Mulla on eräs "kaveri", jonka seura ei oikestaan kiinnostaisi, tai korkeintaan silloin jos näkisimme vaikkapa baarissa. Ongelmana on se, että tämä asperger tapaus tulee nykyisin tyyliin 2-3 päivän välein pimpottamaan ovikelloani soittamatta, vaikka hänellä on mun numero. Ennen hän kävi kylässä vain parin viikon välein, ja soitti aina ennen tänne tuloaan. Nyt hän on ruvennut jo noinkin paljon käymään soittamatta oveni takana.
Aina kun hän käy täällä, hän istuu täällä jonnekkin puoleenyöhön asti, vaikka mulla olis töitä seuraavana päivänä. Istuu tietokoneellani netissä, vaikka hänellä on netti omassa puhelimessaan. Tietokonetta hänellä ei ole. Jokin asia mun kämpässäni tuntuu vetävän tätä asperger-tapausta puoleensa, koska hän näyttäisi tapailevan mieluummin täällä kuin hänen kämpillään. Aina joskus käyn hänen kämpillään siksi, että hän saisi tavattua mua tarpeeksi eikä tulisi vähään aikaan oveni taakse. Aina kun ehdotan hänelle että lähtis kotiinsa klo 22 aikoihin, niin vastaus on suunnilleen tällainen: "Jospa vaikka lähtisin sit siinä 22.30 aikoihi", ja lähtee yleensä 22.45 aikoihi silloinki. En pysty kohta elämään kämpässäni rauhallista elämää, kun tämä asperger soittelee ovikelloani täysin ilmoittamatta. Eikä hänen seuransa muutenkaan mua kauheasti viihdytä, ainoastaan silloin, kun ollaan baarissa porukalla minä, hän ja joitakin meidän yhteisiä tuttuja. Kuitenkin oon tuntenu hänet jo pitkästi yli 15-vuotta, enkä jotenkin kehtaa sanoa hänelle vastaan. Enkä haluais tehdä ohareita. Joudun kohta varmaan pitämään aina valot suljettuina kämpässäni, ja teeskentelemään etten ole kotona. Olen joskus niin tehnytkin, koska olen huomannut, että jos vaikkapa sanon, ettei jaksa nyt tavata kun väsyttää, niin vastaus on, että "jospa mä nyt kuitenkin tulisin."
Mulla itsellänikin on asperger, ja olemme siksi molemmat olleet aikoinaan vammaispalvelun asiakkaita, käyneet vammaispalveluiden järjestämillä leireillä yms. Meidän molempien entinen ohjaaja tuntuu melkeinpä pakottavan meidät olemaan kavereita, ja "kaverilleni" se kyllä kelpaisi vaikka joka päivä näköjään, mutta mulle riittäis vaikkapa kerran kuukaudessa baarissa. Mut en pysty kuitenkaan sanomaan hänelle, että älä enää käy kämpilläni, vaan nähdään jatkossa baarissa. Se olisi mielestäni todella outoa ja epäkorrektia, enkä kuitenkaan kokonaan halua missään nimessä katkaista välejäni häneen, haluaisin vain ottaa vähän etäisyyttä.
Mutta eniten ihmetyttää: Miksi hän ei nykyisin soita mulle ennen tuloaan? Mitähä helvettiä mä voisin asialle tehdä? Kuitenkin tuntenu hänet jo niin monta monituista vuotta, enkä haluais katkaista sen takia välejä, mutta pelkkänä "baarikaverina" hän riittäisi mulle. Olis erittäin outoa ja vittumaista, jos en yhtäkkiä enää päästäiskään sitä tänne.
ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄH, tää on niin vaikeeta ja monimutkaista.
"Kaverin" toiminta
Assiman22
3
62
Vastaukset
Jos et vastaan osaa sanoa, ei asialle mitään voi. Sano vaikka, että et halua häntä varoittamatta etkä noin usein. Jos ei tuollaiseen suostu, on täysin korrektia pistää välit poikki vaikka kokonaan.
- Assiman22
Mutta mikä voisi olla syynä tuohon outoon muutokseen? Ennen kävi vain parin viikon välein ja soitti aina ennen sitä, nyt tulee joka toinen päivä oven taakse eikä edes soita ennen sitä.
- Hyväneuvo
Kysy siltä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde273020Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän342732- 1502328
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542269Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241920Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3921737Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1091695- 3191598
- 1351479
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm151472