Itsetunto nollassa

Haluunpoistäältä

Hei. Haluaisin kertoa tämän ystävälle mutta mulla ei ole kelle kertoa joten kirjoitan sitten tänne. Olen 16v tyttö joka on kärsinyt kiusaamisesta. Ala-asteella mulla oli vielä jonkin aikaa kavereita mut nekin katos. Kiusaaminen alkoi muistaakseni 4lk. Ylä-asteella siirtyessä kiusaaminen vain paheni. Olin loppu niin henkisesti kuin fyysisestikkin. Joka päivä kouluun meniessäni pelkäsin, pelkäsin eniten ryhmätöitä koska olin aina se jolle opettaja joutui valitsemaan parin, se oli nöyryytystä. Pelkäsin ruokalaan menemistä, 7lk jälkeen en käynyt enään syömässä koska se pelko oli niin järkyttävä. Mun kouluarvosanat tippu, koska en jaksanu lukee, mietin joka ilta vain, että miten huomenna, miten selviän koulussa. Mutta ei, ei opettajat saanut vain kiusaamista loppumaan. Voin tälläkin hetkellä sanoa etten tiedä miksi juuri minä jouduin kiusaamisen kohteeksi. Peruskoulun jälkeen kympille ja siellä olen tälläkin hetkellä. En olisi halunnut kympille, mutta en pärjäisi muualla, ka oli 5,9, mihis sillä meet, et mihinkään. Myös suurinsyy kympille oli se että olen lähes koko peruskouluni ajan rankasti kiusattu. Mulla on esim vieläkin paljon pelkoja, pelkään sosiaalisia tilanteita, ruokaloihin menemistä ja yksin olemista koska yläasteella joka ikinen päivä olin yksin. No tossa nnyt vähän taustoja..

No nyt kympillä, huomaan että feikkaan luokassa ihan sikana, yritän esittää jotain muuta mitä en ole, siksi koska haluan hyväksyntää. Se on väärin, en haluaisi, olen niin väsynyt vain. Sit koulusta saa viestiä kui oon väsynyt, laiha, syönkö mitään....
Nykyään kun nään jo ruokaa ni mulle tulee sellane olo etten haluu syödä. Mut kyllämä syön mut se on vaikeeta, joka päivä mietin mikä mussa on vikana, vanhemmat riitelee koko ajan, kukaan ei ota mua vakavasti. Ylä-asteel kävin kuraattoril puhuu ni sevaa nauro mulle. Joten enhaluu mennä kuraattorille tai terkkarille puhuu. Mut silti haluisin apua. Mikään ei nykyään huvita, oon yksinäinen, iltaisin itken itseni uneen. Ruoka ei maistu. Itsemurha-ajatukset vaa pyörii päässä, sanokaa, tai auttakaa mitämäteen. Itsetunto on ihan nollassa, jos mua pyydetään tekee jtn niin yleensä sanon etten osaa, en luota itseeni koska en osaa. Vanhemmille oon yrittäny puhuu, mutniitä ei kiinnosta. Oon yrittäny huutaa apua että mulla on paha olla. Ketään kun ei vaan kiinnosta, toivoin että jos jaksoit lukea loppuun niin kommentoi edes jotain, se olis nii tärkeetä... :/ Mitä jos mua ei oliskaan, kuka huomais, ei varmaan kukaan :(

En hae huomiota, haen apua!

13

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Supposeppoboy64

      Haaha T Seppo 64v

    • Typyy

      Onks sul kik?

      • jjöö

        jooo on mut en haluu sanoo sitä tässä, ja te muut kommentoijat, menkää muualle jos ei asia kiinnosta, en kaipaa mitään haukkumisia tai vastaavaa


    • asdasdasda123123123

      Ainiin et ole poika joten älä...

    • aasdfghgkjkdghjkdghj

      Luulen että suomi24 ei ole paras paikka avun saamiseen (mee demiin valittaan :D)

    • sissee

      Voi että, olet yrittäny hakea apua mut aikuset ei oo osannu toimia oikein sua ei olla ilmeisesti otettu kyllin vakavasti täs kiusaamis ja syrjimisasiassa.Muista! sinussa ei ole vikaa olet hyvä juuri omana ittenäs,ei sun tarvi esittää mitään.Kiusaaminen on voinu alkaa sun kohalla vaan yksinkertaisesti kateudesta ja se olis open pitäny puuttua siihen ajoissa.Olisko sulla mahkuja aloittaa jotain harrastusta, tai jotain mikä saa ikävät ajatukset pois mielestä.
      Nyt keväällä alkaa yhteishaku ammattiinvalmistavis kouluissa niissä ei yleensä kiusata kun keskitytään ammattiopintoihin et voi hakee sit töitä.Muista myös tämä sä osaat kyllä,et sano enää kertaakaan ettet osaa:)

    • Venla____

      No tuu kikkaa venla____(4 alaviivaa)

      • Venla____

        ?:)


    • TuttuaJuttua

      Nyt on kysymys sun elämästäsi. Jos sun vanhemmat dissaa noin pahasti, olisiko sulla jotain muuta aikuista, joka kuuntelisi? Tätiä, kummia? Jos ei ole ketään aikuista, ota yhteys lastensuojeluun. Ne oikeasti osaa auttaa. Voit vaikka saada oman tukiasunnon, terapiaa, kaikkea, mitä tarvitset. Voimia!

    • TuujutteleeIHANkoskavaan

      Itekki oon melko yksinäine ja näin, ois kiva jutella, ihan vaan jutella ilman sen kummempii taka-ajatuksii nii jos haluut nii tuu ihmeessä kikkaa: winterrgirl ja jos et esim muuten viitti nii tee vaik uus kik tai jotai. :) ja voit tulla juttelee millo vaa, nyt, viikon pääst tai parin kuukauden? Sit ku haluut, jos haluut. :)

    • 244544

      Olisit vetänyt kusipää kuraattoria turpaan!

    • Meloniomenai

      Tuu kikkaan meloniomena

      Oon ite aika samanlaises mut silti nii erilaises tilantees, haluun auttaa

    • Poika_20v

      Mul iha täysin sama tilanne... Itsetunto on ollu aika maassa kiusaamisen vuoks, jota tapahtu ala-, ja yläasteil koko koulun ajan. Laiteltiin kuvii nettiin ilman lupaa ja muutenki haukuttiin ja syrjittiin... :'(

      Voimia sulle - tiedän, et se on hankalaa, mut toivottavasti sun itsetunto viel tost paranis!! :)

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5989
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      517
      3703
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      185
      3535
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2734
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2479
    6. 279
      2141
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1573
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      107
      1472
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1419
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1200
    Aihe