Mikä on riittävä unenmäärä 59vuotiaalle miehelle? Menen yhdeksän aikoihin sänkyyn ja nukahdan kyllä helposti mutta heräilen jo yhden ja kahden aikoihin enkä saa nukuttua sen koommin. On kokeiltu mirtazapinia ja viimeksi circadin pitkävaikutteista melatoniinia, joka ei auttanut sekään. Usein kun herään yöllä niin ensimmäisenä jokin työ tai muu murhe jää "päälle" jota sitten mietin. Onko muilla samanlaisia kokemuksia ja oletteko saaneet apua ongelmaan?Vai kuuluuko unen laadun heikkeneminen ikääntymiseen, joka täytyy vaan hyväksyä?
Circadin ei tehoa aamuyön heräilyyn.
6
945
Vastaukset
- tässä-yksi-ehdotus
sellainen vanhan kansan lääke kuin aspiriini, voi auttaa... eli nukkumaan mennessä ottaa 0,5-1 aspiriinia... aspiriini estää noradrenaliinin erittymistä, joka taas on herättävä säätelijäaine...
yleensä auttaa... - nukkuunet
Pyydä lekurilta 10 mg propral'ia, ota sitä puolikas, vaikutus alkaa puolen tunnin kuluttua. Rauhoittaa, mutta ei ole riippuvuutta aiheuttava, eikä kolmiolääke.
Tän kanssa ei sovi alkoholi. - Mirtazapin_painajainen
"Usein kun herään yöllä niin ensimmäisenä jokin työ tai muu murhe jää "päälle" jota sitten mietin"
Miratazapinia on määrätty unenlaadun parantamiseen 1/4 tbl 15 mg:sta. Olen alkanut heräillä kesken unennäön ja tavaksi on tullut puoliunessa osin tietoisena jatkaa itse noita typeriä painajaismaisia unijuttuja. Olen vakaasti lopettamassa koko lääkkeen käytön. Pelottaa vain, että millaisia unia ja öitä on luvassa.- Vinkki-
kandee kokeilla luontaistuotteita unettomuuteen... niitä on monenlaisia, eikä ne pilaa elimistöä... vaikka tosiasiahan on se että jos on käyttänyt pitkään synteettisiä unilääkkeitä, vierottautuminen voi olla hyvin raskasta ja pitkäkestoista... Lisäksi tuo on hyvin yksilöllistä...
kansan kehumia luontaistuotteita unettomuuteen;
- l-teaniini
- kauranversouute
- tryprofaani
- kamomilla
- valeriaana
- melatoniini, lyhyt- ja tai pitkävaikutteinen tai hybridi... hybridi ei taida saada suomesta, siis pilleri, jossa on sekä lyhyt että, pitkävaikutteista...
lisäksi vanha kunnon aspiriini otettuna just ennen nukkumaanmenoa estää aamuyön heräämisiä... 0,5-1 tabletti aspirin 500mg...
lisäksi lempiminen on erittäin hyvä unilääke, suurimmalle osalle ihmisiä...
monet käyttävät seuraavaa satsia;
- kauranversouute, 20 tippaa iltateehen (esim. kamomillatee)
- theanine serene 0,5 tabletti
- pitkävaikutteinen melatoniini 1-3mg
aspiriinin puolikas...
- gwety
Moi,
Melatoniinin käyttö sekoittaa ruumiin oman melatoniini järjestelmän.
Älkää käyttäkö melatoniinia, ei ole kelleen apua.- olet-oikeassa
elimistön oma tuotanto on paras... mutta ajattele mitä synteettiset myrkyt tekevät ne vuorenvarmasti tuhoavat elimistön oman mekanismin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?465851Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki583246- 1842701
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t122524mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132219- 292161
törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/151896- 161596
- 1481379
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu2701247