Vuoden viimeinen päivä

silimuori3

Mikä jäi erityisesti tästä vuodesta mieleen? Mitä toivot tulevalta vuodelta.
Itselle ehkä menneestä vuodesta jäi käteen päällimmäisenä se, kuinka hauras ihmisen elimistö loppuin lopuksi on. Sen oivaltaa kun asia tulee lähelle. Tulevalta vuodelta toivon terveyttä ja niitä ilonaiheita elämään, vaikka pieniäkin.
Hyvää Uuden Vuoden aattoa ja olokeettehan ihmisiksi.

52

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siilimuori3

      .........siis sovussa siniset ja mustat.

    • kyrpiintynyt

      Minua sokraasi kolmenässän tollojen eläkeläisiin kohdistuva ryöstö.. Tiovon ässien äkkiä kaatuvan ja joutuvan kortistoon..

      • siilimuori3

        Taitaa jatkua ensi vuoden puolellekin tai onkohan vasta alkamassa.


    • Psykoterapeutitar

      Uskomaton vapauden tunne "työelämän" jäätyä taakse! Lastenlasten elämän seuraaminen ja mahdollisuus osallistua siihen.
      Uudelta vuodelta toivon meille kaikille uusia mahdollisuuksia elämässämme!

      • Soinintahto

        Joko löysit reitin leipäjonoon!


      • Psykoterapeutitar

        Kiitos kysymästä, jo aikoja sitten :)


    • ö-Öö

      Mnaah

      Päällimmäinen muisto loppuvalta vuodelta on, että kännykkä hajosi lopullisesti. Tulevalta vuodelta odottelen, että uusi kännykkä tulee postiin. Sinällään asialla ei suurempaa merkitystä, vanha oli jo romu ja uutta oli mietitty jo jonkin aikaa, tarkoitus oli vaan hoidella asia tossa alkuvuodesta, ei just nyt.

      Muuten vuodenvaihteella ei kummempaa merkitystä, eri numero, kuin edellisessä. Säätiedotukset kiinnostavat enenpi, kuin kalenteri.

      =DW=

      • siilimuori3

        Minkälaisen kännyn tilasit?


      • ö-Öö
        siilimuori3 kirjoitti:

        Minkälaisen kännyn tilasit?

        Motorola Moto G4 3gns 2015 , isommilla muisteilla, neliydinprosessori, lisäksi 32g muistikortti ja varalta laturi. Liki natiivi Android, kaikki tarpeellinen ja tietenkin paljon tarpeetontakin, asiallinen akku ja läpäissyt jotain militarytestejä kestävyydessä. Keskihintainen. Hyvä kapula, sopivati epämuodikas suomessa, mutta iso laatumerkki.

        Itseasiassa hain kissojen ja koirien, sekä googlen kautta 4g-qwerty näppäinpuhelinta. Uskottava se oli, ei sellaisia edes valmisteta,nykyisin, Taarkoitan siis oikeastaan vanhanmallista nokiankin tekemää Communikaattoria, missä oli mekaaninen kirjoituskone näppäimistö. Sellaisella paljon helpompi kirjoittaa, kuin kosketusnäytöllä. Oletettavasti jossain vaiheessa sellaisia aletaan taas tekemään,harkitsen sitten tätä puhelin asiaa uudelleen. Mulle siis netti on tärkeämpi asia, kuin puhelin. Net nyt vaan tahtoo olla sama asia. Mulla puhelin kolmisijainen nettikone, ekana tietsikka, tokana tapletti ja kännykkä ikäänkuin varakone, jos muut ei käsillä. Puhelinominaisuutta en itse asiassa paljoa kännykältä edes kaipaa .......

        =DW=


      • ö-Öö kirjoitti:

        Motorola Moto G4 3gns 2015 , isommilla muisteilla, neliydinprosessori, lisäksi 32g muistikortti ja varalta laturi. Liki natiivi Android, kaikki tarpeellinen ja tietenkin paljon tarpeetontakin, asiallinen akku ja läpäissyt jotain militarytestejä kestävyydessä. Keskihintainen. Hyvä kapula, sopivati epämuodikas suomessa, mutta iso laatumerkki.

        Itseasiassa hain kissojen ja koirien, sekä googlen kautta 4g-qwerty näppäinpuhelinta. Uskottava se oli, ei sellaisia edes valmisteta,nykyisin, Taarkoitan siis oikeastaan vanhanmallista nokiankin tekemää Communikaattoria, missä oli mekaaninen kirjoituskone näppäimistö. Sellaisella paljon helpompi kirjoittaa, kuin kosketusnäytöllä. Oletettavasti jossain vaiheessa sellaisia aletaan taas tekemään,harkitsen sitten tätä puhelin asiaa uudelleen. Mulle siis netti on tärkeämpi asia, kuin puhelin. Net nyt vaan tahtoo olla sama asia. Mulla puhelin kolmisijainen nettikone, ekana tietsikka, tokana tapletti ja kännykkä ikäänkuin varakone, jos muut ei käsillä. Puhelinominaisuutta en itse asiassa paljoa kännykältä edes kaipaa .......

        =DW=

        Hyvä kirjoitus,
        Vanha nokiani on jo niin raappiintunut, että pitäisi uusi...
        Kopsaan tuon sun tekstisi ja kun menen gikanttiin niin sanon vaan että haluan samanlaisen kun Dreamsilla on.
        Yhtä juttua et tosin kertonut ja se on se millä ominaisuudella minä osaan ostaa puhelimen eli väri!!!
        Joskus olen haaveillut, että puhelimessani pitäisi olla sellainen kaiku, kun sitä kutsun niin se heti kaikuna vastaisi, eipä olisi silloin koskaan hukassa, se saisi olla vaikka tunnussana, jota aina hihkuisin kun kapula katoamistempun tekee, onkohan niitä sellaisia.


      • ent.siivoojaparka
        rosaliiin kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus,
        Vanha nokiani on jo niin raappiintunut, että pitäisi uusi...
        Kopsaan tuon sun tekstisi ja kun menen gikanttiin niin sanon vaan että haluan samanlaisen kun Dreamsilla on.
        Yhtä juttua et tosin kertonut ja se on se millä ominaisuudella minä osaan ostaa puhelimen eli väri!!!
        Joskus olen haaveillut, että puhelimessani pitäisi olla sellainen kaiku, kun sitä kutsun niin se heti kaikuna vastaisi, eipä olisi silloin koskaan hukassa, se saisi olla vaikka tunnussana, jota aina hihkuisin kun kapula katoamistempun tekee, onkohan niitä sellaisia.

        Sain joululahjaksi aktiviteettirannekkeen. Sillä pystyy kutsumaan omaa puhelintaan. Ongelmana on nyt vain se, että pitää ensin aina löytää se ranneke jostain.


      • siilimuori3
        rosaliiin kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus,
        Vanha nokiani on jo niin raappiintunut, että pitäisi uusi...
        Kopsaan tuon sun tekstisi ja kun menen gikanttiin niin sanon vaan että haluan samanlaisen kun Dreamsilla on.
        Yhtä juttua et tosin kertonut ja se on se millä ominaisuudella minä osaan ostaa puhelimen eli väri!!!
        Joskus olen haaveillut, että puhelimessani pitäisi olla sellainen kaiku, kun sitä kutsun niin se heti kaikuna vastaisi, eipä olisi silloin koskaan hukassa, se saisi olla vaikka tunnussana, jota aina hihkuisin kun kapula katoamistempun tekee, onkohan niitä sellaisia.

        Mulle riittää pelkkä puhelinomainaisuus, tekstarit, kamera ja pikkusen nettiäkin. ja sähköosti ja ja ja...... Kun mullei ole sitä tablettia.


      • siilimuori3
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Sain joululahjaksi aktiviteettirannekkeen. Sillä pystyy kutsumaan omaa puhelintaan. Ongelmana on nyt vain se, että pitää ensin aina löytää se ranneke jostain.

        Minen saa käytää aktiivirannekettakkaa......................


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori3 kirjoitti:

        Minen saa käytää aktiivirannekettakkaa......................

        Miksi et saa?
        Et häviä siinä mitään. Minusta aika turhanpäiväinen lelu. Yhtenä yönäkin oli kävellyt nähtävästi satoja metrejä unissani, kun unohdin sen ranteeseen. Päätään raapiessa tulee jo muutama askel...
        Ennestään jo puhelimessa Run Keeper, mikä mittaa kuljetun matkan, kertoo kuinka kova (tai hidas) tuntivauhti on, ilmoittaa kalorien kulutuksen ja piirtää reitin, missä on hiippaillut. Se ei kerro, montako askelta on ottanut sillä matkalla, mutta mihin sitä tietoa tarvitseekaan. Siitä minä tykkään enemmän. Pitäisi, kun tässä liikkeelle joskus tokenee, niin vertailla ihan, minkälaisia eroja ne ilmoittavat matkoissa ja kaloreissa, Run Keeper ja ranneke.


      • siilimuori3
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Miksi et saa?
        Et häviä siinä mitään. Minusta aika turhanpäiväinen lelu. Yhtenä yönäkin oli kävellyt nähtävästi satoja metrejä unissani, kun unohdin sen ranteeseen. Päätään raapiessa tulee jo muutama askel...
        Ennestään jo puhelimessa Run Keeper, mikä mittaa kuljetun matkan, kertoo kuinka kova (tai hidas) tuntivauhti on, ilmoittaa kalorien kulutuksen ja piirtää reitin, missä on hiippaillut. Se ei kerro, montako askelta on ottanut sillä matkalla, mutta mihin sitä tietoa tarvitseekaan. Siitä minä tykkään enemmän. Pitäisi, kun tässä liikkeelle joskus tokenee, niin vertailla ihan, minkälaisia eroja ne ilmoittavat matkoissa ja kaloreissa, Run Keeper ja ranneke.

        Tuo joka palkan mulle maksaa. Kieltää käytön.


    • Lapsenlasten vierailuja, perhetapaamisia, puutarhanhoitoa, saunanrakennusta, somea, ruuanlaittoa....ja nyt vuoden viimeisenä päivänä lähdemme uudenvuodenbufé- miniristeilylle lutusen kanssa kahdestaan.
      Ja sitten alkaa kevättalven matkojen suunnittelu: passi pitää uusia, esta tilata ja maksaa, hotellihuone Miamista yhdeksi yöksi mieluimmin lentokentältä varata....
      onhan tässä ollut menoa ja tohinaa, muta myös rauhallisia ja seesteisiä päivä. Verensokerin kanssa olen kyllä taistellut koko vuoden ja en tahdo saada sitä järjestykseen.

      • siilinuori3

        Rikkautta on kun omaa laajan sosiaalisen verkoston ja mahdollisuuden tehdä asioita joita rakastaa.


    • Ostin Kesäkuussa tuhannen Euron läppärin.
      Laatu-Lenovon.
      Enkä vieläkään ole löytänyt sille muuta käyttöä, kuin vara-mies-palvelun.
      Eikä seinä-sähkö ole vieläkään loppunut.

      H.

      • Keno-ko-voittaa

        "Laatu-Lenovon"?
        Nyt kuule ime iipadia ja lujaa.
        Lenovoissa ei ole muuta hyvää kuin toistuvat tehdas - ja sisältöviat ja se, että saa liikuntaa kun vie konetta huoltoon jatkuvasti. Kuumeneekin nopeammin kuin saksalainen sekatyöläinen.
        Yhden ostin erehdyksessä, toisen sain lahjuksena. Molemmille tuli häätö. Eikä ole tuttavapiirinkään kokemukset kovin plussaisia kun Lenovo nimi mainitaan.


      • komeroonlaitoin
        Keno-ko-voittaa kirjoitti:

        "Laatu-Lenovon"?
        Nyt kuule ime iipadia ja lujaa.
        Lenovoissa ei ole muuta hyvää kuin toistuvat tehdas - ja sisältöviat ja se, että saa liikuntaa kun vie konetta huoltoon jatkuvasti. Kuumeneekin nopeammin kuin saksalainen sekatyöläinen.
        Yhden ostin erehdyksessä, toisen sain lahjuksena. Molemmille tuli häätö. Eikä ole tuttavapiirinkään kokemukset kovin plussaisia kun Lenovo nimi mainitaan.

        meille annettiin duunista Lenovon tabletit lahjuksina, tais olla halvimmat mitä löysivät


      • näinmuistelen
        komeroonlaitoin kirjoitti:

        meille annettiin duunista Lenovon tabletit lahjuksina, tais olla halvimmat mitä löysivät

        Eikö lenovo ole vanha vakaa ibm..


      • hytinäx1

        Mulla puolet halvempi mutta sama merkki, kymppi ohjelmalla, en ole vielä päässyt oikein kärryille kaikista toiminnoista. Jospa keväällä alkais kymppikurssi niin menisin läppärini kanssa opettelemaan.


      • Laatu.oli.ja.meni
        näinmuistelen kirjoitti:

        Eikö lenovo ole vanha vakaa ibm..

        Kun SE (lenovo)olisikin se perinteinen IBM niin itse ostaisin heti. IBM kuoli ja kuopattiin kun se meni myyntiin, tuotanto siirtyi Kiinan taka-tallin "tehtaisiin" ja omistajat alkoivat leuhkat leveinä kutsua kiinalärpäkettä Lenovoksi: entisestä laatu-iBM mallista karsittiin kaikki arvokas ja laatu, jotka vaihtuivat halpis prosessoreihin, halpis osiin, halpis järjestelmiin, halpis kovalevyihin ja muoviin ja muovikuoriin.


      • Laatu.oli.ja.meni kirjoitti:

        Kun SE (lenovo)olisikin se perinteinen IBM niin itse ostaisin heti. IBM kuoli ja kuopattiin kun se meni myyntiin, tuotanto siirtyi Kiinan taka-tallin "tehtaisiin" ja omistajat alkoivat leuhkat leveinä kutsua kiinalärpäkettä Lenovoksi: entisestä laatu-iBM mallista karsittiin kaikki arvokas ja laatu, jotka vaihtuivat halpis prosessoreihin, halpis osiin, halpis järjestelmiin, halpis kovalevyihin ja muoviin ja muovikuoriin.

        Minun rakkineeni on Y50-70 15,6
        Muutamalla lisä-herkulla.

        H.


    • Niin on, ihminen on hauras! Mielensäkin. Ei tästä vuodesta mitään kivaa jäänyt mieleen. Väsymys vaan.
      Odottelen ensi vuodesta taas uutta mielenrauhaa, stressitöntä elämää, ja lasten lentoa. He selkeesti jo haaveilee omista kodeista, omasta elämästä.

      • siilimuori3

        Nii, kohta sieki kirjoitat tänne yksinöisten ketjuun jotta mille alakas :). Tai vaatiskos kumppanilta ruokarahat.


    • Kiitos samoin ja yritetään, yöllä jo naapuri ensimmäisen rakettinsa ampui, siitä se kohta pamahtaa kunnolla...
      Kaikin puolin hyvä vuosi, lähimpänä sydäntä tietenkin se, että minut korotettiin mummien verrattomaan aateliin ensi kerran, ja tulevana vuonna saan siinä suhteessa lisää kiinnityksiä, olen kahdet ultrakuvat saanut tutkittavakseni, siis lisää sitä iloa tiedossa.
      Tulevana vuonna voisin jättää hommani, ikä tulee täyteen, se mietintä on pahasti kesken, millään en malttaisi jättää taakseni niitä kaikkia ihania ihmisiä siitä elämänpiiristäni. Saas nähdä, kuin käy, terveys sitäkin sanelee, ja sitä osa arvostaa aina vain enemmän kun vuodet vaihtuu ja ikää karttuu.

      • siilimuori3

        Noin mun työkaverinikin ajatteli työelämästä et jatkaa siihen viimeiseen tappiin, mut elimistö päätti toisin. Tehon kauta eläkkeelle ja sopeutuminen on vaikeaa. Eli pitää kuunnella elimistöään vaikka mieli ei kulje samaa tahtia.


    • de-meter

      Kai päällimmäiseksi nousee läheisten sairastelu. Puoliso, veli, poika.
      Kyllä ne minullekin vahvistavat samaa asiaa: ihminen on hauras.
      Eikä elämä ole aina oikeudenmukainen.
      Kohtuullinen se voi olla, kun itse olen saanut olla terve.
      Rakennettukin on. Kohennettu tätä vanhaa asumusta mikä tarkoittaa, että tähän sitä sitten jäädään, kunnes status muuttuu...
      Uudelle vuodelle en aseta toiveita enkä odotuksia. Annan elämän yllättää..))
      Hyvää aattoa ja uutta vuotta sinulle siilimuori ja kaikille muillekin.

      • siilimuori3

        Kiitos demeter. Ihania ylläreitä sinulle ensi vuodelle :).


    • Elän.hetkilleni

      En pidä inventaariota menneistä enkä hyllytä tai paketoi tulevia. Vuodessa on 365 päivää ja yötä ja ne toistuu joka vuosi ja sisältää elämää.

      • Elän.hetkilleni
        kommenttini sinulle livahti tuonne alemmaksi,
        näin käy kun kiireessä täällä hötkyilee, välillä piti käydä lämpömittarin lukema lukemassa ja lähetellä se laskuttajalle.
        Mutta tuo viestisi viehätti, makustelen ajatustasi loppu päivän.


      • Mikä_milloinkin

        Hyvin sanottu!


      • siilimuori3

        Minulla jotkut tapahtumat ja vuodet on enemmänkin paketoitu valokuva-albumeihin ja nykysin tietokenneelle albumeihin tao sanoisko foldereihin . Eli ihania inventaarioita muistojen mappeihin :D.


    • Ihan tavallinen vuosi, paljon ilon hetkiä, hauskoja retkiä, kesän riemuja pienen pojan kanssa, Lapin ruskaa ihailemassa.
      Jos tuleva vuosi on lähellekään yhtä hyvä, niin ei valittamista.

    • heh, kivan kielikuvan annoit,
      mulla on kuule kaikki elämäni tapahtumat niin somasti hyllyillä, siellä jokaisella vuodella oma hyllynsä ja kaikki ilot ja surut hyllyillä vielä lasipurkeissa, sen kun vilkaisen niin elän hetken muistoissani ja itken tai nauran muistosta riippuen.

      Toi tuleva paketointi, sekin jännä kielikuva, olen tulevat pakettinikin jo käärinyt, käärepaperista jo jotain aavistaa odotuksistani, mutta totuushan paljastuu kun tapahtuma tai odotus tulee todeksi, muuttuuko se sinne hyllylle iloksi vai suruksi.

    • Iltalehti.fi

      "Terrorismirikoksesta ei ole kysymys"

      "Miehiä epäillään julkisesta kehottamisesta rikoksiin, joita voi kuvata

      yleistä järjestystä ja turvallisuutta vaarantaviksi teoiksi"

      Mitähän se terrorismi sitten oikein on?


      H.

    • Korppis1

      Mitä tästä vuodesta jää mieleeni. Ilman mitään kaunisteluja kansainvaellukset ja pakolaisongelmat. Laskeuduttuamme Rooman matkalta Amsterdamiin alkoi Pariisin teurastukset.

      Vuoden teemat.

      Pelon levitys, päiden katkaisut, naisten raiskaukset, suvakit ja rasistit ; )

      Mieleeni tulee jäämään sekin, että taisteluni on taisteltu, olen sovussa itseni kanssa.
      En voi tehdä mitään on vain hyväksyttävä ja oltava tyytyväinen kun on katto pään päällä ja ruokaa syötäväksi. Eläke ei nouse, vuokra nousee ja muut kulut samassa suhteessa, mutta mikäpä hänessä aina on pärjätty ja tullaan pärjäämään..

      Illalla syödään katkarapusalaattia, venäläistäsilliä, saaristolaisleipää, lohipiirakkaa ja kulautetaan kuohuvaa kyytipojaksi.

      Mitä sitä meikäläinen enää muutakaan.

      Rauhallista rakettirikasta iltaa kaikkialle Suomeen. Toivon, että isoa rakettia ei ammuttaisi missään maailman kolkassa.

    • vaari70-v

      Putkiremontti vuonna 2016.

    • staka

      Varmaan hirmuinen pakolaisaalto jää mieleen tästä vuodesta. Toivottavasti lähimaailma rauhoittuu niin että pakolaisvirtoihin ei enää jatkossa ole aihetta. Toivon että osaamme hoitaa pakolaisten sijoittumisen Eurooppaan ilman rasismia, niin että kotoutuminen sujuu hyvin. Ihmisten on tärkeää auttaa hädässä olevia ja/tai huono-osaisia.
      Muutto. Se tässä jänskättää eniten kun ei ole vielä tietoa mihin ja milloin. Siis jännitystä ilmassa, toivottavasti ei muutu sietämättömäksi ennenkuin yksityiskohdat selviää...
      Jälkeläisille, etenkin lastenlapsille, toivon kaikkea hyvää ja kaunista, paljon uusia ilon aiheita ja oppimisen kokemuksia.
      Niinikuin kaikille muillekin. Toki myös teille palstalaisille ;-D)

      • siilimuori3

        Tuo on kyllä tota. Ei tämmöistä pakolaisvirtaa ole meikäläisenkään iän aikana näkynyt,


      • *staka - oikein hyvä teksti, vain muutto ei ole ajankohtainen.
        Lisään tuohon muutamat uudet ystävät ja kaksi lähisukuun kuulunutta jotka kuolivat puolen vuoden sisällä. Elämä on lopulta hauras kun agressiivinen sairaus iskee.
        Oikein Hyvää Uutta Vuotta 2016 Teille Kaikille.


    • Pakolaisasiat jäi minullekin päällimmäisenä viime vuodesta mieleen. Henk.kohtaisesti terveys ei ole ollut paras mahdollinen, mutta uskon että paremmaksi kaikki muuttuu, hyväksi ei milloinkaan.
      Ollaan kaverin kanssa molemmat omalla koneellamme kaupungissa, odotellaan saunan lämpiämistä.
      Lähdemme jonnekin ihmisten ilmoille, tai sitten ei, emme halua tehdä mitään tarkkoja suunnitelmia.
      Olen hyvin onnellinen ja tyytyväinen juuri nyt, toivotaan että tuleva vuosi jatkuu yhtä onnekkaana.
      Ensimmäisen kerran yli vuoteen avasin valkoviinipullon, ihan hyvältä maistuu, ei ole hapanta.
      Onnea ja terveyttä tulevalla vuodelle.

      • Korppis1

        Se tietää sitä, että sinulla on edessä tipaton tammikuu :D


      • Korppis1 kirjoitti:

        Se tietää sitä, että sinulla on edessä tipaton tammikuu :D

        En usko. Aloitan uuden elämän. Ostan aina uutta valkkaria kun entinen loppuu ;)
        Aloinkin olla liian tiukkapipoinen.


    • vhimshh

      Kiitos kunnanisille korjatusta uudesta hienosta asfalttitiestä asuntoalueelle
      ja kirjaston hyvästä ja ystävällisestä palvelusta asiakkaille - hyvää uutta vuotta!

    • Vaalit, vaalitulos, kannatuksien gallup muutos.
      Päättäjiemme tyhmyys matu asiassa. Käsittämätön jähmeys uusien päätöpsten teossa.
      Pitkiin aikoihin en ole enää hämmästellyt poliitikkojemme pohjatonta kehujen kerjäämistä ulkkareilta.

      Omalla kohdallani yksi luunmurtuma jonka oheistuotteena terveestä polvesta puolikuntoinen. Laboratoriotuloksen sotkeminen jonka seuraukset jatkuvat. Jospa tuleva vuosi kuluisi edes yhtä hyvissä merkeissä.

      Toivomus. Päättäjillemme tolkkua ja rohkeutta tehdä järkeviä päätöksiä antamatta kuvitelman ulkkaripoliitikkojen mielipiteistä rajoittaa niitä.

    • Viatonsivullinen

      Vaikeat vuodet jääneet taa, uusi elämä tuntuu kiinnostavalta, olen utelias
      ja hiukan pelokaskin tulevaisuuden suhteen. Oma henkinen tasapaino
      vakaa ja vahvakin. Hyvä, pahoin pelkään että sille on käyttöä.
      Jos terveyttä riittää, eihän sitäkään aina voi riittää, vaan jos kaikkein pahimmalta välttyy on silloin kaikki hyvin, voin edelleenkin olla tyytyväinen, jopa kiitollinen. Miten ystäväni sairaus, saadaanko pysähtymään vai miten käy? Pakolaisvyöry vuoden suurin juttu, jos
      peräti vuosisadan suurin. Tuleva näyttää miten hoituu.
      Hyvää Uuttavuotta 2016 meille kaikille.

    • toiveena-pysyis-terveenä

      Suomen konkurssi jäi ensimäisenä mieleen vuodesta 2015,
      toivottavasti vuosi 2016 on parempi ja suomi pääsisi jaloilleen,
      tuli ilmoitus, töeläkkeet ei nouse eikä laske vaan saan saman, olisi saanu nousta hiukan, vähäki tekisi köyhälle hyvän mielen,

    • hytinäx1

      Oikein leppoisaa paria tuntia teille kaikille palstaa lukeville, nyt lähden juhliin. Näpytellään huomenna 1.1 2016 jos jaksetaan.
      Heippa

    • Pirrepäs

      Älyttömän raskas vuosi tavuoteenkana, aivan äärirajoilla jaksamisen kanssa.
      Puoliso kävi jo viimeisellä rajalla, mutta tokeni vielä jaloilleenkin, joten omaishoito jatkuu.
      Viikon ulkomaan matka mahtui kummiskin vuoteen, se virkisti.
      Lastenlapset ovat myös antaneet iloa muuten melko suljettuun eloomme.

      Tietysti pakolaisten tulo maahamme on ollut ennen kokematon, muttei henk. kohtaisesti ole vaikuttanut mitenkään, ihan on saanu rauhassa elää :)

      Hyvää- ja Onnentäyteistä elämää teille kaikille ikätovereilleni!

      • Pirrepäs

        ..no virhe tietysti heti ensi rivillä..siis: Älyttömän raskas vuosi takana..jne.

        Lisään vielä, että Hyvää terveyttä toivotan kaikille, jos ei hyvääkään niin edes kohtalaista :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      331
      7559
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2244
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1642
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1489
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      116
      1211
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      75
      1179
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1046
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      925
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      915
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      277
      823
    Aihe