Ajattelin kävellä Phuketin päästä päähän (uusi)

EntinenjuoksijaII

Kävelisin mahdollisimman lähellä merta, eli rantakohteet kelpaavat oikein hyvin. Yöpyisin halvoissa hotelleissa. En kuitenkaan retkeilymajatyyppisissä paikoissa.
Todellakin päivällä lyhyempiä kävelyitä, kuin illalla.

Olen kyllä yksin kävellyt paljonkin Phuketissa, mutta vain lähialueilla kulloinkin kyseessä olevasta hotellista. Myös pienempimuotoisua reppureissuja olen tehnyt Phuketissa.

Onko vihjeitä/neuvoja

18

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NäinKäppäilinItse

      Sillalta etelään aluksi moottoritien vartta vuonon yli. Sitten länsirannalle, jota pitkin onkin ihan rattoisaa käppäilyä aina Lentokentälle saakka, joka täytyy kiertää idän kautta. Takaisin rantaan ja suunta kohti Rawaita.

      Yöpyminen teltassa ennen Banglaa ja Patongin kylää.

      • Entineljuoksijall

        Miksi kävelisin lentokentälle, jos juuri sinne olen laskeutunut? Niinkuin sanoin asustelelisin halvoissa hotelleissa.

        Kiitos kuitekin


    • kamatHotskaan

      Matkalaukun vetäjää Phuketin läpi ei taida olla vielä nähtykään. Kun tuon olet suorittanut, niin WhiteBearissa antavat kaljan ja sitten porttikiellon.

      • niiiaivan

        ?????????????????????


    • kävelyterapiaa

      Itse aikoinaan ajoin siihen sillankulmaan Banglalta taksilla ja aloitin kävelyn siitä. Menin itäpuolta ja 3:lla yöpymisellä tulin takaisin Patongille.

      Eli ihan täyttä ympyrää ei tullut tehtyä ja luoteinen Phuket jäi vielä näkemättä (väittävät parhaaksi, ainoa ongelma on kiertää kenttä). Lisäksi Buddhalle nousu toiselta puolelta Chanlongista ja laskeutuminen viidakon läpi Karonille jäi seuraavaan matkaan.

      Phuketin saarella koillisosassa on myös hienoja vaelluspolkuja, joissa näkee villejä viidakon eläimiäkin.

      Pattiksella tapasin vuosi sitten suomalaislääkärin, joka oli kävellyt Pattikselta Nong Khaihin, käynyt Laosissa ja jatkanut sieltä vielä Chiang Maihin.

      • hatunnostoMlle

        Missä vaiheessa se M...nen oli takas Pattiksella?

        Kaveri tapas sen Khon Kaenissä ja koitti saada luopumaan urakasta. Jalat oli täysin rakoilla, jalkapohjat likimain vain Compeedia. Niin vaan sissi lähti Khonista yötä myöten taipaleelle kohti pohjoista. Se oli tammikuuta 2014.


      • HattuPoisPäästä

        2014 lopussa oli tohtori reissunsa suorittanut.

        Kannattaa kaikenmaailman peräkammareitten reisiTimojen mennä suorittamaan persiissään.


    • NohevaTimo

      Kukaan EI kävele tuollaista matkaa piste!

    • Phuket2

      Yksi reitti voisi olla: Lentokenttä, rantaa pitkin Mai Khaoon ja Sarasin sillalle. Sieltä ensin maantietä pitkin etelään. Myang Maista käänny itään, josta pääset rauhallisimpia teitä pitkin kohti Bang Rongia ja Ao Poria. Näkymät ovat komeat.

      Sieltä sitten etelään, Phuket towniin.

    • KovaKävelijä

      WAU, upea idea, lähteä täältä hangesta rämpimästä iloiseen Thaimaahan kävelemään.

      Hiki syö sukkaa ja kenkää, mutta hyvällä jalkahuollolla homma varmasti onnistuu. Ja ylipainokin putoaa, kun kuumuudessa liikkuu ja syö hyvin terveellisesti.

      Laita viestiä, kuinka menee, tähän innostuin itsekin.

      • krampitjarakot

        Sopii mennä koittamaan. Vaan senpä sanon, että kohta alkaa kaipaamaan hangessä rämpimistä. Asfaltin päällä on auringon paahteessa äkkiä 60 asteen lämpötila.


    • reikäpoikienHommoo

      Perheen pienimmät eli pikkukakkonen

      • NiuvassaSeinätHeiluu

        Pitikö Sika Amalian tulla sotkemaan tätä hienoa keskusteluakin ?


    • ihanmielenkiinnosta

      No, joko kävelit ?

      • todellisuusontoista

        On helppo uhota täällä etukäteen.

        Kun sitten paikanpäällä notkutaan illat baareissa, niin kaikki liikunta unohtuu helposti.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5238
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2386
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1907
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1598
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1216
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1202
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe