Hyviä asioita pietarsaaresta

Olavipuutarhastanne

Jätetään nyt hetkeksi mamut ja upm löyhkä taaksemme,sekä muut negatiiviset asiat ja kertokaapas jotain hyviä asioita jeppiksestä! :) parhaimat ruokapaikat tai baarit. Paikat missä omadielu lepää. Kenties kaupungin kuumin tytsy tai kolli?ihan mitä vain kertoa kugan on positiivista! :)

Minusta täälä on paljon hienoja paikkoja kuten fäboda,monet hienoimmat paikat löytyy ihan luonnosta .talvisin kävis on nättinä kun lunta ja isot usko,toivo ja rakkaus ripustettu loistamaan katuja... sit iso hatun nosto näilleuuden tien tekijöille! ovat tehneet ahkerasti töitä ja varmasti tulee hienot tiet ja kävelykadut :)

16

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Happy_Days

      Tiet numero 8 ja 741.
      Gumbaijaa !

    • beethooven

      Vanhusten mahtava kirpputorihanke entisessä tulitikkutehtaassa numero 1. Jaakonpäivien happeningit ehkä sitten se 2. Stadilaisittain ajatellen se uskomaton rauha jonka voi aistia kaikkialla jopa kaupungin keskustassa koiran kanssa liikkuessa. Kuten Koulupuistossa ja Skattalla eritoten ja lähes joka päivä ja etenkin vielä ilta.

    • anteroylipäiväinen

      Suvakit ja Mamut

    • Jeppisgirl87

      Ite tykkään myös koulupuistosta. Ei mua ole koskaan sielä juopot häirinneet vaikka joitakin se tuntuu haittaavan ... skata onkin ehittomasti hienoin alue täälä!

    • Jeppispoju

      Ei muakaan ne puiston juopot haittaa. Monesti oon käyny siellä haahuilemassa.

    • Nunja

      Upea kaupungintalo sen ikkunassa surullinen näky
      Jakobssonin haamu.

    • kohtuukäyttäjä

      Puliukot ryyppää rivissä Prisman edustalla.

    • Kebappiakoneeseen

      Jörskillä on hyvää sapuskaa, ei mitään donaldsinsontaa.

    • LCHF

      Korv görans!

      • IsoCEE

        Göranin kebabin hinta lähentelee jo gourmet-aterian hintatasoa.


      • Ottooppilas

        Onko hinnat nousseet paljonkin? En ole uudessa jörskissä edes vielä käynyt...


      • beethooven
        Ottooppilas kirjoitti:

        Onko hinnat nousseet paljonkin? En ole uudessa jörskissä edes vielä käynyt...

        Vanhasta kioskista ostin tosinaan mutta sitten huomasin että viereisestä Halpahallista saa sitä paljon halvemmalla.


    • calle060

      lessut veivaa teurasjätettä rullalle ja sanovat kebabiksi

      • jeppispoppis

        Pari kertaa meinannut ostaa Snellmannin kebabia Prismasta, mutta on loppu. Ostin sitten Poutun kebabia. Ei ole paikallista, ja se on kalliimpaakin.


    • beethooven

      Tosiaankin kaupunkilaiselämään tavallaan kuuluu se että jokunen paikallinen istuskele aikaansa siellä puistossa ja naukkailee pullosta välillä vähäsen tulilientä yms. Usein kesällä heitä näkee siinä kultakala lammen vieressä. Ei ole ollut mitään ongelmaa ja ovatpa jo jopa yrittäneet tervehtiäkin ruotsiksi siinä koiran kanssa liikkuessani. Mutta helsinkiläisenä en taida olla ihan hevin vietävissä suuntaan jos toiseen arvaten kuitenkin. Sen sijaan arvaan että nykyään koulupuisto on nuorison dokaamispaikka numero 1. Siinä sivussa saattaa sitten puolivahingossa tulla tallatuksi jokunen kasvikin ? Toisaalti kun itse olin nuori 1970-luvulla niin missäpä siitä muuallakaan dokattiin kuin joissakin Helsingin lukuisista puistoista usein miten ainakin kesäaikaan. Pietarsaaresta en tiennyt silloin vielä mitään muuta kuin jäätelön ja tupakkatehtaan sekä korkeintaan sijainnin rannikolla. Niin se vaan maailma muuttuu vielä myöhemmälläkin iällä näköjään. Kiitos siitä kuulunee omalle nuorisolle tavallaan jotka innostuivat vastustuksestani huolimatta jokunen vuosi sitten hyppäämään mustaan aukkoon ja tulemaan opinahjoon Pietarsaareen ainakin vielä toistaiseksi. Kaiken kaikkiaan kokemus kohdalktani tähän asti on kuitenkin ollut enemmän myönteinen kuin kielteinen. Ehkä ulkopuolinen ei tavallaan ota kantaa ihan joka vääntöön esim. kieli ym. kysymyksissä? Vaan pitää sitäkin vähää enemmän rikkautena kuin varsinaisena haittana mitenkään.

    • Old_Men_Limbo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1336
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1195
    3. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      914
    4. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      906
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      77
      819
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      774
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      773
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      766
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      754
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      675
    Aihe