Meikkaaminen kouluun

Heppahullu123

Moikka! Mä oon nyt seiskalla oleva tyttö ja mä haluaisin jotain vinkkejä meikkaamiseen, tai lähinnä koulumeikkiin..
Mulla on siis tosi tosi vaalee iho ja punastun helposti ihan vaikka jos opettajalle juttelee.. Niin oon nyt käyttäny meikkivoidetta siihen koska haluan peittää sen punastumisen, eli mulla on iha liian tumma meikkivoide ja sit käytän siinö päällä puuteria ja mun iho on menny nyt aika huonoks ton takia, en mä oikeesti tarvis meikkivoidetta muutenku ton punastumisen peittämiseen. Joten oisko teillä jotai vinkkejä miten ite meikkaatte tai jotai hyviä meikkivoiteita yms :)

11

145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toivottavastioliapua

      Ite oon 8lk ja käytän lähes joka päivä meikkiä, pois laskettuina ne päivät joina näen vain kavereita, olen kotona, käyn vain kaupassa tms. Suosittelisin koittamaan bb tai cc voiteita, jotka ovat molemmat meikkivoidetta kevyempiä. En tiiä onko sun ihos kuiva vai helposti rasvoittuva, mutta muista myös hoitaa sun ihoa. Pese naamanpuhdistusaineella aamuin illoin, käytä kasvovettä aina pesun jälkeen. Muista myös rasvata iho, vaikka sinulla olisikin rasvainen iho. Iho tarvii kosteutusta erityisesti talvella, koska silloin pakkanen ja kylmyys kuivattavat ihoa erityisesti. Kannattaisi ostaa kaksi erilaista rasvaa, päivälle kevyempi, yölle kosteuttavampi. Kannattaa mennä kysymään ammattilaiselta oikeita tuotteita omalle ihotyypille. Palataan nyt meikkivoiteisiin. Lumenen tuotteet ovat hyviä, pohjoismaiselle, vaalealle iholle sopivia ja kaikenlisäksi kotimaisia. Eikä hintakaan ole, ainakaan monessa tuotteessa korkea. Bb voide on todella kevyt, toimii ihon pieniin virheisiin ja tasoittaa ihoa. Cc voide taas nimensä mukaisesti on tehty pääosin värin tasoittamiseen. Cc voide voisi toimia punastelussa paremmin. Itsellä ollut käytössä natural coden cc voide jossa on SPF 20. Toiminut hyvin ja ollut huomattavasti ohuemman tuntuinen iholla kuin monet meikkivoiteet. Ei ole ärsyttänyt ihoa. Oikean värin löytymiseksi on tärkeää ettet testaa tuotetta käteesi! Testaa se aina kasvoihin tai kaulaan! Näin säästät rahaa ja saat hyvän mielen oikeista tuotteista:)

      • toivottavastioliapua

        Lisään vielä tuohon että oikeat välineet auttavat myös paljon. Suosittelen beauty blenderiä meikkivoiteen levitykseen, sillä saa tasaisen ja huomaamattoman lopputuloksen. Jos ei meikkisienistä tykkää on myös laaja valikoima siveltimiä, joilla saa hyvin levitettyä. Myös siveltimiä ja sieniä pitää huoltaa. Huolloksi riittää suurinpirtein pesu, mieluiten sivellinsaippualla. Jos ei ole rahaa tai muita esteitä myös hellävarainen nestesaippua tai naamanpuhdistusaine käyvät. Kicksistä saa edullisen meikkisienen, beauty blenderin tapaisen, mutta vain pienemmällä hinnalla.


      • Heppahullu123

        Kiitti tosi paljon neuvoista, ja juu siis pesen naaman ainakin sillon ku mulla on ollu meikkiä, ja tarvii tosiaa ostaa tollanen joku cc voiteen tapanen :)


      • Heppahullu123

        Tekeekö se musta pissiksen jos kysyn muilta ihmisiltä neuvoja? Ja jos ei ittees kiinnostaa nää jutut niin voit lähtee pois, kiitos :D


    • Wertuerss

      Ootte kaikki pissiksiä oikeesti

    • punastellen

      Ylivoimaisesti paras ”lääke” punastumiseen on siitä puhuminen ja punastumisen hyväksyminen. Punastuminen on kaunista ja persoonallista, ei sitä pidä hävetä.

      • Heppahullu123

        Tiedän että mun kannattas puhuu siittä esim jollekki mut kenelle koska ei mun kaverit ymmärrä sitä, eikä vanhemmat..
        Ja en edes ennen kiinnittänyt punastumiseeni huomiota mutta nyt ku oon tullu yläasteelle isompii ympyröihi nii siittä huomautellaa tosi usei näillä perinteisillä paloauto kommenteilla, mikä on myös rusentanu mun itsetuntoo iha sairaasti. Joten se meikkivoide auttaa edes vähäsen peittämään ja se antaa mulle itseluottamusta, mut sekää ei yhtää auta asiaa et en oikee kauheesti tunne muita punastelijoita paitsi pari sellasta joiden posket vaa vähä punastuu ku esim mulla koko naama on iha tomaatti :D joku varmaan aattelee et on mullaki ongelmat, mut tää vaikuttaa mun itsetuntoon tosi paljo jote tää on mulle tosi tärkeetä.


    • Moi :) Jokainen ihminen punastuu joskus ja se on aivan luonnollista, eikä sitä pidä hävetä. Vaikka tottakai ymmärrämme sen kiusallisen tunteen, jonka punastuminen aiheuttaa. Olet niin nuori, ettei sinun tarvitse välttämättä käyttää vielä meikkiä, jos et sitä muuten kuin punastumiseen haluaisi käyttää.

      Nettisaappaat Mirka ja Anni Kiuruvedeltä

    • maukkiis

      Mullaki on huono iho mut en välitä siitä koska hyväksyn itteni, kuitenki jos haluut käyttää meikkii ni mä ainaki käytän vaa pahimpien finnien pään vähä peitevoidetta, puuteria, kulmakynää, ripsarii ja huulirasvaa. Se riittää yhä hyvi. Ja älä huoli, punastumine ei oo kauheeta

    • yksneuvovaan

      Piirrätussillaviikset

    • superujo

      Mä muistan kuinka kauheeta se punastelu koulussa oli. Mutta kun punastun VIELÄKIN ja oon kuitenkin melkein 30v ja vielä asiakaspalvelutyössä. Ja kyllä se meikinkin läpi näkyy. En ole tähän päivään asti keksinyt mitään keinoa tähän ja kyllä se jonkun verran rajoittaa elämää.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1517
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      70
      876
    3. 38
      874
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      58
      809
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      809
    6. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      42
      782
    7. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      735
    8. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      44
      719
    9. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      44
      688
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      672
    Aihe