Jos käyttää koeputkihedelmöitystä, meneekö siitä aina automaattisesti tieto neuvolaan? Entä jos on käytetty luovutettuja sukusoluja? Entä tulevatko molemmat tiedot/jompi kumpi tieto neuvolakorttiin? Neuvolassa on tuttu töissä, en haluaisi kumpaakaan noista tiedoista hänen riepoteltavakseen. Vaitiolovelvollisuus ei auta sen ihmisen kanssa, kertoo kuitenkin miehelleen eli eksälleni.
IVF -meneekö tieto neuvolaan aina?
3
132
Vastaukset
- pirtsux
Blogeja lukeneena sanoisin, että ei mene automaattisesti kummastakaan. Mutta ekassa ultrassa koeputkihedelmöitys voi näkyä, mikäli on raskautunut heti tuoresiirrosta (munasarjoissa voi näkyä vielä rakkuloita). Itsekään en niin välittäisi saada tietoa tuollaisista neuvolakorttiin. Koskaan ei tiedä kuka sen näkee. Aikoinaan kun sain keskenmenon, korttiin kirjoitettiin "sp. abort" eli spontaani abortoituminen. Jos ulkopuolinen olisi katsonut korttia, olisi saanut sen käsityksen, että olen 6. viikolla tehnyt abortin.
- tuup
Vaihda neuvolaa? Tai käy yksityisellä?
- Sirkkasiili
Ei ainakaa meillä täällä neuvolassa tädit tienneet asiasta :) itsekin saimme lapsen hoitojen avulla.
Ainostaan se lääkäri neuvolassa tiesi, ku kyseli asiaa minulta :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta703560Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1483533Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463322- 532779
- 322036
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘301962Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k421704- 481676
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä961635- 391400