Yle Areena ja Linux

areenatäytyytoimia

Olen saanut Windowsista tarpeekseni. Linuxiin siirtymistäni estää ainoastaan vaikeudet Yle Areenan kanssa. Käytän Firefoxia. Linuxissa siihen ei saa tarpeeksi tuoretta Flashplayeria suoraan. Chromessa ongelmaa ei olisi, mutta mitään googlen paskaa en koneelleni asenna.

Kertokaa ratkaisujanne tähän ongelmaan.

138

2882

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Win_back

      Linuxilla ei tuollaisia ole tarkoitus katsoa, ei sillä ole oikeita ohjelmiakaan tarkoitettu käyttää.
      Womdowsin asentamisella näkisit.

      • 20v_jo_linux

        höpö höpö. Linux-kehittäjät on suurin osa taustaltaan windows-politiikkaan kyllästyneitä kehittäjiä, jotka janoaa kostoa. Kyllä ne hommat toimii linuxilla mutta erilailla: Kun kerran winkkarin tapa on jo todettu vääräksi..


      • trollille

        Haista nyt windows-trolli vittu! Hyvin toimii Yle Areena linuxeilla ja linuxeihin saa oikeita ohjelmia.


      • noheipäheii
        trollille kirjoitti:

        Haista nyt windows-trolli vittu! Hyvin toimii Yle Areena linuxeilla ja linuxeihin saa oikeita ohjelmia.

        Hei trolli, haistappa ite vaan, ei toimi linuxilla mikään oikea ohjelma.


      • trollille
        noheipäheii kirjoitti:

        Hei trolli, haistappa ite vaan, ei toimi linuxilla mikään oikea ohjelma.

        Minä en ole trolli vaan sinä olet trolli! Ja linuxeilla toimii ihan oikeat ohjelmat. Piste.


      • noheipäheii
        trollille kirjoitti:

        Minä en ole trolli vaan sinä olet trolli! Ja linuxeilla toimii ihan oikeat ohjelmat. Piste.

        Hei trolli, kyllä sinä sanot olevasi trolli ja et yhtään järkevää viestiä saa kirjoitettua näille palstoille.
        Toimiiko Fallout4?


      • trollille
        noheipäheii kirjoitti:

        Hei trolli, kyllä sinä sanot olevasi trolli ja et yhtään järkevää viestiä saa kirjoitettua näille palstoille.
        Toimiiko Fallout4?

        En ole koskaan sanonut olevani trolli, lukisit nimmerkkini uudelleen niin monta kertaa että ymmärrät sen tarkoittavan etä viestini on tarkoitettu SULLE TROLLI! Mitä tulee viestien järkevyyteen niin sinulla sitä järkevyyttä ei ole!

        Sitäpaitsi, linuxissa toimii luontaisesti LINUXEILLE TARKOITETUT OIKEAT OHJELMAT, Windows ohjelmia ei ole tarkoitettu linuxeille eikä windows-ohjelmat ole ainoat oikeat ohjelmat! Siksi toisekseen, oletko edes kokeillut pyörittää winella windows-ohjuelmia? Yllättävän moni windows-ohjelma pyöri winella!


      • noheipäheii
        trollille kirjoitti:

        En ole koskaan sanonut olevani trolli, lukisit nimmerkkini uudelleen niin monta kertaa että ymmärrät sen tarkoittavan etä viestini on tarkoitettu SULLE TROLLI! Mitä tulee viestien järkevyyteen niin sinulla sitä järkevyyttä ei ole!

        Sitäpaitsi, linuxissa toimii luontaisesti LINUXEILLE TARKOITETUT OIKEAT OHJELMAT, Windows ohjelmia ei ole tarkoitettu linuxeille eikä windows-ohjelmat ole ainoat oikeat ohjelmat! Siksi toisekseen, oletko edes kokeillut pyörittää winella windows-ohjuelmia? Yllättävän moni windows-ohjelma pyöri winella!

        Nimimerkki kentät ei ole viestikenttiä joten nimimerkkisi viittaa trolliin joten olet trolli.
        Minulla on viesteissäni asiaa toisin kuin sinulla, sinä hoet vain vuodesta toiseen joistakin trolleista.
        No toimiiko se Fallout4 nyt siinä linuxissa vai ei?


      • heihei1
        noheipäheii kirjoitti:

        Nimimerkki kentät ei ole viestikenttiä joten nimimerkkisi viittaa trolliin joten olet trolli.
        Minulla on viesteissäni asiaa toisin kuin sinulla, sinä hoet vain vuodesta toiseen joistakin trolleista.
        No toimiiko se Fallout4 nyt siinä linuxissa vai ei?

        Minä en ole mikään trolli, sinä sen sijaan olet sekä trolli että myös täysi idiootti.

        Sinun viesteissä ei ole asiaa vaan pelkkää paskanjauhantaa!
        Enkä minä tiedä toimiiko Fallout4 linuxissa, ei mulla ole Falloutia. Mikset itse kokeile trollaamisen sijaan? Ai niin mutta eihän sulla edes ole linuxia.


      • joopa-joo1
        noheipäheii kirjoitti:

        Nimimerkki kentät ei ole viestikenttiä joten nimimerkkisi viittaa trolliin joten olet trolli.
        Minulla on viesteissäni asiaa toisin kuin sinulla, sinä hoet vain vuodesta toiseen joistakin trolleista.
        No toimiiko se Fallout4 nyt siinä linuxissa vai ei?

        Sulle windows idiootti-trolli tiedoksi että ainakin Fallout 3 on testattu winella ja huomattu toimivaksi.


      • noheipäheii
        heihei1 kirjoitti:

        Minä en ole mikään trolli, sinä sen sijaan olet sekä trolli että myös täysi idiootti.

        Sinun viesteissä ei ole asiaa vaan pelkkää paskanjauhantaa!
        Enkä minä tiedä toimiiko Fallout4 linuxissa, ei mulla ole Falloutia. Mikset itse kokeile trollaamisen sijaan? Ai niin mutta eihän sulla edes ole linuxia.

        No niin, eli ei toimi linuxissa oikeat ohjelmat.


      • joopa-joo1
        noheipäheii kirjoitti:

        No niin, eli ei toimi linuxissa oikeat ohjelmat.

        Kyllä toimii, ja Falloutia en kutsuisi oikeaksi ohjelmaksi. Oikeita ohjelmia on ne joista saa jotain hyödyllistä tehdyksi. Linuxilla onnistuu mm. tekstinkäsittely, taulukkolaskenta, piirtäminen, kuvankäsittely, musiikinteko, videoidenkäsittely jne. Ja tuo Fallout pyörii winella. Mutta kuten sanoin, Fallout EI ole mikään OIKEA ohjelma!


      • hehheh-lol

        Heh, meni winkkutrolli hiljaiseksi. :-)


      • noheipäheii
        hehheh-lol kirjoitti:

        Heh, meni winkkutrolli hiljaiseksi. :-)

        Heh heh, niin meni, eli ei toimi oikeat ohjelmat linuxissa, kuten aluksi jo kerroin.


      • hehheh-lol
        noheipäheii kirjoitti:

        Heh heh, niin meni, eli ei toimi oikeat ohjelmat linuxissa, kuten aluksi jo kerroin.

        Tarkoitin kyllä winkkutrollilla sua! Kyllä oikeat ohjelmat toimii linuxeissa,ja myös osa ei-oikeista eli ns. leluohjelmista jollainen toi sun Falloutisi on.


      • noheipäheii
        hehheh-lol kirjoitti:

        Tarkoitin kyllä winkkutrollilla sua! Kyllä oikeat ohjelmat toimii linuxeissa,ja myös osa ei-oikeista eli ns. leluohjelmista jollainen toi sun Falloutisi on.

        Tarkoitit siis itseäsi.
        Juurihan tässä todettin että Fallout 4 ei toimi linuxissa joten eihän siinä toimi oikeat ohjelmat, eihän siinä toimi edes Pro Tools.


      • Faktaa-väliin
        noheipäheii kirjoitti:

        No niin, eli ei toimi linuxissa oikeat ohjelmat.

        Windows-vajakin mielestä jotkut kuppaiset pelit ovat niitä "ainoita oikeita" ohjelmia, sellaisille on turha kertoa että on olemassa muitakin ohjelmia ja jopa sellaisia joilla saa tehtyä jotain hyödyllistä (ja jotka toimivat linuxeissakin mainiosti). Windows-vajakki kun on pikkulapsen tasolle jämähtänyt peliaddikti jolle pelit ovat ainoita olemassaolevia ohjelmia.


      • hehheh-lol
        noheipäheii kirjoitti:

        Tarkoitit siis itseäsi.
        Juurihan tässä todettin että Fallout 4 ei toimi linuxissa joten eihän siinä toimi oikeat ohjelmat, eihän siinä toimi edes Pro Tools.

        Ei vaan tarkoitin sua, mä kun en ole trolli enkä käytä windowsia! Ja jos sinä patologinen valehtelija/psykopaatti malttaisit lukea joopa-joon viestit niin hän sanoi että se sun leikkikaluohjelmasi TOIMII winen avulla linuxeissa! Puhumattakaan niistä oikeista ohjelmista joita linuxille on roppakaupalla.


      • Säälittävää
        hehheh-lol kirjoitti:

        Ei vaan tarkoitin sua, mä kun en ole trolli enkä käytä windowsia! Ja jos sinä patologinen valehtelija/psykopaatti malttaisit lukea joopa-joon viestit niin hän sanoi että se sun leikkikaluohjelmasi TOIMII winen avulla linuxeissa! Puhumattakaan niistä oikeista ohjelmista joita linuxille on roppakaupalla.

        Järkevää ja aikuismaista huudella ja herjata palstoilla vaikka nimettömänä oletkin kun et edes uskalla rekatulla tunnarilla kirjoitella.
        Kertoo kuinka säälittävä olet.


      • hehheh-lol
        Säälittävää kirjoitti:

        Järkevää ja aikuismaista huudella ja herjata palstoilla vaikka nimettömänä oletkin kun et edes uskalla rekatulla tunnarilla kirjoitella.
        Kertoo kuinka säälittävä olet.

        Sinä se säälittävä olet, herjaus on se jos nimeltä mainiten herjaisin jotakuta, tuo toinen on itsekin anonyymi. Etkähän itsekään ole rekannut!


      • hiphurraaaa12
        Säälittävää kirjoitti:

        Järkevää ja aikuismaista huudella ja herjata palstoilla vaikka nimettömänä oletkin kun et edes uskalla rekatulla tunnarilla kirjoitella.
        Kertoo kuinka säälittävä olet.

        Heh, windows-vajakki noheipähei otti nokkiinsa ja puolustaa nyt itseään nikkiä vaihtaen.


      • 63taappani
        joopa-joo1 kirjoitti:

        Kyllä toimii, ja Falloutia en kutsuisi oikeaksi ohjelmaksi. Oikeita ohjelmia on ne joista saa jotain hyödyllistä tehdyksi. Linuxilla onnistuu mm. tekstinkäsittely, taulukkolaskenta, piirtäminen, kuvankäsittely, musiikinteko, videoidenkäsittely jne. Ja tuo Fallout pyörii winella. Mutta kuten sanoin, Fallout EI ole mikään OIKEA ohjelma!

        No natiivit videonkäsittelyohjelmat kyllä perässä laahaa/lagaa linuxeissa; useimmiten youtuben online-editoria joutuu käyttämään. Ammattimaiset CAD-ohjelmatkin w:lle kyl...


      • siis_mitä
        63taappani kirjoitti:

        No natiivit videonkäsittelyohjelmat kyllä perässä laahaa/lagaa linuxeissa; useimmiten youtuben online-editoria joutuu käyttämään. Ammattimaiset CAD-ohjelmatkin w:lle kyl...

        Kuinka moni kotikäyttäjä tarvii cad-ohjelmia?!?


      • 0uuiiou
        63taappani kirjoitti:

        No natiivit videonkäsittelyohjelmat kyllä perässä laahaa/lagaa linuxeissa; useimmiten youtuben online-editoria joutuu käyttämään. Ammattimaiset CAD-ohjelmatkin w:lle kyl...

        Minä vaihdoin linuxiin oikeastaan siitä syystä, että movie makerilla ei voinut editoida kamerani formaattia, kdenlivellä sujui ja mp4-muotoista videotakin pysytyi editoida suoraan, ei onnistunut movie makerillä 6 vuotta sitten, olisikohan jo saanut tuen.
        Noita hyviä, ilmaisia editoreitahan linuxille löytyy, windowsille ei vieläkään.


      • badwarea-pukkaa

      • 63taappani

      • badwarea-pukkaa

      • WinBlows
        Faktaa-väliin kirjoitti:

        Windows-vajakin mielestä jotkut kuppaiset pelit ovat niitä "ainoita oikeita" ohjelmia, sellaisille on turha kertoa että on olemassa muitakin ohjelmia ja jopa sellaisia joilla saa tehtyä jotain hyödyllistä (ja jotka toimivat linuxeissakin mainiosti). Windows-vajakki kun on pikkulapsen tasolle jämähtänyt peliaddikti jolle pelit ovat ainoita olemassaolevia ohjelmia.

        Windows on aloittelijan käyttis vain vajokki käyttää windowsia


      • noheipäheii kirjoitti:

        Hei trolli, kyllä sinä sanot olevasi trolli ja et yhtään järkevää viestiä saa kirjoitettua näille palstoille.
        Toimiiko Fallout4?

        Miten Fallout 4 liittyy Linuxiin? Mitä sitten jos Fallout 4 toimii? Tai jos Fallout 4 ei toimi niin eikös se vika ole silloin Bethesdan tai jonkun typerän käyttäjän vika?


      • noheipäheii kirjoitti:

        Heh heh, niin meni, eli ei toimi oikeat ohjelmat linuxissa, kuten aluksi jo kerroin.

        Linux on oikea ohjelma ja Linux toimii Linuxissa.


      • metsipkko
        M-Kar kirjoitti:

        Linux on oikea ohjelma ja Linux toimii Linuxissa.

        Eli takatuupparin mielestä pitää ensin olla jokin käyttöjärjestelmä jossa käynnistää Linux jossa käynnistää Linux.

        Huisaa!


      • metsipkko kirjoitti:

        Eli takatuupparin mielestä pitää ensin olla jokin käyttöjärjestelmä jossa käynnistää Linux jossa käynnistää Linux.

        Huisaa!

        Oletko joku homo kun selität takatuuppareista?


      • eekiz
        M-Kar kirjoitti:

        Oletko joku homo kun selität takatuuppareista?

        Sinusta näytti olleen puhe.



      • selväähäntuo_on
        M-Kar kirjoitti:

        Ketju todistaa missä viestissä ja kenellä heräsi kiinnostukset takatuuppaamiseen: https://keskustelu.suomi24.fi/t/14038928/yle-areena-ja-linux#comment-91816622

        Ei siis liity minuun.

        Liittyy sinuun hyvin vahvasti, koska vastaus oli sinulle osoitettu ja sinua koskien

        < M-Kar kirjoitti:
        < Linux on oikea ohjelma ja Linux toimii Linuxissa.

        Eli takatuupparin mielestä pitää ensin olla jokin käyttöjärjestelmä jossa käynnistää Linux jossa käynnistää Linux.

        Huisaa!


      • Aune-opettaja

      • M-Kar
        selväähäntuo_on kirjoitti:

        Liittyy sinuun hyvin vahvasti, koska vastaus oli sinulle osoitettu ja sinua koskien

        < M-Kar kirjoitti:
        < Linux on oikea ohjelma ja Linux toimii Linuxissa.

        Eli takatuupparin mielestä pitää ensin olla jokin käyttöjärjestelmä jossa käynnistää Linux jossa käynnistää Linux.

        Huisaa!

        Ei liity mitenkään koska asiat liittyy siihen kuka keksii asioita ilman perusteita. Katsos kun lähtökohtaisesti kaikki liittyy aina siihen kuka aloittaa kirjoittamaan huuhaata.


      • Master-Blaster
        M-Kar kirjoitti:

        Ei liity mitenkään koska asiat liittyy siihen kuka keksii asioita ilman perusteita. Katsos kun lähtökohtaisesti kaikki liittyy aina siihen kuka aloittaa kirjoittamaan huuhaata.

        No siinähän sinä olet mestari: kirjoittamaan huuhaata.


      • cerafin
        M-Kar kirjoitti:

        Ei liity mitenkään koska asiat liittyy siihen kuka keksii asioita ilman perusteita. Katsos kun lähtökohtaisesti kaikki liittyy aina siihen kuka aloittaa kirjoittamaan huuhaata.

        Sääliksi käy niitä jotka joutuvat olemana tekemisissä kaltaisesi ylimielisen moukan kanssa. Omassa itsekeskeisyydessäsi kuvittelt olevasi monin verroin muita kirjoittajia parempi, ja tällä valheellisella ylemmyyden tunteella oikeutat itsellesi muiden kirjoittajien mollaamisen, haukkumisen ja henkisen terveyden epäilyn. Oliskohan aika katsoa peiliin?


      • cerafin kirjoitti:

        Sääliksi käy niitä jotka joutuvat olemana tekemisissä kaltaisesi ylimielisen moukan kanssa. Omassa itsekeskeisyydessäsi kuvittelt olevasi monin verroin muita kirjoittajia parempi, ja tällä valheellisella ylemmyyden tunteella oikeutat itsellesi muiden kirjoittajien mollaamisen, haukkumisen ja henkisen terveyden epäilyn. Oliskohan aika katsoa peiliin?

        Kaikki mollaaminen lähtee aina siitä että viestiketjuihin änkee jotain lässyttäjiä selittämään valheita.

        Tietysti sellaisia pitääkin mollata. Nehän ON henkisesti vajaita.

        Helvettiäkö siinä minulle lässytät, seuraa viestiketjuja katso miten se asia etenee. Alkoi se valehtelu ja vääristely jo ensimmäisessä vastauksessa tähän viestiketjuun.

        Kerro mikä siinä on niin vitun vaiketa keskustella niin että ei levitä valheita! Kaikki mitä väittää pitää voida todistaa, tai muuten ainoa alkuperä väittämille on kirjottaja sairas mieli, ja kaikki liittyy siis kirjoittajaan!


      • Turhaa-trollata-aina
        M-Kar kirjoitti:

        Kaikki mollaaminen lähtee aina siitä että viestiketjuihin änkee jotain lässyttäjiä selittämään valheita.

        Tietysti sellaisia pitääkin mollata. Nehän ON henkisesti vajaita.

        Helvettiäkö siinä minulle lässytät, seuraa viestiketjuja katso miten se asia etenee. Alkoi se valehtelu ja vääristely jo ensimmäisessä vastauksessa tähän viestiketjuun.

        Kerro mikä siinä on niin vitun vaiketa keskustella niin että ei levitä valheita! Kaikki mitä väittää pitää voida todistaa, tai muuten ainoa alkuperä väittämille on kirjottaja sairas mieli, ja kaikki liittyy siis kirjoittajaan!

        Minä olen täysin samaa mieltä kuin tuo "cerafin".

        """"Tietysti sellaisia pitääkin mollata. Nehän ON henkisesti vajaita.""""
        '
        Sinä varmaan potkit mumoja kadullakin, sairasta touhua.

        Hyvä että muutkin huomaavat mikä sinä olet miehiäs. Sinun kannattaa lopettaa se valehtelu, jos et asiasta tiedä mitään, teet sen selväksi kirjottaessasi, etkä väkisin yritä tarjota mielikuvaa joka ei pidä paikkaansa, oksettaa lukea noita sinun kirjottelujasi, HYI HITTO.


      • reidargf
        M-Kar kirjoitti:

        Kaikki mollaaminen lähtee aina siitä että viestiketjuihin änkee jotain lässyttäjiä selittämään valheita.

        Tietysti sellaisia pitääkin mollata. Nehän ON henkisesti vajaita.

        Helvettiäkö siinä minulle lässytät, seuraa viestiketjuja katso miten se asia etenee. Alkoi se valehtelu ja vääristely jo ensimmäisessä vastauksessa tähän viestiketjuun.

        Kerro mikä siinä on niin vitun vaiketa keskustella niin että ei levitä valheita! Kaikki mitä väittää pitää voida todistaa, tai muuten ainoa alkuperä väittämille on kirjottaja sairas mieli, ja kaikki liittyy siis kirjoittajaan!

        Sivistyksesi taso lienee ameeban tasolla.


      • POKE_53280
        M-Kar kirjoitti:

        Kaikki mollaaminen lähtee aina siitä että viestiketjuihin änkee jotain lässyttäjiä selittämään valheita.

        Tietysti sellaisia pitääkin mollata. Nehän ON henkisesti vajaita.

        Helvettiäkö siinä minulle lässytät, seuraa viestiketjuja katso miten se asia etenee. Alkoi se valehtelu ja vääristely jo ensimmäisessä vastauksessa tähän viestiketjuun.

        Kerro mikä siinä on niin vitun vaiketa keskustella niin että ei levitä valheita! Kaikki mitä väittää pitää voida todistaa, tai muuten ainoa alkuperä väittämille on kirjottaja sairas mieli, ja kaikki liittyy siis kirjoittajaan!

        Kaikkia jotka ovat eri mieltä kuin M-Kar saa M-Kar mielestään haukkua ja mollata.
        Voi tuota järjen köyhyyttä!!!!


      • nähtyä
        Turhaa-trollata-aina kirjoitti:

        Minä olen täysin samaa mieltä kuin tuo "cerafin".

        """"Tietysti sellaisia pitääkin mollata. Nehän ON henkisesti vajaita.""""
        '
        Sinä varmaan potkit mumoja kadullakin, sairasta touhua.

        Hyvä että muutkin huomaavat mikä sinä olet miehiäs. Sinun kannattaa lopettaa se valehtelu, jos et asiasta tiedä mitään, teet sen selväksi kirjottaessasi, etkä väkisin yritä tarjota mielikuvaa joka ei pidä paikkaansa, oksettaa lukea noita sinun kirjottelujasi, HYI HITTO.

        Joo, sen lisäks että M-Kar potkii ummoja kadulla, varastaa se myös kerjäläisten kupeista kolikoit ja juo raflassa toisten juomat.


      • POKE_53280 kirjoitti:

        Kaikkia jotka ovat eri mieltä kuin M-Kar saa M-Kar mielestään haukkua ja mollata.
        Voi tuota järjen köyhyyttä!!!!

        Kyse ei ole mistään mielipiteistä vaan valheiden levittelystä ja vääristelystä.

        Siitä pitää lähteä, että kaikki mitä väittää pitää voida todistaa oikeaksi, tai vääräksi. Jos näin ei ole niin kyse on samasta kuin väittämät siitä että nähnyt vaaleanpunaisen näkymättömän yksisarvisen, eli jonkun sekopään oman mielikuvituksen tuotetta. Liittyy siis vain kirjoittajaan.

        Jos sitten väittää jotain mikä on todistettu paikkansa pitämättömäksi niin se on valheiden levittelyä. Valehtelu pois palstoilta!


      • amatöörithuutelee
        noheipäheii kirjoitti:

        Nimimerkki kentät ei ole viestikenttiä joten nimimerkkisi viittaa trolliin joten olet trolli.
        Minulla on viesteissäni asiaa toisin kuin sinulla, sinä hoet vain vuodesta toiseen joistakin trolleista.
        No toimiiko se Fallout4 nyt siinä linuxissa vai ei?

        Toimiiko Fallout 4? No kyllä toimii jos osaa. Linuxille on portattu pelejä kautta aikojen, ongelma on vain siinä että sitä porttausta ei voi jakaa julkisesti tekijänoikeuden takia. Lukuisia esimerkkejä on jossa peli portattiin Linuxiin decompile/reverse engineering periaatteella.

        Muutenkin jos pelaaminen kiinnostaa niin sitä varten voi rakentaa modatun pleikkarin, wiin tms. Älkää lukkiutuko suljettuihin ajatusmalleihin vaan kehittäkää asioita eteenpäin. Linuxin huippukehittäjiä ei pelaaminen niin kovasti kiinnosta joten joudutte modaamaan itse. Hankitte siinä samalla itsellenne ammattitaidon ja hyvällä tuurilla ammatinkin.


    • toimimatonta_kuraa

      10.3 r183 toimii ainakin täällä. Firefox tosin on onnistuttu rikkomaan asettamalla pluginit pyörimään omaan prosessiinsa ja selain omaansa: overhead on valtaisaa ja videot nykyttää eteenpäin, mutta toimii..
      VLC-playeri sen sijaan pyörii sulavasti 10s/kerrallaan, sitten tulee pätkös, jonka aikana näytönohjaimen overlay jostain syystä resetoidaan ja aletaan alusta: aiheutuu aina pieni nykäisy muuten täydelliseen toistoon.
      yle-dl: jos ohjelma sattuu olemaan ei-copyright leimalla, saa klipin ladattua tuolla koneelle. Tämän jälkeen vlc-toisto on täydellinen.
      Kuitenkin: RT-toisto ei tule koskaan toimimaan, koska kadonneet paketit aiheuttaa uudelleenlähetysviivettä ja copyright-suojaus ei tätä "siirtoyhteyden vaihtelua" sulata. Se siis vetäsee aina uuden streamin jos pientäkin kuraa löytyy. Käytännössä lähetys siis pätkäisee kerran/minuutti..
      Nykyisinhän se pakkaus taitaa olla vähän erilainen myös kuin aiemmin: Huono uutinen on, että tämä ei toimi alkuunkaan yhteen nykyisen selaimen kanssa, vaan pystyy käytännössä tarkkuuteen n. 150x320 px, eli se siitä HD-tasoisesta striimistä..
      Ja ikävintähän tässä on se, että hommat vielä toimi n. 5 vuotta sitten, kun nykyään kaikki on vähän rikki sieltä sun täältä..

      • lame_encoder

        Ja vielä: jos koneesi sattuu olemaan esim 400MHz P2, niin ei huolta! Voit ladata ohjelman koneellesi ja sitten konvertoida sen DVD-formaattiin. Tämä kikka vie hetken aikaa, mutta toisaalta toisto pyörii sen jälkeen yhtä täydellisesti, kuin aiemminkin. Itse rakensin grase-monkeylla plugini-skriptin, joka tekee tuon dl-jutun automaattisesti ja konverio löytyy sitten kansiosta yön jälkeen!


      • areenatäytyytoimia

        Kiitoksia näistä kommenteista. Ohjelmien latailu koneelle kuitenkin vaikuttaa liian vaivalloiselta ja hitaalta. Olen sitä tosin windowsissakin harrastanut, mutta vain silloin, kun olen halunnut jonkin hyvän ohjelman itselleni talteen tulevaisuudessa uudelleen katsottavaksi.

        Mutta harkitsen tätä.


    • areenatäytyytoimia

      Onnistuisikohan jokin Chromium-pepperflash-freshplayer-viritys? Oletteko kokeilleet?

    • Niin mistä käyttöjärjestelmästä oli kyse?

      • areenatäytyytoimia

        Mistä tahansa Linux distrosta. Ei väliä.


      • areenatäytyytoimia kirjoitti:

        Mistä tahansa Linux distrosta. Ei väliä.

        Olen käyttänyt Areenaa Androidilla, CentOS/Red Hat Enterprisellalla, Debianilla ja Ubuntu LTS:llä. CentOS tai Red Hat Enterprise tarvitsee Flash Playerin asennuksen Abobelta, Debianissa oli valmiina installer joka latasi ja asensi Adobelta. Ubuntussa Flash Player näytti olevan valmiina. Androidille sitten ladattiin Google Playstä Yle areenan käyttöön sovellus.

        Eli tietysti se areenaa toimi, niinkuin se on toiminut ennenkin.


      • rikottu_tahallaan

        Tässä on ongelmana ennemminkin software-bloating.. 5v sitten toimi, kun softa ei vielä bloatannut pahasti. Nyt samalla ympäristöllä - ajettu pelkästään updateja - ei toimi. AMD/K7 yhdellä ytimellä on se varsinainen pullonkaula. Ongelma onkin siinä, että tuolla se kuitenkin on toiminut. Miksi se enää siis ei riitä pyörittämään areenaa? Lisätään vielä, että tarvittavat multimedia ominaisuudet löytyvät jo K6:sta, jotenka miksi niitä ei enää käytetä?


      • romutsaarikkoa
        rikottu_tahallaan kirjoitti:

        Tässä on ongelmana ennemminkin software-bloating.. 5v sitten toimi, kun softa ei vielä bloatannut pahasti. Nyt samalla ympäristöllä - ajettu pelkästään updateja - ei toimi. AMD/K7 yhdellä ytimellä on se varsinainen pullonkaula. Ongelma onkin siinä, että tuolla se kuitenkin on toiminut. Miksi se enää siis ei riitä pyörittämään areenaa? Lisätään vielä, että tarvittavat multimedia ominaisuudet löytyvät jo K6:sta, jotenka miksi niitä ei enää käytetä?

        AMD K7 :DDD Osta uusi kone, vaikka ThinkPad X1 Carbon tai joku muu hyvä. Selvästi yli 5v vanhat koneet pitää heittää SER-lavalle, niin pysyy normaali kierto.


      • "Tässä on ongelmana ennemminkin software-bloating.. 5v sitten toimi, kun softa ei vielä bloatannut pahasti. Nyt samalla ympäristöllä - ajettu pelkästään updateja - ei toimi. AMD/K7 yhdellä ytimellä on se varsinainen pullonkaula. Ongelma onkin siinä, että tuolla se kuitenkin on toiminut. Miksi se enää siis ei riitä pyörittämään areenaa? Lisätään vielä, että tarvittavat multimedia ominaisuudet löytyvät jo K6:sta, jotenka miksi niitä ei enää käytetä?"

        Yle Areena käyttää Flash Playeriä ja sen pitäisi toimia Athtlon XP 2400 vehkeillä, että toimii kun katsoo sitä suttuisempaa kuvaa eikä mitään teräväpiirtoa. Mahdollisesti teho ei riitä minimilaitteella skaalaukseen, että pitää pudottaa näytön tarkkuutta esimerkiksi.

        K6 vehkeissä ei ole tarvittavia flopseja Flash Player videon toistamiseen.


      • ohjeita____
        M-Kar kirjoitti:

        "Tässä on ongelmana ennemminkin software-bloating.. 5v sitten toimi, kun softa ei vielä bloatannut pahasti. Nyt samalla ympäristöllä - ajettu pelkästään updateja - ei toimi. AMD/K7 yhdellä ytimellä on se varsinainen pullonkaula. Ongelma onkin siinä, että tuolla se kuitenkin on toiminut. Miksi se enää siis ei riitä pyörittämään areenaa? Lisätään vielä, että tarvittavat multimedia ominaisuudet löytyvät jo K6:sta, jotenka miksi niitä ei enää käytetä?"

        Yle Areena käyttää Flash Playeriä ja sen pitäisi toimia Athtlon XP 2400 vehkeillä, että toimii kun katsoo sitä suttuisempaa kuvaa eikä mitään teräväpiirtoa. Mahdollisesti teho ei riitä minimilaitteella skaalaukseen, että pitää pudottaa näytön tarkkuutta esimerkiksi.

        K6 vehkeissä ei ole tarvittavia flopseja Flash Player videon toistamiseen.

        Ohjeita Areenan käyttöön


        Tietokoneen laitteistovaatimukset

        Prosessori: Windows-koneessa 2.33 Ghz tai nopeampi, Intel Atom 1.6GHz
        Mac-koneessa Intel Core Duo 1.83GHz tai nopeampi
        RAM-muistia: vähintään 512MB (mieluiten 1GB)
        Näytönohjain: vähintään 512MB muistia

        Käytössäsi on uusin versio Internet-selaimestasi

        Internet-selaimia on monia, mutta Areena on testattu ja todettu toimivan parhaiten selaimilla Mozilla Firefox ja Google Chrome. Jos käytät muita selaimia (esim. Opera, Internet Explorer tai Safari) ja niiden käytössä ilmenee ongelmia, suosittelemme kokeilemaan testattuja selaimia ennen yhteydenottoa Areenan asiakaspalveluun.

        http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/12/20/ohjeita-areenan-kayttoon


      • ei_kannata_päivittää
        M-Kar kirjoitti:

        "Tässä on ongelmana ennemminkin software-bloating.. 5v sitten toimi, kun softa ei vielä bloatannut pahasti. Nyt samalla ympäristöllä - ajettu pelkästään updateja - ei toimi. AMD/K7 yhdellä ytimellä on se varsinainen pullonkaula. Ongelma onkin siinä, että tuolla se kuitenkin on toiminut. Miksi se enää siis ei riitä pyörittämään areenaa? Lisätään vielä, että tarvittavat multimedia ominaisuudet löytyvät jo K6:sta, jotenka miksi niitä ei enää käytetä?"

        Yle Areena käyttää Flash Playeriä ja sen pitäisi toimia Athtlon XP 2400 vehkeillä, että toimii kun katsoo sitä suttuisempaa kuvaa eikä mitään teräväpiirtoa. Mahdollisesti teho ei riitä minimilaitteella skaalaukseen, että pitää pudottaa näytön tarkkuutta esimerkiksi.

        K6 vehkeissä ei ole tarvittavia flopseja Flash Player videon toistamiseen.

        "K6 vehkeissä ei ole tarvittavia flopseja Flash Player videon toistamiseen."
        Miten niin? Käskykannasta löytyy mmx ja sse? Lisäksi jos on näytönohjain jossa on mpeg-purkutukea ei ole mitään ongelmaa, koska prosessorille riittää siirtää data nettikortilta näyttökortille ja tuon pystyy tekemään jo riittävän tehokkaasti 66MHz Penalla. Noiden mmx/sse käskyjen johdosta hw-purku kuormittaa cpu:ta alle 10%. Ongelma onkin "software bloating" joka tarkoittaa tässä sitä, että ohjelmisto ei tunnista enää käytettävissä olevia resursseja ja niiden rajapintoja: Menee FB-purkuun homma ja siten toisto epäonnistuu. Sen siitä saa kun tukee liian monia ympäristöjä - jostakin jää jäljelle vain näennäinen tuki, jos bugi kehitystyössä ei tule esille ajoissa. Testattavien tapausten määrä kun on lähes tähtitieteellinen!
        Sama koskee myös uudempia softia yhä pahenevassa määrin: Kehittäjät jostain syystä olettavat, että pitää olla multicore, mikä ei koskaan tule olemaan relevantti oletus, sillä 50% käyttäjistä ei koskaan päivitä koneympäristöään! Ja jos päivittää: Se vanha kone menee kiertoon eikä minnekään ser-lavalle. On siis väärä lähtökohta tehdä multicore-versioita ohjelmista ilman mahdollisuutta yhden coren laitteille. Kehitys kulkee tällä hetkellä taakse päin - ja kovaa vauhtia.


      • ei_kannata_päivittää kirjoitti:

        "K6 vehkeissä ei ole tarvittavia flopseja Flash Player videon toistamiseen."
        Miten niin? Käskykannasta löytyy mmx ja sse? Lisäksi jos on näytönohjain jossa on mpeg-purkutukea ei ole mitään ongelmaa, koska prosessorille riittää siirtää data nettikortilta näyttökortille ja tuon pystyy tekemään jo riittävän tehokkaasti 66MHz Penalla. Noiden mmx/sse käskyjen johdosta hw-purku kuormittaa cpu:ta alle 10%. Ongelma onkin "software bloating" joka tarkoittaa tässä sitä, että ohjelmisto ei tunnista enää käytettävissä olevia resursseja ja niiden rajapintoja: Menee FB-purkuun homma ja siten toisto epäonnistuu. Sen siitä saa kun tukee liian monia ympäristöjä - jostakin jää jäljelle vain näennäinen tuki, jos bugi kehitystyössä ei tule esille ajoissa. Testattavien tapausten määrä kun on lähes tähtitieteellinen!
        Sama koskee myös uudempia softia yhä pahenevassa määrin: Kehittäjät jostain syystä olettavat, että pitää olla multicore, mikä ei koskaan tule olemaan relevantti oletus, sillä 50% käyttäjistä ei koskaan päivitä koneympäristöään! Ja jos päivittää: Se vanha kone menee kiertoon eikä minnekään ser-lavalle. On siis väärä lähtökohta tehdä multicore-versioita ohjelmista ilman mahdollisuutta yhden coren laitteille. Kehitys kulkee tällä hetkellä taakse päin - ja kovaa vauhtia.

        "Miten niin? Käskykannasta löytyy mmx ja sse?"

        MMX ja SSE ovat käskykantoja ja rekistereitä joissa on ns. "yksi käsky, monta kohdetta" ja niiden käytössä on muutama juttu:

        1. MMX käskyt toimivat puhtaasti kokonaisluvuilla. Eli niillä ei esimerkiksi lasketa 1.3 2.2 = 3.5 vaan lasketaan kaikki kokonaisluvuilla ja liukulukuja voi saada ns. fixed point matematiikalla pyörittelemällä bittejä.
        2. MMX käskyt estävät samanaikaisesti normaalien liukulukukäskyjen käytön vaan prosessori joutuu vaihtamaan tilaa MMX tilan ja liukulukutilan välillä mikä on hidas operaatio.
        3. Johtuen mm. tuosta tilanvaihdosta, MMX käskyjen käyttö on tarvinnut sitä, että sama ohjelman pätkä tehdään uusiksi assemblerilla nysväten jolloin se MMX versio ei tietenkään ole siirrettävä. On vain sellainen kiihdytetty versio tietyille prosessoreille.

        MMX käskyjä käytettiin silloin joskus kun videota purkaessakun ei skaalattu vapaasti videon kokoa vaan vaihdettiin näytön resoluutiota ja laskentaa ei tehty ihan niin hyvällä laadulla (ei liukulukuja!). Sitä käytetiin reaaliaikaisen grafiikan rasteroinnissa ja matriisien laskemisessa. 3D-grafiikkan rasterointi siirtyi kyllä sitten näytönohjaimille ja samoin 3D-grafiikassa ne matriisit meni GeForcesta lähtien.

        SSE sitten oli sama liukuluvuilla ja siinä oli ihan omat rekisterit ettei tarvinnut prosessorin tilaa vaihtaa liukulukutilan ja kokonaislukutilan välillä. AMD:llä oli sitten oma 3DNow! käskykanta joka oli vähän vastaava kuin SSE mutta erilainen. Ja AMD:n prossuissa ei ollut SSE:tä.

        Johtuen siitä, että SSE ja 3DNow! olivat erilaisia, kukaan ei käyttänyt niitä. Ohjelmoijat käytti vain MMX käskyjä ja vain silloin kuin niitä oli mahdollista järkevästi hyödyntää, eikä sitä tehty grafiikkakortilla ja vain silloin kun niitä suorituskykyistä tarvitsi. Omia assembler versioita samoista koodin pätkistä ei tehdä turhanpäiten. Käytännössä siis todella vähän. MMX:n käyttö siis väheni rajusti jo 14v sitten.

        SSE2 sitten muutti hommat, että näitä alettiin käyttämään silloin joskus Athlon64:n yleistyessä. SSE2 nimittäin teki vanhan MMX:n tarpeettomaksi kun se lisäsi kokonaislukukäskyt SSE:n, ei tarvinnut prosessorin tilan vaihtoa ja sitä pystyi ohjelmoimaan ilman assemblerin hinkkausta. AMD poisti 3DNow! jutut prosessoreistaan tarpeettomina n. 6v sitten. Näistä syistä johtuen, jos siellä jotain käskykantaoptimointeja on niin se on sitten vähintään SSE2 mikä löytyy AMD:n vehkeistä Athlon 64:stä lähtien.

        "Ongelma onkin "software bloating" joka tarkoittaa tässä sitä, että ohjelmisto ei tunnista enää käytettävissä olevia resursseja ja niiden rajapintoja:"

        Päinvastoin, tuo tuossa ohjelmasta on karsittu vanhaa rupukoodia pois. Siksi ne käyttää vähintään SSE2:sta ja toimii tehokkaasti. Tarkistin vähän asioita ja joo, ei sen K7:ssa tarvitse toimia koska siitä puuttuu SSE2.

        "Sen siitä saa kun tukee liian monia ympäristöjä - jostakin jää jäljelle vain näennäinen tuki, jos bugi kehitystyössä ei tule esille ajoissa. Testattavien tapausten määrä kun on lähes tähtitieteellinen!"

        Niin, nythän ne fiksusti jättävät Flash Playerissä tukematta MMX, 3DNow!, SSE jutut vaan odottaa olevan SSE2 koska sillä saa liukuluku ja kokonaisluvulle SIMD käskyt ja se on samanlainen Inteleissä ja AMD vehkeissä Athlon 64:stä lähtien, ja se tuli vuonna 2003.

        Eli jättivät ne 13v vanhat muinaisjutut pois, että ei olisi samaa koodia kirjoitettu joka prosessorille erikseen. Tai käytännössä niillä ei ollut ennenkään joka prosessorille kirjoitettu erikseen vaan todennäköisesti ei ollut edes MMX käskyjä hyödynnetty ja sitten päivittävät koodin SSE2:lle niin saivat paremmin hyödynnettyä rautaa. Näinhän se homma kuuluukin tehdä, todella fiksua.

        "Sama koskee myös uudempia softia yhä pahenevassa määrin: Kehittäjät jostain syystä olettavat, että pitää olla multicore, mikä ei koskaan tule olemaan relevantti oletus, sillä 50% käyttäjistä ei koskaan päivitä koneympäristöään!"

        Normaalisti päätelaitteita uusittu vuosikymmeniä n. 6v välein kun samalla hinnalla saanut sitten uuden koneen missä 10x kaikkea paremmin. Nyt se ei enää päde kun Mooren laki näytti hyytyvän 3v sitten. Sen sijaan on yleistynyt halvat laitteet joita kanniskellaan mukana joita sitten uusitaan 4v välein mutta sitten on näitä jotka ostaa vähän parempia ja käyttöiät ovat kasvaneet sieltä n. 6v iästä helposti 8v ikään.

        "Ja jos päivittää: Se vanha kone menee kiertoon eikä minnekään ser-lavalle."

        Niin, ja kun ne menee kiertoon niin menevät tietysti eri käyttötarkoituksiin. Ei niillä vanhoilla päätelaitteilla joita kierrätetään enää mitään videoita katsella vaan ovat menneet sitten kotipalvelimiksi.


      • ei_kannata_päivittää kirjoitti:

        "K6 vehkeissä ei ole tarvittavia flopseja Flash Player videon toistamiseen."
        Miten niin? Käskykannasta löytyy mmx ja sse? Lisäksi jos on näytönohjain jossa on mpeg-purkutukea ei ole mitään ongelmaa, koska prosessorille riittää siirtää data nettikortilta näyttökortille ja tuon pystyy tekemään jo riittävän tehokkaasti 66MHz Penalla. Noiden mmx/sse käskyjen johdosta hw-purku kuormittaa cpu:ta alle 10%. Ongelma onkin "software bloating" joka tarkoittaa tässä sitä, että ohjelmisto ei tunnista enää käytettävissä olevia resursseja ja niiden rajapintoja: Menee FB-purkuun homma ja siten toisto epäonnistuu. Sen siitä saa kun tukee liian monia ympäristöjä - jostakin jää jäljelle vain näennäinen tuki, jos bugi kehitystyössä ei tule esille ajoissa. Testattavien tapausten määrä kun on lähes tähtitieteellinen!
        Sama koskee myös uudempia softia yhä pahenevassa määrin: Kehittäjät jostain syystä olettavat, että pitää olla multicore, mikä ei koskaan tule olemaan relevantti oletus, sillä 50% käyttäjistä ei koskaan päivitä koneympäristöään! Ja jos päivittää: Se vanha kone menee kiertoon eikä minnekään ser-lavalle. On siis väärä lähtökohta tehdä multicore-versioita ohjelmista ilman mahdollisuutta yhden coren laitteille. Kehitys kulkee tällä hetkellä taakse päin - ja kovaa vauhtia.

        "On siis väärä lähtökohta tehdä multicore-versioita ohjelmista ilman mahdollisuutta yhden coren laitteille."

        Käyttöjärjestelmät hyödyntävät prosessoriytimiä automaattisesti kun moniajaa ja sovellukset voivat säikeistää juttuja ja ne skaalautuu suoraan yhdestä ytimestä ylöspäin. Päätelaitteissa tosin voi tulla rajat ytimien mielekkäälle hyödyntämiselle 8-16 coren kohdalla koska kaikkea ei voi säikeistää ja säikeiden teko vie aikaa.

        Toki sitten palvelimissa ja jossain laskimissa voi hyödyntää mielin määrin.

        "Kehitys kulkee tällä hetkellä taakse päin - ja kovaa vauhtia."

        Millä tavalla se nyt menee taakse päin? Nythän voidaan päätellä, että:
        A) Ovat joko vähentäneet bloattia siivomalla koodista MMX, 3DNow! ja SSE rupujutut pois
        B) Ovat hyödyntäneet prosessorin SIMD käskyjä hyödyntämällä SSE2:sta

        Kaikin puolin vähemmän testattavaa ja virhemahdollisuuksia kun on samanaikaisesti hyödynnetty SSE2 käskykantaa.

        "Miten niin? Käskykannasta löytyy mmx ja sse?"

        Prosessorien SIMD käskykannat muuten ei tarkoita, että olisi yhtä paljon flopeseja.


    • linuxuser

      jaahas... minulla on tässä Elementary OS linuxissa (ubuntu pohjainen siis) tuollainen kuin video downloadhelper niminen lisäpalikka firefox selaimessa...
      kokeilin äsken ladata areenalta "illallinen yhdelle" videon, n. 17 minuuttia pitkän ja hyvin onnistui...

      sitä en tiedä toimiiko kaikilla..?

    • Ubuntu14.04LTS

      Mikä ongelma teillä on areenan kanssa? En ilmeisesti katso samoja ohjelmia sillä minulla toimii. Yleensä kyllä lataan yle-dl:llä koneelle mutta voi katsoa koneeltakin.

    • LMDE2

      Mitähän täällä taas sekoillaan?

      Kun Flash oli disabloitu valitti että uudempi kuin 10.1, no 11.2 näkyy olevan .
      Näkyy.

    • kyllä_näkyy___

      Hyvin näkyy Areena Firefoxilla. Asenna paketti flashplugin-installer ( ubuntu jne. ).

    • unohdakuppainenubuntu

      Kyllä uuden adobe-flashin saa ilman chromeakin toimimaan, kunhan käyttää parempaa jakelua kuin kuppaista ubuntua. Esim. Arch ja muut Arch-pohjaiset. Asentaa vaan pakettihallinnasta Chromium-selaimen ja pepper-flashin.

      • joopa-joo1

        Missä kohtaa aloittaja sanoi käyttävänsä ubuntua? Mun mielestä hän ei sanonut mitä jakelua käyttää.


      • kuppainenubuntu
        joopa-joo1 kirjoitti:

        Missä kohtaa aloittaja sanoi käyttävänsä ubuntua? Mun mielestä hän ei sanonut mitä jakelua käyttää.

        Kuppaisen ubuntun ongelma tuo on. Vanhaa paskaa täynnä.


      • ubuntu-15.10
        kuppainenubuntu kirjoitti:

        Kuppaisen ubuntun ongelma tuo on. Vanhaa paskaa täynnä.

        Ubuntussa areena näkyy ilman peppereitä. "Asenna paketti flashplugin-installer".


      • win_tappaa_aivot

        Turha se on areenan takia asentaa archia, chromiumia, pepper-flashia. Areena näkyy linuxin 11.2 flashilla.


      • win_dinosaurus
        kuppainenubuntu kirjoitti:

        Kuppaisen ubuntun ongelma tuo on. Vanhaa paskaa täynnä.

        Se on sinun ongelmasi, koska et osaa asentaa Ubuntuun ohjelmia.


      • Ei_saa_ei
        win_dinosaurus kirjoitti:

        Se on sinun ongelmasi, koska et osaa asentaa Ubuntuun ohjelmia.

        Siihen kun ei vaan saa oikeita ohjelmia, vai saako siihen Fallout4?
        Sitä paitsi se näyttää jostakin syystä näillä mun neliön muotoisilla pullonpohjalaseilla ihan ruskealta.


      • älä-taas-aloita
        Ei_saa_ei kirjoitti:

        Siihen kun ei vaan saa oikeita ohjelmia, vai saako siihen Fallout4?
        Sitä paitsi se näyttää jostakin syystä näillä mun neliön muotoisilla pullonpohjalaseilla ihan ruskealta.

        Joko sä taas aloitat? Leluohjelmasi Fallout pyörii linuxissa winen avulla, se on sanottu jo monta kertaa!! Ja Ubuntuun SAA oikeita ohjelmia!


      • Linux_ruskea
        älä-taas-aloita kirjoitti:

        Joko sä taas aloitat? Leluohjelmasi Fallout pyörii linuxissa winen avulla, se on sanottu jo monta kertaa!! Ja Ubuntuun SAA oikeita ohjelmia!

        Eli siis sinun tavallasi myös Windowsissa toimii siis Ubuntu ja kaikki Ubuntun ohjelmat,


      • älä-taas-aloita
        Linux_ruskea kirjoitti:

        Eli siis sinun tavallasi myös Windowsissa toimii siis Ubuntu ja kaikki Ubuntun ohjelmat,

        Ei, windowsissa ei voi pyörittää ubuntun ohjelmia, mutta ubuntussa toimii moni windows-ohjelma. Onko käsityskyvyssäsi tai lukutaidossasi jotain vikaa kun et asiaa tajua vai tahallaanko vääristelet asioita?


      • Ubuntu_tubutusta
        älä-taas-aloita kirjoitti:

        Ei, windowsissa ei voi pyörittää ubuntun ohjelmia, mutta ubuntussa toimii moni windows-ohjelma. Onko käsityskyvyssäsi tai lukutaidossasi jotain vikaa kun et asiaa tajua vai tahallaanko vääristelet asioita?

        Tottakait voi, virtual boksissa toimii Ubuntu oikein hyvin.
        Ubuntussa sen sijaan ei toimi esimerkiksi Fallout4


      • älä-taas-aloita
        Ubuntu_tubutusta kirjoitti:

        Tottakait voi, virtual boksissa toimii Ubuntu oikein hyvin.
        Ubuntussa sen sijaan ei toimi esimerkiksi Fallout4

        Fallout kyllä pyörii Ubuntussa winen avulla, ota selvää äläkä jauha paskaa!


      • Ei_toimi
        älä-taas-aloita kirjoitti:

        Ei, windowsissa ei voi pyörittää ubuntun ohjelmia, mutta ubuntussa toimii moni windows-ohjelma. Onko käsityskyvyssäsi tai lukutaidossasi jotain vikaa kun et asiaa tajua vai tahallaanko vääristelet asioita?

        Windowsissa pyörii kyllä Ubuntu virtualboksissa joten ota selvää asioista.
        Ubuntussa ei toimi Fallout4
        http://linux.softpedia.com/blog/Linux-Users-Should-Not-Expect-Fallout-4-484306.shtml


      • älä-taas-aloita

      • älä-taas-aloita
        älä-taas-aloita kirjoitti:

        Siis Falloutia ei ole NATIIVINA linux-sovelluksena mutta kyllä sen pitäisi winen avulla pyöriä!

        Täsmennän kommenttiani että tarkoitin että windows-versio pyörii winen avulla Ubuntussa


      • ikivanhoja_pelejä

        Wine ei tue DX11:stä, joten siinä ei toimi Fallout eikä mitkään muutkaan tämän vuosikymmenen pelit. Ainoastaan aika vanhoja XP:n dx9 pelejä linuxissa voi saada toimimaan.

        Se myös tarkoittaa, että 6 vuotta vanha näytönohjain riittää mainiosti kaikkeen käyttöön mitä linuxilla voi tehdä. Ei tarvitse ostaa mitään GTX1080 ym. uusimpia ja tehokkaimpia ohjaimia, linux-käytössä niistä ei ole mitään hyötyä.


      • ukko-keinussa
        ikivanhoja_pelejä kirjoitti:

        Wine ei tue DX11:stä, joten siinä ei toimi Fallout eikä mitkään muutkaan tämän vuosikymmenen pelit. Ainoastaan aika vanhoja XP:n dx9 pelejä linuxissa voi saada toimimaan.

        Se myös tarkoittaa, että 6 vuotta vanha näytönohjain riittää mainiosti kaikkeen käyttöön mitä linuxilla voi tehdä. Ei tarvitse ostaa mitään GTX1080 ym. uusimpia ja tehokkaimpia ohjaimia, linux-käytössä niistä ei ole mitään hyötyä.

        Toivottavasti otsalohkon kehitys etenee normaalia tahtia ja joku sitten huomaa että tietokoneilla vain pelintekijät tekevät rahaa -joskus, toisille löytyy muita ohjelmia joiden käyttämisestä saatetaan jopa maksaa, joskus sitäkin voisi kutsua henkilökohtaiseksi solvaukseksi joka tulee kerran kuukaudessa.


    • sgujgfsdh

      Chromium-browser ja siihen pepperflashplugin-nonfree.
      Flash sama kuin chrome selaimessa ,mutta vähemmän googlen seurantaa kuin chromessa.
      Tämä nyt asennettuna : Adobe Flash Player - Versio: 20.0.0.228

    • bigger_is_better_

      Firefox ja siihen freshplayerplugin, niin flash on versio 20.0.0.228. Ubuntussa se löytyy "partners" ohjelmalähteestä. Ei kyllä mitään järkeä Areenan toimimisen kannalta asentaa, mutta jos ahdistaa, niin ainahan se isompi numero helpottaa mieltä ;)

    • areenatäytyytoimia

      Okei, hyviä vastauksia. Olen kokeillut noin kymmentä eri distroa, myös ubuntu-variantteja live usb:ltä, eikä areena ole näkynyt. Mutta jos se kerran joillakuilla näkyy, niin kokeilenpa uudelleen. Olen täysi aloittelija Linuxissa, joten ehkä en ole osannut tehdä jotain oikein (päivityksiä?). Ja sitten tuo pepperflash tai freshplayer pitää kokeilla. Tutkitaan, tutkitaan...

      Kiitos!

      • liinuxia

        Moi

        Olen aloittelija itsekin, mutta kokeiles tuon sivun ohjeella, sillä sain toimimaan areenan. https://support.mozilla.org/en-US/questions/1063568

        Eli kopsaat ton sudo apt-get install flashplugin-installer ja liität terminaaliin ikkunaan ctrl shift v ja painat enteriä, kysyy salasanaa, laitat sen ja painat enter, jonka jälkeen odotat, että tekee kaiken tarpeellisen.
        Sen jälkeen tiputat terminaali-ikkunan alas ja firefox selaimen.
        Toivottavasti tämän jälkeen toimii ;)


      • Ubuntu-mies

        Asennuksen alussa on kohta missä voi rastia lisäkoodekkien asennuksen(mp3 yms). Se kannattaa rastia. Asennuksen jälkeen sovellusvalikoimasta Adobe-flash-liitännäinen. Ja asentaa kaikki päivitykset. Mielestäni riittää.
        Olen vuosia käyttänyt Ubuntua, eikä areenan kanssa ole tarvinnut mitenkään taistella, on aina toiminut
        Kakaroille olen ladannut lastenohjelmia yle-dl-selainliitännäisellä, tuolta olen asentanut pika-asennus-ohjeen mukaan.

        http://www.homelinuxpc.com/download/Areenan_nauhoituksen_asennus.html#Pika-asennus


      • tarpeellinenko

        Onko siellä paljon ladattavia ohjelmia, eikös tekijänoikeudet estä useimpien ohjelmien lataukset?


    • areenatäytyynäkyä

      Kiitos, liinuxia ja Ubuntu-mies. Kokeilen näitä.

    • Oskar.Dirlewanger

      Minulla koneessa (Pentium4 ja 2.5GB RAM , integroitu näytönohjain; ei kiintolevyä) suomenkielinen Puppy linux. Ylen areena toimii oikein kivasti samoin kuin MTV Katsomo ilman minkäänlaisia säätöjä. Kannatta kokeilla. Pääasiallisssa käytössä minulla Zorin 9 Lite.

      • toimii_linux

        P4 3GHz, 4GB RAM, joku nvidia 512MB ja kaikki toimii. Ubuntua ollut vuodesta 2008, nyt 14.04 ja eikun vaan toimii.


    • tyhmäpäänä

      Ylen Areena toimii Linuxin 11.2 Flashilla. Voin tarvittaessa ottaa kuvakaappauksen ;) Flash ei ole vanha, vaikka numerointi on. Tietoturvapäivitykset siihen juoksee ;).

    • Karmeaa.Luettavaa

      Aikamoista viritystä yhden flashin vuoksi. Huhhuh. Tämän takia juuri porukka käyttää windowsia. Joka ikisen kikkareen viilaamisessa mene päiviä eivätkä edes peruspalvelut toimi.

      • Joka ikisen kikkareen kanssa menee päiviä eikä edes palvelut toimi kun käyttää Windowsia. Tämän takia juuri porukka käyttää Windowsia kun voi Ccleanerilla putsailla, eheytellä ja skannailla.


      • windows_tuhoaaaa

        Tyhmä ei tajua että samaa Flashin rimpulaa käytetään Windowsissa jos sattuu toimimaan, ai perskales selaimissahan tuota Flashia käytetäänki.


    • Sellaista käyttöjärjestelmää ei ole olemassa kuin Linux joten valehtelet.

      • metsipikko

        M-Kar
        22.5.2016 11:59
        noheipäheii kirjoitti:
        Heh heh, niin meni, eli ei toimi oikeat ohjelmat linuxissa, kuten aluksi jo kerroin.
        Linux on oikea ohjelma ja Linux toimii Linuxissa.

        Eli takatuupparin mielestä pitää ensin olla jokin käyttöjärjestelmä jossa käynnistää Linux jossa käynnistää Linux.

        Huisaa!


      • Olet siis idiootti kun kuvittelet, että Linux on jokin juttu mitä käynnistetään käyttöjärjestelmän käynnistymisen jälkeen. Linux on osa käyttöjärjestelmää ja Linuxia käyttävä käyttöjärjestelmä ei voi käynnistyä ilman sitä.

        Idiootti tarkoittaa sellaista henkisesti vajaata henkilöä, eli sinua.


      • m-kar-on-sivistymätön
        M-Kar kirjoitti:

        Olet siis idiootti kun kuvittelet, että Linux on jokin juttu mitä käynnistetään käyttöjärjestelmän käynnistymisen jälkeen. Linux on osa käyttöjärjestelmää ja Linuxia käyttävä käyttöjärjestelmä ei voi käynnistyä ilman sitä.

        Idiootti tarkoittaa sellaista henkisesti vajaata henkilöä, eli sinua.

        Jos joku on vajaa niin sinä

        * Linux on oikea ohjelma ja Linux toimii Linuxissa.

        Ja taas se nähtiin, takatuuppari ei pysty muuhun kuin muiden kirjoittajien haukkumiseen.


      • m-kar-on-sivistymätön kirjoitti:

        Jos joku on vajaa niin sinä

        * Linux on oikea ohjelma ja Linux toimii Linuxissa.

        Ja taas se nähtiin, takatuuppari ei pysty muuhun kuin muiden kirjoittajien haukkumiseen.

        Eli siis olet homo.


      • henriksen
        M-Kar kirjoitti:

        Eli siis olet homo.

        Jos täällä joku on homo niin sinä.
        Sen lisäksi että olet sivistymätön moukka.


      • mattismamma
        M-Kar kirjoitti:

        Eli siis olet homo.

        Sinähän täällä muita haukut idiooteiksi.
        Muut pystyvät järkevään keskusteluun toisin kuin sinä.


      • henriksen kirjoitti:

        Jos täällä joku on homo niin sinä.
        Sen lisäksi että olet sivistymätön moukka.

        Kyllä keskusteluketju paljastaa ihan selvästi että aloit selittämään takatuuppareista. Olet siis homo puppeli.



      • no_mene_kouluun
        M-Kar kirjoitti:

        No ihan itseaiheutettua se on. Todiste: https://keskustelu.suomi24.fi/t/14038928/yle-areena-ja-linux#comment-91816786

        Tuollaiset ovat idiootteja jotka kuvittelee että Linux on joku juttu joka käynnistetään käyttöjärejstelmästä: https://fi.wikipedia.org/wiki/Idiootti

        Kannattaisi mennä esim. kouluun tai muuten hankkia perustason yleissivistystä eikä lässyttää.

        No sitten menet kipinkapin kouluun niin voit ehkä oppia perustason yleissivistystäkin.
        Ja samalla oikeinkirjoituksenkin.


    • ei.toimi.ei

      Ei toimi enää chromen flashikaan. "Tarvitset uuden version mediasoittimesta" ja linkki adoben sivuille. Chromesta siis uusin versio asennettuna.

      Nyt loppui tästä johtuen areenan katsominen. Mikä nyt eteen? Windowsko? HUOH! Mutta ei kai tässä muu auta, areenassa on parasta tuotantoa mitä netissä on tarjota.

      • ei.toimi.ei

        Ne virheilmoitukset. chrome://components

        pepper_flash - Version: 21.0.0.242
        Status - Component not updated

        Eli päivitystä ei ole saatavana. Harmi kaikkien linux-ihmisten puolesta. Ei kai tässä ole mitään tehtävissä enää.


      • ei.toimi.ei kirjoitti:

        Ne virheilmoitukset. chrome://components

        pepper_flash - Version: 21.0.0.242
        Status - Component not updated

        Eli päivitystä ei ole saatavana. Harmi kaikkien linux-ihmisten puolesta. Ei kai tässä ole mitään tehtävissä enää.

        Ei tämä sinun säätäminen liity millään tavalla Linuxiin.

        Miksi et käytä vaikka Ubuntua jos haluat Areenaa katsoa? Ubuntussa on valmiina se Flash player kun 14.04 LTS asennuksen jälkeen laittaa ubuntu-restricted-extras paketin sinne.

        Ei sitten tarvi säätää mitään pepper_flash Linux virityksiä tai Windowsia.


      • hännänbääbää

        Miksi pitää käyttää vakoilu_Chromea jos se ei toimi?


      • ei.toimi.ei.mutta.nyttok
        M-Kar kirjoitti:

        Ei tämä sinun säätäminen liity millään tavalla Linuxiin.

        Miksi et käytä vaikka Ubuntua jos haluat Areenaa katsoa? Ubuntussa on valmiina se Flash player kun 14.04 LTS asennuksen jälkeen laittaa ubuntu-restricted-extras paketin sinne.

        Ei sitten tarvi säätää mitään pepper_flash Linux virityksiä tai Windowsia.

        Kas vain, tämä auttoi. Kiitos.

        Vaan mitähän sitten tehdään, kun YLE päättää siirtyä uudempaan versioon Flashista? Luulis tätä varten olevan parempiakin playereitä...


      • ei.toimi.ei.mutta.nyttok
        hännänbääbää kirjoitti:

        Miksi pitää käyttää vakoilu_Chromea jos se ei toimi?

        No mitäs se chrome nyt sitten vakoilee?


      • ei.toimi.ei.mutta.nyttok kirjoitti:

        Kas vain, tämä auttoi. Kiitos.

        Vaan mitähän sitten tehdään, kun YLE päättää siirtyä uudempaan versioon Flashista? Luulis tätä varten olevan parempiakin playereitä...

        Yle varmaan hävittää koko Flashin ennemmin, kuten tekee muukin maailma.


    • Toimii-vittu

      Sitten niitä linkkejä jotka "MUKAMAS" ei toimi Chromella tai Firefoxilla areenassa???? Itse tässä JUST testasin Areenan tarjontaa ja KAIKKI toimi moitteettomasti, kuhan otti adblock pois päältä.

      • fjdklfjsklfjkljkdalsj

        Voisko se nyt vaan olla niin että joillakuilla ei toimi vaikka sulla toimii. Voisiko se mitenkään olla mahdollista?


      • MS-miscarry
        fjdklfjsklfjkljkdalsj kirjoitti:

        Voisko se nyt vaan olla niin että joillakuilla ei toimi vaikka sulla toimii. Voisiko se mitenkään olla mahdollista?

        Kaikki on mahdollista kun teidän juttuja lukee.

        On vaan vaikea neuvoa jos itsellä toimii ja kysyjä vetää herneen nenään kun sen kertoo.


      • Tietysti toimii. Vika on käyttäjässä jos ei toimi.

        Yle Areenassa ei ole mitään vikaa mikä estäisi sen toimimista Ubuntulla. Toimii erinomaisen hyvin kuten muutkin palvelut.


    • areenalla

      Minulla Koro23 ja adoben sivuilta flash asennettu...yleareena toimii

    • UbuIhanaaa
      • EasyUbuntu

        Asennuskessa kun ubuntu kysyy lisäosista, se kannattaisi ruksia nii ei tarvitse jälkikäteen asennella..

        Likaa tota niin alkaa asentaan
        apt://flashplugin-installer


      • Nohhhhh
        EasyUbuntu kirjoitti:

        Asennuskessa kun ubuntu kysyy lisäosista, se kannattaisi ruksia nii ei tarvitse jälkikäteen asennella..

        Likaa tota niin alkaa asentaan
        apt://flashplugin-installer

        Noh ei siittä tullut linkkiä, kopsaa se firefoxin osoitekenttään


      • tehoja_vaatii

        Näyttäisi toimivan areena suoriltaan 16.04 LTS:llä, kun asentaa flashin em. tavalla. Konetehoja tosin vaaditaan - unicore ei kyllä riitä millään täydelle resolle. VLC-playerillä pyöri aikanaan 1.7GHz:lla ilman ongelmia, mutta toimintaa ei koskaan saatu vakaaksi vaan pätkäs n. 10 sekunnin välein. yle-dl:n avulla sai täydellisen toiston - sillon kuin se suvaitsi toimia.


    • Lakkasi.Toimimasta

      Jahans, ei toimi chromessa enää areena.

      Linux ubuntu 3.11.0-19-generic #33-Ubuntu SMP

      On vanha versio. Sinänsä erittäin ikävää, sillä olen käyttänyt chromen cast -laajennusta toistaakseeni areenaa telkkarissa. Ei auta restricted-pakettikaan eikä ilmeisesti mikään.

      Sinne meni siis sekin huvi. Missähän ne windowsin asennusromputtimet ovatkaan. On tämä yhtä säätämistä ihan aikuisten oikeasti tämän linuxin kanssa. Miten tällainen perusasia voi olla NÄIN vaikeaa kaikkien näiden vuosien jälkeen?

      • "Sinne meni siis sekin huvi. Missähän ne windowsin asennusromputtimet ovatkaan. On tämä yhtä säätämistä ihan aikuisten oikeasti tämän linuxin kanssa. Miten tällainen perusasia voi olla NÄIN vaikeaa kaikkien näiden vuosien jälkeen?"

        Ei auta mikään Windowsin asennuslevy mitenkään siihen kun vika on sinussa. Et sinä sitä Windowsilla saa kuitenkaan toimimaan.

        Ubuntulla tietysti toimii.

        "Linux ubuntu 3.11.0-19-generic #33-Ubuntu SMP"

        Tämä paljastaa täysin että kyseessä on puhtaasti sinun oma vikasi.

        Ubuntussa oli Linux 3.11 ohjelmistokehittäjille suunnatussa 13.10 versiossa. Eli ihan oma vika kun suhailet jollain technical preview, insider, beta, alpha tai vastaavilla versioilla.

        Loppukäyttäjille on ollut viimeiset 10v Ubuntu LTS julkaisut. Edellinen on 14.04 LTS ja nykyinen on 16.04 LTS. Vanha 12.04 LTS pelaa vielä vuoden.

        Joten kaikki mahdollinen harmi, ongelma tai muu vastaava näin ollen johtunut versiosta päätellen vuosikausia sinusta.

        Ubuntulla ei tietenkään ole tarvinnut mitään kummallista säätöä Areenan kanssa. Ubuntussahan ollut Flash tuki vakiona viimeiset 8v kun asentanut sen ubuntu-restricted-extas paketin.

        Ubuntu 16.04 LTS:ssä saattaa homma tapahtua eri tavalla kun koko Flash poistuu, että siinä kyse on todella tilapäisestä ratkaisusta.


      • Lakkasi.Toimimasta
        M-Kar kirjoitti:

        "Sinne meni siis sekin huvi. Missähän ne windowsin asennusromputtimet ovatkaan. On tämä yhtä säätämistä ihan aikuisten oikeasti tämän linuxin kanssa. Miten tällainen perusasia voi olla NÄIN vaikeaa kaikkien näiden vuosien jälkeen?"

        Ei auta mikään Windowsin asennuslevy mitenkään siihen kun vika on sinussa. Et sinä sitä Windowsilla saa kuitenkaan toimimaan.

        Ubuntulla tietysti toimii.

        "Linux ubuntu 3.11.0-19-generic #33-Ubuntu SMP"

        Tämä paljastaa täysin että kyseessä on puhtaasti sinun oma vikasi.

        Ubuntussa oli Linux 3.11 ohjelmistokehittäjille suunnatussa 13.10 versiossa. Eli ihan oma vika kun suhailet jollain technical preview, insider, beta, alpha tai vastaavilla versioilla.

        Loppukäyttäjille on ollut viimeiset 10v Ubuntu LTS julkaisut. Edellinen on 14.04 LTS ja nykyinen on 16.04 LTS. Vanha 12.04 LTS pelaa vielä vuoden.

        Joten kaikki mahdollinen harmi, ongelma tai muu vastaava näin ollen johtunut versiosta päätellen vuosikausia sinusta.

        Ubuntulla ei tietenkään ole tarvinnut mitään kummallista säätöä Areenan kanssa. Ubuntussahan ollut Flash tuki vakiona viimeiset 8v kun asentanut sen ubuntu-restricted-extas paketin.

        Ubuntu 16.04 LTS:ssä saattaa homma tapahtua eri tavalla kun koko Flash poistuu, että siinä kyse on todella tilapäisestä ratkaisusta.

        Niin, tässä kyllä lukee Ubuntu 14.04 LTS, kun loggaan sisään. Tähän on asennettu automaatisesti suositellut päivitykset ja nyt tässä on tällainen kerneli uusimpien päivitysten jäljiltä.

        Tämä on ensimmäinen kerta kun asiasta kirjoitan tällä palstalla. En tiedä mistä vuosista sinä puhut, oletko siis roikkunut itse täällä vuosia vittuilemassa ihmisille asioista joista et tiedä itse mitään.

        Minulla on täällä kotona myös kaksi windows-konetta ja niissä flash toimii moitteetta.

        Ilmeisesti on niin, että chromeen ei enää tule uusia flash-päivityksiä. Mutta sitähän sinä et tiennyt. Samat ongelmat vaivaavat myös android-käyttöjärjestelmää. Tuskin tiesit sitäkään.

        Jos jollain on toimiva areena google chrome linuxissa, niin voisin ehkä vielä yrittää ennen kuin asennan tähän windowsin.


      • harrastelijaviritys

        Valitettavasti en asenna Chromea mutta tässä Ubu-Matessa on FF ja areena toimii Shockwave Flashilla.
        Chromiumin saatan vaikkapa joskus asentaa,


      • Lakkasi.Toimimasta kirjoitti:

        Niin, tässä kyllä lukee Ubuntu 14.04 LTS, kun loggaan sisään. Tähän on asennettu automaatisesti suositellut päivitykset ja nyt tässä on tällainen kerneli uusimpien päivitysten jäljiltä.

        Tämä on ensimmäinen kerta kun asiasta kirjoitan tällä palstalla. En tiedä mistä vuosista sinä puhut, oletko siis roikkunut itse täällä vuosia vittuilemassa ihmisille asioista joista et tiedä itse mitään.

        Minulla on täällä kotona myös kaksi windows-konetta ja niissä flash toimii moitteetta.

        Ilmeisesti on niin, että chromeen ei enää tule uusia flash-päivityksiä. Mutta sitähän sinä et tiennyt. Samat ongelmat vaivaavat myös android-käyttöjärjestelmää. Tuskin tiesit sitäkään.

        Jos jollain on toimiva areena google chrome linuxissa, niin voisin ehkä vielä yrittää ennen kuin asennan tähän windowsin.

        "Niin, tässä kyllä lukee Ubuntu 14.04 LTS, kun loggaan sisään."

        Ubuntu 14.04 LTS:ssä on uudempi kerneli, vähintään 3.13 joten ei täsmää nyt.

        Voihan siellä jossain ruudussa lukea 14.04 LTS mikäli kyseessä on kehitysversio jossa on rakennettu sitä silloin tulevaa 14.04 LTS:ää.

        "Tämä on ensimmäinen kerta kun asiasta kirjoitan tällä palstalla. En tiedä mistä vuosista sinä puhut, oletko siis roikkunut itse täällä vuosia vittuilemassa ihmisille asioista joista et tiedä itse mitään."

        Linux 3.11 oli Ubuntu 13.10 kehitysversiossa joka julkaistiin lokakuussa 2013, eli 2,5v sitten. Tuo vihjaisi siihen, että on asennettu reilut pari vuotta sitten Ubuntun kehitysversio, ei valmista Ubuntu 14.04 LTS:ää.

        Joten, tuo asia on pääteltävissä siitä mitä sanoit tai sitten jokin asia mättää pahasti.

        "Minulla on täällä kotona myös kaksi windows-konetta ja niissä flash toimii moitteetta."

        Sillä ei ole mitään väliä jos olet itse asentanut sen Ubuntu koneen päin persettä. Ei Windows ole millään tavalla parempi tai paremmin toimiva jos olet itse sotkenut. Samalla tavalla se Windows reistaa jose se on vaikka joku Windows Vista Beta 1 ja Flash Player 7.

        "Jos jollain on toimiva areena google chrome linuxissa, niin voisin ehkä vielä yrittää ennen kuin asennan tähän windowsin."

        On kaikilla ketkä käyttää Chromea koska se toimii siinä. Testasin itse äsken ja ei mitään ongelmia, klik klik vaan. Chromen versio on tietysti 51.0.2704.84. Jos sinulla joku vanha niin ei varmaan siksi toimi ja se voi olla vanha siksi jos käyttöjärjestelmä ei ole 14.04 LTS vaan joku beta tai muu vastaava jossa se ei tietenkään päivity.

        "Ilmeisesti on niin, että chromeen ei enää tule uusia flash-päivityksiä."

        Kyllä sitä päivitetään kaiken aikaa. Se päivittyy samalla kuin Chrome päivittyy.

        "Mutta sitähän sinä et tiennyt. Samat ongelmat vaivaavat myös android-käyttöjärjestelmää. Tuskin tiesit sitäkään."

        Adobe lopetti vuosikausia sitten Flash Playerin tukemisen Androidille eikä se ole mikään ongelma kun sitä ei tarvitse. Yle Areenalle on sovellus siellä Google Playssä.


      • rakm
        Lakkasi.Toimimasta kirjoitti:

        Niin, tässä kyllä lukee Ubuntu 14.04 LTS, kun loggaan sisään. Tähän on asennettu automaatisesti suositellut päivitykset ja nyt tässä on tällainen kerneli uusimpien päivitysten jäljiltä.

        Tämä on ensimmäinen kerta kun asiasta kirjoitan tällä palstalla. En tiedä mistä vuosista sinä puhut, oletko siis roikkunut itse täällä vuosia vittuilemassa ihmisille asioista joista et tiedä itse mitään.

        Minulla on täällä kotona myös kaksi windows-konetta ja niissä flash toimii moitteetta.

        Ilmeisesti on niin, että chromeen ei enää tule uusia flash-päivityksiä. Mutta sitähän sinä et tiennyt. Samat ongelmat vaivaavat myös android-käyttöjärjestelmää. Tuskin tiesit sitäkään.

        Jos jollain on toimiva areena google chrome linuxissa, niin voisin ehkä vielä yrittää ennen kuin asennan tähän windowsin.

        Kyllä. Nahkafagotisti on roikkunut itse täällä vuosia vittuilemassa ihmisille.
        Aina kun malttaa jättää 20 qubitin koneensa hetkeksi yksinään.


    • harrastelijaviritys

      "Ubuntu 16.04 LTS:ssä saattaa homma tapahtua eri tavalla kun koko Flash poistuu"

      Ei tuo mihinkään ole poistunut, Flash, kun käyttää oletusselainta.
      Kyllä minä sinulle voin 16.10:stä joskus katsoa mutten tänään.

      • Ei välttämättä vielä mutta Adobe itse ilmoittanut vetävänsä töpselit seinästä tuosta Firefox yhteensopivasta Flashista mikä Ubuntussa. Chromessa varmaan on integroituna pidempään mutta vaikea sanoa kuinka kauan. Tuskin mahdottomasti.

        Eipä tuolla väliä ole kun sitä ei käytetä juuri missään että vaikka tuki loppuisikin liian aikaisin niin sitä helposti laittaa whitelistille tai muuten paketoi vaikka sovellukseksi jotain palvelua varten.


    • areenatäytyytoimia

      Olen ketjun aloittaja.

      Olen asentanut Ubuntun muutaman muun distron koneelleni. Kaikissa toimii Areena Firefoxilla. Vika oli ilmeisesti siinä, että olin kokeillut Linuxia vain live-usb:ltä, ja silloin ei toiminut. Oikealla asennuksella toimii.

    • ChromeNoNo

      En millään saa toimimaan hs:n flash-videoita chromella. Firefoxilla sen sijaan toimii. Tietääkö kukaan mistä voisi johtua? Plugins-välilehden mukaan Firefoxin shockwave flash-versio on

      11.2.r202

      Ja Chromen versio on about://plugins -sivun mukaan

      22.0.0.209 shochwave flash 22.0.r0

      Onkohan tässä käyttiksessä itsessään joku versio nyös (ubuntu) asennettuna, koska tuo ylipäätään toimii firefoxissa. Mistähän sen sitten saisi selville. Mikä on shockwave flash ja mikä tuo toinen flash?

      Onkohan mitään kunnollista tapaa saada tämä kuntoon? Chromea käyttäisin mieluiten koska se on paras selain. Nythän on eri versioita ilmeisesti ajossa ja joku niistä voi olla vanha ja siten mahdollisesti tietoturva-aukko.

    • katsele_älä_ruikuta

      Kuka mitäkin katselee, ja milläkin. Suomen Areena näkyy omilla koneillani, sanoisin, vaihtelevasti. Kahdessa lähimmässä Ubuntu molemmissa. Toisessa katselen Firefoxilla, toisella Chromiumilla. Ei ole laiskuus antanut tilaa selvittää, mikä fflashi toiisesta mahd. puuttuu. Kuha näkyy.

      Ylen Areenan käyttämiä ohjelmia en aijo ryhtyä selvittämään.Sen verran olen vertaillut, että esim. osoitteessa http://etv.err.ee/ tuntuu näkyvän kaikki, oli ohjelmani koneessani mikä tahansa.

      Noin yleisesti, täällä ruikuttaminen ja vaikkapa Areenan ohjelmien katseleminen on kaksi aivan eri asiaa. Kuka tekee mitäkin. Räkänokat huutaa sivussa purkaen oma angstiaan.

    • keksikää_muutakin

      Minä katselen Ylestä vain tv-uutiset. Mihin tuota Areenaa tarvitaan? Minä en elä tv-katselua varten (24-h), minulla on muutakin tekemistä.

      • TuttuaTavaraa

        Aivan, ratkaisuna näissä linux-ongelmissa onkin aina, ettei sitten katsota sitä tai kuunnella tätä.

        Aivan kuten bluetooth-ongelmatkin, jotka kyllä ovat hyvin tiedossa, niin ratkaisuna niissä on että ei pidä käyttää vääriä kuulokkeita tai on väärä distro tai käyttäjä on tyhmä.


    • Vaivatonta

      Hyvin toimii Areena LinuxMint 17.1 Rebeccalla ja Firefoxilla. Ei ongelmia.

    • Vikakuntoon

      yleareenalla on ongelma. korjaus on tehtävä Areena-sovelluksen päässä.
      " havaitussa ongelmassa Areena-sovellus ei käynnisty Samsung-laitteessa lainkaan ja sovellusta avattaessa se jää pyörittämään lataussymbolia."
      Areenan päässä "korjattiin" jotakin ja sen jälkeen ei sovellus toiminut ainakaan meidän Panasonic Tv:ssä. Ennen toimi moitteetta. Ongelma ilmeni noin 6 pv sitten. Katsomo, canaldigital, you tube esimerkiksi toimivat kuten ennen ilman ongelmia.
      Mikäli törmäät mainittuihin ongelmiin, lähetä kuvaus ongelmasta ja käyttämäsi laitteen malli sähköpostitse osoitteeseen [email protected].

    • WinUbMint

      Ainakin minun Ubuntussani (käytän selaimena Chromea) Areenat, Netflixit, Elisa viihteet, Youtubet ym. pyörii ihan normaalisti. Samoin Steam, WhatsApp, Spotify, Skype... Ei ole kyllä ollut mitään tarpeellista mikä ei olisi toiminut pl. noin 40 % Steamin peleistä, joista ei ole Linux-pohjaisia versioita.

    • LXDE

      Käytössä Lubuntu 16.04 (LTS). Ei mitään ogelmia

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1620
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe