liikkuu piilopaikan ulkopuolella niin tarjoa näkkäriä kädestä. Älä kuitenkaan koskettele kania ettei se pelästy. Näin saat kanin joka innoissaan juoksee perässäsi kun vaikka pidät huoneessa irti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984