Nyt parannuksen tekkoon

siilimuori3

Uusi vuosi on alkanut. Parempaa Uutta Vuotta Kaikille Palstalaisille.

Viimeaikaisia kirjoituksia lukiessani tuli mieleen seuraava aihe:
Miten parantaisit itseäsi palstakirjoittajana? Mitä voisit itse tehdä että palsta säilyisi kaikille miellyttävänä paikkana rupatella ja jakaa niitä arjen ja juhlankin asioita.

Minä aloitan siitä että panostan oikeinkirjoitukseen.

214

585

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olisko tuo viihtyvyyren lisäys noin pienest kiinni?

      • siilimuori3

        Pienestä on hyvä aloittaa. Vai oisko sulla parempia ehdotuksia juuri mulle ja millä itse parantaisit omaa palstalaisuuttasi vai ihanko täyvellieksi issesi luokittelet :D?
        Kaikki vinkit otetaan vastaan punnittavaksi.


      • siilimuori3 kirjoitti:

        Pienestä on hyvä aloittaa. Vai oisko sulla parempia ehdotuksia juuri mulle ja millä itse parantaisit omaa palstalaisuuttasi vai ihanko täyvellieksi issesi luokittelet :D?
        Kaikki vinkit otetaan vastaan punnittavaksi.

        Ittiäni mä just ajattelinkin ,mulla ku on se oikeinkirjotuksen taito hakusessa.
        Toisia en neuvomaan ala jokanen keksiköön itte vikansa.


      • siilimuori3

        No se tässä alunpittäin olikin tarkoitus, mutta näyttää siltä että paremmin tiedetään miten toisten pitäisi olla ja elää. Se on vissiin aika vaikea kattoa rehellisesti peiliin.


      • k-kk
        siilimuori3 kirjoitti:

        No se tässä alunpittäin olikin tarkoitus, mutta näyttää siltä että paremmin tiedetään miten toisten pitäisi olla ja elää. Se on vissiin aika vaikea kattoa rehellisesti peiliin.

        On siinä semmonenkin juttu et mä ja murre ollaan ku hitsattu yhteen, jos mä ruppe juttu kertoma ni ei se kirjakiäli kuulu siihe.
        Katos ku sitä juttu kerto turkulaine äijä ,ei mikkä herra vaa reheline tyämiäs.


      • siilimuori3
        k-kk kirjoitti:

        On siinä semmonenkin juttu et mä ja murre ollaan ku hitsattu yhteen, jos mä ruppe juttu kertoma ni ei se kirjakiäli kuulu siihe.
        Katos ku sitä juttu kerto turkulaine äijä ,ei mikkä herra vaa reheline tyämiäs.

        Ymmärrän. Jutusta putuaa puolet pois jos ei sitä omalla kielellä saa kertoa. Minusta murteet on rikkaus ja rakkauskin omaan maakuntaan ja synnyinseutuun, miksei se saisi näkyä täällä epävirallisissa yhteyksissä, minusta ainaki saa.


      • kylmätotuus
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Ittiäni mä just ajattelinkin ,mulla ku on se oikeinkirjotuksen taito hakusessa.
        Toisia en neuvomaan ala jokanen keksiköön itte vikansa.

        Mikäs sitten neuvoksi, jos vikoja ei löydy tarkasta syynistä huolimatta? On siis täysin viaton, kuten minä.

        Meinaatko, että niitä on alettava keksiä? Keksityt viathan olisivat pelkkiä tekovikoja.
        Ei minusta taida olla sille tielle lähtijäksi.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Mikäs sitten neuvoksi, jos vikoja ei löydy tarkasta syynistä huolimatta? On siis täysin viaton, kuten minä.

        Meinaatko, että niitä on alettava keksiä? Keksityt viathan olisivat pelkkiä tekovikoja.
        Ei minusta taida olla sille tielle lähtijäksi.

        Onhan se ironia joskus hyväksi sialulle mut jos se diaknoosii tekevä ei tajuu omia tekojaan nii juttu menee surkuhupaseksi .
        Kuten kerran kirjotin ,hetken luulin väärässä olevani mut erehryin.


      • siilimuori3
        kylmätotuus kirjoitti:

        Mikäs sitten neuvoksi, jos vikoja ei löydy tarkasta syynistä huolimatta? On siis täysin viaton, kuten minä.

        Meinaatko, että niitä on alettava keksiä? Keksityt viathan olisivat pelkkiä tekovikoja.
        Ei minusta taida olla sille tielle lähtijäksi.

        Minäpä vastaan vaikket mulle puhunukkaa.
        Ei tietenkään tarvitse alkaa keksimään jos kerta ei parannettavaa millään löydy. Silloinhan voi todeta et OMASTA MIELESTÄNI olen hyvä just tämmösenä. Muuthan voi olla eri mieltä mutta sekin on sitten taitolaji antaa palautetta toisille. Vittuilun ja loukkuksen aika usea osaa mutta sellainen rakentava palaute on yllättävän vaikiaa. Oikealla tavalla annetun palautteen ei ptäisi loukata ketään.


      • ent.siivoojaparka
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Onhan se ironia joskus hyväksi sialulle mut jos se diaknoosii tekevä ei tajuu omia tekojaan nii juttu menee surkuhupaseksi .
        Kuten kerran kirjotin ,hetken luulin väärässä olevani mut erehryin.

        Kerran?


      • Oikeeluku
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Kerran?

        Kolmasti.


      • kylmätotuus
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Onhan se ironia joskus hyväksi sialulle mut jos se diaknoosii tekevä ei tajuu omia tekojaan nii juttu menee surkuhupaseksi .
        Kuten kerran kirjotin ,hetken luulin väärässä olevani mut erehryin.

        Ei täällä virtuaalimaailmassa kannata olla liian herkkähipiäinen, eikä turhan tosikkokaan.
        Tosielämässäkin nuo luonteenpiirteet ovat aika ikäviä ominaisuuksia.

        Minun juttujani on turha ottaa kuolemanvakavasti.Jos niin erehtyy tekemään, niin hiukset siinä vaan harmaantuvat.
        En osannut arvatakaan, että oikeinkirjoitus-ja pronominijutustani voisi nousta niin suuri älämölö kuin tapahtui. Syytä moiseen en tajua vieläkään.

        Valitettavasti minä en osaa, enkä aio opetella kirjoittamaan "kieli keskellä suuta".
        He jotka pahoittavat mielensä kirjoituksistani hypätkööt niiden yli!


      • kylmätotuus
        siilimuori3 kirjoitti:

        Minäpä vastaan vaikket mulle puhunukkaa.
        Ei tietenkään tarvitse alkaa keksimään jos kerta ei parannettavaa millään löydy. Silloinhan voi todeta et OMASTA MIELESTÄNI olen hyvä just tämmösenä. Muuthan voi olla eri mieltä mutta sekin on sitten taitolaji antaa palautetta toisille. Vittuilun ja loukkuksen aika usea osaa mutta sellainen rakentava palaute on yllättävän vaikiaa. Oikealla tavalla annetun palautteen ei ptäisi loukata ketään.

        Olenko minä jotenkin pyttyillyt sinulle tai loukannut sinua "siilimuori3"?
        Jos näin on, niin ole hyvä ja kerro minulle ko. tapaukset!

        Minä toivoisin, että tuota v-alkuista sanaa ei käytettäisi. Suomen kielestä löytyy monta verbiä, joilla tuo korvissani särähtävä teonsana voidaan korvata.

        Palstan henkeä voidaan parhaiten parantaa, kun te "vanhemmat" palstalaiset lopetatte keskinäisen sotanne ja ikivanhojen asioiden vatvomisen.

        Tätä toivoo "kylmätotuus" ilman järjestysnumeroa.


      • siilimuori3
        kylmätotuus kirjoitti:

        Olenko minä jotenkin pyttyillyt sinulle tai loukannut sinua "siilimuori3"?
        Jos näin on, niin ole hyvä ja kerro minulle ko. tapaukset!

        Minä toivoisin, että tuota v-alkuista sanaa ei käytettäisi. Suomen kielestä löytyy monta verbiä, joilla tuo korvissani särähtävä teonsana voidaan korvata.

        Palstan henkeä voidaan parhaiten parantaa, kun te "vanhemmat" palstalaiset lopetatte keskinäisen sotanne ja ikivanhojen asioiden vatvomisen.

        Tätä toivoo "kylmätotuus" ilman järjestysnumeroa.

        Et ole loukannut etkä pyttyillyt, kirjoitin aiheesta sinun kohdallasi yleisesti.


      • k-kk
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Kerran?

        Siivoojaparalle.
        Sinähän tykkäät arkistoi
        ra ja pitää lukua ihmisten kirjotuksista?
        Koska näköjään mun sanomiset kiinostaa sinua , niin koittasit nyt ymmärtää että kaunokirjoitus ja puhras aidinkieli ja oikeinkirjotus on ihan eri juttuja kun mun tekstini.
        Kun minä sanon kerran niin sun on ymmärrettävä se mun murteen kannalta ,kerran on yhtä kun silloin joskus aiemmin, ei siin piretä lukua koska ja miten monta kertaa.
        Anteeks kun pilasin sun ilosi .


    • Pirrepä

      Kiitos, niinhän se on että itsestä se parannus on aloitettava,, tässä palsta elämässäkin joten yritän olla toisia huomioiva ja kiltisti.
      Täs kuulus olla hymiö, mutku ootte tainnu ne delekoida.

      ps. huom uusi nimmari :)

    • a-------------------

      Oikeinkirjoitus kunniaan ja murteet pois, koska murteita eivät ymmärrä kaikki ja murteet ovat hauskoja vain kirjoittajan mielestä!
      Jokainen pysyköön ikäistensä palstalla! Lika barn leka bäst.
      Mielipide olkoon pääosassa eikä itsensä(nikkinsä) esille tuominen joka käänteessä.
      Lue ensin toisten kirjoittama ja vasta sitten kerro omista ajatuksistasi, jos on sinulla on jotain uutta sanottavaa, useimmiten sinulla ei ole.
      Jos ei ole mitään sanottavaa, älä sano sitäkään.

      • Paljon on vaatimuksia ;) Aloittaja kysyi kuinka parantaisit itseäsi palstakirjoittajan!?
        Toivon terveyttä ja mukavaa ajankulua. Palstalla ei kannata kuin piipahtaa, Joulukuun aina huomasin sen kun jouduin olemaan sisätiloissa aika paljon, liika netissä oleminen ei ole terveellistä.
        Ei kai kenenkään tarvitse alkaa nipottamaan, palsta muuttuisi tylsäksi jos olisi vain joojoo kirjoittajia.


      • mielikki.neito kirjoitti:

        Paljon on vaatimuksia ;) Aloittaja kysyi kuinka parantaisit itseäsi palstakirjoittajan!?
        Toivon terveyttä ja mukavaa ajankulua. Palstalla ei kannata kuin piipahtaa, Joulukuun aina huomasin sen kun jouduin olemaan sisätiloissa aika paljon, liika netissä oleminen ei ole terveellistä.
        Ei kai kenenkään tarvitse alkaa nipottamaan, palsta muuttuisi tylsäksi jos olisi vain joojoo kirjoittajia.

        Sen verran vielä kirjoitan, ennen kuin menen pitämään lupaustani, että tähän sun viestiisi yhdyn ihan kybällä. Ainut on tuo joojoojutska. Kyllä sitäkin voi sanoa tuhannella eri tavalla! :)) Mä nyökyttelen ittelleni koko ajan, eikä tylsää päivää ole ;D
        Nyt, mukavaa päivää mielikki.neidolle, ja palstalle :)


      • a-------------------
        mielikki.neito kirjoitti:

        Paljon on vaatimuksia ;) Aloittaja kysyi kuinka parantaisit itseäsi palstakirjoittajan!?
        Toivon terveyttä ja mukavaa ajankulua. Palstalla ei kannata kuin piipahtaa, Joulukuun aina huomasin sen kun jouduin olemaan sisätiloissa aika paljon, liika netissä oleminen ei ole terveellistä.
        Ei kai kenenkään tarvitse alkaa nipottamaan, palsta muuttuisi tylsäksi jos olisi vain joojoo kirjoittajia.

        koska @mielikki.neito kommentoit kirjoittamaani joten vastaanpas sulle.
        "Paljon on vaatimuksia ;) Aloittaja kysyi kuinka parantaisit itseäsi palstakirjoittajan!?"
        Kyllä, kyllä, niin kysyi. Silmää vinkkaat näin ;) onko siinä jotain kielteistä, jos vaatimuksia on itselleni ja sille, mitä palstalta luen ja millaista yritän ohittella lukematta v. 2016?
        Koska haen tietoa ja kokemuksia ikäiseni elämästä, terveydestä, niin tykkään lukea sellaista, jossa kirjoittaja kertoo elämästään, kokemastaan, tietämästään selkeällä konstailemattomalla kirjakielellä. Tällaiset kirjoittajat harvoin kommentoivat. Tällaista tavoittelen omassakin ilmaisussani joten v. 2016 harvemmin käyn ja vielä harvemmin kommentoin - aloituksia teen yhtä harvoin kuin ennenkin, niistä on minulla hyviä kokemuksia.
        Vastakohtana ovat itseensä rakastuneet, joiden esiintymisnauttimisvääntelehtimisen aistii lukiessaan, sanottavaa ei ole juurikaan sanoja ja kommentteja sitäkin enemmän. Tulee vaivautunut ja/tai ärsyyntynyt olo lukijana. Pyrin nostamaan ärsytyskynnystäni ja jättämään lukematta ajanvietelöpinöitä.


      • mielikki.n
        a------------------- kirjoitti:

        koska @mielikki.neito kommentoit kirjoittamaani joten vastaanpas sulle.
        "Paljon on vaatimuksia ;) Aloittaja kysyi kuinka parantaisit itseäsi palstakirjoittajan!?"
        Kyllä, kyllä, niin kysyi. Silmää vinkkaat näin ;) onko siinä jotain kielteistä, jos vaatimuksia on itselleni ja sille, mitä palstalta luen ja millaista yritän ohittella lukematta v. 2016?
        Koska haen tietoa ja kokemuksia ikäiseni elämästä, terveydestä, niin tykkään lukea sellaista, jossa kirjoittaja kertoo elämästään, kokemastaan, tietämästään selkeällä konstailemattomalla kirjakielellä. Tällaiset kirjoittajat harvoin kommentoivat. Tällaista tavoittelen omassakin ilmaisussani joten v. 2016 harvemmin käyn ja vielä harvemmin kommentoin - aloituksia teen yhtä harvoin kuin ennenkin, niistä on minulla hyviä kokemuksia.
        Vastakohtana ovat itseensä rakastuneet, joiden esiintymisnauttimisvääntelehtimisen aistii lukiessaan, sanottavaa ei ole juurikaan sanoja ja kommentteja sitäkin enemmän. Tulee vaivautunut ja/tai ärsyyntynyt olo lukijana. Pyrin nostamaan ärsytyskynnystäni ja jättämään lukematta ajanvietelöpinöitä.

        Mukavaa Uutta-vuotta a----
        Olen samaa mieltä kanssasi monessa asiassa.


      • mielikki.n
        hmp.f kirjoitti:

        Sen verran vielä kirjoitan, ennen kuin menen pitämään lupaustani, että tähän sun viestiisi yhdyn ihan kybällä. Ainut on tuo joojoojutska. Kyllä sitäkin voi sanoa tuhannella eri tavalla! :)) Mä nyökyttelen ittelleni koko ajan, eikä tylsää päivää ole ;D
        Nyt, mukavaa päivää mielikki.neidolle, ja palstalle :)

        Samoin sinulle hump.f . Kyllä palstasta on ajankulua ollut, tämä Joulunaika on mennyt huonosti terveyden kannalta, tuntuu että koko mummo hajoaa käsiin, kun yksi vaiva paranee, toinen tulee.
        Uskon ja toivon että ilmiö on tilapäinen.


      • a-------------------
        mielikki.n kirjoitti:

        Mukavaa Uutta-vuotta a----
        Olen samaa mieltä kanssasi monessa asiassa.

        Kiitos! Sinulle myös kivaa vuotta 2016 toivotan.


      • siilimuori3
        mielikki.neito kirjoitti:

        Paljon on vaatimuksia ;) Aloittaja kysyi kuinka parantaisit itseäsi palstakirjoittajan!?
        Toivon terveyttä ja mukavaa ajankulua. Palstalla ei kannata kuin piipahtaa, Joulukuun aina huomasin sen kun jouduin olemaan sisätiloissa aika paljon, liika netissä oleminen ei ole terveellistä.
        Ei kai kenenkään tarvitse alkaa nipottamaan, palsta muuttuisi tylsäksi jos olisi vain joojoo kirjoittajia.

        Puhuikohan hän vain minulle? Jos niin oma osuutensa jäi kelkasta joten kovin vakavasti ei kannata ottaa vissiin ojennuksiakaan :D. Paitsi oikeinkirjoitus ja ehkä murrekin. Minä keksin juuri uuden lupauksen. Asiattomat itseeni kohdistuvat häijyilyt jätän huomioimati ja omaan arvoonsa.


      • Vääärin-väärin-

        a---------------- oli nyt ajattelematon tässä asiassa,

        että samanikäiset olisivat mukamas samanlaisia!

        Ei ole totta!


      • siilimuori3 kirjoitti:

        Puhuikohan hän vain minulle? Jos niin oma osuutensa jäi kelkasta joten kovin vakavasti ei kannata ottaa vissiin ojennuksiakaan :D. Paitsi oikeinkirjoitus ja ehkä murrekin. Minä keksin juuri uuden lupauksen. Asiattomat itseeni kohdistuvat häijyilyt jätän huomioimati ja omaan arvoonsa.

        Tarkoitin viestini nimim. a---------


    • Poistumalla palstalta.

      • Hah! Sama kävi mun mielessä.
        Tuskin mä poistun, jos itseäni tunnen, niin se ei kauan kestä. Mutta aion rauhoittua, ihan liikaa olen taas pyörinyt täällä paistinpannuni kanssa.
        Ancelille hyvää uutta vuotta.


      • hmp.f kirjoitti:

        Hah! Sama kävi mun mielessä.
        Tuskin mä poistun, jos itseäni tunnen, niin se ei kauan kestä. Mutta aion rauhoittua, ihan liikaa olen taas pyörinyt täällä paistinpannuni kanssa.
        Ancelille hyvää uutta vuotta.

        Kiitos, erittäin hyvää vuodenjatkoa sinulle!

        Jos nyt tässä uskaltaa sen verran sanoa, niin kadotin sun sp-osoitteen siinä kevään myllerryksessä, tai unohdin ottaa talteen. Muuten sama, vaihdoin vain numerot ykskolmeyksnollaan, tämä vinkkinä vain. :)


      • Ancelina kirjoitti:

        Kiitos, erittäin hyvää vuodenjatkoa sinulle!

        Jos nyt tässä uskaltaa sen verran sanoa, niin kadotin sun sp-osoitteen siinä kevään myllerryksessä, tai unohdin ottaa talteen. Muuten sama, vaihdoin vain numerot ykskolmeyksnollaan, tämä vinkkinä vain. :)

        Kiva :) Nähdään siis. Jos ei minusta kuulu mitään pariin päivään, olen hukkanut langan, mun postit ohjautuu kotiin hmp.f(at)suomi24.fi postin kautta.


      • hmp.f kirjoitti:

        Kiva :) Nähdään siis. Jos ei minusta kuulu mitään pariin päivään, olen hukkanut langan, mun postit ohjautuu kotiin hmp.f(at)suomi24.fi postin kautta.

        Asia ymmärretty, jotain kautta löytyy tie :)


      • siilimuori3

        Sehän kuulostaa luovuttamiselta :). Ainakaan sitä ei kannata täällä ääneen sanoa.


      • siilimuori3 kirjoitti:

        Sehän kuulostaa luovuttamiselta :). Ainakaan sitä ei kannata täällä ääneen sanoa.

        Mitäpä sitä ei tekisi palstan tason kohentamisen eteen, vaan jääköön toistaiseksi tekemättä :)


      • siilimuori3

        Minä olen aatellut et täytyyhän se palstan pohjanoteerauskin olla jotta toisilla on solokku mihin joskus aina oksentaa.


      • siilimuori3 kirjoitti:

        Minä olen aatellut et täytyyhän se palstan pohjanoteerauskin olla jotta toisilla on solokku mihin joskus aina oksentaa.

        Onhan se noinkin ja me sun kanssa ollaan kai sopivia tuohon hommaan.
        Ei ihan vähästä hätkähdetä.


      • siilimuori3
        Ancelina kirjoitti:

        Onhan se noinkin ja me sun kanssa ollaan kai sopivia tuohon hommaan.
        Ei ihan vähästä hätkähdetä.

        No ei todellakaan hätkähdetä. Kyllä ne pahimmat hätkäytykset on koettu ihan livessä, joten täällä pipertely on kuin sääsken ininä tässä maailmankaikkeudessa :).
        Onneksi kuitenkin hyvän erottaminen pahasta kuitenkin on vielä säilynyt, ja oikean väärästä. Sekä kaipuu ystävällisyyteen ja toisten hyvään kohteluun.


    • Minä taas ajattelin että voisin käydä useammin niin ....:)

      Oikeesti: ajattelin että omalta kohdaltani voisin parantaa laatua kirjoittamalla enemmän suomea ja olla tarttumatta joka ainoaan syöttiin.
      Hyvää uutta vuotta siilille. Ancelille. pirrepälle, k-kk:lle, hmp.fille, a...............:lle ja kaikille muillekin jotka kommentoivat jälkeeni.

      • Hyvää uutta vuotta myös sinulle!


      • Paloma.se.co"

        Haistaa hän huono-muistinen kukkasen...

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        Paloma.se.co"

        Haistaa hän huono-muistinen kukkasen...

        H.

        Huono-kuntoisen kukkasen.

        H.


      • :)) aikas hyvä vastaus, varsinkin tuo eka lause. Palomalle myös oikein hyvää uutta vuotta.


      • ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

        :)) aikas hyvä vastaus, varsinkin tuo eka lause. Palomalle myös oikein hyvää uutta vuotta.

        Mmmmh.
        Et sitten tiedä, miten se lause jatkuu? (...minkä lehmä eilen söi). Se oli kuuskytluvun kaunis versio haistattamisesta.


      • näin.sen.näin
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Mmmmh.
        Et sitten tiedä, miten se lause jatkuu? (...minkä lehmä eilen söi). Se oli kuuskytluvun kaunis versio haistattamisesta.

        Eiköhän hän tarkoittanut paloman viestiä. Sinnehän numerointi osoitti.


      • siilimuori3

        Kiitos samoin.


      • ent.siivoojaparka
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Mmmmh.
        Et sitten tiedä, miten se lause jatkuu? (...minkä lehmä eilen söi). Se oli kuuskytluvun kaunis versio haistattamisesta.

        Jaha.
        No mitäs erikoisen tuplahymiömäisen hyvää tuossa eka lauseessa sitten oli?:
        """Minä taas ajattelin että voisin käydä useammin niin ....:)"""
        Kaipa siinä sitten oli hmp.f:n mielestä jotain tuplahymiön arvoista ylistettävää... Mistäs minä tiedän.


      • ies.sinunkaa
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Jaha.
        No mitäs erikoisen tuplahymiömäisen hyvää tuossa eka lauseessa sitten oli?:
        """Minä taas ajattelin että voisin käydä useammin niin ....:)"""
        Kaipa siinä sitten oli hmp.f:n mielestä jotain tuplahymiön arvoista ylistettävää... Mistäs minä tiedän.

        Tarvihteeko sitä kaikkee tieteekään.


      • ent.siivoojaparka
        ies.sinunkaa kirjoitti:

        Tarvihteeko sitä kaikkee tieteekään.

        No eeei.
        Olisi se vain ollut kiva nauraa mukana, kun olisi vain ymmärtänyt, mille siinä oikein kaksissa naisin naurettiin. Oli nähtävästi liian korkealentoista huumoria minulle.
        Nauroin sen sijaan henrjiin joulumuistolle, kun joulupukilta oli tullut riisipuuroa silmänreijistä.
        Niin, että ei oikeastaan mitään vahinkoa tapahtunut vaikka se älykköjen huumori menikin ohi.


    • Paransin_tapani

      Paransin kahvinjuonti ennätystä. Aamukahvia mennyt jo 4 puolimukillista. Yleensä se on 2 - 3 parin tunnin aikana. Pian lorautan viidennen tässä kolmen tunnin sisällä.

      • Paransin_tapani

        Ja haluan olla väärinkirjoittajien kuningas koska tämä ei ole kotikirkkoni vaan annan itsestäni myös muualle nettimaailmassa. Ja suoli24 huussissa.
        Henkilökohtaisuuksista pyrin pysymään kaukana. Miksi sohia tuntemattomia ihmisiä. Olen mieltä jotta riidat,sodat ja halaukset on tapahduttava kasvotusten, ei kenenkään housujen ja hameiden takana.


    • Heikunkeikku

      Hyvät vuodenalut täältäkin. Ihan kaikille ne tälläilen.
      En tahdo muuttaa palstakäyttäytymistäni.
      Jos alkaisin muuttelemaan, niin enhän sitten olisi aito minä.
      Minänä tänne kirjoitan mielipiteitäni. Jos jotakin sanon, niin se on sitten niin.
      Ja sillä siisti:)
      Osaisin kirjoittaa kerrassaan kirjakieltä. Koulussa inessiivi-elatiivi- ja illatiivi kera muut sijamuodot olivat miun maun mukkaisia opetteluita.
      Mutta olisi tylsää ruveta kirjakieltä kirjoittamaan. Menis kattokaa inspiraatio mehtään.
      On kuitenkin yksi asia, jossa voin tehdä parannuksen (joka ei vielä tässä kommentissani tule esille) ja se on se, että yritän kirjoittaa lyhyemmästi.
      Mikä pakko mun on lauseita pykätä vinonpinosti. Ei ole, mutta ku se aina menee siihen pisteeseen, että lähettämisen yhteydessä hokaan, että noinko paljon taas tuli kirjoitettua.
      Eli jatkan samaan malliin sillä erolla, että lyhyemmästi.

      • Camoon, laatua piti parantaa! Ei huonontaa! Perut tuon heti, tai menen imuroimaan hämppyjä :/


      • Heikunkeikku
        hmp.f kirjoitti:

        Camoon, laatua piti parantaa! Ei huonontaa! Perut tuon heti, tai menen imuroimaan hämppyjä :/

        KÄÄÄÄÄK!!!! Senkin Rrrroisto.
        Mistäs senkin nyt muistit, että olen aseeton, jos kiristetään hämähäkkien imuroimisella?
        Missään nimes et saa ottaa imuria kouraas ja ruveta sarvet pääs kattelemaas, mistäs löytyis hämähäkkejä.
        Hyvä on. Lupaan muuttaa palstakäyttäytymistä muiltakin osin, kuin vain pituuden suhteen. Lopetan ainaiset vihtuilut ja vänkäämiset ja jaaritukset ja mädän äitelät hömppäjutut. Ja jos joku sanoo, että meehän muualle siitä määkimästä, niin oitis meen muualle määkimään.
        Okei. Ja pidäkin sitten itse lupauksesi hämähäkkien imuroimisesta. Niitä EI saa imuroida, vaan sievästi pistää kumolla olevaan lasiin, peitellä lasi jollakin paperilla (suuaukko, en tarkoittanut lasin paketoimista:)) ja sitten viedä hämähäkki ulos johonkin turvalliseen paikkaan.


      • suojelua
        Heikunkeikku kirjoitti:

        KÄÄÄÄÄK!!!! Senkin Rrrroisto.
        Mistäs senkin nyt muistit, että olen aseeton, jos kiristetään hämähäkkien imuroimisella?
        Missään nimes et saa ottaa imuria kouraas ja ruveta sarvet pääs kattelemaas, mistäs löytyis hämähäkkejä.
        Hyvä on. Lupaan muuttaa palstakäyttäytymistä muiltakin osin, kuin vain pituuden suhteen. Lopetan ainaiset vihtuilut ja vänkäämiset ja jaaritukset ja mädän äitelät hömppäjutut. Ja jos joku sanoo, että meehän muualle siitä määkimästä, niin oitis meen muualle määkimään.
        Okei. Ja pidäkin sitten itse lupauksesi hämähäkkien imuroimisesta. Niitä EI saa imuroida, vaan sievästi pistää kumolla olevaan lasiin, peitellä lasi jollakin paperilla (suuaukko, en tarkoittanut lasin paketoimista:)) ja sitten viedä hämähäkki ulos johonkin turvalliseen paikkaan.

        Eikös hämähäkit palellu näin pakkasella (-9 astetta)?
        Olisiko parempi että laittaisit ne sänkyysi peiton alle? Varo kuitenkin makkoomasta niiden päällä. :-)


      • Heikunkeikku
        suojelua kirjoitti:

        Eikös hämähäkit palellu näin pakkasella (-9 astetta)?
        Olisiko parempi että laittaisit ne sänkyysi peiton alle? Varo kuitenkin makkoomasta niiden päällä. :-)

        Ei hyvänen aika sentäs. Ehdotit niin kauhistuttavaa asiaa, että hyh hyh hyh sulle. Pelkään hirmuisesti hämähäkkejä. En kuunaan niihin uskaltaisi koskea. Pelkkä ajatuskin saa niskavillat pörhölle.
        Vaikka yököttävästi suhtaudun hämähäkkeihin, niin en silti tahdo niitä tappaa, saati ruveta kiduttamaan, niinku toi hmp.f. Ainaski se uhkailee imuroida niitä :), eiku pitiki laittaa tämmönen hymiö :/
        Elikkä ikinä en voisi sänkyyn kellahtaa, jos tietäisin, että siellä mojuu yksikin hämähäkki.
        Myös kaikkinaiset karvalollerot, siis karvamadot ja siliät madot ja sen semmoset kauhistukset, saavat nekin pörhöyttä aikaan mun niskas ja koko ihossa.


    • tekkoon

      tekkoon

      • siikimuori3

        Tekkoon on murresana sanasta tekoon.


    • Lienen parantumaton! Useimmiten kilkuttelen tällä nimimerkilläni joten se on helppo väistää. Kun en viitsi kirjautua niin käytän jotain sen johdannaista.
      Minua ei kovasti kiinnosta mitä mieltä joku on hengentuotteestani. Sen sijaan kiinnostaisi tietää miten moni viitsii avata sellaisen.

      Pitkiä kirjoitelmia ja niiden pitkiä kommentteja en viitsi lukea mutta eivät minua häiritsekään.
      Pakkohauskoista savolaisista tuli mittani täyteen 6:ssa vuodessa joten niitä, tai muitakaan murrejuttuja en viitsi lukea mutta kirjoitelkoot ne jotka haluavat.

      • Aina luen, ihan aina ja myös johdannaiset.
        Sama vika rahikaisella, pitkät jutturimpsut kyllästyttää, joskus jatkan loppuun oman ympäripyöreän kun en ole jaksanut lukea muitten hienoja mielipiteitä.
        Jossain kirjoituksessasi mainitsit siitä kuinka suomen päättäjät ajattelevat liikaa mitä ulkomailla heistä, meistä ajatellaan. Sille kumarsin, niinhän se on.
        Jatketaan vaan kilkuttelua.


    • ent.siivoojaparka

      Hienoa, siilimuori!
      Jospa minäkin alan ymmärtämään kommenttejasi paremmin.
      Murteesi ei minua haittaa, kuulostaa mukavalle vaan (niin siilimäiselle), eikä pienet kirjoitusvirhetkään (niitä tekee jokainen).
      Pitää sanoa, että jotkut kommenttisi ovat olleet minulle pahemmin hebreaa kuin hunkszin kommentit konsanaan (vaikka itselleni parempi, etten ymmärtäisi niitäkään).
      Onneksi minulla ei ole omassa palstakäyttäytymisessäni mitään korjattavaa.
      Uutta Vuotta taisin jo jossain toivottaakin kaikille. En viitsi enää nimettynä kenellekään erikseen vaikka palstan tyyli näyttää olevankin, että ensin yleisesti ja sitten vahvistuksena vielä valituille yksilöllisesti.

      • siilimuori3

        Ei kai se haittaa vaikkei aina kaikkea ymmärräkkääkkääkkäää............................
        Voin olla kirjoittamatta murteellakin mutta jotenkin minä koen saavani sanomaani enemmän sisältöä kirjoittamalla omalla puhutulla kielellä. Tällaisella epävirallisella foorumilla. Vaikka kuulemma moukaltahan se meidän murre tuolla eteläsuomessa kuulemma kuulostaa :D. Halavatun juntit :).

        Mikä on esimerkiksi kuulostanut enemmän hebrealta?

        On sinullakin ehkä jotain parannettavaa palstakäyttäytymisessä. Saisit opetella pikkasen hienotunteisuutta. Kaikki näes ei suorasukaisuuttasi ymmärrä. Eikä kaikkia havaintojaan sanoa ääneen. Vrt jutustelut valkoisesta valheesta :D.

        Mutta kiva et aloitus sai kommentteja aikaan. Ajattelin aamulla ennen maantielle lähtöä et aloitan ja lopetan itsekseni kun kaikki muut kokevat olevasna täydellisiä.
        Mutta nyt kipaisen katsomaan josko joku kipsa olisi auki kun yllärivieraita tulossa ja mullei ole muuta tarjolla kuin piaaria ja sekin gluteiinitonta.


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori3 kirjoitti:

        Ei kai se haittaa vaikkei aina kaikkea ymmärräkkääkkääkkäää............................
        Voin olla kirjoittamatta murteellakin mutta jotenkin minä koen saavani sanomaani enemmän sisältöä kirjoittamalla omalla puhutulla kielellä. Tällaisella epävirallisella foorumilla. Vaikka kuulemma moukaltahan se meidän murre tuolla eteläsuomessa kuulemma kuulostaa :D. Halavatun juntit :).

        Mikä on esimerkiksi kuulostanut enemmän hebrealta?

        On sinullakin ehkä jotain parannettavaa palstakäyttäytymisessä. Saisit opetella pikkasen hienotunteisuutta. Kaikki näes ei suorasukaisuuttasi ymmärrä. Eikä kaikkia havaintojaan sanoa ääneen. Vrt jutustelut valkoisesta valheesta :D.

        Mutta kiva et aloitus sai kommentteja aikaan. Ajattelin aamulla ennen maantielle lähtöä et aloitan ja lopetan itsekseni kun kaikki muut kokevat olevasna täydellisiä.
        Mutta nyt kipaisen katsomaan josko joku kipsa olisi auki kun yllärivieraita tulossa ja mullei ole muuta tarjolla kuin piaaria ja sekin gluteiinitonta.

        Tarkoitin niitä lauseitasi, missä vähän joka sanassa kirjaimet heittää kuperkeikkaa ja niitä joutuu järjestelemään uudestaan, että saa mitään tolkkua. On se tosin vähän samanlaista ja hyödyllistäkin aivovoimistelua kuin Alphabetty.
        """"On sinullakin ehkä jotain parannettavaa palstakäyttäytymisessä. Saisit opetella pikkasen hienotunteisuutta. Kaikki näes ei suorasukaisuuttasi ymmärrä.""""
        Voisinhan tietysti alkaa kirjoittamaan piilokielellä silleen vaivihkaa vihjaillen (joku/jotkut täällä, eräs kirjoittaja, eräs herra, luutturätti tuolla, tai muilla salanimityksillä sekä runollisesti loppusoinnuin ...) ja passiivimuodossa tuplahymiöitten kanssa.
        Se käärmemaailma ei vaan oikein ole minun tyylini ilmaista sanottavaani ja sen saatte kiltisti hyväksyä. Jatkakoot toiset omalla tyylillään ja minä omallani.
        att2 tuolla toisessa ketjussa sanoi lyhyesti ja ytimekkäästi sen, mihin voi vain nyökätä ja sanoa "aamen":
        """Miksi 60 muuttuisi."""


      • raaka.peli
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Tarkoitin niitä lauseitasi, missä vähän joka sanassa kirjaimet heittää kuperkeikkaa ja niitä joutuu järjestelemään uudestaan, että saa mitään tolkkua. On se tosin vähän samanlaista ja hyödyllistäkin aivovoimistelua kuin Alphabetty.
        """"On sinullakin ehkä jotain parannettavaa palstakäyttäytymisessä. Saisit opetella pikkasen hienotunteisuutta. Kaikki näes ei suorasukaisuuttasi ymmärrä.""""
        Voisinhan tietysti alkaa kirjoittamaan piilokielellä silleen vaivihkaa vihjaillen (joku/jotkut täällä, eräs kirjoittaja, eräs herra, luutturätti tuolla, tai muilla salanimityksillä sekä runollisesti loppusoinnuin ...) ja passiivimuodossa tuplahymiöitten kanssa.
        Se käärmemaailma ei vaan oikein ole minun tyylini ilmaista sanottavaani ja sen saatte kiltisti hyväksyä. Jatkakoot toiset omalla tyylillään ja minä omallani.
        att2 tuolla toisessa ketjussa sanoi lyhyesti ja ytimekkäästi sen, mihin voi vain nyökätä ja sanoa "aamen":
        """Miksi 60 muuttuisi."""

        Suoraan silmille nakottuna vittuilukin menee oikeaan osotteeseen. Niin pitääkin tehdä.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Tarkoitin niitä lauseitasi, missä vähän joka sanassa kirjaimet heittää kuperkeikkaa ja niitä joutuu järjestelemään uudestaan, että saa mitään tolkkua. On se tosin vähän samanlaista ja hyödyllistäkin aivovoimistelua kuin Alphabetty.
        """"On sinullakin ehkä jotain parannettavaa palstakäyttäytymisessä. Saisit opetella pikkasen hienotunteisuutta. Kaikki näes ei suorasukaisuuttasi ymmärrä.""""
        Voisinhan tietysti alkaa kirjoittamaan piilokielellä silleen vaivihkaa vihjaillen (joku/jotkut täällä, eräs kirjoittaja, eräs herra, luutturätti tuolla, tai muilla salanimityksillä sekä runollisesti loppusoinnuin ...) ja passiivimuodossa tuplahymiöitten kanssa.
        Se käärmemaailma ei vaan oikein ole minun tyylini ilmaista sanottavaani ja sen saatte kiltisti hyväksyä. Jatkakoot toiset omalla tyylillään ja minä omallani.
        att2 tuolla toisessa ketjussa sanoi lyhyesti ja ytimekkäästi sen, mihin voi vain nyökätä ja sanoa "aamen":
        """Miksi 60 muuttuisi."""

        Minäkin aijon jatkaa omalla linjallani. Julkiset lupaukset parantaa tapojaan jossain elämän alueilla on tarpeetonta. Turha on asettaa itselleen tavoitteita joihin ei pysty ja joista tulee vain jälkikäteen sanomista.

        Luin HS:stä tarinan unettomuudesta kärsivästä naisesta. Unettomuutta voi itselleen järjestää sovittelemalla elämänsä sääntöihin, huoliin ja vaatimalla itseltään liikaa sekä yrittämällä suoriutua tehtävistään moitteettomasti.

        Hyvän vinkin sain artikkelista jota voisin kokeilla ennen nukkumaan menoa.
        Huolivihkon ylläpito. Vihkoon kirjatut huolet eivät seuraa kirjaajaansa kun hän sukeltaa peiton alle ; )

        Itsensä parantamiseen parannusvihko. Kirjoittaa vain itselleen ei muille mitä ajattelee itsessän hioa paremmaksi.

        Mitä tulee aloittajaan voisit siili myös luvata, että et sukella puskaan kun järjensanat loppuvat, jäit räikeästi kiinni eräässä keskustelussamme. Lisäksi voisit valikoida ketjut mihin kirjoittat mitään sanomattomia lauseita.

        Kuten...

        kirjoitit uskoa käsittelevään ketjuuni jotain mikä meni täysin harakoille.

        "Juu ja yleistys se soomipoijjaan ja tytön tiellä pittää :)."


      • siilimuori3

        Ohhoh! Näytähän linkillä missä "jäin kiinni" ja miten. Minä olen aina minä, oli nikkini mikä hyvänsä. Järjellä tai ilman. Rekattuna tai ilman.

        Kun annat minulle palautetta, oletan että toivot toisin päin myös. Sinäkin olet monessa kohtaan limbonnut aika räikeästi, mutta sait niissä kohden ihan aidot palautteet siinä hetkessä. Muutoinkin viheltelemme ihan eri taajuuksilla mutta vihellellään vaan :).


      • siilimuori3
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Tarkoitin niitä lauseitasi, missä vähän joka sanassa kirjaimet heittää kuperkeikkaa ja niitä joutuu järjestelemään uudestaan, että saa mitään tolkkua. On se tosin vähän samanlaista ja hyödyllistäkin aivovoimistelua kuin Alphabetty.
        """"On sinullakin ehkä jotain parannettavaa palstakäyttäytymisessä. Saisit opetella pikkasen hienotunteisuutta. Kaikki näes ei suorasukaisuuttasi ymmärrä.""""
        Voisinhan tietysti alkaa kirjoittamaan piilokielellä silleen vaivihkaa vihjaillen (joku/jotkut täällä, eräs kirjoittaja, eräs herra, luutturätti tuolla, tai muilla salanimityksillä sekä runollisesti loppusoinnuin ...) ja passiivimuodossa tuplahymiöitten kanssa.
        Se käärmemaailma ei vaan oikein ole minun tyylini ilmaista sanottavaani ja sen saatte kiltisti hyväksyä. Jatkakoot toiset omalla tyylillään ja minä omallani.
        att2 tuolla toisessa ketjussa sanoi lyhyesti ja ytimekkäästi sen, mihin voi vain nyökätä ja sanoa "aamen":
        """Miksi 60 muuttuisi."""

        Minä nyt tarkoitin sellaista henkilöön menevää vittuilua, kenekään taholta. Jos vaikka ihan asiat asioina. Mut mullahan onkin kuuteenkymppiin vielä pikkasen armonaikaa.

        Ja hebreanhan aioinkin koittaa parantaa kiinnittämällä huomiot kirjoituksen oikeellisuuteen.


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori3 kirjoitti:

        Minä nyt tarkoitin sellaista henkilöön menevää vittuilua, kenekään taholta. Jos vaikka ihan asiat asioina. Mut mullahan onkin kuuteenkymppiin vielä pikkasen armonaikaa.

        Ja hebreanhan aioinkin koittaa parantaa kiinnittämällä huomiot kirjoituksen oikeellisuuteen.

        """Ja hebreanhan aioinkin koittaa parantaa kiinnittämällä huomiot kirjoituksen oikeellisuuteen."""
        No siitähän sinua tuolla kiittelinkin, mutta taisit ottaa vittuiluna.


      • korppis kirjoitti:

        Minäkin aijon jatkaa omalla linjallani. Julkiset lupaukset parantaa tapojaan jossain elämän alueilla on tarpeetonta. Turha on asettaa itselleen tavoitteita joihin ei pysty ja joista tulee vain jälkikäteen sanomista.

        Luin HS:stä tarinan unettomuudesta kärsivästä naisesta. Unettomuutta voi itselleen järjestää sovittelemalla elämänsä sääntöihin, huoliin ja vaatimalla itseltään liikaa sekä yrittämällä suoriutua tehtävistään moitteettomasti.

        Hyvän vinkin sain artikkelista jota voisin kokeilla ennen nukkumaan menoa.
        Huolivihkon ylläpito. Vihkoon kirjatut huolet eivät seuraa kirjaajaansa kun hän sukeltaa peiton alle ; )

        Itsensä parantamiseen parannusvihko. Kirjoittaa vain itselleen ei muille mitä ajattelee itsessän hioa paremmaksi.

        Mitä tulee aloittajaan voisit siili myös luvata, että et sukella puskaan kun järjensanat loppuvat, jäit räikeästi kiinni eräässä keskustelussamme. Lisäksi voisit valikoida ketjut mihin kirjoittat mitään sanomattomia lauseita.

        Kuten...

        kirjoitit uskoa käsittelevään ketjuuni jotain mikä meni täysin harakoille.

        "Juu ja yleistys se soomipoijjaan ja tytön tiellä pittää :)."

        Siis huolivihko, parannusvihko, kiitollisuusvihko...mitäs muita niitä vielä olikaan... mähän en pääse nukkumaan ollenkaan tai sitten pitää sihteeri hommata, on niin paljon noita kirjauksia. Sitten vielä päiväkirja, mutta eikös se oikeastaan aja kaikkien kirjojen asemaa, sinne aina kirjailtiin päivän hyvät ja huonot työt. Se oli vielä niin liikuttavaa kun sen sai aloittaa : Rakas päiväkirja.


      • siilimuori3
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        """Ja hebreanhan aioinkin koittaa parantaa kiinnittämällä huomiot kirjoituksen oikeellisuuteen."""
        No siitähän sinua tuolla kiittelinkin, mutta taisit ottaa vittuiluna.

        Siis minusta tämä on samaa:

        "niitä lauseitasi, missä vähän joka sanassa kirjaimet heittää kuperkeikkaa ja niitä joutuu järjestelemään uudestaan, että saa mitään tolkkua."
        ja
        "eikä pienet kirjoitusvirhetkään."

        Samassa lupauksessahan menee sekä pienet kirjoitusvirheet että hebreat :D.

        Ja en ottanut vittuiluna. Mulle ei täällä sillä tavoin kukaan pääse vittuilemaan et menisi nahkan alle, koksa en täällä henkiökohtaisesti lähemmin ketään tunne. Joidenkin komentit kuitenkin kuten tässä ketjussa hätkähdyttävätilkeydellään ja pahansuopuudellaan, ottaen huomioon että ihan vieraita ollaan. Pahuus henkii ja se puistattaa.


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori3 kirjoitti:

        Siis minusta tämä on samaa:

        "niitä lauseitasi, missä vähän joka sanassa kirjaimet heittää kuperkeikkaa ja niitä joutuu järjestelemään uudestaan, että saa mitään tolkkua."
        ja
        "eikä pienet kirjoitusvirhetkään."

        Samassa lupauksessahan menee sekä pienet kirjoitusvirheet että hebreat :D.

        Ja en ottanut vittuiluna. Mulle ei täällä sillä tavoin kukaan pääse vittuilemaan et menisi nahkan alle, koksa en täällä henkiökohtaisesti lähemmin ketään tunne. Joidenkin komentit kuitenkin kuten tässä ketjussa hätkähdyttävätilkeydellään ja pahansuopuudellaan, ottaen huomioon että ihan vieraita ollaan. Pahuus henkii ja se puistattaa.

        """Joidenkin komentit kuitenkin kuten tässä ketjussa ..."""
        Tuoko nyt on sitten sitä mainostamaasi hienotunteisuutta?
        Sano reilusti vaan, kenen kaikkien kommentit, kun nikit eivät kuulosta olevan sen kauempana kuin tässä ketjussa, että sanomasi menisi jotakuinkin perille, eikä jäisi ilmaan roikkumaan.


      • Korppis1
        siilimuori3 kirjoitti:

        Ohhoh! Näytähän linkillä missä "jäin kiinni" ja miten. Minä olen aina minä, oli nikkini mikä hyvänsä. Järjellä tai ilman. Rekattuna tai ilman.

        Kun annat minulle palautetta, oletan että toivot toisin päin myös. Sinäkin olet monessa kohtaan limbonnut aika räikeästi, mutta sait niissä kohden ihan aidot palautteet siinä hetkessä. Muutoinkin viheltelemme ihan eri taajuuksilla mutta vihellellään vaan :).

        Siili @ jos et itse muista milloin hyppelet puskassa se on hälyttävää ja vielä sun iässäsi.

        Minulla on varaa vittuilla omalla nikilläni.

        Rosalii, päiväkirja on ihan eri asia kuin terapiakirja tai unikirja. Pidin joskus unikirjaa. Jälkeenpäin luin sitä silmät ympyrkäisenä koska kaikkilla unillani oli jokin tarkoitus joka selvisi jäkikäteen.

        Päiväkirjat ja blogit ovat valveillaoloajan muistikirjoja.


      • siilimuori3
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        """Joidenkin komentit kuitenkin kuten tässä ketjussa ..."""
        Tuoko nyt on sitten sitä mainostamaasi hienotunteisuutta?
        Sano reilusti vaan, kenen kaikkien kommentit, kun nikit eivät kuulosta olevan sen kauempana kuin tässä ketjussa, että sanomasi menisi jotakuinkin perille, eikä jäisi ilmaan roikkumaan.

        No enpä sano. Kyllä jokainen joka tätä ketjua lukee näkee ne kommentit. Ei niitä tarvitse lähteä sen kummemmin yksilöimään. Ja onhan se niinkin et kommenttien kokeminen on jokaisen omassa pirrassakin.


      • siilimuori3
        Korppis1 kirjoitti:

        Siili @ jos et itse muista milloin hyppelet puskassa se on hälyttävää ja vielä sun iässäsi.

        Minulla on varaa vittuilla omalla nikilläni.

        Rosalii, päiväkirja on ihan eri asia kuin terapiakirja tai unikirja. Pidin joskus unikirjaa. Jälkeenpäin luin sitä silmät ympyrkäisenä koska kaikkilla unillani oli jokin tarkoitus joka selvisi jäkikäteen.

        Päiväkirjat ja blogit ovat valveillaoloajan muistikirjoja.

        Arvasin että sinulla ei taaskaan ole näyttöä höpinöillesi vaan tarkoitushakuista mustamaalaavaa läppää heittelet kuten silloin kun väitit että olen muka kanssasi yöllä keskustellut päissään ja kertonut olevani aamuvuoroon menossa. Minä en voi muistaa sellaista mitä en ole tehnyt.

        Minulla ei ole tarve vittuilla kenellekään jos sinä olet itse kehua retostanut kuinka örvellät puskissa joten kaadahan itsellesi vaan. Olen ymmärtänyt että sinulle palsta on jonkinlainen kilpailukenttä, jossa kilpaillaan suosituimmuudesta? Meillä päin kuitenkin sanotaan et omakehu haisee ja se ei haise hyvältä.


      • Korppis1
        siilimuori3 kirjoitti:

        Arvasin että sinulla ei taaskaan ole näyttöä höpinöillesi vaan tarkoitushakuista mustamaalaavaa läppää heittelet kuten silloin kun väitit että olen muka kanssasi yöllä keskustellut päissään ja kertonut olevani aamuvuoroon menossa. Minä en voi muistaa sellaista mitä en ole tehnyt.

        Minulla ei ole tarve vittuilla kenellekään jos sinä olet itse kehua retostanut kuinka örvellät puskissa joten kaadahan itsellesi vaan. Olen ymmärtänyt että sinulle palsta on jonkinlainen kilpailukenttä, jossa kilpaillaan suosituimmuudesta? Meillä päin kuitenkin sanotaan et omakehu haisee ja se ei haise hyvältä.

        Onko sinulla joku tarkoitushakuisuus silloin kun kirjoituksistasi ei saa mitään selvää? Pystyt, kuten tässä vastauksessasi minulle kirjoittamaan pilkkujjen puutteesta huolimatta selkeää suomen kieltä.

        Minä en ole ikinä väittänyt muuta kuin mitä olen. Ei niitä puskassa pistäytymisiäni voi luokitella örvellykseksi vaan harkituiksi anonyymeiksi kommenteiksi. En kuitenkaan hyökkää puskista niskaasi, älä pelkää olen kuten siivojakin, sanon sanottavani suoraan. Hienotunteisuutta on turha täällä odottaa. Puskasta tekemäni aloitukset teen anonyymeina, jotta osallistujat eivät ala lukemaan rivien välistä Korppimaista tekstiä eivätkä kommentoi henkilötasolla vaan asiatasolla.

        Sinulla on sanavalinnoissa parantamisen varaa.

        höpinöillesi
        läppää heittelet
        kehua retostanut
        örvellät puskissa
        palsta on kilpailukenttä,
        omakehu haisee

        Voisiko nämä lukea vittuiluksi?


      • siilimuori3
        Korppis1 kirjoitti:

        Onko sinulla joku tarkoitushakuisuus silloin kun kirjoituksistasi ei saa mitään selvää? Pystyt, kuten tässä vastauksessasi minulle kirjoittamaan pilkkujjen puutteesta huolimatta selkeää suomen kieltä.

        Minä en ole ikinä väittänyt muuta kuin mitä olen. Ei niitä puskassa pistäytymisiäni voi luokitella örvellykseksi vaan harkituiksi anonyymeiksi kommenteiksi. En kuitenkaan hyökkää puskista niskaasi, älä pelkää olen kuten siivojakin, sanon sanottavani suoraan. Hienotunteisuutta on turha täällä odottaa. Puskasta tekemäni aloitukset teen anonyymeina, jotta osallistujat eivät ala lukemaan rivien välistä Korppimaista tekstiä eivätkä kommentoi henkilötasolla vaan asiatasolla.

        Sinulla on sanavalinnoissa parantamisen varaa.

        höpinöillesi
        läppää heittelet
        kehua retostanut
        örvellät puskissa
        palsta on kilpailukenttä,
        omakehu haisee

        Voisiko nämä lukea vittuiluksi?

        Vittuilu on lukijan silmissä ja ymmärryksessä.


      • siilimuori3
        siilimuori3 kirjoitti:

        Vittuilu on lukijan silmissä ja ymmärryksessä.

        Ja onko sinulla tarkoitushakuista kun esität valheita joita et pysty toteennäyttämään. Onko se suoruutta ja rehellisyyttä mielestäsi? Harkittu anonyymi kommenttiko valheellinen panettelu? Voihan se tietenkin sinunlaisellesi ollakin harkittua kuten jo tuolla aiemmin mainitsin. Kilpailua, panettelua ja muuta mustamaalaamista. Minä en näe sitä fiksuna.


      • Korppis1
        siilimuori3 kirjoitti:

        Ja onko sinulla tarkoitushakuista kun esität valheita joita et pysty toteennäyttämään. Onko se suoruutta ja rehellisyyttä mielestäsi? Harkittu anonyymi kommenttiko valheellinen panettelu? Voihan se tietenkin sinunlaisellesi ollakin harkittua kuten jo tuolla aiemmin mainitsin. Kilpailua, panettelua ja muuta mustamaalaamista. Minä en näe sitä fiksuna.

        Siilimuori - Korppikselle

        höpinöillesi
        läppää heittelet
        kehua retostanut
        örvellät puskissa
        palsta on kilpailukenttä,
        omakehu haisee
        esität valheita
        valheellista panettelua
        sinunlaisellesi harkittua
        kilpailua, panettelua ja muuta mustamaalaamista.
        Vittuilu on lukijan silmissä ja ymmärryksessä.

        Heikkikin tosin ymmärtää milloin oikeesti vittuillaan ; ).


      • Korppis1 kirjoitti:

        Siili @ jos et itse muista milloin hyppelet puskassa se on hälyttävää ja vielä sun iässäsi.

        Minulla on varaa vittuilla omalla nikilläni.

        Rosalii, päiväkirja on ihan eri asia kuin terapiakirja tai unikirja. Pidin joskus unikirjaa. Jälkeenpäin luin sitä silmät ympyrkäisenä koska kaikkilla unillani oli jokin tarkoitus joka selvisi jäkikäteen.

        Päiväkirjat ja blogit ovat valveillaoloajan muistikirjoja.

        Kuvittelen terapiakirjaa terapiassa käyvien pitävän, vai tavan tallaajakinko havainnoi menneisyyttään ja lapsuuttaan ihan itsekseen oma terapiakirjan sivuilla. Etsii yhteyksiä, menneisyyden ja nykyisten elämän vaikeuksien, syitä ja seurauksia.

        Unipäiväkirjaa voi käyttää ideointiin, olen lukenut joidenkin kirjailijoiden käyttävän, voihan se olla aika vaarallistakin jos liian syvälle intoutuun alitajuntaansa. Todellisuudentaju katoaa.
        Heti herättyään muistaa parhaiten kaikki unensa, eli vessaan vaan unikirja ja aamupissalla alitajuntaansa kirjaamaan, vai mitä.

        Joskus jos tuntuu, että elämä on kovinkin sotkuista niin tuommoisten kirjojen pitäminen voi selkeyttää tilannetta, kehotetaanhan ylipainoisia pitämään ruokapäiväkirjaa. Kirjojen pitäminen tietysti lisää itsetuntemusta mutta voihan se mennä överiksikin, vain omaan napaan tuijottamiseksi.
        Kerran koulutuksessa sain huonekaverikseni olkoon nyt vaikka Liisa ja hänellä oli alter ego Maija, jolle hän aina iltaisin kirjoitti kaikki päivän tapahtumat, esim. mitä kukakin oli sanonut jne. Joskus hän sanoi, pitää Maijalle kertoa sitä ja tätä. Sanoin hälle, kerro mulle, en mä kerro kellekään, ei kun Maijalle vaan, hän vastasi. Onko päivä-terapia vai mikä kirja Liisalla. Tietysti jos ei saa päivän mittaan ulos elämästään kaikkia tunteita ja tuskia, niin helpottaa kun ne osaa kirjoittaa.


      • siilimuori3
        Korppis1 kirjoitti:

        Siilimuori - Korppikselle

        höpinöillesi
        läppää heittelet
        kehua retostanut
        örvellät puskissa
        palsta on kilpailukenttä,
        omakehu haisee
        esität valheita
        valheellista panettelua
        sinunlaisellesi harkittua
        kilpailua, panettelua ja muuta mustamaalaamista.
        Vittuilu on lukijan silmissä ja ymmärryksessä.

        Heikkikin tosin ymmärtää milloin oikeesti vittuillaan ; ).

        Jaa, sinäkö nyt sitten oletkin Heikki?


      • siiimuori3
        siilimuori3 kirjoitti:

        Jaa, sinäkö nyt sitten oletkin Heikki?

        Ja. Jos minun rehellinen mutu mielipiteeni ja kokemukseni on sinusta vittuilua niin se on sitten voi voi. Sanoinkin tuolla et peiliin katsominen on taitolaji. Mut toistan ja jankutan edelleen, vihellellään vaan omilla taajuuksillamme.


      • rosaliiin kirjoitti:

        Kuvittelen terapiakirjaa terapiassa käyvien pitävän, vai tavan tallaajakinko havainnoi menneisyyttään ja lapsuuttaan ihan itsekseen oma terapiakirjan sivuilla. Etsii yhteyksiä, menneisyyden ja nykyisten elämän vaikeuksien, syitä ja seurauksia.

        Unipäiväkirjaa voi käyttää ideointiin, olen lukenut joidenkin kirjailijoiden käyttävän, voihan se olla aika vaarallistakin jos liian syvälle intoutuun alitajuntaansa. Todellisuudentaju katoaa.
        Heti herättyään muistaa parhaiten kaikki unensa, eli vessaan vaan unikirja ja aamupissalla alitajuntaansa kirjaamaan, vai mitä.

        Joskus jos tuntuu, että elämä on kovinkin sotkuista niin tuommoisten kirjojen pitäminen voi selkeyttää tilannetta, kehotetaanhan ylipainoisia pitämään ruokapäiväkirjaa. Kirjojen pitäminen tietysti lisää itsetuntemusta mutta voihan se mennä överiksikin, vain omaan napaan tuijottamiseksi.
        Kerran koulutuksessa sain huonekaverikseni olkoon nyt vaikka Liisa ja hänellä oli alter ego Maija, jolle hän aina iltaisin kirjoitti kaikki päivän tapahtumat, esim. mitä kukakin oli sanonut jne. Joskus hän sanoi, pitää Maijalle kertoa sitä ja tätä. Sanoin hälle, kerro mulle, en mä kerro kellekään, ei kun Maijalle vaan, hän vastasi. Onko päivä-terapia vai mikä kirja Liisalla. Tietysti jos ei saa päivän mittaan ulos elämästään kaikkia tunteita ja tuskia, niin helpottaa kun ne osaa kirjoittaa.

        Olen koko elämäni pitänyt jonkin sortin päiväkirjaa, unikirjaa, laihdutuskirjaa jne.. Kun tietokoneaika alkoi naputtelin tuntemuksiani tietokoneen kansioihin. Jälkeenpäin omia avautumisiani lukiessa olen ollut kiitollinen niistä. Päiväkirjoista olen saanut realistisen kuvan menneestä eikä ns. ajan kultaus ole päässyt niitä vääristämään.

        Aloitin eilen ....sauvoilla sivakoiden solakaksi tammikuun. En pidä nyt kirjaa vaan lisään lenkin pituutta päivittäin.


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori3 kirjoitti:

        Vittuilu on lukijan silmissä ja ymmärryksessä.

        Niinhän se onkin kuin sanot: """Vittuilu on lukijan silmissä ja ymmärryksessä."""
        Siksi minua olisikin kiinnostanut keitä nikkejä tarkoitit, kun kirjoitit:
        """"Joidenkin komentit kuitenkin kuten tässä ketjussa hätkähdyttävätilkeydellään ja pahansuopuudellaan, ottaen huomioon että ihan vieraita ollaan. Pahuus henkii ja se puistattaa.""""
        Olisi ollut mukava kurkistaa, minkälainen kaikki sinun "silmäsi ja ymmärryksesi" saa tuntemaan sinussa puistatuksia, sillä minua ei tässä ketjussa ole puistattanut yksikään kommentti.


      • Korppis1
        siiimuori3 kirjoitti:

        Ja. Jos minun rehellinen mutu mielipiteeni ja kokemukseni on sinusta vittuilua niin se on sitten voi voi. Sanoinkin tuolla et peiliin katsominen on taitolaji. Mut toistan ja jankutan edelleen, vihellellään vaan omilla taajuuksillamme.

        Esiinnyit Fecces nimimerkillä ketjussani Hyvää Itsenäisyyspäivä 6.12.
        Ketjussa esiintyi erimielisyyksiä itsemurhan tekijöiden motiiveista ja Hurstin leipäjonoista. Keskustelun tiimellyksessä pokkasi petti ja kirjoitit Facces-nimimerkillä ihan vaarattoman viestin. Samoihin aikoihin käytit siili-nimimerkkiäsi, muita keskustelijoita ei juuri tuohon kellonaikaan ollut linjoilla.


        Fecces
        7.12.2015 22:20
        Korppis1 kirjoitti:
        Kuka mitään vaadi. Itsemurha on itsekäs teko, helpoin tie pois ongelmista, väännä mitä väännät ja vaikka kuinka pyörität asiaa.

        Näytä lisää
        Väännäppäs kuule itse vaikka torttu.


        Korppis1
        7.12.2015 22:26
        Fecces kirjoitti:
        Väännäppäs kuule itse vaikka torttu.

        Sinulla on uusi nimmari ; )




        siilimuori2
        7.12.2015 22:22
        Korppis1 kirjoitti:
        PS. Siili@

        Onhan se ylevää, että olen siinä joukossa, joka on ajanyt Suomen suohon ja nyt ollaan takiani pakkolakien edessä.: ) kuten kirjoitit.

        Ei sinun politiikan tuntemus ole paras mahdollinen joten jätä se viisaammille, please.

        Näytä lisää
        Ninnannunnan, kiitos illan nauruista :DD


        Korppis1
        7.12.2015 22:30
        siilimuori2 kirjoitti:
        Ninnannunnan, kiitos illan nauruista :DD

        Taisi tulla sinulta sellainen pakko hymy, minua taas nauratti tuo puskahuutosi alempana ; DDD


      • siilimuori3
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Niinhän se onkin kuin sanot: """Vittuilu on lukijan silmissä ja ymmärryksessä."""
        Siksi minua olisikin kiinnostanut keitä nikkejä tarkoitit, kun kirjoitit:
        """"Joidenkin komentit kuitenkin kuten tässä ketjussa hätkähdyttävätilkeydellään ja pahansuopuudellaan, ottaen huomioon että ihan vieraita ollaan. Pahuus henkii ja se puistattaa.""""
        Olisi ollut mukava kurkistaa, minkälainen kaikki sinun "silmäsi ja ymmärryksesi" saa tuntemaan sinussa puistatuksia, sillä minua ei tässä ketjussa ole puistattanut yksikään kommentti.

        No kastoppas kun sinä olet sinä ja minä olen minä, siinä on iso ero.


      • siilimuori3
        Korppis1 kirjoitti:

        Esiinnyit Fecces nimimerkillä ketjussani Hyvää Itsenäisyyspäivä 6.12.
        Ketjussa esiintyi erimielisyyksiä itsemurhan tekijöiden motiiveista ja Hurstin leipäjonoista. Keskustelun tiimellyksessä pokkasi petti ja kirjoitit Facces-nimimerkillä ihan vaarattoman viestin. Samoihin aikoihin käytit siili-nimimerkkiäsi, muita keskustelijoita ei juuri tuohon kellonaikaan ollut linjoilla.


        Fecces
        7.12.2015 22:20
        Korppis1 kirjoitti:
        Kuka mitään vaadi. Itsemurha on itsekäs teko, helpoin tie pois ongelmista, väännä mitä väännät ja vaikka kuinka pyörität asiaa.

        Näytä lisää
        Väännäppäs kuule itse vaikka torttu.


        Korppis1
        7.12.2015 22:26
        Fecces kirjoitti:
        Väännäppäs kuule itse vaikka torttu.

        Sinulla on uusi nimmari ; )




        siilimuori2
        7.12.2015 22:22
        Korppis1 kirjoitti:
        PS. Siili@

        Onhan se ylevää, että olen siinä joukossa, joka on ajanyt Suomen suohon ja nyt ollaan takiani pakkolakien edessä.: ) kuten kirjoitit.

        Ei sinun politiikan tuntemus ole paras mahdollinen joten jätä se viisaammille, please.

        Näytä lisää
        Ninnannunnan, kiitos illan nauruista :DD


        Korppis1
        7.12.2015 22:30
        siilimuori2 kirjoitti:
        Ninnannunnan, kiitos illan nauruista :DD

        Taisi tulla sinulta sellainen pakko hymy, minua taas nauratti tuo puskahuutosi alempana ; DDD

        No mitä ihmeellistä tuossa on vaikka olisin esiintynytkin ko nikillä? En ymmärrä, miten pokkani tuossa olisi pettänyt? Enkä ymmärrä miten nämä irralliset viestit joista ei saa selvää kuka kirjoitti ja mitä, liittyy tähän. Sinäkös se käskit vääntämään tortun vai Fecceskö? Tuosta näkyy et molemmat. Politiikan tuntemus, mitäs tuossa on poliittista, torttu mikä torttu :D.


      • siilimuori3
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Niinhän se onkin kuin sanot: """Vittuilu on lukijan silmissä ja ymmärryksessä."""
        Siksi minua olisikin kiinnostanut keitä nikkejä tarkoitit, kun kirjoitit:
        """"Joidenkin komentit kuitenkin kuten tässä ketjussa hätkähdyttävätilkeydellään ja pahansuopuudellaan, ottaen huomioon että ihan vieraita ollaan. Pahuus henkii ja se puistattaa.""""
        Olisi ollut mukava kurkistaa, minkälainen kaikki sinun "silmäsi ja ymmärryksesi" saa tuntemaan sinussa puistatuksia, sillä minua ei tässä ketjussa ole puistattanut yksikään kommentti.

        Ymmärrän tirkistelynhalusi mutta sitä iloa en sinulle suo ;).


      • Korppis1
        siilimuori3 kirjoitti:

        No mitä ihmeellistä tuossa on vaikka olisin esiintynytkin ko nikillä? En ymmärrä, miten pokkani tuossa olisi pettänyt? Enkä ymmärrä miten nämä irralliset viestit joista ei saa selvää kuka kirjoitti ja mitä, liittyy tähän. Sinäkös se käskit vääntämään tortun vai Fecceskö? Tuosta näkyy et molemmat. Politiikan tuntemus, mitäs tuossa on poliittista, torttu mikä torttu :D.

        Et siis pysty tulkitsemaan viestejä. Onko sinulla keskittymisvaikeuksia? No, sattuuhan sitä.

        Toden totta on kommenttisi

        "viheltelemme ihan eri taajuuksilla mutta vihellellään vaan"

        Jätän nyt sinut rauhaan, hyvää yötä ja muutosrikasta Uutta Vuotta.

        Paranna kirjoitustaitoasi muutahan sinun ei tarvitsekaan parantaa.


      • siilimiuori3
        Korppis1 kirjoitti:

        Et siis pysty tulkitsemaan viestejä. Onko sinulla keskittymisvaikeuksia? No, sattuuhan sitä.

        Toden totta on kommenttisi

        "viheltelemme ihan eri taajuuksilla mutta vihellellään vaan"

        Jätän nyt sinut rauhaan, hyvää yötä ja muutosrikasta Uutta Vuotta.

        Paranna kirjoitustaitoasi muutahan sinun ei tarvitsekaan parantaa.

        "Paranna kirjoitustaitoasi muutahan sinun ei tarvitsekaan parantaa."
        Kiitos tuosta ehkä ystävällisimmistä lauseista mitä minulle koskaan olet kohdistanut :DD.


    • att2

      Mummot heti töihin siivotkaa kunnolla.

    • Valitettavasti tämä vanha koira ei opi enää mitään uutta.
      Samoilla haukuilla mennään eteenpäin, tosin sen reviiri supistuu kun pyhien riettailut vilahtavat ohi, ja se herkee k-useksimasta joka tolpalle. Ehkä vähän rauhottuu ja tulee kiltimmäksi, kattelee suoraan silmiin, ainakin unohtaa nuo rumat murremurinansa.
      Joku kehotti siirtymään omalle tasolleen, mutta niin alhaista tasoa ei täältä suolistosta löydy, että vastaisi sen pentumaista ajatuksen juoksuaan.

    • att2

      Kaikki kunnia tekijälle tänään ainakin 2015 Kultaa saa MsAstraios.


      Hänen tekemät on ehkä parempia kuin alkuperäinen, todella hyviä, suuri kiitos ja onnea sinun ajalle.

    • Viatonsivullinen

      Kyllä vähän nolottaa sanoa että kaikki on tehty, tässä olen enkä muuta voi. Puhtaana kun pulmunen, viattomana. Millään keksi mitä voisin parantaa, no hienosäätöä on aina. (En tupakoi enkä juopottele ).
      Viimeisin muutos jonka tein, lopetin turhan rehkimisen, se oli loistava
      teko, tuli kivan rento olo. Koski myös joutavien asioiden vatvomista.
      Kannattaa keskittyä vain tärkeisiin juttuihin:)

    • Mä en vissiin oikeastaan vastannut kysymykseen, Ancelille vaan tavallaan.
      On minussa vielä töitä. Koska olen täällä mitä olen muuallakin, ruudun kummallakin puolella, niin se muutos mikä mulla on vielä kesken on kokonaisvaltainen.
      Mun tarttis oppia näkemään epäkohtia kajoamatta niihin. Se erilaisuuden ymmärrys mitä kailotan, sitä mun tarttis istuttaa sydämeenikin.
      Mulla on aina ollut vahva oikeudentaju, mutta... noh, te tunnette mut jo, kyl te tiiätte. Vaikka toivoisin että mun karttakeppini olisi taikasauva, niin karttakeppi se on vaan kuitenkin on.
      Lupaan pehmittää keppiäni. Laitan vähän pumpulia ympäri ja kiinnitän sen Hello Kitty tarroilla :)

      • Hitto, siivooja muistutti että pitää kaikille toivottaa hyvää uutta vuotta. Hyvää uutta vuotta kaikille. Noin, ollos toitotettu :))


      • Korppis1

        Olet hyvä kirjoittaja ja upea ihmistyyppi. Olet ihminen, joka juoksee pumpulipallojen kanssa tukahduttamaan tulipaloa. Kun kumarrat yhteen suuntaan pyllistät toiseen.

        Huomasin lukiessani ketjuja, että pidät vielä yhteyksiä sähköpostilla palstalaisiin kuten pidit minuunkin aikoinasi. Nyt en tosin ole enää avannut suomi24 sähköpostia varmaan vuoteen. Pitänee käydä tarkistamassa olisiko siellä joku vieraillut?

        Onnellista Uutta Vuotta.


      • Korppis1 kirjoitti:

        Olet hyvä kirjoittaja ja upea ihmistyyppi. Olet ihminen, joka juoksee pumpulipallojen kanssa tukahduttamaan tulipaloa. Kun kumarrat yhteen suuntaan pyllistät toiseen.

        Huomasin lukiessani ketjuja, että pidät vielä yhteyksiä sähköpostilla palstalaisiin kuten pidit minuunkin aikoinasi. Nyt en tosin ole enää avannut suomi24 sähköpostia varmaan vuoteen. Pitänee käydä tarkistamassa olisiko siellä joku vieraillut?

        Onnellista Uutta Vuotta.

        Kiitos korppis. Tuosta pyllistämisestä olen eri mieltä, mutta siinä asiassa ihmiset harvoin kuuntelee mua. Joten sanon. Että deittallessani huomasin miehistä yhden asian - se on vain ne pienivehkeiset jotka ovat kiinnostuneet pyllyistä. Ettei vaan sopisi ihmisiin noin henkisestikin.
        Mieluummin pyllistävä kuin taipumaton.
        Sanoin sulle joskus, että mä en mieti tykkäänkö jostain ihmisestä vai en. Joittenkin kanssa tulen vaan paremmin toimeen. Luottamus on sellainen, että mun karttakeppini on niin syvällä omassa persuksissani ettei se anna mun taipua, tai rikon itteäni sisältä.
        Oliko tarpeeksi pumpulisesti sanottu. Ootas, Hello Kitty tarra puuttuu.
        Sä olit se syy miksi tänne ylipäänsä aloin kirjoittamaan joskus. Sun terävä äly, kielikuvat, lahjomattomuus ja rehtiys. Menikö tuo vimppa oikein... Niitä kunnioitan edelleen.
        Onnellista teillekin, toivotan siippallesi myös, koska säkin olisit onneton jos hän ei olisi onnellinen.


      • hmp.f kirjoitti:

        Kiitos korppis. Tuosta pyllistämisestä olen eri mieltä, mutta siinä asiassa ihmiset harvoin kuuntelee mua. Joten sanon. Että deittallessani huomasin miehistä yhden asian - se on vain ne pienivehkeiset jotka ovat kiinnostuneet pyllyistä. Ettei vaan sopisi ihmisiin noin henkisestikin.
        Mieluummin pyllistävä kuin taipumaton.
        Sanoin sulle joskus, että mä en mieti tykkäänkö jostain ihmisestä vai en. Joittenkin kanssa tulen vaan paremmin toimeen. Luottamus on sellainen, että mun karttakeppini on niin syvällä omassa persuksissani ettei se anna mun taipua, tai rikon itteäni sisältä.
        Oliko tarpeeksi pumpulisesti sanottu. Ootas, Hello Kitty tarra puuttuu.
        Sä olit se syy miksi tänne ylipäänsä aloin kirjoittamaan joskus. Sun terävä äly, kielikuvat, lahjomattomuus ja rehtiys. Menikö tuo vimppa oikein... Niitä kunnioitan edelleen.
        Onnellista teillekin, toivotan siippallesi myös, koska säkin olisit onneton jos hän ei olisi onnellinen.

        Kiitos, punastuin..tai en oikeesti ; )

        Ihania määreitä terävä äly, kielikuvat, lahjomattomuus ja rehtiys...nyt olen ylpeä.
        Sainhan aivan erilaisia määreitä tuolla ylempänä, mutta näin erilailla me ajattelemme toisistamme.

        Palstalla on monta hyvää ajattelijaa, Paloma, siivooja ja muutama muu mukaan lukien.

        Päivitin facebooksivuni 1.1. kertoen kamuille kuvin ja sanoin alkavasta kymmenennestä vuodesta yhdessä Petzeni kanssa. Kesäkuussa tulee täyteen 10-vuotta. Ihania vuosia samanhenkisen miehen rinnalla. Olemme matkustelleet paljon ja jatkamme seikkailujamme niin kauan kun terveys kestää.


      • Elänsiisolen

        Näetkös itsessäsi mitään osuutta siihen, miten sinut täällä itse kukainenkin näkee ja kokee? Eli onko omalla toiminnallasi vaikutusta mielestäsi?


      • Elänsiisolen kirjoitti:

        Näetkös itsessäsi mitään osuutta siihen, miten sinut täällä itse kukainenkin näkee ja kokee? Eli onko omalla toiminnallasi vaikutusta mielestäsi?

        Jokos taas pistit pääsi puskaan.

        Niin siilin tapainen kommentti, ottaa muutkin mukaan "itse kukainenkin näkee ja kokee"


      • korppis kirjoitti:

        Kiitos, punastuin..tai en oikeesti ; )

        Ihania määreitä terävä äly, kielikuvat, lahjomattomuus ja rehtiys...nyt olen ylpeä.
        Sainhan aivan erilaisia määreitä tuolla ylempänä, mutta näin erilailla me ajattelemme toisistamme.

        Palstalla on monta hyvää ajattelijaa, Paloma, siivooja ja muutama muu mukaan lukien.

        Päivitin facebooksivuni 1.1. kertoen kamuille kuvin ja sanoin alkavasta kymmenennestä vuodesta yhdessä Petzeni kanssa. Kesäkuussa tulee täyteen 10-vuotta. Ihania vuosia samanhenkisen miehen rinnalla. Olemme matkustelleet paljon ja jatkamme seikkailujamme niin kauan kun terveys kestää.

        Pitää vähän katsoa minkä puolen itsestään haluaa näyttää ;) turhaan sä mulle itket mitä kohtelua saat muualta. Olet tainnut vähän näyttää siilimuorille keskaria, ei tässä kauan aikaa ole kuin jollekin toiselle sanoin että siilimuorilta saa mitä antaa.


      • Korppis1
        hmp.f kirjoitti:

        Pitää vähän katsoa minkä puolen itsestään haluaa näyttää ;) turhaan sä mulle itket mitä kohtelua saat muualta. Olet tainnut vähän näyttää siilimuorille keskaria, ei tässä kauan aikaa ole kuin jollekin toiselle sanoin että siilimuorilta saa mitä antaa.

        Koitko itkun sekaista avautumista kommentistani. Ei, ei se oli sitä piilovittuilua, tavallaan keskarin näyttämistä. Latasin faceen voitonmerkkikuvan siis kaksi sormea V-asennossa sen kunniaksi, että sauvoilla solakaksi projektin toisena päivänä kilometrit tuplaantui.


      • Korppis1 kirjoitti:

        Koitko itkun sekaista avautumista kommentistani. Ei, ei se oli sitä piilovittuilua, tavallaan keskarin näyttämistä. Latasin faceen voitonmerkkikuvan siis kaksi sormea V-asennossa sen kunniaksi, että sauvoilla solakaksi projektin toisena päivänä kilometrit tuplaantui.

        Kyllä mä sun keskarisi näin. Mutta turha on tulla mulle pulisemaan mukavia ja samalla näyttää sitä toiselle. Tule mun viereen heiluttamaan ja poistan pumpulit karttakepistä. Koska sä oot väärässä siinä että pyllistän muille. Mä en pyllistä kenellekään. Seison tässä mun korkealla korokkeellani ja kumarran kaikille ;))


      • Korppis1
        hmp.f kirjoitti:

        Kyllä mä sun keskarisi näin. Mutta turha on tulla mulle pulisemaan mukavia ja samalla näyttää sitä toiselle. Tule mun viereen heiluttamaan ja poistan pumpulit karttakepistä. Koska sä oot väärässä siinä että pyllistän muille. Mä en pyllistä kenellekään. Seison tässä mun korkealla korokkeellani ja kumarran kaikille ;))

        Minä en kumarra kenellekään ja se johtuu vain siitä, että jos vaikka olisin syönyt jotain laktoosipitoista kumarrus olisi epäkohteliasta seuraamuksiltaan muille kanssaihmisille.


      • siilimuori3
        korppis kirjoitti:

        Jokos taas pistit pääsi puskaan.

        Niin siilin tapainen kommentti, ottaa muutkin mukaan "itse kukainenkin näkee ja kokee"

        Näetkös itsessäsi mitään osuutta siihen, miten sinut täällä itse kukainenkin näkee ja kokee? Eli onko omalla toiminnallasi vaikutusta mielestäsi?


      • siiimuori3
        Korppis1 kirjoitti:

        Minä en kumarra kenellekään ja se johtuu vain siitä, että jos vaikka olisin syönyt jotain laktoosipitoista kumarrus olisi epäkohteliasta seuraamuksiltaan muille kanssaihmisille.

        Ahaa siis ei turhaan Fecces sinua porisuttanut :).


      • juustoputos
        korppis kirjoitti:

        Kiitos, punastuin..tai en oikeesti ; )

        Ihania määreitä terävä äly, kielikuvat, lahjomattomuus ja rehtiys...nyt olen ylpeä.
        Sainhan aivan erilaisia määreitä tuolla ylempänä, mutta näin erilailla me ajattelemme toisistamme.

        Palstalla on monta hyvää ajattelijaa, Paloma, siivooja ja muutama muu mukaan lukien.

        Päivitin facebooksivuni 1.1. kertoen kamuille kuvin ja sanoin alkavasta kymmenennestä vuodesta yhdessä Petzeni kanssa. Kesäkuussa tulee täyteen 10-vuotta. Ihania vuosia samanhenkisen miehen rinnalla. Olemme matkustelleet paljon ja jatkamme seikkailujamme niin kauan kun terveys kestää.

        Aisopos: Korppi ja kettu
        https://www.youtube.com/watch?v=NO9Sb6wgo10


      • juustoputos kirjoitti:

        Aisopos: Korppi ja kettu
        https://www.youtube.com/watch?v=NO9Sb6wgo10

        Juustoputos, katsoppas itseäsi. Onko sinulla hienoja puolia, kauniita, sellaisia joista olet ylpeä? Älykkyytesi? Tarkkaavaisuutesi? Muita? Varovaisuus? On ihan varmasti muitakin.
        Entä onko sulla rumia puolia? Negatiivisuus? Epäluuloisuus? Sano sä. Mutta yksi on varma - sullakin on niitä.
        Tuollaisia me ihmiset ollaan, kauniita ja rumia. Siitä olen äidilleni ikuisesti kiitollinen, että hän opetti näkemään YHTÄ AIKAA niitä. Kun joskus ihmiset näkee vain ruman ihmisen kun näkee ruman puolen, ja kauniin ihminen kun näkee kauniin puolen.


    • mimmimum-mi

      Paransin maailmaani uudella pölymopilla....ai että on kätevä vehje...sellainen pieni varrellinen...sillä oikein innostui "pölyilemään" ..
      Palstaa en osaa parantaa...vain toivoa paremmasta ilmapiiristä...aika vähäsen tänne kirjoittelen ja silloinkin tuntuu .... että on persona non grata....joillekin ...
      Toisia ei voi muuttaa....vain itseään voi....

    • ent.siivoojaparka

      Ketjun luettuani tulin siihen tulokseen, että parhaita 60 "palstanparantajia" ovat jälleen kerran nuo alle kuuskymppiset. 60 :t ottavat ja hyväksyvät palstansa jo sellaisena kuin se on.
      Aloittajakin; "Miten parantaisit itseäsi palstakirjoittajana?"
      Itsessään hän ei aloituksessa näe muuta parantamisen tarvetta kuin oikeinkirjoitus (missä hän siinäkin epäonnistui jo heti kättelyssä).
      Mikä pirhana teidät on lähättänyt parantamaan teille kuulumatonta palstaa? Teistä tulee mieleen pakolaiset, jotka tulevat vieraaseen maahan valittamaan, minkälaista täällä on ja kertomaan mikä täällä pitäisi olla paremmin.

      • Napi napi, tykkäät kumminkin ;)) Me olemme kuin nuoruuden raikas tuulahdas, kuin kevään ensimmäiset nuput valkeassa hangessa, ravitsemme sieluanne meidän seikkailuinnolla.
        Sinäkös hyväksyt tätä palstaa ja palstalaisia? Häh? Täh?


      • hmp.f kirjoitti:

        Napi napi, tykkäät kumminkin ;)) Me olemme kuin nuoruuden raikas tuulahdas, kuin kevään ensimmäiset nuput valkeassa hangessa, ravitsemme sieluanne meidän seikkailuinnolla.
        Sinäkös hyväksyt tätä palstaa ja palstalaisia? Häh? Täh?

        Sinä nyt olet henkisesti varttuneempi kuin moni saman ikäinen ; ).

        Ammattikunnitainkin on eroa nuorempien opettaessa meitä vanhempia. Kirkonkylän lähihoitajan vanhuksista huolehtiminen voi laajentua vapaa-aikana etähoidoksi netissä.


      • a-------------------
        hmp.f kirjoitti:

        Napi napi, tykkäät kumminkin ;)) Me olemme kuin nuoruuden raikas tuulahdas, kuin kevään ensimmäiset nuput valkeassa hangessa, ravitsemme sieluanne meidän seikkailuinnolla.
        Sinäkös hyväksyt tätä palstaa ja palstalaisia? Häh? Täh?

        Koska ette saa omaa 50 palstaanne toimimaan, niin pitäkää suu kiinni neuvomisesta meidän vilkkaassa ja toimivassa huushollissamme.


      • a------------------- kirjoitti:

        Koska ette saa omaa 50 palstaanne toimimaan, niin pitäkää suu kiinni neuvomisesta meidän vilkkaassa ja toimivassa huushollissamme.

        Saanko käydä kylässä kuitenkin? Kysymässä, että onko vatsa toiminut, ja sitä rataa?


      • korppis kirjoitti:

        Sinä nyt olet henkisesti varttuneempi kuin moni saman ikäinen ; ).

        Ammattikunnitainkin on eroa nuorempien opettaessa meitä vanhempia. Kirkonkylän lähihoitajan vanhuksista huolehtiminen voi laajentua vapaa-aikana etähoidoksi netissä.

        Sieluni vetelee viimeisiä ;) Tuo viimeinen kappale oli mainio. Tuollainen on loistavaa satiiria, puhuttelee mua kybällä.


      • a-------------------
        hmp.f kirjoitti:

        Saanko käydä kylässä kuitenkin? Kysymässä, että onko vatsa toiminut, ja sitä rataa?

        Vatsan toiminnasta voit keskustella ikäistesi kanssa. Tuon pilkallisen asenteesi ja luulosi raihnaisuudestamme voit vaihtaa kunnioittavaan, jos kylään aiot tulla vanhempien kotikoloon.


      • Korppis1
        a------------------- kirjoitti:

        Vatsan toiminnasta voit keskustella ikäistesi kanssa. Tuon pilkallisen asenteesi ja luulosi raihnaisuudestamme voit vaihtaa kunnioittavaan, jos kylään aiot tulla vanhempien kotikoloon.

        Minusta sinä olet nyt hakoteillä ei hmp.f ole pilkallinen.

        Tässä aloittajan aforismi ja kuolemattomaksi jäävä oivallus.

        "Vittuilu on lukijan silmissä ja ymmärryksessä"


      • a-------------------
        Korppis1 kirjoitti:

        Minusta sinä olet nyt hakoteillä ei hmp.f ole pilkallinen.

        Tässä aloittajan aforismi ja kuolemattomaksi jäävä oivallus.

        "Vittuilu on lukijan silmissä ja ymmärryksessä"

        En ole koskaan hakoteillä.


      • a------------------- kirjoitti:

        Vatsan toiminnasta voit keskustella ikäistesi kanssa. Tuon pilkallisen asenteesi ja luulosi raihnaisuudestamme voit vaihtaa kunnioittavaan, jos kylään aiot tulla vanhempien kotikoloon.

        Ihan niin nuori en ole, että kunnioittaisin sapiskaa. Sekin aika on ohi kun pitää totella koska äiti käskee :) Valitettavasti joudun tässä sanomaan että korppis on oikeassa. Hitto tuo kirveli... Pitää huomauttaa että tässä asiassa hän on oikeassa, vain tässä. Huh, kirvely helpotti..


      • Korppis1
        hmp.f kirjoitti:

        Ihan niin nuori en ole, että kunnioittaisin sapiskaa. Sekin aika on ohi kun pitää totella koska äiti käskee :) Valitettavasti joudun tässä sanomaan että korppis on oikeassa. Hitto tuo kirveli... Pitää huomauttaa että tässä asiassa hän on oikeassa, vain tässä. Huh, kirvely helpotti..

        Hyvä tyttö alat oppia. Ei kantsi pihistää tunteita, jotka kirvelee. No jaa....kirvelyt pitää kakistella ulos sielua hiertämästä. Sellainen opettaa nöyryyttä ja minäkö nöyrä...olen minä. Nöyryys on hienotunteisuutta tai mitä se nyt milloinkin onkaan riippunee asiayhteydestä voi se olla nöyryytystäkin.... joo tai ei.


      • a-------------------
        hmp.f kirjoitti:

        Ihan niin nuori en ole, että kunnioittaisin sapiskaa. Sekin aika on ohi kun pitää totella koska äiti käskee :) Valitettavasti joudun tässä sanomaan että korppis on oikeassa. Hitto tuo kirveli... Pitää huomauttaa että tässä asiassa hän on oikeassa, vain tässä. Huh, kirvely helpotti..

        Tuolla asenteella voit alkaa parantaa oman ikäryhmäsi 50 palstaa.
        Olen kuullut luotettavista lähteistä, että 50 palsta toimi vilkkaasti ja vireästi silloin, kun nykyiset 60 olivat sen ikäisiä ja siellä.
        Mikä teissä nykyisissä 50 ihmisissä on vikana, sitä voit pohtia ja ryhtyä yhdessä aloittajan kanssa parannuksen tekoon (tekkoon ;D


      • ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

        Napi napi, tykkäät kumminkin ;)) Me olemme kuin nuoruuden raikas tuulahdas, kuin kevään ensimmäiset nuput valkeassa hangessa, ravitsemme sieluanne meidän seikkailuinnolla.
        Sinäkös hyväksyt tätä palstaa ja palstalaisia? Häh? Täh?

        Enkä tykkää vauvanvaippojen tuulahduksesta aikuisten palstalla.
        Minä hyväksyn (ja nähdäkseni ikäluokastani monet muutkin) palstan sellaisena, että jokaiselle voi sanoa sanottavansa ilman, että alle kuuskymppiset maailmanparantajapöksyläiset tulevat torumaan ja opettamaan palstakäyttäytymistä, jankuttamaan itsensä kehittämisestä/ muuttamisesta/tapojensa parantamisesta... ja moittimaan palstaa kokonaisuudessaan.
        Pysykää siellä, missä parhaiten viihdytte (ikäistenne joukossa), mutta säästäkää meidät aikuiset niiltä joutavilta löpötyksiltänne palstan parantamiseksi ja keskustelijoitten muuttamiseksi. Minä en ainakaan ole oppinut teiltä yhtään mitään vaikka minkälaisia sykolookisia saarnoja pidätte etusormi (joskus keskisormikin) pystyssä. Siivotkaa oma tallinne ensin.


      • siilimuori3

        Kiukkuinen siivoojaparka. Jostain on aloitettava ja ehkä kirjoitusvirheet kuitenkin ovat se helpoin tapa aloittaa korjaussarja, itsensäkin. Eipä näytä olevan oikein homogeeninen tämä 60 -ryhmäkään joten eläs nyt viitti yleistää.


      • siilimuori3
        a------------------- kirjoitti:

        Tuolla asenteella voit alkaa parantaa oman ikäryhmäsi 50 palstaa.
        Olen kuullut luotettavista lähteistä, että 50 palsta toimi vilkkaasti ja vireästi silloin, kun nykyiset 60 olivat sen ikäisiä ja siellä.
        Mikä teissä nykyisissä 50 ihmisissä on vikana, sitä voit pohtia ja ryhtyä yhdessä aloittajan kanssa parannuksen tekoon (tekkoon ;D

        Kuka on sanonut et olen 5 , mähän voin olla vaikka 40 ;).


      • siilimuori3
        siilimuori3 kirjoitti:

        Kuka on sanonut et olen 5 , mähän voin olla vaikka 40 ;).

        siis 50


      • siilimuori3
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Enkä tykkää vauvanvaippojen tuulahduksesta aikuisten palstalla.
        Minä hyväksyn (ja nähdäkseni ikäluokastani monet muutkin) palstan sellaisena, että jokaiselle voi sanoa sanottavansa ilman, että alle kuuskymppiset maailmanparantajapöksyläiset tulevat torumaan ja opettamaan palstakäyttäytymistä, jankuttamaan itsensä kehittämisestä/ muuttamisesta/tapojensa parantamisesta... ja moittimaan palstaa kokonaisuudessaan.
        Pysykää siellä, missä parhaiten viihdytte (ikäistenne joukossa), mutta säästäkää meidät aikuiset niiltä joutavilta löpötyksiltänne palstan parantamiseksi ja keskustelijoitten muuttamiseksi. Minä en ainakaan ole oppinut teiltä yhtään mitään vaikka minkälaisia sykolookisia saarnoja pidätte etusormi (joskus keskisormikin) pystyssä. Siivotkaa oma tallinne ensin.

        Aloituksen aihe oli miten muuttaisit itseäsi. Kukaan ei ole täydellinen, et sinäkään.


      • siilimuori3
        a------------------- kirjoitti:

        En ole koskaan hakoteillä.

        Onko mennyt muisti?


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori3 kirjoitti:

        Onko mennyt muisti?

        Esimerkki siitä "rakentavasta palautteesta"? Vaiko sitä "vittuilusta", minkä kaikki täällä sinun mukaasi osaavat?
        """"Vittuilun ja loukkuksen aika usea osaa mutta sellainen rakentava palaute on yllättävän vaikiaa. Oikealla tavalla annetun palautteen ei ptäisi loukata ketään.""""


      • siilimuori3

        Mikäkö lähettänyt parantamaan palstaa?
        Lue aloitus uudelleen: Viimeaikaisia kirjoituksia lukiessani tuli mieleen seuraava aihe:


      • siilimuori3
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Esimerkki siitä "rakentavasta palautteesta"? Vaiko sitä "vittuilusta", minkä kaikki täällä sinun mukaasi osaavat?
        """"Vittuilun ja loukkuksen aika usea osaa mutta sellainen rakentava palaute on yllättävän vaikiaa. Oikealla tavalla annetun palautteen ei ptäisi loukata ketään.""""

        Oiskos tällä kerta ihan vaan suora kysymys koskien ko kirjoittajan väitettä tai lausumaa.


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori3 kirjoitti:

        Aloituksen aihe oli miten muuttaisit itseäsi. Kukaan ei ole täydellinen, et sinäkään.

        Kysyn tälleen rakentavasti: Onko mennyt muisti?
        Aloituksen aihe on "Nyt parannuksen tekkoon", eikä "miten muuttaisit itseäsi".
        Näyttää kaikki yli kuuskymppiset laitanaan tuntevan olevansa ihan tarpeeksi hyviä tälle palstalle niinkuin minäkin ilman muuttumista tai parannuksen tekoa.
        Jos et ole itse tyytyväinen itseesi sellaisena kuin olet (minkä olen huomannut aikaisemminkin), niin älä vedä meitä mukaan itsesimuuttamisprosessiisi. Tee sitä hiljaa ihan omassa mielessäsi. Kyllä me sitten huomataan, jos muutosta parempaan on tapahtunut.
        Sinulleko meidän pitäisi olla täydellisiä? Täydellisiä sinun mittapuusi mukaan? Vai kenelle? Kyllä se pitäisi riittää, että me yli kuuskymppiset (täysikasvuiset) olemme jo itse itseemme tyytyväisiä. Hyväksymme itsemme tällaisenaan.
        Kuuluuko muuten siihen positiiviseen ajattelutapaan etsiä itsestään virheitä ja yllyttää toisiakin tekemään niin kertomalla, että sinä et ole täydellinen?


      • siilimuori3
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Kysyn tälleen rakentavasti: Onko mennyt muisti?
        Aloituksen aihe on "Nyt parannuksen tekkoon", eikä "miten muuttaisit itseäsi".
        Näyttää kaikki yli kuuskymppiset laitanaan tuntevan olevansa ihan tarpeeksi hyviä tälle palstalle niinkuin minäkin ilman muuttumista tai parannuksen tekoa.
        Jos et ole itse tyytyväinen itseesi sellaisena kuin olet (minkä olen huomannut aikaisemminkin), niin älä vedä meitä mukaan itsesimuuttamisprosessiisi. Tee sitä hiljaa ihan omassa mielessäsi. Kyllä me sitten huomataan, jos muutosta parempaan on tapahtunut.
        Sinulleko meidän pitäisi olla täydellisiä? Täydellisiä sinun mittapuusi mukaan? Vai kenelle? Kyllä se pitäisi riittää, että me yli kuuskymppiset (täysikasvuiset) olemme jo itse itseemme tyytyväisiä. Hyväksymme itsemme tällaisenaan.
        Kuuluuko muuten siihen positiiviseen ajattelutapaan etsiä itsestään virheitä ja yllyttää toisiakin tekemään niin kertomalla, että sinä et ole täydellinen?

        Väännäppä kuule torttu a`la Fecces.

        Aloituksen aihe kokonaisuutena oli:
        Viimeaikaisia kirjoituksia lukiessani tuli mieleen seuraava aihe:
        Miten parantaisit itseäsi palstakirjoittajana? Mitä voisit itse tehdä että palsta säilyisi kaikille miellyttävänä paikkana rupatella ja jakaa niitä arjen ja juhlankin asioita. (siis aihe koski palstan parannusta hoxx hoxx!)

        Miten minusta näyttää siltä että sinä ja muutamat muut kuusikymppiset ette ole "me" ja siitä aloituksen aihekkin, kuten aloituksessa lukee.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Esimerkki siitä "rakentavasta palautteesta"? Vaiko sitä "vittuilusta", minkä kaikki täällä sinun mukaasi osaavat?
        """"Vittuilun ja loukkuksen aika usea osaa mutta sellainen rakentava palaute on yllättävän vaikiaa. Oikealla tavalla annetun palautteen ei ptäisi loukata ketään.""""

        Minä olen yli kuuskymmentä, en täällä kyllä viihdy.
        En viihdy sellaisten naisten seurassa, jotka käyttävät v-alkuista sanaa, kun en itsekään sitä käytä.
        Jatkuvaa riitelyä ja naljailua.
        Aloitukseen sen verran, että sietokykyä pitäisi saada lisää. mutta enpähän aio hankkija..


      • ent.siivoojaparka
        k-kotton kirjoitti:

        Minä olen yli kuuskymmentä, en täällä kyllä viihdy.
        En viihdy sellaisten naisten seurassa, jotka käyttävät v-alkuista sanaa, kun en itsekään sitä käytä.
        Jatkuvaa riitelyä ja naljailua.
        Aloitukseen sen verran, että sietokykyä pitäisi saada lisää. mutta enpähän aio hankkija..

        Nuo v-alkuisten sanat tekstissäni sitaattien välissä olivatkin suoria siteerauksia alle kuuskymppisen siilimuorin kommenteista, hänen, joka on tullut opettamaan meille yli kuuskymppisille palstakäyttäytymistä ja muuttamaan meitä täydellisiksi.
        Miten on, k-kotton, tunnetko sinä itse olevasi muuttumisen tarpeessa, vai tunnetko vain, että kaikkien toisten pitäisi muuttua sellaisiksi, että sinä viihtyisit palstalla?


      • siilimuori3
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Nuo v-alkuisten sanat tekstissäni sitaattien välissä olivatkin suoria siteerauksia alle kuuskymppisen siilimuorin kommenteista, hänen, joka on tullut opettamaan meille yli kuuskymppisille palstakäyttäytymistä ja muuttamaan meitä täydellisiksi.
        Miten on, k-kotton, tunnetko sinä itse olevasi muuttumisen tarpeessa, vai tunnetko vain, että kaikkien toisten pitäisi muuttua sellaisiksi, että sinä viihtyisit palstalla?

        Eläpä höpötä valheita. Olin vain kiinnostunut tietämään miten kukainekin näkee itsensä ja mahdollisen muutostarpeensa. Mutta näinhän se on livessäkin et he joilla sitä tarvetta toisten mielestä olisi eivät sitä itsessään halua tunnistaa.


      • Korppis1
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Nuo v-alkuisten sanat tekstissäni sitaattien välissä olivatkin suoria siteerauksia alle kuuskymppisen siilimuorin kommenteista, hänen, joka on tullut opettamaan meille yli kuuskymppisille palstakäyttäytymistä ja muuttamaan meitä täydellisiksi.
        Miten on, k-kotton, tunnetko sinä itse olevasi muuttumisen tarpeessa, vai tunnetko vain, että kaikkien toisten pitäisi muuttua sellaisiksi, että sinä viihtyisit palstalla?

        Ent siivooja@ Sunnuntaita!

        Olen tehnyt taas yhden uuden vuoden päätöksen, en jauha jonninjoutavia uhmaikäisen kanssa. Ei kannata, oothan tuon jo nähnyt, antaa olla.

        Uudenvuoden kalenterini, aamupuuro syöty, nyt sulattelua ja kohta ulos lenkille. Kun aloin syömään aamupuuron vatsa on ollut kiitollinen ja kun teen kävelylenkkejä uni tulla tupsahtaa odottamatta.

        Rakkaus antaa myös energiaa ja hyvää mieltä.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Enkä tykkää vauvanvaippojen tuulahduksesta aikuisten palstalla.
        Minä hyväksyn (ja nähdäkseni ikäluokastani monet muutkin) palstan sellaisena, että jokaiselle voi sanoa sanottavansa ilman, että alle kuuskymppiset maailmanparantajapöksyläiset tulevat torumaan ja opettamaan palstakäyttäytymistä, jankuttamaan itsensä kehittämisestä/ muuttamisesta/tapojensa parantamisesta... ja moittimaan palstaa kokonaisuudessaan.
        Pysykää siellä, missä parhaiten viihdytte (ikäistenne joukossa), mutta säästäkää meidät aikuiset niiltä joutavilta löpötyksiltänne palstan parantamiseksi ja keskustelijoitten muuttamiseksi. Minä en ainakaan ole oppinut teiltä yhtään mitään vaikka minkälaisia sykolookisia saarnoja pidätte etusormi (joskus keskisormikin) pystyssä. Siivotkaa oma tallinne ensin.

        Älä käsitä mua väärin, en halua olla epäkunnioitettava palstaa kohtaan. Jos tuo pyyntö tulisi melkeinpä mistä tahansa muusta suunnasta, niin lähtisin. Sinusta olen oppinut että tykkäät paimentaa tätä seurakuntaa tiukasti kuin keskiaikainen pappi. Ja apunasi tällä kertaa tuo eufrosyne-kameleontti. Te nautitte tällaisesta muiden ojentamisesta. Eiks ole kiva juttu että me annamme teille tilaisuuden siihen?
        Sitä paitsi, sä siivooja joskus kirjoitit sananvapauden puolesta, jokainen saa sanoa suodattamatta mitä huvittaa, vastuu on kuulijalla/lukijalla, miten hän sen asian ottaa vastaan. Sitä olen sun kohdalla harjoittanut, ja sitä teen nytkin.
        Sinulta tuli nyt toinenkin hyvä ohje: "Siivotkaa oma tallinne ensin". Sen mä laitan korvan taakse, on niin mainio.


      • siilimuori3
        Korppis1 kirjoitti:

        Ent siivooja@ Sunnuntaita!

        Olen tehnyt taas yhden uuden vuoden päätöksen, en jauha jonninjoutavia uhmaikäisen kanssa. Ei kannata, oothan tuon jo nähnyt, antaa olla.

        Uudenvuoden kalenterini, aamupuuro syöty, nyt sulattelua ja kohta ulos lenkille. Kun aloin syömään aamupuuron vatsa on ollut kiitollinen ja kun teen kävelylenkkejä uni tulla tupsahtaa odottamatta.

        Rakkaus antaa myös energiaa ja hyvää mieltä.

        Uuden vuoden kalenterinko söit aamupuuroksi vai miten se meni? :DD


      • a-------------------
        hmp.f kirjoitti:

        Älä käsitä mua väärin, en halua olla epäkunnioitettava palstaa kohtaan. Jos tuo pyyntö tulisi melkeinpä mistä tahansa muusta suunnasta, niin lähtisin. Sinusta olen oppinut että tykkäät paimentaa tätä seurakuntaa tiukasti kuin keskiaikainen pappi. Ja apunasi tällä kertaa tuo eufrosyne-kameleontti. Te nautitte tällaisesta muiden ojentamisesta. Eiks ole kiva juttu että me annamme teille tilaisuuden siihen?
        Sitä paitsi, sä siivooja joskus kirjoitit sananvapauden puolesta, jokainen saa sanoa suodattamatta mitä huvittaa, vastuu on kuulijalla/lukijalla, miten hän sen asian ottaa vastaan. Sitä olen sun kohdalla harjoittanut, ja sitä teen nytkin.
        Sinulta tuli nyt toinenkin hyvä ohje: "Siivotkaa oma tallinne ensin". Sen mä laitan korvan taakse, on niin mainio.

        Kun en itse ole täyttänyt 70 vuotta, niin en voi mennä 70 ikäryhmän palstalle asumaan ja kirjoittamaan. Olen käynyt lukemassa 70 palstan juttuja ja jotain kommentoinutkin mutta tunnen olevani vieras ja ulkopuolinen. Kelmiksi tuntisin itseni, jos siellä vakikirjoittajaksi rupeaisin. Siksi en ymmärrä näitä alle 60-vuotiaita tällä palstalla. Hävytöntä ja julkeaa käyttäytymistä minun mielestäni, kun kerran on ikäryhmät määritelty.
        Toinen asia on, että eikö teitä alle 60-vuotiaita itseänne kummastuta ja nolota, kun oman ikäryhmänne palsta lähes kumisee autiona huutaen teidän panostanne. Tuolla viestimäärällä, jonka aloittaja on tähän ketjuun syytänyt, olisi ihmeitä tekevä vaikutus omassa ikäryhmässään.
        Me nykyiset 60 olemme nykyään parhaita ja palstamme on aktiivisimmin toimiva. Me olimme 50 ikäisinä parhaita ja palstamme oli aktiivisimmin toimiva. Kun menemme 70 , niin sama parhaimmuus seuraa meitä kuin hai laivaa. Hyvä me!


      • Yhtymmekö

        Ketkä me 60 ? Puskalaisetkinko?


      • a------------------- kirjoitti:

        Kun en itse ole täyttänyt 70 vuotta, niin en voi mennä 70 ikäryhmän palstalle asumaan ja kirjoittamaan. Olen käynyt lukemassa 70 palstan juttuja ja jotain kommentoinutkin mutta tunnen olevani vieras ja ulkopuolinen. Kelmiksi tuntisin itseni, jos siellä vakikirjoittajaksi rupeaisin. Siksi en ymmärrä näitä alle 60-vuotiaita tällä palstalla. Hävytöntä ja julkeaa käyttäytymistä minun mielestäni, kun kerran on ikäryhmät määritelty.
        Toinen asia on, että eikö teitä alle 60-vuotiaita itseänne kummastuta ja nolota, kun oman ikäryhmänne palsta lähes kumisee autiona huutaen teidän panostanne. Tuolla viestimäärällä, jonka aloittaja on tähän ketjuun syytänyt, olisi ihmeitä tekevä vaikutus omassa ikäryhmässään.
        Me nykyiset 60 olemme nykyään parhaita ja palstamme on aktiivisimmin toimiva. Me olimme 50 ikäisinä parhaita ja palstamme oli aktiivisimmin toimiva. Kun menemme 70 , niin sama parhaimmuus seuraa meitä kuin hai laivaa. Hyvä me!

        Kyllä a-----jne, Hyvä Te! Teidän seurassanne on kiva olla. Vilpittömästi, miksi muuten kirjoittaisin tänne?
        On ollut muitakin suosittuja palstoja tällä portaalilla, joskus 40 päihitti 50 mennen tullen. Että älä nyt ihan koko kunniaa ota :)
        En ole ikinä ajatellut että se olisi jotenkin noloa, julkeaa tai hävytöntä liikkua eri-ikäisten seurassa. Aloitin 21 vuotiaana ammattikoulun 16 vuotiaiden kanssa. Kun sain lapsia (vihdoin) muut äidit olivat n. 10 vuotta minua nuoremmat. Ei haitannut yhtään.
        Olen kirjoittellut 50 palstallekin aina kuin jotain pompahtaa johon tekee mieli vastata. Ja tänne. Voin myöntyä sellaiseen, että en vaihda tuota mun pomppupallo-kuvaa nikistä, niin että aina kun sen näet, voit sen helposti ohittaa.
        Siivoojalle en voi tuota ohjetta antaa, kun hän ei voi ohittaa viestejä, ne pitää lukea. Noh, tässä kohtaan voin koettaa toteuttaa mun parannuslupausta, ja todeta että aina en voi auttaa :/


      • a-------------------
        Yhtymmekö kirjoitti:

        Ketkä me 60 ? Puskalaisetkinko?

        Miten se on joillekin tuo ikäryhmäkäsite noin vaikea. 60 tarkoittaa 60-vuotta täyttänyt. Tasavallan presidentti kuuluu meihin.


      • Yhtymmekö
        a------------------- kirjoitti:

        Miten se on joillekin tuo ikäryhmäkäsite noin vaikea. 60 tarkoittaa 60-vuotta täyttänyt. Tasavallan presidentti kuuluu meihin.

        Tuskin tasavallan resitentti tänne kirjoittaa ja jos niin en usko että häntä haittaisi muutkaan ikäluokat täällä. Ottaen huomioon vaimonsakin iän. Resitentti on lupsakanoloinen mies, arvostan ja tykkään. Ei mikään iänpilaama tiukkapipo.


    • luokatontaryystöä

      Minä panostaisin koko halvatun palstan ja pamauttaisin taivaan tuuliin.

      • niin.mitä

        Mitäpä sinä sitten lukisit?


    • Ettei totuus unohtuisi niin kysymys oli kait vain miten voisit parantaa omaa palstakirjoittamistasi. Minä olen jo kertonut että aion yrittää löytää mahdollisimman usein vastaavia suomenkielisiä sanoja vaikka ne ei ekaks tulisikaan mieleen. (Huom. avainsana: YRITTÄÄ)

      • siilimuori3

        Just näin Paloma, se oli aloituksen ydinajatus.


      • kylmätotuus

        Valitettavasti aloituksen aihe hukkui keskinäiseen kärhämöintiin jälleen kerran.


      • siilimuori3
        kylmätotuus kirjoitti:

        Valitettavasti aloituksen aihe hukkui keskinäiseen kärhämöintiin jälleen kerran.

        Se on vissiin sitten tää 60 laatu ja yhteishenki mikä puhuu :D.


      • kylmätotuus
        siilimuori3 kirjoitti:

        Se on vissiin sitten tää 60 laatu ja yhteishenki mikä puhuu :D.

        Kerrotko minulle, kuka tämä mystinen "yhteishenki" mahtaa olla?

        Olen ollut palstalla vuoden verran, enkä ole nähnyt hänestä vilaustakaan. Yhtään hänen kirjoitustaan en ole onnistunut löytämään, enkä puhettaan kuulemaan.
        Voi kauhistus, olenkohan minä sokea ja lisäksi vielä umpikuurokin?! Apuva!

        Vai mahtoikohan hän säikähtää tänne tuloani niin paljon, että päätti lähteä lipettiin?! Kamalaa, jos olen vikapää tähän hajaannuksen tilaan.

        Tule hyvä "yhteishenki" takaisin pikimmiten, please!
        Jos sen teet, niin varmaan jokainen puhallamme hiiliin, niin että kipinät sinkoilevat kaikkiin suuntiin.


      • siilimuori3
        kylmätotuus kirjoitti:

        Kerrotko minulle, kuka tämä mystinen "yhteishenki" mahtaa olla?

        Olen ollut palstalla vuoden verran, enkä ole nähnyt hänestä vilaustakaan. Yhtään hänen kirjoitustaan en ole onnistunut löytämään, enkä puhettaan kuulemaan.
        Voi kauhistus, olenkohan minä sokea ja lisäksi vielä umpikuurokin?! Apuva!

        Vai mahtoikohan hän säikähtää tänne tuloani niin paljon, että päätti lähteä lipettiin?! Kamalaa, jos olen vikapää tähän hajaannuksen tilaan.

        Tule hyvä "yhteishenki" takaisin pikimmiten, please!
        Jos sen teet, niin varmaan jokainen puhallamme hiiliin, niin että kipinät sinkoilevat kaikkiin suuntiin.

        Kysyppä tuolta a---------------:lta joka sitä mainostaa.


      • siilimuori3
        siilimuori3 kirjoitti:

        Kysyppä tuolta a---------------:lta joka sitä mainostaa.

        .....tai esp:ltä joka kijoittaa että "60 :t ottavat ja hyväksyvät palstansa jo sellaisena kuin se on."


      • a-------------------
        siilimuori3 kirjoitti:

        .....tai esp:ltä joka kijoittaa että "60 :t ottavat ja hyväksyvät palstansa jo sellaisena kuin se on."

        60 ikäryhmän ihmiset ovat suurin osa eläkkeellä ja muutoinkin vain muutaman harkitun kommentin päivässä kirjoittavat tänne. Kirjoittamansa on laidasta laitaan: romanttista, arkielämää, filosofisia mietteitä, kritiikkiä tai vaikerrusta, mutta 60 ikäinen ei chattia suolla kymmenittäin keskustelupalstalla kuten alaikäiset. Toistan keskustelupalstalla. Chattääjille oikea osoite http://chat.suomi24.fi/ )
        Vaikka me kuinka paljon kinastelisimme, niin 60 ikäryhmän yhteishenki on se, joka löytyy, kun ulkopuolinen moittii meitä.
        Jos et ole havainnut, niin sama pätee perheisiin. Olemme kuin yhtä perhettä me 60 ikäryhmä.
        Samoin 70 palstalaiset yhtenä miehenä ajaisivat minut pois, jos menisin sinne mestaroimaan ja parantamaan heidän palstansa tilaa - olkoonkin, että keskenään ovat yhtenään tukkanuottasilla.


      • silimuori3
        a------------------- kirjoitti:

        60 ikäryhmän ihmiset ovat suurin osa eläkkeellä ja muutoinkin vain muutaman harkitun kommentin päivässä kirjoittavat tänne. Kirjoittamansa on laidasta laitaan: romanttista, arkielämää, filosofisia mietteitä, kritiikkiä tai vaikerrusta, mutta 60 ikäinen ei chattia suolla kymmenittäin keskustelupalstalla kuten alaikäiset. Toistan keskustelupalstalla. Chattääjille oikea osoite http://chat.suomi24.fi/ )
        Vaikka me kuinka paljon kinastelisimme, niin 60 ikäryhmän yhteishenki on se, joka löytyy, kun ulkopuolinen moittii meitä.
        Jos et ole havainnut, niin sama pätee perheisiin. Olemme kuin yhtä perhettä me 60 ikäryhmä.
        Samoin 70 palstalaiset yhtenä miehenä ajaisivat minut pois, jos menisin sinne mestaroimaan ja parantamaan heidän palstansa tilaa - olkoonkin, että keskenään ovat yhtenään tukkanuottasilla.

        Osoittaisitkos vastauksen tuolle nimimerkille kylmätotuus, joka sitä kysyikin kiitos. Minua tuo ei kiinnosta.


    • de-meter

      Ihme tapahtui: pääsin lopulta osallistumaan. Selaimeni (explorer) ei edelleenkään päästä minua näihin pitkiin ketjuihin. Valittaa vain komentojonoista. Otin vaarin neuvoistasi siilimuori ja kokeilin Cromea, mutta siinä on taas muuta häikkää...
      Aloitukseen. Olen yrittänyt "vuosien varrella" skarpata niissä asioissa, joista on tullut palautetta: olen vähentänyt kehumista (muiden), vähentänyt viisastelua (siteerauksia), vähentänyt osallistumista (liikaa äänessä). Suoraan puhumista en ole oppinut (mielistelijänä ja hurskastelijana kai minut tunnetaan..)), pitäsköhän suuntautua sinnepäin ?
      Tuo ikäkysymys tuli puheeksi. Käsittääkseni meitä yli-ikäisiä ei tällä kertaa oltu ajamassa pois vaan nuorempia. Minä tykkään palstan nuorista. Totta, että heillä on aktiivisempi ote järjestyksen pitoon, mutta ymmärrän, että sillä pyritään yhteiseen hyvään, kuten siilimuori tuossa aloituksessa sanoikin.

      Työelämässä yhteishenki on tärkeä, mutta katson, että eläkkeellä ollessa meillä on jo tavallaan lupa sooloilla, ei ole pakko tulla juttuun sellaisten kanssa, jotka kokee eriseuraisiksi. Myös tuo suorapuheisuus tuntuu lisääntyvän iän myötä ja se voidaan tietysti katsoa yhteishenkeä rikkovaksi, vaikka en itse niin koe.

      a viivajono analysoikin hienosti 60 -ikävaihetta ja keskustelutapaa. Chattia meillä on luultavasti vähemmän kuin nuorempien palstoilla, mutta minusta se chattikin on keskustelua, kulkee vain vähän eri taajuudella...

      • siilimuori3

        Kiitos demeter asiallisesta asiassapysyvässä kommentista taas :).

        Huomasin vastaustasi lukiessani yhden kehittämisaiheen itsessäni. Nimittäin se että kun koen saavani mielestäni asiallistakin palauteta ilkeästi ja pahansuovasti, jotenkin provosoidun antelemaan takaisin ja sehän ei tietenkään ole fiksu piirre. Siis tarkoitan tyyliä millä palaute annetaan. Jos sinä esimerkiksi sanoisit minulle sovittelevaan sävyysi olemistani korjaavaa palautetta, toteuttasin sitä mielelläni, tai koittaisin muuttaa olemistani.

        Minulle ikä ei koskaan ole ollut sellainen kynnyskysymys vaan se, miten tullaan juttuun. Ja varsinkaan tällaisella avoimella palstalla jonne saa rekkautumattomana ja ilman ikätodistuksia tulla ja mennä, kuka tätä porukkaa määrää ja hallitsee ja puhuu kaikkien suulla me-muodossa?

        Suorapuheisuutta minä olen itsessäni koittanut hillitä iän myötä. Tai sillain et minun ei tartte sanoa painavaa mielipidettäni asiaan, josta minulta ei kysytä :).

        Chatista sen verran et onko täällä jossain ohjeistettu et millaista keskustelu saa olla? Montako kommenttia per ketju, ettei sanottaisi sätiksi?


      • Siilimuori3
        siilimuori3 kirjoitti:

        Kiitos demeter asiallisesta asiassapysyvässä kommentista taas :).

        Huomasin vastaustasi lukiessani yhden kehittämisaiheen itsessäni. Nimittäin se että kun koen saavani mielestäni asiallistakin palauteta ilkeästi ja pahansuovasti, jotenkin provosoidun antelemaan takaisin ja sehän ei tietenkään ole fiksu piirre. Siis tarkoitan tyyliä millä palaute annetaan. Jos sinä esimerkiksi sanoisit minulle sovittelevaan sävyysi olemistani korjaavaa palautetta, toteuttasin sitä mielelläni, tai koittaisin muuttaa olemistani.

        Minulle ikä ei koskaan ole ollut sellainen kynnyskysymys vaan se, miten tullaan juttuun. Ja varsinkaan tällaisella avoimella palstalla jonne saa rekkautumattomana ja ilman ikätodistuksia tulla ja mennä, kuka tätä porukkaa määrää ja hallitsee ja puhuu kaikkien suulla me-muodossa?

        Suorapuheisuutta minä olen itsessäni koittanut hillitä iän myötä. Tai sillain et minun ei tartte sanoa painavaa mielipidettäni asiaan, josta minulta ei kysytä :).

        Chatista sen verran et onko täällä jossain ohjeistettu et millaista keskustelu saa olla? Montako kommenttia per ketju, ettei sanottaisi sätiksi?

        Ai niin ja vielä piti sanomani et kun täällä tänä aamuna on jo titteleitä jaettu niin minusta sinä demeter ansaitset tasapainoisimman kirjoittajan tittelin. Ole Hyvä. Olet mulle esimerkkinä mitä kohden pitää pyrkiä, siis kun tästä alaikäisyydestä selviää :D.


      • de-meter
        Siilimuori3 kirjoitti:

        Ai niin ja vielä piti sanomani et kun täällä tänä aamuna on jo titteleitä jaettu niin minusta sinä demeter ansaitset tasapainoisimman kirjoittajan tittelin. Ole Hyvä. Olet mulle esimerkkinä mitä kohden pitää pyrkiä, siis kun tästä alaikäisyydestä selviää :D.

        Kiitos kehuista siilimuori. Kiva jos kelpaa..)) Kuten toinen kirjoittaja joskus sanoi, täällä voi jokainen antaa itsestään sellaisen kuvan kuin tahtoo. Minulta irtoaa parhaiten tämä olmi-look..))
        Spontaani ihminen kai vastailee yleensä niin, että menee samalle aaltopituudelle toisen kanssa, jos kokee toisen keljuilevan, keljuilee itsekin. Luonne-erotkin vaikuttavat Joku menee tulta päin, toinen ottaa etäisyyttä, tsekkaa tilanteen ja ottaa kantaa jos katsoo aiheelliseksi.

        Chattailua, etenkin tuttujen kesken, paheksutaan. Siihen olen syyllistynyt itsekin, enkä taida osata siitä tavasta luopua. "Yleisellä tasolla" keskustelu menee helposti julistamiseksi tai monologiksi, ja sekin voi muuttua tylsäksi ajan oloon.

        Koko mukana oloni aikana olen kannattanut sitä, että kukin kirjoittakoon oman luontonsa mukaisesti. Kyllä siitä sitten palautetta saa ja kuten on moneen kertaan todettu jokainen paljon kirjoittava saa ennen pitkää kritiikkiä osakseen...


    • Tota noin.
      Onko sillä nyt niin väliä minkä ikäisiä kirjoittajat ovat? meinaan että että en minä livessäkään karsinoi ihmisiä silleen että kuules nyt sä oot vasta 48, en puhu sulle tai kuules nyt olet selvästi yli-ikäinen keskustelemaan kanssani. Ei tietenkään ole mukavaa kun tänne aina välillä poikkeaa teini-ikäisiä nettitrolleja ilahduttamaan meutä vanhuksia nerokkailla ja viihdyttävillä kommenteillaan (joista luonnollisestikin paljastuu vain lapsellinen nenäkkyys ja itsekeskeisyys ja ajattelumaailman kehittymättömyys), mutta kyllä täällä on tilaa viiskymppisille ja seitsemänkymppisille ja vanhemmillekin ja nuoremmillekin.
      Eikä täällä mitäänyhteishenkeä, mitään konsensusta ole että juuri näin pitäisi olla ja että 60 palstalainen kirjoitaa mukamas muutaman harkitun kommentin (hahahahahahahahahahahahahaa) päivässä: hyvä "a-pisteviiva " jokainen kirjoittaa niin monta kommenttia, harkittua tai spontaania kuin sattuu olemaan aikaa ja aiheita jotka kiinnostaa, kukin temperamenttinsa mukaisesti. Ei kantsi aina lähteä itsestään kun tekee yleistyksiä, koska ei täällä mitään sellaista normiporukkaa edes ole.

      Minä ainakin toivotan omasta puolestani kaikki, alle kuuskymppiset ja päälle seitsemänkymppiset tervetulleiksi jatkamaan: olette melkeinpä tään ikäryhmän kantavia kirjoittajia ja minä en ainakaan viihtyisi sellaisessa sisäänpäinlämpiävässä ja ahdasmielisessä ilmapiirissä missä aletaan sormella osoittelemaan että kuules sinä mee muualle kun tää ei oo sun ikäryhmäsi.

      Elikkä kaikki hyvät kirjoittajat ja keskustelijat: uusi vuosi ja uudet kujeet ja alkakaas heittää uusia aloitteita kehiin.

      • a-------------------

        Paloma, kirjoittamasi on fariseuksen rukous "Kiitos Jumala, etten minä ole tuollainen kuin tuo a-------------------" :D
        Hienoa, että mielipiteeni inspiroivat sinua.
        Minä kerroin vain ikiomia ajatuksiani ja havaintojani ja mielipiteitäni.


      • a------------------- kirjoitti:

        Paloma, kirjoittamasi on fariseuksen rukous "Kiitos Jumala, etten minä ole tuollainen kuin tuo a-------------------" :D
        Hienoa, että mielipiteeni inspiroivat sinua.
        Minä kerroin vain ikiomia ajatuksiani ja havaintojani ja mielipiteitäni.

        Sinun havaintosi on että "vain muutaman harkitun kommentin päivässä kirjoittavat tänne." Se sai minut purskahtamaan nauruun, onneksi kahvikuppi oli jo tyhjä ollut hetken niin ei tullut vesivahinkoa näppäimille. Harkittuja kommentteja olen nähnyt tosi harvoin; ahkerimmat kirjoittajat kirjoittavat useammilla nimimerkeillä tai lauseenosilla ja ikäryhmään kuuluminen ei ole mitenkään ollut kommenttien laadun tae.
        Mitään "perheen" tunnelmaa en ole täällä kokenut. Voisitko kuvitella esim. minua, siivoojaa, korppia, att2 ja hunkszia samassa huoneessa drinkki käsissä ystävällisesti toisillemme hymyilemässä ja smalltalkia livertämässä?


      • a-------------------
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Sinun havaintosi on että "vain muutaman harkitun kommentin päivässä kirjoittavat tänne." Se sai minut purskahtamaan nauruun, onneksi kahvikuppi oli jo tyhjä ollut hetken niin ei tullut vesivahinkoa näppäimille. Harkittuja kommentteja olen nähnyt tosi harvoin; ahkerimmat kirjoittajat kirjoittavat useammilla nimimerkeillä tai lauseenosilla ja ikäryhmään kuuluminen ei ole mitenkään ollut kommenttien laadun tae.
        Mitään "perheen" tunnelmaa en ole täällä kokenut. Voisitko kuvitella esim. minua, siivoojaa, korppia, att2 ja hunkszia samassa huoneessa drinkki käsissä ystävällisesti toisillemme hymyilemässä ja smalltalkia livertämässä?

        Minun havaintoni on minun havaintoni. Sinun havaintosi on sinun havaintosi, eikä yhtään enempää tosi ilman kunnollista tutkimista, vaikka luulet omaavasi ainoan oikean totuuden (fariseus)

        Paloma, sinulle perheen tunnelma on "samassa huoneessa drinkki käsissä ystävällisesti toisillemme hymyilemässä ja smalltalkia livertämässä?"
        "Mitään "perheen" tunnelmaa en ole täällä kokenut. Voisitko kuvitella esim. minua, siivoojaa, korppia, att2 ja hunkszia samassa huoneessa drinkki käsissä ystävällisesti toisillemme hymyilemässä ja smalltalkia livertämässä?"

        Minulle perheen tunnelma, yhteishenki on (toistan yllä kirjoittamani): Vaikka me kuinka paljon kinastelisimme, niin 60 ikäryhmän yhteishenki on se, joka löytyy, kun ulkopuolinen moittii meitä.
        Jos et ole havainnut, niin sama pätee perheisiin. Olemme kuin yhtä perhettä me 60 ikäryhmä.
        Samoin 70 palstalaiset yhtenä miehenä ajaisivat minut pois, jos menisin sinne mestaroimaan ja parantamaan heidän palstansa tilaa - olkoonkin, että keskenään ovat yhtenään tukkanuottasilla.


      • a------------------- kirjoitti:

        Minun havaintoni on minun havaintoni. Sinun havaintosi on sinun havaintosi, eikä yhtään enempää tosi ilman kunnollista tutkimista, vaikka luulet omaavasi ainoan oikean totuuden (fariseus)

        Paloma, sinulle perheen tunnelma on "samassa huoneessa drinkki käsissä ystävällisesti toisillemme hymyilemässä ja smalltalkia livertämässä?"
        "Mitään "perheen" tunnelmaa en ole täällä kokenut. Voisitko kuvitella esim. minua, siivoojaa, korppia, att2 ja hunkszia samassa huoneessa drinkki käsissä ystävällisesti toisillemme hymyilemässä ja smalltalkia livertämässä?"

        Minulle perheen tunnelma, yhteishenki on (toistan yllä kirjoittamani): Vaikka me kuinka paljon kinastelisimme, niin 60 ikäryhmän yhteishenki on se, joka löytyy, kun ulkopuolinen moittii meitä.
        Jos et ole havainnut, niin sama pätee perheisiin. Olemme kuin yhtä perhettä me 60 ikäryhmä.
        Samoin 70 palstalaiset yhtenä miehenä ajaisivat minut pois, jos menisin sinne mestaroimaan ja parantamaan heidän palstansa tilaa - olkoonkin, että keskenään ovat yhtenään tukkanuottasilla.

        Luet liikaa rivien välistä, sellaistakin jota ei ollut kirjoittajalla edes mielessä. En ole mitenkään mielestäni esittänyt että minun totuuteni olisi se ainoa ja jotenkin parempi kuin sinun totuutesi. Lähdet puolusteluasemasta miettimättä että ehkä kommenttini oli vain spontaani reaktio esittämääsi mielipiteesi jonka koin itse aivan eri tavalla? Ei mikään kilpapissaus, vain kommentti. (EI-harkittu).
        Edellenkin, ei täällä mitään perhettä ole eikä edes yhteishenkeä. On joitakin joiden kanssa synkkaa ja tullaan juttuun, useimmat neutraaleja , joidenkin kanssa aina järjestään sukset ristissä, mutta ei se tee mitään. Kenelläkään ei ole ikätunnistetta otsassa ja minulle on aivan samantekevää onko kanssakeskustelijani 55 vai 85. Kunhan olemme samaa sukupolvea. Minun tupaani mahtuu vanhat ja nuoret. Ja kaikilla saa olla mielipiteet, vaikka ikä ei oikein stemmaisikaan :)


      • Korppis1
        a------------------- kirjoitti:

        Minun havaintoni on minun havaintoni. Sinun havaintosi on sinun havaintosi, eikä yhtään enempää tosi ilman kunnollista tutkimista, vaikka luulet omaavasi ainoan oikean totuuden (fariseus)

        Paloma, sinulle perheen tunnelma on "samassa huoneessa drinkki käsissä ystävällisesti toisillemme hymyilemässä ja smalltalkia livertämässä?"
        "Mitään "perheen" tunnelmaa en ole täällä kokenut. Voisitko kuvitella esim. minua, siivoojaa, korppia, att2 ja hunkszia samassa huoneessa drinkki käsissä ystävällisesti toisillemme hymyilemässä ja smalltalkia livertämässä?"

        Minulle perheen tunnelma, yhteishenki on (toistan yllä kirjoittamani): Vaikka me kuinka paljon kinastelisimme, niin 60 ikäryhmän yhteishenki on se, joka löytyy, kun ulkopuolinen moittii meitä.
        Jos et ole havainnut, niin sama pätee perheisiin. Olemme kuin yhtä perhettä me 60 ikäryhmä.
        Samoin 70 palstalaiset yhtenä miehenä ajaisivat minut pois, jos menisin sinne mestaroimaan ja parantamaan heidän palstansa tilaa - olkoonkin, että keskenään ovat yhtenään tukkanuottasilla.

        Tuostapa muistan kun untuvikkona menin innokkaana viemään ilosanomaa 70-palstalle. Minut lennätettiin ulos kuin leppäkeihäs eikä minulla ole sinne ollut sen jälkeen asiaa. Ehkä kuikistan nöyrästi sisään jahka kriittiset 70-siirtyy pykälään. Mutta muutama "alaikäinen" kuten esim. hmp.f on iästään huolimatta todellinen helmi keskusteluissamme vaikka et ole sitä huomannut.

        Tukkahuottanen syntyy hyvin yksinkertaisista asioista lukija ei ymärrä tai ei halua ymmärtää kirjoitettua tekstiä, tai on oletetusti joskus suuttunut kirjoittajalle ja provosoituu hänen nikistään. Turha on provosoitua vaikka kuinka se piru siellä olkapäällä sanoo minullekin. Korppis tökkää mielipidettä, jossa (eräs, siis hienotunteinen ilmaisu) luki kirjoitukseni väärin pilkusta huolimatta.


      • a-------------------
        Korppis1 kirjoitti:

        Tuostapa muistan kun untuvikkona menin innokkaana viemään ilosanomaa 70-palstalle. Minut lennätettiin ulos kuin leppäkeihäs eikä minulla ole sinne ollut sen jälkeen asiaa. Ehkä kuikistan nöyrästi sisään jahka kriittiset 70-siirtyy pykälään. Mutta muutama "alaikäinen" kuten esim. hmp.f on iästään huolimatta todellinen helmi keskusteluissamme vaikka et ole sitä huomannut.

        Tukkahuottanen syntyy hyvin yksinkertaisista asioista lukija ei ymärrä tai ei halua ymmärtää kirjoitettua tekstiä, tai on oletetusti joskus suuttunut kirjoittajalle ja provosoituu hänen nikistään. Turha on provosoitua vaikka kuinka se piru siellä olkapäällä sanoo minullekin. Korppis tökkää mielipidettä, jossa (eräs, siis hienotunteinen ilmaisu) luki kirjoitukseni väärin pilkusta huolimatta.

        Hyvä sinä, että olet käynyt kokeilemassa ja todistit arveluni oikeaksi, että 7-kymppisistä alaikäinen palstanparantaja ulos heitetään :)
        Mitä tulee nimimerkkiin hmp.f, niin on hän helmi, mut lasihelmi vain - sen havaitsin, kun hmp.f sylkäisi kuuskymppinen-sanan.


      • ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Sinun havaintosi on että "vain muutaman harkitun kommentin päivässä kirjoittavat tänne." Se sai minut purskahtamaan nauruun, onneksi kahvikuppi oli jo tyhjä ollut hetken niin ei tullut vesivahinkoa näppäimille. Harkittuja kommentteja olen nähnyt tosi harvoin; ahkerimmat kirjoittajat kirjoittavat useammilla nimimerkeillä tai lauseenosilla ja ikäryhmään kuuluminen ei ole mitenkään ollut kommenttien laadun tae.
        Mitään "perheen" tunnelmaa en ole täällä kokenut. Voisitko kuvitella esim. minua, siivoojaa, korppia, att2 ja hunkszia samassa huoneessa drinkki käsissä ystävällisesti toisillemme hymyilemässä ja smalltalkia livertämässä?

        Paloman käsitys perhetunnelmasta:
        """Mitään "perheen" tunnelmaa en ole täällä kokenut. Voisitko kuvitella esim. minua, siivoojaa, korppia, att2 ja hunkszia samassa huoneessa drinkki käsissä ystävällisesti toisillemme hymyilemässä ja smalltalkia livertämässä?"""
        Yhhyhhh-hyhhh!
        Onneksi en kuulu sinun teeskentelevään perheeseesi.
        Hyvin pystyisin kuvittelemaan vaikka muutkin 60 samaan huoneeseen, muutta en missään nimessä hymyilemässä ja livertämässä smalltalkia drinkki käsissä saadakseen aikaan tunnelman samasta perheestä.
        Mikä se on Paloman mielestä samaa sukupolvea?
        """Kenelläkään ei ole ikätunnistetta otsassa ja minulle on aivan samantekevää onko kanssakeskustelijani 55 vai 85. Kunhan olemme samaa sukupolvea."""
        Johan 55-85 mahtuu hyvinkin kaksi eri sukupolvea.
        Minusta jo 50v ja lähes 70v ovat jo ihan eri sukupolvea keskenään.
        Kun mielestäsi tämä palsta nyt on avoin kaiken ikäisille, olkaahyvä, niin miksi tuollaiset ikäryhmittymät ovat ja miksi olet itse täällä, jos haluat mieluummin keskustella kaiken ikäisten kanssa niinkuin livessä? Suomi 24 on täynnään palstoja, missä on sinulle niitä kaikenikäisiä.
        Olen jo valmiiksi käynyt kurkkaamassa lukijana minäkin 70-palstalle saadakseni jokunlaisen tuntuman siitä, keitä siellä on. Ei vaan tulisi mieleenikään mennä sinne alaikäisenä söhimään karttakepin kanssa, puuttumaan toisten väittelyihin ja opettamaan palstakäyttäytymistä ja kertomaan, missä asioissa heidän pitäisi muuttua alle seitenkymppisten kaltaisiksi.
        "Suutari pysyköön lestissään".


      • a-------------------
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Luet liikaa rivien välistä, sellaistakin jota ei ollut kirjoittajalla edes mielessä. En ole mitenkään mielestäni esittänyt että minun totuuteni olisi se ainoa ja jotenkin parempi kuin sinun totuutesi. Lähdet puolusteluasemasta miettimättä että ehkä kommenttini oli vain spontaani reaktio esittämääsi mielipiteesi jonka koin itse aivan eri tavalla? Ei mikään kilpapissaus, vain kommentti. (EI-harkittu).
        Edellenkin, ei täällä mitään perhettä ole eikä edes yhteishenkeä. On joitakin joiden kanssa synkkaa ja tullaan juttuun, useimmat neutraaleja , joidenkin kanssa aina järjestään sukset ristissä, mutta ei se tee mitään. Kenelläkään ei ole ikätunnistetta otsassa ja minulle on aivan samantekevää onko kanssakeskustelijani 55 vai 85. Kunhan olemme samaa sukupolvea. Minun tupaani mahtuu vanhat ja nuoret. Ja kaikilla saa olla mielipiteet, vaikka ikä ei oikein stemmaisikaan :)

        Jos minun havainnoilleni joku nauraa räkättää aamukahvit suusta roiskuen, niin vahva mielipide sekin.
        Ikäryhmä on ikäryhmä eikä kenenkään tupa ja minulla on lupa odottaa, että 60 ikäryhmässä voin lukea ikäisiäni koskevia asioita. Eikä sylkäistyjä 6-kymppinen-sanoja eikä arveluja ikäistemme vatsantoimintaongelmista alaikäisiltä, jotka ilmeisesti hoitoalalla vielä työskentelevät ja työssään näkevät ne kaikkein raihnaisimmat 60-plussat ja sen perusteella muodostavat kaikista yli 6-kymppisistä mielikuvansa. Eivät meitä hyväkuntoisia ja terveitä kohtaa päivittäin. Saattavat itse alle 6-kymppisinä ja silti olla raihnaisempia kuin useat meistä ja ehkä siksi eivät viihdy ikäistensä terveempien ikäryhmässä.


      • de-meter
        Korppis1 kirjoitti:

        Tuostapa muistan kun untuvikkona menin innokkaana viemään ilosanomaa 70-palstalle. Minut lennätettiin ulos kuin leppäkeihäs eikä minulla ole sinne ollut sen jälkeen asiaa. Ehkä kuikistan nöyrästi sisään jahka kriittiset 70-siirtyy pykälään. Mutta muutama "alaikäinen" kuten esim. hmp.f on iästään huolimatta todellinen helmi keskusteluissamme vaikka et ole sitä huomannut.

        Tukkahuottanen syntyy hyvin yksinkertaisista asioista lukija ei ymärrä tai ei halua ymmärtää kirjoitettua tekstiä, tai on oletetusti joskus suuttunut kirjoittajalle ja provosoituu hänen nikistään. Turha on provosoitua vaikka kuinka se piru siellä olkapäällä sanoo minullekin. Korppis tökkää mielipidettä, jossa (eräs, siis hienotunteinen ilmaisu) luki kirjoitukseni väärin pilkusta huolimatta.

        Muistan tuon vierailusi 70 :lle, korppis. Olin aika hämmästynyt vastaanotostasi, koska et sinä mitään kritiikkiä esittänyt. Ystävällisen keskustelukutsun vain.
        Itse käväisin siellä muutama vuosi sitten. Pari kivaa kirjoittajaa toivotti jopa tervetulleeksi. Ehkä hyväksyvät paremmin tallaisen matalan profiilin kirjoittajan.
        Nyt en ole 70 enää käynyt, vaikka ikä sitä jo edellyttäisi
        Täällä ovat tutut kirjoittajat ja itsensä sisään ajaminen uuteen yhteisöön on ainakin minulle aika työläs prosessi. Niin että täältä vetäydyn luultavasti vain vanhuuden lepoon..))


      • ent.siivoojaparka
        de-meter kirjoitti:

        Muistan tuon vierailusi 70 :lle, korppis. Olin aika hämmästynyt vastaanotostasi, koska et sinä mitään kritiikkiä esittänyt. Ystävällisen keskustelukutsun vain.
        Itse käväisin siellä muutama vuosi sitten. Pari kivaa kirjoittajaa toivotti jopa tervetulleeksi. Ehkä hyväksyvät paremmin tallaisen matalan profiilin kirjoittajan.
        Nyt en ole 70 enää käynyt, vaikka ikä sitä jo edellyttäisi
        Täällä ovat tutut kirjoittajat ja itsensä sisään ajaminen uuteen yhteisöön on ainakin minulle aika työläs prosessi. Niin että täältä vetäydyn luultavasti vain vanhuuden lepoon..))

        Korppis taitaa herättää tunteita joka paikassa, missä liikkuu ja sehän on hyvän merkki, ettei jätä ketään viileäksi.
        Käväisi hän pikaisesti tuollakin kiusatun musiikkiketjussa jokunen aika sitten.. Sanomatta mitään ilkeää, niin hänelle aloittaja töksäytti; tulitko riitelemään ...


      • de-meter
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Korppis taitaa herättää tunteita joka paikassa, missä liikkuu ja sehän on hyvän merkki, ettei jätä ketään viileäksi.
        Käväisi hän pikaisesti tuollakin kiusatun musiikkiketjussa jokunen aika sitten.. Sanomatta mitään ilkeää, niin hänelle aloittaja töksäytti; tulitko riitelemään ...

        "Joka kerran keksitään, sitä aina epäillään"...
        Eihän se kivaa tai reilua ole, mutta näin me vain toimitaan, eikä sen aina tarvitse olla tarkoituksellista, yksittäinen väärintulkintakin voi olla kyseessä...


      • a------------------- kirjoitti:

        Minun havaintoni on minun havaintoni. Sinun havaintosi on sinun havaintosi, eikä yhtään enempää tosi ilman kunnollista tutkimista, vaikka luulet omaavasi ainoan oikean totuuden (fariseus)

        Paloma, sinulle perheen tunnelma on "samassa huoneessa drinkki käsissä ystävällisesti toisillemme hymyilemässä ja smalltalkia livertämässä?"
        "Mitään "perheen" tunnelmaa en ole täällä kokenut. Voisitko kuvitella esim. minua, siivoojaa, korppia, att2 ja hunkszia samassa huoneessa drinkki käsissä ystävällisesti toisillemme hymyilemässä ja smalltalkia livertämässä?"

        Minulle perheen tunnelma, yhteishenki on (toistan yllä kirjoittamani): Vaikka me kuinka paljon kinastelisimme, niin 60 ikäryhmän yhteishenki on se, joka löytyy, kun ulkopuolinen moittii meitä.
        Jos et ole havainnut, niin sama pätee perheisiin. Olemme kuin yhtä perhettä me 60 ikäryhmä.
        Samoin 70 palstalaiset yhtenä miehenä ajaisivat minut pois, jos menisin sinne mestaroimaan ja parantamaan heidän palstansa tilaa - olkoonkin, että keskenään ovat yhtenään tukkanuottasilla.

        En osaa päättää onko mun posket punaiset kehuista vai palstan pakkasesta :)
        Kävin mä kerran peräti 70 palstallakin heittämässä kommentin musaketjuun, pyysin nöyrästi anteeksi alaikäisyyttäni ja minut toivotettiin tervetulleeksi. Todistaisin sen sulle jos jaksaisin hakea sitä ketjua, viime vuoden syksyn satoa kuitenkin.
        Jos täällä jokaisen pillin mukaan pitäisi tanssia, niin kylläpäs tulisi suht vikkelää polkkaa. Ylävolteilla.
        Mitäs nyt vielä. En ole hoitoalalla. En sylkäise. Jos niin olet käsittänyt, pyydän anteeksi. En pyydä keneltäkään lupaa olla täällä, mutta myönnän että vitsini oli huono. Ilkikurisuuteen syyllistyn joskus (no, okei, ei se ainoa paheeni ole), eikä se ole kiva sille jonka niskaan sitä laitan. Jos olen jollekin toiselle vielä anteeksipyynnön velkaa, niin tänne vaan. Mutta äkkiä. En mä niin nuori ole että kestäisin kauheen kauan olla polvillani :)


      • Korppis1
        hmp.f kirjoitti:

        En osaa päättää onko mun posket punaiset kehuista vai palstan pakkasesta :)
        Kävin mä kerran peräti 70 palstallakin heittämässä kommentin musaketjuun, pyysin nöyrästi anteeksi alaikäisyyttäni ja minut toivotettiin tervetulleeksi. Todistaisin sen sulle jos jaksaisin hakea sitä ketjua, viime vuoden syksyn satoa kuitenkin.
        Jos täällä jokaisen pillin mukaan pitäisi tanssia, niin kylläpäs tulisi suht vikkelää polkkaa. Ylävolteilla.
        Mitäs nyt vielä. En ole hoitoalalla. En sylkäise. Jos niin olet käsittänyt, pyydän anteeksi. En pyydä keneltäkään lupaa olla täällä, mutta myönnän että vitsini oli huono. Ilkikurisuuteen syyllistyn joskus (no, okei, ei se ainoa paheeni ole), eikä se ole kiva sille jonka niskaan sitä laitan. Jos olen jollekin toiselle vielä anteeksipyynnön velkaa, niin tänne vaan. Mutta äkkiä. En mä niin nuori ole että kestäisin kauheen kauan olla polvillani :)

        Liekö niin, että fyysisesti olemme samanikäisiä. Pesen mattoni kesäisin laiturilla. Polvillani pyllöttäen ja pesen noin 5 - 6 mattoa kerrallaan ; )


      • Korppis1 kirjoitti:

        Liekö niin, että fyysisesti olemme samanikäisiä. Pesen mattoni kesäisin laiturilla. Polvillani pyllöttäen ja pesen noin 5 - 6 mattoa kerrallaan ; )

        Joo, ei onnistu multa tuollainen :)) ristiselän nikama poksahtaisi ulos kuin liikasyöneen paidannappi.


      • Korppis1
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Paloman käsitys perhetunnelmasta:
        """Mitään "perheen" tunnelmaa en ole täällä kokenut. Voisitko kuvitella esim. minua, siivoojaa, korppia, att2 ja hunkszia samassa huoneessa drinkki käsissä ystävällisesti toisillemme hymyilemässä ja smalltalkia livertämässä?"""
        Yhhyhhh-hyhhh!
        Onneksi en kuulu sinun teeskentelevään perheeseesi.
        Hyvin pystyisin kuvittelemaan vaikka muutkin 60 samaan huoneeseen, muutta en missään nimessä hymyilemässä ja livertämässä smalltalkia drinkki käsissä saadakseen aikaan tunnelman samasta perheestä.
        Mikä se on Paloman mielestä samaa sukupolvea?
        """Kenelläkään ei ole ikätunnistetta otsassa ja minulle on aivan samantekevää onko kanssakeskustelijani 55 vai 85. Kunhan olemme samaa sukupolvea."""
        Johan 55-85 mahtuu hyvinkin kaksi eri sukupolvea.
        Minusta jo 50v ja lähes 70v ovat jo ihan eri sukupolvea keskenään.
        Kun mielestäsi tämä palsta nyt on avoin kaiken ikäisille, olkaahyvä, niin miksi tuollaiset ikäryhmittymät ovat ja miksi olet itse täällä, jos haluat mieluummin keskustella kaiken ikäisten kanssa niinkuin livessä? Suomi 24 on täynnään palstoja, missä on sinulle niitä kaikenikäisiä.
        Olen jo valmiiksi käynyt kurkkaamassa lukijana minäkin 70-palstalle saadakseni jokunlaisen tuntuman siitä, keitä siellä on. Ei vaan tulisi mieleenikään mennä sinne alaikäisenä söhimään karttakepin kanssa, puuttumaan toisten väittelyihin ja opettamaan palstakäyttäytymistä ja kertomaan, missä asioissa heidän pitäisi muuttua alle seitenkymppisten kaltaisiksi.
        "Suutari pysyköön lestissään".

        a....viiva@ minä voin kuvitella sinut, siivoojaan, itseni, att2:den ja hunkszin istumaan samassa huoneessa drinkit käsissä (tai ilman) ystävällisesti toisillemme puhuen, ei livertäen. Uskon, että juttu luistaisi ongelmitta ainakin mitä tulee minuun. Olen elämäni aikana joutunut erilaisiin tilanteisiin, jossa olen kohdannut ennestään tuntemattomia ihmisiä, eri koulutustasoisia ja eri maalaisia sekä eri kulttuuriden tulleita. Olen ulospäin suuntautunut.

        On luonnollista kuten suurin osa tajuaa, että kirjoitettu teksti on "tunteeton" se ei näytä ilmeitä ja maneereita. Olemme jo kirjoitelleet niin kauan keskenämme, että suurin osa kirjoittajista tulisi toimeen vaikkapa laivaristeilyllä keskenään. En usko, että ketään yli laidan heitettäisiin ; )

        Usein on myös niin, että kailottajat istuvat hiljaa nurkissa.


      • Korppis1
        Korppis1 kirjoitti:

        a....viiva@ minä voin kuvitella sinut, siivoojaan, itseni, att2:den ja hunkszin istumaan samassa huoneessa drinkit käsissä (tai ilman) ystävällisesti toisillemme puhuen, ei livertäen. Uskon, että juttu luistaisi ongelmitta ainakin mitä tulee minuun. Olen elämäni aikana joutunut erilaisiin tilanteisiin, jossa olen kohdannut ennestään tuntemattomia ihmisiä, eri koulutustasoisia ja eri maalaisia sekä eri kulttuuriden tulleita. Olen ulospäin suuntautunut.

        On luonnollista kuten suurin osa tajuaa, että kirjoitettu teksti on "tunteeton" se ei näytä ilmeitä ja maneereita. Olemme jo kirjoitelleet niin kauan keskenämme, että suurin osa kirjoittajista tulisi toimeen vaikkapa laivaristeilyllä keskenään. En usko, että ketään yli laidan heitettäisiin ; )

        Usein on myös niin, että kailottajat istuvat hiljaa nurkissa.

        Viestini oli luonnollisesti a....viivalle, mutta jäi tuo siivoojan osoite kun kävin välillä
        hakemassa janojuomaa ystävättärelle viinakaupassa ; D


      • Korppis1
        de-meter kirjoitti:

        Muistan tuon vierailusi 70 :lle, korppis. Olin aika hämmästynyt vastaanotostasi, koska et sinä mitään kritiikkiä esittänyt. Ystävällisen keskustelukutsun vain.
        Itse käväisin siellä muutama vuosi sitten. Pari kivaa kirjoittajaa toivotti jopa tervetulleeksi. Ehkä hyväksyvät paremmin tallaisen matalan profiilin kirjoittajan.
        Nyt en ole 70 enää käynyt, vaikka ikä sitä jo edellyttäisi
        Täällä ovat tutut kirjoittajat ja itsensä sisään ajaminen uuteen yhteisöön on ainakin minulle aika työläs prosessi. Niin että täältä vetäydyn luultavasti vain vanhuuden lepoon..))

        Joo, oli se heipakkaa ja sen jälkeen pappojen vainonta jatkui 50-palstalla, Oikeastaan pahin oli moninikki presitentin sekoitus, ajomies ja mitä niitä nyt onkaan. Joskus vieläkin olen haistavinani hänet puskahuudoista.


      • korppis1
        de-meter kirjoitti:

        "Joka kerran keksitään, sitä aina epäillään"...
        Eihän se kivaa tai reilua ole, mutta näin me vain toimitaan, eikä sen aina tarvitse olla tarkoituksellista, yksittäinen väärintulkintakin voi olla kyseessä...

        Yksi nimitys jota en ole saanut anteeksi on kun nimitin puskia Olmeiksi ; )
        Vaikka omassa mielikuvituksessa se oli mitä osuvin nimi sellaisille jotka luimusivat perässäni vaihtaen nimimerkkiä joka kommentissaa, no oppiihan sitä yksilömään puskatkin vaikka kuinka nimimerkki vaihtuisi. Se on tietynlainen olmimainen haju.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Paloman käsitys perhetunnelmasta:
        """Mitään "perheen" tunnelmaa en ole täällä kokenut. Voisitko kuvitella esim. minua, siivoojaa, korppia, att2 ja hunkszia samassa huoneessa drinkki käsissä ystävällisesti toisillemme hymyilemässä ja smalltalkia livertämässä?"""
        Yhhyhhh-hyhhh!
        Onneksi en kuulu sinun teeskentelevään perheeseesi.
        Hyvin pystyisin kuvittelemaan vaikka muutkin 60 samaan huoneeseen, muutta en missään nimessä hymyilemässä ja livertämässä smalltalkia drinkki käsissä saadakseen aikaan tunnelman samasta perheestä.
        Mikä se on Paloman mielestä samaa sukupolvea?
        """Kenelläkään ei ole ikätunnistetta otsassa ja minulle on aivan samantekevää onko kanssakeskustelijani 55 vai 85. Kunhan olemme samaa sukupolvea."""
        Johan 55-85 mahtuu hyvinkin kaksi eri sukupolvea.
        Minusta jo 50v ja lähes 70v ovat jo ihan eri sukupolvea keskenään.
        Kun mielestäsi tämä palsta nyt on avoin kaiken ikäisille, olkaahyvä, niin miksi tuollaiset ikäryhmittymät ovat ja miksi olet itse täällä, jos haluat mieluummin keskustella kaiken ikäisten kanssa niinkuin livessä? Suomi 24 on täynnään palstoja, missä on sinulle niitä kaikenikäisiä.
        Olen jo valmiiksi käynyt kurkkaamassa lukijana minäkin 70-palstalle saadakseni jokunlaisen tuntuman siitä, keitä siellä on. Ei vaan tulisi mieleenikään mennä sinne alaikäisenä söhimään karttakepin kanssa, puuttumaan toisten väittelyihin ja opettamaan palstakäyttäytymistä ja kertomaan, missä asioissa heidän pitäisi muuttua alle seitenkymppisten kaltaisiksi.
        "Suutari pysyköön lestissään".

        Lillukanvarsia....hahahahaha.
        Taas kertaalleen tuli todistettua että ei "me yli kuusikymmenvuotiaat" käydä täällä kerran tai pari päivässä jättämässä joku harkittu mielipide....
        Sukujuhlista ellei perhetunnelmasta. Tuttujen ja kavereiden kokoontumiseta.
        (Jos tää jengi tapaisi risteilyllä niin sen sijaan että kaikki juttelisivat kaikkien kaa porukka jakautuisi pieniin klikkeihin jotka alkaisivat suunnittelemaan kenen lasiin tiputetaan arseniikkia...tai kenet tönäistään yläkannelta alas laineisiin.)


      • a------------------- kirjoitti:

        Jos minun havainnoilleni joku nauraa räkättää aamukahvit suusta roiskuen, niin vahva mielipide sekin.
        Ikäryhmä on ikäryhmä eikä kenenkään tupa ja minulla on lupa odottaa, että 60 ikäryhmässä voin lukea ikäisiäni koskevia asioita. Eikä sylkäistyjä 6-kymppinen-sanoja eikä arveluja ikäistemme vatsantoimintaongelmista alaikäisiltä, jotka ilmeisesti hoitoalalla vielä työskentelevät ja työssään näkevät ne kaikkein raihnaisimmat 60-plussat ja sen perusteella muodostavat kaikista yli 6-kymppisistä mielikuvansa. Eivät meitä hyväkuntoisia ja terveitä kohtaa päivittäin. Saattavat itse alle 6-kymppisinä ja silti olla raihnaisempia kuin useat meistä ja ehkä siksi eivät viihdy ikäistensä terveempien ikäryhmässä.

        Otatkohan sinä nyt itsesi hieman liian vakavasti? Löysää nyt nutturaasi ettei tule turhaan päänsärkyä jonninjoutavista asioista.


      • a-------------------
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Otatkohan sinä nyt itsesi hieman liian vakavasti? Löysää nyt nutturaasi ettei tule turhaan päänsärkyä jonninjoutavista asioista.

        En ota sinuakaan vakavasti.
        Tämä on sinun näkemyksesi, johon en usko laisinkaan "(Jos tää jengi tapaisi risteilyllä niin sen sijaan että kaikki juttelisivat kaikkien kaa porukka jakautuisi pieniin klikkeihin jotka alkaisivat suunnittelemaan kenen lasiin tiputetaan arseniikkia...tai kenet tönäistään yläkannelta alas laineisiin.)"
        Kuten korppis kirjoitti http://keskustelu.suomi24.fi/t/14037733/nyt-parannuksen-tekkoon#comment-82499500
        Hyvin ja mutkattomasti juttu luistaisi. Toivoisin pöytäämme höyryävän lihapadan ja lisukkeita (raitis ja lihanhimoinen olen) drinkkien sijaan, jolloin kuuntelemaankin ehtisi, kun ei ruoka suussa puhu.


      • de-meter
        korppis1 kirjoitti:

        Yksi nimitys jota en ole saanut anteeksi on kun nimitin puskia Olmeiksi ; )
        Vaikka omassa mielikuvituksessa se oli mitä osuvin nimi sellaisille jotka luimusivat perässäni vaihtaen nimimerkkiä joka kommentissaa, no oppiihan sitä yksilömään puskatkin vaikka kuinka nimimerkki vaihtuisi. Se on tietynlainen olmimainen haju.

        Jännää, että olmi koettiin haukkumisena. Minusta se on oikein osuva nimi sellaiselle, joka ei suuremmin tahdo näkyä. Kunhan möngertää mukana, syvissä vesissä. Ilkeyttä en itse siihen liitä, mutta jospa olmi ärsytettynä pystyy siihenkin..))

        Taisit muuten korppis joskus ehdottaakin palstalaisten tapaamista. Ei ottanut tulta silloin. En usko, että meille mitään riitaa tulisi, yllättäviä kohtaamisia voisi tulla paljonkin. Meistä näkyy täällä vain osa, kokonaisuus voi olla ihan eri näköinen...


      • ent.siivoojaparka
        de-meter kirjoitti:

        Jännää, että olmi koettiin haukkumisena. Minusta se on oikein osuva nimi sellaiselle, joka ei suuremmin tahdo näkyä. Kunhan möngertää mukana, syvissä vesissä. Ilkeyttä en itse siihen liitä, mutta jospa olmi ärsytettynä pystyy siihenkin..))

        Taisit muuten korppis joskus ehdottaakin palstalaisten tapaamista. Ei ottanut tulta silloin. En usko, että meille mitään riitaa tulisi, yllättäviä kohtaamisia voisi tulla paljonkin. Meistä näkyy täällä vain osa, kokonaisuus voi olla ihan eri näköinen...

        Älä ihmeessä järjestä minulle ensiyöksi painajaisunia...


      • Korppis1
        de-meter kirjoitti:

        Jännää, että olmi koettiin haukkumisena. Minusta se on oikein osuva nimi sellaiselle, joka ei suuremmin tahdo näkyä. Kunhan möngertää mukana, syvissä vesissä. Ilkeyttä en itse siihen liitä, mutta jospa olmi ärsytettynä pystyy siihenkin..))

        Taisit muuten korppis joskus ehdottaakin palstalaisten tapaamista. Ei ottanut tulta silloin. En usko, että meille mitään riitaa tulisi, yllättäviä kohtaamisia voisi tulla paljonkin. Meistä näkyy täällä vain osa, kokonaisuus voi olla ihan eri näköinen...

        Aikuisten oikeesti kuten pruukataan sanoa haluaisin tavat teidät kaikki.

        Mielikuvitukseni kerää kaikki palstalaiset samaan pöytään. Tiedän kuitenkin kokemuksesta, että vaikka kuinka hyvin tapaaminen menisi ja kaikilla olisin kivaa, saisin jälkikäteen huutia.

        Olen ihminen, joka ei jätä kylmäksi ketään kuten joku kirjoitti (kiitos) se on tosi.
        Jälkikäteen tulisi se ikävä kateus.

        Sinne laivaristeilylle tulisin harkitusti provokoiden pukeutuneena, tietenkin ; DD


      • de-meter
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Älä ihmeessä järjestä minulle ensiyöksi painajaisunia...

        Ai tapaamisesta painajainen ? Mikäs meissä ? Hilpeätä joukkoa ollaan..))


      • siilimuori3

        Paloma komppaan teitin.


      • de-meter
        Korppis1 kirjoitti:

        Aikuisten oikeesti kuten pruukataan sanoa haluaisin tavat teidät kaikki.

        Mielikuvitukseni kerää kaikki palstalaiset samaan pöytään. Tiedän kuitenkin kokemuksesta, että vaikka kuinka hyvin tapaaminen menisi ja kaikilla olisin kivaa, saisin jälkikäteen huutia.

        Olen ihminen, joka ei jätä kylmäksi ketään kuten joku kirjoitti (kiitos) se on tosi.
        Jälkikäteen tulisi se ikävä kateus.

        Sinne laivaristeilylle tulisin harkitusti provokoiden pukeutuneena, tietenkin ; DD

        Tuohon kateuteen en oikein usko, korppis. Se vain on niin, että näkyvä ihminen ikäänkuin tarjoaa itsensä muiden ruodittavaksi. Sitä saa mitä tilaa.
        Uskon, että jokaista meistä ruodittaisiin yhtä lailla, vaikka ei ehkä samalla innolla.
        Ja eikö kaikkiin ihmisten tapaamisiin liity jälkipuintia ? Ellei liity, ei taida olla kovin paljon kiinnostustakaan toisia kohtaan.


      • ent.siivoojaparka
        de-meter kirjoitti:

        Ai tapaamisesta painajainen ? Mikäs meissä ? Hilpeätä joukkoa ollaan..))

        Minä en sitten teidän oksennuksianne siivoa. Olen eläkkeellä jo.


      • de-meter
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Minä en sitten teidän oksennuksianne siivoa. Olen eläkkeellä jo.

        ..)) ..)). Laitan hymiöt vaikka et niistä tykkää siivooja. Nauratti niin...


      • ent.siivoojaparka
        de-meter kirjoitti:

        ..)) ..)). Laitan hymiöt vaikka et niistä tykkää siivooja. Nauratti niin...

        Nauratti likkojakin, kun istuttiin satamassa ja kovaäänisistä kuulutettiin siivoojaa paikalle. Minä ihan vaistomaisesti nostin takapuoltani jo kymmenen senttiä tuolista, kunnes muistin olevani eläkkeellä.


      • kylmätotuus
        de-meter kirjoitti:

        Jännää, että olmi koettiin haukkumisena. Minusta se on oikein osuva nimi sellaiselle, joka ei suuremmin tahdo näkyä. Kunhan möngertää mukana, syvissä vesissä. Ilkeyttä en itse siihen liitä, mutta jospa olmi ärsytettynä pystyy siihenkin..))

        Taisit muuten korppis joskus ehdottaakin palstalaisten tapaamista. Ei ottanut tulta silloin. En usko, että meille mitään riitaa tulisi, yllättäviä kohtaamisia voisi tulla paljonkin. Meistä näkyy täällä vain osa, kokonaisuus voi olla ihan eri näköinen...

        On pakko kirjoittaa tähän kommenttiisi muutama sana.
        En ole yhtään perillä, missä tilanteessa tuota olmiksi nimittelyä on käytetty.

        Sinä tulkitset, että olmi on sellainen henkilö, joka ei halua liiemmin näkyä ja ihmettelet, miksi se koettiin haukkumasanaksi.
        Tulkintasi on mielestäni väärä.

        Olmi on sokea eläin, joka elää maanalla, jossa näkökyky on tarpeeton.
        Minun tulkintani on, että jos ihmistä nimitellään olmiksi, niin vertauksella tarkoitetaan ihmistä, joka on sokea. Siis ilkeästi ajatellen persoona, joka ei juurikaan mistään mitään tiedä tai ymmärrä.

        Väärinkäsitysten välttämiseksi on tärkeä tietää, mihin tai keneen verrataan!

        Minä kirjoitin itsestäni, että olen umpisokea, kun en "yhteishenkeä" ole nähnyt, joten olen siis olmi.


      • siilimuori3
        de-meter kirjoitti:

        Tuohon kateuteen en oikein usko, korppis. Se vain on niin, että näkyvä ihminen ikäänkuin tarjoaa itsensä muiden ruodittavaksi. Sitä saa mitä tilaa.
        Uskon, että jokaista meistä ruodittaisiin yhtä lailla, vaikka ei ehkä samalla innolla.
        Ja eikö kaikkiin ihmisten tapaamisiin liity jälkipuintia ? Ellei liity, ei taida olla kovin paljon kiinnostustakaan toisia kohtaan.

        Kateudesta veit taas sanat suustani demeter. Sai kuitenkin eilen pidäteltyä itseni kommentoimasta mutta teiti teki sen :D.


      • de-meter
        kylmätotuus kirjoitti:

        On pakko kirjoittaa tähän kommenttiisi muutama sana.
        En ole yhtään perillä, missä tilanteessa tuota olmiksi nimittelyä on käytetty.

        Sinä tulkitset, että olmi on sellainen henkilö, joka ei halua liiemmin näkyä ja ihmettelet, miksi se koettiin haukkumasanaksi.
        Tulkintasi on mielestäni väärä.

        Olmi on sokea eläin, joka elää maanalla, jossa näkökyky on tarpeeton.
        Minun tulkintani on, että jos ihmistä nimitellään olmiksi, niin vertauksella tarkoitetaan ihmistä, joka on sokea. Siis ilkeästi ajatellen persoona, joka ei juurikaan mistään mitään tiedä tai ymmärrä.

        Väärinkäsitysten välttämiseksi on tärkeä tietää, mihin tai keneen verrataan!

        Minä kirjoitin itsestäni, että olen umpisokea, kun en "yhteishenkeä" ole nähnyt, joten olen siis olmi.

        Tulkintani olmista on kieltämättä omintakeinen, kylmä totuus. Luultavasti useimmat määrittelevät sen juuri noin kuin sinä sen teit.

        Tilanne, jossa se heitettiin, oli vain sellainen, että sen olisi voinut kuitata huumorilla tai sitten laittaa keksijän piikkiin kuten tehdään silloin kun pilkka ei osu omaan nilkkaan. Itse voin hyvin kutsua itseäni omiksi kun viljelen itseironiaa muutenkin....


    • vhimshh

      On niin "monenlaista ilmaa" palstalla
      - otin ton raumalaisten käyttämän ja kuulemani sanonnan esimerkiksi
      - ilma on kuin morsian ja morsian on kuin karhu
      - no mitäs parannettavaa siinä?
      - kun suomalaisuuteen kuuluu yhteiskunnassa joku alituinen pistä paremmaksi - meininki kaikessa tautisuudessaan ja julmassa arvostelussaan
      - on elämänaikuista karja- orja-hurja- ryytävä-hyytävä-pyytävä-nyysäysmeininkiä
      - vaikkapa seksismin pönotyksestä taivasunelmiin tai käyrätorvien ruma-äänisistä soinnuista, jotka kuitenkin sointuvaa musiikkia taituriensa esittämänä.

      Lukuisat aiheet ja hurskaat tavoitteet
      - on paitsi mielenkiintoisia myös mukaansatempaavia - olipa varjoissa tai valoissa
      - elämän rikkaus on paitsi kielen sisällössä, sanoissa, erilaisissa ihmisissä, että ovat omanlaisiaan, ei pelkkiä jäljitelmiä entisaikain tyyli-ikoneista.
      Onhan paljon ihmisiä, joista myös sanotaan, että elivät ennen aikaansa.
      Kaiken maailman kauhugallerioista tähtitaivaitten sulosointuihin - ottaen edelleen otavasta sun muusta oppia - yliseksismiä, mistä kirottu ja tuhoontuomittukin
      - jos " velvollsuuksiaan" - kuka nekin määrittelee ja millä perusteella" täytä
      kaikissa byrokratia-viidakoissa alati muuttuvassa maailmassa.

    • nuormieli

      Nyt sie siilimuori pahan pistit! tulee kiireinen vuosi, noita vikoja ja virheitä kun on miullekin kertynyt vaik kuin vastaan vänkäis, pakko myöntää parannettavaa löytyy.
      Vaan on se "luojan lykky" et täydellistä ei maanpäälle oo syntynyt, tai on yks,
      luojan kiitos! hän kenen syntymäpäiviä juuri vietimme.

      • tätä.tuumaan

        Eiköpähän me kaikkki olla ainakin yhtä täydellisiä, jotkut vielä enemmänkin.


    • mtähh

      Mihinkään menneeseen ei paluuta ole - muuta kuin muistoissaan
      - maailma muuttuu kaiken aikaa - aina ei kaikista parannuksista huolimatta paremmaksi tule ainakaan kaikkien kohdalla. Edes siedettäväksi.
      Kuinka moni on sanomassa - ei hätää isis on jo Suomessa tai on kovasti ilonen kun maassa makaavat potkittu tajuttomiksi ja päättömiä - teoissaan, puheissaan ja ihan fyysisestikin - onhan terrorismia ollut iät ja ajat muttei se aina kuulu ihmisten keskustelujen sisältöön - onneksi. Kiroilun ohella kiellettyä pelkojen ja uhkien poistamiseksi. Vaikenemiset eivät kuitenkaan ongelmia poista - yhtä hyvin vois puhua joukkopsykooseista, joissa osa immeisistä tekijöitä, toiset kokijoita, näkijöitä, kertojia - mua rupesi ärsyttämään kun kävin mm-palstalla ja siellä koltiaiset kirkasotsaisesti väittää että pohjoismaisten naisten syytä on kaikki maailman kansainvaellukset - todempi väite olis kai että joka sukupolvi tekee omat virheensä tai ei havainnoi oikein väärästä vinkkelistä asioita tarkastellen
      - ?

    • eppu2

      Tervehdys, aika pöhinää ootte saanut täällä aikaiseksi, löysinpä tuossa Janten lain, jonka on kehittänyt Axel Sandemose.
      Näin se sanoo:
      1. Älä luule, että sinä olet jotain.
      2. Älä luule, että olet yhtä paljon, kuin me.
      3.Älä luule, että olet viisaampi, kuin me.
      4.Älä kuvittele, että olet parempi, kuin me.
      5.Älä luule, että tiedät enemmän, kuin me.
      6.Älä luule, että olet enemmän, kuin me.
      7.Älä luule, että sinä kelpaat johonkin.
      8.Älä naura meille.
      9.Älä luule, että kukaan välittää sinusta.
      10.Älä luule, että voit opettaa meille jotakin.
      Tämän lain, kun sisäistämme, olemme kaikki niin peevelin hyviä. :)

      • de-meter

        Kiitos eppu2. Tuohon Janten lakiin on usein viitattu, mutta en ole mistään sitä löytänyt. Siinäpä onkin askarreltavaa..))


      • mimmimum-mi

        Kiitos minunkin puolestani tuosta Janten laista.....eilen jo mietin että missähän eppukin "luuraa" ..kun ei ole näkynyt koko vuonna...


      • ent.siivoojaparka

      • Korppis1

        Et sitten keksinyt mitään omaperäistä?


      • ent.siivoojaparka

        Siitä puuttuu vielä tuo
        11. Älä luule, että on jotain mitä emme jo tietäisi sinusta.


      • Korppis1
        Korppis1 kirjoitti:

        Et sitten keksinyt mitään omaperäistä?

        PS. Unohdin, että me minä ja pyykkipojat olemme lyömättömiä yhdessä. Harakanpojatkin ovat samaa mieltä kanssani.


      • eppu2
        Korppis1 kirjoitti:

        PS. Unohdin, että me minä ja pyykkipojat olemme lyömättömiä yhdessä. Harakanpojatkin ovat samaa mieltä kanssani.

        Noh, tuo oli ainakin omaperäistä.


      • Korppis1
        eppu2 kirjoitti:

        Noh, tuo oli ainakin omaperäistä.

        No, onhan se hienoa tuoda ajatuksia suurilta ajattelijoilta palstalle.
        Ajatuksia, jotka ikään kuin kuvaavat palstaa, mutta ne kulahtavat matkalla.
        Kaikki on jo keksitty, mutta sanamuotoa voi mielessään muuttaa.
        Olen huomaanut joillakin (en vihjaile) olevan taipumusta ilmentää itseään suurien ajattelijoiden lauseilla....pah sanon minä.
        Kunnioitan niitä, jotka tuovat omia ajatuksia ja oivalluksia vaikka ne olisivatkin jo keksitty. Taito on tuoda viisaukset omanlaisina palstalle. Suurin osa osaa kopioida.
        Ikävä kyllä joskus huimat oivalluksemme menee harakoille .


      • eppu2
        Korppis1 kirjoitti:

        No, onhan se hienoa tuoda ajatuksia suurilta ajattelijoilta palstalle.
        Ajatuksia, jotka ikään kuin kuvaavat palstaa, mutta ne kulahtavat matkalla.
        Kaikki on jo keksitty, mutta sanamuotoa voi mielessään muuttaa.
        Olen huomaanut joillakin (en vihjaile) olevan taipumusta ilmentää itseään suurien ajattelijoiden lauseilla....pah sanon minä.
        Kunnioitan niitä, jotka tuovat omia ajatuksia ja oivalluksia vaikka ne olisivatkin jo keksitty. Taito on tuoda viisaukset omanlaisina palstalle. Suurin osa osaa kopioida.
        Ikävä kyllä joskus huimat oivalluksemme menee harakoille .

        Jos lainaan jotakin, sen myös ilmoitan.
        Minä nyt en ilmentänyt tuolla mitään ´´hienoa´´ minusta se oli enemmänkin hauska.
        Empä olisi uskonut, että siitä nyt tuollaisen närkästymisen ilmaiset.
        Juurihan tuolla joku aloitti ketjun, ettei mitään uutta auringon alla.
        Kaikki on keksitty varmaankin.
        Mutta, jos siltä pohjalta lähdetään, ei silloin kukaan voisi keskustella mitään.


      • Korppis1
        eppu2 kirjoitti:

        Jos lainaan jotakin, sen myös ilmoitan.
        Minä nyt en ilmentänyt tuolla mitään ´´hienoa´´ minusta se oli enemmänkin hauska.
        Empä olisi uskonut, että siitä nyt tuollaisen närkästymisen ilmaiset.
        Juurihan tuolla joku aloitti ketjun, ettei mitään uutta auringon alla.
        Kaikki on keksitty varmaankin.
        Mutta, jos siltä pohjalta lähdetään, ei silloin kukaan voisi keskustella mitään.

        On sangen terveellistä mennä nukkumaan hyvilla mielin ja hauskasti naurahdellen.

        Hyvää yötä ; )


      • Ehtaa tavaraa, eppu. Noin se menee.
        Kuin käsikirjoitus palstalle.
        :) :) :)


      • siilimuori3
        eppu2 kirjoitti:

        Jos lainaan jotakin, sen myös ilmoitan.
        Minä nyt en ilmentänyt tuolla mitään ´´hienoa´´ minusta se oli enemmänkin hauska.
        Empä olisi uskonut, että siitä nyt tuollaisen närkästymisen ilmaiset.
        Juurihan tuolla joku aloitti ketjun, ettei mitään uutta auringon alla.
        Kaikki on keksitty varmaankin.
        Mutta, jos siltä pohjalta lähdetään, ei silloin kukaan voisi keskustella mitään.

        Minä ainakin kernaasti lainaan hienoja oivalluksia suurilta ajattelijoita ja tuon ne toistenkin ihailtaviksi. Miten minusta tuntuu et korppis on lainaillut muidenkin tekstejä palstalle ominaan ja myös näyttää siltä et yrittää slurpisa mielipiteillään jotain toista palstan kirjottajista, häntä joka myös kopsuista moittii ;). Yrittääkö olemassaolemattomaan y-kerhoon päästä hihihihihihihh.


      • eppu2
        siilimuori3 kirjoitti:

        Minä ainakin kernaasti lainaan hienoja oivalluksia suurilta ajattelijoita ja tuon ne toistenkin ihailtaviksi. Miten minusta tuntuu et korppis on lainaillut muidenkin tekstejä palstalle ominaan ja myös näyttää siltä et yrittää slurpisa mielipiteillään jotain toista palstan kirjottajista, häntä joka myös kopsuista moittii ;). Yrittääkö olemassaolemattomaan y-kerhoon päästä hihihihihihihh.

        Niinhän se on, että syntyessämme me osaamme parkaista.
        Kaiken muun tiedon ja opin me keräämme elämän varrelta monista lähteistä.
        Ilman toisia ihmisiä ja heidän tietojaan, oppejaan ja taitojaan ei olisi kehitystä, ei mitään.
        Kuka olisi mitään yksin maailmassa?
        Jos me itse jotain uutta luomme, sekin perustuu johonkin, minkä olemme aivoihimme keränneet, kenties tiedostamattamme.


    • entisellään

      Mitä tässä nyt pitäisi parannella?

    • Kun me ei löydetty mitään parantamista itsestämme tai siis miten olemme ajatelleet kehittää itseämme paremmaksi palstakirjoittajaksi (motivaatiokin puuttuu aika monelta ja jotkut eivät edes huomaa että on varaa petraamiseen) niin voisimme jatkaa tätä kiinnostavaa ketjua ajatuksilla siitä miten voisimme auttaa muita kirjoittajia tulemaan paremmiksi palstakirjoittajiksi. Tyyppi uudenvuodenkarkkeja yhteisömme jäsenille. Ryhmäterapiaa vuoden ensimmäiselle viikolle. Esimerkki: "Palomalle sanoisin että guuglaisi välillä sanoja mitä ei osaa suomeksi sen sijaan että käyttäisi vieraskielisiä sanoja joita kukaan muu ei ymmärrä kuin se itse."

      • siilimuori3

        Hyvä idea Paloma. Aloitatkos kuitenkin uuden ketjun, tämä on jo käynyt vaivalloisen pitkäksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      388
      4792
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      285
      2641
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      154
      1906
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      104
      1628
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1493
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1347
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1335
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      62
      1287
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      48
      1282
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1091
    Aihe