Saattaisin saada ilmaiseksi aikuisen yorkshirenterrierin. Olen nähnyt hirveän pitkäkarvaisia ja rusetti päässä. Olen myös nähnyt toisennäköisiä. Mistään oppaasta en ole oikein löytänyt tietoa, miten on tämän rodun turkin laita. Voiko sen leikata lyhyeksi? Olen jo yli 70 eikä oikein tuollaisen pitkän turkin hoitaminen oikein käy nivelille. Ja minulle on sanottu, että tuo rotu ja yli 6 vuotias koira ei kapaisi hirveäasti liikuntaa. Miten oikein on?
Minulla on ollut vuodesta 1990 asti koira, olen aina ottanut uuden kun entinen kuoli. Viimeisin koira kuoli helmikuussa ja ajattelin, että en enää koiraa ota. Mutta vajaan vuoden sisällä asia on mennyt niin pahaksi, että melkein itken kun näen koiran, oli se sitten mitä rotua tahansa. Siksi nyt taas mietin koiran ottamista. Mutta en oikein ihan pentua jaksaisi ottaa, siinä on pienenä niin paljon hommaa.
Yorkshirenterrieri
3
305
Vastaukset
- emese
Minkä tahansa koiran turkin voi keritä, ellei aio viedä näyttelyihin. Yorkki on niin pienikokoinen, että sen liikunnantarpeen kyllä pystyy täyttämään vanhempikin ihminen.
Onko koirassa jotain vikaa, jonka takia se annetaan pois? Jos se ei ole sisäsiisti niin siinä vasta hommaa riittääkin. Toivottavasti ei näin ole, vaan saisit kivan koirakaverin.- kaipaankoiraa
Koira on ilmeisesti kennelissä ja käytetty pentujen tekemiseen. Nyt ei enää koiralla teetetä pentuja ja se annetaan pois. Tämä on erään koiratuttavani (koirien kasvatta, ei tämä rotu) vinkki, joten on varmaan luotettava,koska hän tuntee nämä ihmiset.
- yorkki5v
Hei! Meillä on 5 vuotias yorkki uros, ja sen turkki on leikattu länsiylämaan terrierin tyyliin, eli päältä lyhyeksi ja vatsan alta ja jaloista hieman pitemmäksi, toki turkin voi leikkauttaa ihan lyhyeksikin jos niin haluaa. Tosin lyhyt turkkisella voi olla talvella kylmä, eli ulos mennessä kannattais ehkä pukea villapaita päälle. Meidän yorkki ei halua tehdä pitkiä lenkkejä, tykkää enemmänkin haistella joten lenkit lyhyitä ja hitaita johtuen lukuisista pysähtymisistä haistelemaan. Mutta toki luonteilla on eroja. Ota selvää mihin tämä yorkki on tottunut niin tiedät enemmän mitä sen kanssa olisi tiedossa ja näin ollen voisit miettiä jaksatko sen kanssa. Tsemppiä, mitä sitten päätätkin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11536Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras911450Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221031Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva182877Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2767Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks42721- 101718
Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks28718- 7684
- 60673