Yritin taas pelata Grand Theft Auto-peliä vindovsilla.
No niinhän siinä kävi, että 2005 julkaistu peli ei toiminut vindovsilla (7), mutta kun asensin pelin Ubuntun wineen niin se lähti toimimaan loistavasti!
Vindovsin pelit toimii paremmin Linuxilla - miten se on edes mahdollista?
Outo juttu!
16
124
Vastaukset
https://www.microsoft.com/fi-fi/store/apps/grand-theft-auto-san-andreas/9wzdncrfj1zn
Tämähän on siltäosin poikkeuksellinen peli, että siitä on julkaistu versio myös uusille vindovseille. Mutta miksi ihmeessä maksaisin nyt 7 euroa pelistä, jonka olen jo kymmenen vuotta sitten ostanut?- wine-staging-amd64
tri-linuks-mieli-ala kirjoitti:
Ehkäpä siksi, ettei teillä ole rahaa?
Minulla ei ole rahaa, mutta on Windows 7 Ultimate, Windows 10 PRO, eikä GTA SA noissa toimi ilman nylkytystä. Ubuntussa Wine 1.9 ohjelmalla toimii ilman nylkytystä!
Täytyy kiertää maat ja mannut jos löytää yhdenkin sellaisen pelin/ohjelman, joka EI TOIMI Windowsissa, muta TOIMII tubuttimessa!
Kyseessä täytyisi myös silloin olla ohjelma/peli, jolla ei tee mitään ja joka on hyvin vähän käytetty, koska siinä ei silloin olisi Windows tukea.
- nöyräksi_vetää
Vindovsiin ohjelmien asentaminen vaatii raamatun kainaloon ja sormien ristimisen, rukoilua unohtamatta. Tosin yleensä tuo varmana pidetty taktiikka ei toimi.
- GrimRiddar
Jaa-a, käyttäisit avaruusajan Windows Operointi Systeemiä niin mitään tuollaisia ongelmia ei tule. Vindovs on varmaan joku susipaska linuks-tistripuutio, eihän niissä mikään toimi.
- seppo_on_sairas
no niinhän se on! ihan aito microsoftin windows-ultramonitoimimatonkäyttökelvotonjärjestelmä! ei siinä mikään muu toimi kuin haittaohjelmat ja vakoilu!
- Linuks_pelaamaton
Onnea vaan sinne perikseen ja koetahan pärjäillä sen tubuttimesi kanssa perunapoikapeliä pelatessasi…..†
- vinkujia_pataan
Minäkin pelaan Wine:llä GTA SA peliä ja hyvin wörkkii :) Kadut ovat täynnä VinHihhuleita joita jyrään ja pieksän :)
- Linuks_K-18
Miten te linukshihhulit voittekaan pelata tuollaisia kammottavia K-18 pelejä.....†
- wine-staging-amd64
Linuks_K-18 kirjoitti:
Miten te linukshihhulit voittekaan pelata tuollaisia kammottavia K-18 pelejä.....†
Ikäraja täyttyy. Winhihhulit ovat kehitykseltään aina alle 18.
- wakoilu_toimii
Cortana syö kaikki resurssit, joten pelit eivät toimi windowsissa. Osta 2 kilowatin poweri ja i7 prossu, niin ehkä voit jotenkin pelata.
- linuks_jälkeenjäänyt
Tässähän se taas nähtiin - vain yli kymmenen vuotta vanhat pelit kelpaa linuksiin tai edes toimivat siinä!
Täytyy varmaan pistää Cygwiniin Wine, niin alkavat Windows-ohjelmat toimia Windowsilla.......†
- Tarkkana
GTA San Andreas julkaisiin kyllä 2004 puolella
- tarkkaa_tarkempi
"Peli julkaistiin alun perin vain PlayStation 2:lle vuoden 2004 lokakuussa, mutta kesäkuussa 2005 siitä julkaistiin versiot myös Microsoft Windowsille"
https://fi.wikipedia.org/wiki/Grand_Theft_Auto:_San_Andreas
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1272213
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h282146- 1582044
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue181492- 241206
- 511027
- 86985
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To24902- 114894
Mihin olet kadonnut kaivattuni?
Mulla on niin ikävä sua että järki lähtee😔 Pakoilit, pakoilet vieläkin ja nyt susta ei näy merkkiäkään. Tätä päivää oon34853