Tällä palstalla on aiemminkin puhuttu keltarauhashormonista. Mulle määrättiin tasaamaan kiertoa Terolut-nimistä kr.hormonia. pillereitä oon syönyt aikanani kauan, jotka oon lopettanut vuosi ja 1 kuukausi sitten. Lapsen haluaisin, mutta sitä ei ole kuulunut. Uskon, että elimistöni ei ole palautunut vielä pillereiden vaikutuksesta. Terolut-kuurin aikana ei kuulemma saisi tulla raskaaksi, mutta onko kenelläkään tietoa miksi ei? Mitä seurauksia siitä olisi?
Jos päätän aloittaa tuon kolmen kuukauden kuurin, onko siis käytettävä ehkäisyä koko ajan?
keltarauhashormoni
14
29110
Vastaukset
- onneton!!!!!
moi! mä luin sun juttus ja aattelin vastata kun mäkin syö juuri tällä hetkellä teroluttia koska kuukautiseni ovat epäsäännölliset ja olen yrittänyt tulla raskaaksi jo yli vuoden mutta vauvaa ei vaan kuulu!!! ajattelin vaan että kun kerroit että terolut kuurin aikana ei saisi tulla raskaaksi niin ihmetyttää että miksi lääkäri sitten määrää kyseistä lääkettä, esim.mulle joka yrittää saada vauvvaa!!!! nii ja eikä lääkäri sanonu mulle mitään siitä että kuurin aikana ei saisi tulla raskaaksi saati sitten että jos näin käy niin mitä haitta vaikutuksia siitä on!
- erim
Hei! Olen itse käyttänyt kohta puoli vuotta Terolut:ia, ja on yritetty lasta, eikä sitä kuulu. Kuulin ystävältäni, että terolut:ia on käytetty myös abortin tekemiseen, mutta lääkäri silti sanoin, että puolen vuoden aikana on mahdollista tulla raskaaksi. Mulla on ollu ja on kaikki raskauteen kuuluvat oireet, mutta lasta, eikä tuulimunaakaan näy missään testeissä. Mulla on vielä yhden kierron pillerit jäljellä, ja olen menossa tiistaina erikoislääkärille, toivottavasti olen sitten viisaampi.
- minullekin
minäkin sain Terolut 10 mg mutta PMS-vaivoihin?! Miten lapsettomuus ja pms oireet liittyy yhteen? Sen olen kuullut että terolutin aikana voi tulla raskaaksi. Onko kukaan kokeillut ja onko esim raskusoireita, rintojenkasvua tms vaivoja? Pahoinvointi? Outoa.
- kevät
Täällä on myös yksi joka käyttää tällä hetkellä Terolut-kuuria..(vielä viikko jäljellä)
Enpäs ole koskaan kuullut moisesta, että sen aikana ei saisi tulla raskaaksi. Jos noin on niin ihmettelen kyllä suuresti, että miksi lääkäri ei tuollaisesta asiasta huomauta. Onko teille tullut mtn oireita terolutin käytöstä?- nallepuh
Mullakin alotettiin terolut viime lokakuussa..epäsäännöllisten kuukautisten takia ja edesauttamaan raskaaksi tuloa.ollaan yritetty nyt lasta jo yli vuosi eikä kuulu eikä näy. Kolmen viikon päästä alotetaan lapsettomuushoidot. pelottaa... onkohan kenelläkään terolutista ollut apua raskaaksi tulemiseen. tahtoisi oman vauvan :(
- minä vainen
nallepuh kirjoitti:
Mullakin alotettiin terolut viime lokakuussa..epäsäännöllisten kuukautisten takia ja edesauttamaan raskaaksi tuloa.ollaan yritetty nyt lasta jo yli vuosi eikä kuulu eikä näy. Kolmen viikon päästä alotetaan lapsettomuushoidot. pelottaa... onkohan kenelläkään terolutista ollut apua raskaaksi tulemiseen. tahtoisi oman vauvan :(
Juu, täältä löytyy myös yksi terolutin syöjä. Kuukautisten epäsäännöllisyyteen sitä mulle määrättiin ja lisäksi yritetään saada vauvaa. Oon ollu pillereittä kohta vuoden eikä vauvaa kuulu. Terolut ei ainakaan vielä oo mitenkään auttanu asiaa, mulla on vielä parin kuukauden satsit syömättä. Lääkäri sano ainakin mulle että sen PITÄIS edesauttaa raskautta eikä siitä pitäis olla haittaa vaikka sitä syökin raskaana ollessa... tiedä noista sitten kun en oo ite lääkäri:/
- Mallu
Sain käsiini tämmöisen paperi lapun (vissiin ohje pakkauksesta).
Tässä lukee näin:
Käyttö raskauden ja imetyksen aikana:
Lääkäri päättää lääkkeen käytöstä raskauden aikana. Imetyksestä lääkityksen yhteydessä kannattaa keskustella lääkärin kanssa.
Ja tämän näköinen lappu löytyy myös netistä. Otsikkona on tietoa lapsettomuuden hoidossa käytetyistä lääkkeistä. - linnea*
Mulle lääkäri sanoi, että ei ole haittaa Terolutista vaikka tulisikin raskaaksi.
- helu
haluaisinpa kysyä onko tullut jotain sivuvaikutuksia ko. lääkkeistä..Esim. painon nousua, rintojen kasvua, ärtymystä ym..?
- kikka
Molemmat lapset saaneet alkunsa terolut-kuurin aikana. Kuuri aloitettiin, koska kuukautiset jäivät kokonaan pois kun lopetin pillerien syömisen. Puoli vuotta terolutia ja raskaana.
- A-M-P
Itse sain myös juuri terolut-kuurin. Ja tämä siksi, että pillereiden lopetuksen jälkeen kuukautiset jäivät kokonaan pois parin normaalin kierron jälkeen. Teroluthan on keltarauhashormoni, jota normaalisti erittyy keltarauhasesta, joka taas saa aikaan ovulaation ja niin edelleen. Siksi sitä siis käytetään myös lapsettomuushoitona. Hormoonia käytetään siis myös aikaisemmin mainittuun kierron säännöllistämiseen sekä vaihdevuosien aiheuttamien oireiden hoitoon. Ja vielä tarkennus, eli Terolut-kuurin aikana saa yrittää raskautta :)
- 18v
A-M-P kirjoitti:
Itse sain myös juuri terolut-kuurin. Ja tämä siksi, että pillereiden lopetuksen jälkeen kuukautiset jäivät kokonaan pois parin normaalin kierron jälkeen. Teroluthan on keltarauhashormoni, jota normaalisti erittyy keltarauhasesta, joka taas saa aikaan ovulaation ja niin edelleen. Siksi sitä siis käytetään myös lapsettomuushoitona. Hormoonia käytetään siis myös aikaisemmin mainittuun kierron säännöllistämiseen sekä vaihdevuosien aiheuttamien oireiden hoitoon. Ja vielä tarkennus, eli Terolut-kuurin aikana saa yrittää raskautta :)
Hei, voiko keltarauhashormonin käyttö aiheuttaa hikoilua?
- 24v
18v kirjoitti:
Hei, voiko keltarauhashormonin käyttö aiheuttaa hikoilua?
Teroluttia määrätään juuri raskautta yrittäessä, tosin se lisää "riskiä" monisikiöraskauteen eli kaksosiin!
Täällä on nimittäin yksi 24v nainen, joka on 4.5vuotta syönyt terolutteja, 1.5v sitten tuli kaksosraskaus, joka tosin päätyi ikävästi keskenmenoon molemmista
- liian usein pettynyt
Voiskohan siitä oikeesti olla jotain hyötyä? Niin ja kuinkakohan suuri hinta sillä hoidolla tulee sitten olemaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiky-maksuista valehtelu persujen törkein vaalipetos
Perusduunarina koen pahimmaksi persujen vaalipetokseksi "työmies" Putkosen lupaaman työntekijöiltä perittävien kiky-maks545549Haluat nainen torjua minut
Yhä uudelleen ja uudelleen. Huomaan sen. Ymmärrän miksi, mutta silti se sattuu. Eihän minulla ole muuta kuin haaveet si784302Miksei asevelvollisuuden kuluja lasketa Nato-menoihin?
Koskela (vas) kysyy aiheellisesti, että kun kerran palkka-armejaan perustuvat maat laskevat kysesestä toiminnasta aiheut443566Onko Sdp:n romahdus pienpuolueeksi alkanut?
Mikään puolue ei kykene selviytymään loputtomasti, jos sitä repii jatkuvasti sisäiset ristiriidat ja kyvyttömyys päättää623343Persuja tuntuu kiinnostavan vain muiden rahat
En muista kenenkään muun olleen huolissaan yhtä paljon muiden rahoista kuin persujen. Mistähän se kertoo?1023332Persujen kannatusromahdus ilahduttaa
Siin' ei hyvä häviä. Luotto parempaan tulevasuuteen alkaa taas palautua.43040- 1102839
En malta odottaa, että Lindtman pääsee suhmuroimaan pääministerinä
kun pitää sopeuttaa 10 miljardin edestä, ja eläkkeisiinkin voidaan puuttua Antin mielestä. (Demarien kannattajissa suuri612269Antti Lindtman heikko johtaja - ei valtiomiesainesta lainkaan
kyllä se eilen taas nähtiin. Ei pystynyt Antti vastaamaan edes toimittajan yhteen yksinkertaiseen kysymykseen - juu tai1292264Totuus sattui demareihin, vaativat asiallisen jutun poistoon
ja oli vielä suosittu, mutta kun demarit tarpeeksi valittivat, niin poistettiin. Raukkamaista toimintaa. Eli siis juttu361741