GMAIL kirjautuminen kun kaksi eri käyttäjää

gmail123

Win10, Chrome, gmail, jolla kaksi eri henkilöä käyttäjinä samalla tietokoneella. Minä olen pc:n "pääkäyttäjä", mutta en käytä gmailia aktiivisesti. Vaimo käyttää gmailia päivittäin.

Ongelma: Gmailin sisäänkirjautumissivulle tulee aina vain minun tietoni esille ja vaimon kirjautuminen vaatii siten aina kirjautuessa ylimääräistä "jumppaamista". Miten saisin gmailin kirjautumisnäytön ensisijaiseksi kirjautujaksi vaimoni itseni sijaan? Tai edes samanveroiseksi vaihtoehdoksi kirjautumiselle?

Kiitos!

15

9414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä, jos tekisitte asiat oikein ja kummallekin koneelle omat tunnukset.

      • gmail123

        Eli herrat Mr Windows ja Mr Google kyllä tietävät mikä on ihmiselle oikein ja mikä väärin. Mutta kun minä uskon että ihmiselläkin on vielä heidän hallitsemassa maailmassa pieni oikeus myös omaan tahtotilaan...

        Jos gmail kykenee panemaan kirjautumisen oletustiedoksi minun tunnukseni niin kai sen pitäisi kyetä panemaan halutessani oletustiedoksi myös vaimoni kirjautumistiedot tai edes tarjoamaan kirjautumisnäytössä tasapuolista mahdollisuutta valita kumpi sinne gmailiin nyt tällä kertaa haluaisi kirjautua, eikö? Ei voi olla mahdotonta, eihän?

        En siis tahdo kirjautua kokonaan ulos, jotta vaimo pääsisi näppärästi omaan gmailiinsa, kun kaikki muu on yhteisessä käytössä; näyttö, ohjelmat, teemat, tiedostot, kirjanmerkit, kaikki.... paitsi tuo gmailosoite.


      • gmail123 kirjoitti:

        Eli herrat Mr Windows ja Mr Google kyllä tietävät mikä on ihmiselle oikein ja mikä väärin. Mutta kun minä uskon että ihmiselläkin on vielä heidän hallitsemassa maailmassa pieni oikeus myös omaan tahtotilaan...

        Jos gmail kykenee panemaan kirjautumisen oletustiedoksi minun tunnukseni niin kai sen pitäisi kyetä panemaan halutessani oletustiedoksi myös vaimoni kirjautumistiedot tai edes tarjoamaan kirjautumisnäytössä tasapuolista mahdollisuutta valita kumpi sinne gmailiin nyt tällä kertaa haluaisi kirjautua, eikö? Ei voi olla mahdotonta, eihän?

        En siis tahdo kirjautua kokonaan ulos, jotta vaimo pääsisi näppärästi omaan gmailiinsa, kun kaikki muu on yhteisessä käytössä; näyttö, ohjelmat, teemat, tiedostot, kirjanmerkit, kaikki.... paitsi tuo gmailosoite.

        Yksinkertaisin tapa on käyttää toista selainta. Voit toki kokeilla kirjautua ulos Chromesta. Eikö siis Lisää tili -toiminto auta?


      • gmail123

        " Eikö siis Lisää tili -toiminto auta?" Ei voi lisää tiliä, koska gmail osoite on hänellä jo olemassa. Kokeilin toisella vieraalla pc:llä ja kirjautuessa tuli kaksi valintaa: minä tai hän!!!! Ja toimi hienosti!!! On siis jokin täppä vikapaikassa tässä omassa koneessa, vaan mikä ja missä kohti?????


      • gmail123 kirjoitti:

        " Eikö siis Lisää tili -toiminto auta?" Ei voi lisää tiliä, koska gmail osoite on hänellä jo olemassa. Kokeilin toisella vieraalla pc:llä ja kirjautuessa tuli kaksi valintaa: minä tai hän!!!! Ja toimi hienosti!!! On siis jokin täppä vikapaikassa tässä omassa koneessa, vaan mikä ja missä kohti?????

        Tottakai se pitää olla olemassa, jos sen aikoo lisätä.


      • gmail123
        okaro kirjoitti:

        Tottakai se pitää olla olemassa, jos sen aikoo lisätä.

        Tjaah... mistähän tilin lisäämisestä nyt sitten on kyse....? Ja miten se tehdään?

        Windowsin toista käyttäjätiliä en halua ratkaisuksi, kun haluamme käyttää yhteistä tiliä kaikkeen -paitsi gmailiiin-, ilman että aina gmailin takia on kirjauduttava kokonaan ulos windowsista ulos-sisään-ulos.....

        Gmailiin tiliä ei voi lisätä, koska herjaa "tili (email) on jo käytössä!"...?

        Siis mikä tili lisätään mihin ja miten?


      • gmail123 kirjoitti:

        Tjaah... mistähän tilin lisäämisestä nyt sitten on kyse....? Ja miten se tehdään?

        Windowsin toista käyttäjätiliä en halua ratkaisuksi, kun haluamme käyttää yhteistä tiliä kaikkeen -paitsi gmailiiin-, ilman että aina gmailin takia on kirjauduttava kokonaan ulos windowsista ulos-sisään-ulos.....

        Gmailiin tiliä ei voi lisätä, koska herjaa "tili (email) on jo käytössä!"...?

        Siis mikä tili lisätään mihin ja miten?

        Mene Gmailiin, paina sitä punaista pallukkaa oikealla ylhäällä ja valitse "lisää tili". Jos ei toimi, niin selaimesi on ilmeisesti sekaisin. Asenna se uudestaan


    • Eri käyttäjätilit molemmille. hoituu kaikki muutkin asiat helpoiten..

    • ksjkahdjhwqgd

      Käyttäkää imapia postiohjelmalla. Kummallekin oma profiili (tili salasanoineen), niin riittää vain tilin vaihto. miksi leikkiä selaimella, kun kumpikin saa omat viestinsä omaan tiliin ja vanhat viestit voi lukea myös offline.

      • Niissä vasta ongelmiakin onkin. Paras tapa tehdä omat käyttäjätilit Windowsiin..


    • muuanmies0

      Ei pitäisi olla ongelma: kirjoudu tilillä 1 ja tee siitä kirjanmerkki tai pikakuvake. Sitten tilillä 2 sama juttu. Nyt pääsette oikeaa kirjanmerkkiä käyttämällä halutulle tilille.

    • SiirryLinuxiin

      Ompa ongelmia taas :))

    • wertwerttttt

      1) Eri käyttötilit eri käyttäjillä
      2) Eri selaimet eri käyttäjillä
      3) Eri tietokone eri käyttäjillä
      4) Selaushistorian poisto selaimen sammuessa
      5) Asetuksista ettei muisteta kirjautumistietoja yms.

      Aloitus lienee kuitenkin follow-up -viestin perusteella mr. reitittimen kirjoittamalta.

    • Päivi.jyläskoski

      Avovaimolle oma sähköpostiosoite kertakäytämme samaa mobili laitetta.

    • skfnhjdshgfdg

      Eikös osoitteet näy listana? Ei siinä paljoa tarvi jumpata, kun kirjoittaa osoitteen alkukirjaimen tai pari.
      Selainpostia käytettäessä valmiit tiedot kuitenkin aina katoaa, kun historia poistetaan.

      Paras konsti kuitenki on jokaisen käyttäjän oma profiili salasanoineen. Silloin ei toisen tiedostot ja krääsät häiritse, kun ne ei näy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4672
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe