Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

kuivat limakalvot ja vagifem

rookie66

Käytin jonkin aikaa Vagifem tabletteja, jotka asetetaan emättimeen paikallisesti.
Tämän piti auttaa limakalvojen kuivumisen estämisessä, ehkä niin kävikin osittain. Mietin kuitenkin että se millaista kosteus on sisäpuolella käytettäessä näitä tabletteja on mielestäni kokkareista ja epämiellyttävän tuntuista.
Millaisia ovat muut vaihtoehdot?
Haluaisin että limakalvot olisivat kestävät, mutta myös että se liukastava aine ei olisi sotkevaa ja epämiellyttävää. Onko jotain öljypohjaisia aineita tms

12

6399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiVagi

      Kokkareisuus johtuu jostain muusta kuin Vagifemistä.
      Onko sinulla kenties hiivaa? Olisi varmaan syytä tutkia lääkärissä, koska et ilmeisesti ole sitä aiemmin oireillut.
      Lääkäri sulkisi pois pari muutakin helposti tutkittavaa asiaa.

      Ravinnolla on iso merkitys limakalvoille. Samat aineet auttavat myös ihon kuntoon. A-vitamiini kannattaa hankkia porkkanoista, paprikoista ja tummanvihreistä kasviksista. Öljyinen salaatinkastike auttaa vitamiinin esiastetta karoteiinia imeytymään.

    • studio56

      Käytin myös Vagifemiä ja mielestäni se ei liukastanut tarpeeksi. "Liukkaus"oli paksun tuntuista ainetta joka kuivui heti kun sitä joutui emättimen ulkopuolelle. Tätäkö tarkoitit sillä että sotkee?
      Pitäisikö käyttää lisäliukastetta?
      Olen 55v ja seksin harrastamisesta on jonkin aikaa. Pelkäänkin enää aloittaa, kumppania ei tällä hetkellä ole. Pelkäänköhän turhaan että limakalvot ei kestä tai olisin kuitenkin kuiva?
      Miten kauan Vagifemiä pitää käyttää että limakalvot palautuvat edes hiukan kestävämmäksi

      • MatinkylänMaija

        Minulla myös limakalvot kuivat kuin saharan aavikko. Lääkäri suositteli Vagifemia, mutta se ei yksin riittänyt. Paikat oli yhä kuivat ja limakalvot kuin hiomapaperia. Soitin lääkärille, joka neuvoi käyttämään apteekista saatavia Inttivag- emätinpuikkoja niinä päivinä kun en käytä Vagifemia. Ja nyt on paikat kosteena. Mieskin kiittää ja alapää voi hyvin.


    • atoopikko2015

      Vagifem ei ole liukaste, vaan hormonivalmiste. Eli perustuu siihen, että kun elimistön oma hormonitoiminta hiipuu ja limakalvot sen vuoksi ohenevat, niin Vagifem sisältämillään paikallisesti vaikuttavilla hormoneilla vahvistaa limakalvoja ja sitä kautta ehkäisee ohuiden limakalvojen aiheuttamia emättimen ja virtsateiden ongelmia.

      Apteekeissa eivät jostain syystä tajua ohjata ihmisiä käyttämään Vagifemia oikein. Olen kuullut tosi outoja tarinoita väärin ymmärretystä hoidosta (esim. joku on syönyt sen tai jättänyt myös asettimen vaginaansa).

      Jos haluat pitää vahvat limakalvot, on liene ainoa vaihtoehto käyttää joko paikallista valmistetta (Vagifem tai vastaava) tai sitten hormonikorvaushoitoa, joka vaikuttaa koko kehoon. Liukasteet ovat erikseen. Toki niitä voi seksissä käyttää, jos tarvitsee. Jos sinulla on tulehdus, se on hoidettava erikseen. Kaikille lääkkeille tai niiden apuaineille voi olla myös allerginen, eli ehkä sinulle käy jokin muu valmiste paremmin? Käy juttelemassa apteekissa tai hoitajan tai lääkärin luona.

    • vagi123

      Onko Vagifem myrkyllistä?
      Ajatellen lähinnä suuseksiä.
      Onko sulanut tabletti seksin aikana miten käyttäytyvä?
      Mietin tuota aiemmin mainittua "paksun tuntuista ainetta"

    • Kuinka.mahdollista

      Ihmettelen kuinka naiset pitää Vagifemia liukasteena. Kuin keskustelijat olisi ulkona sen vaikutuksesta vaikka ovat sitä lääkärin reseptillä saaneet? Se on hormonivalmiste eikä sitä käytetä liukasteena.

      • jgghdfgfdf

        Osa naisista on vieläkin liian kainoja kaiken seksuaalisuuteen liittyvän suhteen. Ehkä puurot ja vellit menevät sekaisin siinä vaiheessa, kun mennään valittamaan lääkäriin tai apteekkiin kuivia limakalvoja. Sitten luullaan, että saatiin liukastetta. Ehkä jossain Saharassa käytetään hiekkaa liukasteena tai tykätään kuivapanoista, mutta terve järkikin sanoo, ettei kuiva tabletti mitään liukasta.


    • jane51

      Vagifemin hormonipitoisuutta on pienennetty, eikä se riitä kaikille tarvittavaan hormonivaikutukseen. Oma gynekologini neuvoi minua käyttämään Vagifemin ohella kaksi kertaa viikossa Pausanol voidetta ulkoisesti. Tämä kombo auttaa paremmin.

      Kuivuteen ei toki Vagifem ole tarkoitettu, vaan seksin yhteydessä on käytettävä lisäksi liukuvoidetta.

    • vuddu

      Vaikutuksen huomaa selvästi jo pelkästään vulvan limakalvoista, sillä muuttuvat hetikohta siloisen pulleiksi. Ja voi olla että lisää jopa halukkuutta siellä.

      • nuuskas

        minulla ei hirveästi oireita täällä limakalvo puolella,,,pikku pissavaivaa lähinnä ja kiihoitusta ei tule enää kovin helpolla. vaihtarit alkaneet kuuminen aaltoineen mutta hormoneja en käytä. pärjään ilman. sain vagifem 10 mg emättimen hoitoon . mietin aloitanko?? jos sitä kokeilee voiko sen lopettaa itsekseen jos tuntuu ettei tarvetta. pakkauksessa vain lukee että ei saa lopettaa...mitä haittaa siitä olisi?


    • viivimariaa

      Apteekista saa Aco -liukastusvoidetta on todella hyvä tuote, Luomu kookosöljy myös hyvä liukastusvoide. Molemmat olen hyväksi havainnut myöskin mieheni on samaa mieltä. Näillä jatketaan olen 55v ja limakalvot on pysyneet näillä kunnossa. En ole tarvinnut hormonikorvaushoitoja ja toivon että niitä ei jatkossakaan tarvittaisi.

    • Anonyymi

      Vaicute häpyvoide on tosi hyvä suomalainen valmiste kuiville emättimen ja häpyalueen limakalvoille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe