Ketä tää palstalal vieraileva rallimies on

Töölöstäkokö

Käyttää kirjoituksissaan väli-viivaa ja on ai-na kova kom-men-toimaa ja lyt-täämään muita.

51

224

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pläkki

Ai sinä haluat puhua itsestäsi.

• Kukas´se sinä olet? Ota näistä nyt selvää, kuka on kuka?

• elvistelen

Timo Mäkinenhän se!!!!!!

• Ehei väärin meni, olen melko varma, että hän on neste-rallin voittaja, hänellä myös hyvin historia hallussa, virkut silmät ja ihana hymy, somat hymykuopat, ei vain tahdo millään pysyä ojien välissä, sähäkkä käsijarru.
        Joo, nyt olen jo aivan varma kuka hän on. Tuli just äsken ladulla vastaan Levillä, kukaan ei pysynyt nytkään hänen perässään.

• arvaten

Asukas

• Jaajaajaaa

Sanoit että palstalla vieraileva. Kyllä se paremminkin asuu täällä. On juuttunu niinkun paska Junttilan tuvan seinään. Valitettavasti.

• reen.alla

Eikös hän jäänyt eräänä jouluna reen alle?

• Jung-manni-nen

Hää? No hää on se kuuluisa palstarallimies Tomppa Tavu-viiva Ala-Mäki-viivainen.
      Istunut jopa Lento-Koneessa Helsinki - Äkäs-Lompolo meno-paluu.
      Hyvää Joulupäivää Normaaleille Palstalaisille.

• eläke-ukko

onkos niitä täälläkin.

• Kahvia.polvessa

Noo, osittain terveet. Kelläs ei pientä rempattavaa ole kun kroppa piippaa.
        Hyvää huomenta ja nyt tapaninajelulle prkle. Polle karannut, potkuri ruosteessa, sukset voitelematta, sula maa, polkupyörästä lukon avain kateissa - kävelläkö tässä pitäisi? Jospa ottaisi taksin.

• alotuksen.teit

Nuin kiinnostunut sinäkin?

• Rimi Käikkönen viihtyy jostain syystä täällä. Hän on joskus pahantuulinen ja antaa tulla sammakkoja suustaan.

• mikkemökkinen

Ettei vaan olisi sano-huugo-häkänen

• hermanx

Ketä tai kuka? Vai tarkoititko keitä?
      Suomen kieli on muuttunut.

• ent.siivoojaparka

Kuka lienee kirjoitusvirheitä tekevä aloittaja, joka ei vielä tiedä ketä ihminen yleensäkin on. Kaikkihan ovat osa isäänsä ja osa äitiään, ketäpä muuta.

• ikävän.kuuloista

Eteläisessä suomessa eivät osaa puhua oikein, siellä kuka on heidän murteellaan ketä.

• ent.siivoojaparka
        ikävän.kuuloista kirjoitti:

Eteläisessä suomessa eivät osaa puhua oikein, siellä kuka on heidän murteellaan ketä.

Eiköhän se ole pelkästään nuoremman sukupolven hienouksia niinkuin sekin, että puhuessa jätetään ä:n ja ön:n pilkut pois niinkuin olisi kuuma peruna suussa.
        Tuo minulle oli ihan uutta ja ennen kuulematonta, että "palstalla" sanotaan "palstalal".
        Minulla on ikäisiäni syntyperäisiä helsinkiläisiä tuttuja ja he puhuvat vielä suomea, siis kuka eikä ketä silloin kun tarkoitetaan kuka. Heidän lapsensa/nuorensa taas sanovat sen väärässä muodossa.

• ikävän.kuuloista kirjoitti:

Ei mar olekka kuka ja ketä sama asia.
        Kuka on ylensä yks ihmine.
        Jos kysytä kokoukses olijoist nii ,ketä siäl ol paikal?
        Eli ketä tarkotta isomppa joukko.

• kylmätotuus
        koti-kiusattu kirjoitti:

Ei mar olekka kuka ja ketä sama asia.
        Kuka on ylensä yks ihmine.
        Jos kysytä kokoukses olijoist nii ,ketä siäl ol paikal?
        Eli ketä tarkotta isomppa joukko.

Viärä vastaas! Ketä tarkottaa vua yhtä immeistä.

Laitetaanpas kielioppi kunniaan.
        Interrogatiivipronominin kuka partitiivi on ketä.

Tulko seleväks?!
        Voeha rähmä...

• k-kk
        kylmätotuus kirjoitti:

Tulko seleväks?!
        Voeha rähmä...

Sä kattosit väärä lääni kirjast, se on kuka toi on ,ja ketä siäl oli.

• Kielionrikkaus
        kylmätotuus kirjoitti:

Tulko seleväks?!
        Voeha rähmä...

Ketä vittua kiinnostaa kieliopit? Taidatte olla kaikki jotain entisii äikän maikkoja!!!

• kylmätotuus
        Kielionrikkaus kirjoitti:

Ketä vittua kiinnostaa kieliopit? Taidatte olla kaikki jotain entisii äikän maikkoja!!!

Voi sinua raasua!
        Noin kärttyinen mieli jo heti joulun jälkeen. Eikö pukki tuonutkaan toivomaasi lahjaa?
        Ehkäpä ensi jouluna sen saat, jos muistat olla kilttinä?!
        Muista laittaa joululahjatoivelistaasi toive, että pukki toisi sinulle hivenen huumorintajua! Muistathan!

Jos täällä ollaan entisiä maikkoja, niin sinä taidat olla varhaisteini-iän alkutaipaleella.
        Pyydä äitiä tai isää antamaan sinulle tikkari tai ota halinalle kainaloosi, se lohduttaa ja vie ajatuksesi pois pettymyksestäsi!

• iskän.aines.kirjotus

Miä kyl halluisin mutsin kielen kirjan joul lahjakas mutta ketä pukkii kiinnostaa tuuva se mullen!

• kylmätotuus
        k-kk kirjoitti:

Elä intä sivupersoona!
        Tuas oot iha viärässä.

Etkö tiijä, ettei mittää liänijä ies oo ennee olemassakkaa?!

Pittää korjata virhees tae aenae yrittöö.
        Lue tarkkaa ja yritä ies ottoo opikses, ku sinua Jukola Jussia epätoevosesti koetan neovoo!

Sinä kirjotat:" Kuka toi on ,ja ketä siäl oli."
        -Ensinnäännii pilikkuva ei käätetä tämmösessä yhteyvessä. No jiäköö nuo väljmerkit ruotimata, ku e jaksa kaekkija virheitäs oekoo. Et muute laettanu kysymysmerkkijä loppuu....

Vua ite asijaa. Oekee muoto o näe.
        Kukaha tuokii neropatti olj ja ketteehä muita yhtä rikkiviisaeta siellä mahto olla?

Äijin kiel kunniaa!

• k-kk kirjoitti:

Tämä onkin jännä juttu, seikkailu suomen kielessä.
        Mutta jos mä kysynkin sulta, meidän keski-suomalaisten sanakirjan mukaan, Kuka meni nukkumaan, sä kysyt samalla lailla, eikö vaan, entäs jos me mennäänkin porukalla nukkumaan, niin kysytkö silloin Ketä meni nukkumaan. Mun täytyisi kyllä kysyä, Ketkä menivät nukkumaan tähän aikaan.
        Tiedän ihan oikean vastuksen, Minä menen nukkumaan, Hyvää yötä, kauniita unia, oman kullan kuvia.

• rosaliiin kirjoitti:

Tämä onkin jännä juttu, seikkailu suomen kielessä.
        Mutta jos mä kysynkin sulta, meidän keski-suomalaisten sanakirjan mukaan, Kuka meni nukkumaan, sä kysyt samalla lailla, eikö vaan, entäs jos me mennäänkin porukalla nukkumaan, niin kysytkö silloin Ketä meni nukkumaan. Mun täytyisi kyllä kysyä, Ketkä menivät nukkumaan tähän aikaan.
        Tiedän ihan oikean vastuksen, Minä menen nukkumaan, Hyvää yötä, kauniita unia, oman kullan kuvia.

Jos me mennä isol porukal makkama ja mä ole epätiatone siit et kene kylmä varppa siin on nii mä kysy. ketä kaikki tääl oikke on?

• kylmätotuus kirjoitti:

Elä intä sivupersoona!
        Tuas oot iha viärässä.

Etkö tiijä, ettei mittää liänijä ies oo ennee olemassakkaa?!

Pittää korjata virhees tae aenae yrittöö.
        Lue tarkkaa ja yritä ies ottoo opikses, ku sinua Jukola Jussia epätoevosesti koetan neovoo!

Sinä kirjotat:" Kuka toi on ,ja ketä siäl oli."
        -Ensinnäännii pilikkuva ei käätetä tämmösessä yhteyvessä. No jiäköö nuo väljmerkit ruotimata, ku e jaksa kaekkija virheitäs oekoo. Et muute laettanu kysymysmerkkijä loppuu....

Vua ite asijaa. Oekee muoto o näe.
        Kukaha tuokii neropatti olj ja ketteehä muita yhtä rikkiviisaeta siellä mahto olla?

Äijin kiel kunniaa!

Es sä kylmätotuus asia halunukka selvittä, sää halusi vaa kyykyttä minu tommosil välimerkeil ja maantiaro opeil.
        Pikkuse näsäviissalt sääki vaikuta.

• kylmätotuus
        koti-kiusattu kirjoitti:

Es sä kylmätotuus asia halunukka selvittä, sää halusi vaa kyykyttä minu tommosil välimerkeil ja maantiaro opeil.
        Pikkuse näsäviissalt sääki vaikuta.

Eikös tuo kyykkyyn/ylös, kyykkyyn/ylös liikesarja tee hyvää vanhoille kintuille?! Ei sitä passaa jäädä vaan kiikkutuoliin istuskelemaan.Pahimmassa tapauksessa käy niin, että muuttuu laihialaisten pyörätelineeksi.

Kiittäisit minua, etkä morkkaisi!
        Monta "lempinimeä" ja arviota olen täällä virtuaalimaailmassa saanut osakseni vuosien saatossa.
        Näsäviisas en ou, jote tuas out iha viärillä jälillä. Oun pelekästää viisas-älyätkö?

• k-kk
        kylmätotuus kirjoitti:

Eikös tuo kyykkyyn/ylös, kyykkyyn/ylös liikesarja tee hyvää vanhoille kintuille?! Ei sitä passaa jäädä vaan kiikkutuoliin istuskelemaan.Pahimmassa tapauksessa käy niin, että muuttuu laihialaisten pyörätelineeksi.

Kiittäisit minua, etkä morkkaisi!
        Monta "lempinimeä" ja arviota olen täällä virtuaalimaailmassa saanut osakseni vuosien saatossa.
        Näsäviisas en ou, jote tuas out iha viärillä jälillä. Oun pelekästää viisas-älyätkö?

Tairettiin päästä asian ytimee , voi sitä ihmine olla älykäs mut onk se viisas jos se ruppe korostamaan älykkyyttäs.

• viisas.ei
        k-kk kirjoitti:

Tairettiin päästä asian ytimee , voi sitä ihmine olla älykäs mut onk se viisas jos se ruppe korostamaan älykkyyttäs.

Tyhmät ne älykkyydellään retostelee.

• kylmätotuus
        k-kk kirjoitti:

Sivupersoonalle! En tiedä, ketä ihmistä mahdat tarkoittaa.
        Minä en ainakaan ole väittänyt olevani älykäs. Olen vain viisas.

• k-kk
        kylmätotuus kirjoitti:

Sivupersoonalle! En tiedä, ketä ihmistä mahdat tarkoittaa.
        Minä en ainakaan ole väittänyt olevani älykäs. Olen vain viisas.

Olipas halveksivast sivupersoonalle, oleks sää ihan aito ja ainoa?
        Vehnästele niin paljo ku haluat ,sama asia kumminki .
        Mitä enemä sä kirjotat nii sitä enemä ruppe erään toisen nikin tyyli tunkema esille.

• kylmätotuus
        k-kk kirjoitti:

Mitä enemä sä kirjotat nii sitä enemä ruppe erään toisen nikin tyyli tunkema esille.

Eppäeletkö sinä, että minä oesi joku muu, ku aeto "kylmätotuus"?
        Viskoo piästäs poes moeset uatokset oetis!
        En tarvii esim. kolomee nimmerkkijä, yks riittää mulle valla maenijosti. Vua mite o ihtes laeta?

Taajan olla umpsokkee, ku en oo huomanna kenenkää viäntävä savvoo tiällä sillee, ku minä tien.
        Sulla se näättää oleva tiijossa, jote kerroha mullekkii, kuka se o!

Halaveksimisesta se verra, että kettää immeistä mulla ei ou vara halaveksija.
        Kierootta ja valehteluva en immeisessä siijä. Het niän punasta, ku nuita piirteitä huomoon.

• kylmätotuus kirjoitti:

Eppäeletkö sinä, että minä oesi joku muu, ku aeto "kylmätotuus"?
        Viskoo piästäs poes moeset uatokset oetis!
        En tarvii esim. kolomee nimmerkkijä, yks riittää mulle valla maenijosti. Vua mite o ihtes laeta?

Taajan olla umpsokkee, ku en oo huomanna kenenkää viäntävä savvoo tiällä sillee, ku minä tien.
        Sulla se näättää oleva tiijossa, jote kerroha mullekkii, kuka se o!

Halaveksimisesta se verra, että kettää immeistä mulla ei ou vara halaveksija.
        Kierootta ja valehteluva en immeisessä siijä. Het niän punasta, ku nuita piirteitä huomoon.

Kotikiusattu ja k-kk on aivan selvästi toisensa poissulkevia ja vaikeesti arvattavia kenen ovat.
        K-kk on pakko laittaa ku pelkkä kirjautumaton kk ei kelpaa sivustolle.
        Piikkiö on aito alkuperäinen postiin liittyvä .
        Musta kylmätotuus voi olla kuka vaan koska kaikki voi sillä kirjoittaa ,varmaan joku toinenkin osaa savon murteella kirjoittaa .
        Niin et se siitä rehellisestä aitoudesta ja ainokaisuuresta.
        Otahan sininen kylmätotuus käyttöösi niin sitten.

• k-kk
        k-kk kirjoitti:

• kylmätotuus
        koti-kiusattu kirjoitti:

Kotikiusattu ja k-kk on aivan selvästi toisensa poissulkevia ja vaikeesti arvattavia kenen ovat.
        K-kk on pakko laittaa ku pelkkä kirjautumaton kk ei kelpaa sivustolle.
        Piikkiö on aito alkuperäinen postiin liittyvä .
        Musta kylmätotuus voi olla kuka vaan koska kaikki voi sillä kirjoittaa ,varmaan joku toinenkin osaa savon murteella kirjoittaa .
        Niin et se siitä rehellisestä aitoudesta ja ainokaisuuresta.
        Otahan sininen kylmätotuus käyttöösi niin sitten.

Minähän kirjoitin k-kk:lle, joten miksi sinä koti-kiusattu siihen puutut?

Liian monella nimimerkillä kirjoittamisessa on olemassa se vaara, ettei aina jaksa muistaa, mitä roolia minkäkin nimimerkin alla pitää esittää.

Paras pysytellä vain yhdessä nimmarissa. Sillä ei ole mitään väliä, onko se sininen vai musta.
        Tästä asiastahan on jo aiemminkin kirjoitettu tällä palstalla, jos satut muistamaan?!

Hyvää Uutta Vuotta koko triolle!

• kylmätotuus
        k-kk kirjoitti:

Tuon tekstin kirjoitit jo kertaalleen tänään.
        Et taida kuitenkaan uskaltaa paljastaa, mitä nimimerkkiä tarkoitat?!
        Ehkäpä saat kerättyä rohkeutta ja kerrot sen vaikka huomenna tai ylihuomenna tai.....

• KUKA-KUKA-KUKA

HYI millaista suomen kieltä aloituksessa _ KETÄ?

• Yrityshyvä

Hämäystä ;).

• mätäahmetta

Ke-tä sä te,et? K`uka siä olit!

• murmurre

Ketä käy aivan samoin kuin kuka. Murre alueittain on paljon sanontoja.

• ent.siivoojaparka

Murre murteena, mutta minulle tuosta ketä-sanan väärinkäytöstä tulee mieleen puhumista opetteleva pikkulapsi tai juuri suomenkieltä opetteleva maahanmuuttaja.
      Ketä odottaa ketä? Miltäs se kuulostaa?
      Taikka,
      Ketä odottaa? Kumpaa se kysymys silloin tarkoittaa, tarkoittaako se kuka odottaa vai ketä odottaa?

• ketä.sinä

"Ketä sinä odotat oikeasti.." ja paljon muita esimerkkejä ketästä.

• näin.seon

Ei tuohonkaan sovi se kuka .

• kylmätotuus
        ketä.sinä kirjoitti:

"Ketä sinä odotat oikeasti.." ja paljon muita esimerkkejä ketästä.

Jankuti, jankuti....jankuttaa "kylmätotuus".
        Ovatko suomen kielen sijamuodot hallinnassa?

Kuka pronominin partitiivi (sijamuoto) on ketä.

• kylmätotuus

• kylmätotuus

• siilimuori3

• Korvaa.raastaa

Ketä käyttää suomen kieltä näin alkeellisesti? Eikö koulu pysty karsimaan tällaisia virheitä pois yleiskielestämme?

• Heikkivaa

Mitä toi mittä, kuka on Turus ain ketä. Siis, ketä tommottis ruppe koulu syyttämä. Mee puhuta simmottos ku me ollan totuttu. Osata me kyl kirjakiältäki tarppen tulles, sit ku sääki tuut tääl käymään.

• henrjii

sama setä jota haastateltiin hurstin juhlissa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiky-maksuista valehtelu persujen törkein vaalipetos

Perusduunarina koen pahimmaksi persujen vaalipetokseksi "työmies" Putkosen lupaaman työntekijöiltä perittävien kiky-maks
      Maailman menoa
      31
      5328
    2. Haluat nainen torjua minut

Yhä uudelleen ja uudelleen. Huomaan sen. Ymmärrän miksi, mutta silti se sattuu. Eihän minulla ole muuta kuin haaveet si
      Ikävä
      69
      3996
    3. Miksei asevelvollisuuden kuluja lasketa Nato-menoihin?

Koskela (vas) kysyy aiheellisesti, että kun kerran palkka-armejaan perustuvat maat laskevat kysesestä toiminnasta aiheut
      Maailman menoa
      31
      3459
    4. Persuja tuntuu kiinnostavan vain muiden rahat

En muista kenenkään muun olleen huolissaan yhtä paljon muiden rahoista kuin persujen. Mistähän se kertoo?
      Maailman menoa
      93
      3241
    5. Onko Sdp:n romahdus pienpuolueeksi alkanut?

Mikään puolue ei kykene selviytymään loputtomasti, jos sitä repii jatkuvasti sisäiset ristiriidat ja kyvyttömyys päättää
      Maailman menoa
      46
      3202
    6. Demareissa jo paniikki päällä

Talouspoliittinen kykenemättömyys repii puolueen kahtia.
      Maailman menoa
      68
      2651
    7. Antti Lindtman heikko johtaja - ei valtiomiesainesta lainkaan

kyllä se eilen taas nähtiin. Ei pystynyt Antti vastaamaan edes toimittajan yhteen yksinkertaiseen kysymykseen - juu tai
      Maailman menoa
      124
      2152
    8. En malta odottaa, että Lindtman pääsee suhmuroimaan pääministerinä

kun pitää sopeuttaa 10 miljardin edestä, ja eläkkeisiinkin voidaan puuttua Antin mielestä. (Demarien kannattajissa suuri
      Maailman menoa
      54
      2149
    9. Farmi Suomi: Kirsi Salo syyttää koulukiusaajiksi - Jucci Hellström lataa napakasti

Mitäs mieltä olet Kirsi Salon koulukiusaamiskommentista? Farmi Suomi -kisassa väki vähenee ja kisa kovenee. Peliliikkeit
      Tv-sarjat
      26
      1407
    10. Listaa syitä mikä

Estää asioiden eteenpäin menemisen.
      Ikävä
      187
      1294
    Aihe