Milloin rakennusinsinööriliitto sai lobattua pakollisen vastaavan työnjohtajan lakiin?
Lakia pitäisi muuttaa siten, että tavallisissa yhden kerroksen omakotitaloissa joiden asuinpinta-ala on esim. alle 150 neliötä, ei työnjohtaja olisi pakollinen. Toki vapaaehtoisesti saisi palkata.
Milloin pakollinen rakennusmestari tuli lakiin?
1
89
Vastaukset
- BauHerr
Vuoden 1958 rakennuslaissa sitä ei ollut. Olisiko se tullut 1999 maankäyttö ja rakennuslain sekä rakennusasetuksen myötä.
Eipä pakollisista aiheudu kun tonnin parin haitta per pieni okt.
Se on ihan sama onko rakennuksilla työnjohtoa tai ei. Pieleen menee kuitenkin. Rakentaminen tulee koko ajan vaikeammaksi. Ei näitä jatkuvasti kiristyviä määräyksiä pysty enää tavis täyttämään. Voi olla, että kohta on liian vaikeaa myös keskimääräisille insinööreille (DI:t mukaan lukien). Kas määräyksiä on paljon ja ne ovat usein iloisessa ristiriidassa keskenään. Tämä ei ole enää kenenkään hallinnassa.
Minä lopetan rakentamisen near-zeron tulemiseen, koska siinä yritetään tehdä keskenään konfliktissa olevia asioita virkamiesten ymmärtämättömässä valvonnassa. Perpentual-talojen (lue: Ikiliikkujien) rakentaminen ei kuulu enää minulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195983
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263764- 822597
- 392131
- 331902
- 451878
- 1071775
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331478