Ensimmäiset menkat(?)

menkkamiisukki

Moi! Oon ensvuoden alkupuolella 12v täyttävä tyttö. Rinnat alkoivat kasvamaan muutama vuosi sitten.

Tänään virtsani oli hieman rusehtavaa, ja ajattelin että olen vain juonut liian vähän vettä, mutta nyt illemmalla olin katselemassa televisiota, kun alkoi tuntua että pissat tulee housuun. Menin vessaan ja verta tuli mielestäni aika paljon. Verta oli suunnilleen kaikkialla alapäässäni, joten en ole varma tuliko se mistä reiästä. Veren mukana tuli paksu limakasa. En tiedä onko kuukautiset alkamassa, minulla ei vielä ole ennen ollut kuukautisia.

Lisäksi äitini on työmatkalla ulkomailla ja olen kotona isäni ja isoveljeni kanssa. Kelle puhun tästä asiasta?

9

227

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poika13v

Onks kik?

• onneamatkaaaan

Menkkasi todennäköisesti alkoivat. Jos et tiedä, missä äitisi sidetarpeet ovat, pistä nyt toistaiseksi vaikka vessa- tai talouspaperia suojaamaan. Jos kehtaat, kerro isällesi. Ja jos kehtaat, käy toki ostamassa sidepaketti (jos koet tarpeelliseksi), koska ei tolla paperilla kovinkaan usein pärjää kauhean hyvin.

• menkkamiisukki

Kiitos neuvosta! Verenvuoto loppui aika äkkiä, onko se normaalia? Entä tumma, paksu lima joka tuli veren mukana?

• onneamatkaaaan

Vuotosi loppui hetkellisesti ja se palailee sitten todennäköisesti myöhemmin illalla tai viimeistään parin päivän sisällä (juuri tämän takia kannattaa "suojautua", ettei sotke alushousuja vereen vuodon palatessa). Ja jos näin ei käy, on sekin normaalia, kun kuukautisesi vasta kuitenkin alkoivat. Tästä 'limasta' - olihan se siis muun vuodon väriä vastaavaa (eli verta)? Itsellekin tuli yllätyksenä, että tämän muun veren lisäksi tulee myös klimppejä (eli verihyytymiä), jotka tosiaan muistuttavat limaa. Tästä siis kai kysymys. Täysin normaalia, älä huoli. Tsemppiä asian kanssa :)

• menkkamiisukki

Juu, musta vähän tuntuu että ne on niitä verihyytymiä. Kiiton paljon vastauksesta :)

• Juuujuujuujuuu

Kerro isällesi vaan. Siis miksi et muka kertoisi :DDD

• Juuujuujuujuuu

Siis soita äidillesi ja kysy häneltä :)

• menkkamiisukki

Isälleni varmaan voisin kertoa, mutta hän ei osaa noita menkka-asioita, minulla ei myöskään ole siskoja.

Äiti taas ei voisi mitenkään auttaa, kun tulee vasta viikon päästä työmatkaltaan. Kiitos kuitenkin.

• Wertuerss
        menkkamiisukki kirjoitti:

Isälleni varmaan voisin kertoa, mutta hän ei osaa noita menkka-asioita, minulla ei myöskään ole siskoja.

Äiti taas ei voisi mitenkään auttaa, kun tulee vasta viikon päästä työmatkaltaan. Kiitos kuitenkin.

Hauskoja menkkapäiviä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti

Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää
      Maailman menoa
      36
      2151
    2. Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!

Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten
      Maailman menoa
      64
      1992
    3. Helsingin yllä valopalloja

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön
      Sinkut
      121
      1920
    4. HÄLYYTYS!!

Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a36
      NATO
      386
      1645
    5. Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?

Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.
      Kouvola
      103
      1621
    6. Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja

Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah
      Maailman menoa
      124
      1454
    7. Millainen on naisellinen nainen

Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n
      Sinkut
      182
      1082
    8. Raamatullinen kaste

Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu
      Kaste
      53
      957
    9. Mitkä asiat kaivatun ajattelussa

Ihmetyttävät? Mikä on tullut yllätyksenä?
      Ikävä
      73
      895
    10. Mitkä olisivat kolme tärkeintä

vihjettä kaivatustasi?
      Ikävä
      27
      889
    Aihe