Jos käyttää koeputkihedelmöitystä, meneekö siitä aina automaattisesti tieto neuvolaan? Entä jos on käytetty luovutettuja sukusoluja? Entä tulevatko molemmat tiedot/jompi kumpi tieto neuvolakorttiin? Neuvolassa on tuttu töissä, en haluaisi kumpaakaan noista tiedoista hänen riepoteltavakseen. Vaitiolovelvollisuus ei auta sen ihmisen kanssa, kertoo kuitenkin miehelleen eli eksälleni.
IVF -meneekö tieto neuvolaan aina?
3
122
Vastaukset
- pirtsux
Blogeja lukeneena sanoisin, että ei mene automaattisesti kummastakaan. Mutta ekassa ultrassa koeputkihedelmöitys voi näkyä, mikäli on raskautunut heti tuoresiirrosta (munasarjoissa voi näkyä vielä rakkuloita). Itsekään en niin välittäisi saada tietoa tuollaisista neuvolakorttiin. Koskaan ei tiedä kuka sen näkee. Aikoinaan kun sain keskenmenon, korttiin kirjoitettiin "sp. abort" eli spontaani abortoituminen. Jos ulkopuolinen olisi katsonut korttia, olisi saanut sen käsityksen, että olen 6. viikolla tehnyt abortin.
- tuup
Vaihda neuvolaa? Tai käy yksityisellä?
- Sirkkasiili
Ei ainakaa meillä täällä neuvolassa tädit tienneet asiasta :) itsekin saimme lapsen hoitojen avulla.
Ainostaan se lääkäri neuvolassa tiesi, ku kyseli asiaa minulta :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848485
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264588- 504158
- 543632
- 513156
- 502910
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262616- 382394
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382083- 292056