Onhan Joulussa huvittavaakin

Rauhansa.mies

Nähdä viimeinen viikko ennen aattoa, ihmiset vauhkoina ja massoina kaikissa kaupoissa, ja eläimellinen ryntäys alennusmyynteihin huomisesta Tapanista alkaen.

9

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin minustakin, olen ollut mukana samassa härdellissä ja nyt kun vietän erilaista joulua niin sen huomaa paremmin.
      Mutta Rauhasi ei ole kertonut sinulle, että alennusmyynnit alkoivat jo...

• Ei ole Rauhan mies ainakaan minua nähnyt ruokaostoksilla, eikä tule näkemään edes alennusmyynneissä. Yhtään vaatetta en osta, kunnes ainakin kymmenen on pois heitetty, siis pois talostani.

Ruoka, jota saan piakkoin, riittää varmasti tuonne tammikuun loppuun, oletan. Ainakin minua on "pestattu" lapsenvahdiksi seuraavat 3 kk, koska heidän äiskä opiskelee kaukana ja iskällä on töitä usein myöhään, joten olenkin aikonut muuttaa heidän saunakamariin, jossa on jääkaappi ja iso telkkari. Ainakin säästäisin sen osan bensa rahoissa.

Jaa`a, on siinä possakkaa, mutta osan lastenlasten koulukuljetuksista aijon sälyttää myös toiselle mummille, sillä samanlainen eläkeläinen hänkin on ja siinä on myös ukki apuna.

Olen minä joskus näin pyhien aattona erehtynyt kauppaan ja on se uskomatonta roudaamista. Luulisi vähintään, että yleinen hälytystila on julistettu ja ruoka loppuu heti! Nytkin on kaupat auki huomenna, siis vain yksi päivä kiinni ja taitaa silloinkin olla nuo ABC-huoltamot auki, joita ei tosin ole joka kulmalla.

• Rauhansa.mies

Eipä ole Rauhaa eikä Sotaa kertomassa ale ryntäyksistä, enkä ehken tykkäisikään sellaisesta Rauhasta jolla olisi pakkomielle ryntäillä ostoille...tai toisaalta mitäs se kuuluisi minulle, mitä hän rahoillaan tekisi.
        Mutta huvittavaa läpi vuoden tuokin, että esimerkiksi sunnuntaisin klo 12 saattaa nähdä porukkaa kauppojen ovilla kuin ne olisi ollut kiinni viikon. Vielä huvittavampaa, että ihmiset eivät muista juhlapäiviä jolloin kaupat on kiinni ja niin sitä vaan käydään läpi päivän oven takana "voi witu nää on kiinni".
        Asiasta puheenollen kävin tänään eräällä grilli baarilla (olen reissussa) jättämässä veikkauksia kun satuin ajamaan ohi. Joinpa ihan tuoremunkki kahvitkin.

• Joulu-meni-jo

Reisusahan se Joulupukki on tähän aikaan, siis palailemasa sinne Korvatunturille? Kuinkas siellä oli lunta, koska pulkat ilmeisesti täällä Etelä-Suomessa karahtelivat hiekkaan, ainakin kirjoittajien mukaan, koska aina on näitä "soraääniä" joukossamme, mutta mietin sitä, että toitko lahjoja heillekin?

Uskooko he (soraäänet) nytkin, että hyvin menee, aina voi häiriköidä, koska Joulupukilta tuli lahja! Mitään viestejä ei poisteta, vaikka ne kaivettaisiin esiin silloin "ammovainaan aikan", koska silloin sinä sanoit sitä ja sitten taas se toinen sanoi sitä ja meillä oli yhteinen "heila", mutta koskaan ei selvinnyt, kupi sen sai?

Sitten on vaatimus, joltain "loukatulta", että hänen s-postiin pitäisi vastata häntä koskevista kirjoituksista? Miksi? Kaikki täällä on julkista, eikä mitään salailua ja utelua toisten s-posteista, joten kärsi nahoissasi, joten ei mitään Lahjoja hänelle!.

Toitko lahjan myös Ruunelle, alias ruunemanni/ruuneperi ja mikä hän nyt milloinkin on,. riippuen hänen mielentilastaan? Kovasti hän nyt kuitenkin sitä kaipaisi, koska mikään aloitus ei hänelle kelpaa, mutta itse ei pysty parempaakaan tekemään, joten Kahvipirtin kävi mielestäni nolaamassa, (huomasin, että oli anteeksi pyydellyt, ilmeisesti taas keräten kehuja itselleen, että älä nyt ruunemanni) mutta sekin meni "harakoille", vai oliko ne varikset, joista hän mielellään kertoo?

Sinä kun olet "Rauhan mies", niin kirjoita, kuinka tännekkin se Rauha saataisiin, tai kysele siltä Rauhalta, koska naisethan on tunnetusti rauhan-asialla?

• Rauhansa.mies

? (nyt tuli ihan outoa läppää)
        Minä en tiedä mistään mitään, kun en ole vakiopalstalainen edelleenkään ja nimimerkkini viittaa pelkästään itseeni. Että ehkä olisi pitänyt olla "Oman-rauhansa-mies"
        Palsta rauhaa en pysty takaamaan missään, kun en tunne sotianne ja noita sotia on melkein jokaisella palstalla missä on hiemankin vilkasta liikennettä. Suomi ihminen on erikoinen siitä, että jos kaksi kokoontuu jossain, ennemmin tai myöhemmin he ajautuvat törmäyskurssille.

• Rauhansa.mies kirjoitti:

Eipä ole Rauhaa eikä Sotaa kertomassa ale ryntäyksistä, enkä ehken tykkäisikään sellaisesta Rauhasta jolla olisi pakkomielle ryntäillä ostoille...tai toisaalta mitäs se kuuluisi minulle, mitä hän rahoillaan tekisi.
        Mutta huvittavaa läpi vuoden tuokin, että esimerkiksi sunnuntaisin klo 12 saattaa nähdä porukkaa kauppojen ovilla kuin ne olisi ollut kiinni viikon. Vielä huvittavampaa, että ihmiset eivät muista juhlapäiviä jolloin kaupat on kiinni ja niin sitä vaan käydään läpi päivän oven takana "voi witu nää on kiinni".
        Asiasta puheenollen kävin tänään eräällä grilli baarilla (olen reissussa) jättämässä veikkauksia kun satuin ajamaan ohi. Joinpa ihan tuoremunkki kahvitkin.

Kylläpä sinua onnisti, ihan tuoremunkkikahvit, leipuritontut olleet siis puuhissaan joulupäivänä.
        Sait houkuteltua...lähdenkin tästä kahvinkeittoon, aika huonosti on asiat, ilman munkkeja nyt täällä munkkikahvit.

• Rauhassa.mies

Lämmitin ns joulupäivän pihasaunan kuten eilenkin ja nyt olen omilla papu kahveillani. Vielä on jäljellä pippareita, täytettyjä lusikka keksejä tms (ne olen saanut tutuilta) ja jotain kääretorttua. Pari päivää ja pitäisi laittaa tämä mummontönö off asentoon seuraavaa kertaa varten. Ehkä talvella käydä jos talvi tulee.

• unelmat-ei-lopu-multa-
    • Yleistäminenontyperää

Mitä möliset. En ole ikinä mennyt aleen Tapanina, yleensä tammikuu on pitkällä kun katsastan. Jouluviikolla kävin vain ruokakaupassa, en muunlaisissa. Enkä nyt ihan vauhkonakaan ollut vaikka koko viikko oli työpäiviä ja niitten lisäksi kotijoulun valmistelua perheelle, joka söi, joi ja juhli aattona, kun mutsi oli töissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiky-maksuista valehtelu persujen törkein vaalipetos

Perusduunarina koen pahimmaksi persujen vaalipetokseksi "työmies" Putkosen lupaaman työntekijöiltä perittävien kiky-maks
      Maailman menoa
      31
      5328
    2. Haluat nainen torjua minut

Yhä uudelleen ja uudelleen. Huomaan sen. Ymmärrän miksi, mutta silti se sattuu. Eihän minulla ole muuta kuin haaveet si
      Ikävä
      69
      3996
    3. Miksei asevelvollisuuden kuluja lasketa Nato-menoihin?

Koskela (vas) kysyy aiheellisesti, että kun kerran palkka-armejaan perustuvat maat laskevat kysesestä toiminnasta aiheut
      Maailman menoa
      31
      3459
    4. Persuja tuntuu kiinnostavan vain muiden rahat

En muista kenenkään muun olleen huolissaan yhtä paljon muiden rahoista kuin persujen. Mistähän se kertoo?
      Maailman menoa
      93
      3241
    5. Onko Sdp:n romahdus pienpuolueeksi alkanut?

Mikään puolue ei kykene selviytymään loputtomasti, jos sitä repii jatkuvasti sisäiset ristiriidat ja kyvyttömyys päättää
      Maailman menoa
      46
      3202
    6. Demareissa jo paniikki päällä

Talouspoliittinen kykenemättömyys repii puolueen kahtia.
      Maailman menoa
      68
      2651
    7. Antti Lindtman heikko johtaja - ei valtiomiesainesta lainkaan

kyllä se eilen taas nähtiin. Ei pystynyt Antti vastaamaan edes toimittajan yhteen yksinkertaiseen kysymykseen - juu tai
      Maailman menoa
      124
      2152
    8. En malta odottaa, että Lindtman pääsee suhmuroimaan pääministerinä

kun pitää sopeuttaa 10 miljardin edestä, ja eläkkeisiinkin voidaan puuttua Antin mielestä. (Demarien kannattajissa suuri
      Maailman menoa
      54
      2149
    9. Farmi Suomi: Kirsi Salo syyttää koulukiusaajiksi - Jucci Hellström lataa napakasti

Mitäs mieltä olet Kirsi Salon koulukiusaamiskommentista? Farmi Suomi -kisassa väki vähenee ja kisa kovenee. Peliliikkeit
      Tv-sarjat
      26
      1407
    10. Listaa syitä mikä

Estää asioiden eteenpäin menemisen.
      Ikävä
      187
      1294
    Aihe