Turistien pukeutumiskoodi Dubaissa?

Matkaajako

Iski ahdistus.

Suunnittelen matkaa Dubaihin, mutta kun noita kuvia sieltä katsoo niin matkailijat näyttävät pukeutuvan paremmin kuin meikäläinen yleensä lomamatkoilla.
Tiedän toki, että virallisiin mainoskuviin valitaan edustavia ihmisiä, mutta kertokaa nyt Dubain kävijät mitä siellä voi ja saa pitää päällään ilman että herättää turhaa huomiota ja paheksuntaa. Siis huom! En ole sinne menossa esittelemään itseäni enkä pitämään muotishowta, en vain halua mitään erityistä huomiota ;)
Tiedän tuon koodin polvet ja olkapäät piiloon, kun liikutaan paikallisten keskuudessa, mutta mitä muita sääntöjä on?

Miten pitää pukeutua hotellilla? Saako aamupalalle mennä sortseilla ja t-paidalla ilman, että herättää pahennusta kanssa matkaajissa ja joku reppana oksentaa munakkaansa, kun meikän vaatetuksen näkee? Nyt tarkoitan hotellia, joita suomalaiset matkanjärjestäjät myyvät pakettimatkoilla.
Entä hotellin tiloissa liikkuessa? Voiko altaalta hiippailla pyyhkeeseen kietoutuneena omaan huoneeseen? Saako halveksuntaa, jos moisessa asussa, tai asun puutteessa, kipaisee repsassa vaikka etsimässä kadonnutta avaintaan?

Kuinka koreaksi pitää laittautua hotellin buffet-illalliselle? Riittääkö että vaihtaa uikkarit tunikaan ja capreihin vai pitääkö pukeutua brooke forresteriksi?
Miten miehet? Saako olla sortseissa ja t-paidassa vai pitääkö tyhjentää Dressmannin hyllyistä pukutakkeja mukaan? Entäs lakerikengät ja prässätyt huosut?

Mites sitten kauppakeskuksissa ja muuten ulkona? Sylkeekö ihmiset päälle jos on virttynyt Nanson paita ja ne samaiset caprit (pohkeisiin saakka)? Vai pitääkö laittaa kasarityylin bleiseri olkatoppauksineen?

Eli kysymys tiivistettynä: Onko Dubain matkalaiset niitä samoja matkalaisia samoine vaatteineen, jotka kesällä kiertää Turkin basaareita etsien halpoja tennissukkia ja bokseita?

15

1978

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tennissandaali

      " Onko Dubain matkalaiset niitä samoja matkalaisia samoine vaatteineen, jotka kesällä kiertää Turkin basaareita etsien halpoja tennissukkia ja bokseita?"
      Vastaus tiivistettynä, ei ole!

    • tykkäsin

      tultiin juuri dubaista.kyllä meillä miehet meni aamupalalle sortseilla ja t paidalla,naisilla oli polvipituinen mekko.illallisella miehellä oli pitkät housut ja lyhythihainen kauluspaita.altaalle mennessä oli rantamekko,en ihan pyyhe päällä kehtais liikkua.meitä kanssa jännitti pukeutumis asia aluksi,turhaan.kyllä näki monenlaista asua,ei kaikki peittänyt polvia ja olkapäitä.normaali siisti pukeutuminen riittää,ei tarvii olla "juhlavaatteet" ellet sitten mene 5tähden hotelliin.upea paikka josta löydämme varmasti itsemme uudestaan!

    • BurDubai

      Jos asutte kansainvälissä hotellissa eli jos siellä on pääasiassa turisteja, on pukeutuminen vapaampaa. Hotellialueella voi liikkua shortseissa ja t-paidoissa. Ihan uikkareissa en hotellin julkisissa tiloissa oleskelisi. En muissakaan maissa. Jos hotellissa on kylpytakit käytettävissä, voi ne päällä tietenkin liikkua altaille ihan huoletta.
      Julkisilla paikoilla, hienommissa ravintoloissa ja ostoskeskuksissa on sitten nämä pukeutumiskoodit eli ei liian avonaisia/lyhyitä vaatteita ei ole sopiva käyttää. Toki kyllähän kaupungilla näkee melko paljastavaakin pukeutumista. Sitten on vaan siedettävä se miesten tuijotus, mikä siitä seuraa. Mulla on ainakin itsellä mukavampi olo kun olen pukeutunut niin, että en herätä liikaa huomiota. Vaaleahiuksista ja hipiäistä siellä tuijotetaan muutenkin ihan riittävästi.
      Illalliselle riittää miehillä hyvin lyhyt- tai pitkähihainen kauluspaita, suorat pitkät housut tai jopa tyylikkäät farkut. Naisillä pitkät housut, joku toppi tai polvipituinen mekko tai leninki.
      Yöelämä on sitten asia erikseen. Yökerhoihin pukeudetaan ihan länsimaiseen tyyliin.
      Eli Dubain matkan takia tarvitse vaatekaappia kenenkään uudistaa :-)

    • Tietämätön...k

      Eli jos menen julkisille paikoille esim kauppakeskukseen ja minulla on mekko joka ei ole polviin asti niin minua tuijotetaan, mutta ei mitään muuta. En siis tarkoita mitään minihameita mutta sellaisia jotka ei ihan polviin asti välttämättä ole. Olen siis kuullut kaikenlaisia huhuja noista vaatteista.

    • vilukissa1

      7 kertaa olen Dubaissa käynyt ja ketään ei siellä kiinnosta jos polvet näkyy........jos muuten käyttäydyt asiallisesti.Mukavaa lomaa!

      • juuripalannut

        Samaa mieltä edellisen kanssa. Kun muistaa asiallisen pukeutumisen, niin ei mitään hätää. Siellä näkee myös aika paljon sitä ei niin asiallista pukeutumista, että jos polvet näkyy, niin et ehkä kiinnitä vielä huomiota. Itse kuitenkin pidin aina olkapäät peitettynä ihan maan tapojen mukaisesti. Siellä vedetään ostareilla ihan paljastavissa topeissa ja minihameissa, mutta itse en kyllä ihan sille linjalle lähtisi:)
        Ihanaa lomaa!


      • matkailijat

        Tultiin eilen Dubaista ja mahtava paikka oli. Hieman kanssa mietitytti pukeutuminen, mutta ihan turhaan. Normaali vaatetus riittää. Itse kuljin olkapäät peitettyinä, niin kuin monet muutkin kommenttien kirjoittajat. Hameeni ovat kaikki polven yläpuolelle, iltaisin käytin capreja, mutta vain sen takia, että illalla oli hieman viileää. Silloin puin myös villatakin päälle, että tarkeni syödä terassilla.
        Kaiken kaikkiaan paikka oli hieno, lämpöä, nähtävää, koettavaa, sopivan pituinen lento ja tammikuun extrana Shopping Festival :)

        Hyvää lomaa kaikille Dubaihin lähteville!


    • Hävettäissinuna

      Hieno mennä aavikolle, rannat ihan paskoja, jos joku kehuu noita rantoja ei ole rantoja nähnytkään. Keinotekoista paskaa joka puolella joka rakennettu siirtolaisia orjuuttamalla.

    • Annelikorttipakka

      Mistä noita urpoja riittää,käyttäis energiansa johonkin tähdellisempään?!?!?!

    • mahtavaaupeeta

      Voi, että on ihanaa olla arabimaassa ja saat olla rannalla ilman, että islamipoliisi tulee pamputtamaan...:) Ihanaa kertakaikkiaan! Nyt kaikki me parempi väki ostamaan Sonyn videokamera upeasta basaarista, joka on huippuaitoa meininkiä! Hotellilla sitten syödään huippuaitoa arabiruokaa, jonka ovat valmistaneet pakistanilaiset ja intialaiset käytännössä orjat-heippa te kivat ihmiset! Kyllä on ihanaa! Oon kuin arabian kuningas!

    • Toistekki

      Olin ensimmäistä kertaa arabiemiraateissas käymässö vkon lomamatkalla. Kyselit tuosta pukeutumisesta, hotelli alueella ihmiset pukeutuivat kuten missä tahansa lomakohteessa. Kaupungilla/ostoskeskuksissa liikkuessa pidin lyhyiden hameiden kanssa legginssejä, varasin laukkuuni ison huivin hartioiden päälle. Dubai mallissa turistit pukeutuivat monen kirjavasti, mutta mitään minishortsi- napapaita pukeutumista ei sentään näkynyt (onneksi). Varaudu siisteillä kengillä matkalle sandaalien lisäksi, tiettyihin kohteisiin vaaditaan smart casual pukeutumista eli miehillä siistit housut (farkut) ja esim pikeepaita.

      Mukavaa matkaa ☺

    • mahtavaaupeeta

      Mahtavaa lomailua. Käsi lähtee kädenkäänteessä ja naisilla ei mitään oikeuksia. Tottakait olet arabien kanssa samaa mieltä, koska elämänarvot ovat ylellisyys. Olen nainen ja minua saa kohdella miten vain. Olen valmis uhraamaan elämäni arabille, mutta matkakumpanini lienevät samaa mieltä. Jäät toki sinne arabi-miestn keskuuteen.

    • Riskonen

      Ja ottakaa pukeutumisessa huomioon viileät pitkät metrotunnelit ja viileät ostoskeskukset.

      • Dubai4x

        Ei ne mitään viileitä ole, ainakaan miehen mielestä. Vilukissat tietysti erikseen.


    • Riskonen

      Kyllä ne useimmat ovat viileitä ilmastoinnin takia. Neule on usein paikallaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1778
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1772
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1251
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1164
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1142
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1077
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1021
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      995
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      994
    10. 10
      980
    Aihe