Saattaisin saada ilmaiseksi aikuisen yorkshirenterrierin. Olen nähnyt hirveän pitkäkarvaisia ja rusetti päässä. Olen myös nähnyt toisennäköisiä. Mistään oppaasta en ole oikein löytänyt tietoa, miten on tämän rodun turkin laita. Voiko sen leikata lyhyeksi? Olen jo yli 70 eikä oikein tuollaisen pitkän turkin hoitaminen oikein käy nivelille. Ja minulle on sanottu, että tuo rotu ja yli 6 vuotias koira ei kapaisi hirveäasti liikuntaa. Miten oikein on?
Minulla on ollut vuodesta 1990 asti koira, olen aina ottanut uuden kun entinen kuoli. Viimeisin koira kuoli helmikuussa ja ajattelin, että en enää koiraa ota. Mutta vajaan vuoden sisällä asia on mennyt niin pahaksi, että melkein itken kun näen koiran, oli se sitten mitä rotua tahansa. Siksi nyt taas mietin koiran ottamista. Mutta en oikein ihan pentua jaksaisi ottaa, siinä on pienenä niin paljon hommaa.
Yorkshirenterrieri
3
132
Vastaukset
- emese
Minkä tahansa koiran turkin voi keritä, ellei aio viedä näyttelyihin. Yorkki on niin pienikokoinen, että sen liikunnantarpeen kyllä pystyy täyttämään vanhempikin ihminen.
Onko koirassa jotain vikaa, jonka takia se annetaan pois? Jos se ei ole sisäsiisti niin siinä vasta hommaa riittääkin. Toivottavasti ei näin ole, vaan saisit kivan koirakaverin.- kaipaankoiraa
Koira on ilmeisesti kennelissä ja käytetty pentujen tekemiseen. Nyt ei enää koiralla teetetä pentuja ja se annetaan pois. Tämä on erään koiratuttavani (koirien kasvatta, ei tämä rotu) vinkki, joten on varmaan luotettava,koska hän tuntee nämä ihmiset.
- yorkki5v
Hei! Meillä on 5 vuotias yorkki uros, ja sen turkki on leikattu länsiylämaan terrierin tyyliin, eli päältä lyhyeksi ja vatsan alta ja jaloista hieman pitemmäksi, toki turkin voi leikkauttaa ihan lyhyeksikin jos niin haluaa. Tosin lyhyt turkkisella voi olla talvella kylmä, eli ulos mennessä kannattais ehkä pukea villapaita päälle. Meidän yorkki ei halua tehdä pitkiä lenkkejä, tykkää enemmänkin haistella joten lenkit lyhyitä ja hitaita johtuen lukuisista pysähtymisistä haistelemaan. Mutta toki luonteilla on eroja. Ota selvää mihin tämä yorkki on tottunut niin tiedät enemmän mitä sen kanssa olisi tiedossa ja näin ollen voisit miettiä jaksatko sen kanssa. Tsemppiä, mitä sitten päätätkin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389