Mikä tuossa KitKatin (4.4.2) muistikortille kirjoittamisessa oikein on tarkalleen ideana. Minulla on HP Slate 7 VoiceTab Ultra. Mukana ei ollut ollenkaan tiedostojenhallintaohjelmaa. Latasin erilaisia, jopa HP:n oman ja ne eivät toimineet vaan tuli virhettä, jos vaikka yritti poistaa tiedostoja kortilta. Kuitenkin X-plore toimi täysin ongelmitta. Miten tämä on mahdollista? Puhelimella, jossa on Lollipop, pitää kikkailla jotain näytä SD-kortti temppuja.
Sanovat, että kolmannen osapuolen ohjelmat eivät voi kirjoittaa kortille kuin omaan hakemistoonsa. Mistä käyttöjärjestelmä tietää, mikä on kolmannen osapuolen ohjelma ja mikä ei?
KitKat muistikortti
9
223
Vastaukset
- vanhaatekniikkaa
Muistikorteilla ei nykyään tee mitään hyvissä laitteissa. Siksi niihin ei viitsitä panostaa järjestelmissä.
Peruslaitteisiin vain tunkevat tosi vähän muistia. On älytöntä, että joutuu sitten ostamaan esimerkiksi 32 giga kortin. Ei se yhtään kalliimmaksi tulisi laittaa sitä muistia sinne puhelimeen tai tablettiin. Tosin jollain niiden pitää saada niitä kalliimpia laitteita kaupaksi, joten siksi halvempia rajoitetaan. Tuossa tabletissa sentään on mukavasti sisäistäkin. 16 gigasta vapaana oli aluksi 11. 16 gigaa saisi olla ihan minimi nykyään. Puhelimessa on kahdeksan ja on muisti tiukilla.
Ihmettelin vain, etä miksi tuo X.-plore pystyy tekemään sellaista, mitä ei voisi tehdä ja miksi vain tuolla tabletilla. Muut ovat valittaneet ongelmia silläkin.- vanhaatekniikkaa
okaro kirjoitti:
Peruslaitteisiin vain tunkevat tosi vähän muistia. On älytöntä, että joutuu sitten ostamaan esimerkiksi 32 giga kortin. Ei se yhtään kalliimmaksi tulisi laittaa sitä muistia sinne puhelimeen tai tablettiin. Tosin jollain niiden pitää saada niitä kalliimpia laitteita kaupaksi, joten siksi halvempia rajoitetaan. Tuossa tabletissa sentään on mukavasti sisäistäkin. 16 gigasta vapaana oli aluksi 11. 16 gigaa saisi olla ihan minimi nykyään. Puhelimessa on kahdeksan ja on muisti tiukilla.
Ihmettelin vain, etä miksi tuo X.-plore pystyy tekemään sellaista, mitä ei voisi tehdä ja miksi vain tuolla tabletilla. Muut ovat valittaneet ongelmia silläkin.Kaikki on kiinni viisaasta ja oikeasta muistinkäytöstä.
Tähän kuuluu
- Ei lataa ollenkaan elokuvia
- Kuvaamisen jälkeen kuvien/videoiden siirto koneelle käsittely ja varmuuskopiointi ulkoiselle levylle poisto laitteesta
- Musiikki kappaleiden lataaminen Google Play Music pilvipalveluun josta niitä voi toistaa ilmaiseksi MP3 320kbps laadulla
- Siivoilee kuukausittain välimuistitiedot Play kaupasta saatavilla siivousohjelmila kuten esimerkiksi jo tietokoneista tuttu Ccleaner
- Ei lataa sellaisia pelejä mitkä vaativat giga tolkulla tilaa. PC on oikeaa pelaamista varten ja niissä muistia riittää..
Näitä noudattaen en ole koskaan saanut edes tuota 16 gt muistia täyteen. ( En edes sitä mikä jää 16 Gt jäljelle kun siitä poistetaan Androidin oletusohjelmien vievä tila ja myös tavujen laskemiseen liittyvä tapa ( 16 Gt muistikortilla on oikeasti tilaa noin 14.90 gigatavua ja taas 32 gt kortilla on 29.80 gigatavua jne)
http://www.vanamo.net/giga/giga.cgi vanhaatekniikkaa kirjoitti:
Kaikki on kiinni viisaasta ja oikeasta muistinkäytöstä.
Tähän kuuluu
- Ei lataa ollenkaan elokuvia
- Kuvaamisen jälkeen kuvien/videoiden siirto koneelle käsittely ja varmuuskopiointi ulkoiselle levylle poisto laitteesta
- Musiikki kappaleiden lataaminen Google Play Music pilvipalveluun josta niitä voi toistaa ilmaiseksi MP3 320kbps laadulla
- Siivoilee kuukausittain välimuistitiedot Play kaupasta saatavilla siivousohjelmila kuten esimerkiksi jo tietokoneista tuttu Ccleaner
- Ei lataa sellaisia pelejä mitkä vaativat giga tolkulla tilaa. PC on oikeaa pelaamista varten ja niissä muistia riittää..
Näitä noudattaen en ole koskaan saanut edes tuota 16 gt muistia täyteen. ( En edes sitä mikä jää 16 Gt jäljelle kun siitä poistetaan Androidin oletusohjelmien vievä tila ja myös tavujen laskemiseen liittyvä tapa ( 16 Gt muistikortilla on oikeasti tilaa noin 14.90 gigatavua ja taas 32 gt kortilla on 29.80 gigatavua jne)
http://www.vanamo.net/giga/giga.cgiNiin aina ovi rajoittaa asioita. En todellakaan halua käyttää joka asiaan pilveä.
- nykypäivääon
okaro kirjoitti:
Niin aina ovi rajoittaa asioita. En todellakaan halua käyttää joka asiaan pilveä.
Se on nykypäivää. Jos pelkää vakoilua joutuu lähtemään Amazonin viidakkoon:)
nykypäivääon kirjoitti:
Se on nykypäivää. Jos pelkää vakoilua joutuu lähtemään Amazonin viidakkoon:)
Pilvipalveluille on paikkansa. Minulla kaikki kuvat on pilvessä. Pilvi kuitenkin on varsin hidas eikä siten korvaa lokaalia tallennustilaa. Jos jotain tiettyä tietää tietää tarvitsevansa, min kyllä tallennan sen lokaalisti. Tämä keskustelu alkaa rönsyillä . Idea ei olut keskustella muistiokortin tarpeellisuudesta.
- kljdkqwjdgqwe
Muistikorttia on pakko käyttää, kun laitteissa ei ole tarpeeksi muistia.
Ilmankin pärjää, jos tekee, kuten tuossa mainittiin, ettei koskaan ota kuvia, ei talleta musaa, eikä videoita, tai mitään omia tiedostoja. Jos, niin ne kannattaa laittaa muistikortille, jossa ne on myös tallessa laitteen rikkoontuessa.- vanhaatekniikkaa
Saa toki ottaa mutta ei niitä pidä jättää muistiin kuukausiksi, tästä on kyse. Nykyään pilvipalvelut ovat lyöneet läpi ja niissä voi säilyttää ne tiedostot mitä ennen säilytettiin pääasiassa puhelimen muistissa tai kortilla ( Kuten musiikit, asiakirjat, kuvat, videot)
vanhaatekniikkaa kirjoitti:
Saa toki ottaa mutta ei niitä pidä jättää muistiin kuukausiksi, tästä on kyse. Nykyään pilvipalvelut ovat lyöneet läpi ja niissä voi säilyttää ne tiedostot mitä ennen säilytettiin pääasiassa puhelimen muistissa tai kortilla ( Kuten musiikit, asiakirjat, kuvat, videot)
Pilvipalvelut ovat vielä varsin kankeita. Ne sopii tosi suurille määrille, mutta kohtuulliset määrät on hyvä pitää aina saatavilla kortilla. On selvä ero, jos selaa kuvia pilvestä tai kortilta. Videot pitää olla aika huonolla bittinopeudella, että toimii pilvestä. En viitsi maksaa 4G yhteydestä vain, jos voisin katsoa videoita pilvestä. Samoin en näe mieltä panna musiikkia pilveen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121199
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171034- 129926
- 95785
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten291734Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait75649Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504