Rippikouluvieraat?

Anonyymi1235

Eli asia on näin,
olen 2016 menossa kesällä ripille ja ongelmana on se että ketä juhliin voi kutsua? Haluaisin kutsua koulustani erään tärkeimmän opettajan sinne, juttelemme koulussa paljon toisillemme vapaa-ajan kuulumisia yms. Hän asuu mummini naapurissa ja siitä tuttu, olen siis tiennyt hänet jo pienestä pitäen. Todella ihana ja sympaattinen ihminen. Mutta onko se paha kutsua kun kuitenkin on kyse opettajasta? Lahjaa häneltä en tietenkään vaadi :)

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikjmntg

      Tottakai ja kutsu muutamia paratiisin käärmeitäkin varmuuden välttämiseksi.

      • Anonyymi

        Olikohan tääki sarkasmia, ois kiva kuulla oikeita mielipiteitä.


      • ikgmbkjrrehj
        Anonyymi kirjoitti:

        Olikohan tääki sarkasmia, ois kiva kuulla oikeita mielipiteitä.

        Se oli ja on edelleen faktaa!

        Lue tämä tarkoin ja yritä ymmärtää:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
        Pappislupaus
        Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
        "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."
        HUOM!!!
        Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"
        SIIS Jeesuskaan ei käskenyt paavalilais-luterilaisuuden sopaskaa saarnata vaan antoi opetuslapsilleen käskyn saarnata ja opettaa sitä evankeliumia mitä Jeesus oli opetuslapsilleen opettanut.

        uskontunnustuksen kaltaisen pappislupauksen antaneet ovat Jumalasta, ihmisyydestä, järjestään ja ymmärtämisestään luopuneita paratiisin käärmeitä, siis valehtelevat Jumalan ja Jeesuksen Nimeen saatanaa palvelevina.

        aavalilais-luterilaisuuden herra ja herra jumala:
        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta joka on edelleen kristittyjen herra. Tulee esiin mm tästä herraa palvelevelleesta herra jumalan uskovaisilleen antamasta käskystä...

        LUTERILAISET EIVÄT SAA PALVELLA JUMALAA JA JEESUSTA, EIKÄ PAPPISLUPAUKSEN ANTANEET SAA SAARNATA JEESUKSEN EVANKELIUMIA.
        ´herra on herra epäjumala jonka ensimmäistä käskyä ei ole raamatussa.
        herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
        herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

        herralta rauha; ihmisyydestään luopumattomille!


    • Nainen.46

      Vain lapsenmieliset typerykset menee enää ripariin. Kirkko tietysti haluaa että kaikki herkkäuskoiset lapset kävisivät riparin ja uskistuisivat. Kirkko haluaa rahanne.

      Mieti tarkkaan ennen kuin menet ripariin. Haluatko todella kirkon huuhaa aivopesuun ja haluatko todella antaa rahasi kirkolle?

      Ps. Piispoilla yli 150 000€ vuosiansiot ja 1000 000€ työsuhdeasunnot.

    • Anonyymi

      Olisi kiva kuulla vastauksia tuohon itse kysymykseen.... Riparille olen kyllä ehdottomasti menossa :)

      • Jalaa

        Vaikuttaako siltä, että täältä saat järkeviä vastauksia? Eiköhän tuo muutama viesti jo paljastanut tason, ja vastausten laadun.


    • likka.pohojanmaalta

      Kutsu pois, jos hän on sinulle noin tärkeä. Nehän ovat kuitenkin SINUN juhlasi, joten eikös SINUN pitäisi saada päättää, keitä sinne kutsut? :)
      Kysy ihmeessä myös vanhempiesi mielipidettä.

      • Sameday

        Samaa mieltä


    • Anonyymi

      Kiitoksia te muutamat :D tässä vielä pohdiskelen

      • tfcexwzwzw

        Jumalasta ja ihmisyydestään sekä järjestään ja ymmärtämisestään luopumisen juhliminen on jotenkin saatanallisuuden sairasta mutta sitähän se rikollisuuden uskovaisuus on aina, paavalin ajoista ollut....


      • Anonyymi

        jaahas


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8276
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1919
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe