Kaikki jotka haukkuvat vaihtoon menoa...

Jekosu

Miksi? Miksi haukutte/ette pidä siitä? Haluaisin tietää, sillä olen suunnitellut noin 2 vuotta meneväni vaihtoon, mutta enää en oikein tiedä sillä olen nähnyt niin paljon huonoa palautetta siitä. Vai onko se vaan siitä että on vaa ylisuojelevii 40 vuotiaita mammoja siellä ruutujen takana kirjottelees sellaasta? (Anteeksi 40-vuotiaat, en tietty ny kaikkii niitä tarkota xd) Sen tiiän että on on käyny jotain likaisiin ja muuten huonoihin olosuhteisiin majoitettuja, mutta uskon että suurimmalla osalla ei oo niin käyny.
Ja riippuuko kohdemaasta mitä todennäköisemmin saa huonon host kodin?

12

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katsotaanha

      Täällä on yksi mieleltään vammautunut henkilö tai kaksi, jotka ovat ottaneet asiakseen kerätä ja toistaa yhä uudelleen ja uudelleen ympäri maailmaa kokoamaansa palautetta epäonnistuneista vaihdoista 10 viime vuoden ajalta. Miksi? Ehkä jotain mielenvikaisuutta ja tekemisen puutetta?

      Eipä juurikaan löydy niitä, jotka kertoisivat itse omista huonoista kokemuksistaan.

      Epäilemättä myös epäonnistuneita vaihtoja on kaikkien joukossa. Onhan vaihtareitakin monta sorttia. Hyviä kokemuksia täällä ei kannata kertoa, sillä kimppuun hyökätään heti ja kokemuksia väitetään jonkun Miran, Anun ym. mainonnaksi, vaikka kyseiset henkilöt tuskin tällä palstalla viitsivät edes käväistä paskapropagandaa toimistaan lukemassa.

      Eiköhän vain tämä minunkin kommenttini kohta haukuta Miran tai Anun tuotokseksi. Mutta ihan ulkopuolisena siis kirjoitan, yleensä en enää viitsi tätä palstaa lukea, kun on aina vaan sitä yhtä ja samaa haukkumista, luultavasti yhden tai kahden henkilön, mahdollisesti jo aikuisemman näppikseltä.

      • YksiUtelias

        Katsotaanha: Miksi sitten olet tällä palstalla, jos et tätä ulkopuolisena viitsi lukea? Onko asia jotenkin ajankohtainen sinulle tällä hetkellä?


      • TotuusPaljastuu

        Eräänlainen yritys tämäkin estää totuuden paljastumista vaihtaritoiminnan törkeyksistä! Olette vaan pikkariikkisen myöhässä...... Iso pyörä nimittäin liikahti jo!!!
        Mieleltään vammautuneet henkilöt löytyvät vaihtaribisneksestä, mikä käy ilmi tällekin palstalle linkitetyistä uutisista ja rikostapauksista.


      • katsotaanha
        TotuusPaljastuu kirjoitti:

        Eräänlainen yritys tämäkin estää totuuden paljastumista vaihtaritoiminnan törkeyksistä! Olette vaan pikkariikkisen myöhässä...... Iso pyörä nimittäin liikahti jo!!!
        Mieleltään vammautuneet henkilöt löytyvät vaihtaribisneksestä, mikä käy ilmi tällekin palstalle linkitetyistä uutisista ja rikostapauksista.

        Arvasinhan!


      • SallittakoonKeskustelu

        Sitä paskapropagandaa löytyy nimenomaan vaihtarijärjestöjen sivuilta!!! Maajohtajat poistavat ja sensuroivat sivuiltaan jatkuvasti kaiken kritiikin ja nuorten ikävät kokemukset, kuten STS:n fb keskusteluissakin todetaan yhtenään!! Sen lisäksi kritiikkiä antaneet keskustelijat blokataan ulos sivuilta.

        Eikö ole pelkästään hyvä asia, että on sentään joku foorumi, jossa ihmiset voivat vapaasti tuoda totuutta ja kokemuksiaan julki tämän alan toiminnasta, ilman maajohtajien harjoittamaa sensuuria ja propagandapaskaa, vaikka heillä yritystä näidenkin keskustelujen sabotoimiseen näyttää olevan kaiken aikaa...


      • Mietihä.Motiivejasi

        Mitkä ovat "katsotaanha": n motiivit tulla palstalle haukkumaan niitä, jotka haluavat keskustella tositapahtumista? Miksi sinua häiritsee näiden asioiden julki tuominen ja esillä pitäminen nii paljon?


      • 36565656346

        Se on tää miran sukulaistyttö tai -poika, joka tällä kerralla pauhaa.


      • hankitietoa

        Mainontaa ja informaatiota saa yrityksiltä, ja vaihtariblogeilta (joiden tekemisestä jotkut vaihtariyritykset maksaa) saa tietoa hyvistä kokemuksista. Huonoista kokemuksista vaietaan yritysten mainossivuilla, tietenkin. Ja huonoista kokemuksista ei ole niin helppoa kirjoittaa, ei varsinkaan kun on "tuoreet haavat nuoltavina". Hyvä että kaikkista kokemuksista saa tietoa ja voi itse muodostaa mielipieensä asioista, olipa kysysmys mistä asiasta hyvänsä. Meidän lapset ovat olleet vaihtarina eri yritysten/järjestöjen kautta ja kokemukset ovat tosi erilaisia. Yksi yrityksistä oli niin epäammattimainen ettemme kenellekään suosittelisi. Emmekä ole mitenkään vammautuneita.


      • RehellistäTietoa

        Nimenomaan mainontaa saa yrityksiltä, ei juurikaan totuudenmukaista informaatiota! Yhtenä viimeisimpänä esimerkkinä Kanadan facebook sivujen totaalinen sulkeminen, kun keskusteluissa suomalaisen vaihto-oppilaan kohtelusta alkoi tulla liikaa totuuksia ilmi yrityksen toiminnasta ja jukisista riitaprosesseista Suomessa.
        Yritykset tekevät kaikkensa salatakseen totuuden helvetillisistä vaihtokokemuksista.
        Tietoa kannattaakin hankkia muualta kuin yrityksen tarjoamista propaganda-lähteistä!!!
        Faktaa vaihto-oppilastoiminnasta: http://www.csfes.org/


    • 3482787676

      Tällä palstalla on pari kolme kirjoittajaa, jotka jatkuvasti linkittävät tänne negatiivisia juttuja vaihto-oppilasjärjestöistä. Itselläni on nuori tällä hetkellä vaihdossa ja tuntuu viihtyvän erittäin hyvin. Vuosi sitten aloitin tämän palstan lukemisen silloin tällöin ja hieman silloin arvelutti, kun näitä lueskelin. Jossain vaiheessa tajusin, että samat jutut viuhuvat edes takaisin ja samat henkilöt kirjoittelevat ja vastailevat omiin kommentteihinsa. Täytyy muistaa, että vaikka täällä palstalla on paljon negatiivista kirjoittelua, se on kahden tai kolmen henkilön kirjoittamaa. Ikävää, hyvä asia hukkuu spamin alle. Eli jos vaihtoa suunnittelet, niin sinne vaan. Kivaa se on kun uskaltaa lähteä.

      • Ryöstöbisnestä

        Mistähän mahtaa johtua, että näitä negatiivisia juttuja tulee maailmalta koko ajan lisää?
        Onko koskaan tullut mieleesi, että osa nuorista saa ihan oikeasti kokea helvetin tässä kalliissa kielimatkaruletissa ilman omaa syytään?
        Oli kirjoittajia sitten kaksi, kolme tai kolmekymmentä, eivät nämä kirjoittajat ole keksineet näitä karmeita vaihto-oppilaiden kokemuksia, eivätkä myöskään vastuussa sen enempää tapahtumista kuin kirjoituksistakaan. Vastuu näistä törkeyksistä on yksinomaan vaihto-oppilasjärjestöillä!!!
        Voit kaikessa rauhassa uskotella ihmisille, mitä haluat. Totuutta tästä "kulttuurinvaihdosta" jakavien määrä kasvaa kaiken aikaa.


      • 65676567657656

        En usko, että kenenkään mielikuvitus riittäisi keksimään kaikki täällä kerrotut huonot kokemukset. Kyllä ne vaan taitavat olla ihan oikeita kokemuksia.
        Uusimmat tältä syksyltä. Nuoret itse kertovat, kuinka tukea ei tipu vaan varoituksia kylläkin...
        Uskoo ken haluaa. Viisas pääsee vähemmällä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe